Re: Epikus tárgyak elérhetősége
99. hozzászólás - 2009.12.19. 12:40:43
Sok érdekes hozzászólás elhangzott itt, és nagyon jól körüljártátok a problémát.
Tekintsük most el attól, hogy mennyire igazságos az, ha mostantól az alacsony szintűek nem használhatnak erősebb epikusokat, VAGY ha visszamenőleg mindenkinek az epikus tárgyai korlátozódnak, aki nem megfelelő szintű. Vizsgáljuk meg inkább, hogy ez szükséges-e.
A probléma ugye legalapvetőbben a körbeépítéssel idézhető elő (volt Mortimeren kivül, aki nem értette, mi az, és el kell neki magyarázni?). A körbeépítés, ahogy itt többen leírtátok, nemcsak azt eredményezheti, hogy az 1. szintű karakternek 80. szintű epikusa lehet, hanem azt is, hogy +60/+60/+15-ös bónusza és még egy halom egyéb tápja. A bónuszokkal kapcsolatban már korábban volt róla szó, hogy korlátozzuk valahogy (a fejlesztési listán is rajta van), de azért nem valósult meg a dolog, mert ott is számos ellenérv érkezett.
Nézzük meg konkrétan, miről is van szó: a játékban jelenleg már vannak 90+ szintű karakterek. Aki most indít egy 1. szintű karaktert, az az életben nem fogja ezeket utolérni. Tehát egy új karakter indításakor a cél mindenképpen az lehet, hogy a saját szintjéhez képest minél erősebb tudjon lenni. Valójában, ez a játék szabadságából adódó plusz lehetőségek egyike: ha egy topon levő karakter kezdi unni a játékot, egy új célt találhat abban, hogy egy barátját rábeszéli, kezdjen el játszani, csinál neki egy új szövit, amit köréépit epikusokat öl neki stb. A TFen volt egy ilyen aspektus, úgy hívták, üstökös karakter, jó szórakozást nyújtott sok játékosnak, anélkül, hogy bárkinek a szórakozását elrontotta volna.
A TFhez képest azonban van itt pár jelentős eltérés. Először is, a VU-n a szabályok szerint egy játékosnak egy világon egy karaktere lehet. Az esetek 95%-ában, amikor a 80. szintű karakter az 1. szintű karakter köré szövetséget épít, az nem más, mint multizás, egy második karakter indítása. Lehet persze kamuzni, hogy "az unokaöcsém kedvet kapott a játékhoz, és így segítek neki", de mindenki tudja, mi az igazság. A másik, szintén súlyos probléma: A játék alapvetően ingyenes, az egyetlen ok, amiért a játék még mindig működik, hogy a játékosok kisebb része hajlandó fizetni érte, cserébe kényelmi és táp előnyöket kap. Abban a pillanatban, hogy tudok csinálni egy alacsony szintű karaktert, akire egy kanyi őskövet sem költök, mégis +60/+60/+15 bónuszt, és 80. szintű epikus tárgyakat használhat, és bármilyen, nem multizó, a játékért fizető játékost könnyedén le tud nyomni, bajnoki viadalon, portyázásban, akárhol, akkor az egy hiba a rendszerben, amit korrigálni kell.
Tehát korlátozásra nincs szükség azért, hogy a játékegyensúly fennmaradjon, a játék szabadsága ennél sokkal fontosabb. De a multizás akadályozására, és a prémium játékosok érdekeinek védelmére ez igenis szükséges.
Elhangzott javaslatok voltak:
- minimum KP licit meghatározása. Ez csak az epikusok problémáját orvosolná, azt is tökéletlenül ezért ez nem megoldás.
- ha valakinek az össz építése a szövetség kút alatt van, akkor a bónuszokat nem használhatja. Nagyon drasztikus megoldás, és valószínűleg "ártatlanokat" is sújtana, a tárgyak problémáját pedig nem oldja meg.
- ha valakinek a szintje, vagy a lélekkúthoz viszonyított értéke egy meghatározott arány alatt van, akkor a tárgya, a bónuszok stb. is arányosan kevesebb bónuszt adnak. szerintem ez lenne messze a legigazságosabb rendszer. Ha a szinttel számolunk, ott kevésbé van visszaélési lehetőség, a lélekkút viszont sokkal reálisabban modellezi, hogy mi az a feltétel, amitől egy karakter ténylegesen jogosan használhatja e bónuszokat.
Pontszám: 5.33