Egyetértek, a jelenlegi rendszer kiegészítésekre szorul.
Talán a következő leírás segít azoknak, akik nem találják a helyüket.
Úgy tekintsetek a mostani rendszerre, mint egy táplálékláncra. Nem túl
szerencsés gondolat elképzelni azt, hogy minket is megesznek, de
próbáljunk ettől most elvonatkoztatni.
A>B jelentse azt, hogy A erősebb B-nél. Ekkor ha felírjuk 5 szövetséges
modellben a képletet: A>B>C>D>E.
A játékra vonatkoztatva alkalmazzuk a jelenleg 2 legaggresszívebb szövetséget
A-ra és B-re. Az A legyen az ELIT HORDA, B pedig a Kubla Kánság.
B a jelenlegi fórumhangulat alapján panaszkodhatna, hogy A folyamatosan
zaklatja, és nem tud fejlődni. Ehelyett inkább kiszámolja, hogy ha
azonnal kapitulál A-val szemben, akkor veszít 3500 LE-t és 1 hétig
védett lesz, közben pedig indít 5db háborút, melyeket le tud zárni
3 nap alatt, darabjáért 2000 LE-t szerezz, így az 1 hét alatt
teljesíteni tud 10*2000 = 20000 LE-t.
Játék szempontból 1 hétig védett lett az erősebb karakterekkel szemben,
ráadásként pedig szerzett nettó 17ezer LE-t.
A bonyodalmak a középmezőnyben kezdődnek (C és D), ahol már egy szövetség
számos nála erősebb szövetséggel kerülhet szembe, és a győzelmei
nem tudják fedezni a kapitulációk okozta veszteséget.
Itt kap különösen fontos szerepet a diplomácia. Ha sikerül az erősebb
szövetséggel megegyezni, hogy 1-2 hétig nem bontják fel a békeszerződést,
cserébe ti azonnal kapituláltok, akkor további időt nyerhettek, mely
során a támadásokból befolyt LE mennyisége tovább növelhető a kapituláció
során elvesztett mennyiséghez képest.
A következő probléma az, ha két szövetség úgy áll háborúban
egymással, hogy a tagok nem támadhatják egymást. Abban a pillanatban,
amikor ilyen helyzet áll elő, a háború fejeződjön be, egyik fél sem veszít
LE-t. Ez a nagy szövetségnek előnyös, hiszen folytathatja a háborúsdit,
a kicsinek is előnyös hiszen nem veszít LE-t. A megoldás azt zárja ki,
hogy a kicsik kilépjenek a szövetségből (hiszen többet veszítenek így,
mint a kapitulációval), továbbá megszünteti azt a problémát, hogy "beragadt"
háborúk legyenek.
A jelenlegi rendszer azokat hozza legkellemetlenebb helyzetbe, akik
a fenti képletben az E szövetség szerepét töltik be, nekik ugyanis
nincs célpontjuk, ők a tápláléklánc alja, kizárólag vereségeik és
veszteségeik lesznek. Nekik a következő lenne a javaslatom.
Szövetséget bármikor létrehozhattok, de építeni csak akkor kezdjetek el,
ha már számos célpont szövetség áll rendelkezésetekre. Amíg nem építkeztek,
addig nem is lesztek célpontok, mert 1000 nagyságú lélekkút senkinek
sem érték, mindenkivel szemben megéri kapitulálni, a veszteségetek szinte
0 lesz.
Középmezőny problémájára egyelőre nem látom a megoldást. Azt elvetettem,
hogy egy szövetségnek maximum három másik szövetség üzenhessen hadat.
Ez lehetőséget adna a totális biztonságra, mert 4 szövetség megegyezik
egymással, mindenki mindenkinek hadat üzen, nem bántják egymást, viszont
más szövetségek által védettek lesznek. Ha esetleg valakinek erre is
lenne ötlete, az szerencsés lenne.