Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Birka

Dátum: 2009.09.28. 09:24:07
Endyr, sajnos Miklós nem csinált összefoglalót, így a lényegi információkhoz rengeteget kellene visszaolvasnia annak, aki a "működését" szeretné megérteni az egyéni epikusnak

Éppen ezért leírom, hogy én mire emlékszem az egészből:

Az Entitás hivatott "enyhíteni" az elballanceolt epikus tárgyak rnd adta igazságérzet csorbulását. Azaz BÁRKI számáre elérhetővé teszi némi befektetés árán a %-os tárgyakat.

A ballance lehetőségnek ÁRA VAN, melyért cserébe némi effektet is kaptunk. Ez lehetett volna akármi, de Miklós a sebgyógyítás mellett döntött, mely már meglévő szakértelem, így gyorsabb programozást eredményezett, valamint a gyógyító effekt miatt csökkentett leveretési lehetőséget, ezzel támogatva a portyát. (Puszta jóindulat részéről, hogy a tárgyak, és tudatturbó is beleszámít!)

És akkor a puszta működés:
-Laza 1misi LÉ-ért fel kell hozzá építeni az epikus emlékmű 2. szintjét
-A csatához 20-as sebgyógy kell, ez lehet turbózott/tárggyal növelt is akár
-30. szinttől lehet próbálkozni az entitásokkal
-Amennyiben beesel 15% ÉP alá, úgy -1 csp, és kisül egy sebzéskopmenzációnak megfelelő effekt rád
-Minden csata után regenerál 1-1,5% ép-t az entitás, mely regen mértékét csökkenti az epikus spec szaki
-Amennyiben kipurcan az entitás, úgy kapsz némi TP-t és LÉ-t, melynek mértéke nagyban függ a karakter és az entitás szintjének arányától
-3 naponta generálódik Entitás (Valszeg a 3 nap generálódástól generálódásig számít, és nem haláltól generálódásig. Persze nem teszteltem elsőre )
-A következő entitás "kikérésekkor" kérhetsz szintugrást rá, mely maximum 3 szint lehet. (A max kikérhető entitás szintje kariszint+40.)
-15 megölt entitásonként 10 dukátért választhatsz 1 epikus tárgyat az entitás szintjének, és az azt megelőző kincstáblából. (A büntető jellegű tárgyak valszeg nem lesznek benne.)

Ha valamit kihagytam, szóljatok!
Dátum: 2009.09.28. 07:16:00
-1 Nari

Pedig sok észosztásban szerepet vállalt. Gondolom besokalt a 45 naptól az egyéni epikben, v3-on iszonyatos hatrány, hogy csak 45 nap, de legalább megvan az esély.

Jelenleg úgy néz ki, hogy az Illu szívott a legnagyobbat a felejtés korláttal, amíg a Mohírból a tagok még lefelejtve tudtak távozni (azóta is megvan a kútelőnyük belőle) addig az Illuból már nem
Dátum: 2009.09.27. 12:45:37
Meglepődnél, milyen verseny van az "alternatív" utat járó játékosok közt abban, hogy lehet optimálisan építeni, kimászni mások kínzókamrájából stb...

A Kócos, és az én elvem közt annyi a különbség, hogy míg a Kócos pontozásához folyamatosan figyelni kell a statokat, addig Nálam a bajnokinként 1x lefutó script csak 1x ad terhelést a szervernek.

Az egy finomhangolási kérdés, hogy mire adnál, és mennyi pontot, de amíg időszakonként adod, addig van újabb "cél" a játékosok előtt, van abban a hónapban mire "gyúrni", addig Kócosnál statikus, ráadásul erősen RND-re alapuló dolgokban van a pontozás.

Először tisztázzuk le az elvet, nézzük meg mely adatokat "mentik" a listák amúgy is, és ebből hozzuk ki a legjobb "ösztönzőt", alternatív cél a játékosoknak...
Dátum: 2009.09.27. 12:25:12
Morti, ez egy részlet kérdés, inkább jutalmazok olyat amiért tenni kell, semmint olyat ami csak rnd függő. Ennyi erővel szórjuk szét a hírnév pontokat rnd alapon, ha a gép x játékosnál 1%-ot dob megkapja oszt csók...

De nyugodtam leírhatod, szerinted melyek azok a mutatók, melyek "érdemi" teljesítményt mutatnak egy adott időszakon belül.
Kíváncsi vagyok, van-e olyan adat ami nem "hülyeség" szerinted.
Dátum: 2009.09.27. 11:41:57
K. Pista top játékos az epikus megnövekedett sebzései miatt kitolja az egészségét az eddig hanyagolt 80-ról 250-re. Egyértelmű hogy ő fogja nyerni az adott hónapban a "tulajdonságnövelés versenyt" mégsem érzem azt, hogy ezért hírnév/jutalom járna neki.


Pedig vagy 3 mondatban mindenki röhögni fog a szitun skypeon, azaz hírnevet szerez vele
Dátum: 2009.09.27. 11:20:59
Gond nincs, csak egy más szemléletet vetettem be.

Én CSAK a listázható adatok alapján adnék hírnevet.

Az egyéb események bajnokait meg kitenném egy Dícsőség monolitra... Ők megkapták a maguk "jutalmát" és mementóként nevüket örökre kőbe vésném!

A megcsinált 50 küldetés, 1000 kvízt stb kaliber meg olyan mintha hírnevet érdemelne az, hogy valaki kijárta a 8 elemit, vagy a 4 év gimit stb... Szóval nekem ez nem hírnév, hanem az idő haladtával kötelező teljesítmény!
A cikk maga siralmas helyzetet vázol

De még mindig nem jó a link, sőt ha manuálisan kimásolom innen, akkor se hajlandó betölteni az indexről...

Ha szembeállítom ezzel az, hogy a főnökömbe belekorcolt egy őregúr, kihívták a rendőrséget a kocsikat elvitte a trailer, a kárszakértő felmérte. (Gazdasági TK) Itt valamit nyilatkozott, hogy elfogadja a tényállást.
Ekkor 2 napra elment külföldre céges okokból, majd ment az Uniqa-hoz, hogy lepapírozza a dolgot. Azzal fogadta az ügyfélszolgos, hogy a nyilatkozat, és a vétkes beismerése (Mert közben az öregúr is volt az uniqa-nál, mivel a cascója is ott volt!) alapján már tegnap elutalták az összeget, minek jött be...
Not found 404...

A link nem tökéletes elsőre

Hmm nem tudom úgy belinkelni, hogy ne legyen erroros...
Dátum: 2009.09.27. 10:25:12
A hírnév, és a dicsőség/megbecsülés szerintem teljesen más szitu. Az egyik folyamatosan nő/csökken, a másik meg megérdemelne egy külön menüpontot, ahol bármikor megnézhetnénk a fix teljesítményeket.

Az állandó jellegű hírév (celebség) csak abban az esetben alakul ki, ha valaki folyamatosan a "fronton" van. Azaz vannak egyedi események, melyek sokat lendítenek a "szekeren", de ha ezt nem ápoljuk, akkor sajnos elveszünk a süllyesztőben...

Tipikus példa erre egy olimpiai bajnok, amikor megnyeri az olimpiát, akkor ő folyik a csapból. Ha a köv olimpián is nyer, akkor még fénylik ez a hírnév, de ha el se indul, akkor maximum egy hírt kapunk róla, hogy visszavonult... Mint dicső olimpiai bajnokunk emlékszünk rá, büszkék vagyunk a teljesítményére, de a hírneve szépen lassan kikopik, és csak bugyuta kvízkérdések kapcsán keresünk rá a nevére. Míg ha mindenféle reklámokban, rendezvényeken, politikai szórólapokon stb visszanéz az arca, akkor nem "kopik" ki a köztudatból...

Szóval egy folyamatos pontlista, melyhez havonkénti listák és egyedi események adnak pontokat lehetne a járható út, valamint egy dicsőségtábla.

Mondjuk havonta 1 ponttal csökken a pontjaid száma (Kiöregszik a hírneved, ha nem ápolod.), valamint a bajnoki eredmény hirdetésen Vlagyi díjjat kapottak hírneve lokálisan megemelkedik

Hogy mért adnék "fájdalom" pontokat negatív teljesítményekért? A hírekben felfigyelünk arra, ha valaki 2,5 órát van beszorulva egy toi-toi budiba, ha olyan balfék volt, hogy saját magát lógatta fel a zászlófelvonáson stb...
Dátum: 2009.09.27. 08:52:00
Azért hónapról-hónapra folyamatosan a legtöbb tö vagy szakiösszeg növelést egyszerűen képtelenség tartani. Ezek pont olyan mutatók, amikben 30-40. szintű karakterek toronymagasan esélyesebbek, mint a top...
Dátum: 2009.09.26. 22:53:26
Bocsi, de se a kvíz, se a bajnoki nem tartozik azon dolgok közé, amit én honorálnék.
A bajnoki tök RND, a kvíz meg csak net és kereső script függő, valamint a kapott kérdések erősségétől...

Ha már hírnév, akkor legyen hasonló a Vlagyimir díjhoz. Azoknak is legyen esélyük hírnevet szerezni, akik a saját környezetükben híresek, és ezt egyéb "plecsnyi" nem mutatja, azaz nem kapták meg érte eddig a jutalmukat!

Gondolok itt a listázható dolgokra, és időszakonkénti kiosztásra.

Azaz minden bajnoki lefutásával lefutna még egy "statisztikai" elemzés is.
-Legtöbb szerzett lé abban a hónapban
-legtöbb vesztett lé abban a hónapban
-Legtöbb tö növekedés
-Legtöbb szaki növekedés
-Legtöbb lépett szint
-Legtöbb gyöztes csata
-Legtöbb vesztes csata
-Legtöbb megcsinált küldi
-Legtöbb szintet lépett legnagyobb blöki
-Legtöbb építés

Stb...

Nem kell folyamatosan figyelni a progit, nincs folyamatos terhelés, viszont van havi optimlizáció, lehet rá készülni stb....
-Az eddig is látható eredményeket (bajnoki, kvíz, aukció vásárlások, zarknod lista stb...) szerintem egy Márványtömbbe kéne vésni, és bármikor megnézhetővé tenni az utókornak.
-A hírnevet meg használni olyan teljesítmények "jutalmazásáért", melyek sehogy nem szűrhetőek utólag.
Dátum: 2009.09.25. 21:26:55
Maradj hétfőig a katakombában, amint lesz Baraty segít...
Csak ötletek:

-Csapás semlegesítés a csapott kútjától függne, mondjuk 1 szintnyi csapás semlegesítése 5000+X% kút... (5-10% maximálisan elég...)
-Csapást semlegesíteni (ellencsapással) is lehetne, azaz mondjuk a kh elküld egy 10-es csapást, mi visszaküldünk egy legalább 10-est, akkor semlegesítve van a csapás...
-Egy új épület, mellyel lehetne "csökkenteni" a beérkező csapás méretét %-osan, azaz minimum 1 mindíg bejönne.
-A csapás nem csak az építés, hanem a kút regen sebességére is hatna... kb 20-as csapásnál kéne semlegesítenie a maxos katalizátort...
Dátum: 2009.09.25. 09:13:37
Prisma, 39 azaz 39 oldalon át rágtuk már az egyéni epikus témát. NEM Miklós vetette fel az igényt, hanem egy másik topicban kristályosodott ki, és user satisfaction (morál) növelés érdekében beadta a derekát. Lehet ebben az is szerepet játszott, hogy a szövi epik téma, %-os tárgyak hiánya, vf által elb epikelés stb témában már nagyon kapta az ívet, és belátta hogy valahol ésszerűek a felmerűlt igények, ha afél fórum ezt szajkózza már.

Az eredeti elképzelés 2x gyökeres fordulaton ment át, és a hozzászólások alapján egy igen magas kompromisszum, és elfogadási arányt sikerült elérni a végleges verzióval. Ha tovább variálnánk, akkor csak a bekerülés ideje tolódna tovább, és érdemi változást nem remélhetnénk ezért cserébe. Leírtuk az indokokat, érveket ötleteket rengeteg szemszögből, és MIKLÓS hivatott eldönteni mit is szeretne lekódoltatni Baratyval. Ettől játékvezető a játékvezető! Míg nekünk egy szórakozás a game, addig neki megélhetés, szembe kell állítania az igényt a ráfordítással, és a vevői elégedettséggel, különben nincs bevétel. Olyat nem tud betenni, ami mindenkinek jó, úgy is marad 1-2 dulifuli kismalac, aki teli torokból fog reklamálni, hogy ez neki nem 2000%-ban optimális.

Egy dolgot mindenképpen vegyél figyelembe! Ez egy OPCIONÁLIS lehetősége a játéknak, ha te úgy érzed megéri, akkro használod, ha nem, mert szerinte ELB... Fejlesztés, akkor hagyd a francba, és normál epikből vedd meg kincspontért a cuccokat. Az egyéni epik NEM azoknak van kitalálva, akik úszkálnak a %-os tárgyakban, hanem akik valamilyen ok folytán nem szerezhetnek ezekből az inballanced tárgyakból. Így nincs hányás szövin belül, hogy az egyetlen esett triászt ki vigye el, ki csináljon egyéni epik szüvit, hogy a magas szintű karik röhögve termelik a kincspontot stbstbstb... Ezzel egyes szövik szétesését akadályozva meg, megtartva a közösségi játék jelleget komoly szociológiai helpet kapunk a jelenlegi rnd és vf súlytotta epikus és szövi rendszerben!
Dátum: 2009.09.25. 07:39:29
Miklós, bemásolnád ide a fejlesztési doksit?
Igen sok hsz-t kéne elolvasni annak, aki szeretné tudni minek örvendezhet jövőhéten.

Előre is köszi!

ui.: Várható fejlesztések 2 topic is megérne egy frissítést.
Dátum: 2009.09.24. 13:24:11
A V3-on a békés "pve" világon ezt meg is értem, de a pvp pont azért pvp mert nem lehet kényelmesen ellenni mindíg számítani lehet arra, hogy valaki megtámad.


Na ezt sürgősen felejtsd el
A V1 és V2 mint teszt világok leszabályozatlan pvp rendszerrel a V3-al szemben. V3-on is bármikor megtámadhat valaki különbség az, hogy nem okoz drasztikus kárt vele. V3-om nem békés világ, hanem kockázatmentesebb világ.

Bár tudom nagyon sok "Magyar" mentalitású embernek nem tetszik az, hogy nem a másik "megszivatása"a játék célja, hanem a saját magad kiemelkedése a többiek közül... Bár szar nézni azt, amikor midnenkitől hozol lét, és nem 0-ás portyákkal rohangálunk, miközben a "harcos" teszt rendszerekben csak püfölitek a levegőt némi kinzókamráért...
Dátum: 2009.09.24. 11:33:27
Morti, Most is ez van. Kiugrik gyógyitallal és üt, majd visszaesik 15% alá. A különbség az, hogy akinek lassú a netje, azt elkaphatják közben.

Otoaak, pont azt írod le ami a törlő játékosok 60%-ának a problémája. Arra kell alapozni a taktikát, hoyg jól elvernek, és ott ülsz a gép előtt, hogy amikor felmész 15% felé, akkor tudj kombózni. Iszonyatos időfüggéssel elérhető a gyógyitalok hatékonyságnövelése. A törd el a lábad, mert akkor nem fáj a szúnyogcsípésed elvet meg hagyjuk.

De belátom, kis gyógyitalokkal túl nagy a visszaélés lehetősége. Legalább az ősköves italoknál működhetne ez...
Dátum: 2009.09.24. 10:37:05
"Akit megütöttek az nem ütheti az epiket."

A felvetés jó, csak:
-Miért böntessük azt, akit amúgy ismegütöttek?
-Ettől még a gyógyital-ra költött őskő ugyan úgy megy a kukába
-Újabb timer kell a programba, és újabb figyelés tök fölöslegesen!

Van egy fleg, amire le van programozva már a dolog. Ha valakit ütöttek az előző 5 percben, akkor nem támadható!

Mit szólnátok ehhez?:
Egy gyógyitalt elfogyasztása után, ez a fleg "bekattan", és 5 percig se a portyalistákon nem jelenik meg, se direktben nem támadható... (Persze NE csökkentse a %-ot portyalistán!)

Cserébe minimális programozással, nem bővítve a timerek, flegek stb halmazát megoldódott a gyógyital, és epikus kérdés is ami felmerült...
Dátum: 2009.09.23. 17:31:03
Ha lesipuskás támad, akkor meg bekattan a sebzéskompenzáció
Mondjuk az életpont "frissítését" is el lehetne csúsztatni, azaz aki gyógyitalt iszik, annak a hp-ját nem frissíti be a rendszer, csak 10-15 mp múlva a portya listákban, azaz nem dobja ki automatikusan, csak ital megivás után 10-15 mp-vel a lesipuskás portyalista frissítő scriptjének

Ennek technikai megoldásában talán a "személyi energiapajzs" elv lenne a legjobb, azaz a fizikai ép nem növekszik azonnal, hanem egy ideiglenes tároló töltődik fel, mely nem lehet nagyobb mint maxép-aktép, és egy ilyen "tároló időtartalma rnd10+10 mpm utána hozzáadódik a valós ép-hez. Ha közben sebzés történik, akkor viszont ezt az ideiglenes tárolót "sebzi" a sebződés először.

De ez szerintem nem ennek a topicknak a témája, és kb 9 hónapja mondtuk már, hogy meg kéne csinálni, nem azért költ az ember 2 őskövet egy italra, hogy a "lesipuskások" levadásszák a 2 őskövet...
Dátum: 2009.09.23. 16:03:40
Azért kap TP-t is a CSP-ért, mert akinek nem érték a CSP, az morogni fog a TP-ért...
Ha nem vonna csp-t, akkor nem lenne tétje a csatának, max nekimennék még egyszer, ennyi...
A TP halmozást arra értettem, hogy ha csak TP-t kapnál a D.E.M.-ezésért, de nem vonna csp-t, akkor Tp felhalmozás lenne belőle..

Amennyiben D.E.M.-ezel, akkor 1 csp, és 1 csp-nyi TP-ért nem zajlik le a csata. Ennél jobb ösztönző nincs avilágon, hogy fejlessze mindenki az egészségét, és hogy ne leveretésre használja az epiket, valamint ésszel menjen neki az epikeknek, azaz kőkemény exploit védelem is!

Sok max hp-val sok hp-ról lehet nekimenni, de ésszel, így már kőkemény kihívás, ha valamit elb, akkor viszont fizess mint katonatiszt!