Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2010.10.04. 15:24:09
Mást se csinálsz, mint forgatod ki mások szavait.
Itt, ezen a fórumon TE állítottad, hogy milyen szar lesz a változás azoknak, akik emiatt majd nem tudják behozni a hátrányukat.
Ha tényleg ilyen szar lesz nekik, had szavazzanak már róla!
Dátum: 2010.10.04. 14:13:46
Idézet: Prisma - 2010.10.04. 12:40:40
Idézet: Jeriko - 2010.10.04. 12:17:11

Azért nem írok ki ilyen szavazást, mert felteszem, a szavazók nagy része nem ért a területhez, nem ad rá releváns választ.
A láthatatlan vadászathoz nyilván mindenki ért, így ott hasznos válaszok születnek. Ha meg nem értenek hozzá, akkor hogyan tudnák "beérni" a mostaniakat, ahogy te állítod?

Nem állítottam, hogy mindenki be fogja érni a mostaniakat. Én csak azt kifogásoltam, hogy attól is elveszik a lehetőséget, aki esetleg meg tudná/akarná tenni. Aközött, hogy senki nem tudja megtenni, és aközött, hogy mindenki megteszi elég széles skálán mozognak a lehetőségek. Vehetem akkor úgy, hogy akkor a szavazás szerinted is rossz ötlet, és csak vicceltél?


Nem.
Aki fel tudja mérni a láthatatlan vadászat hasznát, annak releváns a véleménye, mert ért hozzá.
Aki nem tudja felmérni, annak meg azért releváns, mert abszolút esélytelen, hogy bárkit is utolérjen, így nem vonatkozik rá az, amit írtál.
Tehát szemben az orvosos példáddal, itt mindenki szavának súlya van.
Dátum: 2010.10.04. 12:22:03
Idézet: LoWs - 2010.10.04. 11:36:35
Azzal a helyzettel mi van amikor valaki sokkal jobb LE/TP arányt csinál EH-val mint VF-el?


Az ilyet hívják pók-karinak, és legjobban teszi, ha egyáltalán nem vadászik
Dátum: 2010.10.04. 12:17:11
Idézet: Prisma - 2010.10.04. 11:58:43
Idézet: Jeriko - 2010.10.04. 10:46:54
javasoljuk Miklósnak, írjon ki a dologról egy játékon belüli szavazást, így megtudhatod, hogy a játékosok mit gondolnak erről.

Ez egy népszerű populista lózung, de emellett jó nagy ostobaság is. Majd ha te nem orvoshoz mész, amikor beteg vagy, hanem a blogodon kiírod a tüneteidet, és szavazást írsz ki a kezelésről, és a többségi eredményt alkalmazod, majd akkor elhiszem, hogy komolyan gondolod, hogy egy ilyen szavazás jó eredményt hoz.


Azért nem írok ki ilyen szavazást, mert felteszem, a szavazók nagy része nem ért a területhez, nem ad rá releváns választ.
A láthatatlan vadászathoz nyilván mindenki ért, így ott hasznos válaszok születnek. Ha meg nem értenek hozzá, akkor hogyan tudnák "beérni" a mostaniakat, ahogy te állítod?
Dátum: 2010.10.04. 11:09:23
Idézet: Kocos - 2010.10.04. 10:59:19
Idézet: Tiha - 2010.10.04. 10:58:14
Miért nem esik medál, ami -1 mp-t ad vadászat idejére? Azt akkor gyerünk, gyűjtheti mindenki.


A pokok nem.


Szerintem ők is gyűjthetik.
Dátum: 2010.10.04. 11:05:40
Idézet: Qwyxy - 2010.10.04. 10:14:28
A legyőzött sárkány pikkelyei között a következő tárgyat találtad: mágikus amulett.
Ugye ez csak vicc?


Most komolyan nem vetted észre, milyen komolyan kombózik a féléves aukciós bérlettel?
Dátum: 2010.10.04. 11:02:10
Idézet: Prisma - 2010.10.04. 08:00:50
Még egyszer: ebben a játékban mindenhez "csak" gombot kell nyomni.


Zseniális meglátás.
Ahhoz, hogy Rockefeller legyél, feljuss az űrbe, az USA elnökévé válj vagy bármi egyéb, amiről ember álmodhat, ahhoz meg csak a szádat kell mozgatni (megfelelő szavak a megfelelő személyeknek).
Dátum: 2010.10.04. 10:46:54
Idézet: Prisma - 2010.10.03. 23:31:19
Hihetetlen, hogy újra, és újra el kell magyarázni, hogy LE/TP javító lehetőséget utólag nem szabad kivenni, azért, mert akik ezután jönnek majd, esélytelenek lesznek beérni azokat, akik kihasználták.


Persze, nyilván az új indulók 98%-a azzal a szándékkal nevez, hogy kezdetektől fogva láthatatlanul vadásszon. Ennyire azért nem lehetsz naiv.
NEM. Az új indulók 98%-a azért fog orbitálisat szívni, mert nem vadásznak láthatatlanul, ezért több TP-t kapnak, hátulról beleszaladnak azokba, akik MOST láthatatlanul vadásznak, és így a sokkal jobb LE/TP arányuk miatt szarrá verik őket. És ilyenből két nagyságrenddel lesz több, mint azokból, akik úgy indítanak új karaktert, hogy a kisujjukban a VU össze szabálya a pókléttől kezdve a láthatatlan vadászatig. Nem, tévedek, minimum három nagyságrenddel lesz több.
Persze lehet azt mondani, hogy "megvolt minden esélyük, miért nem éltek vele?". Te ezt igazságnak hívod, én meg álszenteskedésnek. De tudod mit? javasoljuk Miklósnak, írjon ki a dologról egy játékon belüli szavazást, így megtudhatod, hogy a játékosok mit gondolnak erről. Persze most majd jön a szöveg, hogy a játékosok ezt nem tudják felmérni, és mindenki rosszat akar az újonnan indulóknak az egy-két tucat láthatatlanul vadászón kívül, akik egyedül és szent módon az igazság letéteményesei.
Dátum: 2010.10.04. 10:30:46
Idézet: Prisma - 2010.10.03. 23:31:19
Idézet: Jeriko - 2010.10.03. 21:17:58

Mi alapján gondolod, hogy akik egy több éve adott lehetőséget eddig nem használtak, azok pont a nerf bevezetésével "ébrednének rá", hogy ezt most használni akarják?

Senki nem állított ilyet.
Hihetetlen, hogy újra, és újra el kell magyarázni, hogy LE/TP javító lehetőséget utólag nem szabad kivenni, azért, mert akik ezután jönnek majd, esélytelenek lesznek beérni azokat, akik kihasználták.


Javíts ki ha tévedek, de a láthatatlanságot ELSŐ szinttől kezdve lehet használni. Tehát aki játszik, és idáig nem használta a láthatatlan vadászatot, az nem azért nem használta, mert nem volt rá lehetősége, hanem azért, mert vagy nem tudott róla (és ezután sem fog, mert jó eséllyel nem olvas fórumot), vagy pedig úgy döntött, nem akarja használni (és valószínűtlen, hogy a nerf bevezetése miatt döbbenne, rá, hogy használni akarja.
Tehát azok, akik miatt te fel vagy háborodva, és az esélytelenek igazát szajkózod, azok a játékosok, akik NEM IS REGISZTRÁLTAK EDDIG A VU-ra, NEM JÁTSZANAK most sem!
Azon most lépjünk túl, hogy egy játék szabályait azokhoz igazítani, akik nem játszanak, önmagában is butaság. Vizsgáljuk csak azt, hogy mi történik, ha nem lesz nerf:
Az történik, hogy akik most játszanak, azok addig, amíg a nem játszók esetleg regisztrálnak, TOVÁBB ERŐSÖDNEK a láthatatlan vadászat segítségével, így mikor szerencsétlen új játékos eljut odáig, hogy bekerül a játékba, sokkal nagyobb eséllyel lesz szarrá verve, mint egy esetleges nerffel (főleg, mint ahogy már többen rámutattak, a láthatatlanul vadászók köre folyamatosan bővülni fog). Emiatt aztán előbb is fogja abbahagyni.
Kivételt képez mondjuk az a 1%, aki már tapasztalt vén róka, és azért indít új karaktert, hogy kezdetektől láthatatlanul vadászva mér über táposabb karaktert fejlesszen ki.

Ezt a "nem fogja beérni" című parasztvakítást meg nyugodtan hagyd el, mert mint sokan rámutattunk, "beérni" attól senki nem fog senkit, hogy ő is láthatatlanul vadászik (max hasonló tempóben megy utána), legfeljebb akkor, ha akik előbb kezdték, már nem fognak tudni láthatatlanul vadászni.
Dátum: 2010.10.03. 21:17:58
Idézet: Faust0ne - 2010.10.03. 20:56:16
pont hogy változik...mert egy több évig adott lehetőség, már nem lesz elérhető ...nem egyszerre haladnak a karakterek....
ű

Mi alapján gondolod, hogy akik egy több éve adott lehetőséget eddig nem használtak, azok pont a nerf bevezetésével "ébrednének rá", hogy ezt most használni akarják?
Továbbra is azt állítom, a láthatatlanság bevezetésének célja az volt (ezt Miklós egyértelműen leírta a fórumban), hogy védje a gyengébbeket az erősebbek zaklatásaitól, nem pedig az, hogy a rafkósabbaknak esélyt adjon a LE/TP arányuk növelésére.
Dátum: 2010.10.03. 14:16:36
Ha hadüzenetet szeretnék küldeni egy másik szövetségnek, akivel még nem járt le az X idő béke (béke csarnokától függően), akkor nagy meló lenne a "Nem támadhattok, mert mág nem járt le az X órás béke" üzenet helyett / mellett kijelezni, mikor is fog pontosan lejárni? Úgyis figyelni kell a dátumot, hogy lejárt-e, nem nagy meló szerintem ki is írni.
Dátum: 2010.10.01. 22:20:17
Idézet: Prisma - 2010.10.01. 18:51:57
Többek között ezért sem jó Kócos ötlete. No meg azért sem, mert a teljesítmény folytonos skáláján nem lehet önkényesen kijelölni egy vonalat, hogy az alatt kompenzációt kapjon valaki. Igazságosan legalábbis nem.


Elárulok egy titkot: ez egy JÁTÉK, nem valóságszimulátor. Nem a bírói igazságszolgáltatás, az olimpiai teljesítmények leképezése stb. a célja.
Dátum: 2010.10.01. 17:32:35
Idézet: Faust0ne - 2010.10.01. 17:14:12
... bizony csúnya különbségekben szenvedek és nem értettem sokáig miért...de rájöttem.....afféle felzárkózásra használom...

Tök feleslegesen, mert ha az is használja, aki így elhúzott, meg te is, akkor sose fogod utolérni ugyebár, csak abban az esetben, ha ő abbahagyná, te meg még használhatnád. Pont ezért jó Kocos ötlete.

Idézet: Faust0ne - 2010.10.01. 17:14:12
....te meddig használtad?......honnan tudod kinek milyen karija van?.....nincs mindenkinek 80+-os karaktere...

Látom a személyeskedés már megy. Egyáltalán hogy jön ez ide?
Dátum: 2010.10.01. 17:07:44
Idézet: Prisma - 2010.10.01. 17:03:30
Idézet: Cavalorn - 2010.10.01. 16:52:22
De attól hogy a gyengébb játékos kap egy kis bónuszt, még nem lesz erősebb annál aki alapból jól játszott

Csak akkor igaz, amit írsz, ha a 80% fölötti teljesítményt nyújtókhoz hasonlítod a bónuszt kapó karaktert. És mi van a 75%-os teljesítményt nyújtókkal? Ők hiába voltak jobbak a 60%-ot nyújtóknál? És a 60%-ot nyújtók hiába voltak jobbak az 50%-ot nyújtóknál?


Ők pont ugyanúgy egy kategóriába esnek, mint eddig (eddig is ugyanúgy használhatták a láthatatlan vadászatot, mint eddig, ezután is pont akkor bónusza lesz egyiknek, mint a másiknak. Hol itt az eltérés?
Dátum: 2010.10.01. 17:05:51
Idézet: Faust0ne - 2010.10.01. 17:00:25
akkor vegyük át....a gyengéktől elveszik a javítási lehetőségét, mert használták a nagyok?.....így esélyük sem lesz behozni...


Na haragudj, de ez nagyon álszent szöveg. Akik itt sírnak a fórumon a nerf miatt, azok pont azok az erős karakterek, akik eddig kihasználták ezt a lehetőséget arra, hogy javítsák a LE/TP arányukat. Egyetlen gyenge karakter hozzászólását sem olvastam, ami arról szólt volna, hogy "nekem miért lehet". Az erős karakterek hivatkoznak rájuk ezzel az ürüggyel (nem mellesleg a gyenge karakter attól gyenge, mert nem ismeri fel a játék összefüggéseit, itt például azt, hogy láthatatlanul is megéri vadászni - így a lehetőségtől sem esik el). Másrészt: mivel láthatatlanná válni első szinttől lehet, ezért az ÖSSZES mostani karakter számára eddig nyitott volt a lehetőség - ha nem élt vele, akkor okkal.

Teljesen mindegy, hogy miért került be, ha egyszer évekig lehetett használni LE/TP arány javításra. Neked meg azt kellene megértened, hogy LE/TP arány javító hatást kivenni utólag teljesen igazságtalan dolog.


Kivel szemben? Mert akik itt sírnak miatta, azok éppen hogy az erős karakterek, akik eddig kihasználták.
Dátum: 2010.10.01. 16:45:21
Felesleges. A láthatatlanság azért került a játékba, hogy a gyengébb karaktereknek védelmet nyújtson (ezért lett már módosítva régebben is), nem pedig azért, hogy a LE/TP arányt javítsa az erős karaktereknél. Ennyit kellene megértened.
Ha a JV berak egy fegyvert 23. szintre, aminek a sebzését 30 helyett 300-ra írja be, teljesen jogos, hogy kijavítsa. Ez az eset ugyanez: a JV tévedett és korrigálni szeretne.
Dátum: 2010.10.01. 16:27:38
Idézet: Prisma - 2010.10.01. 14:37:51
Nagyon rossz ötlet. Ez maga az intézményesített kontraszelekció. Nemrég ezt írtam: "Az olyan tápok berakása, amit csak a gyengék használhatnak az egy az egyben kontraszelekciót jelent. Amint elkezdi egy játék a gyenge teljesítményt jutalmazni az erőshöz képest, értelmét veszti az egész, főleg, ha PvP játékról van szó."
Elképesztően rossz üzenet ez: "Nem baj, ha béna vagy, majd kapsz plusz tápot. Ezzel együtt pedig aki ügyes volt, az nem kap semmit." Hadd ne kezdjek el példákat sorolni, hogy a való életben milyen jól kifizetődik az ilyesmi, és úgy általában a kontraszelekció.


Ne haragudj Prisma, de ez a kijelentés szerintem orbitális ostobaság.
A játékban, aki jól játszik, az elhúzhat a többiektől VALAMILYEN MÉRTÉKBEN, aki gyengén játszik, az lemarad a többiektől VALAMILYEN MÉRTÉKBEN. A játékban még egy olyan visszacsatolás is van, hogy ha gyengülsz, akkor még könnyebb lesz tőled LE-t szerezni, könnyebben gyengülsz, illetve ha erősödsz, nehezebb lesz tőled LE-t szerezni, biztonságban vagy.
A hangsúly itt a VALAMILYEN MÉRTÉKEN VAN. Aki jól játszik, az fejlődhetne 100-szor olyan gyorsan, mint az átlag, vagy csak kétszer olyan gyorsan, vagy csak 10%-al gyorsabban (ugyanez a gyengékre). Attól, hogy valamilyen játékvezetői döntés / változás / akármi miatt az eddigi mondjuk 70% gyorsabb fejlődési lehetőség mondjuk csak 60% lesz, az nem kontraszelekció. A te kezedben is ott a döntés, hogy pl. jelen esetben használhasd a 8% elfogást, csak gondoskodnod kell arról, hogy bekerülj a 80%-ba. Nyilván fel fogod mérni, hogy ez megéri-e vagy sem. Itt nem arról van szó, hogy a gyengébbeket jutalmazzák a gyengébb játékuk miatt, hanem arról, hogy a játékvezető túl soknak találja a 70%-os ollót, és próbálja szűkíteni, mert úgy látja, az tesz jót a játéknak.

Jelen esetben a láthatatlan vadászattal mondjuk lehetett 10%-al javítani a LE/TP arányt, a normál vadászathoz képest. Amit Kocos javasol (80% alatt ez megmarad, csak afelett csökken az elfogási esély), annak a hatása az lenne, hogy ha elértél egy átlag fejlődéshez képest X% előnyt, akkor már nem tudod ezzel tovább növelni a LE/TP arányodat.


Még valami: a VU üzleti vállalkozás. Azok a karakterek, akik nem lépnek szintet (vagy sokkal lassabban), azok sokkal ritkábban cserélnek felszerelést. Sőt, ha sokkal erősebbek, akkor tulajdonságból pótolják azt, amit más esetleg őskőből. Sőt, prémiumra sincs szükségük, hiszen az nem módosítja a LE/TP arányt. Azaz üzletileg marginális hasznot termelnek. Abszolút semmi csodálkozni való nincs azon, hogy a JV nem az ő érdekeiket tartja szem előtt.
Dátum: 2010.10.01. 14:06:50
Lehetne egy olyan kategória is, hogy legjobban csökkent a LE.diff-je.
Dátum: 2010.09.30. 14:25:42
Idézet: DzsoniKSL - 2010.09.29. 21:28:14
Jerikó szerintem azért lényegesen árnyaltabb a dolog ennél, ugyanakkor tartalmaz olyan exploitokat amiket már a V4 kapcsán meg kellett volna csinálni, de most végre itt van rá a lehetőség.
...


Ezt a v4-es exploit dolgot abszolút nem értem, hogy jön ide.
De nézzük át a kategóriákat:

Legtöbb nyert kihívás -> 1) Szerezz minél több PP-t 2) nyerd a kihívásaidat, azaz legyél szakértelmekben erősebb a környezetednél
30pp, és szakértelmekben erős kari kell hozzá. Előny ha max fölé tudsz párat tolni (tudás könyve, X8. szintű bónuszok)

Legtöbb nyert portya -> 1) Szerezz minél több PP-t 2) nyerd a portyáidat, azaz legyél erősebb a környezetednél
30pp, és erős kari kell hozzá (gyengével nem fogod tudni lenyomni a napi 40+ portyát ÉP-ből).

Legtöbb megoldott kaland -> 1) Szerezz minél több PP-t, CSP-t 2) Oldd meg a kalandokat (ez annyira nem nehéz, hiszen többször is nekifuthatsz egynek.
30pp kötelező, ahogy a kalandgömb is. Nem tudom, vesztes portyánál lehet-e kalandot találni.

Legtöbb megoldott küldetés -> Ez ismételhető küldetésekből lesz. A térkapus, állatos, küldetéseket korlátozott számba lehet végrehajtani, amivel ki lehet ugrani a többiek közül, az a portyapontért, illtve csp-ért megcsinálható küldetések.
30 pp tehát kötelező, erős kari, magas kritikussal, bénítással

Legnagyobb szakértelemösszeg növekedés -> 1) Minél több LE-t tudj szerezni 2) Legyenek alacsonyabb szakértelmeid, amit olcsóbban tudsz növelni, 3) Szakifejlesztést könnyítő cucc.
Tipikus pók kategória: ne legyen SM, EF, VF, csapdakészítés, sajtolás szakértelmed, viszont legyen a környezetednél sokkal több LE-d.

Legnagyobb tulajdonságösszeg növekedés -> 1) Minél több LE 2) Alacsony tulajdonságok 3) Tul fejlesztő cucc

Legnagyobb zsákmányolt lélekenergia különbség növekedés:
Magáért beszél, pók kategória (KH-ből nem lehet kiszedni ennyi LE-t, ezt statisztikákból lehet látni.

Ha végignézed, 30 pp, sok LE, és erős karakter a nyerő szinte minden kategóriában. Inspirátor nagyon jól jön a kalandoknál (több kalandot találsz), illetve TÖ, SZÖ, küldetés kategóriákban.

Szerintem egyértelmű, hogy ugyanaz a 3-4 karakter fogja nyerni a legtöbb kategóriát (pufferelés miatt van amit csak 2 havonta).
Dátum: 2010.09.29. 15:28:05
Az alapötlet tök jó, de a kategóriákat mind egy 30pp-vel portyázó pók karakterre méretezték
Kivéve a kihívást, mert azt LanMaffiára
Esetleg egy inspirátoros eséllyel indulhat a kalandos versenyen (nem az a kihívás, ki oldja meg a kalandot, hanem hogy mennyit szerzel).

A többiek sokat nem tudnak tenni a győzelemért.