Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2011.07.14. 13:29:40
Sajnos menet közben fundamentális változásokat már nem lehetett csinálni, nem lett volna korrekt. Gyakorlatban kipróbálva, nekem sem tetszett a mostani rendszer, pedig az elején, amíg elmélet volt, jó ötletnek tűnt...

A következő térkép előtt akkor összeírunk pár variációt, hogy milyen lehetőségek lesznek, és szavazhattok róla, hogy milyen forgatókönyv szerint menjen az egész, és akkor garantáltan úgy lesz, ahogy a többségnek szimpatikus. Addig meg lehet agyalni rajta, hogy mik legyenek ezek a lehetőségek. Lehet, hogy Craslorg javaslata elég is, lehet, hogy egy másik, még jobb szisztémát talál ki valaki ami még több embernek tetszik. Amit nem lehet, hogy olyan szisztémát dolgozzunk ki, ahol a végén mindenki megkapja a legerősebb díjat...
Dátum: 2011.07.14. 12:52:00
Ha jól értem akinek problémája van, az zavarja, hogy ő összeszedett egy csomó térképdarabot, ez mégsem garantálja számára a legjobb nyereményt.
Ezen a problémán nem segít sem az, hogy 1, 4 vagy hány nappal előbb lehet váltani, sem az, hogy mennyibe kerül a váltás, mivel a végső helyezés mindenképpen a csapat teljesítményétől függ, ahol a te egyéni teljesítményed elhanyagolható. Ezen a problémán egy dolog segít: ha megszüntetjük a térkép csapatverseny jellegét, és pusztán az egyéni teljesítmény alapján díjazunk.
Vagyis, a játékosokat sorba rendezzük aszerint, ki hány térképdarabot gyűjtött. A top 25% arany díjat kap, a 26-50% ezüstöt, az 51-75% bronzot, a 76%+ végzet medált.
A dolognak persze így is lenne néhány hátulütője. A kis karik hátrányban lennének, és az eventbe kötelező lenne 800 csp tartalékkal belevágni... Ráadásul ugye aki a második kategóriába jutna nem kapna eszközt, hogy mégiscsak valahogy megkapja az 1. díjat.
Több díjat nem osztanánk szét, csak a játékosok 1/4-e lenne elégedett, de legalább nem lehetne a dolgot a véletlenre fogni...
Dátum: 2011.07.14. 12:14:07
Az esemény lezárása után átbeszéljük, mi volt jó és mi volt rossz a mostani rendszerben, mit lehetne a jövőben újítani. A váltás rendszerén valószínűleg valamit változtatni kell, hogy több legyen a taktikázás és kevesebb a lutri, ill. a végső hajrára, amikor már nem lehet váltani, több napot kell hagyni.

Amit itt sokan a legfontosabbnak éreztek, hogy mindenképpen lehessen legalább egy végzet medált nyerni, megvalósítjuk, így senki sem fog üres kézzel távozni. Sajnos, a dolog természetéből adódóan - márminthogy, ez egy verseny - nem tudja mindenki a legjobb díjat szerezni, csak a játékosok fele. A szerencsén továbbra is sok múlik, hiszen hiába hajtottál jól ha lusták a csapattársak, vagy az utolsó váltásokkal a csapatod a negyedik helyre csúszott vissza. Amennyit tehettél, hogy összegyűjtötted a 40+ térképdarabot, és így garantáltad, hogyha másodikok lesztek, akkor is a legjobb díjat kapd, és aki akar, holnap 10-ig hajthat még egy utolsót, hogy felhozza a csapatát.
A vadászat LE/TP-t biztos nem fogjuk piszkálni, mert egy elég fundamentális érték, de a vadászatra lehet esetleg "extra tápot" ültetni, pl. egy bizonyos új szövi épület megléte esetén a vadászatért sokkal több AFpont jár. De ugye AF pont csak 60. szinttől van...
Idézet: McMad - 2011.07.13. 13:54:40
A Játékosok közötti szakadéknövekedést MEG KELL ÁLLÍTANI. Erre nem jó / nem elég az említett javaslat.


Sajnos erre csak nerf lehetne megoldás.
1.) Kínzókamra -> max annyi +LE-t kapsz amennyi a napi vadászatod 10%-ka.
2.) Küldetések -> a küldetésekért nemcsak LE, hanem TP is jár (de a szokásos AF mennyiség kétszerese)

De a nerfet az emberek nem szeretik.
Persze, lehet olyat, hogy azt mondod, aki akarja, annak a fentiek szerint működik a kínzókamra és a küldetés, és cserébe kapnak valami extra tápot. Így csökkenhet a különbség.
Idézet: Nekem8 - 2011.07.13. 12:31:26
Miklós, ha kihívást akarsz az überokos, szorgalmas, rendszeresen játszóknak, akkor nyisd ki az ütőtávot!


Rossz ötlet... Ugyanúgy mindenki a gyengébbeket ütné, mint most.
Idézet: Prisma - 2011.07.13. 12:26:37
Visszataszító az ilyesmi a való életben is, és itt is.


Szerintem ebbe ne menjünk bele túlzottan... Nem tudom, hogy egy átlagos polgár mit szól hozzá, ha egy gazdag ember azt mondja, visszataszító dolognak tartja az adójóváírást, a szociális juttatásokat, a munkanélküli segélyt, az ingyenes egészségügyi ellátást, a nyugdíjrendszert... Pedig ezek a fogások nem mások, mint esélykiegyenlítések, és végső soron a gazdag ember érdekeit szolgálják - mert ezek a "handikep" jutattások azok, amik miatt az átlag polgárok nem lázadnak fel a gazdag emberek ellen.
Tudom, eléggé OFF, de hidd el, ez a modell, nemcsak a (jó) játékokban, hanem az élet minden területén is... Persze, fontos dolog, hogy jól érezd magad - de azért az se hátrány, ha rajtad kívül a többi ember is jól érzi magát.
Jöjjön egy kis játékelméleti fejtegetés:
A Vu tervezésekor természetesen tanulmányoztunk más pvp játékokat is, és jól láthatóan a probléma ezekkel az volt, hogy lehetett ezekben a játékokban úgy erőforrást termelni, hogy közben nem lépett szintet a karaktered, és így a karaktered erőssége nem függött a szintedtől, irreális különbségek keletkeztek a karakterek között.
Épp ezért a VU kezdeti tervezésénél elsődleges cél volt, hogy a karakterek amikor erőforrást (LE-t) kapnak, egyszersmind kapjanak TP-t is. Ezt a központi "erőforrás-generátor", a vadászat biztosította volna. Persze fontos volt, hogy aki jó játékos, valamennyire ki tudjon emelkedni, erre szolgált a portya. A béta teszt során elégedetten vettük tudomásul, hogy a kiválóan portyázó karakterek az abszolút csak vadászókhoz képest szert tudtak tenni kb. 10% előnyre, és így minden rendben is lesz.
Persze az éles játékban kiderült, hogy hosszú távon, és nagyon hardcore játékkal a portya ennél jóval nagyobb előnyt is tud generálni. Alapvetően ezzel sem volt probléma, törvényszerű, hogy nagyon hosszú távon a sok kicsi összeadódik, és aki nagyon jól játszik és sok időt tölt a játékkal, elvárja, hogy nőjön az előnye a többiekhez képest.
A helyzet azonban sajnos eszkalálódott, tervezési hibák folytán, ahol LE-t adtunk úgy, hogy nem járt érte TP (kínzókamra, küldetések). A kínzókamra alapban nem tűnt számottevő mennyiségnek, a küldetéseknél pedig nem lehetett tudni, hogy az ismételhető küldik ilyen szinten lesznek pörgethetőek. A VF is rátett egy lapáttal, ott nem a koncepcióval volt baj, hanem a mértékkel.
Ha nagyon egyszerűen akarok fogalmazni, egy játék akkor marad hosszú távon élvezhető mindenki számára - különösen egy pvp játék - ha nem keletkeznek extrém nagy különbségek a játékok között. A mérték persze ízlés szerinti, minél hosszabb idő telik el, annál többet kell megengedni. De akkor is, a törekvésünk mindig is ez fog maradni, ez volt a játék kezdete óta. Nerfelni nem szeretünk, inkább adunk, ha lehet.
Egyébként nem értem, hogy egy tápos karaktert (mondjuk, hogy 200%-kos a szintjéhez képest) miért zavar, ha a szintjéhez képest 80%-kos karakter kap +5% bónuszt. Ettől ő továbbra is sokkal erősebb marad, de a gyengébb karakter kap valamekkora reményt.
Vegyük azt is észre, hogy itt nem feltétlenül arról van szó, hogy vannak, akik überzsenik a játékhoz, és ezért táposak, és vannak, akik meg nem konyítanak hozzá, és ezért gyengék. A helyzet ennél jóval árnyaltabb.
Mondjuk inkább úgy, hogy van, aki a sikerélmény kedvéért, hogy ő legyen a saját szintjén a vakok között a félszemű király, lemond a fejlődés jelentette éllvezetről, az új tárgyak, új varázslatok megszerzéséről, az új, szintlépéssel megjelenő fejleszésekről. Mert ez a tápos út. Csakhogy hosszú távon pont ez vezethet érdektelenséghez. Igaz, hogy szupertápos leszel a saját szinteden, de nem lesznek folyamatosan új cuccaid, nem találkozol új kihívásokkal, és esetleg pont emiatt unsz rá a játékra. Épp ezért amikor azt próbáljuk jutalmazni, aki "normálisan játszik" (és ezalatt pontosan azt értem, hogy nem 3 havonta lép 1 szintet) akkor azzal effektive pont a LE/TP optimalizátorokat IS segítjük, mert hosszú távon nekik is szórakoztatóbb, ha folyamatosan fejlődni tudnak.
A fejlesztés 2 célt szolgál:
Egyrészt, csökkenti a szakadékot a játékosok között. Ettől a gyenge kari még nem fog a szupertápos kari fejére nőni, viszont kap egy kis plusz bónuszt, indittatást ami miatt kevésbé megy el a kedve a játéktól.
Másrészt, jutalmazza azokat, akik a LE/TP maximalizálás helyett normálisan játszanak, vadásznak portyáznak stb. Ez már igen régi igény!

A prémium kitétel azért került be, mert nem akartuk, hogy a prémium játékosoknak problémája legyen abból, hogy csináltunk egy fejlesztést, ami a nem prémiumosokat hozza fel az ő szintjükre, ez valóban nem lenne korrekt. De a dolgot lehet jobban árnyalni azzal, hogy pl. a bónuszt mindenki megkapja, csak a prémiumosok egy kicsivel többet, és így a prémium adta előny megmarad.
Galvanelem: Igen, lesz egy minimum szint, amitől ez a hatás érvényesül, de hogy konkrétan mennyi, ez még nincs eldöntve.

Craslorg: Az átlag LE/TP egy bizonyos szint után gyakorlatilag konstans, ezzel nem lesz gond.
Dátum: 2011.07.12. 15:54:43
A +1-es fokozatú jutalomhoz szükséges minimum 50 térképet 40-re csökkenteni fogjuk. Oka, hogy felfedeztem, a korábbi térkép eseményhez képest tervezett egyik módosítást mégsem sikerült beélesítenünk (azaz, hogy a korábbi jutalmakból a handicap szorzó számításakor 1 arany díjat nem veszünk figyelembe).
Dátum: 2011.07.05. 15:32:10
Egy versengésben, ahol nem mindenki kapja a legjobb díjat, mindig lesz problémája annak, aki a vesztes csapatban van. Ezt semmilyen rendszerrel nem lehet kiküszöbölni. A régi rendszerben az elején eldőlt az eredmény, itt az utolsó pillanatig kétséges, ahogy itt valaki más is írta, és ettől lesz izgalmas az egész. És taktika van itt is, csak kicsit más: azok, akik az utolsó napra elspejzolták a 800 csp-t és akkor nyomnak egy nagy hajrát, jelentősen tudják az eredményt befolyásolni. A paramétereket lehetne variálni - ne 24, hanem 48 v akárhány órával előbb záruljon az átlépés stb. de ez a rendszeren nem változtatna.
Persze változtathatnánk úgy is, hogy fixen mindig a legerősebbek, legtöbb csp-vel rendelkezők, legmagasabb szintűek stb nyerjenek, de akkor mi értelme lenne az egésznek a többiek számára?
Dátum: 2011.07.05. 11:47:47
A mai patchel bekerült számos fejlesztés, amit a Végzetúr találkozón beszéltünk meg:
- Szövetség: szavazással inaktiv tagot katakombába lehet küldeni (a Kirúgás menüpont alatt).
- Szövetség: akinek legalább 5 szavazata van, tud kiemelni épületet, amit építeni kell (üzenőfal alatt beállítható).
- A portya beállítások oldalon megadhatod, hogy a Kristály Horda ne támadjon (de ekkor te sem tudod támadni őket)
- A Kristály horda már csak 1 napras bújik el a katakombákba.
- A kvíz adminok kaptak lehetőséget, hogy akinek aktív a kvízkérdés író küldije, annak a küldijét elfogadhassák úgy, hogy a kérdés nem kerül az adatbázisba.
- Az erő sebzés 40. szinttől valamivel nagyobb hangsúlyt kapott a játékban, hogy egyensúlyban legyen a taumaturgiával.
- Bekerült néhány újabb AF képesség: Tér-idő: Hosszabb vadászat (+50 indítható vadászat), Állatok: Bőrkeményedés (a vastag bőr növeli a varázslatsebzés ellenállást), Harc: Járvány (az ellenfél állatainak elnyelése csökken), Hátbaszúrás (a kivégzést átkonfigurálhatod úgy, hogy nagyobb hatásfoka legyen), Egyéb: Lelakatolt ládikó (megvédheted kiégett ősköveid egy részét az ellopástól).
Dátum: 2011.07.03. 16:51:33
Idézet: Perzsia01 - 2011.06.30. 17:40:00
és ha rendelkezel ezzel a relikviával,akkor az előre megválaszolt kérdéseid száma megnőne 200-al (vagy többel). Vagyis,ha rendelkezel ezzel a relikviával,akkor a 300 kérdés helyet 500-at válaszolhatnál meg előre.

Ilyen jellegű javaslatok voltak a VU találkozón is, azért nem lesz ilyen, mert már igy is túl nagy az egy karaktert leiró adatrekord, és ez lényegesen megövelné.

X230V: Ez a "szerencsekerék" jó ötlet, nekünk is volt korábban egy hasonló ötletünk (lottó), de még nem jutottunk el a megvalósitásig. Felveszem a hosszabb távú teendők listájára, köszi.

A 100 aranydukátos tétel marad, ez azon tételek egyike, amelyiknek sok értelme nincsen, mégis, szinesiti a játékot.
Dátum: 2011.06.29. 11:58:21
A VU találkozón megbeszéltek alapján újabb, várható fejlesztések:

Szövetség: lehessen szavazással inaktiv tagot katakombába küldeni.

Szövetség: szavazással lehessen kiemelni épületet, amit építünk (elöl jelenik meg, extra sárka kerettel).

Portya beállítások oldalon Kristály Hordával nem akarok harcolni gomb. Ha ezt benyomja, a KH nem támadja, de ő se támadhatja a KH-t. Ez a beállítás nem változtatható meg 48 óráig.

A Kristály horda rövidebb ideig legyen a katakombákban.

Az erő sebzésbónuszán változtatunk, hogy jobban megfeleljen az eredeti szándéknak. Az erő sebzésnek volt egy szinttől függő szorzója, ami
(1+szint/50) lett volna. Ez az eredeti tervezéskor lemaradt, később pótoltuk, de enyhébb formában:
if (szint>50) (1+(szint-49)/50). Az eredeti képletnek való megfeleltetéshez ezt most korrigáljuk (az alacsony szinteket továbbra sem piszkálva):
if (szint>40) (1+(szint-40)/40)-re.

Új AF képességek:
Tér-idő
Hosszabb vadászat. Leírás: 50-nel megnő az indítható vadászatok száma. Max. szint: 1. Költség: 10.

Állatok
Bőrkeményedés
Leírás: Vastag bőr szakértelmed az állataidat jobban védi varázslatokkal szemben. (szintenként a vastag bőröd +0,5x szorzót kap varázslat ellen). Max. szint: 4. Költség: 5.

Harc
Járvány Leírás: Minden szintje 2-vel csökkenti az ellenfeled állatainak elnyelését a harcban. X. szint előfeltétele: minimum 89+X. szint. Költség: 2
Hátbaszúrás Leírás: Kivégzés szakértelmed ezentúl nem ad plusz LE-t, de szinttől függő szorzót kap: 1+szint/40. Max. szint: 1. Előfeltétel: 100. szint. Költség: 20.
(V5-ön ez a képesség nem kerülhet be, mert már most is így működik!)
Dátum: 2011.06.24. 16:02:55
Meglesz minden, türelem
Dátum: 2011.06.24. 16:01:45
Van erre egy topic,
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,280.0
itt leírhatod, hogy milyen kérdésedet nem fogadták el, és választ kapsz rá, v írj privátban a fő kviz adminnak, Hatsepsutnak, és kérdezd meg tőle, az adatok (kérdés, válaszok, kapott értékelés) részletes leírásával.
Dátum: 2011.06.24. 15:57:28
Aki játszik a Mágia Mesterében is, részt vehet július 21-én egy 400 dolláros díjazású pókerversenyen.
További részletek itt:
http://www.magiamesterei.hu/forum/index.php/topic,42.12
Dátum: 2011.06.23. 12:55:09
A VU találkozón beígért nagyobb fejlesztések közül elsőként a neves térkapu ellenfelek fognak megvalósulni.

A térkapuba való belépéskor minden 10. alkalommal egy neves ellenfél fog jönni, amely legyőzése esetén speciális fókuszkristályokat fog dobni. Várhatóan jövő hétfőn kerül be a játékba.
Dátum: 2011.06.19. 21:42:16
Én őszintén remélem, hogy a találkozón "beígért" dolgokat meg fogjuk tudni valósítani. A nyomaték kedvéért összeírunk majd mindent és felrakjuk a Várható fejlesztések közé.

Az aukcióról, Birkának tökéletesen igaza van, ez a 4x10 tétel túl sok volt, nekem is, a játékosoknak is. Jövőre csökkenteni fogjuk a tételek számát (a kamikaze és a csontszaporitás pl. érdektelen volt a licitálóknak), a tételek száma esetleg arányos lesz a világok aktiv populációjával, ill. amivel még fel lehet dobni a dolgot, hogy mindegyik világon más-más tételek lesznek.

Egyébként a tételek az online aukcióhoz képest nagyon olcsón mentek, aki nem jött el a talira, sajnálhatja, mert a végzet medált, a kviznyereményeket, a tombolás tárgyakat és a csapatversenyért járó térképes jutalmakat hozzávéve elég sok tápot lehetett szerezni.

Köszönöm mindenkinek, aki eljött, hogy részvételével megtisztelte a találkozót, remélem jól éreztétek magatokat!