Re: Xenó háború (2011 November)
598. hozzászólás - 2011.11.17. 13:56:55
Leírom egy tippemet, hogy mi lehetne akkor, ha egy világ elbukná a xenó eseményt (ide posztolom, mert itt nézik talán leginkább az érintettek):
Az életben maradt királynők irányításával a xenók elárasztották a világot. Hétnaponta csapatokba verődnek és megtámadják a végzeturak lakhelyeit. A hordaparancsnokok rendelete, hogy mielőtt fejvesztve mindenki elindulna a királynők felkutatására - ami, mint látszik, egyszer már nem jött be -, azelőtt meg kell őrizni azt, amit eddig már felépítettünk. A szövetségeknek védőburkot kell emelniük épületeik köré, hogy a xenók ne rombolhassák le azokat. Több szövetség is emelhet egy közös burkot, ha úgy érzik egymaguk nem tudják azt karban tartani, ehhez előbb egymás közelébe kell teleportálni a szövetségeket. A bevédett szövetségek tagjai jelentkezhetnek a központi hadseregbe, ami a xenók rohama előtti napon (amikor nagyrészük már kirajzott a bolyból) egyesített csapást mér a megmaradt királynők fészkeire.
- Ez az esemény nem időkorlátos, addig tart, amíg van életben maradt királynő.
- A heti xenótámadás a szövetségekre: A védőburokból hetente egyre több szintet tudnak lerombolni, de maximálisan annyit, amennyi királynő még életben van + ahanyadik hét van + a bolyok szintjeinek összege (ez jelképezi a folyamatos szaporodást). A maximum eléréséig a növekedés egyszerűen megy: első héten 1, másodikon 2, aztán 3, 4, ... maximum. Ha a maximum lejjebb esik, akkor a támadás ereje is természetesen. Ha nincs védőburok (vagy a támadás közben lerombolódik), akkor a szövetség épületeiből rombolnak le valahány szintet a támadásuk (megmaradt) erejétől függően (itt szerepet játszik, hogy nagyobb helyre többen támadnak). Természetüknél fogva elkerülik a lélekkutat, katalizátort, őrtornyot és energiakristályosítót (mert ott túl nagy energiák központosulnak, őrtoronynál a végzeturak miatt). A mesteri és nagymesteri építészetre sincs hatásuk, mert ezek nem épületek, hanem fejlesztések.
- A védőburok építése: A szövetség felépített épületeinek száma alapján (amit a toplista kijelez) dől el az építési költség. Pl. az első szint az (épületszám + Hatalom Tornya szintje/50 felfelé egészre kerekítve)*1000 LE, 2. szint szorzója 1100, 3.-é 1200, stb. Tehát egy szövetségben ha fel van építve 200 épületszint + 51 HT, akkor a burok első szintje (200 + 2)*1000=202.000 LE-be kerül, a második szintje 202*1100=222.200-ba, stb. A burok mindenből és minden bónusz hatásával építhető (LE, manakonsti, lélekkút + építés szakértelem és medálok is élnek).
- Több szövetség összefogása: Ha egy szövetség úgy ítéli meg, hogy túl sok neki, amit építeni kell a védőburokba, akkor összefoghat más szövetségekkel. (De ezt a 10 legnagyobb szövetség nem teszi meg, mert ők túl büszkék ehhez. Valamint az összefogás nem függ a szövetség színétől.) Az összefogó szövetségek számát szerintem nem kell korlátozni, ha a szervernek nem akadály. Két összefogott szövetségnek először is egymás közelébe kell teleportálnia magát, ez mondjuk (épületszám + Hatalom Tornya szintje/50 felfelé egészre kerekítve)*100 LE-be kerül, itt egy szövetségre csak a saját épületeit számoljuk. Ha a teleport megvan, akkor a két szövetség meglévő védőburka összeadódik (összegezni kell a beépített LE-t, és újraszámolni a szintjét). A burok költsége ugyanolyan elv alapján számolódik, mint egy szövetségnél, csak itt az összefogottak épületeit és HT-it össze kell adni, DE az összefogás miatt a szorzó valamennyivel kevesebb. Azt meg kell fontolni, hogy minél többen fognak össze, annál olcsóbb legyen-e az építés, ez lehet, hogy túl könnyűvé teszi a dolgot. A teleport költségét összefogásonként egy szövetség csak egyszer kell, hogy kifizesse, ha új szövi jön be, akkor nem kell a többieknek megint telepotálni. Viszont, ha egy szövi átlép más összefogásba, akkor új teleportot kell tennie. Emiatt, meg amiatt, ha egy szövi top10-be kerül és kiesik az összefogásból, a buroknál taglistaszerűen szövetségenként kell számolni a belerakott LE-t. Amikor a burok rombolódik, akkor az előbbi számolásnál az egymáshoz képesti építési arány szerint vonódik le a lerombolt szint ára.
- A központi hadsereg: A hadseregbe csak azok jelentkezhetnek, akinek a szövetsége ill. összefogása felépítette a következő xenórohamot teljesen kibíró védőburkot. A karakterek adatait bajnoki viadal szerint menti el a rendszer, és legkésőbb a sereg támadása előtti napon lehet feljelentkezni. A jelentkezést minden héten meg kell újítani. A sereg csak akkor mér támadást a bolyokra, ha legalább száz főből áll. A sereg tagjai addig küzdenek, amíg ÉP-jük egyre nem csökken, viszont aki rendelkezik legalább 20-as szintű mágikus regenerációval, az egyszer teljesen felgyógyítja magát, illetve meg lehet adni a jelentkezéskor, hogy visz-e magával gyógyitalt a csatába, milyet és mennyit (azokból, ami ott van a karakterlapon természetesen). A seregbe csak az esemény második hetétől lehet jelentkezni (ekkorra épülnek fel a bolyok első szintjei).
- A xenó bolyok: Annyi létesül, amennyi királynő életben maradt az előző esemény végén. Hetente egy szintet épülnek. A támadó seregnek először le kell rombolni az adott bolyt, és azután támadhatja meg a királynőt. Minden szint lerombolásakor felzavarják a benne lévő xenókat, akiket meg kell ölni. A bolyban szint*100 xenó van. Ezek térkapus erősségű szörnyek. A támadás így zajlana: minden végzetúr kapna egy xenót, ha legyőzi, kap még egyet. Aki lemegy egy ilyen csatában 1 ÉP-re az az adott xenót utolsó suhintásával kivégzi. Amennyi szintről teljesen kiirtják a xenókat, az lerombolódik. Ha marad 20, akkor a következő héten 2. szintű lesz a boly, ha nem marad egy sem, akkor 1. szintű lesz a boly. Ha a támadás a boly összes xenóját elsöpri, akkor a megmaradt sereg nekitámad a királynőnek utolsó vérig, azaz amíg meg nem döglik, vagy le nem megy mindenki 1 ÉP-re. A bebukott xenó event alatt annyi információt sikerült összegyűjteni a királynőkről, hogy hogyan lehet őket permanensen megsebezni, ezért minden végzetúr, aki meg tud küzdeni vele, végleges sérülést okoz neki. Aki a támadás valamelyik szakaszában 1 ÉP-re lemegy (és már nincs mágikus gyógyítása meg gyógyitala), az hazamenekül. Ezek a csaták úgy is olyanok, mint a bajnokin, hogy a karakterek meg az állataik sérülése nem jelenik meg a karakterlapon, de persze a királynőn való sebzés valódi. Azt lehetne mondani, hogy képzett gyógyítók látják el a hazatérőket és a menekülőket.
- Egyéb változások a világban: Az esemény kezdetekor minden szövetségi háború végetér, és az esemény alatt nem is lehet újat indítani. Vadászatkor csak xenókra lehet vadászni (az adott LE nem változik, mint a plüssállatoknál), ezeket lehet elfogni is, de idomításuk valamivel többe kerül, mint általában. A portyázás, kihívás ugyanúgy egymás ellen zajlik, mint rendesen. Viszont véletlenszerűen bedob ilyeneket a rendszer: vadászatkor hirtelen meglep egy nagyobb csapat xenó, és el kell futnod, a csp elveszett, 0 TP, 0LE (kvíz nem vonódik le); a portya után még sebeidet kötözöd, amikor nekedront egy xenó, végezned kell vele: -1 PP. A kristályhorda is küzd a xenókkal, de távol a többiektől, ezért végzeturak ellen nem indítanak háborúkat, és ők sem tudják támadni őket. A bajnoki viadalokat és a kvíz olimpiákat az esemény alatt nem rendezik meg, ahogy Lady Alvariel sem oszt medálokat. Kalandokat nem lehet találni és teljesíteni az esemény alatt, az aukciós liciteket sem tartják meg, de dukátokat folyamatosan lehet vásárolni. A térkapu és entitás csaták továbbra is rendesen működnek, de epikus csatát nem lehet vívni az esemény alatt. A szövetségi küldetések is leállnak az esemény idejére (az esemény elején "befagy" az aktuális állapot és nem megy tovább, amíg vége nem lesz).
Ez szerintem nem igényel túl sok programozást, mert jórészt meglévő játékelemekre épít. Mit gondoltok róla?
A hozzászólást Sityu módosította 2011.11.17. 13:59:58-kor
Pontszám: 8.33