Sziasztok!
Egy kicsit off leszek, de talán témába vágó is. És hosszú is, így akinek nincs idő/kedv/érdeklődés ne álljon neki olvasni
Számomra ezzel a "fejlesztéssel" a játák közel 17 év után véget ér. Talán egy évet, ha kihagytam.
Azon a véleményen vagyok, ha várost akarok építeni akkor keresek olyan játékot ahol ez a téma. Nekem a Végzetúr világába ez nagyon nem illik bele, sőt szerintem nagyon is távol áll tőle.
De lehet, hogy az időzítéssel van a legnagyobb probléma. Talán a játék nem jutott még el oda, hogy egy ilyen kitérő beleférjen.
A V5-ös főkarakterem átadó, amíg nem talál gazdára eltamagocsizom vele vagy elküldöm körülnézni a katakombákba.
Köszi srácok az elmúlt éveket! Még ha sokan le is vettetek LE-vel, vagy probáltatok!
INNENTŐL TELJESEN OFF, azaz nem ehhez a topichoz tartozó
Anno amikor a Hüség útja terveit küldtem el Miklósnak, kifejtettem, hogy valamivel meg kellene tartani a játékosokat. Azt a pár játékost aki kitartóan itt van és a mai napig szeret játszani ezzel a játékkal.
Erre az egyik legjobb megoldásnak véltem egy olyan eventet ami nem időigényes, lehet tápolni, kell egy kicsit gondolkodni. Így lett egy 100 napos event (+ templom) amit véleményem szerint észre veszünk, hogy van, jönnek a tojások, kraftolunk, de pár kattintás az egész és a végén a finálé a legnagyobb templom a játékban amit könnyű teljesíteni mivel annyi idő van rá, hogy szerintem sima ügy.
Az ilyen és ehhez hasonló dolgok, amik arra törekednek, hogy a játékosok érdeklődését fenntartsák att hiszem szükségesek, főleg azok amiknek az időigénye kicsi.
Anno megkértem Miklóst, hogy a Hüség Útja azért változzon egy kicsit évről évre. Ez ahogy a többi event is gyakorlatilag le van... ez is le lett.
Sajnos annyi sem fért bele, hogy legyen egy easter egg. Ez annyiból állt volna, hogy egyik nap mindenki kap egy galambtojást kb 3-5 napos keltetési idővel.
A galambtojás mivel nem illik a képbe funkciója csak annyi lett volna, hogy történet szerint a galamb kikel tojik egyet a fejedre jutalmul kapsz +1 szerecse tulajdonságot...
Miklóst ezen kivül kértem, hogy azaz javasoltam, hogy a kraftolás legyen kiterjedtebb, lehessen kraftolni energiakoncentrátumot (max mennyiséggel) és pár pálcát, persze sok összetevővel (és maximummal pl, max 3 db) és pl egy jelképes őskő költség mellett (pl: templomi pálca 15-20-25 őskő + a hozzávalók, verempálca hasonló elven). Ez és pár vadászat itala kraftolása opció lett volna az event továbbfejlesztésére és, hogy ne csak fixen minden évben ugyanaz legyen.
Ebből semmi sem valósult meg. Van egy event, amiben sok lehetőség lett volna még.
A negatívumokon kivül természetesen van egy nagyon nagy pozitív oldala is: Miklós nagyon jól átformálta az eredeti koncepciót a fő elemeket meghagyva (napi belépésért egy kis plusz, keltetés rendszere, kraftolás, őskő kuponok, tápolási lehetőség és fináléként egy nagy templom és, hogy mindezek ne legyenek időigényesek).
Miklósnál van egy doksi immáron több, mint két éve, egy hasonló eventről. Ott a költési kuponok lettek volna az újdonság (pl: aktíválsz egy 200 őskőves költési kupont, ha elköltöttél 200 őskővet, megkapod a jutalmat, ugyanez 500,1000,2000,5000-es verzióban természetesen mind korlátlan idő alatt azaz mindegy, hogy 20 perc vagy 3 év).
Erről az eventről a poszt végén írok többet.
Fentebb írtam az időzítésről.. hogy talán a legnagyobb probléma a rosszkor, mivel a játékban annyi fejleszteni való lenne ami valódi problémákat old meg, hogy szerintem arra kellett volna koncetrálni. Nagyrészt ezeket a javaslatokat Miklósnakis elküldtem már régen. El is olvasta, de nem történt semmi. Megprobálom röviden összefoglalni mi az amit Miklósnak írtam és mellé azt is megindokolni miért lenne/lett volna szükséges.
Szövetségek:
Szövetségi bajnoki:
- aki nem tud részt venni (magányos farkas) számára is legyen elérhető a gyakorló ütés
- szövetési bajnoki díjazás: 4. helytől ne lélekkút töltés legyen, hanem kapjon %-os formában mindenki téglát (pl 4. helyezett 80% tégla a jelenlegi szinthez.. majd csökkenő sorrend)
Szövetségi épületek:
- "Lélektorony" - csak lélekkútból építhető, mindenkinek egyenlő feltételekkel, 10 pont = lélekkút maximimumának betöltése (10%-os lélekkút résztöltéseknél 1 pont). 1 szint 10 pont, majd 2. szint 15., 3. szint 20 pont...stb. Minden szinten egy jutalmat vehet át a szövetség minden tagja, ha már az adott szövetség tagja legalább 60 napja.
(Probléma: csak a HT maradt sok helyen, V5-ön még az sincs, a felesleges lélekkúttöltöttség átalakítása bónusszá, és opció a HT vagy a torony építés között).
- "Manatorony" - csak manakontrukcióból építhető, itt a betöltött mana LE számítana vagy pontrendszer szerint, ugyanúgy szintek szerinti jutalmak.
(Probléma: Manakonstrukcióra érdemi hangsúly fektetése jelenleg nincs)
Eventek:
Landragór:
- Amikor egy évben csak egy alkalommal van, kapjunk egy bónusz meglepetés hetet (ez már, ha lesz ilyen, nem lesz meglepetés), azaz 21 napról 28 napos legyen az event ebben az esetben.
- Akár minimális őskő fejében a választható tulajdonságok száma csökkenthető legyen akár 1-re is.
- Relikvia: +0,1% a kapott tulajdonságokra (relikviakuponból..stb fejleszthető 2%-ra), így a betöltött LE-re felhúzható egy kis plusz táp.
Xeno:
- Legalább, ha valaki a győzelmeket és az építést is teljesítette akkor választhasson 2 helyett 3 jutalmat.
- Több kitin szerzésére lehetőség.
Remény városa:
- A napi helyett heti leosztásban tömbösítve a feladatok, így nem kellene minden nap ezzel szórakozni. Egyszerüen a napi kényszert átváltani kényelmes 1 éten ha van idő rászánom, megcsinálom. A mostani napi "pontgyüjtés" iszonyatos kényszer. (Én eddig végig vittem az összeset.. többet soha, már megszabadulok tőle).
Kufár csata:
- A célszámok megfelezése, új, értelmes jutalmak bekerülése. (Itt kicsit magam mellett beszélek: 4 percenként vagy óránként ütni, köszi, de nem, nekem erre nincs ennyi időm!)
Egyebek:
Térkapu italok halmozódása probléma:
Térkapus fétis, amihez első körben kb X szörny legyilkolása szükséges.. bizonyos relikviákkal csökkenthető célszám pl a felére.
Azt hiszem a fétis és egyéb jutalmak hatására megcsappannának az térkapus italok.. Bővebben erről lejebb, hiszen már elküldtem Miklósnak az elgondolásom.
Smaragdszelence:
X Smaradszelencséből létrehozható lehetne egy Gyémántszelence. A gyémántszelence Y számű komponenst tartalmaz. Z számú komponensből kraftolható értékes jutalmak (mytoaffinitás, pálcák, fókuszok, LE). Jutalmak előfeltétele lehet relilvia megléte is.
Mytokronítok felgyülemlése:
Talán ez lenne az egyik legérdekesebb. Ha előbújna végre az első Isteni fétis, amely tulajdonságait csak isteni mytokronitból lehet fejleszteni. Szintlépése sokkal lassabb (fele TP/csata és csatlóskristály/3). Tulajdonságainak fejlesztése kétszer annyiba kerül.. jutalom: talán képességei megengednék, hogy megnövelje egyik fétis adta bónuszt bizonyos %-al.
.. és ha már egy isteni fétis? miért ne legyen kettő?.. egy másik Isteni fétis aki nem reagál a csaták adta TP-re, nem fejlődik másképp, csak a csatlóskristály van rá hatással, az is csak töredékét adja neki, mint a többi fétisnek?.. Lehet, hogy megcsappanna a csatlóskristály készlet is?
Isteni mytokronit (létrehozása: minden mytokronitból 10 darab, kivéve a barna 1 (vagy 0 ) és kék myto 1 (vagy 0).
Aranydukátok:
Miért csak az AH?
Egy relikvia megszerzésével lehetőséget kaphatnának a játékosok, hogy az aranydukátokat elköltség, más számukra használható dologra.
Példaképp: (nincs kidolgozva)
360 naponta: 1 gigatemplomi pálca (igen, ez megnyitna egy gigatemplomot) Költség: nagyon sok dukát
180 naponta: 1 mytoaffinitás, költség: sok dukát
90 naponta: +1 TÖ mindenre, költség: sok dukát
90 naponta: 1 verempálca, költség: sok dukát
45 naponta: 1 templomi pálca: sok dukát
30 naponta: 100 vagy 300 enegriakoncentrátum: valamennyi dukát
A lényeg, hogy az időkeret miatt ennyi plusz szerzése aranydukátból egyrészt kivonna a forgalomból elég sok aranydukátot, másrészt nem okozna fennakadást, mivel szükséges dolgokra megy el a dukát és a mennyiség nem sok, de még is sok értelme lenne szerintem.
Szerencsekerék:
Szinte értelmetlenné vált. a Jutalmak gyengék ahhoz képest, mint az elején volt. Egy teljes renoválás lenne szükséges.
Példaképp: megszerezhető lehessen ösköves forgatással csatlóscsata-ital (ez le van programozva, egyszer már kaptunk), hozzáadva
egy kisebb vadászat itala ( 3 csp) vagy nagyobb vadászat itala (10 csp).. talán jót tenne...
Továbbá olyan elemek kerülhetnének be, amelyek csak itt szerezhetőek meg és nem feltétlenül kell pirosnak, vagy kéknek lennie.
Pl pálcadarabkák 1-5 darab... amiből létre lehetne hozni egy templomi vagy verempálcát ha összegyült az adott mennyiség..
Megírni az új listát 1-2 nap lenne vagy annyi sem.. az új dolgokat programozni kellene persze, de talán amennyien most nem használják ki az ösköves pörgetéseket ezután kihasználnák.. nem feltétlenül kell egyből az UR jutalmakhoz nyúlni (bár ahhoz sem ártana).
Egy kis boost:
Eljöhetett volna az az idő is, amikor egy relikvia által a fegyverbe behelyezhető lenne egy másodlagos fókusz is (fókuszkristály mellé).
A másodlagos fókusz jelenlegi kufárlistá listából vásárolható (de nem lehet ugyanolyan, mint az elsődleges!) vagy egy teljesen új listából választható..
..és itt nem kel megállni, a harmadlagos fókusz egy különös relikvia ami az elsődleges fókuszkristályt feljavítaná egy kicsit pár %-al...
.. és ha már fegyver.. van még ott bőven tárgy amivel ezt el lehet játszani
Ektoplazma:
Új tételekkel kellene bővülnie. Talán itt jöhetne elő, hogy ektoplazmán szintiszta veremenergiát vegyünk, csak semmi csp!
A játékra fordított idő:
Jelenleg nagyon sok idő, vagy csak nekem az? amit játékkal kell tölteni, az állandó eventek, minieventek egyszerűen sok.. időben sok. Másrészt a játékhoz való kedv is elég kevés.. legalább is nálam. A minievent egynapos feladatok 1/3 ösköért való kiváltása talán nem lenne ördögtől való.. vagy a kihagyott feladatok pótlására utólagosan (másnap és összesítetteben, pl: kihagytál 15 nem őskőves feladatot az ezért járó jutalmat át tudod venni 5 őskőért. Kihagytál 4 őskőves feladatot, az ezért járó jutalmat át tudod venni 8 őskőért..
Templom és verem.. van olyan hónap amikor elfoglalt valaki, de nem akarja, hogy kiessen, miért nem lehet bizonyos őskőért gyorsítani? havonta egy alkalommal egy vermen és templomon.. több idő jutna másra, és talán több kedv is lenne a játékra..
Egy kis saját vélemény és tapasztalat: Miklós sokszor emleget más játékokat, de, ha arról van szó, hogy egy nap nem lépek be és nincs VIP tagságom (amit más játéknál megkapok az első 1$-os vásárlásnál).. igen nincs VIP tagságom, de azért az évek alatt elköltöttem itt már egy szép összeget (nem mertem összeszámolni.. sok év minden befizetési akció 5 vagy 10ezerrel.. - az áremelésig, utána már csak 1-2 befizetés, attol függetlenül, hogy egyet értettem az áremeléssel én így már nem kértem őskövet/első sorban jobb lett volna, hogy az őskő ára marad csak a csomagok lesznek drágábbak, de ez mindegy)... és nem vagyok VIP tag. Ez kicsit vicces. Másrészt egy napot kihagytam (bocs Miklós, de épp sürgősségin voltam) és 6 napig nem kaptam teljes jutalmat.. más játékban ha nem lépek be egy nap bónuszt kapok és köszönik, hogy visszatértem.. itt meg ... van. Ez bőven koncepciós hiba. Szerintem.
Kitérő: nincsenek akciós csomagok, akár kéthavonta egyszer egy felboostolt 2500 Ft-os csomag, amivel talán egy nem ősköves játékos is támogatná a játékot.. sok kicsi sokra megy.. de azt látom, hogy Miklós nem ezt az elvet vallja.. vagy más a fogalom a kis befizetésekről.
Ez mind a saját véleményem, elnézést attól aki nem ért vele egyet, mást gondol. Nem gondolkodunk ugyan úgy, ez így van jól.
-------------------------------------------------------------------------------- ----
Mivel elég sok idő eltelt így közzé teszem nagyrészt a Miklósnak küldött dokumentumok tartalmát (nem copyright, saját ötletek). Lehet, hogy a fentebb leírtakkal vagy az alább leírtakkal jobban járt volna a játék. (Hangsúlyozom, ez a saját véleményem!)
Napi feladatok:
Lényeg:
A napi rutinok oldalon új gomb: Napi feladat
A napi feladatok lényege, egy egyszerü feladat teljesítése után a játékos kap egy kis jutalmat, ami a végén nagyobb jutalmakhoz juttatja, és van egy céllista is.
Minden nap van új feladat, heti bontásban: 5 öskö nélküli feldat, 1 kevésösköves és 1 többösköves feladat. Nincs kötelezőség, minden jutalom elérhető mindekinek, aki minden feladatot teljesít mindig annak előbb, aki nem, az késöbb jut jutalmakhoz.
Jutalmak:
öskö nélküli feladat: 1 kisebb energiakoncentrátum (jelenlegi energiakoncentrátum adta le 25%-a) + 1 feladattóken
kétösköves feladat: 3 kisebb energiakoncentrátum (jelenlegi energiakoncentrátum adta le 25%-a) + 2 feladattóken
többösköves feladat: 2 energiakoncentrátum + 4 feladattóken
Hetente szerezhető feladatókenek: 11 darab
Beváltás:
2 AF pont - 10 feladattóken
3 Vadászat itala - 10 feladattóken
3 Portyázás itala - 10 feladattóken
10 templomkristály : 15 feladattóken
10 Hűségszilánk - 20 feladattóken
Smaragdszelence - 25 feladattóken
Felemelkedés gyámántja - 50 feladattóken
Kristály mytoaffinitás - 70 feladattóken
Templomi pálca - 90 feladattójen
Verempálca - 120 feladattóken
Fétisszilánk - 200 feladattóken
Célok:
Minden 20. telejesített napi feladat után átvehető sorrendben: (napi eggyel növelhető csak, így az utolsó jutalom 1000 nap után szerezhető meg!)
Példajutalmak:
20 teljesített napi feladat után: 15 AF pont
40 teljesített napi feladat után: 25 Templomkristály
60 teljesített napi feladat után: Felemelkedés gyémántja
80: 40 Energiakoncentrátum
100: Templomi pálca!
120: 20 AF pont
140: 30 templomkristály
160: kristály mytoaffinitás
180: 50 Energiakoncebtrátum
200: Verempálca
220: 25 AF pont
240: 40 Templomkrstály
260:Felemelkedés gyámántja
280: Templomi pálca
300: kristály mytoaffinitás
320: 30 AF pont
340: Verempálca
360: 50 templomkristály
380: Templomi pálca
400: Kristéy mytoaffinitás
420: 100 Energiakoncentrátum
440: Felemelkedés gyámántja
460: 30 AF pont
480: 60 templomksirtály
500: Verempálca
520: Felemelkedés gyémántja
540: Templomi pálca
560: Kristéy mytoaffinitás
580: 20 AF pont, 30 templomkristály
600: 40 sorsjegy
620: Felemelkedés gyémántja
640: Verempálca
660: 20 AF pont, 40 templomkristály
680: Kristéy mytoaffinitás
700: Felemelkedés gyémántja
720: Templomi pálca
740: 150 Energiakoncetrátum
760: Felemelkedés gyémántja
780: 50 sorsjegy
800: Verempálca
820: 20 AF pont, 60 Templomkristály
840: Templomi pálca
860: Kristály mytoaffinitás
880: 25 AF pont, 80 Templomkristály
900: Verempálca
920: 30 AF pont, 100 Templomkristály
940: 200 Energiakoncentrátum
960: Kristály mytoaffinitás
980: Templomi pálca
1000: A Türelem fétise
ezután is folytatódik, a lista ugyanez a 1000. jutalom helyett 1 új relikvia.
Feladadtlista: (példák)
Öskö nélküli feladatok:
- Vadássz 1 alkalommal
- Portyázz 1 alkalommal
- Indits kihivást 1 alkalommal
- Szerezz 1 platinát
- Használj el 1 támadás italát
- Forgass a szerencsekeréken
- Használd a manakonstrukciót 1 alkalommal
- Adj el az aukciós házban egy nyakláncot
- Adj el az aukciós házban egy gyürüt
- Vásárolj egy nem ösköves gyógyitalt
- Vásárolj egy nem ösköves manaitalt
- Harcolj az Aránában 1 alkalommal
- Kémkedj 1 alkalommal
- Teljesíts egy küldetést
- Növelj szakértelmet 1 alkalommal
- Szerezz 5 kirstálypontot
- Szerezz 3 sisakszilánkot
- Insits egy térkapus csatát
- Indulj kalandozni 1 alkalommal
- Nézd meg a toplistában a helyezésed
- Nézd meg a Lady Alvariel verseny statisztikáját
Kétösköves feladatok:
- Vásárolj ösköves manaitalt
- Vásárolj ösköves gyógyitalt
- Vásárolj állatfelszerelést
- Forgass a szerencsekeréken 3 alkalommal
Többösköves feladatok:
- Vásárolj állatfelszerelést 2 alkalommal
- Költs el 6 öskövet
- Költs el 5 öskövet
- Költs el 4 öskövet
Kincsestérkép
Jutalomként találhatóak (vagy vásárolható lélekgyémántért..stb) , megoldásuk 15 feladathoz kötött. A megoldott kincsestérképek száma befolyásolja a következő kincsestérkép célszámait és jutalmát.
Fix jutalom: 1 darab ősi manna + akár egyéb jutalom
100 darab ősi manna: Térkép fétis (csak 1x) ha ezt a jutalmat kiveszi valaki megjelenik 200 darab ősi mannáért: Ősi Mannafétis (addig ez a jutalom "láthatatlan".
50 darab ősi manna: fétisszilánk
25 darab ösi manna: verempálca
10 darab ősi manna: templomi pálca
Feladatok (sorban, nincs változó) és növekmények (növekmények mindig lefele egészre kerekítendőek!):
1. Vadássz 5 almalommal. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*2 --> tehát 100. alkalomra a célszám: 5+100*2= 205
2. Szerezz 15 sisakszilánkot. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*1,7 --> tehát 100. alkalomra a célszám: 15+170*1= 185
3. Portyázz 5 alkalommal. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,8 --> tehát 100. alkalomra a célszám: 5+100*0,8= 85
4. Használd a manakonstrokciót 1 alkalommal. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,2--> tehát 100. alkalomra a célszám: 1+100*0,2= 21
5. Ejts fogjul 1 állatot. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,25--> tehát 100. alkalomra a célszám: 1+100*0,25= 26
6. Forgass a szerencskeréken 1 alkalommal. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,15--> tehát 100. alkalomra a célszám: 1+100*0,15= 16
7. Növelj szakértelmet 1 alkalommal. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,3--> tehát 100. alkalomra a célszám: 1+100*0,3= 31
8. Vedd át 1 küldetés jutalmát. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,2--> tehát 100. alkalomra a célszám: 1+100*0,2= 21
9. Szerezz 10 aranydukátot az aukciós házban Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*1,2--> tehát 100. alkalomra a célszám: 10+100*1,2= 130
10. Használt a mágikus regenerációt 1 alkalommal. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,15-->tehát 100. alkalomra a célszám: 1+100*0,15= 16
11. Szerezz a lélekkufárnál 3 platinát. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,3-->tehát 100. alkalomra a célszám: 3+100*0,3= 33
12. Idomíts be 1 állatot. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,1--> tehát 100. alkalomra a célszám: 1+100*0,1= 11
13. Vásárold meg a napi ajánlatot 1 alkalommal. Növekmény: alap + (megoldott kincsestérképek +1)*0,07--> tehát 100. alkalomra a célszám: 1+100*0,07= 8
14