Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.10.29. 21:51:42
Először is: ha nem voltál legalább 4-es irodalomból és nyelvtanból, a kaland írást ne erőltesd. A kristálypontokat teljesen jól el tudod használni a próbák során is, kalandot írni nem kötelező!

1. Történet. A történet legyen izgalmas, érdekes. A kalandban lehetőleg legyen ötlet, eredetiség, illeszkedjen a Végzetúr történetéhez, hangulatához. Lásd a legendát ihletért! Akinek esetleg nem tűnt fel, egynél több próbából is állhat egy kaland! Az egypróbás kalandnak nagyon érdekesnek kell lennie ahhoz, hogy elfogadjuk.

2. Nyelvhelyesség. A szöveget mindenképp először egy szövegszerkesztővel írd meg, és futtass rá egy helyesírás ellenőrzőt! A szöveget feleljen meg a magyar helyesírás szabályainak. A szavakat szóközök válasszák el, a párbeszédeket külön bekezdésbe, gondolatjellel kezdve rakd.

3. Logika. A történet logikus legyen, a bevezetésből derüljön ki, hogy került a karakter az adott helyzetbe, miért csinálja, amit csinál, a történet végén legyen valami utalás arra, hogyan is jut a játékos a lélekkristályokhoz. A történetben ne "adjunk" a karakternek egyéb tárgyakat, jutalmakat, mert az félreértésre adhat okot. A szövegekhez a próbák logikusan illeszkedjenek,

4. Csaták. A csatáknál meg lehet adni konkrét szörnyeket. Ide CSAK ÉS KIZÁRÓLAG vadászat során található szörnyneveket lehet megadni, pontosan úgy, ahogy ott is szerepelt. Ha rossz nevet írsz, azt a program ignorálja, és egy teljesen véletlenszerű szörny jön (ami esetleg nem fog illeszkedni a történethez). A lehetséges szörnyek listáját le fogom írni itt a fórumon.

5. Képek. Nem kötelező minden próbához képet megadni! Az elsőhöz mindenképp javasoljuk, de a többihez csak akkor, ha az valóban logikusan illeszkedik hozzá. A csatáknál a program úgyis automatikusan berakja az adott szörny képét, ha nincs megadott kép.

6. Próbák. Lehetőleg ne csináljunk olyan kalandot, ami nagyon sok tulajdonság és szakértelem próbából áll, mert az lehet, hogy túl sok kristálypontba fog kerülni. Egy hosszabb kalandba mindenképp rakjunk egy vagy több csatát ha logikailag illeszthetők, ezek adják a legtöbb "tápot". Mindig a szöveghez leglogikusabb próbát válaszd! Egy kalandba ne rakj túl sok sebződést, mert csatákkal kombinálva, a kaland nehezen lesz túlélhető.
Ide írjátok a kalandrendszerrel kapcsolatos fejlesztési javaslataitokat.

Bármilyen egyéb postot ebből a topicból törlök, szeretném, ha itt tényleg csak fejlesztési ötletek lennének, amelyek a kalandokat még jobbá teszik. A kritikákhoz létrehoztam egy másik topicot, "Mi nem tetszik a kalandokban" címmel.
Dátum: 2009.10.29. 21:34:51
Ha új kalandot találtál, vagy konkrét kalandokkal kapcsolatos taktikát, tapasztalatot akarsz megosztani, annak itt a helye.
Dátum: 2009.10.29. 16:07:21
Idézet: Maximuss - 2009.10.29. 15:29:11
Ha elkezdtem egy kalandot és mondjuk a 4. lépés nem sikerült, akkor a következő napon megint előlről kell kezdeni a kalandot új próbákkal, esetleg onnan folytatom, ahol elbuktam előző nap? Vagy a próbák maradnak ugyanazok és lehet előlről kezdeni?

A kalandot előről kezded. A lélekenergiát és italt nem kell újra elhasználni, a csatát nem kell újra lejátszani, de a többi (próbák, kviz, sebződés, vp vesztés) újra lezajlik.

Idézet: Blackjack - 2009.10.29. 15:53:40
A kalandírást nagyban színesítené, ha készítenétek pár szöveges parancsot hozzá. Egyszerű dolgokra gondolok, ilyesmikre hogy [karakternev] (a játékos nevét rakja a szövegbe), [szovetseg] (a játékos szövetségének a nevét teszi a szövegbe) stb.

Jó ötlet, felirtam!
Dátum: 2009.10.29. 14:36:05
Hamarosan lesz toplista a teljesitett kalandokról!
Dátum: 2009.10.29. 14:04:02
Elkészült és bekerült a játékba egy nagyszabású fejlesztés, a kalandok! 40. szinttől baloldalt, a tevékenységek alatt megjelenik a Kaland gomb. Erre kattints rá, további részleteket itt találsz! Kalandokat portyázás és vadászat során találhatsz. Lehetőség van saját kaland írására is. Ehhez kristálypontra van szükséged. KP-t ismételhető küldetésekért kaphatsz, vagy a lélekkufárnál vásárolhatsz kristály italok formájában. Ehhez a kufárnál az egyéb tárgyakat válaszd ki. Mindenkinek jó szórakozást kívánunk, várjuk visszajelzéseiteket a fórumon!
Dátum: 2009.10.29. 14:02:28
A gyógyitalokról és varázsitalokról egy kis plusz infó azoknak, akik megtisztelik a fórumot az olvasásával:
a próba során legalább szint-49. szintű ital kell. Tehát 50. szintig elég az 1. szintű ital, 51. szinttől már a 20-as szintű LE-ért kapható ital kell, vagy bármelyik ősköves, és igy tovább.
Dátum: 2009.10.29. 13:59:37
Idézet: Birka - 2009.10.29. 13:45:42
"A portyapont sose lesz erőforrás!" by Miklós


A portyapont erőforrás lett most, de nem ezért. A ti kérésetek volt, hogy portyázás során is lehessen kalandot találni. Ez önmagában erőforrássá avanzsálta a PP-t
Dátum: 2009.10.29. 10:23:46
Igen, a 0-s próbát is megoldhatod, kristálypont elköltésével. Tehát ha valaki pl. elvből nem fejleszt lopást, attól még nem lesz neki lehetetlen a próba.

Mortimer: ezt a problémát is kezeljük, a számitás alapjául szolgáló küszöböket bizonyos időközönként újra-számítjuk.
"viszont adott szinten belül gyengébb, mint a többiek, és később is az lesz."
Erre is van megoldás, ahogy írtam: ha a karakteredben levő össz-LE kevesebb, mint az átlagé, mert nem VFezel, akkor neked a próbáid is könnyebbek lesznek.

Jelenleg már az élesbe menő verziót teszteljük a tesztszerveren, már nem kell sokat várni!
Dátum: 2009.10.28. 20:23:08
Egyébként talán nem is a támogatási rendszer a fő gond, ez már csak egy következmény. Szerintem a helyzet a következőképp néz ki:

több száz, sőt ezer éven át megvolt a metódus arra, hogy egy ország a saját termékeit, piacát védelmezze az olcsóbb külföldi áruktól. Ezt úgy hivták, hogy védővám. A nincstelen, tizedannyiért dolgozó kínaiak vagy dél-amerikaiak el akarnak nekünk adni valamit, amit mi is meg tudunk termelni, olcsóbban, mint amennyiért mi termeljük? Nincs gond, rányomunk 200% vámot, akinek igy is tetszik, megveheti.
Csakhogy a globalizációval együtt a nagy tőkések egyre kapzsibbak lettek. A saját országukban már nem tudtak tovább terjeszkedni, az egész világon árulni akarták a terméküket. Ráadásul nekik sem volt kedvük a horribilis belföldi munkadijat, tb-t, végkielégitést stb-t fizetni, ezért a termelést is kivitték Kínába, Dél-Amerikába stb. Namost próbálja meg az EU védővámokkal sújtani a kínai műanyag szarokat vagy a töredékárú dél-amerikai mezőgazdasági termékeket, és cserébe államositják a gyáraikat, viszontvámolják és/vagy nem veszik meg a termékeiket.
Tehát a jelenlegi helyzet azért állt elő, mert az államok és az EU a saját kapzsi kapitalistáit védelmezi. Ehelyett igenis be kéne vezetni a védővámokat az EU termékek és gyárak védelmére, aki kirúgta a saját honfitársait és indiaiakkal dolgoztat helyette, az meg jól megszivta. Ezzel párhuzamosan vonzóbbá kellene tenni a belföldi munkaerőt, csökkenteni az adókat, és bizony visszavenni a munkások törvény által előirt jogaiból és juttatásaiból (amelyeket az elmúlt száz évben vivtak ki, folyamatos sztájkolással, kemény munkával - végül elérték, amit akartak, eszményi dolog európában munkavállalónak lenni, csak épp nincs munka, mert inkább a jogok nélküli kinai melóssal csináltatják meg helyettünk.)
De ez persze nem igy megy, mert a kapzsi tőkések fizetik azokat, akik ilyen kérdésben döntenek, tehát változás nem várható. Az irány nagyjából úgy néz ki, hogy az európai polgárok elszegényednek, eladósodnak, az európai gazdaság tulajdonjoga fokozatosan a fejlődő országok kezébe kerül.
Dátum: 2009.10.28. 20:10:05
Idézet: Kecskeffy - 2009.10.28. 18:14:49
A témával kapcsolatban továbbra is az a véleményem, hogy a kapitalistákat és a kapitalista államot semmi nem ösztönzi arra, hogy a munkavégzőkre tekintettel legyenek, tehát a munkásoknak rá kell őket kényszeríteniük. Ennek jó módja a sztrájk, amely kellemetlen.

Még egyszer: a MÁV nem egy kapitalista vállalat, hanem egy állami vállalat. Ennek minden ismérvét magán hordja, a vállalat vezetése, dolgozói nem érdekeltek a hatékonyságban, a profittermelésben. Semmiben sem különbözik a 30 évvel ezelőtti szocialista vállalatoktól. Nem állitom hogy a piacgazdaság a legtökéletesebb megoldás, de ennél lényegesen jobb. Jó példa a tv csatornáké: a tv2 és rtl klub nemhogy nyereséget termel, de az átaluk fizetett adók tartják el nagyrészt az állami mtv-t!
Dátum: 2009.10.28. 19:59:06
Csüt. délután és pénteken már ugye menni fog, szigorúan monitorozzuk a dolgokat, de én hétvégén ugyanúgy gép előtt leszek, és Baraty is. A fejlesztés eléggé összetett, ezért nem zárom ki a hiba lehetőségét, bár elég sokat teszteltük.

A kalandok egyik legsarkalatosabb problémáját a próbák jelentik. A kalandok során kaphatsz tulajdonság és szakértelempróbákat. Itt a cél ugye az, hogy próbák kihivást jelentsenek, de azért teljesithetőek legyenek, és egy kalandban azért ne kelljen túl sok kristálypontot elkölteni. Ezenkivül a rendszernek igazságosnak kell lennie olyan szempontból, hogy a próbát ne az egyénhez méretezzük személyre szabottan (ha 10-es egészséged van, 12-es próba, ha 100-as, akkor 102-es), mindenki elé hasonló mércét állitsunk, számitson, ha valaki kiemelkedő valamiben. A rendszert még most is csiszolgatjuk, de már majdnem tökéletesnek tünik.
A lényeg nagyjából az, hogy nem egy fix képletet veszünk (pl. szint*3 vagy valami hasonló), hanem megnézzük, a játékosok mikorra milyen eredményt tudtak elérni, és ehhez viszonyitjuk a próbák erősségét. Igy pl. a szubtéri érzékelés próbák alacsonyak lesznek, mert az nem nagyon fejlesztette senki. Ezenkivül figyelembe vesszük azt is, hogy kinek mennyi LE "van a karakterében". Aki az átlaghoz képest gyengébb, az kap egy pici könnyitést (de az erősebbek nem kapnak nehezitést). Igy nem kerül hátrányba a kalandok során az, aki nem használ VF-et. A kalandokra természetesen lehet tudatturbóval készülni, és a tulajdonságpróbákhoz is kitaláltunk egy könnyitést, a specializált tulajdonságodra a dobás során bónuszt kapsz.
Mindezek mellett is szükség lesz a kalandokban kristálypontra, de az ismételhető küldetéseken kivül ezeket meg lehet szerezni italok vásárlásával is a lélekkufártól.
Dátum: 2009.10.28. 16:39:49
Várhatóan a kalandok holnap, azaz csütörtökön bekerülnek a játékba.
Dátum: 2009.10.28. 13:29:31
A képernyő tetejére, az infócsíkba bekerült egy plusz adat a kínzókamra telitettségéről. X / Y a formátum, ahol Y a kínzókamra mérete, X a betöltött helyek. Ha valaki kiszabadul a kínzókamrából, az nem feltétlenül frissül azonnal az infócsíkban.
Dátum: 2009.10.27. 11:42:45
A 4.világon volt egy hiba, a manakonstrukciót nem 8 óránként, hanem 24 óránként lehetett használni. Baraty ezt javította, de közben becsúszott egy kisebb hiba, a többi világon is a manakonstrukció nem naponta frissült, hanem 24 óránként, ezt gyorsan korrigáltuk.
Leírom, hogy nagyjából mi volt a koncepció a manakonstrukció bevezetése mögött:
A LE-t tudod a magad fejlesztésére költeni, valamint épületek épitésére. Megfelelően hosszú idő alatt egyre inkább látszik, hogy aki épp csak a minimumot épitgette, és a többiből magát fejlesztette, az egyre erősebb lesz ahhoz képest, aki akár erőn felül is tett a közösbe. Egy bizonyos ideig ez a rendszer jó volt, de kellett egy pont, ahol egy - egyébként elég massziv lélekenergia mennyiségért - ezt a dolgot ki lehetett váltani, ez egy célt adott (kb. mint amikor rl-ben azért gályázol, hogy amikor nyugdijba mész végre pihenhess). A koncepció jó volt, inkább csak az erősséggel volt baj, egy kicsit kisebb kellett volna, hogy legyen a manakonstrukció maximális hatásfoka (fele-harmad ekkora). Ezt mondjuk lehetett azzal kompenzálni, hogy az új épületnél, az alvilági veremnél, ahol már láttuk a problémát, az épitési költséget is ehhet igazitottunk.
Még egy apróság: az LE-ből való épités nem lett hasztalan, a csaták debug infójánál látom, hogy számtalan esetben azon dől el egy csata, hogy az egyik játékosnak jelentősen nagyobb a szerencséje, mint a másiknak.
Mindenettől függetlenül, az igényt fogtuk, és a jövőben bekerülő épületek jelentősebb részénél csak LE-ből lehet épiteni, ill. az a javaslat is korrekt, hogy a pusztitás citadellát ne lehessen manából semlegesiteni. Egyébként, ha többet egyáltalán nem lesz olyan épület, amit manakonstrukcióból lehet épiteni, az sem jelent problémát, hiszen a szaki már bőven behozta az árát.
Dátum: 2009.10.26. 20:42:20
A sztrájk intézményét eredetileg azért találták ki, hogy megakadályozzák a munkáltató általi kizsákmányolást, a munkavállalói jogainak sárba tiprását. Ez az értelmezés már rég elveszett, a régen jóváhagyott sztrájktörvénnyel a szakszervezetek úgy "exploitolnak", mint hacker az online játékokban. Most pl. miért megy a sztrájk? mert be akarnak zárni egyes vasútvonalakat. Persze, lehet, hogy ez hülye megoldás, mert bizonyos települések megközelithetősége csökken, és a nem használt vasútvonalak őrzése is pénzbe kerül. De semmi köze nincs a vasutasok jogaihoz, a sztrájk teljesen illegális. A szakszervezet nem fogja fel, hogy itt nem arról van szó, hogy a gonosz tőkés ki akarja őket zsákmányolni, és éjjel-nappal éhbérért dolgoztatja őket. Hanem arról, hogy a MÁV a többi prehisztorikus állami vállalathoz hasonlóan (bkv, mtv) irtózatosan pazarlóan működik, a pénzt és az eszközöket szétlopják, mert az egész senkié sem, minden az államé. A veszteséget pedig minden sztrájk csak növeli, még több megszoritásra lesz szükség, és még hamarabb fog bekövetkezni az elkerülhetetlen vég: vagyis megszünik a teljes személyszállitás, vagy pedig az egészet privatizálják. A szakszervezetnek egy ilyen helyzetben nem az lenne a dolga, hogy szabotálja az állami vállalat működését, hanem hogy segitsen a megoldás keresésében.
Dátum: 2009.10.22. 13:11:42
A rendszert már teszteljük, nagyjából minden készen van, nagy valószínűséggel ezt be tudjuk élesiteni jövő héten.
Dátum: 2009.10.18. 20:12:12
Byzon: emlékeim szerint van vadászatidőt csökkentő csizma: elementáris fúzió szakértelmet növel.
Dátum: 2009.10.16. 16:14:08
Jerikó, ha átgondolod, igy is 3 naponta bármikor ütheted... ennél kényelmesebbé ezt már nem lehet tenni.


El is készült a fejlesztés!