Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Itt jelzem, hogy a logokat visszamenőleg korlátlan ideig tároljuk. Tehát ha valaki nem bukott le azzal, hogy rabszolgázik (azaz második, harmadik karaktere LE-jét szivogatja), nem jelenti azt, hogy nem bukik le később. A maximális tolerancia elvét alkalmazzuk, tehát inkább nem tiltunk le egy gyanús karaktert, mint hogy egy ártatlant büntessünk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy amikor a gyanú bizonyossággá válik, akkor nem tiltjuk le véglegesen. Hosszabb távon multizó karaktereknél már nincs figyelmeztetés, véglegesen tiltjuk az összes karakterét ha azt vesszük észre, hogy folytatja a korábbi gyakorlatot.

Itt jegyzem meg, hogy a játék oldaláról is próbáljuk kivédeni a visszaéléseket. ha valakinek az összes szerzett lélekenergiájához képest nagyon magas a portyában bukott lélekenergiája, akkor egyre kevesebb LE-t lehet tőle szerezni - extrém esetben ez akár 0-ra is csökkenhet. Szerintem aránylag kevés olyan karakter van, aki lelkesen játszik sokadik szinten is annak ellenére, hogy az összes vadászott LE-jét elviszik. És ha mégis van ilyen, az akkor legalább megfizetett a nyugalomért...
Dátum: 2009.01.15. 15:49:48
A mai napon 4 dolog kerül be a játékba:
- Az "érj el 10 döntetlent" küldetést módosítjuk 5 döntetlenre.
- A támadhatósági szintet csökkentjük. Átlagosan eggyel fog csökkenni, de lesz olyan szint, ahol nem lesz változás. Pl. eddig lehetett 11. szintről 8-ra támadni, ezután csak 9-re lehet. 16-ról lehetett 12-re, most csak 13-ra. Ami fontos, 3. szintről eddig lehetett 2. szintre támadni, ez most megszűnt, 4. szinten lehet először eggyel lejjebb támadni. Eredetileg ennél kicsit drasztikusabb képletet akartam, de azt is figyelembe kellett venni, hogyha túlzottan lecsökkentjük a támadhatósági szintet, akkor az a szövetségi háborúkat lehetetleníti el. Továbbra is agyalunk olyan megoldásokon, ami az alacsonyabb szintűeknek esélyt ad a magasabb szintről jövő támadás ellen, ld. fórum.
- Már jó ideje tervezünk egy olyan változást, hogy akinek a szerzett LE-je nagyon nagy mínuszban van, attól kevesebb lélekenergiát lehessen rabolni. Az érv ez ellen az volt, hogy a gyenge játékot ne jutalmazzuk. Itt azonban nem is erről van szó elsősorban: sok esetben a nagy LE mínuszos karakterek valakinek a "rabszolgái". Persze ezeket folyamatosan figyeljük és ha szükséges, zároljuk, de mindenképp kellett egy megoldás erre a játék szintjén is. A változás most bekerült, ezzel remélhetőleg sikerül visszaszorítani az ilyen jellegű visszaéléseket.
- Ha egy kérdést a kvíz admin utólag, értékelés után töröl azért, mert már szerepelt, vagy helyesírási hiba szerepelt benne, akkor az most már nem változik át a játékos számlálójánál rossz kérdésre.
Dátum: 2009.01.13. 13:43:38
Ariel ötlete tetszik! Természetesen, a lélekenergiának szinttől függőnek kell lennie, mert magasabb szinten 5000 LE már 1 vadászatból összejön. És persze kell minimum idő, pl. 5 perc.

Jerikó ötletéről. Ez már az elejétől kezdve itt lebeg a levegőben, de két okból nem csináltuk meg. Egyrészt, ez a játék automatizálása, ami egy játéknál sosem lehet cél, másrészt technikailag igen körülményes lenne megvalósitani (pl. ha rádportyáznak, akkor a szervernek előtte gyorsan be kéne lépni a karaktereddel, végrehajtani az utasitásokat, az eredményeket tárolni, kiirni neked). Szóval szerintem ilyen nem lesz.
Dátum: 2009.01.13. 13:20:57
2009.jan.13. friss információk
Először is, elkészült a szavazás kiértékelése:

Mi a véleményed a békés világról?
68% Tetszik az ötlet, támogatom
21% Nincs se pozitív, se negatív véleményem
11% Nem jó ötlet, árt a játéknak

Fogsz-e a 3. világon játszani?
7% Igen, és a régebbi világokon megszüntetem a karakterem
63% Igen, a régebbi vlágok mellett ezen is fogok játszani
30% Nem, nekem ebben nincs kihívás

Mi a véleményed arról, hogy aki a 3. világon befizeti a minimális prémium tagságot, az nem veszít LE-t?
55% Szerintem mindenképp legyen valamekkora veszteség, ha kevesebb is, mint az első 2 világon.
21% Jó ötlet, tökéletes lesz így.
24% Jó ötlet, de szeretném, ha a nem prémiumosok se veszíthetnének.

Jó-e az, hogy a 3. világon maximalizált a portyában szerezhező LE, az ellenfél győzelmeitől függően?
63% Igen, ez egy jó ötlet, mert így a nem prémiumosok is tudnak gyűjteni
18% Szerintem ez felesleges, elég az, hogy a prémiumosoktól nem lehet lopni
19% Igen, de a maximálisan szerezhető LE legyen több

Hogyan működjenek a szövetségi háborúk a 3. világon?
46% Ahogy az első kettőn
22% A vesztes a LE-t ne veszítse el, csak a győztes kapja meg, de ne lehessen kapitulálni
32% A háború fix ideig tartson, csak szerzett LE legyen, de az ellenfél győzelmeinek számától függjön, ne a lélekkút nagyságától.

Mi legyen a Pusztítás Citadellájával?
48% Működjön úgy, ahogy az előző világokon.
22% Ne működjön, csak valami szerepjátékos dolgot csináljon.
30% Azt sem tudom, mi az a Pusztítás Citadellája!

A 3-mas világ fogadtatása tehát pozitív, aminek nagyon örülünk! Láthatóan, többség szeretné, ha a portyázásnál lenne azért valami minimális veszteség a prémium tagok számára is. Lehetne ez a megnyert LE 10-20%-ka.
Meglepő módon, a többség szeretné, ha a szövetségi háborúk kihívása megmaradna, a vesztes továbbra is elveszítené a lélekenergiát. Akkor természetesen így lesz, ha ez a köz akarata.

A 3-mas világot mindenképpen szeretnénk még januárban elindítani, de valószínűleg csak január végén fog sor kerülni rá. Ha tudunk pontos időpontot, felírom ide.
Dátum: 2009.01.12. 16:53:28
Idézet: Ricardo - 2009.01.11. 18:13:30

A portyázásnál a negatív módosítókat egy az egyben el kellene törölni vagy legalább bővíteni. (4 vagy 5 portya büntetés nélkül) Ez a korlát ugye azért volt bent, hogy az "informatikusok" ne nyerjenek olyan sokat azzal, hogy mindig gép előtt vannak.


A portyázás rendszere egészen biztosan nem lesz megváltoztatva! Gondolkodjunk csak, mi történne, ha nem lenne minusz a 3. stb. portyázásra?
Egy katakombából előbújó szövetség néhány perc alatt megnyerhetne egy háborút! Továbbmegyek: egyetlen ember könnyedén megfordíthatna, sőt akár meg is nyerhetne egy háborút! Vagy egy tápos karakter 5 perc alatt lerabolhatna mindenkit, és az igy szerzett LE-t azonnal elköltené, tehát ez megint a táposokat erősítené.
Ettől tehát az erősebbek még erősebbek lennének, a többiek meg úgysem tudnák kihasználni, mert néhány csata után lemenne az életpontjuk.
Dátum: 2009.01.12. 16:17:25
A "süsd ki a lélekkutat" küldetés kapott egy alternativát a nem prémiumosok számára, válaszolj meg egymás után 20 kvízkérdést helyesen.
Dátum: 2009.01.10. 23:37:21
Köszönöm a rengeteg véleményt!

Ricardo: a nyers csak akkor frissülne, ha te portyázol, ha téged, akkor nem, szóval ebből nem lenne gond.

A lefelé támadásokról (Rupert és a többiek). Ahogy írtam, felerészben az ötlet azért jött fel, mert néhányan (pl. Jerikó és Birka) mondogatják, hogy magas szinten elveszti értelmét a portya. Értik ezalatt, hogy nem lehet sok LE-t zsákmányolni. Nézegettem egy kicsit ezt a dolgot, és rájöttem, hogy miért nincs igazuk. A játékban nekem is van karakterem (ahogy korábbi játékainkban mindig mondogatták, ha nem játszom, nem tudok semmit a játékról). Mondjuk naponta 1-2x ha ránézek, és emiatt igen gyakran üldögél 5-6000 LE-ben. A meglepő, hogy szinte alig visznek tőle valamit! Megnéztem debugban, hogy ennek mi az oka, és pofonegyszerű: mindenki a lehető legalacsonyabb szintű karaktert támadja. Azonban azt a legtöbben elfelejtik, hogy minél lejjebb támadsz, annál kisebb szorzót kapsz a zsákmányra! Szóval aki azon siránkozik, hogy nem szerez a portyából lélekenergiát, annak talán el kellene gondolkodnia, hogy ne az 5-tel alacsonyabb szintűt üsse! Az 1-2-vel alacsonyabb szintűből még majdnem teljes LE szerezhető, lehet, hogy többet sebződsz, lehet, hogy lesz esély a vereségre, de várható értékben jobban jársz!
De a lélekenergiától függetlenül, sokakat zavar, hogy akár egy nagyon erős ellenfél magas szintről fél ép-jüket leveri (esetleg csak azért, hogy az állatát fejlessze, hiszen le-t és tp-t nemigen kap). Beígértem a szintkülönbség-támadás kis csökkentését is, de ez hosszútávon nem megoldás. Én még mindig a "handicappelésben" hiszek, hogy az alacsony szintűek, ha akarnak védekezhessenek a felülről érkező támadások ellen a maguk módján (ld. védelem itala).
Egyébként, én úgy érzem, a játékosoknak "nem fáj", ha nem lehet ezerszám vinni a lélekenergiát vinni tőlük, mert vannak metódusok az elrejtésére - szóval ettől még nem lesz rosszabb számukra a játék, és ez megnyugtató.

Magával az alapkoncepicóval kapcsolatban, úgy látom több az ellenérzés, mint akinek tetszik. Valóban, ez egy bonyolítás lenne (az ilyet én sem szeretem). Ami azonban igazán meggyőző, hogy ez a dolog sok esetben tényleg csak azt eredményezné, hogy egy szövetség a 4 óra végére csontra lerágjon valakit. Ez semmiképp sem cél, úgyhogy attól tartok, az ötletet el kell vetünk. Gondolkodni fogok más megoldáson.
A térkapura több egyéb ötlet is volt egyébként: 10-es szinttől nem a kapott térkapu pontok gyakorisága nő, hanem az 1 órás várakozás csökken. Illetve, másik ötlet, hogy ha 1 órán belül térkapuzol, akkor ott a portyázáshoz hasonlóan mínuszokat kapsz. Szintén Birka ötlete volt, hogy a lélekfacsarásnál is lehetne büntetőt adni, ha valaki 1 órán belül használja, tehát kevesebb LE jár érte. Nem tudom, hogy ki venné ezt igénybe, de talán még mindig jobb, mintha tudom, hogy nem léphetek be 1 óra múlva. Enchanter ötlete sem rossz a Vp költségre, esetleg ha 1 órán belül akarod használni, akkor kerülne VP-be (jó sokba).
Dátum: 2009.01.09. 08:15:46
Valaki azt mondta, hogy a térkapu és léleksajtolás időhöz kötöttsége, a térkapu pontok ellenére még mindig túlzottan a géphez láncolja a játékost. Azért itt nem az volt a koncepció, hogy óránként precizen belépsz és elvégzed ezeket a müveleteket - bármikor beléphetsz, de legalább 1 órának kell eltelnie a kettő között, hogy legyen esély LE-t lopni tőled legalább akkor, ha tárgyra gyüjtesz.

Viszont mostanában többször hallom, hogy magas szinten nem olyan jó portyázni, mert mindenki elrejti a lélekenergiáját, és ezzel kapcsolatban eszembe jutott valami, ami mindkét problémára megoldást nyújthat, ez a nyers lélekenergia.

Ez mindenképpen egyfajta bonyolitás, tehát csak magasabb szinten vezetnénk be, hogy ne terheljük vele a kezdőket. A dolog úgy nézne ki, hogy korlátozás nélkül lehetne a térkaput és a léleksajtolást használni egymás után többször is, de a szerzett lélekenergia a "nyers lélekenergia" változóba kerülne, ahonnét még nem lehetne elkölteni. A nyers lélekenergia automatikusan átalakulna normál lélekenergiává 4 órával azután, hogy utoljára szereztél. Hasonlóképp, a portyával szerzett lélekenergia 50%-a nyers lélekenergiaként kerülne eltárolásra.

Ily módon megtehetnéd, hogy akár 1-2x belépve, ellövöd az összes térkapuzást, léleksajtolást stb, és pár órával később belépve, el tudod használni az LE-t, nem kell minden órában időzitve beloggolni. Emellett lehetne portyázással LE-t szerezni (a portyázásnál a nyers LE is számitana).

Ami még kérdéses, hogy lehessen-e választani beállitásból, hogy akarsz korlátlan térkapuzást cserébe a nyers lélekenergia bevezetésével, vagy sem. Technikai okokból és az előre nem látható kiskapuk elkerülése végett szerintem ha bevezetjük, akkor egységesen kellene. Máskülönben továbbra is valamivel optimálisabb lenne nem használni ezt, és megint lenne, aki azt mondaná, hogy "rá van kényszeritve" hogy óránként belépjen (pedig eddig sem volt senki).

Vélemények?
Dátum: 2009.01.08. 17:13:20
Nem hiszem, hogy az egész mögött hátsó szándékok rejlenének. Az ukránok igyekeznek elmenni, ameddig lehet, mert tudják, hogy az oroszok nem zárhatják el hosszú időre a vezetéket az európai nyomás miatt. Mondjuk azért lehet, hogy az oroszok tartani fognak előtte egy hadgyakorlatot a határ mellett.
Az egész eléggé kifacsart helyzet, mert a gáz nem olyan dolog, hogy akkor kamionra rakják és legfeljebb más úton mennek, és Ukrajna se kaphat máshonnét, tehát nem mondhatja azt, ha drágán adjátok, veszek mástól. Tehát piaci alapon elég nehéz tárgyalni, ezért nehéz a konfliktus megoldása, mindenképp be fog játszani néhány nyilt vagy burkolt fenyegetés, és egyéb érdekeltségek kapcsolása az alkuba.
Emlékszem, amikor az irodát béreltük, úgy állapodtunk meg, hogy a bérleti dijat a nyugatnémet márka mozgása alapján emeljük, mert a tulajnak igy volt jó. Igenám, csakhogy a márka árfolyama utána évekig meg se moccant. Sőt, aztán meg is szünt. Akkor a tulaj azt mondta, piaci ár, és megduplázta a bérleti dijat. Nagyon szivtuk a fogunkat, de baromira nem volt kedvünk költözni, sok macera meg minden, és ő megigérte, hogy "most hosszú ideig nem fog árat emelni". Két év múlva előállt egy újabb 20%-kos emeléssel (amikor az ingatlanárak már meredek zuhanásba kezdtek). Nem hiszem, hogy elfelejtette az igéretét, csak úgy gondolta, hogy úgyse költözünk el, ezért megteheti. Hát elköltöztünk. Szívás volt, de az a bérleti dij már tarthatatlan volt, utána szerintem féláron se talált bérlőt.
Az ukránok is igy járhatnak, mint a főbérlőnk. Ha az oroszok megelégelik a huzavonát, épitenek egy új vezetéket, amivel kikerülik Ukrajnát, utána nem tudom ki ad nekik földgázt vagy milyen áron. Nagy szivás lenne az oroszoknak, és sok pénzbe kerülne, de van egy határ, ahol ezt muszáj meglépni.
Dátum: 2009.01.08. 16:54:58
Ez sajnos nem véletlenül alakult igy: a bajnoki viadalok jelenleg nem automatikusan indulnak, mindig kézzel kell inditani a nevezést. Január elején már mindenki az "ajtót verte", hogy mikor lesz viadal, ezért Baraty hétfőn beélesitette. Sajnos én viszont megbetegedtem, szerdán voltam először, akkor a 2 hét alatt felgyült buglistán és problémákon muszáj volt végigmenni Barattyal, ma az első dolgom volt, hogy ezt megcsináljam...

a medál változás nem Truebloodnak vagy más specifikus karakternek szól. Azt a "jelenséget" akarjuk elkerülni, amihez hasonló más játékunkban már előfordult, hogy valaki "gyökeret ver" egy szinten (tegyük fel mondjuk hogy a 8-on) és a karakterével azontúl csak a viadalokon indul, és mindig ő nyer, attól kezdve abban a kategóriában másnak nem lesz esélye.
Dátum: 2009.01.08. 15:38:07
A mai napon bekerült változások:
- Szövetségi háború: döntetlen. Ha egy háború már legalább 3 hete tart, döntetlennel véget ér. Lélekenergiát egyik szövetség sem zsákmányol, és békekötés sem jön létre. A döntetlenhez nem szükséges csatázni, a rendszer automatikusan levizsgálja 8 óránként, hogy fennáll-e döntetlen egy háború esetén.
- Az a szövetség, amely hadat üzent, nem kapitulálhat 3 napon belül (a béke csarnokával való visszaélést elkerülendő).
Dátum: 2009.01.08. 15:35:13
KATEGÓRIÁK
Az első bajnoki viadalon minden szint külön kategória volt, a másodikon két szintenként volt egy kategória. Nem akartuk minden egyes viadalon mindig manuálisan beállitgatni, megváltoztatgatni a kategóriákat, ezért kidolgoztam egy egységes rendszert. Elnézést, hogy ennyi ideig tartott, reméljük, hogy a továbbiakban ezt már nem nagyon kell piszkálni, és akkor a bajnoki viadalok automatikusan, előre kiszámíthatóan fognak kiíródni. Köszönöm a türelmeteket!

Röviden arról, hogy miért nem lehet örökké szintenként viadalt rendezni:
A játékban az élmezőny egyre inkább szét fog húzódni. Tehát ha szintenként rendezünk viadalt, akkor egy idő után magas szinten megtörténhet, hogy egy kategóriában csak 1-3 jelentkező lesz, és igy nem tudnának versenyezni. Ezenfelül, míg (leegyszerűsítve) egy 9. szintű karakter egy 8. szintűnél 1/8-dal, azaz 12%-kal többet vadászott, és igy ennyivel erősebb lehet, egy 51. szintű egy 50. szintűnél csak 2%-kal többet vadászott, így nem lesz akkora különbség.

A kategóriák tehát:
szint
8-11: minden szint külön kategória.
12-19: kétszintenként egy kategória. Tehát 12-13, 14-15, 16-17 és 18-19.
20-34: 3 szintenként egy kategória. 20-22, 23-25, 26-28, 29-31 és 32-34.
35-46: 4 szintenként. 35-38, 39-42, 43-46.
47-61: 5 szintenként. 47-51, 52-56, 57-61.
62-79: 6 szintenként. 62-67, 68-73, 74-79.
stb.

Felmerül még az a "speciális" kérdés, hogy mi van akkor, ha valaki annyira elhúz a többiektől, hogy a saját kategóriájában nem lesz elég induló. Ilyenkor korábban manuálisan hozzácsaptuk a legfelső kategóriához. Remélhetőleg a fenti rendszerben erre már nem lesz szükség, ha mégis, akkor erre kitalálunk valamilyen szintén automatizált megoldást (pl. ha a legfelső kategóriában nincs elég ember, akkor hozzácsapjuk őket az előzőhöz).

BAJNOKI MEDÁL
Érdekes javaslat volt a bajnokok "bebetonozódása" ellen: a viadal során (de csak ott!) a bajnoki viadal ellentétesen működik. Tehát nem annyi pluszt, hanem annyi mínuszt ad a tulajdonságokra. Ezt a változást a mostani viadalon ki is próbáljuk.
Dátum: 2009.01.07. 15:59:59
Nem jön földgáz nemhogy Magyaroszágra, de Európába sem Oroszország felől. Ez első ránézésre egy "üzleti vita" Oroszország és Ukrajna között, amely már évek óta húzódik. Az orosz gáz Ukrajnán megy keresztül, az ukránok ezért cserébe tranzitdíjat és kedvezményes földgázt kapnak. A gáz egy része az oroszok szerint azonban szőrén-szálán eltűnik az ukrán szakaszon, ráadásul az ukránok a számlát késve fizetik, késedelmi kamatról pedig hallani sem akarnak. Az oroszok most bekeményítettek, és a kedvezményes árat (170 dollár) közel 50%-kal, 250 dollárra akarják emelni. Az ukránok ezt sokallták, szó szót követettek, az oroszok nem adtak gázt az ukránoknak, erre az ukránok nem küldték tovább a gázt Európába.
Igazándiból rálegyinthetnénk a dologra, hogy úgyis megoldják, addig meg kitart a gázkészlet, de vegyük észre, hogy ez egy ismétlődő, egyre súlyosabb konfilktus, amelyben egyik fél sem akar engedni. Az oroszok gázszállítása ki van szolgáltatva az ukránoknak, akik ezt ki is használják. Mondjuk megértem, hogy a nyersanyagárak drasztikus esése mellett felvonják a szemöldöküket, ha a földgáz árát hirtelen másfélszeresére akarják emelni az oroszok: még akkor is, ha ez továbbra is csak fele lesz a normál árnak. De az oroszokat is megértem, hogy idegesíti őket, hogy a kedvezményes ár és a tranzitdíjból eredő bevétel mellett még "eltünetedezik" pár millió köbméter a vezetékből. Az egész persze a pénzről szól, reméljük, hogy megegyeznek: aki jobb pozícióban van, annak javulnak a feltételei. A gázt Ukrajna drágábban fogja kapni (de valószínűleg nem 50%-kal), és az oroszok biztosítékot akarnak majd, hogy több gáz ne tűnjön el.
De valójában az egész azért több lehet sima üzleti vitánál. A szovjet utódállamok közül nem egy tüske Oroszország oldalában, és nem biztos, hogy Ukrajna jól teszi, ha az éhes oroszlánt hecceli. Bizonyára emlékeztek még a fél Ukrajnát megbénító szervezett hackertámadásra, amiért az oroszokat hibáztatták, de nem találtak bizonyítékot. Mindenesetre én elképzelhetőnek tartom, hogy a jövőben ez a konfliktus még rosszabbra fordul, még katonai konfilktust sem tartok lehetetlennek. Aki úgy gondolja, hogy Európában ilyesmi manapság nem fordulhat elő, nézzen csak egy kicsit délre. Mindenesetre, a gázválság legrosszabb forgatókönyve nem az, hogy nem jut az országnak elég gáz néhány napig...
Dátum: 2009.01.07. 14:09:09
Jelentem, az újévet gőzerővel elkezdtük, már tudok is adni egy listát azokról a dolgokról, amiket az elmúlt 2 napban sikerült megcsinálni Baratynak:
- a jó / rossz kvízkérdések aránya napokon át nem frissült, most már jó.
- a kvízkérdéseknél ha valakinek 9 rossz kérdése volt, kiíródott, hogy még 1, és nem tehet fel több kérdést. Ezt javitottuk, természetesen csak akkor jár továbbra is eltiltás, ha a kérdéseknek a fele rossz.
- a portyázásnál olyan célpontokat is sokszor 100%-kosnak jelenített meg a gép, akik 60 vagy akár 40%-kosak voltak. javítva.
- ha elájul az állat a harcban, most már nem kap tp-t, mert ha pont ettől lépett szintet, akkor nem ment fel a morálja, és nem számitott a küldetésbe.
- a láthatatlanságban a korábbi ígéret alapján most már plusz sebzés is jár: a láthatatlan karakterek sebzésükre +20%-kot kapnak.
- ha egy szövetségnek negatív a lélekkútja, akkor nem lehet rá pusztítás citadellájával támadást javasolni. (de ha a javaslat létrejött, és az 5 szavazat összegyüléséig ment le negativba a kút, akkor rájuk lehet rakni),
- számos optimalizálást, gyorsitást végeztünk a szerver terheltség csökkentése érdekében, és ezek továbbra is magas prioritást kapnak.
Dátum: 2009.01.06. 16:40:27
A teljesség igénye nélkül reagálok néhány felvetésre:

térkapu újrahasználati idő csökkentés: erre nyitott vagyok, 10. szint felett nem a térkapu pontok megkapásának gyakorisága fog nőni, hanem a 2 használat közötti idő fog csökkeni.

sajtolás újrahasználati idő csökkentés: erre sok ötlet nem volt, max. annyi, hogy ha nincs turbózva, akkor gyakrabban lehessen használni.

smaragd horda erősitése: időnként szoktam analizálni a hordák erőviszonyait, összességében szerzett lélekenergia meg hasonlók, és azt látom, hogy jelenleg megfelelő egyensúly van a hordák között, ezért az egyensúlyt nem szivesen babrálnám. de hosszú távon lesz a játékban olyan, varázslást segitő szakértelem, amelyet a smaragdok értelemszerüen jobban kiaknázhatnak.

küldetés végleges eldobása: bocs, ez kimaradt az "ilyet biztosan nem csinálunk" listából, felveszem azonnal.

akinek szülinapja van, azt ne lehessen támadni: jó ötlet, felirtam!

volt egy megjegyzés arról, hogy nő a tárgyak őskő ára. Ezzel kapcsolatban jegyzem meg, hogy viszont, lassul a szintlépés, tehát ritkábban kell majd prémium tárgyat venned, ráadásul szakértelem és épület is van a kiégett őskövek "szaporitására", igy idővel az őskőt egyre olcsóbban, nagyobb kedvezménnyel veheted. A szorzat tehát hosszú távon állandó marad, a játék ára konstans.

weboldal skinnelés: szerintem ezt elég nehéz megoldani úgy, hogy minden olvasható maradjon, és jól is nézzen ki, de konzultálok Barattyal.

több felvetés volt, ami azt támogatná, hogy az emberek lehetőleg a velük azonos szintűt támadják, és ne az alacsonyabb szintűeket. Itt jegyzem meg, hogy a portyapontok beállitása is ezt célozta, és olyannyira sikeres lett, hogy kifejlesztette a "pók" taktikát, ami ha hiszitek, ha nem, legalább annyi embert "irritált", mint az, hogy felülről ütik. Épp ezért a jövőben nem tervezek olyan fejlesztéseket, amely azokat támogatja, akik az azonos szintüeket ütik (kivéve, ha a pp30-as beállitást megszüntetjük).

Ha lefelé támadsz, akkor a TP is kevesebb. Sokkal. Szóval ez már az elejétől igy van...
Dátum: 2009.01.06. 15:58:47
Elnézést, kicsit fektettem a témát, az ok a szokásos (sok ellenérv érkezett), reméltem, hátha bedob valaki egy jó ötletet. Viktoré tetszett, ez a valahogy-visszagyógyitó dolog. Esetleg az ital a támadás és IQ helyett drasztikusan megnövelhetné az elnyelést.

Illetve, többen irjátok, hogy minek tovább védeni a gyengéket. Ahogy irtam, itt egy eddig le nem fedett szegmens kezeléséről van szó - viszont, lehet, hogy érdemes lenne melléállitani egy támadás italát is, ami nem a védőnek ad előnyt, hanem a támadónak. Mondjuk itt is kellene valami feltétel (mondjuk magasabb szintüt támadok, vagy olyat, akinek nagyobb a tulajdonságösszege).

Az esélykiegyenlités egyébként egy hasznos dolog, érdekesebbé teszi a versenyt. Nem tudom, hányan ismeritek a go nevü játékot. Nem vagyok egy über játékos, de nyilván van, aki sokkal rosszabbul játszik nálam. Gozni tudok ilyen játékossal is, kap 5-10 kő előnyt, és máris érdekes a játék.
Dátum: 2009.01.06. 15:50:24
Idézet: Noyo - 2009.01.02. 19:04:20
Nem lehetne "virtuális" ellenfeleket, mintegy küldetésformán beszerkeszteni?

Ezt hivják úgy, hogy térkapu ill. epikus ellenfél.

Alternativ őskő szerzésre biztos nem lesz lehetőség a világ3-mon sem, ezt most előre tudom, sajnos.

Sokan kérdezték, mikor indul a világ3.
Jelenleg van néhány nagyon sürgős dolog, amit meg kell csinálnunk, utána nekiállunk a világ3 leprogramozásának. Várhatóan január 2. felében indul, pontos időpontot még nem tudok mondani, de szokás szerint lehetőség lesz előregisztrációra.
Dátum: 2008.12.23. 14:41:08
Birka, köszönöm szépen a részletes számításokat! Hiszek a levezetésednek, hogy a 10+szint*10-től jobb lesz a képlet, ezért ezt belerakjuk. Arról, hogy egyenkarakterek, meg mire jó a 3. világ. A 3. világot azoknak csináljuk, akik jobban szeretik békében fejlesztgetni a saját karakterüket. Igen, ez egy kísérleti világ lesz, nem tudom mi sül ki belőle. De hidd el, erre egy igény van, egy nagy igény, ennek az igénynek próbálunk eleget tenni. Tehát az, hogy mindenképp vesztesz, de kevesebbet, más képlet szerint nem járható út - lesz teljes immunitás, így próbáljuk ki.
Egyenkarakterek sosem lesznek, mindig lesz több út az optimalizálásra, legfeljebb nem lesznek olyan szélsőértékek, mint az első 2 világon. Természetesen, megteheted, hogy nem fejleszted a tulajdonságaidat, nem veszel tárgyakat, csak a szakértelmedet fejleszed - nyilván lesz, aki így fog játszani. De ez esetben több erőforrást nem fogsz kihasználni (életpont, varázspont, portyapont, küldetések, térkapu), amelyekkel lélekenergiát és tapasztalati pontot tudnál termelni, az állatodat tudnád fejleszteni, szóval én nem fogadnék rá, hogy a te taktikáddal pozitívban leszel ahhoz képest, aki normálisan játszik. De ha úgy gondolod, hogy ez egy jó taktika, próbáld ki!

Az, hogy totál random eséllyel nyerjen valaki egy csatát, akinek egyébként semmi esélye nem lenne - régebben én is gondoltam erre, de már a béta teszteken látszódott, hogy milyen frusztrációt eredményez, ha valaki, akinek 95% esélye van "csak" nyerni, beszívja azt az 5%-kot. Szóval ez átgondoltan, kitesztelten egy rossz ötlet...

Viszont arra felhívom a figyelmedet, hogy teljesen értelmetlen a postjaidat olyan ötletekkel dúsítani, hogy mi mindent ki lehetne hozni a játékból, ha még 8 programozó fejlesztene rajta gyorsan 3 évet (és mondjuk ezt időgép segítségével már 3 hónap alatt megcsinálnák), és milyen extrákkal lehetne minden egyes új világot megtűzdelni. Ilyen ötleteket bárki tud írni, rengeteget, több oldal terjedelemben (én vszínűleg néhány óra alatt le tudok írni annyi fejlesztési ötletet, amivel a blizzard teljes gárdája sem boldogulna élete végéig), de ennek szerintem itt elég kevés értelme van (erről írtam a várható fejlesztések rovatban, az ilyeneket tartalékold oda), hogy őszinte legyek, én ezt csak jóindulatú spamnak hívom Tudom a jószándék vezérel, de engem is frusztrál, mert csak azt tudom rá mondani, hogy ez sajnos nem fog menni, meg a játékosokat is frusztrálja, mert lám itt ez a sok jó ötlet oszt mégse rakják be... Egyébként, az állatok pároztatásáról szóló ötlet tetszett, lehet, hogy valamit kihozunk belőle elképzelem, ahogy a földelementál rákattan az óriásféregre...
Dátum: 2008.12.22. 22:28:09
Idézet: Tompapa - 2008.12.22. 15:37:41
Ezért eshetett meg távoli rokonaimnál is az, hogy személyi kölcsönt vettek fel azért, hogy puccos ajándékot vehessenek egy hozzátartozójuknak. Utána meg hozzá mentek kölcsön kérni... De gáz!


Haha, ez jó
Hát igen, akármekkora is a válság meg a recesszió, az emberek ilyenkor karácsony előtt kiözönlenek az utcára, mint a lemmingek, megtelik a bevásárlóközpontok parkolója, órás sorbanállás van mindenhol, és az emberek MINDENT megvesznek, nincs az a bóvli szar, amit nem lehet eladni... a kereskedők csak azt sajnálják, hogy nincs minden nap karácsony (de azért vannak próbálkozások, ahogy irtad, a jó kis amerikai import ünnepek, valentin nap és társai).
Dátum: 2008.12.22. 12:31:20
Idézet: Ariel - 2008.12.21. 21:20:43
Nincs azzal gond, hogy a MÁV dolgozók részesedést kérnek a cég eladásából, de ha ilyen követeléseik vannak, akkor a MÁV veszteségeiből is vegyék ki a részüket, és fizessék ki az adósságait is.


ez egy 10 pontos hozzászólás volt