Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2008.12.19. 13:33:53
Tegnapelőtt bekerült az új szövetségi épület, a béke csarnoka, most pedig egy új fejlesztés készült el, amit már régóta szerettek volna az erősebb szövetségek: a térkapu pontok! A térkapuba való belépést most már nem kell precízen időzíteni, 8 óránként kapsz egy térkapu pontot, és ezeket a pontokat tetszés szerint beoszthatod. Annyi a megkötés, hogy a térkapuk száma max. a térkapu szintje, és két térkapu használat között min. 1 óra kell, hogy legyen.
Dátum: 2008.12.17. 08:48:44
Megjegyzem, hogy ahogy itt valaki ki is fejtette, maximum attól lehetett rabolni, aki úgy ment el aludni, hogy rengeteg LE-je volt, mert a hajnali 3-as állapotot állitottuk vissza...
Dátum: 2008.12.16. 22:44:47
Igyekszem a felvetésekre válaszolni.

1.) Az állatok morálja sajnos csökkent - sajnos, nem tudtunk mindent kivédeni, ezért adtuk a lélekenergiát a kvízkérdéseknél, hogy az ilyen dolgokat az fedezze, ebből a plusz LE-ből bőven fel tudod vidítani az állatodat, akár többször is.
2.) Az ajánlások jóváíródnak ma éjjel.
3.) A délben mentés húzós lenne, mert akkor percekre leállna a szerver. De változtattunk a konfiguráción, aminek köszönhetően minimálisra csökkent az adatvesztés esélye.
4.) A szövetségi háborúkkal, a ma szerzett dolgokkal, állatok, térkapu kincs stb. sajnos nem tudunk mit kezdeni, a szerver szempontjából a ma délelőtt meg sem történt de a cselekvéspontokat visszaadtuk, sőt többet is, tehát ezek a dolgok kiesés nélkül bepótolhatók, ugyanúgy, mintha ma délelőtt nem tudtál volna belépni.
5.) Az intenzíván portyázó kariknak: a portyapontok normálisan regenerálódtak, tehát a kiesett portyázások behozhatók hátrány nélkül! A kiesett zsákmányért én meg nem aggódnék, mert pont ti vagytok a hc játékosok, aki hébe-hóba vadászgat az nem 5 és 7 óra között fogja magát széttápolni.

A hiba okát egyenlőre nem találtuk még keressük, de leginkább valószínűsíthető, hogy valamiféle terheléssel kapcsolatos dolog, ezt remélhetőleg lerendezzük holnapig. Írjátok, hogy a megszokottnál lassabb a szerver, ezt én is láttam, holnapra ez rendbe fog jönni.

Köszönöm a türelmeteket és megértéseteket, és még egyszer elnézést kérünk a problémáért!
Dátum: 2008.12.16. 16:49:00
A lélekenergia kárpótlást a kvízre kattintva lehet átvenni.

A mai ajánlásokat a holnapiakkal együtt, hajnalban fogjuk ismét jóváírni.

Ha bármi extrém dolgot tapasztaltok (furcsa számok a toplistában, stb) kérem jelezzétek nekünk!

Még egyszer elnézést kérünk mindenkitől, igyekszem a rendszergazdától minél előbb megtudni, mi lehetett a gond, és természetesen igyekszünk a következő ilyen esetre jobban felkészülni (ami remélhetőleg nem lesz).
Dátum: 2008.12.16. 16:46:07
Újraindult a szerver, elsőre úgy tűnik, minden rendben van!
Dátum: 2008.12.16. 16:27:35
A mentés nem éjfélkor, hanem hajnali 3-kor volt, ha ezzel valaki esetleg előbbre van.

Az adatbázisok rendben vannak, most írjuk vissza az ősköveket. A fertőzéssel kapcsolatban, mindenkinek adunk +24 órát, hogy biztosan ne legyen gondja a fertőzés elleni küzdelemmel.

A 2 kvízkérdésnyi lélekenergia kárpótlást nem direktbe írjuk jóvá (hiszen akkor ellophatják), hanem a kvízkérdéseknél, az átveszem a jutalmam gombbal veheted át, amikor az neked megfelel. Ezenkívül mindenki kapni fog +10 cselekvéspontot is.

A 17 órás indítás reményeink szerint tartható lesz, de még nem akarom elkiabálni.
Dátum: 2008.12.16. 15:30:52
Sziasztok,
Átnéztük, elég sok adat megsérült, ráadásul nem tudjuk biztosan kiszűrni a kisebb sérüléseket (pl. egy karakter egy tulajdonsága 20-ról 80-ra nőtt). Épp ezért úgy döntöttünk, hogy a teljes adatbázist visszaállítjuk az éjféli backupból. Ez a következőképp fog kinézni:

1. Elmentjük a mostani állapotot.
2. A fórum rövid időre elérhetetlenné válik.
3. Visszaállítjuk az éjféli backupot, és újra élővé tesszük a fórumot.
4. Beírjuk az éjfél óta történt őskő befizetéseket. A prémium játékosok prémium tagságát 1 nappal meghosszabbítjuk. Befizetése SENKINEK nem fog elveszni.
5. Ha minden rendben van, elindul a játék, ez nagyjából 16:30 és 17 óra között lesz, de portyázni nem lehet 19 óráig azért, hogy aki nincs rögtön gép előtt a szerver újrainditáskor, azt ne rabolhassák le. Tehát 19 óráig béke lesz.
6. KÁRPÓTLÁS! Lehetetlen egyenként megvizsgálni, hogy ki az, aki lemaradt emiatt esetleg a fertőzésről, vagy egy térkapuról. Épp ezért univerzálisan mindenkinek adunk kárpótlást, várhatóan +10 cselekvéspontot, és +2 kvízkérdésnyi lélekenergiát.
Dátum: 2008.12.16. 15:06:08
Sziasztok,
Az éjféli adatbázist visszamásoltuk, és ez alapján ellenőrzi Baraty, hogy melyik rekord hiányzik. Ha az adatok helyreállításával végeztünk, újraindítjuk a játékot. Ez lehet fél óra, lehet valamivel több, még nem tudom, de folyamatosan tájékoztatok.

Akinek a rekordját az éjféli adatbázisból kell visszaállítani, azoknak a csp-je, pp-je regenerálódik normálisan, de amit közben csinált, azokat újra kell csinálnia. Az időtől függő dolgok (pl. térkapu frissülés, fertőzés gyógyítása) gondot okozhatnak. Van, amiben fogunk tudni segiteni, van, amiben sajnos nem. a kéréseket a szokásos címre (info kukac vegzetur) írjátok meg, és igyekszünk megtenni, amit lehet.

Elnézést kérünk a kiesett játékidőért. A helyreállítás után igyekszünk rájönni, hogy mi okozhatta a gondot, hogy még egyszer ne forduljon elő.
Dátum: 2008.12.16. 14:37:43
Volt egy váratlan szerver leállásunk a mai napon kb. 13:15 és 13:40 között. Sajnos a leállás során néhány karakter rekord megsérült. Ezeket a rekordokat visszaállítjuk a mentésből, amelyet éjfélkor csináltunk. Nem volt túl sok ilyen rekord, de ha a te karaktered is megsérült, akkor az éjféli állapotot kapod vissza, a cselekvéspontok, portyapontok azóta normálisan regenerálódtak.
A kényelmetlenségért elnézéseteket kérjük! A rendszergazdával együtt dolgozunk a hiba feltárásán, hogy a dolog ne ismétlődhessen meg, és leellenőrizzük, hogy van-e még valamilyen következménye a leállásnak, erre szeretnénk egy kis időt kérni. Ha valaki 16 óra után is még valamilyen hibát észlel, kérjük, írja meg nekünk! Hibákat a bug kukacos, karaktervisszaállítással kapcsolatos és egyéb problémákat az info kukacos címre.
Megértéseteket köszönjük!
Ariel, ez a trónos dolog érdekes ötlet. Valami hasonlót már valaki a béta teszt alatt is felvetett, de akkor még nem úgy, mint a háború trófeáját. A megvalósítást azonban át kell gondolni, ez az 500 háborús győzelem ez tudományos fantasztikus adatnak hangzik...
Inkább úgy működhetne a dolog, hogy aki megszerzi ezt, az kap ugyan valami tápot, viszont a háborúban hátránya lesz: pl. ha a csatáknak nem nyeri meg legalább a kétharmadát, akkor veszít.
Egyébként a háború intézményét én a helyedben nem temetném, mindig lesz, akinek érdemes lesz csinálni, és lesz, akinek nem.

Döntetlen lesz, 3 hét után, ezt már irtam is. Egyébként lehet, hogy az 1 hét, 2 hét, 3 hét csökkentendő lenne 6, 11 és 16 napra.

Jerikó: az ötleteddel pont az a baj, hogy a lélekenergiát nem elvennék, hanem csak úgy teremne. A háború egész rendszere kifordulna eredeti mivoltából, és a szövetségek már nem háborúznának, hanem tápolnának, hol az egyik ütné le a másikat, hol a másik, minél gyorsabban, minél többet.
Ez a másik variáció, rablott LE = (ellenfél győzelmeinek száma +1 ) x 1000, ez érdekesen hangzik, de ez mivel jobb a jelenlegi rendszernél? Oké, aki soha nem háborúzik, azt egy idő után békén hagynák, de akkor ez megint birkaiskolává válna, azokat a kicsi és közepes szöviket büntetnénk, akik mernek háborúni, és ne adj isten néha győznek is? Ráadásul ugye lehetne szivatni az áldozatot azzal, hogy csinálok kis egyszemélyes szöviket, akik hadat üzennek neki, aztán rögtön kapitulálnak... Oké, ez eléggé macerás, de láttunk ennél már cifrább dolgokat is.
Dátum: 2008.12.15. 08:22:14
Idézet: Jeriko - 2008.12.11. 18:35:37
Például ha én támadok valakiket (pl. háború), és elköltök így 2-3 portyát, jó eséllyel 15% alá kerülök, és máris nem tudnak visszatámadni. Vagy eleve 15% alatt vagyok, megiszom a gyógyitalt, támadok kettőt, és megint 15% alatt vagyok. Ezek eddig is létező taktikák voltak, nem látom problémának, hogy lesz még valami, ami ha drágán is, de erre ad lehetőséget.

Erről beszélek - az ital célja nem az, hogy még többször megverhessenek, hanem hogy kevésbé legyen érdemes engem támadni.

Idézet: Jeriko - 2008.12.11. 18:35:37
30 portyapontra megyek, leveretem magam az elérhető legmagasabb szintű karakterrel 0-ra, elmegyek vadászni, az LE-t elköltöm még azelőtt hogy 15% fölé mennék.

Két dolog miatt nincs igazad:
1.) 4. szintig, amig megkapom a szakértelmet, nem tudnám a lélekenergiát halmozni.
2.) Ha már amúgy is sokat játszom, és amint felmegy az ép-m, tudok támadni, akkor amit irsz, valóban jó taktika lenne. Csakhogy akkor már van jobb taktika is. A hangsúly azon volt, hogy az általam leirt mutáns taktikát akkor is el lehet játszani, ha naponta 1x kerülök gép elé, és kockázat nélkül leszek ugyanolyan, vagy majdnem ugyanolyan tápos, mint mások. Ez lenne a birkaiskola...

Tehát akkor: mehet az ital, vagy sem? Esetleg lenne 2 verzió, egy gyengébb, 5 pp-ért, +10%-kal, meg egy erősebb, 10 pp-ért, +20%-kal...
Dátum: 2008.12.14. 22:15:04
a gond az, hogy irtam egy baromi hosszú, részletes választ, és jó szokásomtól eltérően, nem raktam ki a vágólapra, mielőtt elküldtem... és persze nem jelent meg. na majd talán holnap lesz erőm még 1x beirni... bocs Birka!
Dátum: 2008.12.14. 22:00:06
Idézet: Sir Ny - 2008.12.14. 19:53:26

pedig Miklós megmondta, hogy a szint önmagában is ad bónuszt. ha egy ugyanolyan erős 18 szintű támad le egy ugyanolyan erős 14 szintűt, akkor a 18 szintű nyer.


Tévedsz... kap mindösszesen +4% találati esélyt.
Dátum: 2008.12.14. 21:01:27
Sztrájk van a repülőtéren és a vasútnál is, úgyhogy ez most egy igencsak aktuális téma. Mindegyik sztrájk másról szól: a vasutasok egyszerűen plusz pénzt akarnak, a repülőtér dolgozói a leépítéstől félnek, és a korábbi BKV sztrájk pedig egy figyelemfelhívás volt arra, hogy a BKV akkora bajban van, hogy a buszok darabjaikra fognak esni, ha nem kapnak pénzt. Persze, igazándiból mindhárom sztrájk a pénzről szól, csak más-más módon.
A sztrájk alapvető intézményével egyet értek: amikor ezt az egészet kitalálták, a munkások sokszor embertelen körülmények között, mindenféle jogok nélkül dolgoztak, és kényére-kedvére ki voltak szolgáltatva a munkáltatóknak. Ezek az idők azonban elmúltak, legalábbis itt, Európában. Jóléti demokráciában élünk, ahol seregnyi törvény szabályozza a munkaadót, és biztosít számos jogot a dolgozóknak. Nem mondom, hogy a sztrájk teljesen értelmetlenné vált: a BKV sztrájkkal maximálisan egyetértettem, óriási volt a gond (ha ugyan múlt időbe tehetjük), szükséges volt a drasztikus lépés, hogy felfigyeljenek rá az emberek, hogy mekkora a baj.
A vasutassztrájk azonban nem más, mint egy zsarolás egy kis extra pénzért, ami amúgy nem járna. Az eladott MÁV Cargóban a dolgozók nem voltak tulajdonosok, nem a MÁV adta el, hanem az állam - miért járna belőle részesedés nekik? Ezzel a erővel ahányszor bevétel kerül az államkasszába, valaki sztrájkolhatna azért, hogy részesedjen belőle. Persze ez nem a dolgozók hibája, ha azt mondják a szakszervezeti vezetők, hogy most sztrájkolni kell, méghozzá a ti érdekeitekért, akkor ugyan ki fog kiállni, hogy én ezt nem érzem jogosnak, és antiszociális leszek, felveszem a munkát.
Csakhogy ez egy negatív visszacsatolás, a MÁV amúgy is nagy bajban van anyagilag, a sztrájkból adódó sokmilliós veszteség nem könnyít a helyzetén, és aki most a plusz 250ezerért sztrájkol, holnap emiatt lehet, hogy a munkáját is elveszíti. Az emberek pedig szidják a MÁVot (nem a pénzt kifizetni nem tudó vezetőséget, hanem magukat a vasutasokat), és mennek busszal, autóval, vagy ahogy tudnak. A busz sokszor már most is olcsóbb, mint a vasút, a sorozatos sztrájkok miatt az emberek elvesztik a bizalmukat a MÁVban, és ez további, járulékos veszteséget okoz a jövőben.
A reptér dolgozói azért sztrájkolnak, mert félnek a leépítésektől. Csakhogy a repterek és légitársaságok nagy bajban vannak, az utóbbi évek eseményei és a recesszió rájuk is keményen lesújtanak. A többszázmilliós extra bevételkiesés plusz a kártérítési perek az eddig sem pozitív mérleget annyira lebillenthetik, hogy sztrájk ide vagy oda, mégis lesznek leépítések, sokkal komolyabbak, mint a sztrájk nélkül, mert nem lesz más megoldás. És itt is, akik napokon át ittrekednek Budapesten, vagy emiatt elbukják üzleti útjukat, karácsonyi nyaralásukat - nem a reptér vezetőit fogják szidni, hanem az egész repteret, a dolgozókat, akikben globálisan csökken a bizalmuk.
Mindkét esetben, a vasutasok és a repteresek is saját maguk alatt fűrészelik a fát, saját jó kis állásukat teszik tönkre. Persze, a munkanélküli segélyeiket és az így keletkezett egyéb károkat is végső soron a mi adónkból fogják fizetni. A korlátlan demokráciának és szabadságnak ára van, amíg mi itt azért sztrájkolunk, hogy a gyerekszobába is jusson plazmatévé, addig a kínaiak és más, feltörekvő gazdaságok szépen felfalnak minket - mert ők nem sztrájkolnak, megbecsülik a munkájukat, és tudják, hogy lehetne rosszabb is.

Ne felejtsd el értékelni a témát!
Dátum: 2008.12.13. 23:58:35
Továbbitottam a programozónak, holnap utánanéz.
Calen, elhiszem, hogy értesz hozzá, és megvan a hidegvéred, ami a tőzsdézéshez kell. Sőt, elhiszem, hogy sokkal jobban értesz hozzá, mint én, épp ezért nem biztos, hogy szerencsés, ha tanácsot adok, de most mégis megteszem...
Korábban a stop-loss hibáira mutattam rá, de valójában, általánositva, ez egy jó elv: ha kockázatos befektetést eszközölsz, soha ne kockáztass többet a megtakaritásaid egy részénél. Én tőzsdéztem, de a pénzemnek csak egy kisebb részével, a nagyobb rész államkötvényben volt. Ráadásul a hangsúly itt a megtakarítás szón van. Azt a pénzt, amit a lakásra gyűjtesz (vagy ne adj isten a lakásodra rakott jelzálog után kapott hitelként veszel fel) nem bölcs dolog rövidtávú spekulációra használni. Csak valószínűségekkel, stratégiákkal játszol, amelyek lehet, hogy neked kedveznek, de beüthet a rossz forgatókönyv, és akkor mindent bebuksz... A stop-lossban nem is az a lényeg, hogy egy tranzakción csak 1%-kot bukjál, hanem az, hogyha a tőzsdézés során az összes bukód eléri a kezdeti befektetés egy százalékát (mondjuk 10%-kot), akkor képes legyél végleg kiszállni.
Dátum: 2008.12.11. 18:07:52
Néhány javítás:
- a kivégzés nem mindig működött, javítottuk.
- a kvíznél néha az idő számolt lefelé a végtelenségig, korrigálva.
- ha téged támadnak, az állatod szintet lép, nem számolta a küldetésbe.
- fórum üzeneteknél a re: re: re: helyett csak re: jelenik meg
- kérésetek alapján ("túl sok még mindig a rossz kérdés") kvíznél 5 helyett 3 törlés után adunk végleges tiltást, és 12 helyett 15 jó értékelés után lesz csak jó egy kérdés.
- kennelnél csökkent a morál gyakorlás közben is, javítottuk.
- a kennel használata nem kerül csp-be, a leírás hibás volt.
Nem véletlen, hogy csak a béke csarnokáról beszéltem úgy, mint kész tényről. Senkinek sem volt kifogása ellene, hogy a békésebb szövetségeket ritkábban támadják, és felteszem azzal sincs gond, hogy ezektől kevesebb LE-t lehessen zsákmányolni, ezáltal kevésbé vonzó célpontok legyenek.

Kiegészítésképp az még egy jó ötlet, hogy a békefelbontás annyi nappal hosszabbodjon meg, amennyi napig tartott a háború.

A háború csarnoka még mindig megvitatás alatt van, a legsarkalatosabb téma ugye most az ún. háborúpont. A behozhatatlan előnyt, a kis szövetségeknek kezdetektől való spejzolását mind jogos érvnek tartom. Ráadásul ez megint jelentősen bonyolitja / megkavarja a jelenlegi rendszert. Jobban örülnék olyasminek, ami legkevésbé piszkálja ezt a dolgot.
Példa. Felveszünk egy új jellemzőt (legyen mondjuk "becsület"). Ha győztök egy szövetség ellen, és legalább 10 napig tart a csata, az +0.5 becsület. Ha 9 napig, az +0.4 becsület. Stb. 5 napos csatáért 0 becsület, azonnali kapitulációért -0.5 becsület jár. A becsület módosítja az egyszerre indítható háborúk számát. Ha egy szövetség ellenfelei 4x kapituláltak azonnal, -2 becsülete lesz, tehát csak 3 aktív, általa kezdeményezett háborúja lehet (a minimum természetesen 1). Persze itt is lehet trükközni, hogy időnként tolunk a baráti szövivel egy "becsületnövelő" háborút, de akkor meg ezzel kötik le a háborúk számát és ugyanott vagyunk ahol akartunk lenni.
Idézet: Ricardo - 2008.12.10. 10:05:16
Van még két kérdésem. Akkor mostantól a karakterek építésének az átlaga a lélekkút, vagy az maradt normális? Most ha egy jobban építkező tag törli magát, vagy kilép a klánból, akkor összemegy a lélekkút?


Maradt normális, csak az osztó nő szép lassan.

A tájékoztatásról: azért 2 héten át beszéltünk itt mindenféle megoldásról, amíg végül nagyjából konszenzusra jutottunk. Akkor leírtam itt, hogy ez megvalósul, beraktam a hírek topicba is, ahol a változások mindig felkerülnek, és 2 nappal később megcsináltuk. Hátrányba ezzel a többi játékoshoz képest nem kerültél, mindenkire pontosan ugyanaz a képlet vonatkozik. Az ehhez a topichoz csatolt szavazással az volt a gond, hogy először tettem fel a szavazást, és utána kezdtük el a problémát megvitatni... Fordítva talán jobb lett volna.
Dátum: 2008.12.11. 14:37:31
A leütési távolság ötlete nagyon jó, csak most épp azzal küzdünk, hogy optimalizáljuk a sebességeket, és ha a leütési távolság karakterenként bármikor variálódhatna, az ezt lehetetlenné tenné.

Jerikó: számos jó ötletet írtál. Az ÉP növeléssel annyi a probléma, hogy akkor az mindig működne, akkor is, ha én támadok (tehát csináltunk egy über, teljes gyógyitó italt). A 15% felnövelésével ugyanez a gond, engem támadhatnak, de én nyugodtan ütögethetek... Az hogy védekezést növelünk vagy támadást, voltaképpen mindegy, de tény, hogy az elnevezés alapján a védekezés növelés talán helyénvalóbb lenne - de azt már a pihenés amúgy is pumpálja a védő játékosnál, én ezért akartam támadást adni. Én úgy gondoltam egyébként, hogy az ital kémgömbön megjelenne, de a portyázás ablakban nem.

A láthatatlanság erősítését már korábban írtam. A láthatatlanság 10+3xszint bónuszt adott, ezt talán 1 hónappal indulás után felemeltük 10+4xszintre. A tulajdonságok így már jók voltak, de az erősebb fegyverből jövő plusz sebzést még ez sem mindig tudta kompenzálni. Épp ezért akarok a láthatatlanság mellé még +10% sebzést is adni, ez már a fejlesztési listán van. A láthatatlanságban való teljes sebezhetetlenségről már írtam korábban, ezzel a módszerrel totál mutáns karaktereket lehetne csinálni, nem veszek fegyvert, nem növelek tulajdonságot, csak gyűjtöm az LE-t, 4. szinttől pedig csak az elementáris fúziót, spektrális manipulációt és tudatturbót nyomom teljes biztonságban. Amikor már - mondjuk 20-30. szinten - iszonyatos tömegű LE-t kapok a vadászatokért, elkezdem növelni a tulajdonságokat, és amikor elég erős vagyok, megveszem a legerősebb fegyvereket, és kilépek a láthatatlanságból. Ennek nem számoltam utána részletesen, de elég beteg dolgokat lehetne így kihozni.