Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2010.01.18. 18:05:51
Idézet: Kocos - 2010.01.18. 00:10:39
300e brutto ber nem 300e-be faj neked mint munkaltatonak (400 folott). Es egy autobusz nem 5 milio. Inkabb 50. Nem szamoltal a karbantartoval, pedig az kell. Valojaban tobb busz kell, hogy akkor is el tudj indulni, ha valami galiba van es a szereles nem azonnal megoldhato (mondjuk 1,2 busz). Van egy rakas jarat ami az egesz vonalon 4-5 embert visz el bizonyos idointervallumokban, de ugye azt nem teheted meg, hogy csak csucsidoszakban szolgaltatsz. Telepitened kell a megallokat, ami sok esetben nem csupan egy tabla kihelyezese. Jegyeket kell nyomtatnod. A jegyeket valakinek arulnia kell. Stb. stb. stb.


Jan. 1-től ún. szuperbruttó van, Kócos. A 300e bruttó, az 300e bruttó, nem pedig 500 vagy 200.
Egy autóbusz nem 5 millió? Nézz utána egy kicsit. 200 ezerért már lehet buszt kapni, igaz, az eléggé lepukkant (de a BKV jelenlegi buszai kb. ennyit érnek). 5 millióból elég jó buszokat lehet már venni (persze nem vadonatújat, de nem is kell). A karbantartóval számoltam (évi 300e biztosítások, karbantartás). Külön karbantartó munkással nem számoltam, 1 buszhoz nem is kell főállású ember, az hogy néha elviszem szervizbe az benne van a 300k-ban. Még egyszer, itt nem 200e értékü, 30 éves busszal számoltam, hanem egy 5 milliós, 5-10 éves busszal ami nem esik darabokra minden megálló után.
Az alapvállalkozásom 1 db busszal üzemelt, ha már van több buszom, tartalékbuszom, egy vonalon több busz jár, azt is ecseteltem a számítás második részében.
A kevés utasos járatok kiátlagolása szerepelt a számításban.
A megállók telepítése szerepelt a számításban (nyilván első évben a költség nagyobb, utána fenntartási van, ezt átlagoltam).
A jegyek nyomtatása, a szerepelt tételek mellett ELHANYAGOLHATÓ, ugyanígy nincs feltüntetve a 2l ásványvíz sem amit a főnök vesz magának.

Idézet: Constantin - 2010.01.18. 14:42:32
Azt kéne már észrevenni miért van hogy ebben az országban aki sztrájkol az mind jogtalanságot csinál meg etikátlan.

Nem véletlenül. A sztrájk intézményét azért hozták létre, hogy a munkás a tőkés által termelt profitból nagyobb részt kérhessen magának. Egy 70milliárdos tartozást felhalmozott állami vállalatnál ilyesmiről szó sincs. Ha a BKVnál egy évben lenne 100milliárd bevétel és 70milliárd kiadás, és a 30M különbözetet a főnökök mind maguknak akarnák eltenni prémiumként, reális lenne a sztrájk. Igy viszont csak azért lenne reális sztrájkolni, ha a 70milliárdot fizetés szerint arányosan leosztják, mondjuk valahány évre, és mindenkinek csökkentik ennyivel a fizetését, vagy legalábbis prémiumát, extra juttatásait. Most végül mindent kizsaroltak maguknak, amit akartak, de nem a BKV vezetőktől, hanem tőlünk, adófizetőktől - úgy, hogy a dologba semmi beleszólásunk nem volt, mert a választott képviselőink képtelenek képviselni az érdekeinket. Ez semmiben sem különbözik attól, mintha a nyugdijasok kivonulnának az utcára, hogy elállják a forgalmat addig, amíg nem kapnak 10% nyugdijemelést, és erre a kormány rábólintana, hogy oké, megkapjátok, úgyse érdekel minket, ez honnan lesz finanszirozva. Na de nem akarok ötleteket adni...
Dátum: 2010.01.18. 16:34:07
A mágikus regenerációnál most már azt is kiírjuk, hogy tudatturbózva mennyi idő múlva fogod tudni használni.
Dátum: 2010.01.15. 22:24:52
Számoljunk kicsit, tényleg reális-e, hogy ennyire veszteséges a BKV.

Tegyük fel, hogy csinálunk egy mikro-vállalkozást utasszállításra. Egy busz, egy vonalon közlekedik. A buszjegyet mindössze 125 Ft-ért adjuk (100+ÁFA)

Vásárolunk egy autóbuszt, amely egy 7 km-es szakaszon közlekedik, összesen 14 megállóval. Az oda-vissza távot 45 percenként teszi meg. Reggel fél 6-tól este 11-ig jár, összesen 23 teljes kört csinál. Napi 322 km-t tesz meg, így összesen (50L-es fogyasztással számolva) 3,22*50=161 litert fogyaszt. Megállónként átlagosan 3 utast vesz fel, így naponta átlagosan 28*3*23=1932 utast szállít naponta. 3 főállású sofőrünk van, akik váltásban dolgoznak, és 3 főállású jegykezelőnk/kalauzunk. Van ezenkivül 1 "főnök", aki a problémákat kezeli, a papirmunkát intézi, a könyvelést vezeti.

éves bevételek.
1932 * 365 * 100 * 0,75 = cirka 53 milló (100 Ft a jegyár, 0,75 bliccelők, nyugdíjasok stb)

jelentősebb kiadások.
autóbusz kb. 5 Millió, 10 évente cseréljük, tehát évente ez 500e Ft. Biztosítás, karbantartás, vizsgák legyen még 300e.
üzemanyag 161*365*300 = 17,6 M
7 alkalmazott, fejenként bruttó 300e = 2,1 M * 12 = 25,2 M
buszmegálló táblák telepítése, fenntartása, önk. engedélyek stb. 400 e
összesen 44 millió

a fiktív vállalkozásom tehát évi 9 millió profitot termel. most tegyük fel, hogy a vállalkozásomat "kissé" átalakitom. Egy helyett 300 busszal nyomom az ipart. Ekkor egy buszra 7 helyett átlagosan már 4 alkalmazott is elég, de felveszek egy halom új embert, kereskedelmi munkatársakat, marketingest (na jó, az a bkvnak nem nagyon kell), irodistákat, bérszámfejtőket, stb. Tehát marad a buszonkénti átlag 3 alkalmazott. A buszok árán azért ekkora mennyiségnél már valószínűleg tudok spórolni, talán az üzemanyagot is kedvezőbben kapom. Viszont cserébe lesznek sajnos járataim, amin kevesebb lesz az utas. Azért nyilván még mindig gazdaságosabb vagyok, mintha 300 db 1 buszos cégem lenne. Tegyük fel, hogy csak egész picivel, a profit évi 12 millió lett, buszonként. 3.6 milliárd lesz így a profit. Mivel ilyen jól megy, duplájára emelem a jegyárakat (valójában 300 Ft-ra, de lesznek, akik bérletet vesznek), igaz, ez profitnövekedést nem eredményez, mert közben a nyugdíjasoknak diákoknak stb. adok mindenféle kedvezményt. Állam bácsi a 16milliárd jegybevételemet megtoldja még 17milliárd támogatással. így tehát cirka 20milliárdot tudok költeni felsővezetők fizetésére és prémiumára, székház vásárlásra, garázsépítésre meg hasonlókra. Ha az átlagfizetést 300-ról 500-ra húzom fel, akkor is 15milliárdból gazdálkodhatok, de akkor már ölik egymást az emberek, hogy nálam dolgozhassanak! A problémák akkor kezdődhetnek, ha egy dolgozóra átlagosan a bruttó fizetésének megfelelő, további 500e Ft lopás, végkielégítés és egyéb panama jut, akkor ez 12,6 milliárd értéket fog kitenni.
Dátum: 2010.01.15. 16:49:43
Lezajlott a 4-es világ szavazása. Az indulást a vizsgaidőszak miatt feb.1-re halasztjuk.
További részletek:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,259.215
Dátum: 2010.01.15. 16:45:12
a V4es szavazást kiértékeltük, a 2. kérdéstől kezdve azok válaszait néztük, akik az elsőre azt mondták, a 4-es világon fognak játszani.
50 epikus: 27%. 50 epikus (30+): 23% 100 epikus: 49%
Tehát a 4. világ győzelmi feltétele 100 epikus lesz.
HT legyen-e győzelmi feltétel: 60% igen, 40% nem. Tehát része lesz a feltételnek.
Elhalasszuk-e az inditást a vizsgaidőszak miatt feb, 1-ig?
A szavazati arány szinte pontosan 50-50% volt, tehát úgy látjuk, nagyon sokan szeretnék, ha az indulással megvárjuk a vizsgaidőszak végét, ezért feb. 1-én lesz az indulás.
Legyen-e a karaktereknek 50-es energiahasznositása startkor?
A válasz 80% igen volt, tehát ez is meglesz.
A 3 gyorsitásról alapban nem volt szavazás, ez mindenképpen igy lesz.
Feb. 1-ig még azért akkor lehet ötletelni.
Dátum: 2010.01.15. 12:41:02
Jerikó, megmutatom, hol tévedsz.

A BKV, de az egészségügy és még jónéhány ágazat massziv állami támogatást kap. Ezek szükségességét senki nem vonja kétségbe. A probléma ott van, hogy pl. a BKVnál SENKI, ismétlem, SENKI nem érdekelt a hatékony működtetésben, sem a dolgozók, sem a vezetők. Egy magáncégnél két dologgal kell egyensúlyozni: minden lehetséges módon növelni kell a bevételeket, és csökkenteni a kiadásokat. A kettő külöbbözete tükrözi a vállalat eredményességét. A BKV óriási előnye, hogy nála a bevételek adottak, nincs más dolga, mint a kiadásokkal zsonglőrködni. Ha teszem azt, a BKV úgy működne, hogy a főnökök prémiuma, és a dolgozók fizetésemelése is attól függene, hogy a kapott pénzt hogyan sikerül beosztani, mennyit sikerül belőle megspórolni, mindjárt hatékonyabb lenne a gazdálkodás. Ha egy vezető nemcsak a prémiumát, de az állását is elveszithetné (végkielégités nélkül!!) ha többet költenek, mint amennyi pénzt kapnak, mindjárt felelőséggteljesebbé válna a gazdálkodás. Egy magáncég általában igy működik. Ha a BKV magánkézbe kerülne, ugyanazt a támogatást továbbra is meg kellene nekik adni, amit eddig, de követelményként lehetne támasztani, hogy mi az, amit cserébe elvárnak tőle. A BKVval szemben jelenleg nincs követelmény, ha fogytán volt a pénz, felvettek egy újabb kölcsönt. Az állami vállalatok általában többszörösét költik annak, ami a reális lenne. Ha nem is kerül magánkézbe, minden egyes Forint útját átláthatóvá kellene tenni valamilyen nyitott könyvelési rendszerrel, különben ez egy pénznyelő marad, nemcsak vezetői szinten.
Dátum: 2010.01.14. 20:35:28
Idézet: Maximuss - 2010.01.14. 18:31:00
Ezt megértem, de ennyi erővel szüneteltetni kellene a játékot karácsonytól jan. 2-ig, meg vizsgaidőszakokban, meg érettségi idején, meg akkor már hétvégente is, hogy lehessen kirándulni, stb.

Ugyan már....


Én is pontosan így gondolom.
Dátum: 2010.01.14. 20:32:13
Volt valahol egy VFes topic, ott írtam több statisztikát is erről, ha jól emlékszem a VF-esek aránya cirka 40% volt a 30. szint fölöttiek közt. De ezt fejből írom, aki gondolja keresse elő a postot...
Dátum: 2010.01.14. 20:29:54
Köszönjük szépen, hamarosan megcsináljuk!

Igéretünk szerint a jelentkezők által gyűjtött karakterek is kiértékelésre kerülnek, és jóváirjuk az ősköveket.
Dátum: 2010.01.14. 20:26:21
A példa jó volt, McGee, a helyzet az, hogy itt a dolgozók tudták meg, hogy a főnök pénzt örökölt, és ezért kérnek fizetésemelést. Ld. amikor a mávosok azért sztrájkoltak, hogy részesedést kapjanak a máv cargo értékesitéséből.

Egyébként az emberi faj a hihetetlen alkalmazkodókészségéről híres, első nap még mindenki ki volt akadva, de lassan hozzászokik a többség a sztrájkhoz, és sokan megoldják valahogy az utazást. BKV pedig ezzel naponta 50 milliót spórol meg, az 1 hónapban 1.5milliárd, egy évben 18milliárd. A kamatok miatt így is 7-8 évig kell sztrájkolni, hogy az adósságot visszafizessék. Persze a probléma jóval előbb megoldja saját magát. A Bp környéki városok már most fenyegetődznek, hogy szolgáltatót váltanak, nem csodálkoznék ha már holnap elkezdenék a tárgyalásokat a Volánnal vagy mással. Szép lassan a többi buszvonal is elkél, lesz vevő a villamosjáratok sőt a metró üzemeltetésére is pár hónapon belül, tekintve a masszív állami támogatást. Addigra a BKV dolgozók pénze is elfogy, úgyhogy kénytelenek lesznek kilépni a nem működő vállalattól (végkielégités nélkül), és munkát vállalni az új magáncégeknél (már akit felvesznek, és nem feltétlenül ugyanazokkal a feltételekkel). Fél év, és lesz egy BKV szolgáltatás és dolgozók nélkül, akkor kényelmesen, fájdalommentesen lehet szépen szanálni, probléma megoldva! Ehhez viszont tényleg az kell, hogy a sztrájkolók kitartsanak, szóval ne adják fel, hajrá, tessék folytatni amíg a csövön kifér!
Dátum: 2010.01.14. 19:32:18
McGee: tegyük fel, hogy van egy vállalkozásom, ami sajnálatos módon jelentős veszteséggel működik. A dolgozók bérét nem akarom megkurtítani. Keresek más lehetőségeket, amelyekkel pénzt spórolok (pl. kínai beszállítózól vásárolok a magyar helyett). Az így megspórolt pénzt miért lenne kötelességem fizetésemelés formájában átadni a dolgozóknak? Pont azért spóroltam, mert veszteséges volt a vállalat! A helyzet itt ugyanaz, a pénzt nem a BKV spórolta ugyan meg, hanem az állam bácsi, de plusz pénz nem keletkezett, csak a minusz csökkent, továbbra sincs alapja az emelésnek.
Dátum: 2010.01.14. 18:05:29
Idézet: Jeriko - 2010.01.14. 17:53:25
Oké mondj egy olyan lehetőséget sztrájkra, ami senkinek nem okoz gondot. Pont az a sztrájk lényege, hogy felfigyeljenek a problémára, és sürgessék a megoldást. Ilyen alapon szüntessük meg a sztrájkot, mint lehetőséget, akinek valami nem tetszik, keressen magának másik állást.


A nem állami vállalatoknál erre van egy megoldás, ami elég egyszerű. A buszvezetők azt mondják, hogy ezért a munkáért ők több pénzt érdemelnek. Ha nem kapják meg, keresnek másik állást. Itt két lehetőség van. Vagy igazuk van, tényleg a munkájuk többet ér, és ennyiért ezt nem is nagyon vállalná senki. Akkor megkapják az emelést, nem kellett sztrájkolni. Vagy minden kilépő sofőr helyére van 3 jelentkező, az eredeti feltételekkel. Akkor a fizetésük reális, ha mégis tudnak jobbat, szabadon mehetnek, nem köti őket senki. A sztrájk épp ezért felesleges és idejétmúlt, értelmetlenül idegelik vele egész Bp lakosságát. Még az lesz a mókás paradoxon, amikor busszal nem lehet menni, mert sztrájk van, de autóval se lehet menni, mert szmogriadó van. Remélhetőleg mire ez bekövetkezik (hétfőre?) valaki feltalálja a teleportálást...
Dátum: 2010.01.14. 17:54:01
Idézet: Kocos - 2010.01.14. 15:27:53
Idézet: Miklós - 2010.01.14. 10:08:33
Emellett persze a BKV dolgozók kaptak rendes fizetésemelést is (13%?).


Hat iden meg nem kaptak. Ha megszuletik a kollektiv szerzodes, akkor amiatt lesz a kov sztrajk, hogy a BKV nem is akar adni.


"A tömegközlekedési járművezetők és segédvezetők állományában átlagosan 13,2% (19 344 Ft/fő/hó) nettó keresetnövekedésre számíthatnak." forrás: BKV.
Hogy ez most pontosan hogyan jön ki - adójóváirás, kisebb adók, konkrét fizetésemelés, kevesebb cafeteria - nem tudom, de ez egy tény (a BKV szerint).

Shutruk, amit írsz, hogy szivatják a saját ellenőreik a sofőröket, ez majd minden nagyobb cégnél igy van, van belső ellenőrzés, ami gyakran nemcsak arra korlátozódik, hogy a belső visszaéléseket visszaszoritsa, hanem néha maguk az ellenőrök élnek vissza a hatalmukkal, annak kompenzálására, hogy utálják őket. Ez igy van több ezer éve, a rabszolgahajcsár is szivatta a rabszolgákat, és viszont... Én a kártyákba külsősként nem látok bele, de valószinüleg nem a sofőrök szivatására fizetik ezeket a sebességellenőröket, hanem talán mert ebből tényleg volt már baleset hogy a villamos túl gyorsan ment. De mind1, amennyire tudom, a sztrájk baromira nem erről szól.
A közalkalmazattok sanyarú helyzetéről még annyit, hogy nagyon sok magáncég minimálbérre jelenti be az alkalmazottakat, aminek következménye, ha megbetegszik v elveszti az állását az illető, akkor elég rosszul fogja magát érezni. (A kevesebb nyugdij már annyira nem fog fájni, mert a nyugdij jelenleg ismert formája úgyis megszünik mire mi öregek leszünk.) A közalkalmazottak a teljes bért "fehéren" kapják, tehát nekik nincsenek ilyen problémáik.
Arról, hogy a villamos v buszvezetés mekkora felelősséggel jár. Jár felelősséggel, ez kétségtelen, de az szintén már több ezer éve igy van, hogy nem azért a munkáért fizetnek sokat, amit nehéz csinálni, vagy felelősséggel jár, hanem azért, amihez sokat kell tanulni, és kevesen tudják elvégezni. Ez egy átlagos munka, átlagos fizetéssel, vannak nála sokkal nehezebb, és sokkal kevesebbet fizető munkák is, és sokkal könnyebb, mégis többet fizető munkák. Egy BKV-snak nincs semmivel sem több oka, alapja sztrájkolni mint bárki másnak.
Dátum: 2010.01.14. 10:08:33
Idézet: McGee - 2010.01.14. 00:29:23
Jó eséllyel belementek volna a csökkentésbe, ha a vállalat vezetői -akikre nem vonatkozik a kollektív szerződés- is vállaltak volna valamilyen részt a megszorításokból mondjuk lemondanak a prémiumjukról, vagy legalább annak egy részéről. A másik ok pedig az, hogy ezekért a juttatásokért cserébe a munkavállalók az akkori bértárgyalások során a bérfejlesztésük egy részéről mondtak le cserébe, mert így kedvezőbb volt a Bkv-nak.

A követelések hallhatók voltak a tvben és más hírfórumokon is. 3% nyugdijkieg, egészségp. kieg, pulykapénz. Az nem szerepelt, hogy "de ha a főnökök sem kapnak prémiumot, akkor erről lemondunk." A bértárgyalások az elmúlt években úgy zajlottak, hogyha nem kapjuk meg a kért béremelést (leszarva a gazdasági helyzetet, vagy a vállalat teljesítményét) akkor sztrájk lesz. Egy normálisan működő cégénél ez úgy történik, hogy a fizetést a piaci körülmények határozzák meg. Ha a dolgozó elégedetlen a fizetésével, keres egy jobb helyet. Ha nincs, akkor valószínűleg a fizetése reális, az pedig nem, hogy azt mondja "elmenni nem akarok, de azért fizess többet, vagy csődbe viszem a céget". Egy normálisan működő cégnél az ilyen embereket szépen páros lábbal kirúgják, de itt ezt ugye nem lehet. A Postánál ezt a dolgot megoldották, a sztrájkolókat kirúgták, a közeljövőben nem lesz sztrájk.
Idézet: McGee - 2010.01.14. 00:29:23
Harmadrészben azért nem engedhetnek a BKV vezetőinek, mert ha most el tudnak venni a juttatásokból, mi akadályozza meg a vezetőket, hogy 2-3 havonta, esetleg félévente faragjanak megint a dolgozók bérén ... A jelenlegi Bkv sztrájkot jogszerűnek találta a munkaügyi bíróság. A Bkv vezetői már a bejelentés pillanatában beadták a keresetüket a bíróságra.

Ugyan már, a vezetőknek más sem hiányzik, mint hogy 2 havonta sztrájk legyen, ezt te sem gondolhatod komolyan. Amennyire én tudom az új adótörvényekkel az új adótörvények miatt a BKV dolgozók nettó keresete nőtt, és ezt a növekményt vágják vissza az adók miatt megdrágult cafeteria formájában. Tehát veszteni nem vesztenek semmit, csak az egyébként a munkálatónak adot kedvezményt is meg akarják kapni. Emellett persze a BKV dolgozók kaptak rendes fizetésemelést is (13%?).
Egyébként nem vagyok jogász, de elolvastam a sztrájktörvényt, és a BKV sztrájk jogszerűtlensége nyilvánvaló. A törvény előírja, hogy a szükséges elégséges közlekedést biztosítani kell. Nem külsős "sztrájktörőkkel", Volán busszal akármivel. Hanem a BKV dolgozók egy részének fel kell venniük a munkát, ha ritkábban is, de az adott útvonalakon az utasszállítást biztosítani kell. Ez sajnos nem történt meg.

A jelenlegi fejlett demokráciában a munkavállalókat már rengeteg jog illeti meg, amelyeknek érvényt tudnak szerezni, sztrájk nélkül is. Erről egy másik topicban írtam, azért van a válság és egyéb problémák, mert az európai, elkényeztetett munkaerő már nem versenyképes Kínával és egy csomó más országgal, ahol még nem divat hogy mindenki munka nélkül akar - luxusszinten - megélni. A sztrájk egy idejét múlt intézmény, mint ahogy a keresztre feszítés, az ökörrel szántás vagy a forradalom is. Ennek lehetőségét sürgősen meg kéne szüntetni, mert járulékos hatásai miatt sokkal nagyobb mértékben hozzájárul a gazdasági romláshoz, mint sokan hiszik.
Dátum: 2010.01.13. 19:08:33
Az ispotálynak - bocs, gyógyitó szentélynek - ez a végleses verziója.
Dátum: 2010.01.13. 19:01:31
A mostani BKV sztrájkról a véleményem:
A BKV sztrájkol, mert megvonnak tőlük olyan juttatásokat, amelyeket a magánszférában már szó nélkül szinte mindenkitől megvontak (és valószinüleg sok helyen a dolgozók még azt is képesek voltak esetleg felfogni, hogy ez miért szükséges). 6 év alatt a BKV 70 milliárd adósságot halmozott fel, és ebben nemcsak a vezetők felháborító sikkasztásai játszottak szerepet, mindnyájan tudjuk, hogy az állami vállalatok miért nem működnek: mert minden szinten mindenki lop (vagy legalábbis "kölcsönvesz") a maga nagyságrendjéhez képest. Nem tudok tehát a sztrájkkal együtt érezni, nem azért sztrájkolnak, mert a megélhetésük, a jövőjük, az állásuk veszélyben van, hanem a 3% extra magánnyugdijpénztár befizetéséért!!! (ennek valószinűleg ők is sokszorosát bukták el a magánnyugdijpénztáruk ügyes gazdálkodásának köszönhetően).
Nem a buszsofőrökre vagy a többi BKV dolgozóra haragszom, a többségük talán azt sem érti, mi történik, hanem a szakszervezeti vezetőkre, akik feltüzelik őket.
Gaskó szolidaritási vasutas sztrájkja azonban minden határon túlmegy. Azért sztrájkolni, mert egy másik vállalatnál sztrájkolnak? Miért nem lehet ezt az embert börtönbe csukni és teljes vagyonelkobzásra ítélni államellenes bűncselekményért? Mekkora kárt okozott már az államnak eddig? 1989. évi sztrájktörvény: "A sztrájkjoggal való visszaélés tilos." Ha Gaskó végigolvasná a sztrájktörvényt, rájönne, hogy amit csinál, teljesen jogellenes, hihetetlen, hogy ezért nem kapja le senki a tíz körméről.

A sztrájktörvényt mindenképpen szigorítanám, lehetővé tenném, hogyha a bíróság megállapítja, hogy egy sztrájk jogellenes volt, vagy szükségtelenül nagy kárt okozott, akkor a felelősöket végkielégítés nélkül ki lehessen rúgni...
Dátum: 2010.01.12. 08:52:14
Idézet: Jeriko - 2010.01.12. 08:35:03
Tuti jók ezek az adatok, nem csúsztak el? Mert a TP 60-61 szint között ugrik egy nagyot, a LE pedig csak 59 és 60 szint között. Az ember azt várná, együtt változik a kettő.


Az adatok jók, köszönjük, András!
Azt is elmagyarázom, hogy miért van ez.
A kezdetek kezdete (alfa teszt) óta bent van a játékban, hogy ha nálad jelentősen alacsonyabb szintűt ütsz, akkor kevesebb LE-t kapsz. A pontos képlet nem igazán lehetett tudni, mert a rabolt LE% meghatározásánál van egy kis random faktor is. Most, hogy ez a szaki konstans LE-t ad, pontosan lehet látni a képlet működését. Látható, hogy az eggyel alacsonyabb szintűért még nem jár csökkentett LE, viszont a gyengébbekért egyre kevesebb jár.
A TP maga egy, a szinttől függő lineáris képlet volt, de ezt minimális mértékben megpiszkáltuk nem sokkal a játék indulása után (ez független volt a fentitől) úgy, hogy ha veled egyforma szintűt, vagy magasabb szintűt támadsz, akkor lényegesen több TP-t kapsz.
A fentiek alapján helyes a megfigyelés, hogy a legoptimálisabb LE/TP arány akkor érhető el, ha pontosan eggyel alacsonyabb szintűt támadsz.
Dátum: 2010.01.11. 15:54:20
Kiírtuk a 4-es világ előregisztrációját, lehet rá jelentkezni. A 4-es világ jövő hétfőn, jan. 18-án indul. A feltételek megbeszélését és véglegesítését a héten még folytatjuk, és a világ indulásakor ki lesznek rakva a hivatalos feltétel oldalon.
Dátum: 2010.01.11. 15:53:54
Kiírtuk a 4-es világ előregisztrációját, lehet rá jelentkezni. A 4-es világ jövő hétfőn, jan. 18-án indul. A feltételek megbeszélését és véglegesítését a héten még folytatjuk, és a világ indulásakor ki lesznek rakva a hivatalos feltétel oldalon.
Dátum: 2010.01.11. 15:50:17
Ha valaki jelentősen alacsonyabb szintű karaktert üt, akkor a LE és a Tp is kap egy 1-nél kisebb szorzót a szintkülönbségtől függően, a 20-100% szorzó mellett! Tökéletesen igazatok van, ezt a módosítóról a megbeszélés során egészen megfeledkeztünk (én legalábbis biztosan), pedig ez a szorzó is fontos ahhoz, hogy a lefelé ütést kevésbé "rentábilis" legyen. Természetesen ezt a szorzót az EH-val kapott minimum LE esetében is alkalmazzuk.