Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2017.02.20. 17:36:45
Paco: ebben a rendszerben már nem lesz gond azzal, hogy új familiárisokat rakjunk be, ha ezzel kapcsolatban van ötlet, szívesen látjuk.

Lanmaffia: a költséget úgy próbáltam belőni, hogy 1 szinthez 1-2 vadászatnyi LE bőven elég legyen, de nehéz mindenkire jó képletet csinálni. Örülök, hogy tetszik, én köszönöm neked az ötletet, remélem hogy sikert fog aratni a játékosok körében!
Dátum: 2017.02.20. 16:31:41
A következő patchben (várhatóan március első felében, egy részük akár még februárban) a következőket szeretnénk berakni:

Szerzett diránium mennyiségét növelő AF képesség (a februáriba már nem fért bele).
Néhány top varázslat stat módosító hatása csökkenni fog.
Manaitalból is lehet majd többet használni úgy, mint gyógyitalból.
Mytokronit robbanás és relikvia ismeret AF képességek encében a max. szint mellé kiírni, hány AFp-be kerül a köv. szint.
Lady Alvariel toplista frissítés csatlóscsata eredményekkel.
Familiáris transzformátor, ami egy meglévő állatodat (familiárist is) átalakít egy familiárissá.
3 új fokozat a mytokronit gyűjtő relikviáknak, +80%, +100% és +120% bónusszal.
Új fegyver: A béke buzogánya. szint: 100. 1-6 sebzés, -500 erő, -500 taumaturgia. Elsősorban entitásos / epikus küldetések megkönnyítésére.

Új szövetségi épületek (fókuszátorok).
Maximális szintjük 20. A fókuszátor minden hét elején megsemmisül, újra kell építeni. Egy szövetségnek csak egyféle fókuszátora lehet, és nem építhetitek ugyanazt, mint az előző héten.

Mytokronit fókuszátor: szintenként 1%-kal megnöveli a szerzett kék mytokronitok mennyiségét.
Alternatív fókuszátor: szintenként 1%-kal megnöveli a szerzett AF pontok mennyiségét.
Lélekenergia fókuszátor: szintenként 0,5%-kal megnöveli a vadászatból szerzett LE mennyiségét. Csak és kizárólag a vadászatra hat, semmilyen más, CSP költésből kapott LE-re nem.
Valóság fókuszátor: szintenként 1-gyel megnöveli a valóságformázás szakértelmeteket.
Életenergia fókuszátor: szintenként 2%-kal megnöveli a maximális életpontotokat.
Esszencia fókuszátor: szintenként 0,5%-kal megnöveli az esélyt, hogy sajtoláskor esszenciát találjatok.

Az építési költség az aktív tagok számától és szintjüktől függ, az építés kezdetekor határozzuk meg. Minden szint építési költsége ennyi lesz.
képlet terv: Summa (aktív karakterek) { karakter szintje * 240 * N; ahol N =min(3; max(1;karakterszint/60));
Az épület bónuszból csak azok a tagok részesülnek, akik az építkezés kezdetekor (azaz az építés kezdetekor) a szövetség tagjai voltak.
Manakonstrukció: van lehetőség manakonstrukcióra, de a manakonstrukciót csak akkor használhatja, ha maxon van a VP-je, és ekkor fixen 1%-kot épül az adott szint, a teljes költségtől függetlenül.

"véletlen építés" kivédése. Vagy csak 5 szavazatos kezdheti, vagy lehetővé tesszük a bontást (de ekkor egy héten belül is lehet az épületet váltogatni).

Az épületek erősségének finomhangolásával kapcsolatban szívesen látjuk javaslataitokat.
Dátum: 2017.02.17. 18:43:31
A xenó esemény a tervek szerint, hétfőn indul, várhatóan 10 órakor.
Dátum: 2017.02.15. 12:03:54
Miért kerül 140 maszkba ez a fétis?

Amikor az első fétisek bekerültek a mini-eseményekbe, az volt a cél, hogy a fétist csak úgy tudd megszerezni, ha maximálisan mindent odateszel (beleértve az ősköves feladatokat is!) Időközben sok eseményben bővültek a feladatok, megnőtt a vadászatból szerezhető ládikák száma, és rutinná vált az esemény alatt megvásárolható egyszeri napi ajánlat, korábbi eseményről is lehetett tartalékolni. Más szóval, a "cseretárgyak" inflálódtak. Másrészt, a kezdeti fétisdömping után megmondtuk, hogy már nem fognak olyan tömegben jönni a fétisek, épp elég sok van már most is. Lesznek újak, de ritkán, és azokat még nehezebb lesz megszerezni, mint a korábbiakat. Mint ahogy a végzet fétis vagy egy relikkuponos relikvia újabb szintjei is egyre költségesebbek. Lehet, hogy a következő fétishez 120 kell az egyik esemény cseretárgyából, és 120 a másikból is. Abból, hogy mi volt korábban, sose következtessetek arra, hogy mi lesz.

Másrészről, nekünk is fontos, hogy a játékosok elégedettek legyenek, aki tényleg aktívan játszik és őskőre is költ, annak ne legyen lehetetlen a fétis megszerzése. Ha ez megoldás, be tudjuk rakni még egyszer az esemény vége előtt a valentin napi ajánlatot. Mindenesetre amit fontosnak érzek, hogy egy internetes fórumon való beszélgetés során is igyekezzen mindenki legalább annyi tisztelettel kommunikálni, mintha élőben beszélgetnénk. Mindig is furának éreztem azt, amikor a VU talin valakivel teljesen normálisan lehet beszélgetni, és az illető a fórumon meg troll üzemmódba kapcsol. Nagyon sok éve már abszolút elsőbbséget élvez az a policy, hogy igyekszünk a játékosok kívánságait teljesíteni, de legalábbis a kéréseket maximálisan figyelembe venni. Az egyetlen mód, ahogy ennek keresztbe tudsz tenni, ha a "követelem, különben abbahagyom a játékot" troll kártyát előhúzod.
Dátum: 2017.02.14. 15:58:39
Akkor elnézést kérek, ha azzal, hogy azt irtam, speciális ajánlat, csalódást okoztam, legközelebb próbálunk majd valami izgalmasabb, érdekesebb ajánlatot kitalálni, nem a megszokottat.

Mortal55: Mi a konkrét probléma? Csináltad a farsangi eseményeket, közben vadásztál, portyáztál, bontottad a ládákat, megvetted a mai ajánlatot, és még be is fizettél, és így sem jön össze a 140 farsangi maszk?
Dátum: 2017.02.14. 13:17:26
A speciális ajánlat minden miniesemény alatt ez szokott lenni: 20 a gyűjtendő tárgyből, 40 őskőért. Azért "speciális ajánlat", mert nem a megszokott napi ajánlatok egyike, csak azért hívtam fel a figyelmet rá, mert csak 1 napig elérhető. Persze lehetett volna többet több őskőért, de aki minden feladatot megcsinált, annak ennyi is elég kellett a fétishez, nem akartunk senkit arra kényszeríteni, hogy többet vegyen, mint amennyi kell neki.

A fétisekről: ezek mindig különleges, nehezen megszerezhető tárgyak, nem olyan, hogyha bekukkantasz egyszer a játékba, már meg is kapod.
Ha valaki megcsinálja az összes feladatot, és megveszi ezt az ajánlatot, az simán meg tudja szerezni a fétist.
Akinek kimaradt pár dolog, az is tud korrigálni, a befizetési akcióval lehet kapni extra maszkokat.
Aki a fétist teljesen ingyen, őskő nélkül akarod megkapni, erre is van lehetőség: de persze akkor nem azonnal, várni kell rá, 2 eseményből kell összegyűjteni a maszkokat.

Ha egy játékban egy különleges tárgyat meg akarsz szerezni, akkor a napi rendszeres játék, a türelem és az őskő közül kettő kelljen már hozzá
Dátum: 2017.02.13. 13:07:37
Ez jó ötlet, az lenne a legjobb, ha ti dönthetnétek el, milyen bónuszt szeretnétek. Erre a fapados módszer, ha van egy A és egy B menü, és abból lehet választani. A szofisztikáltabb - de nehezebben megvalósítható - ha minden egyes jutalomelemet több közül lehet kiválasztani, ezen gondolkodunk majd, hogyan lehetne megcsinálni.
Dátum: 2017.02.10. 15:31:09
Kedves Játékosok! Idén is lesz Valentin napi befizetési akció. Az akció időtartama feb. 14. keddtől feb. 23-ig. Az őskövek megvásárlásakor megadhatsz egy karaktert, aki a Valentin napi ajándékcsomagot kapja (akár saját magadat is megadhatod). Minden játékos csak EGY ajándékcsomagot kaphat!

20 Őskő: 520 Ft vagy 30 őskő SMS-el:
1 mesterkő, 3 energiakoncetrátum, 1 farsangi maszk

100 Őskő: 2080 Ft
2 mesterkő, 3 ork sör, 10 energiakoncetrátum, 2 farsangi maszk, 40 kék mytokronit, 2 hűségszilánk

350 Őskő: 5200 Ft
3 mesterkő, 1 verempálca*, 10 ork sör, 30 energiakoncetrátum, 5 farsangi maszk, 120 kék mytokronit, 6 hűségszilánk

750 Őskő: 10500 Ft
4 mesterkő, 1 verempálca, 20 ork sör, 70 energiakoncetrátum, 10 farsangi maszk, 250 kék mytokronit, 14 hűségszilánk

1600 Őskő: 21000 Ft
5 mesterkő, 2 verempálca, 40 ork sör, 150 energiakoncetrátum, 20 farsangi maszk, 600 kék mytokronit, 30 hűségszilánk

A lehetőség feb. 14. keddtől él. A banki utalásoknál és csekkeknél először a feb. 14-én beérkező vásárlásokra, az őskövek beírásakor adjuk meg a jutalomat, és utoljára a feb. 23-án beérkezőkre. A paypal, bankkártyás és SMS fizetések azonnal megérkeznek.

*verempálca: egy adott hónapon belül még egyszer végigcsinálhatod a Kárhozat Vermét, ha elhasználod a verempálcát.

Ezenkívül számíthattok feb. 14-én speciális Valentin napi ajánlatra is.
Dátum: 2017.02.07. 12:59:02
Nagyon jó, 10 pontos ötletcsomag, ebből sok dolgot meg fogunk tudni valósítani, köszönet érte!
Dátum: 2017.02.06. 14:30:00
Ezek jó ötletek, köszi!

Tehát akkor elég első körben a mytos relikeknek 1-2 új szintet gyártani? Igy akkor még egyszerűbb is a dolog.

Temporális relikviák: én ezt fel sem mertem vetni, azt gondoltam, mindenki utálná a relikviakuponját olyasmire költeni, ami nem tart ki a végtelenségig. De ha mehet így, részemről nem látom akadályát a dolognak.
A +500 transzc projekció nem túlzás? A játékosok jelentős részére nézve ez teljes rabolhatatlanságot jelent, az előny a védőnél, ha támadsz, csak veszíthetsz. Persze, ha van transzdestrukcióra is, akkor mindenki választhat...

A szerencsekerék fix ritka forgatás. Egyrészt, ez technikailag kb. azt jelenti, hogy a relikviakupont átváltom sorsjegyekre (méghozzá elég sokra), és miután kipörgettél mindent, soha többé nincs szükséged szerencsekerékre, és jön az a rész, hogy elfogytak a ritkák, rakjunk be még 30-at, amit a nagy készlettel rendelkezők másnap megint kiforgatnak. Úgyhogy ezt az ötletet elvetném, ha nem gond.

Volt itt még egy olyan felvetés, hogy az aukciós relikek közül néhányat is lehessen valamiféle módon upgradelni. Esetlg valami olyan rendszer, hogy pl.
gyémánttalér akkor viheted el, ha van aranytallérod, vagy ha a tétel átvételekor elköltesz 7 (10? 15?) relikviakupont?
Dátum: 2017.02.06. 00:30:42
Igen, ilyesmire gondoltam.

A repetitiv cselekvéseket kiváltó automatizmusok, lehet pl. X templomi feladat, amit költség nélkül ki tudsz ikszelni (afféle ingyen extra dekrétum), akár ugyanez feladatokra, ill. amiket Offsboy írt a másik topikban, minden, amit már uncsi minden nap végigkattintgatni, azt megnézni, lehet-e valamit kitalálni rá.
Dátum: 2017.02.06. 00:28:14
Az ideiglenesség fontos, emiatt végtelenithető a dolog, lehet váltogatni a bónuszt, és igényel tényleges kooperációt, hogy eldöntse a szövi hétről hétre, hogy mi legyen a bónusz. De akárhogy is, a legtöbb fejlesztés nem csak egyetlen ember érdeme, hanem a közösségé, mindenki ad bele valamit, így ehhez te is hozzájárultál. Ha nincs gondja senkinek ezzel az ötlettel, csinálok hozzá egy részletesebb tervet, bónuszokkal, építési költséggel.
Dátum: 2017.02.05. 17:54:32
300-as (legendás) szint elérése.
Ez a téma már felmerült többször korábban. Részetekről a következő formában:
Legyen a játékban egy olyan pont, amit ha a játékosok elérnek, akkor a játék egy új szintre lép, új, kiváltságos játékelemek jelennek meg.
Részünkről pedig egy limitet szeretnénk a játékban elérhető szintnek is, úgy, hogy a további fejlődés ettől még lehetséges, viszont a játékosmezőny összetömörödésével megnő az interakció lehetősége, és könnyebben lehet a legjobbaknak kihivásokat tervezni.
A javaslatcsomag jelenleg így néz ki:

1. A játékban elérhető szint maximuma 300 lesz. Ha a játékban további szintet lépsz, az 300/1, 300/2 stb formában jelenik meg, ahol a plusz szinteket „bónuszrangnak” fogjuk hívni. (Valójában nem számok lesznek ott, hanem speciális rang, drágakő, medál ilyesmi, ami ahogy léped a szinteket, növekszik). De a programban bármi, ami szintre hivatkozik, az a játékos szintjét 300-nak fogja tekinteni.

2. Akinek a fejlesztés pillanatában a szintje magasabb, mint 300, azt értelemszerűen átváltjuk a fenti rendszerbe. Tehát aki 314. szintű, az ehelyett 300/14 lesz.

3. A bónuszrang természetesen előnyökkel fog járni. A legegyszerűbb ötlet az volt, hogy AF bónuszt adunk, minden egyes bónuszrang +5%-kot ad, egy bizonyos limitig, ami után ez lecsökken rangonként +1%-ra.

4. A fejlesztéssel egyidejűleg megszüntetjük a top szintlépés lassítást.

5. Opcionális: kompenzáció 2xx-299 szint intervallumban levő játékosoknak, pl. a szinguláris ismeretek jelentősen megnöveli a kapott LE-t.

6. Csak a 300. szinttől elérhető jellemzők. Új AF képességek, repetitiv cselekvéseket kiváltó automatizmusok, új horda v egyéb választott bónusz, szívesen látunk ötleteket.

7. A portyázásra vonatkozó szabályok szükségszerű változásai (ezeket még át kell beszélni). Pl. gyakoribb támadási lehetőség, rabolható LE limitálása vagy fixálása.

Várjuk a véleményeket!
Dátum: 2017.02.05. 17:31:01
Idézet: LanMaffia - 2017.02.03. 22:18:14
Én az ideiglenes hatású épület koncepciójában gondolkoztam:
Bekerül 5 fajta építhető épület, de a Háború és Béke csarnokához hasonlóan csak az egyiket lehet építeni. Mindegyik ideiglenes hatású, pl. hétfőn délben az SZB kör végével rombolódik.

Ez nagyon jó ötlet, már meg is vettem A részletek, amit ki kell találni:
- A bónuszok tényleg egyformák legyenek (mert különben mindenki csak egyet fog építeni)
- Mi az építési költség. Ahogy Ariel erre helyesen rámutatott, ami a magas szintű karaktereknek néhány vadászatnyi LE, a kicsiknek nagyon sok. A csp-t viszont az általam leirt dolgok miatt felejtsük el. Van-e esetleg több szintje ezeknek, vagy csak egy? Egyáltalán akarjuk-e, hogy aki még a többi épülettel sehogy se áll, az építse / megérje neki építeni ezeket? Ha a fő épületek mellett is tudja ezeket húzni egy közepes/kis szövetség, akkor egy nagy szövetség építési kapacitásának csak töredékét fogják használni, és megmaradt az eredeti probléma. Megoldás lehet az összes fenti dilemmára, hogy az építési költség ugyan marad LE (hogy a szerencsét lehessen fejleszteni) de függ az aktív karakterek számától, és szintjétől. Ezt elvben lehetne exploitálni kilépkedésekkel, de egy egyhetes temporális épületnél ezt hosszú távon nem éri meg csinálni a szerencsevesztés miatt.
- A manakonstrukciót a jelenlegi formájában nem lehet jól kibalanszolni, az egyetlen dolog, amit megendethetünk, hogy az épületnek mindenképp az 1%-kát épiti, függetlenül a karakter szintjétől / max vpjétől.

Ariel: nem azzal van gondom, hogy új szövetségi épület kerüljön be a játékba, az interakció pedig a 4 alapvető játékelem egyike. Egyszerűen csak azt mondtam, az a javaslat, amit írtál, nem volt jó.

Offsboy: Néma gyereknek anyja sem érti a szavát. Már az is probléma, hogy megkérdezem, mit szeretnétek? Ahogy írtam fent, ezermillió dolog van, amit meg lehetne valósitani, ezekhez prioritást kell rendelni. Amíg egy dolog csak 1-2 karaktert érint, addig sajnos kisebb a prioritása. Minél gyakrabban szembesülünk azzal, hogy a játékosoknak szükségük van valamire, annál előrébb kerül a prioritási listában. Szerintem azt a részt ugorhatjuk is, hogy "nem ismerem fel a problémát", ha ez tényleg igy lenne, nem beszélgetnénk itt... Van egy adag aspektusa a játéknak: folyamatos újdonságok; meglévő dolgok menedzselése, felülvizsgálata, bővítése; célt adni a top játékosoknak; párbeszéd a játékosokkal arról, mit szeretnének; hibák javítása. Hiába vagyok tisztában mindezzel, nem fogunk tudni mindig 100%-kot nyújtani mindenben, mindig lesz aki elégedetlen. Én a részedről jobban örülnék egy Lanmaffia-féle kreativ hozzáállásnak, ahol már irod is, szerintem hogyan kéne az új relikviakuponos relikeknek kinéznie, melyikből kell új fokozat, melyikből nem, mehet-e tovább a lineáris bónusz; én igazándiból ezt kértem tőled, ha nem jött le az előző posztomból.

Erik0119: igértem, hogy reagálok az ötletedre. Alapvetően nyitott kapukat döngetsz azzal a felvetéssel, hogy a top karakternek új kihivásokat, a játék egy új szintjét kellene adni. Viszont semmiképp sem tartanám jó ötletnek elszigetelni és más szerverre rakni őket. Én inkább a 300-as szinttől kezdődő változásokat tartanám jó megoldásnak erre, ezekről írok majd egy összefoglaló topikot, azokat ott lehet véleményezni.
Dátum: 2017.02.03. 21:38:59
Idézet: Ariel - 2017.02.03. 01:49:27
Miklós, annyira látszik, hogy nem ismered a saját játékodat.

ööö, ezt szerintem ugorjuk, ez a legbénább sértés, amit a fórumon fel szoktak hozni, amikor már nem jut az illetőnek értelmes érv eszébe, tőled ennél jobbat várok
Amit meg kell értened: nem azt mondtam, hogy a jelenlegi rendszerben a rabszolgázás kiküszöbölhető. Ez mindig lesz, kérdés mennyi macerával játszik. ha valaki vadászgat, képességet fejleszt, portyában támadgatják, akkor effektive valaki már játszik azzal a karakterrel, növeli a lehetséges célpontok számát. A sok jó ötleted közt volt egy rossz, ezt most felesleges körömszakadtáig védened. A szinthez való kötés se old meg semmit, akkor az meg kizárja azt, akinek szüksége lenne erre. Nem. VAN a dologra más megoldás, csak nem ez, amit mondtál. Ha pl. valamilyen tevékenységért (mondjuk vadászatért) jár 1 db épitőkő, és szinttől függetlenül mindig épitőkövet kap a karakter, és abból kell építeni, akkor máris az erőforrást játékhoz kötöttük. Ja, hogy ez már réges rég megvalósult, bekerült a játékba, energiatégla és építési energia néven... A szövi építésre folyamatosan, közös konszenzussal kerültek be újabb és újabb megoldások, zongorázd ezt végig, a szerepjátékos, de nagyon sokáig építhető dicsőség piramistól kezdve, az iszonyúan sok szintig húzható, de szintenként apró bónuszt adó épületeken keresztül a végtelenségig építhető tudás fáig.

Szerintem először a valós problémát kéne megkeresni, ami ehhez kapcsolódik, és ez nem a teljes játékot érintő probléma, ez legfeljebb a játék legerősebb szövetségét érintő probléma, hogy a manakonstrukciót nem tudod mire használni. Sok sok éven át minden nap el tudtátok lőni, adta a tápot, és most nem ad semmit - ez a gond. És itt van egy olyan nézetkülönbségünk, ahol nehezen tudsz engem meggyőzni. Én úgy gondolom, ha játszom egy játékkal, ahol naponta 10 féle dolgot tudok csinálni, és telik múlik az idő, évek telnek el, és a 10 helyett már van 20, vagy 30, vagy még több, de az eredeti 10ből már nem kell mindet csinálnom, az nem probléma. Te viszont ezt a játék egy komoly hibájának fogod fel. Pedig ha én a végtelenségig kényszerítenék minden játékost, hogy mindent örökkön örökké csinálnia kelljen, akkor azzal pont ellentétes hatást érnénk el. Sokkal jobb végre hátradőlni, ebből a képességből mindent kitápoltam, elértem a maxot, most fókuszálhatok egy másik célra. Ráadásul, a manakonstrukció nem is olyasmi, amibe egy rakás időt, őskövet, akármit kellett ölni. Csak volt, és kész... A hatalom tornyának a dicsőségét is visszasírod - jó volt, elég volt, nem véletlenül került be rá a mindenki számára elérhető alternativa, ki volt rá akadva mindenki.

Szóval ha az építést akarod reformálni, akkor első lépésben fogadd el, bármilyen új épületet rakunk be, ott a manakonstrukció már nem fog működni. Második lépésben pedig érvelned kell, hogy miért nincs értelme a tudás fáját építeni, és miért építenél helyette egy másik olyan épületet inkább, ami hasonlóképp nem fog számottevő direkt tápot adni nektek. Ha ez a kettő megvolt, akkor jöhet a konkrét épület ötlet. Akár olyasmi, ami a játék egészének ad valami hasznosat, nemcsak a top szövinek. Vagy valami, ami a tudás fájához hasonlóan végtelenségig fut, de egy alternatíva. Tehát lehetnek (és lesznek is!) új szövi épületek, de meg kell felelniük ennek a feltételrendszernek.

Offsboy: lezárult fejlesztési vonalak. Ahogy írtam fent, szerintem nem baj, ha bizonyos dolgok lezárulnak, és mással tudsz foglalkozni helyette. Egy nem top játékosnak ez különösen jó érzés. Mondok egy példát. A játékban kezdetben 5 dolgot lehet fejleszteni. Top játékos 1 év után mindet kimaxolja, elhúz a többiektől. A játékba bekerül 5 új dolog, amit fejleszthet, tehát unatkozni nem fog. A többi játékos viszont azt látja, több idő alatt ugyan, de ő is utol tudja érni a top játékost az első 5 dologban. Aztán hogy a másik 5-tel mi a helyzet, utána meglátja, közben foglalkozik vele stb. Amióta az eszemet tudom, játékokkal játszom, rengeteggel, most is sok időt töltök vele, és látom, más játékokban mi működik, mi nem. Ha MINDENt végtelenségig lehet fejleszteni, akkor a top után jövőknek semmi reménye sincs, hogy BÁRMELYIKBEN utolérjék az elsőt, az megy egyre messzebb, és egy idő után már csak ő marad, mert a többiek feladják. A capek, limitek, akárhogy hívjuk, alapvető elemei egy játéknak.

Persze ezt a dolgot mindig lehet árnyalni. Mondhatom, hogy ugyan van egy cap, de utána is lehet fejleszteni még egy darabig, csak sokkal költségesebben, sokkal kisebb bónuszért. Ezt végül meg is tettük a megasszenciáknál, de pl. a manakonstrukciónál tényleg semmi értelmét nem látom. Az entitás/epikus egyébként ugyanez a kategória! Ott pl. feladtam az elveimet, és a mai napig nyitott a dolog, amint kapom a jelzést, hogy "elfogyott" rakom be az újat - de persze ez is elszálláshoz, behozhatatlan előnyhöz vezet, és még a célját sem feltétlenül éri el, mert a top játékos ugyanúgy morogni fog, "nem elég tápos" "egyszer várnunk kellett rá 2 hónapot hogy tovább haladhassunk" "külön kell szólni", ahogy Ariel kommentjéből láthatod. Miért, ennek hogy kéne működnie? (Azon kivül, hogy van egy max ami után nincs tovább...) Milyen játékot ismersz, ahol az új content bekerüléséhez nem kell a fejlesztőknek dolgozni? Ezt a problémát (epikus/entitás) nem is értem...

A relikviakuponokkal ugyanez a helyzet. Ha azt mondjátok, hogy számottevő játékos tart ott, hogy már minden értelmes relikből megvan a legerősebb neki, és nincs hova tovább, már csináljuk is a követkető szetet, lehet megtuningolni egyedi ötletekkel akár új relikviákra is, vagy bármilyen színesítés, ez nem gond. De te is azt irod, "záros határidőn belül". Tehát akkor talán még nem tartunk itt?

Bíborhold: igen, az alap probléma az,hogy aki később indult, le van maradva, mindig hátrányban van, erre egy jó kompenzációs rendszert nagyon nehéz kitalálni. Az inspiráció volt erre, de az se volt tökéletes.

Idézet: Archibald Cunningham - 2017.02.03. 11:54:20
itt meg - nagyon kisarkítva - ha fizetni szeretnél a játékélményért, akkor vegyél részt a fejlesztésben és dolgozd ki az ötleteidet

Valamit igencsak félreértesz vagy félremagyarázol Nincs senki arra kötelezve, hogy ötleteket gyártson a játékhoz, isten ments! Van nekünk épp elég ötletünk, megvalósítani sem győzzük. Csak éppen a tapasztalat azt mutatja, hogy sok játékosnak elég konkrét elképzelései vannak arról, hogy mit szeretne látni a játékban, és annak jobban örülne, mint amit én kitalálok neki. De ezt most komolyan el kellett magyaráznom neked? Szóval ha BÁRKI úgy érzi, hogy neki teher és munka részt venni ebben a párbeszédben, arra kérem, hogy NE TEGYE! Köszönöm

Erik: erre az ötletre is reagálok majd külön, vagy privátban, de kezd már a posztom túl hosszú lenni, úgyhogy folyt.köv.
Dátum: 2017.02.02. 22:45:27
Bíborhold: a top szintlépésnek az a célja, hogy aki elöl van, minél nehezebben tudjon elhúzni a többiektől. Aki a legelején van, annak nem táp a kevés TP (sőt, még szeretne többet is), a 30-40. hely tájékán talán megvan még ez a vfes fékezősdis próbálok a le/tp-re optimalizálni, de amikor már jópár karakter elérte a 300-at amúgy is, ennek a jelentősége elvész. De igen, abban egyetértek, és korábban is volt szó róla, hogy valami alternativ felzárkózási lehetőség jó lenne.

Ariel: nagyon nem mindegy, hogy hetente 1x belépek, és 1 kattintással elköltöm az összes felgyűlt CSP-t, vagy folyamatosan játszanom kell a karakterrel, óvni hogy a LE-jét ne lopják el stb. Ráadásul ahogy írtad alacsony szinten egy kezdő kari minimális LE-t tud termelni, a csp-t meg ugye szinttől függetlenül tudják nyomni. Tehát ettől kezdve csak egy rakás 1. szintű rabszolga kell ahhoz, hogy bármilyen erős szövit felhúzzak. Nem azt mondtam, hogy az építésnek azért fuccsolt be, mert magas szinten több LE-je van az embereknek. Erre már találtunk megoldást, olyan épületek formájában, ami nem LE-ből épül. A probléma az, hogy ha egy szövinek van 25 aktiv tagja (és a top szövinek lesz annyi, hiszen mindenki oda akar belépni), sok más szövi meg 5-6 aktiv tagot tud összehozni átlagban, akkor mindig lesz 5x előnye ami hosszú távon kamatos kamatként összeadódik. Amit irtál, hogy osszuk le az épitést a tagok számával, ezzel kb. meg feltaláltuk az egyszemélyes szövetséget, semmi értelme attól kezdve a csapatmunkának. Nem, a megoldást nem itt kell keresni. Olyan épületet kell kitalálni, ami nem táp, mégis érdemes építeni. Egyébként a tudás fát tudjátok húzni a mai napig, van mit építeni - csak a manakonstrukció "avult el".
Ariel, látod, az a gond, amit az előző posztban is irtam. Volt olyan javaslatod, ami nem valósult meg, és még mindig ezen pörögsz. Ha én játszom egy játékkal, beadok hozzá 10 javaslatot, és abból csak 3 megvalósul, én annak már nagyon örülnék. Tedd magad ezen túl. Még nekem sem valósul meg minden ötletem, maximum a negyede, harmada! Sokszor olyan dolgok kerülnek kukába, amikről már részletes fejlesztői doksi készül.

Hogy konstruktivak legyünk, itt egy ötlet, ami feldobhatja a pvp/pve-t, értelmet adhat a TÖnek:
Bizonyos, magas szint felett a játékosok létrehozhatnak egy kihivható szuperszörnyet. Ezt a szuperszörnyet magukból készítik, oly módon, hogy felöltöztetik valahogy a karakterüket, adhatnak neki bizonyos buffokat egy előre választott listából. Az erősebb karakterek kevesebb buffot rakhatnak fel. Ezután ezeket a bossokat minden játékos kihivhatja, megpróbálhatja legyőzni. A kihivásokhoz kérhetnek valamilyenfajta limitált segitséget. Példa:
Ariel létrehozza a "vákumdémon"-t, úgy, hogy beöltözik védelemre, és kér még egy +50% kábítás, és egy +30% életpont buffot.
A többi játékos próbálkozhat a vákumdémon legyőzésével. Naponta 1x kérhetnek segítséget ehhez egy másik játékostól, meghatározott paraméterek szerint.
Egy táblázatban nyilvántartjuk, ki melyik bossokat tudta legyőzni. aki elég sokat legyőzött, az csinálhat újabbat maga is. A segítségkérést úgy kell kitalálni, hogy a gyengébb karakterek több bónuszt kaphassanak, és így nekik is legyen esélyük. Akár azt is lehet, hogy a bossok az ÉP-t nem regenerálják egy játékossal szemben, igy aki nem olyan erős, több nekifutásból tudja legyőzni. Mivel limitált,hogy egy nap mennyit fog támadni, lassabban halad, de azért lesz sikerélménye neki is.
Dátum: 2017.02.01. 19:27:14
Xinx: "Több éve megy a vita a TOP lassításról."
a top lassitás ugyan szükségszerű,de szerintem is túlkomplikált dolog lett. Ha berakjuk a 300-as szintplafont, kivehetjük a játékból.

Ariel: a birkózó gödör volt az, amire azt irtam, hogy az implementálás komplikált lett volna, ezért nem valósult meg. A csp-ből való építést nem értem, miért lenne jobb, mint a LE. Indítunk pár karit, soha, semmit nem csinálunk velük, csak pár naponta be kell lépni, és elkölteni a felgyűlt CSP-t... A taglétszámtól függő szorzó, nézd meg mi van a szövi bajnokságban, folyamatosan megy a sírás azon, hogy miért vehet benne részt azonos eséllyel a 3 fős szövi a 10 fős ellenében, miért nem kapnak mindenféle büntetést. Erre írtam, hogy lehet brainstormolni, de ha valamit meg is akarunk valósítani, azt alaposan át kell gondolni, minden szemszögből, minden buktatóval, hosszú távon hogyan fog működni. Én amikor egy új fejlesztést csinálok, részletes dokumentációt készítek róla, minden egyes emelével, ha van valamilyen fejlődési görbe, akkor legalább 1 évre lemodellezem, hogy meddig fognak a játékosok eljutni, milyen erőforrásba fog kerülni. Rengeteg fejlesztés lett elkaszálva - az én részemről, a ti részetekről is - ami elsőre jó megoldásnak tűnt, de aztán kiderült, hogy milyen problémák vannak vele.

Dozer: Azt már írtam, mi a gond azzal, ha a pvp Tö szerint van: nincs értelme a TÖ-t növelni, mert csak nagyobb pofonokat fogsz kapni, uaz, mint amit Offs írt, hogy a klónodat erősíted, ha magadat erősíted. Azt is írod, hogy a hordabónuszok a végtelenségig nőjenek szintlépéssel, ne fix bónuszt adjanak. Ezzel az a gond, hogy ezek mindig összehasonlíthatóak lesznek, lesz olyan, ami erősebb a többinél. Amíg ezek kisebb bónuszok, amiknek a jelentősége magasabb szinten elvész, nincs akkora gond belőle. Ha azonban egy exponenciálisan növekvő táp, akkor állandó problémázás megy arról, hogy a szomszéd kertje mennyivel zöldebb, ezt már sok játékban láttuk. Menne az állandó nerfelés, balanszolás, ebből sértődések stb.

Alapvetően megtehetnénk azt, hogy egy fórum topikba mindig mindenki leirná a játékkal kapcsolatos ötleteit. Ezeknek jó eséllyel kb. a 99%-a nem lenne megvalósítható ilyen vagy olyan okból. Nekem mindegyikre el kéne magyarázni, melyik miért nem jó ötlet. Ennek az lenne az eredménye, hogy az ötletadók 99%-a megsértődne Szóval ez elég nehéz ügy. Jelenleg is minden ötletet, ami eljut hozzám (elsősorban üszen keresztül, v vu talin, a fórumon nem mindig tudok minden posztot elolvasni!), azt elolvasok, és átgondolok. Mindent megköszönök, és ami tényleg jó, az megvalósulhat. De kérek mindenkit, akinek az ötlete nem valósul meg, ne sértődjön meg, sajnos lehetetlen mindent megcsinálni. Ariel (bocs,hogy megint téged hozlak fel) szerintem zseniális játékos vagy, rengeteg jó ötlettel, ahogy írtam, ezekből sok meg is valósult. De látjátok, amikor valamiből nem lett semmi, akkor a te részedről is jön, hogy itt volt a szerinted jó ötlet, és bezzeg nem csináltátok meg. Pedig csak arról van szó, hogy nem volt rá kapacitás, vagy nem volt elég objektiv, vagy pont az az ötlet éppen nem volt olyan jó, vagy egyszerűen csak a rengeteg ötlet közt elkallódott.

Én továbbra is hiszek benne, hogy a legjobb játékot úgy lehet felépíteni, ha a játékosok is segítenek. Nem véletlenül lehet a játékban kvizkérdéseket és saját kalandokat írni, így szinte minden játékos hozzá tud tenni valamit. De arra még mindig nem látok tökéletes módszert, hogyan lehetne a milliárdnyi javaslatból valami igazságos és korrekt rendszerben kiválogatni azokat, amelyektől a játék tényleg jobb lesz. Lehet, hogy erre a supporthoz hasonló profi rendszert fel kellene építenünk, ahol be lehet adni ötleteket, a játékosoknak pontozni lehet, és minden hónapban kiválasztani az X legjobbat, azokat megvalósítani, az ötletadóknak pedig jutalmat adni? A Vu fórum egyébként valami ilyesmi már most is, jelenleg az alapján dolgozunk, de talán lehetne ezt még jobbá tenni.
Dátum: 2017.01.31. 23:30:07
nincs értelne a TÖ-t fejleszteni, mert csak nagyobb pofont kapsz minden NPC-től, pvp pedig nincs.

ezzel egyetértek, egy top karinak ez tényleg probléma. erre tényleg csak egy kemény kihivást jelentő pve esemény lenne a megoldás. Az entitás ilyen akart lenni, csak ott is volt egy igény, hogy mindenki meg tudja csinálni.

állítólag Ariel küldött egy "king of the hill" jellegű javaslatot

Erre sajnos nem emlékszem, de ha nem valósult meg, az 2 okból lehetett, vagy csak emlitésként, konkrétumok nélkül merült fel, vagy ha volt konkrétum, akkor valami hiba volt az elgondolásban. De szivesen átbeszélhetjük most is.

Mi az akadálya annak, hogy addig lehessen növelni a spektrális manipuláció szakérttelmet

Ez garantáltan egy no-brainer pozitiv visszacsatolás lenne, amit az okosabbak lemodelleznének egy excelben. Aztán kijönne, hogy vagy nincs értelme x. szint fölött, vagy iskolapéldája annak, hogy miért kell mindenre korlát. De erre csak akkor jönnénk rá, amikor feltűnne a toplistában, hogy 1-2 játékosnak már háromszor akkora a TÖ-je, mint mindenki másnak (ld. még megaesszenciák).

Relikviakuponos bónuszok fejlesztése a végtelenségig: a jelen modellben ez sajnos nem implementálható, minden tárgyhoz külön objektumot kell létrehozni, külön grafika kell stb. De ettől függetlenül, lesz kryxónium után következő fokozat. Abban esetleg segithettek, ha leirjátok, miből kell upgrade és miből nem, ha kevesebb tárgyat kell csinálni, gyorsabban megvan

Épületek: volt olyan ötlet, ami meg is valósult, konkrétan egyre emlékszem, ami csak azért nem került be, mert iszonyúan komplikált lett volna az implementáció. Volt egy olyan ötlet Arieltől, hogy 2 épületnek a maximumát emeljük fel, ezt fel is irtam a fejl. listára, szerintem az meglesz, de adunk kis időt a többi szövinek, hogy felzárkózzon kicsit. Az épületeknél sajnos van egy paradoxonunk, amiért nehéz jót kitalálni. A "fun" jellegű épületeket a kutya se fejleszti. A tápot adó viszont hatványozott elszállási lehetőséget biztosit a top szövinek. A tudás fájával mi a helyzet, kimaxolták már?

Erik0119: az, hogy tulösszeg alapján is lehessen támadni, felmerült régebben is. Ezzel 1 gyakorlati probléma volt. Tegyük fel, hogy én optimálisan játszom, és kiemelkedek a környezetemből: akkor ezzel csak azt érem el, hogy elkezdenek messze felülről ütni, akiknek sokkal jobb cuccai vannak. Gyakorlatban ez nem lenne jó. A giga-mega ellenfél jó ötlet, az epikus is ilyesmi akart lenni, mára darálás lett belőle, lehet kéne valami ultra-epikus ami akkorát üt mint egy mozdony

Ami egyébként segíteni tudja a konstruktiv párbeszédet:

- felesleges minden topikot teletolni semmitmondó, a játékot leszóló posztokkal, még akkor is, ha a játékért nem nagyon fizettél, és alapvetően troll a hozzáállásod mindenhez. Ha itt vagy a fórumon, olvasod és hozzászólsz, az bizony azt jelenti, hogy érdekel a játék, hiába próbálod ennek az ellenkezőjét sugallni. Akkor pedig lehetsz akár kreativ, pozitiv és konstruktiv is (akinek nem inge ne vegye magára!)

- az olyan post, hogy "voltak jó ötleteim már, de ezeket most nem ismétlem el" nem hasznosak. Ha tényleg jó, átgondolt ötleteid voltak, nyugodtan ird le őket újra, vagy linkeld be a részletes doksit, amit korábban irtál már egy másik posztban. A leghatékonyabbak azok a jól átgondolt ötletgyűjtemények, amik implementálhatóak, szervesen kapcsolódnak a játékhoz, és az aktuális féléves fejlesztési lista topikban merülnek fel.

- nem lehet MINDEN jó ötletet megvalósítani. Egyrészt, egy ötletet sokkal egyszerűbb kitalálni, mint leprogramozni.Másrészt, ha 100 játékos talál ki ötleteket, és van rá 1 tervező meg 1 fejlesztő, szóval értitek... Épp ezért kérem Arielt és a többieket is, ne azon sértődjön meg, hogy volt olyan ötlete, ami szerinte jó volt, és mégse valósult meg. Hanem örüljön neki, hogy számos (Arielnél nagyon sok!) általa javasolt dolog, változás bekerült a játékba. Én életem során nagyon sok játékkal játszottam, amelyik tetszett, ott küldtem is a fejlesztőknek javaslatokat. Mivel a szakmám a játéktervezés, biztos vagyok benne, hogy voltak értelmes javaslataim is Szóval ennyi amit adni tudunk, ennél többet nem ígérhetek, senkinek sem fogom azt mondani, hogy minden jó ötlet bekerül, mert ez nem igaz.
Dátum: 2017.01.31. 17:19:47
Ariel: kritizálni egyszerű, konstruktiv, működő, megvalósítható ötlettel előállni nehéz. Igyekszünk a játékosok véleményét, ötleteit, kívánságait figyelembe venni a fejlesztéseknél. A patchekben olvasható dolgok szinte mindegyike úgy került be, hogy ti kértétek, és voltak saját ötleteink, miket elvetettünk, mert a játékosoknak nem tetszett. Nagyon sok olyan dolog volt, amit konkrétan te javasoltál, és megcsináltuk. Viszont voltak más ötleteid, amik nem tettek volna jót a játéknak, ezért el lettek vetve. Továbbra is fennáll, hogyha KONKRÉT ötlettel áll elő valaki, akkor ha az jó, felkerül a fejlesztési listára. De általános kritikával nem tudunk mit kezdeni. Konkrétan, több dolog amit írsz, nem jó példa. A portyacélpontok eltűnése, saját klónoddal való harc, ez a probléma a top karik közül érint néhányat, köztük téged is, ezért érzed ezt kellemetlennek, de valójában pont te vagy egy olyan típusú játékos, aki a pve-t jobban kedveli, azért húzott el szintben a többiektől, hogy ne kelljen az állandó portyatámadásokon aggódni. Ez a te döntésed volt, egy játékstilus, amire lehetőség van. De nem lehet egyszerre kilépni a portyatámadások adta kockázatokból úgy, hogy közben van bőséges célpont. Azaz, ezt is megoldottuk, szövi bajnokság, szubplazma stb. De ha veled azonos szintű és erősségű, hús-vér játékos ellenfeleket szeretnél (szerintem nem), akkor annak kizárólag az a módja, hogy a többiek lehetőséget kapnak a felzárkózásra, nem pedig az, hogy az előnyödet a végtelenségig tudod mindenben tovább növelni. A csatlós arénában pont ez a jó, hogy újra kihívás neked is!

Az epikusokat sem látom értelmét felemlegetni, megegyezés volt, hogyha elfogynak, szóltok, és rakunk be újat (ez pl. pont olyan dolog, ahol a végtelenségig lehet tápolni!), aztán kb. valakinek szólni kellett volna tőletek, aki mégsem tette, senki nem foglalkozott vele hónapokig. Amikor hozzám kérés beérkezett és visszaigazoltam, max. a 2. emlékeztető után néhány napon belül bekerültek. Az epikus tárgyakat lehet kritizálni, soha konkrét változási, tárgyötleteket nem kaptunk, a jelenlegi rendszerben egy lineárisan, számíthatóan erősödnek a tárgyak, ha ez nem tetszik, akkor tessék javaslatot tenni

Tehát, amit várok, tőled is, mástól is: ha az nem megfelelő, hogy leírjátok, mi nem tetszik, és én erre készítek egy megoldást, akkor írjátok le ti, mi lenne a konkrét megoldás. És semmi sértődés, ha esetleg nem sikerül elsőre a jó megoldást megtalálni, nyugodtan lehet próbálkozni tovább, ha kiderül, mik az ötlet buktatói. Merem hinni, hogy a Vu-nak még mindig megvan az az óriási előnye bármilyen más játékkal szemben, hogyha itt egy játékos kitalál valamit, akkor az ha jó ötlet, akkor meg is valósul!

Spellatrix: a csatlósok "hatalmas" őskő költségével kapcsolatban. Az asztrális kövekkel kapcsolatban folyamatosan azt hallom minden fórumon, hogy lehessen átváltani platinára v sárga mytokornitra, mert annyi van belőle, hogy dunát lehet belőle rekeszteni. Hasonlóképp, az, hogy mennyi kheszon törmeléked van, azon múlik, hogy mennyire jól fejleszted a csatlósaidat. De elismerem, ez pont olyan aspektusa a játéknak, ahol, ha valaki nem fektetett be időt, energiát és gondolkodást abba, hogy felépítse a megfelelő "gépezetet", ami ontja neki a kheszon törmeléket, az is versenyképes tud maradni úgy, hogy a fókuszokat törmelék helyett őskőből veszi. Ez viszont nem probléma, akkor lenne az, ha csak az ősköves megoldás lenne. Ill. azt is elismerem, hogy legalább az elején be kell fektetni néhány asztrális kőbe, hogy a gépezet beinduljon. Egyébként van olyan időszakos esemény,ahol ezeket ingyen meg lehetett szerezni, rakunk be esetleg még ilyet, hogy ne kelljen sokat várni rá, remélem ez segit.

Bíborhold: korábban merült fel már ilyen ötlet, amit írsz. A fő kritika az volt, hogyha berakunk egy rakás fejlesztést, ami 300. szinttől elérhető, akkor az csak a játékosok parányi százalékának lenne jó. Ettől függetlenül, ezt még nem adtam fel, a 300-as plafont tervezzük, továbbra is úgy gondolom, ha a top játékosok egy szinten tömörödnek, az visszahozhatja a portya izgalmát, amit Ariel (joggal) hiányol. És persze, rakhatnánk ide mindenféle bónuszt (dupla AF pont, speciális dolgok amik csak itt elérhetőek) de nem kéne túlzásba vinni, nem kéne onnan teljesen új játékot indítani, legalábbis amíg nem érnek el oda elég sokan. Erről nyitok majd egy konkrét topikot, és oda lehet írni az ötleteket.
Dátum: 2017.01.31. 10:00:17
A csatlósarénáról már többször beszélgettünk. Ez inkább egy játékelméleti probléma. Adott a játékban mondjuk 5 féle dolog, amit fejleszteni lehet. Ahogy telik múlik az idő, lesz olyan játékos, akinek ez az 5 dolog kétszer nagyobb, mint a legtöbb egyéb játékosnak. Ha ezeket a dolgokat a végtelenségig lehet fejleszteni, akkor adott idő után 4x, 8x, 16x stb táposabb lesz a néhány top kari ebben - ez a pozitiv visszacsatolás. Minden létező modern játékban erre a megoldás az, hogy a fejleszthető dolgoknak van egy maximuma. Ha azt eléred, vagy nincs tovább, vagy bizonyos időközönként - időt adva a többi játékosnak is a lemaradás csökkentésére - emelik a capet. És természetesen, emelett kerülnek be új dolgok, ahol mindenki egyenlő feltételekkel startol, max. egy pici előnye van a táposabbaknak. Aki jó, továbbra is az élen marad. de nem nő az előnye folyamatosan exponenciálisan, behozhatatlanul.

A VU-ra levetitve, a konkrét példa a megaesszenciák voltak. Offsboy és Ariel nagyon elhúztak ezzel a többiekhez képest, okosan játszva, ennek köszönhetően óriási TÖ előnyre tettek szert. Nyilván mindketten azt szerettétek volna, ha ez az előny a végtelenségig nőhet tovább, a pozitiv visszacsatolásnak köszönhetően, de ez akkor sem tett volna jót sem a ti játékotoknak, sem másénak. Végül belementem egy kompromisszumba, ahol mégis fejleszthetők tovább a megák, csak egy bizonyos szint után már nem ad akkora irdatlan tápot. Nem érzem, hogy ez bármiféle hiba lett volna részünkről. Hasonló példa a végtelenségig fejleszthető szövi épületek (beleértve a hatalom tornyát), ahol nemcsak a karakterek erőssége, hanem a taglétszám is növeli az exponenciális faktort, és ha végtelenségig lehet tápot adó épületeket húzni, akkor a végén minden játékos aki játszik uabban a szöviben akar lenni. Minden általam ismert, jól működő játékban léteznek ezek a limitek. Nyilván fontos egy top karinak, hogy érezze, tudja növelni az előnyét - de a többieknek is fontos, hogy legyen esélyük behozni a hátrányt. És valljuk be, a top kari se top kari, ha többiek a reménytelenség miatt abbahagyják.

A csatlósok, a csatlós képességek, a csatlós aréna, a bajnokság, mind olyan új aspektusok, amiket ti elutasítotok, de valójában ez ugyanaz a játék, ugyanúgy a fő karidat fejleszted áttételesen egy új minijátékkal, még az előnyötök is megvan, hiszen aki táposabb volt, annak táposabb csatlósai vannak, több mytokronitot szerez, több kheszon törmeléke lesz. ha hibáztunk, max annyiban, hogy nincs még több ilyen új aspektus.