Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.04.28. 11:39:14
címadó topic updatelve.
Dátum: 2009.04.28. 11:33:00
Olvasd vissza amit írtam, többször is: megmondtam, hogy a prémium tárgyak árának őskő csökkentésével együtt a tárgyak is gyengülni fognak. Aztán később hozzátettem, hogy technikailag nem tudom megoldani, hogy olyan tárgyak tulajdonságait csökkentsem, ami már van játékos birtokában, ezért csak a fegyverek sebzése fog csökkenni picit (viszont a min. sebzésüket felemeltem, hogy a szórás csökkenjen).

A lélekenergia ár növekedéséről: a növelés fokozatos volt, furán nézett volna ki, ha egyik prémium tárgy ára még a szintjéhez képest N, a következőé már 2*N. A játék 1-2 legerősebb karaktere ezzel szerzett valamekkora előnyt, de ez még mindig kisebb gond, mintha további 10 szintig maradt volna minden, ahogy volt, és a tárgyak ára nem 30, hanem 40-45 őskő körül lesz 50-60. szint környékén.
Dátum: 2009.04.26. 21:35:05
A hétvégén megcsináltam és feltöltöttem a következőket:
- az állatfelszerelések árának drasztikus csökkentése
- a magasabb szintű prémiumos tárgyak őskő költségének csökkentése, és emellett LE költség növelése

A postokat és érveléseket végigolvastam, és ezek alapján azt hiszem, a specializációt nem biztos, hogy piszkálni kéne.

A nullázással kapcsolatban, konzultálok majd Barattyal, lehet, hogy meg tudjuk oldani vhogy, hogy csökkentsük az árat: ahogy Kócos is irta, 1 őskőért többet nullázhass, talán ez lenne a legkorrektebb megoldás (több levelet kaptam azzal kapcsolatban, hogy az ősköves nullázás megszüntetésének nem örülnének).
Dátum: 2009.04.26. 21:07:13
A magasabb szintű állatfelszerelések őskő ára jelentősen csökkent, nagy részük felére-harmadára! Ezenkívül a magas szintű prémium tárgyak (fegyverek, páncélok, pajzsok, varázslatok) őskő ára is csökkent, viszont LE áruk megnőtt. Emellett ezeknek a fegyveknek a sebzése is egy picit csökkent. A nem ősköves tárgyak nem változtak. A varázslatok közül a kinetikus detonáció és a lélekégetés sebzése kis mértékben nőtt.
Dátum: 2009.04.24. 15:51:38
Rendben, akkor a ppből nullázás elvetve.

A nullázásra, ha azt akarjátok, hogy megmaradjon az ősköves lehetőség, még azt be lehet rakni, hogy a beállitásoknál legyen valamiféle "parental control". Beállitod magadnak, hogy havonta max. hányszor akarod használni.
Azon is elgondolkodom, tudjuk-e vhogy a nullázás árát csökkenteni, de az 1 őskövet már nem tudom hova lehet csökkenteni, a törtszám kezelését elég nehézkesen kezelné arendszer.

Idézet: Kocos - 2009.04.24. 13:15:19

1/c A jatekido jelentosen csokkentheto lenne, ha egy pipaval (checkbox) vadaszatkor el lehetne erni, hogy amint fullon van az ember allatokkal megszakadjon a vadaszat.

Na ezt nem értem...

Idézet: Kocos - 2009.04.24. 13:15:19

3/ A specializacional mi a cel? Olcsositas? Az, hogy ne lehesen mindent tult speckoval fejleszteni? Az, hogy ne legyen erdemes min tult speckoval fejleszteni? A nem premiumosok felzarkoztatasa?

Az eredeti koncepció az volt, hogy ne tudjál MINDIG specializáltat fejleszteni, mivel az őskőért váltás túl költséges, nem érdemes folyton váltogatni. A játékosok viszont arra panaszkodnak, hogy "kényszerük van", hogy folyton váltogassák, akár a 10 őskő áron is! Erre az egyik megoldás, hogy a "kényszert" megszüntetjük, azaz nem lehet állandóan használni, de legalábbis korlátozzuk a dolgot.
Az semmiképp sem járható út, hogy a dolgot ingyenessé tesszük, akkor ezzel az erővel az egész specializációt ki lehet szedni a játékból, és berakni helyette hogy eleve olcsóbb a tulajdonségokat fejleszteni...
Dátum: 2009.04.24. 12:10:48
A nullázással kapcsolatban: ezen sokat gondolkodtam, és lehet, hogy megengedem, hogy portyapontért is lehessen nullázni. Bár mondtam, hogy a portyapontot nem tervezzük erőforrásnak, és ezért értelmét sem látom, hogy portyázáson kivül másra lehessen használni, az idők kezdete óta megy erről a sirás, és tudtam is, hogy ez lesz, akinek felmegy maximumra, azt nagyon zavarni fogja.
Így akkor egy taktikázási lehetőséget adunk, eldöntheted, hogy miből nullázol, csp-ből vagy pp-ből. Mondjuk nem tudom, hogy ez nem fogja-e túlzottan csökkenteni a kronokompenzáció értékét.

A specializációról látom megy még a vita, ezzel kapcsolatban valamilyen módon kéne találni egy olyan megoldást, amivel mindenki elégedett, és senkit sem ér hátrány. A szintlépéses dolog érdekes, de szerintem túlzóan megengedő, max. 2-3 szintenként kéne engedni (esetleg páros szintlépésnél automatikusan használhatod 1x, páratlan szintlépésnél pedig őskőből 1x).

Az 1. és 4. ponthoz Baraty sem kell, ezeket igyekszem jövő hétre megcsinálni. Viszont az 1.-es ponttal kapcsolatban. Furcsa módon, de több olyan panaszt is kaptam, hogy a tágyak magas szinten túl olcsók a szerzett LE-hez, és a tulajdonságnöveléshez képest. Tehát az őskő ár csökkenésével az LE ár növekedni fog valamennyit, a tulajdonságokat úgysem tudom nagyon megpiszkálni azoknál a tárgyaknál, amelyek már valakinek a birtokában vannak.
Dátum: 2009.04.24. 11:59:25
Az NPC horda fejlesztési dokumentációja már kész van, most azért van pár sürgősebb dolog, de remélhetőleg hamarosan elkészül! Sajnos, a programozása nem lesz éppen egyszerű, de megoldjuk.
Dátum: 2009.04.23. 12:56:48
Felmerült olyan igény, hogy komplett szövetség válthasson hordát. Egyedi alapon ilyet senkinek nem csinálunk meg, legfeljebb egy fejlesztés formájában, amely bármely szövetség számára elérhető. Ennek a következő módja lenne:

1. A szövetségnek fel kell építenie egy épületet, amely csak őskőből készül. Az épitési költség cirka 500 őskő lenne.
2. Ezután lehetőség van 3 új épület egyikének megépitésére, attól függően, hogy mely hordába akarnak váltani. Az épitési költség drasztikus lenne, pl. a szövetség összes épületének költsége / 10 LE.
3. A felépítése után a szövetség hordát vált. Itt néhány technikai részletet tisztázni kell, hogy az is váltson-e, aki csak 1 napja lépett be a szövetségbe meg hasonlók.
4. A hordaváltás megtörténik, 1. és 2. épület lerombolódik.
Dátum: 2009.04.23. 12:48:56
Akkor még egyszer, egy rövid összefoglaló:
1.) A magasabb szintű tárgyak árának egy kisebb mértékű csökkentését elfogadom, de ezzel együtt a tárgyak erőssége is lehet, hogy egy kicsit csökkenni fog.
2.) A specializációnál bevezetjük, hogy őskőért is csak 1x lehessen váltani havonta (de emellett megmarad a havi 1x ingyenes váltás).
3.) A nullázásnál megszüntetjük azt a lehetőséget, hogy őskőért lehessen nullázni, csak a cselekvéspont marad.
4.) A magasabb szintű állatfelszerelések ára lecsökken.

Gondolom az 1.) és 4.) ponttal nincs problémátok, a 2.) és 3.) kapcsolatban kérdés, hogy szeretnétek-e.
Dátum: 2009.04.23. 12:35:31
Eszembe sem jutott, hogy a smaragdokat gyengítsem!
1.) Csak egy minimálisabb változásra gondoltam (pl. mágia/10 * szint/20 varázslatelnyelés), erre is csak azért, mert sok a panasz, hogy sok a sebzés, és a varázslatokra ugye még az állat sem ad elnyelést.
2.) A változás mindenkire egyformán hatna, a smaragdos ugyanúgy kevesebbet sebződne az ellenfél varázslatától, mint az ellenfele, tehát ez senkinek sem jelentene előnyt, mindössze kicsivel kevesebb lenne a sebződés.
De ha nem akarjátok, nem lesz, ez a dolog nem szívügyem

Védő játékos állatfejlődése:
Jerikó, irtad, hogy a sebzéstől függjön, hogy fejlődik-e az állat. Pontosan milyen képletre gondoltál?
Dátum: 2009.04.22. 13:58:03
Hát, a mai napon kb. 80 karaktert tiltottunk le... Szóval azért ezt nem nehezném szélmalom harcnak
Dátum: 2009.04.22. 13:56:00
Az 5 nap csak átlag, az elején a szintlépés ennél sokkal gyorsabb, de nagyon magas szinten ennél lassabb. De az elején az ősköves tárgyak sem 25be kerülnek, hanem csak 10, később 15-be. Ezért ez egy közelitő becslés volt.
Dátum: 2009.04.22. 13:11:59
Két kisebb, de annál hasznosabbnak tűnő fejlesztés ötlete merült fel. Mielőtt bekerülnek a várható fejlesztések topicba, szeretném kikérni a véleményeket.

1.) A fizikai sebzést csökkenti az állatok elnyelése, de a varázslatokét nem. Mivel még mindig gond a túl sok sebzés, erre 2 ötlet volt:
- Az állatok ne csak elnyelést adjanak, hanem varázslatelnyelést is (hátrány: akinek nincs állata van, vagy alacsony szintű, azt nem ér ezzel semmit).
- A mágia tulajdonság adjon valamennyi varázslatlenyelést, mivel talán ez a legkevésbé hasznos tulajdonság alacsonyabb szinten.

2.) Az, hogy az állat csak a győztes harcért fejlődik, pozitiv visszacsatolást eredményez. Javaslat: az állatok fejlődjenek és kapjanak morált a vesztes harcban is, ha a játékost támadja valaki, de csak abban az esetben, ha az állat aktuális szintje valamivel kevesebb, mint a karakteré.
- hátrány remélhetőleg senkit nem ér, hiszen a rendszert bevezetésétől kezdve mindenki élvezni fogja.
- ebből főleg a gyengébb karakterek fognak profitálni
- lehetősége van az elméleti visszaélésnek, amikor valakit direkt azért ütnek a barátai (buzogánnyal), hogy az állatát felfejlesszék (de a szintkorlát miatt ezzel nem lehet "elszállni").
Dátum: 2009.04.22. 13:03:21
Idézet: Mortimer - 2009.04.21. 16:33:51
hogy berakok egy bikaerős tárgyat


Mi a bikaerős a szkarabeuszban? Hogy a tulajt csak akkor fogja vki támadni, ha betelt a kinzókamra? Vagy támadják előtte is, csak akkor 0 LE-vel?

De egyébként erre számitsatok, az aukción erős, vagy erősnek tűnő tárgyak lesznek. Ezeket nem cserélitek le hetente, sőt nagy valószinűséggel egy játékos elég ritkán tud új tárgyat venni magának. Tehát logikus, hogyha egyszer megvesz valamit, annak hasznát lássa.
Dátum: 2009.04.22. 12:57:48
Itt vannak az én eredeti számításaim a játék havidíjáról:
1 havi prémium tagság 24 őskő
prémium tárgyak: leegyszerűsítve, számoljunk 5 napos, tehát havi 6 szintlépéssel. minden típusból 6 szintenként van új tárgy, tehát ez havonta 4 tárgyat jelent. Számoljunk 25 ősköves átlagárral. Később ez ugyan magasabb, de ekkor a plusz ár kiégett őskövekkel kompenzálható.
Tehát ez még 100 őskő, plusz a 4 db fókuszkristály még 8 őskő.

Számoljunk még havonta 1 állatfelszerelést, legyen mondjuk 6 őskő. (szerintem 1 hónapnál jóval ritkábban fogsz be új állatot, viszont később nő a felszerelések ára, tehát becslésnek ez ok).

Havonta kisütöd a lélekkutat, ez 10 őskő.

Ez eddig 148 őskő.

Esetleg van egy barátod is, akit beajánlottál a játékba, és megkapod az ő havi befizetésének a 10%-kát, akkor 134-nél tartunk.

Ebből a mennyiségből nagyjából mindent megvettél, amire szükséged lehet, a játék cirka havi 2000 Ft-ba kerül így (5000 Ft / 350 őskő esetén). Ha valaki nem akar rá ennyit szánni, megveszi a prémium szolgáltatást, és néha 1-1 prémium tárgyat.

Most nézzük, miben tértünk el a fentiektől a gyakorlatban.

1.) A számítottnál gyorsabb szintlépés, és emiatt gyakoribb szükség a prémium tárgyak megvásárlására. HANGSÚLYOZOM, hogy a játék a top karaktereket kivéve, nagyjából a meghatározott sebességgel halad. Egyetlen hiba az volt, hogy a térkapukból szerzett plusz TP korrekcióját valamivel korábbra kellett volna beraknunk, de hogy mikor hányas szintű lesz, a játék elején sajnos csak becsülni tudtunk. Persze megértem, hogy azokat a top játékosokat, akik a vártnál gyorsabban fejlődnek, és ezért gyakrabban vehetnek prémium tárgyat, ez zavarja. Többek között ezért raktuk be a lassabb szintlépést, és az AHban való csp költést is, hogy "ne kelljen rohanni", és közvetve a játék ára is csökkenjen.
Azt nem tartom jó ötletnek, hogy huszárvágással egyszerűen még tovább csökkentsük az árat, maximum az tűnhet esetleg egy ésszerű kompromisszumnak, hogy a prémium tárgyak erősségét és árát együtt csökkentjük, így csökken a különbség a prémiumos és nem prémiumos játékosok között.

2.) Specializáció. A specializációt az eredeti tervek szerint NEM lehetett őskőért resetelni. Az egésznek az volt a célja, hogy ne lehessen MINDEN tulajdonságot olcsóbban fejleszteni, csak egy kiválaszottat. A tesztelés során kérték játékosok, hogy őskőért lehessen ezt resetelni. Az ár 1 őskő volt, de hamar rájöttünk, hogy az olyan, mintha bármikor lehetne. Ekkor emeltük fel 10 őskőre, hogyha nagyon muszáj, extrém esetben váltani lehessen. Ezek szerint van olyan ember, aki hetente váltogatja ezt. Erre nem az a megoldás, hogy csökkentjük az árát. Max. azt tudom elképzelni, hogy korlátozzuk, hogy 30 nap alatt max. 1 váltást kérhess őskőért (de akkor lehet az árán csökkenteni).

3.) Nullázás. Ez is a ti kérésetek alapján került be. Én úgy gondoltam, hogy a kronokompenzáció tökéletesen fedezi a kialakult igényt. Sőt, az ősköves változatnál én magam mondtam, hogy semmiképp sem jó, ha csak pénzért lehet nullázni, ezért raktam be a cselekvéspontot is - amit, valljuk be, az első helyért küzdő játékosokon kívül bárki megengedhet magának (sőt, akár ők is, ha megbeszélik, hogy mindenki cspből nulláz - ilyen összefogásra volt már példa, ld. döntetlenes küldi). A nullázás árának csökkentését eltörlését stb. SEMMIKÉPP sem támogatom. Ha ezt egy zavaró kényszernek, a játék árát növelő faktornak érzitek, akkor lehet, hogy az őskőért való nullázást teljesen meg kellene szüntetnünk. (Bár akkor jönne a másik lobbi, hogy úgy akarok a játékban első lenni, hogy nem szánok rá időt).
Nem véletlen egyébként, hogy nem engedtem a nyomásnak, és NEM raktam be aranydukát szerzést őskőért, bármennyire is szerették volna sokan!

4.) Szimuláció. Ez mindenképpen fizetős szolgáltatás marad, a csata generálás nagyon terheli a szervert, és egy szimuláció 20 csata lejátszásának megfelelő erőforrást köt le. Ráadásul ez tényleg csak egy kényelmi funkció, tápot nem ad - az ellenfél tulajdonságaiból és egyéb jellemzőiből szimuláció nélkül is elég jól meg lehet tippelni, hogy mekkora eséllyel fogsz nyerni.

5.) Gyógyitalok/varázsitalok. Arra nem számítottam, hogy lesznek sokan, akik majdnem minden nap vesznek egy gyógyitalt. Ez akár 40-60 őskő havi költséget is jelenthet. Ezzel kapcsolatban a véleményem: aki már az egyéb funkciókra sok őskövet költött, az elég tápos ahhoz, hogy ne kelljen állandóan gyógyitalt innia. Ráadásul az eredetihez képest extra gyógyítási mechanizmusok is bekerültek a játékba, sebgyógyitás, manaregeneráció.

6.) Állatok felszerelése. A magasabb szintű felszerelések árát átnézem, szerintem ezek csökkenthetőek, ahogy a fókuszkristályok árát is lecsökkentettük.
Dátum: 2009.04.21. 15:53:36
Örülök, hogy a szkarabeusz megmozgatta a fantáziát, ez volt a cél
Dátum: 2009.04.20. 17:36:25
Bekerültek az első tételek az 1-es és 2-es világon az aukciós házba, lehet licitálni!

Ezzel párhuzamosan, az egy játékos által birtokolható kvíz medálok számát 25-ről 12-re csökkentettük. Mivel a kvíz medálok az AH-ban beválthatóak, így emiatt senkit nem fog hátrány érni akkor sem, ha sok kvíz olimpiát nyer meg.
Dátum: 2009.04.20. 17:29:33
Az AHban a következő fajta tárgyak lehetnek:
- Eddig megszokott normál tárgyak (gyűrű, nyaklánc, állat felszerelés, fókuszkristály). Ezeket az eddig megszokott módon kell használni, grafikájuk és nevük alapján egyértelmű lesz, hogy mik ezek.
- Azonnal elhasználódó tárgyak. Ezek átvételkor azonnal elhasználódnak, megkapod a leírásban szereplő dolgot.
- Relikviák. Ez egy új tárgykategória, nem kell bekészíteni, a tárgyak automatikusan működnek. (van, amelyik a karakterlapon is látszik, de erről majd Baraty nyilatkozik. A szkarabeusz pl. szerintem nem jelenik meg.). Az első 4 tárgy mindegyike relikvia!
Idézet: Nari77 - 2009.03.27. 13:58:15
Uhh, rég olvastam ilyen jó bejegyzést, lehet elkezdek újra blogokat olvasni


Köszönöm

A WoWnak egyébként tényleg jó története volt, sokáig engem sem érdekelt, csak tápolgattam, de amikor beleolvastam, nagyon tetszett.

A WoW egy sikeres vállalkozás modellje, rengeteg pénzt hozott, és ennek egy részét visszaforgatták abba, hogy nagy számú fejlesztést csináljanak folyamatosan, és ezzel elégedetté tegyék a játékosokat. Ami igazán hihetetlen volt számomra, hogy bevezettek egy ún. achievement rendszert, ami alapvető zsákutcának tűnt, mégis működik. Bármit érsz el a játékban, arról készül egy feljegyzés, amit utólag megtekinthetsz. Semmi táp nincs az egészben, nem jár érte jutalom, mégis a játékosok tekernek, hogy teljesitsék az összeset. Gyakorlatilag olyan, mintha lenne egy halom küldetés, amiért semmiféle jutalom nem jár. Amikor végigjátszottad a játékot, nem azt mondod, hogy unom, nincs újabb cél: vannak célok, csak ettől már nem fejlődik a karaktered. Eddigi pályafutásom tapasztalatai alapján azt mondanám, ez senkit nem fog meg, de mégis, működik a dolog.
Dátum: 2009.04.20. 13:24:21
Csak ismételni tudom magamat, és amit az átalános direktivákban irtunk:

Két prémiumos helyettesitheti egymást, nem büntetjük, ha átmenetileg belép a másik helyett vadászni, térkapuzni, de abban a pillanatban, hogy portyázik, és esetleg azonos célpontra / szövetségre teszi, azonnal a zárolást kockáztatja. Továbbra is fenntartom, hogy erre sincs semmi szükség, ott a katakomba, ha több napra távol vagy a géptől, pont erre lett kitalálva. ha azonban megadod másnak a jelszavadat, aztán esetleg elkölti az LE-det olyasmire, amire te nem akartad, csak magadra vess.

Tehát ha az eredeti topic apropója a háború tornya, akkor ezzel nincs probléma: szigorúan tiltjuk azt, hogy egy ember több karakterrel is támadjon. Volt már jópár ember, akit ezért zároltunk, átmenetileg vagy véglegesen. Aki pedig még nem bukott le ezzel, ne örüljön, mert addig jár a korsó a kútra... Itt jegyzem meg, hogy minden ilyen panaszt kivizsgálunk (pont ma is érkezett ilyen, és annak is azonnal utánanéztünk).

A helyettesitést, mint program funkciót, ismétlem, továbbra is értelmetlennek tartom. Ha valaki bejelöli a második karakterét helyettesnek, akkor mutlizhat? Ha apa és fia egy gépről játszik, de nem irnak helyettesitést, akkor tiltsuk le őket?