Én már csak azért is reméltem, hogy ezzel a fejlesztéssel nem lövünk mellé, mert konkrétan játékosok javasolták még korábban, hogy lehetne egy ilyen fejlesztés, ráadásul a játék kezdete óta van is ilyesmi már a VU-ban (szövetség épület építés). Ilyen nem csak a „nemszeretem stratégia játékokban” van, hanem kb. mindenhol, még a WoW-ban is, aminek ehhez tényleg semmi köze, hogy építgetheted a saját kis bázisodat.
Bármilyen fejlesztést is rakunk a játékba, annak nagyon sok követelménynek kell megfelelnie: célt adjon, kelljen kicsit agyalni rajta, de azért ne vegyen el túl sok időt, ne lehessen túl hamar ledarálni, de azért elérhetőek legyenek a célok. Legyen valami jutalom, de azért ne borítsa meg a játékegyensúlyt, ne jusson nagy előnyhöz, aki régebb óta játszik, vagy sokkal több időt tud vele tölteni, vagy sok pénzt költ rá. És a többi és a többi. Ennek ellenére is lesz azért, akinek nem tetszik - nem könnyű olyan dolgot kitalálni, amiért mindenki egyformán rajong.
Szóval kérlek ne haragudj, de nem fogjuk ezt a fejlesztést kidobni, arra van lehetőség, hogy a béta teszt alatt javaslatokat tegyél azzal kapcsolatban, hogy milyen irányba változtassunk rajta. De az alapkoncepció marad - építesz, fejlesztesz. Ha nem tetszik, szerintem nyugodtan ignoráld. Így 17 évvel az indulás után amúgy is a korlátlan szabadságnak köszönhetően bármekkora különbség is lehet a játékosok között, nem ezen fog múlni, hogy ezzel behozd a lemaradásod, vagy még nagyobb előnyre tegyél szert. Ez szimplán csak egy újdonság a játékon belül, egy új felfedeznivaló, tekints rá így, kérlek.
A többi felvetésre, a játékban volt már több komoly endgame content, nem is egy, mint pl. a kutatás, vagy a hűség útja. A játékosok erősségét hasonlító, ez alapján rangsoroló rendszer, ld. fent amit a 17 évről írtam, nem jó ötlet még újabb jutalmakat adni olyanért, amiben valaki már amúgy is elhúzott, akár pvp akár pve. Jobb új rendszereket berakni (ilyen volt a csatlós aréna is), ahol mindenki tiszta lappal kezd, de azért a jutalmak kihatnak a fő karakterre.
A világösszevonásról meg, erről voltak már szavazások, ez a legtöbb játékos számára csak arra lenne jó, hogy a ranglistán hátrébb szoruljon, és kevesebb legyen a sikerélménye, ennek csak akkor van értelme, ha a játékossszám lecsökken. Ennél jobb megoldás volt, hogy 400. szinten adtunk egy plafont, ahol a mezőny össze tud tömörödni.
Még erősebb epikusok meg hasonlók, a később indulók számára elérhetetlen cél, a veteránok meg vagy panaszkodnak, hogy „túl erős” vagy 1 hónap után átmennek rajta és megint erősebb kell (megint csak ld. karakterek közti erősségkülönbség).
A téli találkozóra ha gondoljátok, gyűjthetünk majd ötleteket, mi legyen a jövő évi nagy fejlesztés.
Felzárkóztatás nagyon sok van a játékban már most is, de ezt sem lehet túlzásba vinni, ha én 17 éve játszom egy játékot és valaki 3 év alatt ugyanoda el tud jutni, azt frusztrálónak érezném.
Bármilyen fejlesztést is rakunk a játékba, annak nagyon sok követelménynek kell megfelelnie: célt adjon, kelljen kicsit agyalni rajta, de azért ne vegyen el túl sok időt, ne lehessen túl hamar ledarálni, de azért elérhetőek legyenek a célok. Legyen valami jutalom, de azért ne borítsa meg a játékegyensúlyt, ne jusson nagy előnyhöz, aki régebb óta játszik, vagy sokkal több időt tud vele tölteni, vagy sok pénzt költ rá. És a többi és a többi. Ennek ellenére is lesz azért, akinek nem tetszik - nem könnyű olyan dolgot kitalálni, amiért mindenki egyformán rajong.
Szóval kérlek ne haragudj, de nem fogjuk ezt a fejlesztést kidobni, arra van lehetőség, hogy a béta teszt alatt javaslatokat tegyél azzal kapcsolatban, hogy milyen irányba változtassunk rajta. De az alapkoncepció marad - építesz, fejlesztesz. Ha nem tetszik, szerintem nyugodtan ignoráld. Így 17 évvel az indulás után amúgy is a korlátlan szabadságnak köszönhetően bármekkora különbség is lehet a játékosok között, nem ezen fog múlni, hogy ezzel behozd a lemaradásod, vagy még nagyobb előnyre tegyél szert. Ez szimplán csak egy újdonság a játékon belül, egy új felfedeznivaló, tekints rá így, kérlek.
A többi felvetésre, a játékban volt már több komoly endgame content, nem is egy, mint pl. a kutatás, vagy a hűség útja. A játékosok erősségét hasonlító, ez alapján rangsoroló rendszer, ld. fent amit a 17 évről írtam, nem jó ötlet még újabb jutalmakat adni olyanért, amiben valaki már amúgy is elhúzott, akár pvp akár pve. Jobb új rendszereket berakni (ilyen volt a csatlós aréna is), ahol mindenki tiszta lappal kezd, de azért a jutalmak kihatnak a fő karakterre.
A világösszevonásról meg, erről voltak már szavazások, ez a legtöbb játékos számára csak arra lenne jó, hogy a ranglistán hátrébb szoruljon, és kevesebb legyen a sikerélménye, ennek csak akkor van értelme, ha a játékossszám lecsökken. Ennél jobb megoldás volt, hogy 400. szinten adtunk egy plafont, ahol a mezőny össze tud tömörödni.
Még erősebb epikusok meg hasonlók, a később indulók számára elérhetetlen cél, a veteránok meg vagy panaszkodnak, hogy „túl erős” vagy 1 hónap után átmennek rajta és megint erősebb kell (megint csak ld. karakterek közti erősségkülönbség).
A téli találkozóra ha gondoljátok, gyűjthetünk majd ötleteket, mi legyen a jövő évi nagy fejlesztés.
Felzárkóztatás nagyon sok van a játékban már most is, de ezt sem lehet túlzásba vinni, ha én 17 éve játszom egy játékot és valaki 3 év alatt ugyanoda el tud jutni, azt frusztrálónak érezném.