Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.07.22. 16:36:19
Esetleg még egy megoldást tudok elképzelni:

Egy általad választott szakértelmedet, amely elérte a maximumot, tovább fejlesztheted, egészen max+5-ig.
78. szinten egy második maxos szakértelmet is felfejleszthetsz.
88. szinten egy harmadikat is.
Stb.

1.) Ez még egy aránylag egyszerűen implementálható megoldás lenne.
2.) Aki a fertőzését csak később csökkenti le nullára, nem kerülne további óriási hátrányba.
3.) Aki akarja, az SPM-et húzza fel, aki akarja a kronokompenzációt, stb.
Dátum: 2009.07.22. 15:44:33
Leírtam, hogy az nem járható út, hogy a szakértelmek maximuma megnő 5-tel, mert az nem "gyorsítás" meg "kényelmi funkció" hanem intenzív feltápolása a bónusznak. Az, hogy "csak" 5, 6 akárhány szakértelem nő meg ugyanúgy az intenzív feltápolás kategória. Az meg pláne értelmetlen hogyha maxos szakim van a fertőzés0 pillanatában akkor tovább növelhetem utána, ha meg csak max-1 akkor meg nem.
Ha a SPM csak egy a sok közül, akkor tényleg nincs értelme azt feltolni a többit meg nem, akkor marad a kronokompenzáció.
A maxos szakértelmekről nézzünk egy összehasonlitó példát.

A játékos (100-as SPM) elmegy vadászni.
Vadászat közben szépen turbózgatja a lélekfacsarást, transzplantációt, ultraspecializációt meg ami jól esik (mindegyiket 5-tel feljebb, mint előtte, jókora tápot szakitva ezzel)

B játékos (75-ös SPM) felturbózza 105-re az SPM-et, és elmegy vadászni.
Itt két variációja van. vagy közben turbó nélkül facsar, transzplantál stb (vagy gyorsan 2x turbózik 2 vadászat között). Ez egyértelműen táptalanabb variáció a fent vázoltnál.
Vagy szépen összevadászik 100-150k LE-t egyben, a végén végigfacsarja a termést, és utána turbóz attól függően, hogy mire akar költeni. Eközben vagy folyamatosan ott cidrizik a gép előtt és nyomja le magát mindig 15% alá, vagy megkockáztatja, hogy a cápák kiharapnak egy jó nagy darab húst az oldalából, ami igen könnyen lehet, hogy több lesz, mint az az 5%. Na ez sem feltételnül táposabb kilátás a fenti variációnál.

Az egész vita nem arról szól, hogy tápos-e a fertőzést leküzdeni. Egyértelműen az. Hanem arról, hogy van-e akinek nagyobb tápot ad, mint másnak.
1.) Aki nem 68. szinten éri el a 0-s fertőzést, hanem csak 80. szinten, sokkal kevesebbet tápol belőle.
2.) Aki többet vadászik, portyázik stb. többet tápol ebből is.
3.) Akinek még nincsenek megfelelően kimaxolva szakértelmei, az kevésbé profitál belőle.
stb.

Szóval szerintem ha semmihez nem nyúlunk (még a kronokompenzációhoz se!) akkor sem lenne semmi gond, az, hogy ennél és az SPM-nél felemeljük a maxot 5-tel, hab a tortán, bármi több túlzottan növeli a többi játékos hátrányát.
Dátum: 2009.07.20. 21:38:41
Ha jól értem, a javaslat akkor az lenne, hogy a kronokompenzáció és spektrális manipuláció esetében nem 5-tel nőne a turbózhatóság, hanem ezeknek a maximuma megnőne 5-tel. Ennyi talán még belefér, még átgondolom hogy ez mennyire egyszerűen implementálható.

A fertőzés "behozásával" kapcsolatban ebben a topicban már irtam egy terjedelmesebb postot, a konklúzió az volt, hogy arról lehet szó, hogy 68. szinttől szintenként kettővel lehessen a fertőzést csökkenteni.
A "tárgyak több támadást adnak, mint védekezést" témához szólnék hozzá.

Ez valóban igy van, de ettől még nem ütnek a karakterek állandóan mellé, azt is megmondom, miért. A páncélok, pajzsok elsősorban a "realitás" kedvéért adnak mindig egyre több védekezést. Amikor elkészültem a tárgyak tervezésével 100. szintig, akkor én is láttam, hogy ebből probléma lehet, és még akkor ennek kiegyensúlyozását biztosítottuk a harc képletben. Irok egy példát, hogy könnyebb legyen megérteni.

Tegyük fel, hogy 200. szinten a tárgyakból cirka 500 védettség, és 300 támadás jöhet össze. A támadáshoz azonban hozzáadódik a szinted, így az egyensúly megmarad: 300+200 támadással áll szemben 500 védekezés, tehát a találati esély marad 50%. Természetesen, ehhez lehet eltérni, ha valaki nagyon rágyúr a támadásra v védekezésre. De alapban ezzel nincs gond.
Dátum: 2009.07.20. 19:45:18
Közben itt is a válasz, hogy megérte-e volna gyorsan átváltani az összes Forintodat Euróra 300-310-es árfolyamnál... hát nem, mert most épp 273 Forint egy Euró. De ezt baromira nem lehetett előre tudni. Reméljük marad is ez az árfolyam, a devizahitelesek kicsit fellélegezhetnek...
Dátum: 2009.07.18. 13:51:46
Ebben igazad van, épp ezért irtam, hogy nem a szint alapján menne a plusz csp, hanem az indulás alapján. Tehát ha később indulsz, kapsz plusz csp-t, a pókokat ez nem tápolná. De a csp elköltése persze igy sem egyszerü.
Az angol nyelvű végzetúr (http://www.doomlord.net) előregisztrációját kiírtuk. Az éles játék terveink szerint jövő hét csütörtökön (júl. 23. indul). Néhány tudnivaló:
- Ez egy normál sebességű világ, az 1-es világgal megegyező szabályokkal. Azoknak ajánljuk, akik egy új világon szeretnének indulni (de a 4. világ 3x sebessége vagy végessége nem szimpatikus), és tudnak angolul (mivel a szerver nyelve az angol). Az őskő árak az 1-es világéval engednek meg. Ez egy különálló, új szerveren fut, tehát nem lesznek sebesség problémák.
- A regisztrációról: a főoldalra kiraktuk egy egyszerűsitett regisztrációt, az átkattintás / beregisztrálás arány hatékonyabbá tétele érdekében. Ez elsősorban a külföldieknek van, ezzel csak a usernevet hozzák létre, és majd a játék indulásakor csinálnak karaktert. Nektek a hagyományos regisztrációt javasoljuk, a baloldali menüből, a Registration gombbal érhető el. Ha részt vettél a béta teszten, megadhatod ugyanazt a usernevet és jelszót.
Dátum: 2009.07.18. 11:33:55
One bip: bevallom, erről most hallok először. Utánanézek, hogy tudjuk-e integrálni ezt a fizetési metódust.

Mortimer: az, hogy a várható fejlesztéseket "1 hónapja nem updateltem". Június közepén volt egy Végzetúr találkozó. Ott elmondtatok egy halom fejlesztést, amit szeretnétek. Ezeket előbbre vettük, mint a várható fejlesztésekben irt dolgokat, mert úgy tünt, ezek számotokra a legsürgősebbek, és gyakorlatilag mind megcsináltuk. Bárki, aki azon panaszkodik, hogy nem fejlesztünk elég gyorsan, kacsintson rá a Hírek topicra. Folyamatosan kerülnek fel a fejlesztésk a ti kívánságaitok alapján. Ha valaki azt állitja, hogy nem fejlesztjük a játékot, az telhetetlenség. Ha 10x ilyen sebességgel raknánk be újdonságokat, az sem lenne neki elég. Egyenletesen, folyamatosan rakjuk be az újdonságokat, CSAKHOGY. Minél összetettebbé válik a játék, minél több lehetősége van a játékosnak, annál több olyan aspektusa van, amelyhez újabb ötleteitek lesznek, amelyhez fejlesztési ötlet kapcsolódik. Ha párhuzamosan több aspektust fejlesztünk, akkor egy aspektus fejlesztése lassabbnak tünik, mint amikor még csak azt fejlesztettük. Más multiplayer játékoknál általános trend, hogy 1-2 havonta van egy update. Mi egy héten gyakran több fejlesztést is berakunk.
Ráadásul, ne felejtsétek el, hogy minél összetettebb egy játék, minél több fejlesztés kerül be, annál gyakoribb, hogy valamit változtatni, javitani kell, ez is jelentős időt köt le, nem beszélve az optimalizálásról, amit sajnos folyamatosan csinálni kell, hiszen az új fejlesztések lassitják a játékot. Az új világok inditása, az angol verzió Baraty idejének kisebb idejét köti, jelentős idejét továbbra is azzal tölti, hogy számotokra fejleszti azokat a dolgokat, amiket ti kértetek.

De mielőtt saját magam offolom szét a topicot.
A 4. világgal kapcsolatban, volt még egy olyan felvetés, hogy aki később regisztrál, az is be tudja hozni a lemaradását. Erre szeretnénk majd egy mechanizmust bevezetni, amely a később indulóknak plusz csp-t ad, ha ez az ötlet nektek is tetszik.
Dátum: 2009.07.16. 16:22:43
A "mindenkinek 1 szavazata van" dolog elsőre jól hangzana. Csakhogy! Egy szavazat nem jó semmire. Tegyük fel, hogy egyszerre több dolgot is támogatnál, az egyiket jobban, a másikat kevésbé. Hogy oldod meg ezt 1 szavazattal? Vagy tegyük fel, hogy elkezdődik az 1. fejlesztés, amit megszavaztál. Utána a szavazatodat azonnal átteheted a következő tételre, míg a másik ember szavazat ott csücsül a 10. tételen? Tehát te közben 10 különböző dologra szavazol, míg ő egyre? Ebből még az is kisülhet, hogy ugyanaz a "mag" döntene mindenről. A fizetésnél ne gondoljátok, hogy ez úgy megy, hogy egy ember 100 Ft-ot fizet, van aki meg százezreket havonta. A havi költség néhány ezer Forinton belül mozog, a fenti modellel lenne olyan, akinek 2-3x annyi szavazata lenne, mint egy másik játékosnak, de végeredményben ugyanúgy a többség döntene. Kicsit olyan lenne az egész, mint a részvénytársaság gyűlése
A másik kérdés, hogy az ingyenes játékosok miért nem szavazhatnak. Ezt nem is akarom túlzottan ragozni, a játékot a fizetősök játékosok tartják el, ha fejlesztésekről van szó, az ő véleményük a legfontosabb, hogy mi legyen a következő. Mellesleg, ez nem olyan, mint a gerinces vagy vagy puhatestű dolog, amin nem lehet változtatni. Bárki átvedelhet a fizetősök táborába, és akkor szavazhat is.
Birka felvetései: Természetesen a listán levő dolgok MELLETT is lennének egyéb fejlesztések, hotfixek, mindenképp megcsinálandó dolgok... a lista az opcionális fejlesztésekre vonatkozna.
A fejlesztések komplikáltságát ebbe nem akarom belevenni, olyan fejlesztést, ahol a játékosok számára hozzáadott érték osztva a fejlesztési idővel túlzottan kis szám, fel sem rakunk a listára. (Pl. nem töltünk 3 hét fejlesztési időt azzal, hogy a játékban legyen "időjárás", néha hó vagy eső szitáljon a képernyődön).
Dátum: 2009.07.16. 16:08:07
Ez szerintem csak kis mértékben kényelmi funkció, javarészt egy jókora "extra táp" igény.

1.) jelenlegi verzió: a szakértelmeidre +5-öt kapsz LE elköltése nélkül. Tény, hogy mindig csak arra, amit turbózol, de ez egyben a legfontosabb szakértelem is. Vadászat előtt a SPM, portya előtt az INTK, gyógyitás előtt a sebgyógyitás stb. (Zárójelben jegyzem meg, hogy ezt a maxos SPM dolgot nem teljesen értem, mi mást turbóznék vadászat alatt? Én biztos nem tolnám ki 100-ra.). Mindenesetre a kisebb problémákat (maxos szakit nem lehet turbózni, kronokompenzációt külön lekezelni vhogy) lehet kezelni drasztikus átalakitás nélkül is.

2.) a te javaslatod: nemcsak szerkezetileg alakitaná át a képességet, lényegesen erősebbé tenné. Nem mindegy, hogy egyszerre csak 1 szakid lesz 5-tel több, vagy az összes. Ez a változás megint a legtáposabb karaktereknek kedvezne, akik a hatalom tornya / kinzókamra stb kombóval elég LEvel birnak ahhoz, hogy kényelmesen kimaxoljanak mindent, ami fontos. A képesség mindazt tudná, amit eddig (hiszen ha 5-tel nagyobb a max, a tudatturbó is tovább viszi), plusz még sokkal többet.

Én ezt az erősitést nem támogatom, nem lenne korrekt azokkal szemben, akik nem küzdöttek a fertőzéssel szemben, hiszen a jelenlegi jutalomról is az a többség véleménye, hogy megéri érte a fertőzést leküzdeni.
Igaz, hogy csak ügyfél vagyok, de a nagy többség az - és általában reálisabb képet kap egy másik ügyfél véleménye, mint a neki a biztosítást eladó ügynök véleménye alapján.

Én nem általánosítottam, tényeket írtam le egy konkrét példa alapján. 8 éves befektetés az AVIVÁnál, -23% hozam. Emellett levezettem matematikailag, hogy miért irreális még szerencsés esetben is a kiugró hozam ilyen elvonások és költségterhek mellett...

A téma egyébként igencsak aktuális, aki az OTP magánnyugdíjpénztárnál gyűjtögeti a nyugdíját, biztos velem együtt csóválta a fejét, amikor meglátta, hogy a tavalyi veszteség nagyjából az elmúlt 3 év összes befizetéseivel egyenlő. A probléma részben írható csak a válság számlájára: részben a túlzottan magas költségek és elvonások is okolhatók, amelyek csak kiugróan jó eredmények alapján tudnak jó hozamot biztosítani, negatív teljesítmény esetén a mélységekbe lökik a hozamot.
Dátum: 2009.07.13. 16:28:09
Itt egy másik topic, "Játék fejlesztés" címmel, mely arról szól, hogyan lehetne a játékosokat a játék fejlesztésébe még jobban belevonni. A topicindító felvetés - miszerint a játékosok maguk fejlesszék a programot - sajnos megvalósíthatatlan. Ehhez először egy olyan fejlesztői rendszert és szabályrendszert kellene létrehozni, amelyet bármely játékos képes használni, hasznos tartalmat létrehozni, anélkül, hogy a játék integritása és egyensúlya sérülne. Egy ilyen rendszer megtervezése és elkészítése több idő lenne, mint a teljes Végzetúr leprogramozása.

Sokat gondolkodtunk, mégis hogyan lehetne a problémátokra megoldást találni, végül Baratynak volt erre egy nagyon jó ötlete. Jelenleg is folyamatosan érkeznek hozzánk tőletek fejlesztési ötletek, javaslatok. Ezek közül az ésszerűeket felvesszük egy listára, és folyamatosan csináljuk. Az általunk meghatározott fejlesztési sorrend azonban nem feltétlenül ugyanaz, amit ti preferálnátok. Ezért arra gondoltunk, hogy létrehozunk a játékon belül egy oldalt, amely egy új, "fejlesztések" gombbal lenne elérhető. Ezen az oldalon kiírnánk az összes, általunk megvalósíthatónak talált javaslatot. Ti pedig szavazhatnátok ezekre a javaslatokra. Szavazatot szigorúan csak akkor kapna egy játékos, amikor fizet, hiszen a játékot és a fejlesztést is ők tartják el. Minden megvásárolt 10 őskő után kapnál egy szavazatot. A fejlesztést azzal kezdenénk, ami a legtöbb szavazatot kapja. Amikor elkészült, vennénk a következő javaslatot, aminek épp a legtöbb szavazata van. Stb.

Példa.
Fejlesztés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Szavazat
A térkapuban lehessen nyakláncba
és gyűrűbe is illeszthető fókuszrkistályt
találni magasabb szinten. . . . . . . . . . . fejlesztés alatt

A kristályhorda 1 napra bújjon
csak el a katakombákba . . . . . . . . . 1150 . . Leadok [ ] szavazatot

Lehessen szövetségi tagot
szavazattal a katakombákba küldeni . 86 . . . . Leadok [ ] szavazatot
Stb.
Dátum: 2009.07.12. 11:44:00
Ahogy az orvostudomány vagy az informatika, úgy az átverés "tudománya" is hihetetlen fejlődésen ment keresztül az utóbbi évtizedekben. Persze, most is van sok buta ember, aki a legrégebbi, legócskább átveréseknek is áldozatuk esik, de egyre több az intelligens, tájékozott ember, akiket nem olyan könnyű csőbe húzni - ráadásul a legtöbb pénz is róluk gombolható le. Azok a legjobb átverések, amelyek nem 100%-kos átverések, ahol nem simán ellopják a pénzedet, hanem kapsz érte valamit, csak éppen sokkal többet fizetsz, mint ami a reális lenne. Nemcsak azért, mert ilyenkor sokkal nehezebb észrevenni az átverést, hanem mert ezek effektíve nem büntethetőek. Valakitől pénzt kicsalni bűncselekmény, de dupla áron eladni neki valamit - ez nap mint nap megtörténik. A legnagyobb átverés, aminek én annak idején áldozatul estem, az ún "üdülési jog" volt. Ennek a lényege, hogy egy jelentős fix összegért üdülési jogot veszel 1 hétre egy szállodában, és utána minden évben elmehetsz oda azon a héten nyaralni. Ráadásul ezt a jogot egy adott évben elcserélheted a világ bármely pontján levő másik üdülőben levő nyaralásra. Az átverés rettenetesen sokrétű, és egyben zseniális. Az előkészítés (vásárlásra biztatás) minden valaha feltalált marketing elemet tartalmaz, és a lényege, hogy egy halom dolgot megígérnek, amit nem rögzítenek a szerződésben, és utána számon sem kérheted rajtuk. A szolgáltatás maga persze működik, csak éppen sokkal többe kerül, mint eredetileg gondolnád. Éves díj, tagsági díj, cseredíj, részvény-nyilvántartási díj és egyéb nyalánkságok utólag derülnek ki, és ha összeadod, rájössz, hogy drágább, mintha elmennél egy utazási irodával. Ráadásul megszabadulni sem tudsz tőle, ha nem fizeted az éves díjat, elveszíted az eredetileg kifizetett 6-7 számjegyű összeget, és vele az üdülési jogot. A modern átverésekre számos egyéb példa van, az árubemutatók az üdülési jog értékesítőkhöz hasonlóan a kalmárok elmúlt tízezer évben kitalált minden fortélyát bevetik, és még annál is többet. És hiába gondolja valaki, hogy az ember a korral egyre bölcsebb lesz ezekre a dolgokra, a szélhámosok leleményessége határtalan. Emlékszem, amikor a pályázati pénzek milliárdjait meglobogtatták, tiszavirág életű cégek százai alapultak arra, hogy megkopasszák a legpénzesebb ügyfeleket, a vállalkozásokat. Sokat gondolkodtam, milyen tanácsot adhatnék szüleimnek, ismerőseimnek,amelynek köszönhetően az ilyen átverésektől végérvényesen megszabadulhatna. Végül a legjobb tanácsnak az tűnt, hogy soha ne vegyél semmit olyasvalakitől, aki megkeres téged, és megpróbál rábeszélni valamire. Csakis akkor vásárolj, ha neked szükséged van valamire, és utánanézel, az a valami pontosan micsoda, és hol, mennyibe kerül. Azt gondolhatnánk, hogy az internet világában ez egész könnyű dolog, és az internet megnehezíti az átveréseket, de ez nem így van: mindössze egy újabb technológiai áttörést hozott az "átveréstudományban", és újabb lehetőséget ad a meggazdagodásra. Amikor valaki egy 2000 Forintos könyvet 40000 Ft-ért, vagy előfizetéses rendszerben, fejezetenként 10000 Ft-ért, "infotermékként" árulja az interneten, az ókori kuruzslókhoz hasonlóan, jót nevettem (bár nyilvánvaló, hogy sokan ennek is beugranak). De a fruli.hu zsenialitása előtt még én is meghajoltam. Egy internetes árverés, ahol minden egyes licitáláskor 100 Ft-ot fizetsz, tehát akkor is csengetsz, ha a terméket végül nem te nyered. A klasszikus "árverezzünk el 100 Ft-ot 1 Ft-os kikiáltási áron úgy, hogy a második legnagyobb licitálónak is ki kell fizetni a licitált összeget" matematikai modellt veszi alapul. A vásárlók látszólag töredékáron jutnak hozzá műszaki cikkekhez, de valójában az egész egy rulettjáték, ahol mondjuk 20 ember bead fejenként 5000 Ft-ot, és a végén egyikük megnyeri az 50,000 Ft-os fényképezőgépet. A cég többszörös áron ad el mindent, tehát a vásárlók is várható értékben töbszörös áron veszik meg a cikkeket (igaz, közben "játszanak"). Ha a törvényeket matematikai logika alapján alkotnák, akkor ezt 3 nap után szerencsejátéknak minősítenék és betiltanák, de szerencsére a törvényeket nem így alkotják. Évekbe is beletelhet, mire ez a többi szerencsejátékhoz hasonló szabályozás alá esik, addig meg lehet kopasztani a sok szerencsétlent, aki azt hiszi, töredékáron fog márkás cuccokat venni...
Az átverés témaköre sokkal tágabb egy blogbejegyzésnél, évek óta van egy olyan tervem, hogy könyvet írok a témáról. A tervet még nem adtam fel, de sajnos egyre távolabb kerül. De ha másképp nem, itt, a blogon átbeszéljük a témát.

ne felejtsd el értékelni a témát!
Dátum: 2009.07.11. 11:11:54
A 4-es világnak ugyanaz a célja, mint a többinek: a szórakozás, a játék. Az, hogy ilyen sebességgel és véges ideig megy, a ti kérésetek és szavazatok alapján lett. Nyilván a dologban van egy jó adag kiváncsiság is - vajon milyen lehet így játszani? Egyfajta "mohóság" - minél hamarabb minél többet elérni. És persze a felfedezés izgalma, egy új világ mindig új kihívás. A nagyobb sebesség hátránya, hogy ahhoz, hogy eredményesebb legyél, több időt kell a játékkal töltened. A korlátozott idő viszont arra jó, hogy ha sikerül egy kiemelkedő eredményt elérned, akkor az "kőbe lesz vésve" nem kell a végtelenségig megtartanod. Az angol bétát most értékeljük ki, és ez alapján döntjük el, mi lesz a végleges nyerési feltétel. A cél az, hogy a szerver max. 3-4 hónapig menjen (de inkább rövidebb ideig), mert különben nagyon tömény lenne. Ha a dolog sikeres, akkor egy bizonyos idő után a szervert újrainditjuk.
A dijazásról, én úgy gondolom, hogy aki itt sikeres lesz, annak szinte mindnek van karaktere más világon (vagy ha nincs, semmiből sem áll inditani egyet). Tehát az őskő olyan jutalom, aminek biztosan mindenki örül. A speciális cim pedig egy ráadás, egy játékon belüli dicsőség, az eredményed fennmarad így a világ lezárása után is.
Valószínűleg ősszel indítani fogunk egy normál sebességű, végtelen 5. világot is, azok kedvéért, akik a játékot előről akarják kezdeni, de a 4. világot túlzottan intenzívnek találják.
Dátum: 2009.07.09. 22:18:19
Álláslehetőség! Keresünk valakit, aki tud válaszolni az angol nyelvű levelekre, amelyeket játékosok küldenek, (Ezek a játékkal kapcsolatos, általában triviális kérdések), valamint napi rendszerességgel nézi a fórumot és válaszol az ott felmerülő kérdésekre. A jelentkezéshez feltétel, hogy jól tudj angolul, és ismerd a játékot. A jelentkezéshez egy angol nyelvű bemutatkozó levelet küldj a cv{kukk}beholder{ponty}hu címre. Add meg azt is, melyik világon játszol, és melyik a karaktered (lehetőleg arról az emailről irj, amelyről a játékba regisztráltál). A munka külsősként, távolról végezhető, akár részmunkaidőben is.
Dátum: 2009.06.30. 21:30:04
A tervezésnél most "blank" nevek vannak, ezek lesznek helyettesitve a valódi nevekkel. Most kb. 30 ilyen lap van, de szerintem ez fel fog menni 40-45-re, szóval amit irsz akár jó arány is lehet. Képességek stb: ezzel kapcsolatban majd maga a végzetúr tulajdonosa ir nekünk, hogy kb. milyen a karaktere, hogy képzeli el, és ez alapján párositjuk a megfelelő laphoz.

A hires karakterekről továbbra sincs ötletem, hogy válasszuk ki (azon kivül, hogy a hasamra ütök vagy a toplisták legjobbjait vesszük).
Dátum: 2009.06.30. 20:09:58
Idézet: Hype - 2009.06.30. 14:06:41

Az ár emelését egy nappal korábban bejelenteni viszont már nem biztos hogy az.


Ebben tökéletesen igazad van, és ezért tartozunk is egy bocsánatkéréssel. amikor először hallottam az áfa emelésről, azt mondtam, nyeljük be, a játékosok biztosan értékelni fogják ezt a gesztust. csakhogy közben kiderült (ráadásul csak pár nappal ezelőtt), hogy gyakorlatilag nincs is választási lehetőségünk, a fizetési szolgáltató automatikusan a bruttót az új áfához igazitja. még akkor is talán megtrükközhettük volna, hogy az utalásoknál maradjon a régi tarifa, de ez meg a számlázási rendszerben dobott fel néhány nem várt problémát (amit persze olyan ember irt, aki nincs már nálunk). Ráadásul ez az egész épp akkor ütött be, amikor elmentem nyaralni, és messziről elég nehéz ezt a dolgot levezényelni.
Viszont láthattátok, hogy abszolút érzékenyek vagyunk az árral kapcsolatos felvetéseitekre, a játék indulása óta már rengeteg módon csökkentettük a játék árát, és az ÁFA emelés kompenzálására is kitalálunk valamit, pl. akciós őskő befizetési lehetőséget bizonyos időszakra vagy valami hasonlót. Az ÁFA emelés minket is éppúgy idegesit, mint titeket, nekünk hasznunk nincs belőle, sőt, a generált áremelés mindig valamilyen fokú ügyfélvesztést jelent, szóval egy csónakban evezünk...
A késedelmes bejelentésért még egyszer elnézést kérünk, az volt az oka, hogy reméltük, a dolgot meg lehet úszni.
Dátum: 2009.06.30. 09:50:02
Júl. 1-től az ÁFA sajnos 20%-ról 25%-ra emelkedik, ez, mint mindent, kis mértékben a mi árainkat is befolyásolja. A paypal/utalás tarifái 500-ról 520-ra, 2000-ről 2080-ra, 5000-ről 5200-ra emelkednek. Az SMS bruttó árai 300-ról 315-re, ill. 900-ról 940-re emelkednek. A nem azonnal beérkező fizetési módok (banki átutalás, csekk) esetén ha a feladás jún. 30-ig történt, akkor a régi árakon számolunk. Az átállás miatt az őskővásárlás funkciók jún. 30. 23 óra és júl. 1. 01 óra között szünetelnek. Megértéseteket köszönjük!
Dátum: 2009.06.29. 20:35:16
Sok bölcsesség volt a hozzászólásaitokban. Ezeket a dolgokat azonban mi is végiggondoltuk, egy hosszú folyamat volt, aminek a végén arra jutottunk, hogy ezt az ötletet itt felvessük.

Először is, a Végzetúr közössége sokkal hatalmasabb, mint a TF. Sokkal de sokkal több olyan "neves" karakter van, aki valamiféle standard szerint "megérdemelné" a kártyára kerülést. Végül mi alapján döntenénk el, kik a leghiresebbek? Kik érdemlik meg leginkább? Számomra azok, akik a legtöbb levelet irják nekem a játékkal kapcsolatban. Sok embernek a saját szövetségének a legerősebb tagja, vagy az, aki legelöl van szint szerint a toplistán, vagy aki LE szerint vezet. Aki gyakran jár a fórumra, annak az lehet a legismertebb, aki sok és értelmes dolgot ir ide. Stb stb. Ha én hasraütésszerüen kiválasztanék valakit, könnyen lehet, hogy sértődés lenne belőle olyasvalaki részéről, aki úgy gondolja, jobban megérdemli.

A másik dolog, amit irtatok, hogy bizony, számit a név. Sok olyan hires karakter van, aki nem kerülhetne fel a neve miatt lapra, vagy éppen azért, mert már készült belőle HKK lap. Hogy melyik név jó, és melyik nem - ha a nevedet te találtad ki, akkor valószinüleg jó név lesz. Ha vetted valahonnan, egy másik játékban, filmben, könyvben stb. szereplő figurát hivtak igy, akkor nem jó név. Legegyszerübb a google teszt - ha a google több tizezer v még több találatot dob fel a nevedre, ugyanarra a szereplőre mutatva, akkor nem jó név. Ha az összes google találat a végzetúr a saját neveddel, esetleg egy finn szótárral, akkor jó a név. Persze az is fontos, hogy a név ne legyen anakronisztikus - ha tegyük fel a végzetúrból komoly regényt irnának, szerepelhessen benne a név. Úgy vélem, hogy bármely értelmes játékos képes eldönteni, hogy az ő neve felkerülhet-e lapra, vagy sem. De nem akarom, hogy valakit a dolog emiatt riasszon el, ezért megigérem, hogyha valaki megnyer egy licitet, és a nevét mégsem találjuk elfogadhatónak, akkor a licitált aranydukátok 80%-kát visszakapja (az egészet nem lehet, mert akkor vki tuti rossz névvel heccből belicitálna...)

A harmadik, ami ezek szerint sokaknak eszébe se jutott, hogy mi van, ha valaki nem is akarja, hogy hkk lap legyen belőle? ez is elképzelhető. de az méginkább, hogy megirjuk, hogy lap lesz belőle, megvonja a vállát, és azt sem tudjuk kinyerni belőle, hogy mit szeretne, hogy nézzen ki, és amikor végül elkészül a kép, siránkozik, hogy nem is igy képzelte... sajnos tfnél volt már erre példa. Aki erre dukátot áldoz, az biztos, hogy nem veszi ezt félvállról, számithatunk az együttmüködésére.

Azzal kapcsolatban, hogy de szörnyü lenne, ha "noname Pistike" nyerné a licitet. Egyrészt, aki egy ilyen licitet megnyer, azért nem egy kezdő senki, a licitek nyertesei általában a top lista első néhány oldaláról kerülnek ki. Másrészt, szerintem nem baj, ha a játékban többféle módon lehet kiemelkedni, és ezek a dolgok nem feltétlenül fedik át egymást. Én azt sem értem, hogy a milliókat kereső hollywoodi szinészeknek miért kell még külön oscar és egyéb trillió dijat adni, már igy is maximális kell, hogy legyen a boldogság és elégedettség faktorunk. Aki minden top listán első, az nem lesz sokkal boldogabb attól, hogy rákerül egy hkk lapra - főleg, ha ezért semmit sem kellett tennie. Aki viszont rákerül, az biztos, hogy sokkal ismertebb lesz, mint korábban.

Végezetül: nem mondom, hogy nem lesz néhány valóban hires karakter, aki dukát licit nélkül kerül fel a listára, de szeretném, ha a többség a dukát licittel kerülne fel.
Dátum: 2009.06.26. 12:49:19
A "csökkentsd LE differenciádat 20 ezerrel" küldetés kapott egy alternatívát, "legyen alap egészséged legalább 90".