Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.12.21. 15:18:48
Elkészült a Kócos által javasolt fejlesztés, a magas szinten számolt küszöbök most már remélhetőleg szimpatikusak lesznek.
Dátum: 2009.12.21. 15:16:58
A kalandok küszöbszámítása változott, ennek köszönhetően reményeink szerint magas szinten -ahol nincs legalább 3 ember egy szinten - is reálisabb próbák lesznek.
Dátum: 2009.12.21. 14:02:29
Beraktam a játékba egy kérdőívet, amely a jelenleg a fórumon megtalálható nyitott kérdésekkel foglalkozik.

Baraty jelenleg a magas szintű kaland küszöbök finomhangolását csinálja. Szerdáig még ezenkívül elkészül 1-2 kisebb dolog, de nagyobb fejlesztés már csak januárban lesz, várhatóan a baráti portyázással folytatjuk.
Gondolkodtam a fertőzötteknek készitett LGYs tárgyon, ide írom akkor, nem a kalandok fórumba.

Lélekmérgező
Ha ellenfeled legyőz portyában, akkor állatai közt elosztásra kerül annyi sebzés, amennyi LE-t rabolt tőled (vastag bőr ezt csökkenti). Ehhez min. 80%-os fertőzöttség szükséges, 80%-nál a sebzés 10%-kos, 100%-nál 100%-kos szorzót kap.

Indokok:
Szerepjátékilag illik a fertőzöttekhez (a fertőzés megrontja a lélekenergiájukat is).
A fertőzés miatt a fertőzetlenek több lélekenergiát rabolhatnak tőlük, ezt a hátrányt kompenzálná a dolog, ha valaki többször nagyon lerabolja őket, akkor az állatai elájulnak, könnyebb visszavágni.
Tápot lehetne akármit kitalálni, másodpercek alatt, de ez ez legalább kreatív.

A másik tárgy a fertőzést 50%-ra csökkentő relikvia lenne, amit megfejelnénk azzal, hogy szintenként nem 2, hanem 3%-kal csökkenthető a fertőzés. így aki a másik utat választja, macerásan ugyan, de idővel válthatna.
Dátum: 2009.12.21. 13:15:58
Köszönöm a véleményeket!

A V5-ről az én gondolataim:
1.) Az indítást azért nem siettünk el, mert nem akarom ez által a többi szerver népességét csökkenteni. Ugyanakkor, lassan tényleg szükség van rá, mert biztos vagyok benne, sokan vannak, akik szeretnék átélni a starttól való indulás izgalmát.
2.) Drasztikus átalakításokra nincs lehetőség. Az ok egyszerű, leírtam már a V4 topicban is: egy komplett új játék egy komplett hosszadalmas tesztelést igényelne! Maximum olyasmiről lehet szó, ami
2.1. biztosan tudjuk, hogy nem okoz problémát (kisebb dolgok)
2.2. olyan, amit az eddigi világokon csak azért nem változtattunk meg, mert visszamenőleg nem lett volna fair sok emberrel szemben.
amit én jó ötletnek tartanék:
- nincs VF, nincs szinguláris ismeretek;
- a manakonstrukció hatékonysága jóval csekélyebb (vagy egyáltalán nincs)
- a portyázásért kapott TP az eddigi rendszertől valamilyen módon eltér
- esetleg automatikus inspirátor mindenkinek

Nagy segítséget jelentene, ha valaki felvállalná a topic "menedzselését". Az értelmes ötleteket összegyűjtenénk, és megszavaztatnánk a játékosokkal.
Dátum: 2009.12.21. 10:18:51
Idézet: Endyr - 2009.12.18. 13:48:49
es lesz limit a portyakra vagy csak a PP? azaz maxos kronoval 5percenkent 10-12 portyat el tudok loni (-80%ig), tehat a teljes PPmet letudhatom kb. 1 ora alatt?


Olvasd el a doksit még egyszer. Egy óra alatt össz. max. 10 portyád lehet, ilyen vagy olyan.

Idézet: Bumburnyak - 2009.12.18. 15:35:58
A győzelmi-vereség statisztikába ugye nem fogja beleszámolni?

Esetleg lesz rá valamilyen statisztika-toplista?


A baráti kihívást teljesen külön statisztikában és külön toplista oszlopban fogjuk számolni.

Természetesen lesz erre is küldetés.
Dátum: 2009.12.21. 09:39:53
Igazatok van, a szinthez kötés ugyan jó az epikusoknál, de nem feltétlenül jó a gyaktér védőfalnál. Utóbbinál tényleg a legkorrektebb az építést figyelembe venni, viszont itt nem tudok semmit, ami pofonegyszerű lenne. Az egyetlen fair megoldás, hogy csinálunk egy táblázatot, hogy melyik szinthez mennyi össz építés szükséges, vagy mekkora szint, ha bármelyik feltételt teljesíted, akkor a gytér/védőfal/nfon trón olyan szinten működik neked.
Dátum: 2009.12.21. 09:18:44
Ezt olvastam én is, de eddig nem úgy volt, hogy totál illegális volt kaszinón kívül pénzért szerencsejátékot játszani? Mi az, amit megszigorítottak akkor?
A nevezési díjról én azt olvastam, hogy "a nevezési díj limitálása nem öli meg a nagyobb nyereményalapú tornákat, hiszen azok eddig is egyedi elbírálás alá estek."
Szerintem ez az egész a pénztől szól, ahhoz, hogy eddig a legzsírosabb üzletben, a szerencsejátékban utazhass, kellett egy kaszinó, ami rohadt sok pénzbe került, komoly szabályozás alá esett, és egy rakás adót kellett fizetnie (elvben).
Most viszont gombamód szaporodnak a csináld-magad pókertermek, amikor az akármilyen sörözőben összetolnak 2 asztalt, ahol a fiatalok pénzért pókerezhetnek. A kaszinók persze féltik a bevételüket, joggal - ha a helyi kocsmában is játszhatok, minek menjek le a kaszinóba.
Az adóról meg, tekintve, hogy ez a vállalkozás az égadta világon semmilyen fajta befektetést nem igényel a terembérleten kivül (ami már úgyis megvan egy amúgy esetleg alacsony kihasználtsággal működő kocsmánál), és hogy a bevétel nagy részét úgyse vallják be, az adó nem tűnik túl magasnak, hasonlÍtva a többi szerencsejáték adóhoz.
A kocsma tehát jól jár, mert nem kell állandóan a razziától tartania. Az állam jól jár, mert az amúgy is ellenőrizhetetlen pókerversenyekről így talán valami minimális összeget beperkálnak az államkasszába. A kaszinók, hát, talán az ő helyzetük meg nem romlott annyit, amennyit romolhatott volna, mert náluk játszhat akár 110 ember is, míg a szegény mezei kocsmákat a vaskezű törvény egyszerre 100 játékosban korlátozza...
Aki ezt a törvényt kitalálta, annak inkább azon kéne elgondolkoznia, hogy jó okkal volt az, hogy csak kaszinókban lehetett szerencsejátékot űzni. A 14 éves srác lelép anyu fizujával, hogy próbára tegye a szerencséjét, a kaszinóba nem engedték be, de a sarki kocsmában nem tudom, mennyire lesz szigorú az ellenőrzés...
Dátum: 2009.12.21. 09:00:13
Mortimer: a vita nem arról szólt, hogy az állatok sebeznek-e vagy sem. Sebeznek. Hanem arról, hogy a "varázslók" mennyivel erősebbek a "harcosoknál" (ilyen persze a játékban nincs, mivel ez nem dungeons and dragons, de elfogadom a játékos terminológiákat), vagyis, hogy mennyivel jobb az IQ-t és taumaturgiát fejleszteni, mint a támadást és erőt. Az állatok sebzése a játékos fizikai sebzéséből, tehát igen jelentős mértékben az erejéből számolódik. De tegyük félre az állatokat:
Ha az állat sebzést egyáltalán nem nézzük, akkor is a 256 rekordból 155 esetén csak a fizikai sebzés nagyobb a varázslat sebzésnél. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy egy "harcos" állatai egy varázslóénál sokkal többet sebeznek (mivel ugye ő az erőt is növeli, és náluk elterjedtebb, hogy 4 állattal megy), akkor abból látszik, hogy a fizikai sebzés jóval jelentősebb. Igen, a varázslatok siker esetén adnak tulajdonság módosítókat: a statisztikák természetesen ezek figyelembevételével készültek. Teljesen mindegy, hogy mekkora módosítókat adnak a harcban a varázslatok. A lényeg, hogy összesen ki mekkora sebzést okoz (akár módosítokkal együtt).

Yasmina: a játékban van olyan, hogy minimális, meg maximális találati esély. 1-es támadással is van esélyed eltalálni az 1000-es védekezést, és 1000-es támadással is melléüthetsz az 1-es védekezésnek. A min. és max. találati esélyt a játékosok szerencséjének különbsége módosítja.

Egyébként a múltkor már megfogadtam, hogy nem fogok statisztikákat készíteni és képleteket közölni, mert a játékosok még az ilyen száraz adatokat is lepontozzák (hogy miért, nem tudom). Most mégis újra megtettem, és látom, a pontozás megint beindult
Dátum: 2009.12.21. 08:47:17
Jön az új pókertörvény, ha jól értem, ezentúl a kaszinókon kívül is lehet pénzért pókerezni, csak ezután a jövedelem után a pókerteremnek adót kell fizetni. Miért vannak a pókeresek ezen felháborodva? Miért akkora gáz az, hogy valaki a jövedelme után adót fizet? Inkább örülnének, hogy ha leülnek játszani valahol, nem üthet rajtuk a rendőrség bármelyik pillanatban, nem? Vagy félreértettem valamit?
Dátum: 2009.12.20. 22:54:45
Egy ideje meg már a vita arról, hogy a varázslás vagy a fizikai harc az erősebb. Az utóbbi időben Birka, McPaul és még pár ember magyarázgatja, hogy az egyedüli üdvös taktika a játékban az IQ és taumaturgia növelése, mellette nem kell mást tenni, mint a védekezést tolni, tartani 1 állatot az elnyelés miatt, és ezzel szemben a fizikai harc útját járók tehetetlenek lesznek. Én ezzel vitába szálltam, hiszen pontosan látom a számokat és képleteket, de ahogy ez lenni szokott, sokan a legkevésbé nekem hisznek. Ezért amikor az állatok kritikus örökítését megszüntettük, az IQ lobbi hatására sokan meg voltak győzödve róla, hogy most aztán tényleg értelmüket vesztették az állatok, és vége a "harcosoknak". A kedélyek megnyugtatására mondtam, hogy készítünk egy statisztikai programot, ami méri, hogy melyik világban, melyik szinten mennyi az összes varázslat, fizikai és állat sebzés portyázásban. Már lassan egy hete gyűlnek az adatok, így közzé lehet tenni az eredményt. Az adatbázisnak így összesen 256 bejegyzése lett (minden világon minden szint egy külön bejegyzést kapott).

A 256-ból mindössze 31 olyan rekord van, ahol a fizikai_sebzés+állat_sebzés < varázslat sebzés (ezek nem egymás melletti szintek!)
Mindössze 10 olyan van, ahol a fizikai_sebzés+állat_sebzés < 0,8*varázslat sebzés.
Egyetlen olyan sincs, ahol a fizikai_sebzés+állat_sebzés < 0,5*varázslat sebzés.

Tehát azt az állítást, miszerint a mágusok erősebbek, és csak az IQ-t érdemes növelni, cáfoltuk. Cáfoltuk azt az állítást is, hogy nem volt szükséges az állatok kritikus örökítését megszüntetni. Lesz persze továbbra is, aki tovább bizonygatja, hogy "de engem tegnap a Józsi kapásból lelőtt egy 2000-es varázslattal!", de ettől a tények még tények maradnak.
Dátum: 2009.12.20. 22:54:33
Idézet: Yasmina - 2009.12.20. 19:32:57
Ez csak egy ötlet, amit lehetne finomítani, de egy biztos, hogy az állatok alapszintjét kellene előtérbe helyezni és nem azt, hogy hány szintet léptek!

Miért kellene az állatok alapszintjét előtérbe helyezni? Megyek, vadászok, befogok egy állatot, aminek az alapszintje az enyémmel megegyezik. Ezért semmit sem kellett tennem. Van egy 50. szintű állatom: na akkor ezt már hosszú ideje nevelgetem, babusgatom, etetgetem... Az alap és a normál szint egyaránt fontos!
Dátum: 2009.12.20. 20:55:00
Rövid összefoglalás:

1.) A játék szabadságát meg akarom tartani, csak az extrém eseteket akarom elkerülni. (pl. 1. szinten 60-es elnyelés. És Ariel: ez nem piszlicsáré dolog, meg lehet csinálni). Szó sem volt arról, hogy a tárgy szintje ne lehessen nagyobb, mint a karakteré, ez a korlátozás értelmetlenül túlzó lenne.
2.) Nem akarok olyan túlkomplikált képletet, amit senki sem ért.
3.) Az építéshez való kötés nem jó ötlet. Abból nem lesz baj, ha egy 80. szintű karakter keveset épített, és mégis használhat 80. szintű tárgyat. A gond abból lehet, ha a 80. szintű karakter 300. szintű tárgyat használhat.

Egy egyszerű, csak az extrém módon exploitoló, vfezőket nem korlátozó, szinthez kötött megoldás, ahogy többen javasolták is:
- Egy karakter max. olyan szintű epikus tárgyat használhat, amelynek a szintje másfélszerese (esetleg kétszerese?) az ő szintjének.
- Gyakorlótér / Védőfal/Nekrofun trón: maximum szint/2 szintnyi számít. Tehát egy 20. szintű karakternek max. 10 szint. Ez már egyébként hónapokkal ezelőtt be lett ígérve.
Dátum: 2009.12.19. 15:09:14
Idézet: Prisma - 2009.12.19. 13:32:22
Nem tudom azonban kihagyni, hogy ez a fenti mondat egy az egyben alkalmazható a TP tömésre, azzal a különbséggel, hogy az ellen ugye tényleg semmilyen védelem nincsen, míg a portyában való lenyomás ugye a támadónak okoz kárt, ha a védekező konyít valamit a játékhoz...

Ezzel kapcsolatban már van egy javaslat, csak még nem jutottunk odáig, egy új szaki, ami mindenképp ad LE-t, ha a portyában kevesebbet nyersz valamennyinél. Erről is lesz majd egy topic.
Dátum: 2009.12.19. 15:07:23
Mindenképp valami olyan szám kellene, ami mindenkinek egyszerűen érthető. Ha valaki komplikált képlet dönti el, használhatom-e a tárgyat, az semmiképp sem jó. Akár a szerencséhez kötni lehet, ugyanolyan egyszerű, mint a szintet nézni. A szint talán azért jobb, mert a képletnek hosszú távon, magas szinten is jónak kell lennie. Márpedig nehéz azzal számolni, hogy hosszútávon 30. vagy 60. szinttől kezd el valaki manakonstrukcióval építeni normál építés helyett. A szint olyan szempontból jó mérőszám, hogy azt azért elég jól lehet tudni, hogy 10. szinten a +60 elnyelés vagy +60 védekezés problémás lehet.
Dátum: 2009.12.19. 13:26:50
Jerikó: tökéletesen igazad van, akkor nincs jobb ötletem, mint valahogy a szinthez kötni.

Ywgardd, hidd el, a +60 támadás és +15 IQ többet ér, mintha normál helyett prémiumos tárgyad van...
Dátum: 2009.12.19. 13:23:54
Idézet: Mortimer - 2009.12.19. 12:48:44
Ha visszanézel, pont én magyaráztam ezt másoknak.


Öööö... izé:

Idézet: Mortimer - 2009.12.18. 13:18:11
Idézet: Miklós - 2009.12.18. 13:09:57
A beépítést nehezíteni, korlátozni stb. értelmetlen. Simán meg lehet csinálni azt, hogy az 1. szintű és a 80. szintű karakter létrehoz egy szövetséget, az 1. szintű beépíti az 1000 LE-t, és utána teljes jogú tag lesz, hiába lesz 100ezres lélekkút a nap végére.


A két mondatrész között mi az összefüggés? Nem magyaráztad meg, hogy miért értelmetlen.


Dátum: 2009.12.19. 13:03:58
Jerikó, az 1.)-es ponttal egyetértek, olyannyira, hogy az már egy ideje fent is van a fejlesztési listán.

A 2.)-est nem tartom jó ötletnek - ez csak a személyi ellentétek kiélezésére lenne alkalmas. Ha a pontozás publikus, akkor az emberek nem használnák annyira.

A 3.) érdekes ötlet, de szerintem gyakorlatban nincs értelme. Szerintem minden pontozó oszt az 1-esek mellett 10-eseket is, csak más embernek...
Dátum: 2009.12.19. 12:40:43
Sok érdekes hozzászólás elhangzott itt, és nagyon jól körüljártátok a problémát.

Tekintsük most el attól, hogy mennyire igazságos az, ha mostantól az alacsony szintűek nem használhatnak erősebb epikusokat, VAGY ha visszamenőleg mindenkinek az epikus tárgyai korlátozódnak, aki nem megfelelő szintű. Vizsgáljuk meg inkább, hogy ez szükséges-e.

A probléma ugye legalapvetőbben a körbeépítéssel idézhető elő (volt Mortimeren kivül, aki nem értette, mi az, és el kell neki magyarázni?). A körbeépítés, ahogy itt többen leírtátok, nemcsak azt eredményezheti, hogy az 1. szintű karakternek 80. szintű epikusa lehet, hanem azt is, hogy +60/+60/+15-ös bónusza és még egy halom egyéb tápja. A bónuszokkal kapcsolatban már korábban volt róla szó, hogy korlátozzuk valahogy (a fejlesztési listán is rajta van), de azért nem valósult meg a dolog, mert ott is számos ellenérv érkezett.

Nézzük meg konkrétan, miről is van szó: a játékban jelenleg már vannak 90+ szintű karakterek. Aki most indít egy 1. szintű karaktert, az az életben nem fogja ezeket utolérni. Tehát egy új karakter indításakor a cél mindenképpen az lehet, hogy a saját szintjéhez képest minél erősebb tudjon lenni. Valójában, ez a játék szabadságából adódó plusz lehetőségek egyike: ha egy topon levő karakter kezdi unni a játékot, egy új célt találhat abban, hogy egy barátját rábeszéli, kezdjen el játszani, csinál neki egy új szövit, amit köréépit epikusokat öl neki stb. A TFen volt egy ilyen aspektus, úgy hívták, üstökös karakter, jó szórakozást nyújtott sok játékosnak, anélkül, hogy bárkinek a szórakozását elrontotta volna.

A TFhez képest azonban van itt pár jelentős eltérés. Először is, a VU-n a szabályok szerint egy játékosnak egy világon egy karaktere lehet. Az esetek 95%-ában, amikor a 80. szintű karakter az 1. szintű karakter köré szövetséget épít, az nem más, mint multizás, egy második karakter indítása. Lehet persze kamuzni, hogy "az unokaöcsém kedvet kapott a játékhoz, és így segítek neki", de mindenki tudja, mi az igazság. A másik, szintén súlyos probléma: A játék alapvetően ingyenes, az egyetlen ok, amiért a játék még mindig működik, hogy a játékosok kisebb része hajlandó fizetni érte, cserébe kényelmi és táp előnyöket kap. Abban a pillanatban, hogy tudok csinálni egy alacsony szintű karaktert, akire egy kanyi őskövet sem költök, mégis +60/+60/+15 bónuszt, és 80. szintű epikus tárgyakat használhat, és bármilyen, nem multizó, a játékért fizető játékost könnyedén le tud nyomni, bajnoki viadalon, portyázásban, akárhol, akkor az egy hiba a rendszerben, amit korrigálni kell.

Tehát korlátozásra nincs szükség azért, hogy a játékegyensúly fennmaradjon, a játék szabadsága ennél sokkal fontosabb. De a multizás akadályozására, és a prémium játékosok érdekeinek védelmére ez igenis szükséges.

Elhangzott javaslatok voltak:
- minimum KP licit meghatározása. Ez csak az epikusok problémáját orvosolná, azt is tökéletlenül ezért ez nem megoldás.
- ha valakinek az össz építése a szövetség kút alatt van, akkor a bónuszokat nem használhatja. Nagyon drasztikus megoldás, és valószínűleg "ártatlanokat" is sújtana, a tárgyak problémáját pedig nem oldja meg.
- ha valakinek a szintje, vagy a lélekkúthoz viszonyított értéke egy meghatározott arány alatt van, akkor a tárgya, a bónuszok stb. is arányosan kevesebb bónuszt adnak. szerintem ez lenne messze a legigazságosabb rendszer. Ha a szinttel számolunk, ott kevésbé van visszaélési lehetőség, a lélekkút viszont sokkal reálisabban modellezi, hogy mi az a feltétel, amitől egy karakter ténylegesen jogosan használhatja e bónuszokat.
Dátum: 2009.12.18. 13:15:27
Idézet: Mortimer - 2009.12.17. 16:01:56
Miklós, ez elvileg ugye a gyengéket segítené. De nekik a szakértelmeik is jóval kisebbek, mint a kemény portyásoknak, szóval hogy fogják azokat szakértelmekben megverni?

Ha neked 30-ból 20 szakértelmed toronymagas, 10 pedig 0-s, nekem mind a 30 egyes, akkor sok esetben én fogok nyerni. A magasabb SZÖ nem garantálja a győzelmet, lehet taktikázni.

Idézet: Bumburnyak - 2009.12.17. 16:39:07
Támadás itala Bajnoki viadalon működni fog?

Nem.

Idézet: Cavalorn - 2009.12.17. 16:47:23
TP járni fog hozzá ?

Nem

Idézet: Vaczakka - 2009.12.18. 12:30:12

1. Mi van akkor, ha döntetlen lesz az eredmény? Addig lesz +1 szaki összemérve, amíg valaki nem nyer, vagy simán döntetlen. Ha simán döntetlen, akkor a "döntetlenes" beleszámít ez az eredmény?

2. Ugyanazt az ellenfelet ugye nem támadhatom baráti portyában és rendes portyában is egymás után? (t.f., hogy vesztek a baráti portyán egy kb. velem azonos erősségű karakterrel szemben, és kapot támadás italát. Majd fogom magam és rögtön le is portyázom. Ugye ez nem lesz megengedett, és a baráti portya is rendes célpontnak számít majd támadhatóság tekintetében?)
.

Csak olyan szakit választunk, ami eltérő a 2 karinál. ha ilyen nincs (valószínűtlen) akkor random dönt.
Igen, ha baráti portyával mész valakihez, akkor letárolódik, hogy portyáztál hozzá, és a szabályok szerint támadhatsz csak legközelebb.