Bár ez nem az SK topicja, de azért megjegyzem, hogy az SK használata valóban legális. Azonban nem erre lett kitalálva, hanem a gyengébb, de azért nem fixen farm karaktereknek, illetve háború idejére, hogy 1-2 napig nyugodtabban vadászhasson, térkapuzzon, stb.
Ez tipikusan az az eset, amikor a szabály szelleme nem arról szól, amire ezt most sokan használják: Offsboy, Marcsa és még mások (őket azért neveztem meg, mert mindkettejükkel leveleztem vagy épp cheteltem erről sokat, tehát ismerik a véleményemet.
Amikor egy szabályt nem az eredeti szellemének megfelelően használnak, akkor a szabályalkotónak lépnie kell.
Nyilván ez nem egy jogszabály, vagy törvény, ahol megfelelő formulákkal ez bezárható, hanem egy játék, ahol úgy kell belenyúlni, akár többször is, hogy tényleg arra legyen használható, amire kitalálták, de arra fixen. Itt azért ugye programozástechnikai kérdések is felmerülnek.
Első lépésként bekerült, hogy AF képességgel 25%-ra lehet redukálni az SK adta bónusz nagyságát. Ez megoldás a más karakterek elleni extrém védelemhez a top karakterek esetén, de továbbra sem nyújt megoldást a KH-ból való extrém LE-előny szempontjából. Erre is történt már ötletelés. A legegyszerűbb, hogy a KH ellen ne érvényesüljön a hatása az SK-nak. Mivel a KH kikapcsolható, így enélkül is lehet védekezni ellene, a KH pedig így is "szabályokon felül" 15% alá is beüthet. Ez be fog kerülni valószínűleg, csak az ideje kérdéses.
Ezzel ki lesz küszöbölve a KH-ból kapott plusz előny és sebezhetetlenség, illetve az így lehetséges LE gyűjtögetés eventekre, viszont nem hoz megoldást a KH mentes övezetben használt SK-k ellen. Hangsúlyozom. Az SK a gyengék védelme miatt lett bevezetve, nem a környezetükben egyébként is top karakterek megtápolására, így erről írok most.
Épp ma, ennek hatására leveleztem Offsboyjal a kérdésről és fel is merült bennünk erre is megoldás vagy legalábbis ötletek:
Jó megoldás az időkorlát (mint katakombánál és láthatatlanságnál), azaz csak háborúban vagy háborús ellenfelek ellen vagy max 3 napig él és utána 2-3 hétig nem kaphat az illető újabb SK-t.
Emellett pedig bevezetni 3 fokozatú italt, (a védelem ital lecserélésére akár), amelyek közül az első +10% tult ad, a második +25%-ot, a 3. +50%-ot 24 óráig, de megfelelő költséggel (és ez most nem csak az őskő, hanem egyéb, nehezebben megszerezhető költség: szint*2-5-10 sisakszilánk, szint*100-500-2500 lélekgyémánt. Le-t direkt nem határoznék meg költségnek, de ezzel már mindenkinek esélye van ideiglenesen ezen hatás elérésére, ezért viszont fizetnie kell, időkorlátos, de az aktuális napi akár 400-500 CSP elvadászására kiváló lehet (természetesen a költségek fiktívek, de nagyságrendileg kell, hogy ne egy térkifordító költsége legyen, amit egy idő után könnyedén össze lehet gyűjteni.