Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Idézet: Cyron - 2009.11.29. 13:34:49
Ha már ilyen nagy reformálási hullám alakult ki, gondoltam én is feldobom azt a témát ami már a megjelenése óta böki a csőrömet, de mostanra tarthatatlan méreteket öltött.

Nevezetesen a Büntető / Földanya / Traumusz epikus tárgyak:
Védekezőként vesztes portya esetén a támadó 50% eséllyel elveszít 1 cselekvéspontot.

Javaslat: töröljük el végleg ezeket a tárgyakat, ne lehessen találni, és a kalandozóktól is törlődjenek.


Akkor ugyanígy töröljük a szkarabeuszt is, mert az is kvázi támadhatatlanságot ad.
Meg töröljük az aukciós bérletet is, mert minden aukción lehetővé teszi a legtáposabb tárgyak megvásárlását (meg akkor már azt is töröljük, amit ezek segítségével vett meg valaki).
Meg töröljük a lélekszívó tárgyakat, mert azzal annyi plusz LE bevételre tehetsz szert, amivel jóval erősebb leszel mint a körülötted levők, ezért sokkal nagyobb eséllyel fogsz nyerni. Ráadásul emiatt nullázzák a hordabónuszomat, ami amúgy is a leggyengébb.
Továbbá töröljük a KH-t, mert páran csak belőlük szereztek többmilliós LE.diff-et (lásd toplista), ami a karakterek 95%-ának nem áll rendelkezésére.

stb.
Dátum: 2009.11.28. 22:09:34
Idézet: Darah - 2009.11.28. 17:28:46
Elha, éppen azért nincs ott átjárás, mert nincs mód arra, hogy ne lábtörlőnek érjen fel az, aki felér.


Csak tájékoztatásul említeném meg TrueBlood nevét, aki pókként vezette a LE.diff toplistát, majd top1 lett, többször legyőzve az addig folyamatosan vezető Sardullah Sharpát.
Dátum: 2009.11.28. 17:14:48
Egy ötlet kvíz olimpiára:
Az olimpián lehessen kvízpontokat gyűjteni (aki kap medál, az nem kap kvízpontot): minden kérdés 2 pont, minden eltelt 10 másodperc -1 pont. Így aki 500 másodperc alatt válaszol 50 helyes kérdésre, 50 pontot kap (pont nem mehet mínuszba, a legkisebb szerezhető mennyiség 0). 900 másodperc alatt 49 jó kérdés 8 pontot ér (2*49-900/10).
A szerzett pontok összeadódnak több olimpián. Akinek összegyűlt 100, automatikusan kap egy kvízmedált.

Meg lehet csinálni úgy, hogy megmarad a jelenlegi verzió is (első 3 helyezés fix nyeremény - akkor ők nem kapnak pontot) vagy úgy, hogy csak pontosztás van.
Szerintem elég jó rendszer, és nagyon könnyen megvalósítható.
Dátum: 2009.11.28. 17:08:01
Idézet: Aderrick - 2009.11.28. 15:30:12
Inspirátor ma V1-en 790-ért ment el, ha jól emlékszem.


Egy ilyen, csupán szerepjátékos színfoltot jelentő tárgy? Érthetetlen miért fizettek érte ennyit
Dátum: 2009.11.27. 15:41:38
Idézet: Prisma - 2009.11.27. 13:33:12

Erre írhatnám azt, hogy de igen. Íme egy hosszabb, és konstruktívabb válasz:
A maxos VF, ha minden mást hatást elhagyunk, pontosan duplázza a LE/TP arányt. Ugyanez igaz a spektrálisra is. Az már ízlés dolga, hogy ki melyiket fejleszti ki előbb. A többi hasonló szakértelemnél a pontos mérték nem feltétlenül egyezik, de ugyanúgy a LE/TP arányt javítják, mint a VF, és a spektrális.


Óriási a különbség a kettő között.
1) A fejlesztgetős játékok nagy részében van tapasztalati pont, és nagy részében ennek gyűjtésétől fejlődik a karaktered. Legalább 30 játékkal játszottam már, ahol ez így van. Az átlag játékos első ránézésre joggal feltételezi, hogy ebben a játékban is így működik a dolog. Pedig aki ebben a játékban a TP-re hajt, annak gyengül a karaktere a saját szintjén levőkhöz képest.
2) A VF leírásában az szerepel, hogy "csökken a vadászatért kapott tapasztalati pont", az SM leírásában pedig "Növeli a vadászatért kapott lélekenergiát". Pszichológiailag baromi nagy a különbség hogy csökken-e valamit, vagy növekedik a másik oldal. AZ SM jelentőségét a játékosok 90%-a felismeri, a VF-ét (mint ugye statisztikából kiderült) 40%. Hatalmas különbség.
3) A VF és SM EGYÜTTMŰKÖDIK. Aki VF-et fejleszt, az nem vagylagosan választja az SM HELYETT, hanem MELLÉJE. Tehát nem opció, hogy melyiket válasszam. Aki SM mellé VF-et is fejleszt, NÉGYSZER annyi LE-t szerez ugyanannyi TP mellé.

Nagyon sajnálatos, hogy a karakterek erősségét két mérce határozza meg (TP/szint és LE) - ez a játék óriási hibája. Szerintem a VF piszkálgatásával nem lehet elérni semmit, ezen a kettős mércén kell(ene) változtatni, ahogy már írtam nem egyszer.
Sajnos egyértelmű, hogy a VF módosítása a játékosok ellenállásán bukik meg, a kettős mérce meg a játékvezetésén.
Dátum: 2009.11.27. 15:28:20
Idézet: Prisma - 2009.11.27. 13:20:28
Hálás lennék, ha inkább azt mondanád meg, hogy ebben a következtetésben hol lehet a hiba. Amint mondtam, az is lehet, hogy én beszélek hülyeséget. Amint valaki érvekkel ezt bebizonyítja, azonnal el fogom ismerni.


Nem beszélsz hülyeséget, csak szerintem annak, hogy valaki elmegy két hétre nyaralni, semmi köze a VF-hez. Olyasmivel érvelni, hogy valaki 3 hónap hónap után újrakezdi, akkor lenne értelme, ha mondjuk a játékosok 80%-ra jellemző volna.

Amikor lefelé támadok 3-4 szinttel, olyanokat ütök, akik utánam max. 2-3 héttel indultak. Amikor egy VF-es üt a saját szintjén, olyanokat üt, akik utána 3-4 hónappal indultak.
És most ne gyere azzal, hogy XY elment nyaralni, vagy 3 hónap múlva újrakezdte, mert nyilván vannak ellenpéldág, viszont nagy ÁTLAGBAN tökéletesen igaz amit írok, és ezt te is tudod.

A példa kedvéért elkértem egy ismerősömtől (VF-es és pók karakter) az eddig csatáiban szereplő áldozatok sorszámát (nem kiválogatott csatákat, hanem mindet). Aki sorszámban legjobban megközelítette, annak is több, mint DUPLÁJA volt a sorszáma, de inkább triplája, ha különbséget nézünk, akkor átlagban 8000 feletti volt a különbség.
Idézet: Blackjack - 2009.11.27. 15:08:00
Miért van az, hogy nem hogy másodpercre pontosan, de a frissítéssel egy időben be tudnak támadni egyesek? Miért nem adtok ennek elhárítására valami lehetőséget? 60+ megás neten vagyok, gyors net, nincs csúszás, itt ülök, frissítgetek, mégis valakik mindig gyorsabbak, és mire befrissül a lap (kijövök 15% alól, már a támadás is lement, egy időben a kettő..)..nyilván vagy script vagy csak bemásolja a böngészőbe a megfelelő címet és azt frissítgeti másodpercenként (ami sokkal gyorsabb, de ugyanúgy unfair). Egyrészt az ilyen közvetlen címfrissítést -másodpercenként- hammernak számít, másrészt legyetek szívesek megadni az esélyt a kivédésére (ha a támadónak "megadatott, hogy másodpercenként frissíthesse a közvetlen címet URLben, akkor a védekező is kapjon valamit..). Már javasoltam, de nem foglalkoztatok vele: 15% alól kijöve még legyen egy fél-1 perces szünet amíg nem támadható a karakater, az hiszem ez egy fair dolog lenne, mert ez olyan kevés idő, hogy ugyanúgy itt kell ülnie annak egyből le szeretné magát veretni, de így ez a minimális kis idő esélyt ad arra, hogy ne verjék be egyből..


Nem is tudom mikor írtam először (tavaly volt), hogy karakter csak 16% felett legyen támadható, de ő már 15%-tól tudjon epikusozni, portyázni stb.
De úgy látszik elemi szükséga van a játéknak másodperces pontosságú klikkre.
Dátum: 2009.11.27. 13:04:24
Idézet: cirip - 2009.11.27. 12:59:16
Másik: mivel jelentősen nagyobb a vf-esek tábora itt a fórumon, nincs szükség 0-ás accokra a szavazatok módosításánál.
Mivel a VF önmagát a karaktert erősíti a környezete rovására, természetes hogy mindenki védi az eddigi eredményeit, befektetését.


Ez itt a lényeg, ezzel a konklúzióval le is zárhatjuk ezt a fórumot azt hiszem.
Dátum: 2009.11.27. 11:36:05
Idézet: Prisma - 2009.11.27. 09:44:04
Ha egy VF nélküli karakter pihen 3 hónapot, és újrakezdi, akkor szinte kizárólag olyanokkal lesz egy szinten, akik jóval később indultak. Beleértve a VF-eseket. Amikor tehát a VF-es megtámadja, nem lefelé támad, hanem felfelé.

Most komolyan azon akarsz lovagolni, hogy ha valaki több hónapra abbahagyja a játékot, akkor az nem lefelé vagy felfelé támadás? Biztos van ilyen játékos, de hogy nem hozzájuk kellene igazítani a játék menetét, az is tuti. maximum szőrszálhasogatásra jó.
Idézet: Mortimer - 2009.11.27. 09:54:00
Nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy találatnál az elnyelés számít, ha nem találsz akkor nem. Érzed a különbséget?


Érezem, jogos.
Idézet: Mortimer - 2009.11.26. 18:19:28
- a vastagbőr/sebgyógyítás és a másodlagos varázslat/közelharci sebzések indokolatlan különbözősége. (előbbiek fix védelmet/gyógyítási értéket adnak, míg utóbbi százalékos, ezért a szintenként egyre erősebbé váló varázslatokkal/fegyverekkel fejlesztés nélkül is nő a hatásuk)
- az állatok sebzésének bugja, miszerint ha a fegyveres találat kicsi, akkor ők is kicsit sebeznek.


Két megjegyzés ehhez:
- Állatok sebzése a te sebzésed 5-öd része (szorozva azzal, hány állat talál, plusz tárgyakból jövő érték). Ez szerintem korrekt, legalább nem száll el a sebzésük.
- Úgy látom, éppen a másodlagos sebzés/támadás válik felesleges szakértelemmé. 34-es sebgyógyításom van, amikor turbózva gyógyítok, az kb. 500 ÉP minden állatnak. 30-as vastagbőr 50-et vesz le minden állatot ért sebzésből. Mivel a karakterek közötti fizikai sebzések (egyenlő erők esetén) kb. 200-400 tartományban mozognak, gyakorlatilag értelmetlenné teszi a másodlagos támadást (jópáran le is felejtették).
Itt esetleg a másodlagos varázslat az, ami erős, illetve arányaiban nem illik a többi közé.
Dátum: 2009.11.27. 08:45:37
Idézet: S0laris - 2009.11.26. 19:56:35
sok ember ledöbbenne mert érzésem szerint a játékosbázis 40 feletti részének legalább a 50%-a céltalanul fejleszti a karakterét. ha kiszedjük az extrém játéktaktikásokat (Pókok, szingusok, VF-esek) és úgy próbálunk csinálni egy kimutatást hogy mekkora a különbség egy jól és egy rosszul fejlesztett kari között, sokan megdöbbennének a különbségeken. a VF mélyíti ezt a szakadékot, de az a baj hogy nem lehet áthidalni a különbségeket, ha folyamatosan védjük a hobbijátékosokat, azzal büntetjük a jól játszó karaktereket VF ide vagy oda.


Ezzel teljes mértékben egyetértek.
Viszont ha "elfogynak" a hobbijátékosok, meghal a szerver.
Dátum: 2009.11.27. 08:43:06
Idézet: Prisma - 2009.11.26. 16:47:07
Idézet: Jeriko - 2009.11.26. 16:26:43


Azt az egyet kellene látni, hogy ha valaki VF-el ugyanazon a szinten van, mint a VF nélküliek, akiket üt, akkor ugye:
1) Sokkal korábban indult

Nem. Ha valaki abbahagyta néhány hónapra a játékot, akkor ugyanúgy a VF-es szintjén lesz, amikor újrakezdi, mégis sokkal előbb indult, mint a VF-es.


Ezt most tényleg komolyan írtad? Nem tudom sírjak-e vagy nevessek.
Dátum: 2009.11.26. 16:26:43
Idézet: Prisma - 2009.11.26. 13:18:07
Tudom, hogy szereted ezt ismételgetni, de én is türelmes vagyok, ezért én is leírom n+1-ik alkalommal is, hogy semmivel nem indokolható a VF, és a pók taktika büntetése. A lefelé támadás büntetése viszont igen, mégpedig azzal, hogy a lefelé támadó szintelőnye az esetek túlnyomó részében kizárólag abból származik, hogy előbb indult a játékban, tehát semmilyen érdeme nincsen abban, hogy előnyben van - ellentétben a VF, és pók taktikát követővel.


Azt az egyet kellene látni, hogy ha valaki VF-el ugyanazon a szinten van, mint a VF nélküliek, akiket üt, akkor ugye:
1) Sokkal korábban indult
2) Ugyanúgy "lefele" támad karaktererősség tekintetében

Ez nem vélemény, hanem TÉNYEK. Szóval lehet lepontozni
Dátum: 2009.11.26. 16:16:57
Mivel elfogyott a pp-jük, nem tudtak LE-t zsákmányolni, LE-szívással meg le lettek nullázva.
Majd akkor lesz náluk LE, ha elvertek pár alacsonyabb szintű karaktert, és zsákmányoltak tőlük.
Így működnek.


A háborúban pluszban szerzett lélekkúttöltés pedig a győztes fél részére a kapott sebzés duplája mínusz a kapott LE (max, amennyi LE nálad van). 9000 LE úgy jön ki, hogy az illető 0 LE-t szerzett a csatában és feltehetően 4500 sebzést kapott.
Dátum: 2009.11.26. 09:07:35
Idézet: Butchman - 2009.11.26. 06:42:14
Jól vettem észre, hogy ma a kristályok stabil nulla LE-t tartalmaznak? Se lélekszívás, se portya nem hozott egy LE-t sem. (6-8 csata alatt.) Ha ez változtatás, akkor jó lett volna szólni.


Nem, ez a lélekszívás áldásos hatása.
Eddig aki a KH-ból LE-t akart szerezni, ütötte a nála max 3-4 szinttel alacsonyabbat, mert lejjebbről már nem jött LE (és akkor is a KH tagnál levőnek kb. 15%-át vitte el. Lélekszívással már üthet lefelé 8-9 szintet, és elviszi akár mindet.

A gyémát hordások megint agyon tápolták magukat, hiszen nekik a 0 LE-re 33% bónuszuk is van.
Dátum: 2009.11.26. 09:02:04
Idézet: Cavalorn - 2009.11.25. 22:07:30
Te is a gyengéket ölöd halomra, attól hogy nem TUDSZ tőlük rabolni, még nem leszel jobb...


Látom ha észérvek már nincsenek, még mindig tudsz személyeskedni. Gratula!
Dátum: 2009.11.25. 16:51:42
Idézet: Taspi - 2009.11.25. 14:16:01
Ismerős pár éve beoltatta magát influenza ellen.
Megsüketült.
Mellékhatás...


Nem vagyok orvos, de oltás esetében szerintem nincs értelme "mellékhatás"-ról beszélni (mint pl. egy gyógyszernél). Oltásnál UGYANAZ a vírus (illetve valamilyen része, halott teste) kerül a szervezetedbe, mint amivel megfertőződnél. Az oltás hatásmechanizmusa az, hogy az immunreakció már ilyenkor is beindul, és mire jönne az igazi, ereje teljében levő vírus, a immunrendszernek már kész "fegyvere" lesz ellene.

Ha valaki oltástól megsüketül, jobb nem belegondolni, hogy a rendes vírus mit művelne vele.
Dátum: 2009.11.25. 16:30:08
Idézet: Ricardo - 2009.11.25. 16:15:33

Azt azért simán el tudnám képzelni, hogy maxolt VF mellett nem lehet a karakternek csak 30 pp-s beállítása, illetve, hogy a regszám szerepelne a portya képletében. Ha később regisztrált karaktert ütök akkor kapok valami negatív módosítót, ha korábban regisztráltat akkor pozitív módosítót.


És honnan tudod, hogy 1000-es különbség mellett 1 hét vagy egy hónap van az indulások között?
Nekem még mindig szimpatikusabb a rabolt LE-t szorozni egy (védőTÖ/támadóTÖ)*(védőSZÖ/támadóSZÖ) aránnyal. Ez ráadásul nem is a VF ellen szól, hanem kifejezetten a gyengéket védi. Persze akik a gyengébbek kirablásából élnek, azoknak ez nagyon nem tetszik, ezt a hozzászólást is le fogják pontozni
Dátum: 2009.11.25. 13:29:05
Idézet: Byzon - 2009.11.24. 22:11:08

Szerepjátékos: "Hú bakmeg mekkora randa nagy gyilokja van a gazdinak! Muszáj megemberelnem magam, mielőtt az én fejembe állítja bele a marhája!"


"Ajaj, a gazdi megint a sajtolás szakértelmét növelte..."