Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2010.01.11. 15:53:54
Kiírtuk a 4-es világ előregisztrációját, lehet rá jelentkezni. A 4-es világ jövő hétfőn, jan. 18-án indul. A feltételek megbeszélését és véglegesítését a héten még folytatjuk, és a világ indulásakor ki lesznek rakva a hivatalos feltétel oldalon.
Dátum: 2010.01.11. 15:50:17
Ha valaki jelentősen alacsonyabb szintű karaktert üt, akkor a LE és a Tp is kap egy 1-nél kisebb szorzót a szintkülönbségtől függően, a 20-100% szorzó mellett! Tökéletesen igazatok van, ezt a módosítóról a megbeszélés során egészen megfeledkeztünk (én legalábbis biztosan), pedig ez a szorzó is fontos ahhoz, hogy a lefelé ütést kevésbé "rentábilis" legyen. Természetesen ezt a szorzót az EH-val kapott minimum LE esetében is alkalmazzuk.
Dátum: 2010.01.11. 12:26:40
- Ha a bajnoki viadalon olyan kategóriában indulsz, ahol korábban már nyertél, nem medál * -1-et, hanem medál * -3-mat kapsz a tulajdonságaidra.

- Egy karakter csak olyan epikus tárgyat készíthet be, amelynek a szintje VAGY max. kétszerese az övének, VAGY max. 20 szinttel nagyobb (a két feltétel közül bármelyiket elég teljesíteni). Akinek van ilyen tárgya, attól nem vesszük le, de ha a feltétel 2 hét múlva sincs meg, átmenetileg le kell vennie amig a feltételt nem teljesiti.

- Bekerült egy új szakértelem, az energiahasznosítás. 44-es tanulás kell hozzá. Visszafogott fejlődés szakértelemmel kizáró, tehát vagy az van meg, vagy ez. Ha portyában győzöl, és a kapott LE kevesebb lenne egy adott mennyiségnél (0,2*szak.szint*ellf.szint)*(20-100%), akkor azt a mennyiséget mindenképp megkapod. Maximális szintje 50. Az így kapott LE-t már nem módosítja semmi, csak a kreatív affinitás (de a gyémánt bónuszt figyelembe vesszük, tehát a gyémántos nem kap kevesebbet). A szakértelem védekezéskor is működik. Az elkövetkezendő 2 hétben aki akarja, felejtés szakértelemtől függetlenül le tudja felejteni a visszafogott fejlődést.

- Módosult a transzcendális projekció szakértelem. Szakértelem szint x 100 LE helyett szakértelem szint x 100 + játékos szint*2 LE-t véd.

- Módosult a láthatatlanság alap bónusza: 10 helyett 10+szint/10, (erre még rájön a szintkülönbség x4) 20% sebzés helyett 20+szint/5 %, ahol szint a saját szinted. Ezenkívül a varázslat is többet sebez, 20+szint/5%-kal.

- Bekerült egy új épület, a gyógyító szentély. Előfeltétel: Bűvös kunyhó 5.
Az ép regeneráció sebességét gyorsítja, maximális szintje 50. A beállításoknál megadható, hogy működjön-e vadászat közben.

- Bekerült három új, lélekgyémántért megvásárolható relikvia. A lélekkufárnál megtekintheted őket, ha már elég magas szintű vagy (70+ szinttől).
Dátum: 2010.01.10. 11:39:14
Érdekes a párhuzam a magyar helyzet, és a szomáliai kalózok esete között. A szomáliai kalózok az elmúlt években egyre pimaszabbak lettek, hajókat rabolnak el, óriási váltságdíjakat kérnek. Mostanra már akkora jövedelemre tettek ebből szert, hogy az ország szép fejlődésnek indult, külföldi befektetéseik vannak, csak idő kérdése, hogy a pénzüket arra használják, hogy tulajdonrészt vásároljanak világszintű bűnszövetkezetekben, terrorcsoportokban, vagy ha úgy tartja kedvük, bankokban. Mindenki tudja, hogy kik ők, az elmúlt 10,000 évben, egészen 30 évig visszamenőleg senki sem töprengett volna az egyértelmű megoldáson: jobb esetben lebombázzák az összes szomáliai kikötőt és elsüllyesztenek minden hajót, ami onnan kifut, rosszabb esetben az egész országot elpusztítják. Manapság már ezek a lehetőségek fel sem merülnek. Hiszen lehet, hogy 1-2 ártatlan szomáliai is odaveszne, ami pótolhatatlan veszteséget jelentene a fejlett nyugati társadalom számára. Sőt. Ha a kalózok a harci helikopter közeledtére gyorsan a vízbe dobják a puskájukat, és azt mondják, hogy ők voltaképpen halászok, őket is elengedik, bizonyíték hiányában. A jogállamok, demokrácia álszentsége, amely mára már elnyomta az ember fajfenntartási ösztönét.
Dátum: 2010.01.09. 12:59:17
Idézet: Pietrus - 2010.01.08. 21:16:37
Logikai eszmefuttatás: Azt mondtad régebben, hogy a pp-t nem erőforrásnak, hanem korlátozásnak szántátok.


így van. Hosszú ideig ez volt az álláspontom, de végül a játékosok hosszadalmas és folyamatos nyomására a pp is egyfajta erőforrássá vált. Attól a pillanattól, hogy védelem italt lehetett érte venni, de még inkább, amikor már kristálypontra lehetett váltani, ill. kalandot lehetett általa találni. Szóval szerintem most nem azt bizonyítottuk, hogy ellentmondtam magamnak, hanem azt, hogy észérvekkel rávehető vagyok a változásokra.
Amit írtam a szaki működésével kapcsolatban, azt nem olvastad el figyelmesen. Az EH-ra nem jön rá semmilyen további bónusz a kreativ affinitáson kivül. Hasonlóképp, olvasd el amit korábban írtam a gyengék farmolásával kapcsolatban, ott választ kapsz a dilemmádra. Ha még tovább redukáljuk a gyengékért kapott LE-t, és növeljük az erősekért kapottat, akkor azzal csak egy agresszív pozitív visszacsatolást eredményezünk, ami a táposakat még tovább tápolja.

A szintlépés további jutalmazásáról: nekem ez nem tetszik, még tovább ösztönöznénk azokat, akik előre rohannak a többiektől, hogy hagyják maguk mögött a pvp aspektust és valahol egy másik galaxisban tamagocsizzanak, a többiektől függetlenül. A szintlépéskor már most is rengeteg tápot kapsz: új tárgyak, több ép, vp, több LE, több LGY, bizonyos szinteken új lehetőségek.
Dátum: 2010.01.08. 21:03:10
Az épitéssel kapcsolatban Jerikó ötlete tetszett, mert egyszerű, érthető és megvalósítható. Viszont átgondolva, van vele több probléma:
- mindenki csak a kutat tölti, onnan megy tovább a LE. ezzel 2 gond is van, a kút sokkal könnyebben túlcsordul, a töltő emberrel pedig ha afk lesz pár napra, vagy épp nem jót tölt mert vmit félreértett (ilyen is előfordult) akkor gondok vannak.
- Ha vki kilép, töröl akkor csökken a lélekkút, ez egy elég merész gondolat! Extrém esetben előfordulhat hogy van egy überszövi rengeteg épülettel, de minimális kúttal, ekkor értelmetlen háborúzni ellene. Ráadásul a katalizátor töltés is ezen alapul, a szövik ezt ki fogják játszani, inaktiv "nehezék" karikkal töltik fel az üres helyeket, hogy meglegyen a nagy lélekkút és regenerálódás, tehát ez nekem feleslegesnek tűnik.
Talán a kútcsökkentés azért jutott eszedbe, mert azt irtad, hogy az épitési követelmény a kút %-án múlna. De ha jobban átgondolod, ez nem fog problémát okozni, a képletben, amit irtál, a kútméret egy redundáns változó, ki lehet hagyni. Veszem a tagok átlag építését, elosztom kettővel, és ennek kell megfelelni, gyakorlatilag ezt irtad. Viszont ez hosszútávon ellehetetleniti a szövikbe való belépést, mert a tagonkénti épités sokkal több lesz, mint a lélekkút.
Az alap probléma az, hogy a belépő a tápokat nem fokozatosan kapja meg, egy örökkévalóság után a nyakába zúdul egyszerre az egész.

Ezt Caveman ötletével kéne megtámogatni, hogy az épületek már az építéssel arányosan fokozatosan elérhetővé válnak. Igen ám, de míg egy gyakorlótérnél lehet mondani, hogy a szükséges 50%-kát beépitetted, tehát a gyakorlótér 50%a érvényesül, hogy döntöd el, hogy használhatja-e az epikus emlékművet vagy a kémgömböt?

Ezeket átgondolva, talán a legegyszerűbb a következő lenne: a jelenlegi rendszert kiegészítjük annyival, hogy vesszük az épitések átlagát, elosztjuk kettővel. Aki ennyit épitett, az a fokozatos tápot adó épületeket (gyaktér, védfal, nekrofun trón, mágustorony stb) 100%-ban kihasználhatja. Aki nem, az %-kosan. Pl. az átlag épités 8millió, aki 2milliónál tart, az minden épületet 50%-os kapacitással használ. A vagy van vagy nincs épületek (epikus emlékmű, kincseskamra, aréna stb) működnek neki. Ezt programozni is egyszerű.
Dátum: 2010.01.08. 20:40:54
Idézet: Otoaak - 2010.01.08. 15:50:26

Ugye a KH ellen nem fog működni a szakértelem ?
És ugye lesz benne fék, hogy az alacsony szintűeket kevésbé érje meg ütni?


A szakértelem leírása a nyitó topicban olvasható.

Azzal kapcsolatban, hogy a KH ellen a szakértelem ne működjön, a következő érv érkezett a topicba:
- A KH már így is elég táp, ne tápoljuk tovább a topot.
A következő ellenérvek érkeztek:
- A KH a kezdeti tápossága óta több lépésben "letápolódott" (jelentős lélekszívás immunitást kaptak, kábítás immunitást kapnak, a mostani patchel tr.projekciójuk is megnő)
- A KHba ez a szakértelem már eleve "be volt építve", tehát pont ellenük ez a szakértelem amúgy sem csinál semmit, ráadásul a kevés célpont miatt gyakran vannak 100% alatt.
- A KH egyetlen és elsődleges célja az volt, hogy a top számára a portyacélpont hiányt részlegesen megoldja. Ha semmilyen "táp" nem működik rájuk, ami egyébként normál portyában működne (lélekszivás, kinzókamra amúgy se ill. kevésbé) akkor értelmüket vesztik.

Én ebben a témában semleges vagyok, de az elhangzott érv és ellenérvek közül az utóbbiak számomra meggyőzőbbek és alátámasztottabbak voltak. Felhívom a figyelmet, hogy a szakértelem leprogramozásra került, a mai napon megcsináltuk a tesztelést, hétfőn reggel felpatcheljük, tehát ha bárki még érvelni akar a témában, akkor nagyon gyorsan, nagyon nyomós érveket kell felhoznia ahhoz, hogy változtassunk még (és érvelés alatt nem az össze-vissza pontozgatást értem, hanem a racionális, matematikai és logikai alapú indoklást).

Fék az alacsonyabb szintűek ütése ellen: erről már jópár hozzászólás van a topicban, olvasd vissza őket. Röviden: nem lehet olyan "féket" kitalálni, ami hatásos lenne, és nem épp az ellenkező hatást érné el (az erős karaktereket még tovább erősítené). Egy "természetes fék" az, hogy az alacsonyabb szintűekért kevesebb LE jár, a 100%-nál kisebb státuszúakért pedig arányosan kevesebb LE.
Dátum: 2010.01.08. 14:13:43
Összegyűjtöttem a javaslataitokat, az első csoportban azok, amelyeket biztosan meg lehet valósítani:

5-ös világ jelenleg tervezett módosítások:

szakértelmek
nincs: visszafogott fejlődés, szinguláris ismeretek, hordagyűlölet
módosul: manakonstrukció (1/3 hatékonyság), kivégzés (kevesebb plusz LE-t ad), kreatív (szintenként csak 1% plusz LE)

épületek
nincs: hatalom tornya
módosul: őrtorony szintje max. 6-7.

tárgyak
nincs: gyilkos szkarabeusz
módosul: aukciós bérlet csak 2x bónuszt ad

általános
picivel gyorsabb ép regeneráció

Egyéb javaslatok voltak még (megvalósításukról még nincs döntés):

1. Az épületeket csak akkor lehessen használni, ha minden egyes épületbe beleépített vki egy minimumot (pl. őrtorony szerinti %). Tehát 2-es őrtoronynál (8 tag) az 1-es gyakorlótérhez (5000 LE) 5000/8=625 LE-t kell beleépíteni. 2-eshez (25000) 25000/8=3125-öt. Ha az építés 625 és 3125 között van, akkor 1-es szinten működik neki.
Ez a rendszer eléggé komplikált, nehezen talál benne helyet a lélekkút. Bár tényleg igazságos lenne, ezt valószínűleg nem lehet megvalósítani, hacsak nincs elsöprő támogatottsága.

2. Portyázásért kapott TP
Erről írtatok, hogy jó lenne valami változás, de nekem elképzelésem sincs, mit kéne ezen változtatni. Ha van konkrét, értelmes ötlet, akkor megnézzük, be lehet-e épiteni.

3. V3 portyarendszer
Ez egy felvetés volt, hogy legyen-e a V5 "békés világ", valószínűleg erről kiirok egy szavazást.

4. Állatok elnyelésének csökkentése (felezés)
Nem tudom, ez mennyire szükséges, így is elég szép sebzések vannak... Volt olyan felvetés is, hogy az állat elnyelés képletében az alap és módositott szintet cseréljük meg, azért, hogy gyakrabban kelljen állatot cserélni. Ez persze megoldható, de akarjuk, hogy az emberek gyakrabban cseréljék az állatukat? Én pl. utálom a hosszasan fejlesztett drágaszágomat a szemétbe dobni...

5. Inspiráció
Amiről lehet szó, az inspiráció nevű relikviához hasonlatos mechanizmus, amely szakértelemtől vagy tárgytől függetlenül működne. Ennek lényege, hogy a játékos több csp-t kap, attól függöen, hogy mennyire van elmaradva az élmezőnytől. Ennek egy variációjára gondoltunk, ahol nem a szintkülönbség számítana, hanem hogy mennyivel később indult a játékos a kezdetekhez képest (a TF-es EXT megfelelője). A nagyobb mennyiségű csp azonban további problémákat vet fel.
Sokaknál volt fontos szempont a játékkal töltendő idő, és ebben előkelő helyet foglalt el a vadászat, amely során a csp-ket el kell költeni. Ezen belül is a kvíz megválaszolása, és a kényszer, hogy 15% előtt, a vadászat lejáratakor visszalépni, és elkölteni a LE-t. Olyan mechanizmust biztosan nem fogunk berakni a játékba, hogy egy gombnyomással X CSP-ért megkapod az LE-t és TP-t. Ami felmerült, egy olyan mechanizmus, amellyel 2, 3 vagy akár 5 csp-t költesz el 1 vadászatra, és a kapott LE és TP és ennyiszeres (sajtolásnál szintúgy). Ez mindenképpen csak bizonyos megkötésekkel lenne megengedhető, lehetséges feltételek, csak akkor használhatod, ha legalább X CSP-d van, legalább Y vadászatra elmész, ÉS a vadászatot nem szakítod meg közben.
Egy lehetséges alternatíva, hogy egyszerűen kevesebb CSP-t kapnak a játékosok naponta, viszont a vadászat több LE-t és CSP-t ad.

6. Transzplantáció, ultraspecializáció hatásfokának csökkentése, ehhez kötött tárgyak gyengítése: ez elivleg megoldható, de ezeket már olyan jól megszoktuk a tárgyak entitás öléssel megszerezhetőek, bárki hozzájuthat, aki mért ne lehessen látványos fejlődés javulást elérni?
Dátum: 2010.01.08. 13:35:55
Hétfőn, január 11-én bekerülnek a játékba az alábbi topicban leirt fejlesztések:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,286.0
Ugyanezen a napon, hétfő délután kiírjuk a 4-es világ előregisztrációját.

ezt követően a következő dolgokkal fogunk foglalkozni (nem feltétlenül ebben a sorrendben):
- baráti portyázás
- egy régóta tervezett webes optimalizáció
- 5-ös világ indítása
Dátum: 2010.01.08. 12:47:15
Nekem mind1, hogy 50 v 100, de másnak pont az volt a véleménye itt a topicban, hogy 100-nál érdekesebb lenne a játék. Esetleg lehetne az is egy variáció, hogy ne a leggyengébb epikussal induljon, de 50 legyen. Akkor ezt is berakom szavazásba.

Esetleg azt is lehet, hogy kapásból mindenki 50-es energiahasznositással indul a fele szakifejlesztés helyett. A szakifelezést egyébként azért is javasoltam, mert ilyen rövid idő alatt bizonyos szakértelmeket egyáltalán nem érdemes fejleszteni, mert nem térülnek meg. Ha viszont olcsóbb a fejlesztés, akkor többféle stratégia lehetséges. Azt, hogy az emberek szakikat fejlesztenek, önmagában nem érzem problémának, nem mind1, hogy mi az, amit fejlesztesz. Mindenesetre több variáció van, mintha megdupláznánk a szakik költségét, és emiatt a tulajdonságok felé menne el a fejlesztés.

A randomot kevésbé randommá tenni, ezt semmiképp nem tudjuk megoldani, ehhez a program legalapvetőbb részeit kéne egyenként teljesen újrairni.
Dátum: 2010.01.07. 16:56:05
Elnézést, a V4 újraindítással kicsit elcsúsztunk, de hétfőn, január 11-én ki fogjuk írni az előregisztrációt.

A változási javaslatokkal kapcsolatban:
- Fix "beugró". Sajnos, ez nem megvalósítható.
- 50 helyett 100 epikusig menjen a szerver: rendben, ez mehet.
- A HT mint nyerési feltétel: ebben nem volt még egyértelmű konszenzus, maradjon, ne maradjon? Max. felrakok erről egy szavazást, hogy eldöntsük.
- Pontrendszer: ennek kidolgozására és leprogramozására sajnos nincs kapacitásunk, de ha erre valaki csinál egy jól átgondolt, ésszerűen kidolgozott rendszert, akkor szivesen beüzemeljük későbbi V4-en.
- Kócos javaslata arról, hogy kicsit csavarjunk a szabályokon: ezen gondolkodtam, ami pl. egyszerűen megvalósítható, hogy a szakértelmek fejlesztése feleannyiba kerüljön. így ha nem is 50-100-as szinten indulnak bizonyos szakértelmek, de lényegesen könnyebb lesz őket kifejleszteni, könnyebben, gyorsabban lehet egy-egy taktikára ráállni. És akár azt is meg tudjuk csinálni, hogy az új szakértelem, az energiahasznositás (fix LE portyáért) mindenkinek meglegyen alapban 1. szinten, így már a játék korai szakaszában fel lehet fejleszteni, feltétel nélkül.
+ saját javaslatom: a 3 gyorsítás funkció alapban mindenkinek megvan.
Dátum: 2010.01.07. 15:36:07
Idézet: Kocos - 2010.01.07. 15:19:44
Ha gyakorlatilag elismerjuk, hogy a gyemant az egyik leggyengebb horda, ha gyakorlatilag elismerjuk, hogy a portyaban keves a LE (es ezert keves a gyemant bonusz), akkor miert nem vonatkozik a gyemant bonusz az uj szaki altal termelt LE-re?


Kócos, csak a saját nevedben beszélj, nem hiszem, hogy pl. én bárhol azt mondtam volna, hogy a gyémánt a leggyengébb horda. A hivatalos álláspontom az, hogy a horda bónuszok jól ki vannak egyensúlyozva. De ezt a témát hagyjuk, a játék eleje óta lehet vitázni róla, hogy melyik horda az erősebb, és a játék végéig (ami remélem sosem lesz) fognak is róla vitázni.
Ami azonban sokkal lényegesebb, hogy eszünk ágában sincs ezt az igen törékeny egyensúlyt megbolygatni azzal, hogy bármely hordát egyoldalúan jelentősen megerősítjük. Szóval szó sem lehet róla, hogy egy nyers LE termelő képesség jelentősen többet adjon bármely hordának.
Dátum: 2010.01.07. 13:46:56
Baraty megdumált közben, hogy az epikusokra licitálni azért lehessen akkor is, ha még nem tudod használni (küldetéshez, vagy ha hamarosan használni fogod tudni).
Dátum: 2010.01.07. 11:37:33
Volt 1 kérdés arról, hogy az energiahasznosítás ebben a formájában hogyan befolyásolja a gyémánt hordát. Erre azt mondtam, hogy az EH csak ahelyett ad LE-t, ami eddig 0 volt, tehát a 0-ra nem jár bónusz. De Jerikó érvelése helytálló, ha az egyébként szerzett LE 0 és EH adta bónusz között van, akkor a nem gyémántosok jobban profitálnak a szakiból, mint a gyémántosok. Gondolkodtam ezen, és megvan a megoldás is, egy példán keresztül leirom.

Tegyük fel, hogy az EH 500 LE-t adna. Te normálisan a portyából 300 LE-t szerzel. Ekkor az EH ezt felkerekiti 500-ra, vagyis kapsz még 200-at. Ha gyémántos vagy, akkor a 300 helyett 390-et kapsz, az EH-ból csak 110 plusz fog járni. Ezt úgy küszöböljük ki, hogy kiszámoljuk a szerzett LE-t gyémánt bónusz nélkül (ez esetünkben 300), ezt felkerekitjük az EH-ra, és ezután adjuk hozzá az alapértékhez a gyémánt bónuszt.
Tehát nem gyémántos szerzett LE-je:
300 + (EH) 200
Gyémántos:
300 + (EH) 200 + 90 (gyémánt bónusz)
így a gyémántosok nem jutnak sem előnyhöz, sem hátrányhoz, marad minden a régiben. Ha a gyémánt bónuszt a végén csaptuk volna hozzá, akkor az EH-ra is járt volna, plusz LE-t adott volna a szaki a gyémántoknak, tehát az nem lett volna jó megoldás.
Dátum: 2010.01.06. 17:38:54
A szakértelem elkészitése egyszerű, de nem akarok Baraty nevében nyilatkozni

Arról, hogy senki sem fogja kifejleszteni, mert táptalan - ezt majd meglátjuk, annyira azért nem gagyi ez a szakértelem, mint néhányan hiszik. Végigszámoltam, úgy gondolom, lesz olyan, akinek érdemes lesz ezt fejleszteni a VF helyett, és olyan is, akinek jobb lesz a VFnél maradni.
Dátum: 2010.01.06. 09:26:53
Jó lenne egyébként, ha a másik tábor is kifejtené a véleményét. Lehet, hogy a top is ragaszkodik hozzá, hogy a szinguláris mellett ne lehessen energianyelést tanulni. Azt tudom, hogy Birka ennek a pártján van, és Mortimer is 1-est adott a hozzászólásomra, amiben azt írtam, hogy a szingut ne zárjuk ki. Ha a többségük igy gondolkodik, akkor én nem leszek semmi jónak elrontója.
Dátum: 2010.01.06. 09:10:11
Idézet: McGee - 2010.01.06. 08:54:30
Az epikus tárgyakra a szint*kincspont minimum licit miért nem elfogadható?

Erről ment egy topic 2 hétig. Olvasd el, ott megtalálod a magyarázatot.

Szeretnék egy téveszmét eloszlatni. Nem fűződik semmilyen érdekem sem ahhoz, hogy a "top" játékosokat, vagy a pókokat, vagy a nőket, vagy a 29-31 év közöttieket, vagy a portugálokat jobban pártoljam a játékban, mint a többieket. Valójában, a topok az átlagnál egy kicsit több fejfájást okoznak, mivel számukra a játék kicsit másképp néz ki és más célokból áll, mint az átlagnak.
A KH-ban már amúgy is van lélekenergia, effektive beléjük van épitve ez a szakértelem. Ezenkívül a top játékosoknál igen ritka, hogy valaki 80 v 100%-kon legyen, tehát nekik ez a szaki jóval kevesebb tápot ad mint az átlagnak. Nem azért nem akarom a szingut kizárni, mert ez a "topnak nem jó", hanem azért, mert értelmetlen. A VF egy karakter erősitő képesség, a szinguláris egy karaktert gyorsitó képesség, teljesen mást csinál a kettő. Ha a szingut kizárjuk, azzal nemcsak a topot korlátozzuk be, hanem azt a középmezőnyben levő játékost is, aki ledobja a VF-et, átvált szingura, és megpróbál rákapcsolni, hogy behozza a lemaradását.
Dátum: 2010.01.05. 23:02:59
Updateltem a nyitó topicot a változásokkal. Nagyon sok minden változott, Viktor, szóval igenis volt értelme a megbeszélésnek...

A szingulárisról - ha azzal is kizáró a szakértelem, akkor már túlzottan korlátozzuk azok körét, akik a szakit használhatják. Ha valaki meg akar indulni, utol akarja érni az élmezőnyt, akkor egyetlen minimális eszköze a szinguláris, szvsz ezt nem kell büntetni.
Dátum: 2010.01.05. 21:41:38
Idézet: Ariel - 2010.01.05. 20:43:24
Innentől kezdve mi fog arra ösztönözni, hogy ne a hullagyenge karikat csapkodjam szét? Ugyan annyi LE jön belőlük is, mintha erősebb ellenfelet választanék. A sebződés sem volt jó, de valahogy ez is hibádzik...


Ezt a témát már a játék indulásakor alapvetően átrágtuk. Hogy ne a lehető leggyengébb karaktert üsd, arra csak egyetlen dolog tud rávenni: ha egyáltalán nem jelenik meg a támadó listádon. Minden egyéb esetben őt fogod ütni. Mert ő biztos fejlődés az állataidnak, és a lehető legkevesebb sebződés, tuti alany a kinzókamrádba. A veled egyforma erős karaktert nem fogod ütni, mert van esély rá, hogy kikapsz, és te meg az állataid sokkal többet sebződnek - kivéve, ha nem arányosan, hanem sokszorosan több jutalmat kapsz a győzelemért, mint egy gyenge karakterrel szemben. Ez esetben viszont megindulna az exploit, az egyforma erős karakterek éjjel-nappal egymást ütnék egy szál buzogányban...
Most annyi van, mint eddig is: a gyengébb kariért, mivel alacsonyabb szintű, kevesebb LE-t kapsz. És ha az átlagnál gyengébb, akkor minden bizonnyal nem 100, hanem 60, esetleg 20 fog a neve mellett virítani: ezzel a százalékkal a kapott LE-t is megszorozzuk. Tehát egy veled azonos szintű, 100%-kos karakterért akár 5-6x annyi LE-t kapsz, mint egy 8 szinttel alattad levő, 20%-kos karakterért.

Ezt szerintem kár tovább ragozni, épp eleget beszéltünk róla a játék indulása óta...

Idézet: BaalCain - 2010.01.05. 20:47:23
Jó lenne ha energiádat a sokakat érintő dolgok felé fordítanád. Olyanokat lehetne megemlíteni amikről már egy éve is írtál: szövikalandok. Amiért könyörgünk: háborúreform.
És ami mindennél fontosabb lenne: ha holnap beteg leszek egy hétig ne kerüljek hátrányba, oldd meg valahogy, h NÉHA LE LEHESSEN ÁLLNI.


Bocs, de ez annyira típuspost, sokszor felírták, és csak ugyanazt tudom rá válaszolni.
1.) Bármilyen sok ember által kért, bármilyen fontos fejlesztések vannak épp folyamatban, lesz olyan, aki már nem tud mással érvelni, minthogy "OKÉ, de hány ennél SOKKAL fontosabb dolog van, miért nem azzal foglalkoztok?" Erre annyit tudok mondani - kinek mi a fontos. Lehet, neked más a fontos, de ahogy a felmérések és a fórum postok mutatják, másnak ez a fontos, tehát most épp ezzel foglalkozunk.
2.) A játékban le lehet állni. Katakomba pontosan erre való. A saját szintedhez képest hátrányba nem kerülsz, nem tudnak kiirtani, kifosztani stb. A csp-d elég nagy puffering tárolódnak, a lemaradást behozhatod. Amit sem én, sem soha semmilyen játék nem tudott és nem is fog tudni garantálni, hogy aki egy ilyen játékban az élmezőnyben, az első helyért versenyez, meg tudja tenni, hogy hónapokig nem játszik, és amikor visszajön, továbbra is azonnal első lesz. Megint egy téma, amiről éveket lehetne vitatkozni, de egy dörzsölt matematikus szvsz be tudná bizonyítani, hogy ellentmondás, ezért nincs megoldás. Az pedig nem fair, hogy azzal próbáltok falhoz állítani, hogy találjak megoldást egy paradoxonra
Dátum: 2010.01.05. 20:35:31
Felmerült itt még egy téma, hogy milyen módon lehet összehozni azokat, akik 10. és 80. szintű karakterükkel azonos szövetségben kívánnak játszani. Erre sajnos nem tudok rugalmas megoldást kínálni. Az alacsony szintű karakter fizikailag ugyan tagja lehet egy magas szintű szövetségnek, de nemcsak a VU, hanem más játék sem engedi meg, hogy a 10. szintű karakter ugyanazokat a kincseket kapja és használhassa, ugyanazokat az előnyöket élvezze, mint a 80. szintűek. A közösségnek tagja lehetsz, együtt építhetsz velük, együtt háborúzhatsz, de az epikus kincsekre várnod kell, ugyanúgy, mint nekik.
Megjegyzem egyébként, hogy a játék eredeti (pre-alfa) változatában nem volt lélekkútba építés, mint feltétel, hanem minden egyes épületbe minden egyes tagnak be kellett építenie egy meghatározott minimumot ahhoz, hogy az adott épületet használhassa. Ezt végül túl komplikáltnak ítéltük, úgy gondoltuk, a játékosok nehezen értenék meg, ezért került be a lélekkút építés. A karakterre alapított, rá épített szövetség gyakorlatilag ezt kerüli meg. (és ebbe nemcsak a 0-ról felhozott szövetség tartozik, hanem az is, amibe 20000-es lélekkútnál belépek, aztán ráhúznak még 200,000-et úgy, hogy én nem csinálok semmit). Ha ezt a problémát meg tudnánk, tudtuk volna kerülni, akkor az epikus korlátozás sem kellene, hiszen akkor nyilvánvaló lenne, hogy az illető megdolgozott érte. De ezt a feltételrendszert utólag már nem fogjuk bevezetni, ez a rendszer biztosan nem fog megváltozni.
A másik dolog, hogy önmagában egy über epikus tárgy nem teszi lehetővé, hogy a többieket utolérd, erre legfeljebb egy Inspirátor vagy hozzá hasonló tárgy lenne alkalmas (ha szélesebb körben elérhető lenne). Egyébként hamarosan indul az 5. világ, a 4. világot is újra fogjuk indítani, és lesz 2. világ az angol szerveren, tehát aki arra vágyik, hogy a kezdetektől az élmezőnnyel menjen, lesz lehetősége bőven. Az 1-es világon sajnos nem tudom garantálni, hogy aki most indul, meghatározható időn belül a top lista első oldalán találja magát (szint szerint rendezve...)

A V5-öt tárgyalni fogjuk, de egyszerre csak ennyi dologra van kapacitásom