Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Idézet: Kocos - 2008.12.06. 00:42:13
Javaslatom: Ha az allat lehagyja gazdajat szintben, onnentol egy egyre lassulo fejlodesi spiralba keruljon kepessegeit illetoen.
Igazabol ez Miklos eredeti otletenek egy korkretizalt valtozta.

Igy van, én is ezt irtam. Az egyébként konkretizált ötlet volt, a számokat szándékosan nem írtam le, de már bent van, lehet tesztelni... Tehát még egyszer: ha az állat aktuális szintje meghaladja a játékos szintjének és az állat alapszintjének az összegét, akkor a további szintek már egyre csökkenő fejlődést jelentenek az állatnak.

Idézet: csati777 - 2008.12.08. 11:14:34
Nem bírok az állatommal. Reggel elmegyek dolgozni (internetmentes munkahely), este hazaérek, már megint a pincében van a morálja.

Ez igy van a kezdetek kezdete (alfa teszt) óta, ha kevesebbet portyázol, akkor sajnos etetni kell az állatot lélekenergiával Ha az állat morálja nem csökkenne idővel, akkor az egész morálnak nem lenne értelme. Egyébként az, hogy az állat morálja maxra kerül szintlépéskor, a béta teszten került be. Akkor mindenki nagyon örült neki, de én nem vagyok benne biztos, hogy ez annyira jó volt: mert így a morálcsökkenés csak azt sújtja, aki kevesebbet portyázik, aki sokat harcol, annak a morállal sosincs gondja, hiszen az szintlépéskor maxba megy. Pedig ugye ha ez nem lenne, a magas szintű állat sok morált vesztene, és akkor a táposoknak is növelni kéne a meggyőzőkészséget és etetni az állatot.

Amit Ashkenor írt, hogy a szintlépés mértéke lassuljon:
1.) Az, hogy a szintlépés hatása lassul, majdnem ugyanaz, de nem kell hozzá felnyitnunk a beteg mellkasát
2.) Tény viszont, hogy akkor a magas szintű állatnál is jelentkezne a morálbetegség.
3.) Viszont a jelenlegi szintlépés előnye, hogy az új állatot is gyorsabban fel lehet hozni.

Idézet: Otoaak - 2008.12.08. 12:39:32
- egy állat annyi sebzésfelfogást adjon, amennyi az (elfogási szintje + az aktuális szintje)/2

A jelenlegi képlet majdnem ugyanez, igazándiból, az én képletem szélsőséges helyzetben jobb. Pl. egy 50-es aktuális, és 4-es alap szintű állat a te képleted szerint továbbra is 27-esnek számít sebzésfelfogás szempontjából, ami még mindig sok.
Rendben, a változást megpróbáljuk holnap megcsinálni (tudom, hogy sokan erre várnak a szövibe lépéssel). Illetve megnézem, aki épp lélekkutat tölt, annak lecsökkentjük a töltendő mennyiséget, erre is oda kell figyelni.
Dátum: 2008.12.08. 16:33:59
A tárgy áráról: valami vagy őskőbe kerül, vagy lélekenergiába. A lélekenergia nem tűnt túl jó ötletnek, mert mennyibe kerülne - mondjuk 1000 LE-be? mindegy, mennyi az ára, előbb-utóbb elhanyagolható lesz. Egyébként a játékosok jobban differenciálódnak, mint elsőre gondoljátok, prémiumos és prémiumos között is elég nagy különbség van. Aki nem fizet a játékért, az így is megteheti, hogy láthatatlan lesz, lélekenergiáért vesz gyógyitalt stb. Aki viszont fizet érte, az nyilván nem szeretné, hogy folyamatosan élősködjenek belőle azok, akik feljebb vannak, szeretne egy eszközt, amivel visszavághatna... tehát ez a tárgy nekik készülne.
A feltétel is pont ezért van, hogy csak azok használhassák, akik "vesztőben" vannak, ez egy kisebb erősségű "esélykiegyenlítő".

A tárgy erősségéről: lehet mondani, hogy a +10% semmiség, ez persze lehet, de valójában minden számít. Nagy bónuszt nem akarok adni, mert ne ez döntse el a csatát, ez csak egy kis hátrányt dolgozzon le. A védőital használata kémgömbnél látszódna, portyalistán nem.

Jerikó offtopic megjegyzésével kapcsolatban, hogy 15 és 20% között lehessen támadni: aki szerintem olyan preciziós műszerész, hogy pontosan akkor gép előtt tud lenni, amikor felregenerál 15%-ra, de még nem éri el a 20-t, az igen kis hányada azoknak, akiknek valóban szüksége lenne ilyen segitségre.
Dátum: 2008.12.08. 15:51:54
Mostanában több embertől is hallottam, hogy az a problémájuk, hogy a magasabb szintűek annyira szétverik őket, hogy 15%-ban tengődnek állandóan, és emiatt ők nem is tudnak portyázni. Eszembe jutott egy régi fejlesztési ötlet, ami végül sosem valósult meg, mondjátok el, mi róla a véleményetek:

Védőital (varázsital kategória)
ár: 2 őskő és 5 (esetleg 10?) portyapont
Csak akkor vásárolhatod meg, ha a portyában szerzett LE-d kevesebb, mint a vesztett.
Elfogyasztásakor 12 órára megnő a támadásod, IQ-d és fegyver sebzésed 10%-kal akkor, ha téged támad egy veled azonos, vagy magasabb szintű végzetúr.

Ez igazándiból csak egy kis előnyt ad, afféle "esélykiegyenlítő" azoknak, akikre rájár a rúd, de azért nem akarnak láthatatlanságba menekülni. Az ár miatt nem lehet folyamatosan fenntartani, és nem is ad akkora bónuszt, mint a láthatatlanság.
Dátum: 2008.12.08. 14:59:12
Hamarosan megvalósul a lélekkutak "reformja". Az 50ezer feletti lélekkutak mérete, és a továbbiakban a lélekkút növekedési mértéke csökkenni fog. Eddig a növekedés mértéke mindig építés /10 volt, 50ezer felett ez /11 lesz, 55ezertől /12, stb. egészen /35-ig.
Ezzel együtt sokkal könnyebbé válik a lélekkutak feltöltése az új belépők számára, illetve az egyik szövetségből másikba átlépőknek is kevesebbet kell majd építeni.
Részletesebben az alábbi fórumon olvashatsz erről:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,78.0
Dátum: 2008.12.08. 14:48:17
Birka: köszi az ötletözönt, sok olyan dolgot írtál, ami tök jó, de szerintem ennyire nem tudunk elrugaszkodni az eredeti játéktól, mint például láthatatlanság elbonyolítása vagy a többfajta szempont szerinti harc midenesetre ezeket azért jegyzetelem, hátha a jövőben jut idő a megvalósításukra. De a világ3 célja nem egy teljesen új játék, új szabályokkal, hanem csak a pvp jelleg pve felé fordítása. a világok közötti ajánlás már a fejlesztőlistán van, és a medál minden karakterednek is megoldható lesz hosszútávon.

Gort: köszi az emlékeztetőt, az átokpiramis nem is annyira lényeges, de a puztítás citadelláját át kell gondolni, hogy működjön.

Végigolvasva az összes hozzászólást, azt láttam, hogy a téma jelentős irányban elment arra, hogy mekkora előnyt nyújt az őskövek vásárlása, mennyire lehet ingyenes karakterrel játszani.
Azt hiszem, ez a téma megér egy külön topicot, de ha már ennyien írtatok, próbálok erre röviden reagálni. Nyilvánvaló volt, hogy a fizetős játékosoknak előnye van a nem fizetőkkel szemben: ez nem kérdés. A kérdés az, hogy van-e alternatívája a nem fizetősöknek, amikor lassabban ugyanazt elérhetik. Többek között pont ezért találtuk ki a láthatatlanságot - lassabb fejlődés, de jelentős védelem, amit a jövőben még tovább fogunk erősíteni.
Idézet: LanMaffia - 2008.11.24. 19:05:42
én is támogatnám ezt a dolgot hogy akik nem őskövesek is vehessék meg a prémium tárgyakat 2 szinttel később, vagy drágábban.

Épp hogy meg tudod venni, ha nem is pont az a tárgyat, de ugyanolyan erősségűt, 3 szinttel később, tehát ez megvan már a játékban!
Sok prémiumos jelentős előnye nem pusztán abból származik, hogy őskövet vett, hanem abból, hogy sok játékos ritkán lép be, elfelejti, hogy vadászni ment, és ott áll többezer lélekenergiában. Az élelmesek levadászzák ezeket, és a portyázott LE-ből magukat erősítik. A világ3-on ugye erre ilyen mértékben nem lesz lehetőség.

Visszatérve a 3-mas világra:
Terveink szerint januárban indul, hamarosan írok a terveink és javaslataitok alapján egy összefoglalót arról, hogyan fog kinézni!
Aki manapság gyorsan akar meggazdagodni, már nem a kaszinóba vagy a lóversenyre viszi a pénzét, hanem a tőzsdére. Tudom, kissé erős a hasonlat. De vajon mennyire megbízható a tőzsdei hozam? A részvények emelkedése? Ha valaki a bankba akarja rakni a pénzét, vagy államkötvényt vesz rajta, kap érte mondjuk - kamatadó levonása után - 6-7% hozamot. Tökéletesen biztonságos, inflációkövető hozam. De nyilván mindenki szeretne ennél többet keresni. Nézzük csak, mondják a befektetési tanácsadók, az XY alap tavaly 20-30-40%-kos hozamot ért el! Ha a tőzsdei befektetéssel garantáltan 2-3-szoros hozamot lehetne elérni, mint államkötvénnyel, akkor senki nem venne államkötvényt, de valahogy mégis milliárd szám adnak el belőle. Ennyire tudatlanok lennének az emberek? Nem igazán. Ez inkább egy kis matek. Tény, hogy van olyan befektetési alap vagy bróker, amelyik elér 30-40%-kos hozamot. Meg olyan is, amelyik csak 5-10%-kos ér el. Meg olyan is, amelyik mínusz 5-10%-kost. Meg még olyan is, amelyik jóval mínuszosabbat... Csak hát az utóbbiak nem dicsekszenek vele. Tehát ha a Kovács szomszéd is vesz százezerért részvényt, meg én is, meg a Szabó szomszéd is, akkor lehet, hogy a Kovács szomszéd keres rajta harmincezret, a Szabó bukik rajta huszonötezret, én meg keresek rajta háromezret. Összességében, a háromszázezrünkre megkaptuk a 6% kamatot, tehát a várható érték stimmel, Kovács örülhet, hogy milyen jó befektetés a részvény, én egy kicsit szomorkodok, hogy a bankban jobb lett volna, Szabó meg dühönghet. De végső soron a tőzsde kockázatos, nem kiszámítható befektetés.
A tőzsde egyvalakinek tuti üzlet: a brókereknek, a befektetési alapoknak. Akár esik, akár emelkedik az árfolyam, akár eladsz, akár veszel, akár nyersz, akár vesztesz: ők levonják mindig a jutalékot és a kezelési költséget. Persze itt van egy érv, hogy rövid távon a tőzsde ingadozhat, de hosszú távon aztán tényleg bomba befektetés. Kérdés, hogy mennyit kell várni, és mennyire garantált a hozam?
Kb. nyolc évvel ezelőtt próbálkoztam a tőzsdével először. Persze a pénzemet hozzáértő brókerekre bíztam. Hiába jók a brókerek - vagy tartják magukat annak - ha a tőzsde zuhan, jön a bukó. Emlékszem, MOL részvényeim voltak. Jó nagyot zuhant az is, lement valami 5000 Ft-ra. Én azt mondtam, nem aggódok, a részvények ára hosszútávon felmegy, ezért várjunk, a részvény nem kér enni (csak a brókercég). Vártam, minden évben hívogattak, hogy mi legyen, "el kéne kezdeni forgatni a pénzt", de én azt mondtam, ne adjuk el. Három év telt el, és az árfolyam továbbra is ugyanannyi volt! Végül beadtam a derekamat, a pénz "forogni kezdett", mondanom sem kell, közelébe nem forgott annak (a jutalékok miatt), mintha újabb 5 évig nem csinálok vele semmit. De ez nem volt kiszámítható. Te mit tettél volna, ha részvényeid árfolyama 3 év alatt egy fillért sem emelkednek?
Sokan azt hiszik, a tőzsdén a pénz a semmiből keletkezik. Pedig akárhányszor valaki árfolyamnyereségre tesz szert, valaki ugyanannyit bukik - csak nem feltétlenül realizálja abban a pillanatban. Jó példa erre a mostani jelzálogpiaci válság, sokan sok pénzt buktak vele, azt a pénzt, amit korábban valaki "megnyert"... A brókerek persze most azt mondják, itt az idő, vegyél részvényt, hiszen az árfolyamok ennél lejjebb már nem mennek, ha megnézed a grafikonokat, a nagy esést mindig nagy emelkedés követi. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem következik még újabb hatalmas zuhanás, vagy hogy nem lesz 3 éves stagnálás mielőtt elkezdenek az árfolyamok felfelé kúszni.

Ne felejtsd el értékelni a hozzászólást!
Idézet: Jeriko - 2008.12.08. 08:50:30
Azzal is gondok vannak szerintem, hogy a létszámtól független az osztó. A top szövetségek el fogják érni hamar a 35-ös létszámot, ott az osztó egyezni fog a taglétszámmal.

Korábban már levezettük, hogy ennek az ellentéte (az osztó létszámtól függő) a hibás, akkor ez eléggé egyértelműen bizonyítja, hogy a létszámtól független osztó a megoldás.

Birka, szerintem tekintsd át az ezzel kapcsolatos korábbi posztokat. Nem cél, hogy az 1. vagy 3. szintű karakter belépjen egy olyan szövetségbe, amelynek már 50-100 épülete van. RLben sem okoz senkinek gondot, hogy 4 általános elvégzése után nem lesz a Magyar Nemzeti Bank elnöke.
Az osztó azért van maximalizálva 35-ben, mert a szövetség taglétszáma is maximalizálva van ennyiben. Amíg a szövetség tagsága 10-ről 35-re nő, az építés sebessége is megnő 3,5x-ére. A későbbiekben már nincs ilyen növekedési faktor.
A szerencsére azért sincs szükség, mert az építés tárolva van, ez a téma csak az építés szakértelem folytán jött fel, de felesleges túlbonyolítás.
Idézet: Mortimer - 2008.12.08. 09:19:14

Az épület a középszövetségeknek (10-50e LE közötti kútméret) nem megoldás.


Szerintem az, hogy valaki béke v háború csarnokát épit, nem attól függ, hogy mekkora a lélekkútja, vagy hogy hány tagja van, hanem attól, hogy milyen stílusban akar játszani. Aki nem akar háborúzni, nem akarja, hogy szivassák, az épitse fel a béke csarnokát, nekik segiteni fog, akár nagy szövi, akár kicsi.

Te itt arról beszélsz, hogy olyan szöviben vagy, amelyik ugyan szeret háborúzni, viszont nem szeret veszíteni. Ez egy fogósabb kérdés, mert ugye minden háborúban lesz egy nyertes és egy vesztes. Két megoldás van: az egyik, hogy teljesen mindegy, milyen erősek a résztvevők, dobunk egy kockával, párosnál az egyik nyer, páratlannál a másik. Ekkor mindenkinek lennének győzelmei és vereségei, és senki sem panaszkodhatna. A másik variáció, hogy akik jobban taktikáznak, jobban felgyúrták magukat stb. azok győznek. Akit pedig legyőznek, annak annyi elégtétele lehet, hogy lesz olyan, aki náluk is gyengébb, és ők azt kalapálják el.

Tehát ha aktívan háborúzni akartok, akkor fogadjátok el, hogy ez verseny: ha vannak nálatok jobbak, gondolkodjatok el rajta, hogyan győzhetitek le őket, és ha nincs ötletetek, fogadjátok el, hogy nem fogtok mindig nyerni, lesz olyan, aki titeket győz le. Ha viszont nem akartok kockáztatni, nem akartok veszíteni, akkor a béke csarnoka igenis megoldást jelent.

Jerikó, az elv tetszett, a fő problémám nem a számokkal volt - bár azok pontos belövése is kritikus! - hanem azzal, hogy ez teljesen megváltoztatná az egész jelenlegi rendszert, aminek nem látom értelmét az alábbiak miatt.

Jelenleg egy paradoxonon vitázunk: senki nem akar veszíteni, mindenki nyerni akar. Ld. fent. Viszont ez ugye lehetetlen, nincs győztes vesztes nélkül. Azt, hogy hogyan veszít valaki, nem lehet "igazságosabbá" tenni. Variálhatjuk a képletet, a számokat, a támadhatóságot, de az egész csak arról szól, hogy mennyit veszítsen a vesztes, és mennyit nyerjen a győztes, és mindez mennyi energiájába kerüljön a két félnek.
Macera (befektetett energia) szorozva a szerzett LE-vel: ennyi az egész. Ha korlátozzuk, ki kire támadhat, akkor azzal a rendszert mesterségesen próbáljuk szabályozni, és csak annyit érünk el, hogy továbbra is mindenki a szélsőértéken támad. Ha viszont a könnyebben legyőzhető ellenfelekből szerezhető LE-t csökkentjük, akkor könnyen áteshetünk a ló túloldalára, arra a pontra, amikor értelmetlenné válik a háború.

Épp ezért én a jelenlegi rendszert NEM akartam piszkálni, a számokat meg nincs értelme, mert at mindig keserű szájizt szül - hanem csak adni akartam egy alternativát annak, aki nem akar ebben ilyen aktívan részt venni.
Idézet: Ariel - 2008.12.02. 10:26:36
Miklós : még mindig ott a probléma, hogy a kis szöviknek nem éri meg védekezni. Inkább rögtön kapitulálnak. Erre javasoltam egy megoldást, de erre még nem reagáltál

Azért nem reagáltam, mert ezt már korábban más is felvetette, és akkor megbeszéltük, hogy ez azért nem jó, mert akkor még inkább olyat lesz érdemes támadni, aki rögtön kapitulál, nem érdemes belemenni egy elhúzódó háborúba olyasvalakivel, aki méltó ellenfél.

Idézet: Shiako - 2008.12.02. 16:02:55
Ha fenntről ütök, akkor ugye magasabb tulösszeg, jobb fegyver és még bónusz is, hogy a kisebbet bántom?
Értem a dolog logikáját, csak azt nem értem, hogy akkor miért olvasom egyfolytában, hogy nem cél a kicsik farmolása, meg védeni kell őket, stb. :think:

Ez nem egy jelentős bónusz, de pont azért van szükség rá, hogy minél kevésbé legyen érdemes "lent" maradni. Azok, akik folyamatosan fejlődnek, sokkal kevésbé ártanak a kicsiknek, mint a pókok, akik lent ülnek, és lesnek rájuk.

Idézet: Jeriko - 2008.12.02. 16:57:58
Egy érdekes ötlet, szerintem sokat ki lehet belőle hozni:

Az ötleted nagyon kreativ, minden elismerésem, de sajnos számos buktatót hordoz magában. Vannak esetek, amikor tényleg szeretne valaki azonnal kapitulálni, mert SEMMI esélye, és teljesen ellehetetleníti a játékát az, hogy óránként ugyanaz az ember szétveri. Ha még ehhez hozzátesszük azt, hogy minden vesztes csatánál leszívnak a lélekkútjából... Még inkább megéri a kis szöviket farmolni, ráadásul, még inkább kolonc lesz egy szövetség nyakán az esetleges gyengébb / alacsonyabb szintű tag. A számokat sem gondoltad át, szélsőértékben irtóztató mennyiségű portyát rá lehet nyomni egy szövire, és sokkal több LE-t szivni a lélekkútjukból, mintha kapitulálnának. Extrém esetben pl. csak egyetlen tag óránként 4 támadást leadhat 4 különböző karira.

Egyébként az, hogy 3 hét után döntetlennel véget ér a háború, már most is fent van a fejlesztési listán.

Caveman:
"1. Hadüzenet maximum 5 átlagszinttel különböző szövetségnek"
Ez egy értelmes korlátozás lehet, de ezt az értéket elég jól lehet mesterségesen befolyásolni: ha megéri háborúzni, beveszük 3 1. szintűt, hogy kisebbeket üthessünk
"2. Háborúban portya korlát +-1 szint."
Ez túlzott korlátozás, már most is előfordul olyan, hogy egy háborúnál alig tudok mást ütni a szöviből, hát még ezzel a korlátozással.

Idézet: Mortimer - 2008.12.06. 16:53:39
"Ez nem háborúzás ami most folyik, úgy hívják: egyoldalú verés"
A baj az, hogy Miklós ezt nem így látja, ez egy újabb épülettel nem oldható meg

Értelmes beszólás... Mi nem lenne "egyoldalú verés"? Ha csak azonos szintű, azonos tulajdonságösszegű, azonos felszerelésű karakterek támadhatnák egymást? Vagy lehessen esetleg 3 különbség a tulajdonságösszeg között? De akkor az egyik karakternek már 51%-a lenne a győzelemre, az nem lenne egyoldalú verés? Esetleg lehetne eggyel jobb cucca, és 10-zel jobb tulajdonságösszege? 55%? Az egyoldalú verés? Egy ökölvívó meccsen az egyik bokszoló győz - jobb volt, mint a másik, azért nyert, hogy merhették összeengedni őket? Hiszen ez egyoldalú verés! Hol húzzuk meg a határt? Ennél kreatívabb hozzászólásokat, ha kérhetek...
Hali, ha utánaszámolsz, az új rendszerben is a lélekkút mérete még mindig nagyobb lesz az átlag építésnél, éppen ezért nem éri jelentős veszteség még azt sem, aki az átlagnál valamivel többet épitett.
Abban igazad van, hogy aki nagyon sokkal többet épitett, mint a többiek, az többet "veszit", de miért pont ő hagyná ott a szövetséget, aki leginkább kötődik hozzá...
Aki meg az átlagnál sokkal kevesebbet épít, azt meg tessék szépen kirúgni a szövetségből
Tökéletesen igazságos rendszert nem lehet csinálni, és szerintem fontosabb, hogy egy rendszer egyszerű és jól átlátható legyen, mint az, hogy maximálisan igazságos legyen mindenkivel szemben, beleértve a szélsőértékeket (de esetleg olyan szinten legyen elkomplikálva, hogy senki sem érti, hogyan működik - és épp ezért az igazságosságát sem fogják elhinni...)
hali,
erről a fórumról (remélem) egyértelműen kiderült, hogy nyitott vagyok arra a problémára, hogy könnyebb legyen a betöltés. viszont azt is láthatjátok, nem akarok elhamarkodott, átgondolatlan döntést hozni. Ezenkivül, minél kisebb dolgot szeretnék változtatni: tehát nem akarom a betöltés mértékét függetleniteni a lélekkúttól, ahogy itt többen javasolták. A lélekkút épitési átlagtól függő mérete elbukott, ezért marad szerintem az eredeti koncepció:
50k-ig 10-es osztó, onnét pedig fokozatosan növekvő osztó, de az eredetinél javasoltnál enyhébb: az osztó 5k-nként eggyel nő, azaz 55k-nál 11, 60k-nál 12, stb. a maximális, 35-ös osztót a 175k-snál érné el. Természetesen, az 50k-nál nagyobb lélekkutak méretét újraszámolnánk az új képlet szerint.
ezzel párhuzamosan, a játékosok az összes korábbi épitésüket átvihetnék az új szövetségbe, de maximum a lélekkút 80%-kát (a korábbi 50%kal ellentétben), és amikor a kutat teljesen feltöltik, akkor az aktuális szövetségbe végzett épités egyenlő lenne a lélekkút méretével.
Hétfőn még lehet ezt az ötletet is fúrni, de ami szerintem már lejárt érv:
1. A beépités költsége legyen független a lélekkút méretétől. A válasz nem, mert:
- minél egyszerűbb a rendszer, annál átláthatóbb
- ha a lélekkúthoz kötjük, nem lehet vele trükközni
- ez nem oldaná meg a másik 2 problémát, amiért a változás szükséges
2. Jó a jelenlegi 10-es osztó, hadd tápoljon a nép. Nem, mert:
- 30-35. szint környékén a szövetségek már 3-4x annyi épületet húznának fel szintenként, mint most, az épitkezés elszállna az égbe (már igy is van aki az epikus emlékművet jónéhány szinttel a tervezettnél korábban megcsinálta, ennek köszönhetően) Ezt ergó úgy tudom csak kivédeni, ha a magas szintű épületek költségét drasztikusan megemelem, csakhogy az még nem segit a másik 2 problémán (belépők, szövi háborúk)
3. Ez egy közelítés, ami távolról sem fedi feltétlenül a valóságot (az osztó és a tagok száma közt nem lesz feltétlenül összefüggés). Ez persze igaz, viszont megteszi egyfajta becslésnek, és mindenkire egyformán lesz érvényes, és végülis itt ez a lényeg.
Idézet: Crimson - 2008.12.04. 20:12:11
No de komolyra fordítva: az állatok morálromlásának felgyorsulása vajon már a módosítások előszele, vagy csak az enyém lett ilyen kis engedetlen?

Az állatok morálromlása semmit nem változott a béta tesztek óta... Lehet, hogy csak arról van szó, hogy kezd túl magas lenni az állatod szintje, és a morálvesztés a szinttel arányos. Mondok egy becslést erre, a napi morálcsökkenés kb. 20 + állat aktuális szintje - meggyőzőkészség. Tehát napi 30 győztes portyánál, 10-es szintű állatnál, 0-s meggyőzőkészséggel nincs morál csökkenés. Egy 30-as szintű állat már 20-as meggyőzőkészséget igényel, vagy néha tolni kell neki egy kis "tejbepapit".

Az állatok sebzését nem szándékoztam piszkálni, hiszen az már úgyis "kimaxolt" egy ideje a tápos karaktereknél, itt elsősorban arról volt szó, hogy a gazdájuknál sokkal táposabb állatok találati esélye nem lesz 100%, és kis mértékben csökken a sebzésfelfogásuk is.

Mortimer, az állat ellen részben védő szakértelmek jó ötletek, ezt még átgondolom, hogy lehetne megvalósítani! Annyit egyébként nem árt tudnotok, hogy magas szinten több olyan varázslat van, ami az állatot is sebzi.
Idézet: Jeriko - 2008.12.04. 17:24:05
Számomra nem teljesen világos, mi lenne a módosítás.
Úgy gondolom mindenképpen valami olyasmit kellene berakni, hogy az állat a gazdája szintjének mértékéig működjön rendesen, afelett talán kisebb hatékonysággal. Tehát egy olyan állat, ami egyébként magasabb szintű, mint a gazdája, az is legyen hatékonyabb, ha a gazdája szintet lép.

Pontosan ilyesmiről van szó, elnézést, ha bonyolult módon írtam le. Az utolsó bekezdés a lényeg

Idézet: Jeriko - 2008.12.04. 17:24:05

De tudok egy sokkal jobb megoldást: az állat csak akkor fejlődjön, ha nem magasabb szintű a gazdájánál.
Ha magasabb szintű, akkor nem kap tapasztalati pontot.

Ez talán túl drasztikus lett volna.

Idézet: Jeriko - 2008.12.04. 17:24:05

Én még azt is megengedném, hogy a harcban több állat is harcoljon az oldalamon, persze ilyenkor a kapott TP több részre osztódna. Így lenne értelme a magas vezetőkészségnek és meggyőzőkészségnek.

Ennyire ne szaladjunk előre, ez egy tervezett szakértelem, amit az akadémia felépítése után lehet megszerezni
Dátum: 2008.12.04. 16:29:42
Idézet: Simon - 2008.11.28. 15:37:29
Szeretnem megtudni, van also szintje annak, hogy a terkapubol relikvia essen? Eddig 25 gyozelembol semmi relikvia nem jott. Iszonyatos pechszeria ez, vagy pedig hiaba is probalkozom?


Huh, ezzel kapcsolatban rossz hírem van. A térkapuból eshető tárgyaknak van egy szintje, ami meghatározza, hogy ki találhatja meg. Minél magasabb szintű vagy, annál többféle, táposabb tárgyból válogat neked a gép. A leggyengébb tárgyhoz minimum 15. szintűnek kell lenned, ha annál alacsonyabb szintű vagy, akkor nem találsz semmit.
Játéktechnikai indoklás: ez egy fajta biztonsági szelep, hogy a szövibe belépő alacsony szintű karakterek ne öltözhessenek rögtön a legtáposabb térkapu cuccokba.
Szerepjátékos indoklás: az alacsony szintű lények, mint pl. a kőskorpiók és óriáscsigák ritkán hordanak maguknál varázsgyűrűket.
A jó hír az, hogy amint fellépsz 15. szintre, potyogni kezdenek majd a kincsek!
Elterjedt a hír, hogy 50. szinten az állat "fellázad", megtámadja a gazdáját, és ha le tudja győzni, akkor elmenekül. Ezt a hírt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom... De komolyra fordítva a a szót.

Az állatok erősségével kapcsolatban számos levelet kaptam az utóbbi időben. Valaki egyenesen azt írta, hogyha "a lélekkút mellett ezt is rendbe raktuk, akkor már tényleg minden tökéletes lesz." Először is összefoglalom, hogy milyen felvetéseitek voltak:

1.) Aki 30 pp-s beállítással portyázik, annak "mellesleg" az állata kétszer gyorsabban fejlődik, mint a többieké.
2.) Ha valakinek van egy nagyon magas szintű állata, azt soha nem éri meg "lecserélni", vagy másik állatot tartani mellette, mert úgysem pusztulhat el.
3.) Az állatok szintlépése a játékosok szintlépésével ellentétben nem exponenciális, hanem lineáris, ezért messze erősebbek lesznek a gazdájuknál.

Először is az állatokról, és az őket érintő képletekről. Az állatoknak a következő jellemzői vannak:
Alap szint. Ez az állat befogáskori szintje. Ha pl. 10 szinten fogtad be, akkor ez valószínűleg egy 8 és 12. közötti szintű állat. Az alap szinttől függ a beidomítási költség.
Aktuális szint. Ez kezdetben mindig 1, ahogy az állat tapasztalati pontot kap, ez fejlődik.
Állat találati esélye. Az állat találati esélye az alap szintjétől, az aktuális szintjétől és az ellenfél játékostól függ.
Állat életpontja. Ez gyakorlatilag az alap és aktuális szint szorzatának függvénye.
Állat sebzése. Az állat sebzése mindig egy százaléka a te lehetséges sebzésednek. Az, hogy hány százaléka, az állat alap és aktuális szintjétől függ, és maximalizálva van.
Állat sebzésfelfogása. Az állat sebzésfelfogása az aktuális szintjének és egy konstansnak a szorzata. A konstans értéke annál nagyobb, minél magasabb szintű a gazda.

Az eredeti koncepció az volt, hogy a sebzések - és igy a másodlagos támadások - növekedésével idővel annyira megnő az állatok által kapott sebzés, hogy muszáj egy nagyobb alapszintű állatra upgradelni. Csakhogy a kellőképp magas szintű állat olyan sebzésfelfogást produkál, amelynek eredményeképp az állat hamarabb lépi a szinteket, mint hogy akár gyógyítani kellene.

Számos javaslat volt a probléma orvoslására, én mindenképp affelé hajlok, amely a jelenlegi rendszert legkevésbé piszkálja meg. Többen mondták, hogy az állatok fejlődése váltson egyre lassulóra. Ezzel 2 gond is van. nem oldja meg a jelenlegi magas szintű állatok problémáját, és ha valakinek mégis elévül az állata, az életben nem fog tudni egy másikat magas szintre kinevelni.
Ugyanezt a megoldást adja az, ha a fenti képletek közül 1-2-ben az aktuális szint hatását váltjuk lineárisról logaritmikusra (azaz csökkenő hatásúra), méghozzá úgy, hogy az állattartók 99%-ka ebből semmit se érezzen. Erre a megoldás az, hogyha a csökkenő hatásfok csakis akkor következik be, ha az állat aktuális szintje meghaladja az alap szint és a gazdi szintjének az összegét.

Példa: Egy 15. szintű karakternek van egy 10. alapszintű állata. Ekkor az állat 25. szintig ugyanúgy működik, mint eddig, de 25. szint felett már bizonyos mértékben csökken a bónusz, amit a találati esélyére és a sebzésfelfogására kap a szintje után. Tehát akinek 50. szintű állata van, az továbbra is táposabb lesz, mint egy 25. szintű, de nem kétszer erősebb.
Idézet: Jeriko - 2008.12.03. 17:50:06

Szerintem nem szerencsés, hogy ha valaki át akar menni másik szövetségbe, akkor a régi szövetség lélekkútjának felét viszi tovább. Ha például ez a tag egy "lusta" tag, aki keveset épített, akkor többet visz tovább, mint az építése, így jól jár. Ha olyan tag lép ki, aki nagyon sokat épített, az meg rosszul jár, bünteti a program, holott ő sokkal inkább megdolgozott azért, hogy élvezze az új szövetségében az előnyöket.

Ezt azért csináltuk így, mert ez egy csapatjáték, ha a szövetségben lusta tagok vannak, akkor az rád is kihatással van, és a lusta tagot úgyis kirúgják, pont ezért. De ettől függetlenül, amit írsz, ésszerű változtatás lenne.

Abban is igazat adok, hogy célszerű lenne maximalizálni a veszteséget a szövetség váltásnál: de mindenképp szükséges a veszteség, hogy az emberek ne váltsák úgy a szövetséget, mint az ingüket. Az eredeti topic persze a lélekkút méretéről szólt, most pedig már a szövetségbe való átlépésről elmélkedünk, de amit írtok, azok jó ötletek, ettől függetlenül. Az, hogy havonta egyszer lehessen szövetségbe lépni, semmiképp sem tartom jó ötletnek, kezdő játékosként belépek egy szövibe, 3 nap múlva feloszlik, átlépek egy másikba, és mondjuk feloszlik 1 hét múlva, akkor ott állok... Igazándiból lehet, hogy a továbbvitt LE-nél ez az 50% túl drasztikus, lehet, hogy egyszerűen át kellene írnunk 80%-ra, és kész.

Birka: a szerencséből valóban vissza lehet számítani ezeket a dolgokat, átgondolom, hogy ezzel tudunk-e valamit kezdeni. A lélekkút töltődés lassítását nagyobb létszámnál én sem tartom jó ötletnek.
Dátum: 2008.12.03. 16:14:34
Lenalee: ilyen komplikált fejlesztést, mint térkép, biztosan nem tervezünk, nem is akarok ilyet ígérni... (minthogy video sem lesz a csatáról, fenti javaslat). Amit a smaragdokról írsz, hogy varázslattal kapcsolatos szakértelem, ilyet lehet, hogy csinálunk. A játékosok közti kereskedés, sajnos, itt a visszaélés kivédhetetlen lenne, láttam már olyan játékot, ami akkor halt meg, amikor bevezették a piacozást, és az megölte a tiszta játékot.

Joint: saját horda támadása: lehet, hogy lesz ilyesmi
Dátum: 2008.12.03. 16:07:38
ez azért nem jó, mert akikkel amúgy portyázni akarok, azoknak hadat üzenek, és akkor ingyen portyázhatok, fittyet hányva a portyapontokra.
Igyekszem végigmenni az észrevételeken:

Leanthil, itt arról van szó, ahogy mások is írták, hogy MINDENKINEK a lélekkútja az építési átlaggal lesz arányos. Tehát a többiekhez képest semmiféle hátrányba nem kerültök: nekik is pont annyit kell építeniük, hogy ugyanakkora lélekkútjuk legyen, mint nektek. Sőt, ahogy itt írták, nektek ez alatt az idő alatt több LE-t termelt a lélekkutatok, ami előnyt jelent. De lehet nem kell ezen aggódnod, ld. alább a gondolatmenetemet.

Jerikó: először nem értettem a példádat, amíg rájöttem, hogy miből származik a félreértésed. Te úgy gondoltad, hogyha valaki átmegy egy szövetségből a másikba, akkor megmarad az építése. Ez nem így van, max. csak az előző lélekkútjának a felét viszi tovább, a többi "elvész", csak a karakterlapján, az összes építés statisztikánál fog szerepelni, ami eltérő lehet a szövetségen, a részletes statisztikáktól. Igen, mondhatod, hogy jelenleg a teljeset átviszik: ezt én is csak tegnapelőtt vettem észre, hogy a részletes statisztikáknál is az összes építés jelenik meg, nem pedig az adott szövetségbe történt építés, de ez csak egy kiírási hiba hamarosan javítjuk, és eddig ugye nem is volt nagy jelentősége.

Idézet: Simon - 2008.12.03. 12:57:40

Van egy 10 fos, atlagban 50000 LE-t epito szovetseg. Lelekkut merete 50000 lesz (uj szovetseg, nincs 30%).
Van egy 34 fos, atlagban 50000 LE-t epito szovetseg. Lelekkut merete 50000 lesz (uj szovetseg, nincs 30%).

Tetszik a példa! Megmutatja, hogy a 11. vagy 35. tagnak pontosan annyit kell építenie, mint a többieknek, viszont a második szövetség arányaiban kevesebb LE-t kap a kúttól, mint az első. Gyakorlatban persze mindenképpen jobban jár az első szövetség, ha vesz fel új tagokat, akkor is, ha ők nem növelik a lélekkutat, mert az új tagok is építenek épületeket. De az is igaz, hogy egy 10 fős, nagyon aktív szövetség így sokkal jobb lesz, mint egy 35 fős, amiben 10 ugyanolyan aktív tag van, és 25 lustább. Épp ezért örülök, hogy ezt itt megvitatjuk a fórumon: ha van valami hiba a logikában, akkor azt megtalálhatjuk... Simon, ez egy 10 pontos torpedó volt, talált, süllyedt...
Egyébként, én magam is találtam egy hibát, amivel így hirtelen nem tudtam mit kezdeni. Eddig ugye a lélekkút növeledésbe az alap építés számított, tehát ha építettél 100 LE-t, 20-as építéssel, akkor 200-zal nőtt az épület, de a lélekkút csak 10-zel nőtt. Ha viszont az építések átlagát nézzük, ott az építés szakértelem már be van számítva (és be is kell számolni), tehát 60-as építésnél 4x gyorsabban fog nőni a lélekkút: 10-es osztó helyett 35-ös lesz, de megszorozzuk 4-gyel, ott vagyunk, ahol a part szakad.

Tehát mondhatjuk, hogy ez az ötlet is egy kicsit zátonyra futott, valószínűleg a lélekkút növekedésének a mértékét mégis a lélekkút méretétől kéne függővé tenni, méghozzá az eredetileg javasolt módon, a /10-es osztó szép lassan felmegy /35-re. De akkor nekiállok, és újra átszámolom ezt az egészet, holnap ebből biztos nem lesz patch