Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.03.09. 14:44:24
Elég régóta esedékes egy beígért változás, ami szerint az epikus ellenfelek ép-jét csökkentjük valamicskét. A dolog most megvalósult, az 5. ellenféltől kezdve már nem 2k-val, hanem csak 1.5k-val nő az ellenfelek ép-je. Így remélhetőleg azok a szövetségek, akik már nagyon elöl tartanak, is tudnak tovább haladni, és a kisebb létszámú szövetségek sem fognak elakadni olyan könnyen.

Tudomásunkra jutott, hogy néhány játékos megtévesztő üzenetet kapott egy "beholderkft" néven regisztrált usertől, hogy vásároljon tőle sms-ben őskövet kedvezményesen. A "beholder" nevet ill. névtöredélet letiltottuk, a user ellen a nyomozást megkezdtük.

Még egy fontos hír: Az állatreform szerdán, 10 órakor fog a játékba bekerülni, ekkor számítsatok egy rövid, nagyjából 30 perces szerver leállásra.
Dátum: 2009.03.05. 21:47:44
Remélem a sebzéskompenzációt meg tudjuk csinálni a jövő héten. jelenleg az állatreformmal foglalkoztam, most már kész a végleges fejlesztési doksi, jön a programozás, igy a sebzéskompenzáció matematkáját végig tudom számolni. Azon gondolkoztam még, hogy az egészséget hogyan lehetne belevenni a dologba. A sebgyógyítás * 1,5% helyett lehetne esetleg sebgyógyitás * 1% + (egészség-20) * 0,5% (de ez nem túl jó képlet, mert túl hamar kimaxol), vagy sebgyógyítás * 1% + egészség-20.
Dátum: 2009.03.05. 21:35:10
Hordázni nem kötelező, ez egy metódus, amellyel jelentősen meg tudod növelni a sebzésedet. Ennek a költsége az, hogy az állataid valamivel lassabban fejlődnek. Tehát ha kizárólag egy állatot nevelsz, az természetesen gyorsabban fog fejlődni, de ha többet, akkor többet fogsz sebezni, és szükség esetén ha egyiket gyógyitani kell vagy elájul, akkor se maradsz állat nélkül.

Az idomitást nem fogjuk piszkálni, ha gyorsan akarod beidomitani az állatodat, akkor tessék növelni az idomitás szakértelmet...
Dátum: 2009.03.05. 13:03:53
Mortimer: ezen a problémán nem is az a 10 elnyelés fog módosítani, amit igy elbuksz, hanem a védelem itala topicban leirt, globálisabb módositás.

Közben végigszámoltam excelben a +50-es rendszert. Nem a karakter, hanem az állat szintjének függvényében modelleztem a dolgot, 20. szintű állattól. Feltételeztem, hogy 20. szintű állat mellé (tudatturbóval v anélkül) van egy 20-as intelligens kedvenced, és egy 0-s kenneled, valamint hogy egy nap 13 portyát nyersz meg. Ezután az állat szintlépésével párhuzamosan elkezdtem emelni az intelligens kedvencet, és lassabban a kennel szintjét, valamint feltételeztem, hogy lassan nő a portyázások száma is (az ehhez tartozó szakértelem miatt). Feltételeztem, hogy az állat egy nap átlagosan 12 órát tartózkodik a kennelben. (Nem írtam, de a kennel módosulni fog, minden szintje 1%-kal növeli a kapott TP-t!). Az eredmény kb. így néz ki:
állat szintje kb. hány nap alatt lép egy szintet
30 1,75
40 2,05
50 2,27
60 2,72
70 3,13
80 3,51
90 3,87
100 4,21
Jól látható, hogy az állatok továbbra is gyorsan tudnak szintet lépni, nem lesz probléma a morállal, tehát a változás nem lesz olyan óriási, mint sokan hiszik. Viszont az is tény, hogy kennel nélkül nagyon nehéz lesz magas szintű állatot fejleszteni, de ez talán már eddig is így volt.

Új állat fejlesztésénél irtózatosan gyorsan fel lehet fejleszteni 20. szintig, és ez egyben rögtön masszív elnyelést fog eredményezni. Ez egy pozitív változás, akik nem portyáznak annyit, és nincs 100-as szintű állatuk, azoknak is az állat sokkal jelentősebb segítséget fog adni, mint eddig.
Dátum: 2009.03.05. 12:20:30
Aranyalma: úgy néz ki, hogy az elnyelés képlete annyiban fog változni, hogy az aktuális szint által adott elnyeléshez hozzáadódik az alapszint fele. Így az állatok elnyelése MEGNŐ a korábbihoz képest, kivéve, ha nagyon magas szintű állatod volt, de a sok sebződés amúgy sem a legtáposabbak problémája volt.

A szintlépés egészen biztosan nem +100-zal fog nőni, most számolom +50-nel mi a helyzet.

A morálról: a várható fejlesztésekben látszik, hogy tervbe van véve egy ún. barátságos portyázás, ami tudja majd növelni az állat morálját.

A kennel esetében úgy döntöttünk, hogy nem megszakitható les a gyakorlás, hanem előre be tudod állitani, mennyi ideig gyakorol.

Kapik: direkt nem szabhatod meg, és ez igy is fog maradni.
Dátum: 2009.03.04. 16:16:13
A PP-ből egészen biztosan nem lehet aranydukátot szerezni, mert ez sok ember számára nem erőforrás. Annak idején ezt meg is mondtuk, hogy a PP-t nem lehet majd más erőforrásra átváltani (épp elég volt az 1 kivétel, a védelem ital).

Hogy miért kell a 25. szint?
Nem sok értelme van annak, ha minden új fejlesztést visszamenőleg elérhetővé teszünk a kezdő játékosok számára is. Egyrészt ettől a játék túl bonyolulttá válik számukra, másrészt hosszútávon nem lesznek nekik újdonságok,felfedeznivalók. Ráadásul ez rettenetesen inflálná a tárgyak értékét, hiszen sok alacsony szintű "farm" karakter is egy idő után jelentős aranydukáttal rendelkezne.
Dátum: 2009.03.04. 13:07:06
Néhány kisebb javítás lesz még, és utána nekiállunk az állategészségügyi reformnak, ami jövő héten meg fog valósulni.

Egy rövid összefoglaló:

1. Az állatok szintlépése lassulni fog, és minden állat szintjét átszámítjuk az új rendszerre. Ezzel kapcsolatban több javaslat volt, vagy a kezdetektől progresszívan nőjön a szükséges TP, vagy csak 20. szinttől, vagy az alapszint elérésétől. A növekedés mértéke sincs eldöntve, az alapötlet +100 volt szintenként, de lehet, hogy ennél kisebb lesz a növekmény.

2. Az állatok alapszintje is bele fog számítani valamilyen módon az elnyelésbe. Erre is több ötlet volt. Az egyik lehetőség, hogy egyszerűen hozzáadódik az állat elnyeléséhez egy szám az állat alapszintjétől függően: vagy maga az alapszint, vagy annak a fele. A lépett szintek pedig továbbra is adnak +1 elnyelést, vagy az alapszint utoléréséig kevesebbet.

3. Természetesen a fejlesztés berakása előtt kirakunk hírt és írok a fórumra is, valamint a bevezetésekor minden állat morálját 100%-ra állítjuk.

4. A kennelben való gyakorlást megszakíthatóvá tesszük (vagy beállíthatóvá az időtartamot), és a kennel magasabb szintjén már nem (csak) az idő fog nőni, amíg az állat a kennelben tartózkodhat, hanem a fejlődés mértéke.

5. Ha megoldható, kijelezzük az állat statisztikáit (alap szint, elnyelés, találati esély, sebzés) hogy a játékosok több információt kapjanak, dönthessenek arról, melyik állat a jobb.

A dolgot holnapig még lehet kommentálni, akkora szeretném eldönteni a végleges metódusokat, de kérem mindenki rövid, lényegre törő, csak a témához tartozó postot írjon.
Dátum: 2009.03.04. 12:26:16
A lélekenergia-költség összehasonlítás, ez persze sokmindentől függ, hogy mekkorák a tulajdonságaid és a szakértelmeid. Ráadásul ne csak azt nézd, hogy mennyibe kerül kifejleszteni 30-as szintre ahhoz képest, hogy megnöveled 15-tel a másik két tulajdonságot, hanem azt is, hogy ezáltal minden egyéb szakértelem fejlesztést is megdrágitasz. De tény, hogy ezzel a szakértelmeddel mindenképpen olcsóbban tudsz IQ-t és támadást növelni, viszont csak az ellenfelek egy csoportjára, tehát várható értékben nem vagy előrébb - mondjuk ez sovány vigaszt nyújt annak, aki ellen fejleszted

De ettől függetlenül, simán lehetségesnek tartom, hogy igazad van, és a dolog egyensúlytalanságot okoz. Ezt csak az idő fogja megmutatni. Ha gond van vele, én nyitott vagyok a probléma orvoslására.
Idézet: Benőke - 2009.03.03. 18:43:21
Egy meglátás. Akinek van pénze, az már most is megfizeti a költségesebb szolgáltatást, és elmegy magánorvoshoz, magánrendelőbe sok esetben.

Ehhez azért tényleg kegyetlenül gazdagnak kell lenned, hogy azt mondd, hogy kifizetsz egy csomó pénzt az ellátásért, amiért már korábban máshol fizettél és nem veszel igénybe.

A 300 Forintos vizitdij nem volt annyira aprópénz, mint sokan gondolnák, ez 100-150k pluszt jelentett egy körzeti orvosnak pl. havi szinten.

A váróban állandóan tömörülő öregasszonyokról: természetesen én is tisztelem az idős embereket, és tudom, hogy sokan azért mennek az orvoshoz, mert tényleg betegek, de számos esetben voltam fültanúja olyan beszélgetésnek, amiből kiderült, hogy az illetőnek semmi konkrét baja nincsen, egyszerűen csak beszélgetni jön le a rendelőbe. (Ha nem igy lenne, akkor miért lett a rendelő hirtelen üres a vizitdij bevezetése után.) Viszont ez oda vezet, hogy ha én beteg vagyok, akkor sem megyek le, mert minimum 3 óra a várakozási idő! És azért hogy felirjanak egy antibiotikumot nem akarok kivenni 1 nap szabadságot.
Dátum: 2009.03.04. 11:23:04
A manakonstrukcióval kapcsolatban megszületett a döntés, naponta egy alkalommal lehet használni, de ezen belül nem lesz mennyiségi korlátozás.
Ezzel párhuzamosan beraktuk, hogy a manakonstrukcióval történt építés növelje az össz. építésedet és a kincspontjaidat. A lélekkutat és a szerencsét azonban továbbra sem növeli.
A szakértelem legkézenfekvőbb felhasználási módja az, ha a napi utolsó belépéskor a megmaradt vp-det beépíted, reggelre úgyis visszanő a pihenésnek köszönhetően.

A védelem italánál, amikor arról döntünk, hogy működjön-e vagy sem, a tulajdonságösszegbe eddig nem számítottuk be a szerencsét. Kérésetekre ez módosult, egyszerűen csak a tulajdonságösszeggel számolunk.
Dátum: 2009.03.03. 21:39:01
Részlet a fejlesztési dokumentációból:
(Ami lényeges: egyenlőre NINCS olyan lehetőség, hogy őskőért vegyél aranydukátot. A dukátszerzési lehetőségek és árfolyamok a végleges verzióig még változhatnak)

Aukciós ház (ez egyben egy új gomb a tevékenységek alatt, HA valaki elérte a 25. szintet - majd lehetőségekbe is be kell irni)
Az aukciós házat egy romos város újjáépített palotájában hozta létre egy élelmes lélekkufár. A hely semleges, a végzeturak közötti csatározás itt tilos. Az aukciós házban egyedi tárgyakat árvereznek el, amelyekre aranydukátokkal licitálhatsz. Ugyanitt nyílik lehetőség aranydukát szerzésére is.
Gombok:
[aranydukát szerzése]
[árverés megtekintése]

Aranydukát szerzése
(center)Jelenleg X aranydukátod van.
Aranydukátot a következő módokon szerezhetsz: (amelyik gomb nem él, az is ott van, de kiszürkülve)
[1 db bajnoki medál eladása ] 25 aranydukát
[1 db kvíz medál eladása ] 10 aranydukát
Egy gyűrű eladása: [selectorban a gyűrűk, a bekészített nem, kiv. ha több van belőle] térkapus 1, epikus 10 aranydukát
Egy nyaklánc eladása: [selectorban a gyűrűk, a bekészített nem, kiv. ha több van belőle] térkapus 1, epikus 10 aranydukát
Munka az aukciósházban 2 cselekvéspontért VAGY 5 cselekvéspontért (naponta egyszer). [Elvállalom] 1 ill. 2 aranydukát
Ne 24 órát nézzünk, hanem hogy aznap csinálta-e már

Árverés megtekintése
(center)Jelenleg X aranydukátod van.
Itt licitálhatsz az aktuális tételekre aranydukátjaidból. Ha felüllicitálnak, a dukátokat visszakapod! Automatikus licitálás nincs, tehát ha biztosan meg akarsz szerezni egy tárgyat, told be rá azt, amit rászánsz. Egy tárgyra a licit 3 napig tart, de ha a licit vége előtt 10 percen belül licitál valaki, akkor a licit meghosszabbodik 10 perccel.

Az első 2 hétben NINCS tétel, csak a következő szöveg:
Az aukciós ház hamarosan elkezdi az árverést, addig is, gyűjtsd az aranydukátokat! A nyitás időpontja: XX.XX.XX.

Egyszerre öt tétel van kint, az adatbázis első 5 eleme. Ha egy elemet eladunk, vesszünk az adatbázisból a következőt. Ha az utolsó elemhez érünk, akkor kezdjük az elsővel.
[Tétel grafika, alatta leírás] Jelenlegi licit: nincs / x (licitáló neve vagy a te licited) Ha nem a te licited, licitálok: [input box] [ok]
Amikor gyerek voltam, feltétel nélkül megbíztam az orvosokban. Úgy gondoltam, ha beteg vagyok, elmegyek az orvoshoz, és meggyógyít, az összes tanmese is ezt tanította. Aztán amikor felnőttem, kiderült, hogy a dolog nem egészen így fest. Sok esetben az orvosok is csak tippelnek, hogy mi baja lehet a betegnek. Az orvostudomány rengeteget fejlődött, de még nagyon sok fejlődni valója van. Persze azért elég gyakran megfelelő vizsgálatokkal megállapítható lenne, mi baja van a betegnek, csak nincs rá keret vagy nincs rá idő vagy nincsenek megfelelő eszközök. Jópár évvel ezelőtt hosszú hónapokon át kaptam különböző szemcseppeket úgy, hogy az orvosoknak nyilvánvalóan fogalma sem volt, hogy mi bajon van, aztán elmentem máshova, ahol egy alapos vizsgálat után egy hét alatt meggyógyítottak. Az első helyen egy idő után megkérdeztem, hogy miért nem vesznek egy könnymintát, nézik meg mikroszkóp alatt, miféle baktérium a kórokozó, és célirányosan adnak rá gyógyszert. "Régen csináltuk, de mostanában már nem" volt rá a válasz. De a közelebbi és távolabbi rokonságból is számos hasonló példa akad. Ez a szakma is olyan, mint a többi, van, aki ért hozzá és lelkiismeretesen végi a munkáját, van, aki nem annyira - és ezért nem lehet hibáztatni az orvosokat, ez minden szakmában így van.
Mégis, az élet védelme, a gyógyítás kiemelkedő fontosságú, nem véletlen, hogy a mindenkori politika is másképp kezeli, mint egy átlagos szakmát. A lakással, autóval, internet hozzáféréssel ellentétben az egészségügyi ellátás alanyi jogon jár mindenkinek, és ez egy nagyon jó elképzelés - de a dolog valahogy mégsem akar működni. Az egészségügyben dolgozók legtöbbje nincs megfelelően motiválva, hogy a munkáját maximális hatékonysággal végezze. Ha a többi szakmát vesszük alapul, nyilván itt is az lenne az optimális modell, ha minél jobb, gyorsabb és szakszerűbb ellátást akarsz, annál többet kéne fizetned. Csakhogy itt a rendszer alapvetően más, mindenki a jövedelmétől függöen pénzt dob a nagy kalapba, és a kalap tartalmból fizetik mindenkinek az ellátását. Tehát hiába fizetsz masszív tb-t, ugyanúgy órákat kell várnod a rendelőben vagy a kórházban, míg az előtted levők lehet hogy minimál tb-t fizetnek vagy még annyit se (2-3 évvel ezelőttig még a tb kártyák érvényességét sem ellenőrizték). Ráadásul a kórház a pénzt mindenképp megkapja az ellátásod után, akár sikerül meggyógyítaniuk, akár nem. Sokan szidják az USA egészségügyi rendszerét, ahol a minimális biztosítást fizető csak alapellátást kap, és a baleseti sebészeten a műtét előtt előre kérik a tb kártyát. De az a rendszer legalább működik, mert részben a piacgazdaság mintájára épül fel.
A vizitdíj bevezetését egy zseniális ötletnek tartottam, mert számos problémára adott egyszerre megoldást.
1. Nem kellett a hálapénzzel görcsölni.
2. Csökkent a várakozási idő a rendelőben, nem kellett azokra az öregasszonyokra várni, akik csak beszélgetni akartak egy kicsit a doktorral.
3. Az orvosok fizetése látványosan megugrott, végre kezdtek annyit keresni, amennyit megérdemeltek.
4. A jó orvos / kórház, ahová többen mentek a jó híre miatt, több pénzt is kapott.
A Fidesz népszavazása a vizitdíj eltörléséről nem az emberek érdekeit szolgálta, hanem a saját politikai érdekeit. Ezzel az erővel lehetett volna szavazás az adók csökkentéséről vagy a négynapos munkahét bevezetéséről is. A Gyurcsány-kormány azon kevés intézkedéseinek egyikét tette semmissé, ami valóban sokat segített volna a problémák megoldásán. Az volt a legszomorúbb, hogy az orvosok közül is sokan ellenezték a vizitdíjat (de az eltörlése után természetesen követelték, hogy az állam kárpótolja őket a kiesett bevételért - ez meg is történt, hitelből és a mi adónkból).
Persze, nem azt mondom, hogy privatizálni kéne az egészségügyet, de itt is az kellene, hogy az emberek dönthessenek, mennyit fizetnek: aki csak az alapellátást, az csak az alapellátást kapja "ingyen". Milliók fizetnek minimál tb-t vagy még annyit sem, ugyanakkor az ellátásuk sokkal többe kerül. A dolog hátránya az lenne, hogy egy szegény embernek nem feltétlenül lenne pénze a veseátültetésre. Viszont legalább az emberek nagyobbik része normális ellátást kapna, és az egészségügyi dolgozóknak is több pénz jutna, jobban lehetne őket motiválni.
Dátum: 2009.03.02. 17:44:07
A mai frissítéssel bekerült dolgok:
- A kvízzel kapcsolatban volt 2 probléma (ami valójában egy volt). Néha a Rossz kérdés esetén nem azt az értékelést kapta meg a játékos, amit a kvíz admin adott neki. Ennek az volt az oka, hogy a rendszer sokszor kiadott játékosoknak olyan kérdést is, amit a kvíz admin még épp értékelt. Ezt a hibát javítottuk, és ezzel együtt azt is, hogy a még nem értékelt hibás kérdések ne kerüljenek ki. Tehát aki mostanában amiatt panaszkodott, hogy rossz kérdéseket kap, azok remélhetőleg azt fogják tapasztalni, hogy ezek száma jelentősen csökken.
- A hordázás szakértelemnél volt egy hiba, a harcban írt sebzések összege eltért a csata végén kiírttól. Javítva.
- A hatalom tornya: a mai naptól kezdve minden éjszaka csökken eggyel annak a tornya, aki birtokolta. Illetve ezzel kapcsolatban volt egy kérdés, mi van akkor, ha két torony szintje azonos: ez esetben a következő napra azé lesz, akinek kisebb a birtoklása (ha az is azonos, döntetlen, egyiké sem lesz).

Még egy dolog: a "manakonstrukció" nevű magas szintű akadémiás szakértelemmel kapcsolatban érkezett hozzám egy felvetés, ami rávilágított egy olyan problémára, ami miatt lehet, hogy ez a szakértelem módosulni fog. Ezt csak azért írom le, hogy mielőtt valaki nekiállna ezt intenzíven fejleszteni, kérem várja meg inkább a döntésünket.
Dátum: 2009.03.02. 07:25:58
Idézet: Enchanter - 2009.03.01. 22:48:57
Miért ne lehetne úgy hogy a sebgyógyítás simán akkor működik rád mikor benyomod? Minek kell ezzel a "X-et gyógyulsz harc utánde csak ha tripla annyit sebeztek rajtad mint te" dologgal bonyolítani?

Az életpont visszanyerésére már igy is számos metódus van, ez önmagában boritaná a játékegyensúlyt, és az eredeti problémát nem feltétlenül orvosolná. Akinek eddig se voltak ép problémái, annak ezután még kevésbé lennének.
Dátum: 2009.03.01. 20:21:18
Elég sokat gondolkodtam a dolgon, és arra jutottam, hogy igazatok van, valószínűleg tényleg az a legjobb megoldás, ha a csata végén felgyógyulsz valamennyit, ha túl sokat sebződtél (az ellenfeled legalább 4x annyit sebzett, mint te).

Ha nem is "for free", de azért aránylag könnyen megszerezhető módon ezt be lehet rakni a játékba, egy új szakértelem formájában, aminek a neve legyen mondjuk túlélés. Ha portyázás során megtámadnak, és ellenfeled legalább 4x annyit sebez, mint te, a csata végén kezeled a kritikus sebeket, és visszanyered az elszenvedett sebzés szakértelem szint x 1,5%-kát. 10-es szintre, ez könnyen felnövelhető, tudatturbóval a sebzés 30%-kát visszanyered. A szakértelem max. szintje 40 lenne, ekkor a sebzés 60%-kát visszagyógyulnád.
Ennél eggyel engedékenyebb lenne az a megoldás, amikor ezt nem új szakértelemre rakjuk, hanem a sebgyógyításra, amit amúgy is érdemes (lesz) fejleszteni, tehát nem "nyílik tovább az olló".
A leveretés lehetősége is megmarad, a szakértelem nem működne akkor, amikor te támadsz.

A szakértelem "kijátszása" ellen valószinűleg kellene egy olyan kikötés is, hogy csak akkor működik, ha a használt fegyvered legfeljebb 5-tel alacsonyabb szintű a te szintednél. így egyrészt nem lehet azt megcsinálni hogy amikor nem játszol, 1 szál buzogányt viselsz, és igy a nálad csak valamivel erősebbektől - akik ekkor nem fognak sokkal többet sebezni, mint egyébként - is gyógyulsz. Illetve a "leveretés" ezzel még tovább szabályozhatóvá válik, ill. az marad.

Ja avval kapcsolatban is meggyőztetek, hogy a szerencse nyugodtan beleszámithat a tulajdonságösszegbe a védelem italnál, igy legalább lehet kalkulálni hogy működni fog-e vagy se...
Dátum: 2009.03.01. 14:32:31
A problémát, hogy valaki 700:30-ra, vagy akár 1500:300-ra elver felülről fogom, és gondolkodom rajta. Röviden a dolgok matematikai hátteréről:

A játék eredetileg egy nagyon hosszadalmas és részletes matematikai tervezésen ment át. Ennek köszönhetően a harc képletén eddig szerencsére semmit sem kellett változtatni. Az eredeti tervek szerint egy max ép-n levő karakter 6-8 támadást bír ki, mondjuk ebben feltételeztük, hogy az egészséget a többivel azonos módon fejlesztik (és ebben a dologban Viktornak teljesen igazat adok).

Az mindenképpen fontos, hogyha egy karakter jelentősebb erősebb, mint a másik, akkor jó eséllyel győzzön, viszont az, hogy több mint 10x sebzést tudok okozni, nem feltétlenül jó. Nem a harc képletében van itt a hiba, hanem mostanra már elég nagy különbség lehet karakterek között, és nyilván vannak olyanok, akik az előre tervezett fejlődési ütemnél gyorsabban fejlődtek (Sharpa és Galmuszk ilyenek).

Ha a problémára megoldást keresünk, mindenképp olyat kell találni, ahol nem kezdenek el az erősebb karakterek veszíteni, hanem csak kisebb lesz a különbség a sebzés között, méghozzá lehetőleg úgy, hogy a gyengébb karakter kevesebbet sebződjön, tehát több támadást bírjon ki.

A védelem itala ezt részben megoldotta: egy 30-as karakter már +30 elnyelést kap általa, és akkor még a védekezést és IQ bónuszt nem tekintettük. Sőt, gyakorlatban ennél is jobb, hiszen a több célpont közül ha lehet, nem a védelem italást támadják. A védelem itala persze nem jelent permanens megoldást, hiszen a költsége miatt nem lehet állandóan használni. A fókuszkristályok költségét azért csökkentettem le, hogy az ott megspórolt őskőből, aki akar, megengedhessen magának 1-2 italt néha.

Hogy ezen túl mit változtassunk, a képleteket nem szívesen piszkálnám, de azért meg fogom nézni, hogy az eltérés az eredeti tervezéshez képest hol adódik.

Az alternativ javaslatokról, hogy ne a sebzés csökkenjen, hanem valahogy lehessen plusz ép-t gyógyulni: ezzel az alapvető probléma az, hogyha egy kattintással felgyógyulsz, akkor utána azonnal támadhatóvá válsz - bár tény, hogy 100%-kon max 1 támadást fogsz kapni. Viszont ha megnézitek, az akadémián van is egy szakértelem, ami pont ezt teszi lehetővé, hogy gyógyits magadon varázspontért, pont emiatt raktuk be. Esetleg még lehet azzal variálni, hogy a gyógyitalok költségét csökkentjük.
Az, hogyha rádvernek, utána valamennyit visszagyógyulnak, nem jó ötlet - egyrészt, ez majdnem ekvivalens azzal, hogy kevesebbet sebezzenek rajtad, de sokkal kevésbé "életszerű". Másrészt elég nehéz lenne erre egy képletet definiálni, mikor kattanjon be, mindig, vagy ha csak egy bizonyos aránynál több a sebzés.
Dátum: 2009.03.01. 13:00:08
Elnézést, akkor ezek szerint én is félreértettem valamit. Jerikó hozzászólásaiból nekem az jött le, hogy nem akartok változást, és még a te postod is 2féleképp értelmezhető volt. A márkaszerivezes hasonlat helyett akkor elég lett volna annyi, hogy a csökkenő változatot választjátok. A céges mailt csak hétközben olvasom, egyébként a fórum postokra és privát üzikre hagyatkozom. Örülök akkor, hogy sikerült megállapodni, ez mindenképpen nektek egy pont!
Dátum: 2009.03.01. 11:38:10
...
Dátum: 2009.02.28. 13:32:49
A fókuszkristályok őskő költségét jelentősen csökkentettem, 30-50%-kal.
Endyr, azért ez nem ennyire egyszerű. Ehhez le kell akkor tárolni az ÖSSZES szövetséget, aminek valaha tagja voltál, és MINDEGYIKHEZ egy időszámlálót. Ha csak 1 szövi és 1 időszámláló mezőt veszek fel, akkor átmegyek A-ból B-be, és utána onnan jövök vissza, és ezt kikerültem.

A "kodositesrol" akkor néhány szó. Technikailag a fenti megoldható, 2 féle módon. Az egyik, hogy ezt a 2 serializált vektort is a karakter táblában vesszük fel. De a makarónit el kell harapni valahol, a karakter tábla csak hizik és hizik, és ezt minden egyes klikknél fel kell olvasni, MASSZIV terhelés, ahol sok kicsi sokra megy.

Ennél jobb megoldás, ha csak ezért külön táblát nyitunk. Itt jegyzem meg, hogy már jelenleg is 120 (!!!) különböző táblát használ a végzetúr, az sql-nek (majdnem) édesmind1, hogy eggyel több vagy kevesebb, nekem viszont kezd egyre nehezebben átlátható lenni, hogyha keresek valamit, ne adj isten valakinek panasza van. Épp ezért szeretném, ha csak és kizárólag akkor komplikálunk valamit a végletekig, ha az tényleg feltétlenül muszáj. A szerencse csökkenés kóddal, teszteléssel együtt max. 30 perc alatt leprogramozható, az új tábla, vektorokkal, jóval összetettebb műveletekkel és jóval komplexebb teszteléssel ennek sokszorosa (az "én 2 perc alatt megcsinálom" postokat hanyagoljátok).

Summa summárum, én az egyszerű megoldások hive vagyok, és a fenti ötletnek kellemetlen mellékterméke lenne, hogy amikor az inaktiv tagot kirúgod, és másnap ir, hogy mi történt, ő itt van, vegyék vissza, akkor kapná az üzit, hogy majd 30 nap múlva...

Arra inkább vevő vagyok, hogy a szerencse csökkenés helyett más csökkenjen. de az épitéshez szövetséghez leginkább ez kapcsolható, ezért ezt javasoltam. És ha mennék egy másik szövibe, nem érdekelne az a -2 szerencse, viszont csak azért, hogy pár K-nyi LE veszteséget megspóroljak, nem játszanám el folyamatosan a ki be lépkedést, tehát az intézkedés pont elérné a célját.

A 80% csökkenése szerintem nem jó ötlet, nem véletlenül lett ez 50%-ról felemeleve korábban. A max. ép, vp csökkenés szintén nem tetszik, elég torz dolgokat lehetne ebből kihozni, amikor valaki csinál egy 20. szintű karaktert 1 max ép-vel... Ja, jelenleg nem tároljuk, hányszor váltottál szövetséget, tehát a számláló a fejlesztés bekerülésétől indulna.