Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Kocos

Dátum: 2013.02.13. 11:16:46
Idézet: Craslorg - 2013.02.13. 10:57:38
Akkor nézd ezt 2 db 30-as, 35-ös szintű karakternél, ahol az egyiknek mások megépítették az akadémiát, a másiknak nem. De már 25. szinten is lehet akadémia valakinek. Nem tartom túl szerencsésnek, ismételhetőek még nincsenek, így kristálypont kevesebb (ugyan szerencsekerékből pörgethető, de az nem fog minden kalandot fedezni).


Te is tudod, hogy azokon a szinteken a karakterek zöme inaktív, ezért hiába van 1-2 akadémiás kari, nem húzza fel az átlagot. Még ha minden kari aktív lenne sem tenné. 40-es szinten is lehet valaki akadémia nélkül, amiatt eddig nem reklamáltál. Mindent összevetve tehát továbbra sem látom, hogy bármi probléma lenne akkor ha szakipróbák lennének. Talán csak az, hogy hülyén fest az 1-es próba.
Dátum: 2013.02.13. 10:36:36
Idézet: Bpetya75 - 2013.02.13. 10:35:21
Ez érdekes. Az sem lehetetlen, hogy olyanhoz csatlakoztam, akihez nem is lehetett volna, mert már meg van a mithrilem. Vagy módosult a jutalmazás, és a kufár csak azt határozza meg, hogy kit üthetek, a jutalmat magam választhatom ki?


Ezen az esemenyen a csapatvalasztas nem hatarozza meg a jutalmat. Valaszthatsz jutalmat az elert eredmeny fuggvenyeben.
(Nem modosult, eddig is igy mukodott.)
Dátum: 2013.02.13. 10:34:16
Idézet: Kvnoemi - 2013.02.13. 10:07:23
Most komolyan a jutalmak ismerete nélkül kell nevezni? Ugye nem így van, csak elnéztem valamit!?


Az eddig mar megismert relikviak melle 7 (8?) uj jelenik meg ami 1-1 tul fejleszteset segiti a fejlesztes ovhoz hasonloan.
Dátum: 2013.02.13. 10:00:01
10:00
Dátum: 2013.02.13. 09:57:39
Idézet: Awenhai - 2013.02.13. 07:10:10
Jó lenne, ha ezt a mini EH-t általánosítanátok


Én úgy látom, hogy ez általános. Nincs szintkorlátja, vagy legalábbis Miklós nem írta, hogy lenne.
Dátum: 2013.02.13. 09:50:55
Idézet: Craslorg - 2013.02.12. 20:37:40
Ez egy roppant jó kérdés. A kalandmodul biztos nem fogja ellenőrizni, milyen kalandot dobna, így ez sok kalandot tekintve alacsony szinten nem plusz élményt fog okozni, mert elkedvetlenednek, hogy 10-ből csak 1-2-őt tudnak megcsinálni.


Nem ertem miert ne tudnanak bizonyos kalandokat megcsinalni. Vegyunk egy 3. szintu karit. Talalkozik egy kereskedelem probaval. A szintjen az atlag szakiszint 0. Ehhez hozzájön egy véletlenszám 1 és a szint harmada között. A szint harmada is 1, tehát ez fix 1. Ezzel szemben a kari szakija 0, amihez dob egy veletlenszamot, ami szinten 1, kesz a proba fixen KRP nelkul.
Dátum: 2013.02.12. 17:16:49
Idézet: Aurri - 2013.02.12. 16:21:54
Nem tudtam hogy elhangzottak ezek a számok hivatalos oldalról, így máris tudunk valamit. Ha 100 pechpont maxol (ez kb másfél hónap alatt megvan), akkor az jelenti, hogy nekem lassan 3 hónapjanem esik piros maximálsi esély mellett (5-10%? ezek szerint inkább az 5% közelít a valósághoz). Bár még ehhez is extrém pech kell napi 2x5% eséllyel. Szóval vagy tényleg ennyire peches vagyok, vagy xar van a palacsintában. Esetleg a pechpont minuszba is megy (bár ennyi pirosam sztem nem volt). Engem nem lepne meg ha bugos lenne a rendszer, mivel a dolog elsősorban sejtéseken alapul, feedback igazából ennek ellenőrzésére nincs (és tudjuk hogy ez igen veszélyes dolog egy ilyen képletekkel teli játékban).


A pechpont mehet mínuszba. Ha az elején kiesett neked 500 pontnyi cucc, akkor utána 250 nap, mire felküzdöd magad nullára. A pechpont pedig nem áll meg 100-nál, csak onnantól növeli az esélyt. Ha jól értettem ez egy fix határ, ha alatta vagy az alapesély játszik, ha fölötte, akkor pedig a növelt esély. Szerintem se lenne baj ha kiírná a pechpontjaidat, de Miklós szerint nyilván nem jó, ha ennyire belelátunk a lapjaiba, mert akkor most azon vitáznánk, hogy a kisebb térkapu stimulátor ér-e 150 pechpontot vagy sem.
Dátum: 2013.02.12. 17:03:44
Idézet: Dozer - 2013.02.12. 16:17:21
lEs az pedig hogy uj dolog vagy egy regi (nem hasznalt) jatekelem bevezetese... nos ez kb olyan mintha azt mondanad hogy en nem dobom ki a szemetet soha, ha valami elfogy egyszeruen hozok egy ujat... Elobb-utobb elsullyedsz a szemetben. Mint mindennek a vegzeturnak is vannak korlatai. (ha masnem anyagiak ) Tehat nekem az a velemenyem hogy inkabb formaljunk at egy meglevo hibas dolgot valami uj dologga mintsem hagyjuk az ut szelen a szemetet es hozzunk meg egy kukat... Remelem erted mi a gondom ezzel az egesz haborusdival


Ha az analógiádat akarnám használni, akkor azt mondanám, hogy a szemetet pont hogy ki kell dobni, nem pedig toldozgatni-foltozgatni, hátha lesz belőle valami majdnem jó. Ha kilépünk a képletes beszédből, akkor oda jutunk, hogy a háború olyan szinen megragadt már az emberek agyába, hogyha ezt akarod alakítgatni, akkor mindenáron az ehhez a játékelemhez kapcsolt elvárásaikat fogják az emberek számonkérni a dolgon. Ezért jobb újat építeni.

Nekem hidd el semmit nem fájna a mostani háború játékelem teljes megszűnése (csak hátráltat, meg egy VT küldi kapcsolódik hozzá), de úgy sejtem, hogy sokaknak hiányozna. Ezért mondom, hogy maradjon.

Ami pedig a szövetségi élet erősítését, a szövetségi játékelemek bővítését illeti, szerintem nem nagyon találsz senkit, aki ebben nálam jobban egyet fog érteni veled. Bár asszem ezt már írtam korábban is. Azon, hogy ennek leghatásosabb módja két szövetség versengése (háború jelleg), több szövetség versengése (HT jelleg) vagy fix kihívások leküzdése (epikus, szöviküldi jelleg), azon lehet vitatkozni, sőt azt gondolom érdemes is.
Dátum: 2013.02.12. 16:11:16
Idézet: Aurri - 2013.02.12. 16:01:21
Jó ezt kb eddig is sejtettük, ha neked ez így eléggé világos, akkor tényleg nincs több kérdésem... Miből jutottál amúgy ezekre a következtetésekre, empirikus úton, vagy exhas (tekintve a számaid szórását utóbbira tippelek)?
Látod ezzel van a bajom, nekem egy 10 nagyságrendű szórás se nem meggyőző, se nem világos. Ennyi erővel akár 1 százezrelékkel is növelheti a pechpont az alapesélyt (amire az 1% is egy tipp ha jól sejtem), sosem fog kiderülni...


Melyik következtetésre miből jutottam? A zöme le volt írva, az pedig, hoy a pechpont mennyire növelheti, és mekkora az alapesély az simán érzésre megy. Abból, hogy mit látunk a működésnél, és abból, hogy mit programoznék én le, amit utána így kommunikálnék. Nagyon meglepődnék, ha számottevő eltérés lenne ettől az értéktől. Például az alapesélyre eléggé meg mernék esküdni, hiszen a 100 pechpontos határ és az 1% alapesély eléggé következik egymásból.

A 10 nagyságrendű szórás az gondolom a pirosak pechpont értékére vonatkozik. A határszámokat leírta Miklós, azt is említette, hogy a LE meg az őskő az csak 30 pont (egyszer 20-at mondott). Az is nyilvánvaló, hogy a hype-olt aukciós cuccok (könyvek) a maximum kategóriába esnek. Szerintem az átlag fölött van az ultra-implant is (mondjuk 200 pont), míg a relikviakupon lehet a teljesen átlagos 100 pechpontos kategória. Utóbbi kettő nyilván inkább tipp viszont a szélsőértékek példái elhangzottak.
Dátum: 2013.02.12. 15:49:14
Idézet: Dozer - 2013.02.12. 15:30:59
Idézet: Kocos - 2013.02.12. 14:40:23

Nem kell, és remélem nem is lesz átalakítva soha.

Rengeteg javaslat volt mar, ezernyi megoldassal, az nem epito jellegu hozzaallas hogy hagyjuk a fenebe csak azert mert nekem nem fontos...


Igaz. rengeteg javaslat volt, ezernyi megoldással, amik ellentmondtak egymásnak, és amelyek mindegyike buktatókat hordott magában. Én magam is számos javaslatot tettem Miklósnak, a legtöbbre 1 percnél nem több gondolkodás után mondta a hibáját.

Mint leírtam NINCS egységes elképzelés, hogy mit tudjon a háború. Nyerjen az erősebb? Igen. Legyen esélye a gyengébbnek? Igen. Számítson az, hogy ki mennyit időt fordít rá? Persze. 24/7 gép előtt kelljen ülni? Ne.
Elvárásaink számtalan ilyen, és ehhez hasonló ellentmondást tartalmaznak, sokszor akár egy ember elképzelésein belül is. Merem állítani, hogy az ellentmondások olyan súlyosak, hogy azok feloldása gyakorlatilag lehetetlen.

Te amúgy leírtál egy ötletkezdeményt. 2 szövetség megméretteti magát egymással szemben valamilyen formában, és az eredményeik tükrében osztoznak a fix jutalmon. Tegyük fel, hogy ez egy jó ötlet (nem akarok most az ötlettel magával érdemben foglalkozni, a vita szerintem magasabb szintje érdekesebb). Miért is kéne ennek a háború reformjának lennie? Nem százszorta kézenfekvőbb egy új játékelemet bevezetni (pél, és a háborút jelen formájában érintetlenül hagyni? Így senki sem sérülne, hiszen a háború maradt, tehát nem veszített semmit, ugyanakkor az új játékelemmel bizonyára sokak játékélménye gazdagodik. Win-win.

Az, hogy magához a háborúhoz ragaszkodunk, amit ha alapvetően meg akarunk reformálni, akkor tulajdonképpen egy elnevezésbe kapaszkodunk, egyfajta in-the-box thinking. Tessék megalkotni azt, hogy milyen lenne az ideális háború, és nem a mostani játékelemet lecserélni, hanem új játékelemként bevezetni. Ez már out-of-the-box. Sokkal szabadabb kezet is kapunk, ettől az eredmény is jobb lehet.

Azt a vádadat meg, hogy én olyat állítottam volna, miszerint azért nem kell a háborút megreformálni, mert engem nem érdekel nem is értem. Se nem írtam, se nem gondoltam ilyesmit, ráadásul amikor a játék nagyléptékű fejlesztéséről gondolkodunk, akkor pont az a legkevésbé érdekes, hogy nekem mi a fontos, mert annyira speciális stílusban játszom.
Dátum: 2013.02.12. 14:57:11
Idézet: Offsboy - 2013.02.12. 14:52:46
Idézet: Kocos - 2013.02.12. 14:40:23
Ha bármilyen változás életbe lépne, akkor biztos, hogy a változás kárvallottjaiban sokkal súlyosabb ellenérzés alakulna ki, mint amennyi többlet játékélményt adna azoknak akik a változás haszonélvezői. A változás eredője tehát negatív lenne.

Nem értek egyet.
Egyszerű - sarkalatos - ellenpélda, a Virtuskodók revolúciója, mint új AF képesség: a háborús csatában kapott tp-ért 10x-es AF-et kapsz.


Ezzel azt oldanad meg, hogy a haboruban mindenki tudjon tapolni, nem azt, hogy a haboru mint esemeny erdekesebb, es a tobbseg elvarasainak megfelelo kihivas legyen. Tapot osztani konnyu, jatekelmenyt adni nehez. Utobbit ez sem teszi.

Kifejtés: a háború megreformálásáról akkor beszélhetünk, ha a változás befolyásolja
a/ a győzelem sorsát,
b/ a győztes jutalmát,
c/ a vesztes veszteségét.
Dátum: 2013.02.12. 14:53:53
Idézet: Klarinét - 2013.02.12. 05:32:01
Valószínüleg így van... de ez akkor is segítség lenne! A POK dolgozzon meg azért hogy másokat le tudjon fosztani. Ne legyen már 100%-s rátája mert kiadják az eventezök teljes névsorát.


Mintha a falnak irnek komolyan. Az utotavjaban eddig is ismerte a nevezettek nevsorat, ha 10-szer rakattintott a kufarcsata menupontra es felirta, hogy kiket lat. Az utotavjan kivul meg nem tud rabolni. Extra informacio a POK-ok szamara pont nulla.
Tehat max annyit tudsz elerni, hogy ne egyet, hanem 10-et kelljen kattintania, es esetleg egy fajlba osszerendezni a neveket. Cserebe aki normalisan akar jatszani az is sziv, csak o nem 10-szer, hanem 100-szot annyit kattint. Sok veraldozat a nagy semmiert.
Dátum: 2013.02.12. 14:48:41
Idézet: Truth80 - 2013.02.04. 16:40:57
Idézet: Aurri - 2013.02.04. 16:32:14
...Komolyan érdekelne pontosan hogyan működik a pechpontrendszer.


En mar tobbszor probalkoztam ezt kihuzni beloluk, de nem nagyon akartak elarulni. Pedig reform kellene az tuti. Egyebkent a javaslataiddal abszolut egyetertek.


Szerintem ez elegge vilagosan le van irva.
Minden oskoves porgetes (sorsjegy is) 1 pechpont, ha nem piros. Ha a pirosat kapsz, az 30-300 kozotti minusz pechpont. Ha a pechpontjaid szama meghaladja a 100-at, akkor megnovekszik az eselyed arra, hogy pirosat forgass (az alap 1% helyett gondolom 10%-ra, vagy esetleg 5%-ra). Persze csak oskoves forgatasnal nezi a pechpontokat.

Mod: Én kérek elnézést amiért leírtam. Megérdemeltem a lepontozást.
Dátum: 2013.02.12. 14:40:23
Idézet: Craslorg - 2013.02.12. 12:49:09
Mindezzel együtt teljesen mindegy, hogy a szubplazma számít vagy sem, mert az egész háborús rendszert kell átalakítani, mert jelen állapotában semmilyen módon nem jó immár 4 éve.


Nem kell, és remélem nem is lesz átalakítva soha.
Ugyanis a háborúval kapcsolatban a játékosoknak alapvetően ellentétesek az elvárásai. Ha nem akarom hosszú lére ereszteni: mindenki nyerni akar. De nem tud mindenki nyerni.

Ha bármilyen változás életbe lépne, akkor biztos, hogy a változás kárvallottjaiban sokkal súlyosabb ellenérzés alakulna ki, mint amennyi többlet játékélményt adna azoknak akik a változás haszonélvezői. A változás eredője tehát negatív lenne.

A háborúval kapcsolatban sokszor hallani, hogy milyen jó volt a játék hajnalán, amikor 2-3 napokat átvirrasztva, kombinálva, folyamatosan 15% alatt kuporogva, szöviből kilépve háborúzgattak az emberek. A lényeg: ezek a sztorik mind folyamatos aktív jelenlétről szólnak. Lehet, hogy van egy réteg, akik most is vágynak a folyamatos aktív jelenlétre, de én nem, és azért gyanítom, hogy nem én vagyok az egyetlen, akinek fontos a kötetlen játékmenet.

A háború reformja helyett olyan új szövetségi élményekre volna inkább szükség, mint amilyen a szövetségi köüldetések is volt. Ami nem egy korábbi játékelemet módosít vagy vált le, hanem teljesen nulláról építkezik, így senki sem érzi, hogy veszített vele valamit, mégis növelik a közösségi játékélményt (ami egy ilyen massively multiplayer játék egyik, ha nem a legfőbb vonzereje).
Dátum: 2013.02.12. 14:30:40
Tartózkodom, azt hiszem. Elvi szinten egyetértek vele, hogy működjön a szubplazma. Bejelentve, nyíltan, változásként feltüntetve és nem fű alatt, hiszen az érvek ülnek.
Ugyanakkor a járulákos hatása ennek az, hogy egyre többen fogják kikapcsolni a támadhatóságot, és aki egyszer kikapcsolta, vissza nem fogja. Ezt viszont felettébb károsnak érzem.
Dátum: 2013.02.11. 20:54:37
Idézet: ADZSI76 - 2013.02.11. 20:33:11
Ha tudja ha nem, ez akkor is bazi nagy segítség lenne.


Attól, hogy 2 accountról írsz még nem lesz igazad. Ütőtávban amúgy is látod ki nevezett, mert egyszerűen kattintasz a kufar csata menupontra. Utotavon kivul meg nem lehet rabolni. Tovabba ha csak karakterlapon van gomb, akkor is ugyanugy latszik, csak tobbet kell hozza kattintgatni.
Dátum: 2013.02.11. 15:39:15
Idézet: Lora - 2013.02.11. 15:09:19
A szubplazma nem lesz benne a listában, hanem valószínűleg az adott karakter karakterlapján lesz egy külön gomb, és úgy lehet szubplazmával támadni az eventben.


Ez szép és jó, de hogy találok oda a nem ütőtávban levő klónok karakterlapjára? Ők nem szerepelnek egy toplistán sem.
Persze az sem lesz egy vidám móka, amikor a sima karakterek között keres ellenfelet az ember, hiszen valószínüleg rengeteg karakterlapot kell átnézni, mire nevezett karaktert találok.

Esetleg lehetne egy teljes lista szint szerint rendezve a nevezett karakterekről.
Dátum: 2013.02.11. 14:23:58
Idézet: Lora - 2013.02.11. 13:30:17
A Kufár csata során használható lesz a szubplazma is.


Ennek a technikai módját meg lehet kérdezni?
Ki kell keresni majd valahogy, hogy ki nevezett és azt támadni karakterlapról?
Alacsonyabb/magasabb szintű klónokat hogy lehet majd megtalálni?
Dátum: 2013.02.11. 14:21:04
Idézet: Quellon - 2013.02.11. 10:34:58
nullázzam le minél hamarabb kizárólag vadászva, akkor én ott köszönném meg a szervezést és mellőzném a részvételt


800 CSP-t le lehet vadászni 12 óra alatt.
Dátum: 2013.02.11. 14:19:24
Idézet: Yaksee - 2013.02.11. 10:13:05
Minden sorban legyen 1... Meg persze a "vadássz 50-et, 100-at, 200-at..." küldetés is. Szerintem így gondolta.


Az inspirátor enélkül is épp elég nagy előnyt ad.
A másik gond ezzel, hogy 50 CSP-t bevárni átlag karinak 24 óra, dekrétumozni meg 8 óra. Tehát így tényleg előtérbe kerülne az őskő.