Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1
Szerző
Topic neve: időszakos esemény ötlet
kedvelt tagTihaFérfi
Végzetúr mester
526 hozzászólás
Profil megtekintése
időszakos esemény ötlet
1. hozzászólás - 2010.09.15. 14:32:57
Hali, agyalgattam egy kicsit, mit is lehetne kezdeni az időszakos eseménnyekkel. Van egy komoly ötletem, ami talán nem függ sem szinttől, sem VF-től, sem hordától. Nyitok rá egy topic-ot, hogy ki lehessen vesézni, ha már ennyit írtam. Remélem egy ad ötlet alapaot, amit tökéletesítve elfogadhatna a JV is. (hangsúlyozom, hogy sok minden csak nagy vonalakban lett leírva, amit majd ki kell dolgozni)


Egy olyan esemény ötlet jutott eszembe, ami rendszeres időközönként kerülne lebonyolításra, akár párhuzamosan más eseménnyel. (ráadásul ez elég hosszú esemény akár 3-4 hónap is lehet a hossza)
Egy összetett ötletről van szó, aminek a legnagyobb jelentősége az, hogy leginkább PVE elemeket tartalmaz, és olyanok is élvezhetik, akik esetleg nem a harc irányába fejlesztik a karakterüket.
Az „event” egyik lényegi eleme egy olyan tevékenység lenne, ami leginkább időbe kerül. Azaz, amíg ezt csinálja a karaktered, nem csinálhat semmi mást, hasonlóan a pihenéshez működéséhez. Tudom, hogy ez a gép elé szögezés esetét valósítja meg, de lesznek benne taktikázási lehetőségek. Így az is tud játszani, aki egész nap a gép előtt ül, és az is, aki este hazaér, és gyorsan „lezavarja a napi rutint”. (illetve ez az egyetlen lehetősége annak, hogy ténylegesen élvezhető esemény legyen, ne csak gyors kattingatás)
Bocsi, de a történeti részt nincs kedvem kitalálni, csak a vázát írnám le az eseménynek. Mondjuk a végzeturaknak kazamatákat kell felderíteni, és onnét mindenfélét gyűjtögetni.
Egy ilyen felfedezés erőforrásba kerülne. Leginkább egy erre külön kitalált erőforrásba, valamint Lélekenergiába. (esetleg CSP, PP, VP, ÉP-be) A lényeg, hogy „áldozatot kelljen hozni a játékosnak”, és ne lehessen végteleníteni a tevékenységet. (bár az idő faktor így is megszabja a maximális tevékenységet.)
Több féle kazamata közül választhatna a játékos. Legyen ez 1,2,3,4 stb, egyre nagyobb áldozattal járóak. Természetesen a bent töltött idő is e- szerint növekedne. Alapban 1 óra az 1-es szint. A 4-es 4 óra. Itt jön az első taktikázás: inkább bemegyek többször, vagy ritkábban.
Amíg bent van a játékos, addig addig a pihenéshez hasonlóan egy szöveg, és egy visszaszámláló óra jelenne meg, hogy meddig tartózkodik bent. A kalandokhoz hasonlóan, ben véletlenszerű próbák várnák a játékost. Az 1-esben 3 db, a 2-esben 6 és így tovább.
Minden próba után lenne fix jutalom (akár próbától függően, és lenne egy kis esély találni valamit. Elsősorban lenne egy új erőforrás, nevezzük ezüsttallérnak. Mondjuk 1-5 tallér eshetne minden próba után. Valamit apróbb, egyszer használatos, tárgyak italok (ezek kicsi találati eséllyel) Lélek Energia is járna bizonyos próbák után.(illetve egy elég kis %-os esély lenne rá, hogy itt is esik 1 db az event gyűjtendő tárgyából - lásd lejjebb) Ha a játékos eljut a kazamata végére, akkor ott BIZTOSAN kap jutalmat. Ezüsttallért, LÉ-t, TP-t (komoly LÉ és komoly TP, akár 5-8 szoros vadászaté) és az eventben megszerezhető tárgyakból (legyen mondjuk a Galatkik Titkának könyvének 1 lapja – lásd lejjebb) annyi darabadot, ahanyas kazamatába ment be. 1-esben 1-et, 4-esben 4et. (Illetve az eventben lehetne találni ritka relikviákat, mint a Zarknodosban, mondjuk max 4-et, itt lenne rá esély, hogy kipottyan. Ha nem esett, akkor a következő felfedezett kazamatában picivel több esélye lenne találni) Itt olyasmi „kincs esőre” gondolok, mint a TF. Mikor egy-egy nagyobb lényt levertél, több tárgyat is találhattál. Itt is kapna a játékos több mindent, lenne sikerélmény.

Az event gyűjtendő tárgya: Minden ilyen megrendező esemény arról szólna, hogy a végzeturak keresnek valamit, ezt kell összegyűjteni. Példámban a Galetkik Titkának könyvéneka lapjait. Legyen mondjuk 25 oldal. Ez 25 különálló lap. (nem kell nekik külön kép, csak az eventben felsorolni, hogy melyik lap van meg, és abból hány darab) Ugyanis a lapok gyakori, nemgyakori, és ritkák lennének. Lenne 4 ritka, 8 nem gyakori, és 13 gyakori. Ebből senki nem tudná előre melyik milyen. Csak találnák a kazamatákban a játékosok, és gyűlne náluk. Közös egyeztetéssel lehetne felmérni melyik milyen fajta. (a lapoknak a neve csak ennyi lenne: Galatkik Titkának Könyve # 3. oldal.) Ezeket a lapokat időközben el lehetne adni az esemény alatt, ahol újabb ezüsttallérokat kaphat érte a játékos. (mindnek egység ára lenne, nem tenne külömbséget a gyakoriság szerint, így lehet, hogy valakinek első 5 lapból esik 2 ritka, de aladja a gyors tápolás érdekében.)

Ezüsttallér: egy új erőforrás, melyet az eseményen belül lehet igen sokoldalúan felhasználni.
Speciális „jártasságokat” lehetne belőle vásárolni, amik szükségesek lehetnek az eseményben, illetve pár speciális jártasság adna némi TÁPot vagy kényelmi funkciót a Végzetúrnak.
Jártasságok (csak példa jelleggel, mert minél több lenne belőlük, annál jobban meg kell fontolni, hogy mire költsön az ember)
A jártasságok hasonlóan működnek a szakértelem fejlesztéshez.
(számokat nem szeretnék írni, az most az ötlet szintjén felesleges, valamit ezek csak munkanevek))
Alap „szakértelem” a
- 1. szint, maga az alap jártasság: Sokoldalú jártasság szakértelem. Minden szintje után új jártasság válik elérhetővé, viszont a fejlesztési költsége is növekszik.( mint a tanulás)
- 2. szint: Próba jártasságok (3-5 fajta, mint a kaland szakértelmek, egyetlen hasznuk az lenne, hogy a kazamatákban ilyen jártasság próbákba futhat a játékos, ehhez kellenek ezeknek a jártasságoknak a minél magasabb szintjei. Mind az 5 jártasságot egyből első szintüen megkapja a játékos, ha a Sokoldalú jártasság szakértelmét 2. szintűre növeli)
- 3. szint: Hatékony felfedezés jártasság: minden szintje X%-al csökkenti a kazamaták felfedezésének idejét. A szaki maximuma felezné a bent töltött időt. (de ehhez igen sok erőforrást kell rákölteni)
- 4. szint: Felderítés jártasság: minden szintje 0,X%-al növelné az esélyét annak, hogy a próbák végén, illetve a kazamata felfezedése végén kincset találj. (nem csak az event tárgy esélyét, de a relikviáét, illetve italokét is.) a maximális szinten, ami megint csak elég sok erőforrás, pár %-al növelné a találati esélyt.
A Továbbiakat nem írom szint szerint, csak ötlet jellelleggel, hogy mik lehetnének:
- olyan szaki, ami könnyíti a próbák nehézségét
- ami a benti csatákat könnyíti, és növelei a Lélekenergia nagyságát, amit csata végén kap a játékos
- olyan szaki, amivel kicsit befolyásolhatom, hogy milyen próbákat szeretnék kapni. Kicsit több eséllyel dobná be azt. (ezt esetleg minden bemenet előtt módosíthatom, hogy épp mire mennék rá)
- ami az aranytallérok találati mennyiségét növeli picivel (1-ről mondjuk 2-8 ra, akár jártasság szintekre bontva (x1 szinttől 1-6, x2 szinttől 1-7, 1-8, 2-8, hasonlóan a csapdakészítéshez)
TÁPOK:
- magas szinten jöhetnének be olyan jártasságok, amik mondjuk azt tudnák, hogy maximális szintre fejlesztve egy adott szakértelem maximumát megnöveleik (rendes VU-s szakértelem maximumát.
Pl: Ősi spektrális manipuláció jártasság.: ha maximális szintre fejleszted, akkor az a lábbi jutalamat kapod: Spektrális manipuláció szkértelmed maximuma 5-ttel magasabb lesz. (összeadódik minen egyéb max növelővel: fertőzés +5-ttel, és még az eszencia is rájön pluszban)
Ehhez hasonlóan lehetne több ilyen tétel. Nem kell mindenütt a +5 növekedés. Néhol 2-3, néhol akár +10 is.
Lenne olyan táp is, hogy ha maxra húzza, akkor permanensen megnőne a kritikus ütése 10-el. (vagy az idomítása, sebgyógy, stb…)
A TÁP-ok lényeg, hogy kell belőnni az ezüsttallér költségét, hogy aki ráfekszik a tápok kigyúrására, az is maximum 2-3 nál többet ne tudjon összeszedni. Akár úgy is lehet, ha 1 tápot megszerzett, akkor a következő fejlesztési költsége drasztikusan megnövekszik. A harmadiké meg méginkább.
KÉNYELMI: aki akar, rámehet a kényelmi tápokra.
Egyik jártasság: A Szaki maximuma esetén ezentúl minden vadászatod X mp-el kevesebb idő tellik
Másik: Ezentúl minden szintélpés után X kiégett őskövet kapsz. (akkor is, ha nem vagy szövetség tagja vagy nincs energiakristályosítója a szövetségednek.)
Másik: Ezentúl ha nem vagy prémium tag, akkor is bármikor megváltoztathatod a karaktered képét.
Stb
Sok mindent ki lehet találni. 1 a FONTOS: hogy a a bőség zavarában legyen a játékos. Akármnnyire ráhajt az eseményre, akkor is csak a fejlesztések (jártasságok, tárgyak, stb) kb a 20-30%-ra legyen elég az ezüsttallérja. Nagyon meg kelljen minden lépést fontolni, nagyon taktikázni kelljen, hogy mire költi a tallért.

Próbák:

A kazamata felderítések közben különféle próbákba futhat bele a játékos. A kalandokhoz hasonlóan, csak itt nem előre írt kalandok vannak, hanem véletlenszerű próbák. (lásd lejjebb a fajtákat) A próbákat nem rögtön belépéskor adja, hanem a kazamata szintjétől függően meghatározott időközönként. (ha 1-es kazamata, akkor ugye 1 óra alatt ad 3 próbát). Belépsz, kapsz egy kis leírást, majd azt, hogy elkezded felderíteni a kazamatát. Valahol 5-18 perc között beadja az első próbát. (igen, addig vár a játékos, és nem csinál semmit!) Ha megvan a próba, teljesítette, megkapja azonnal a jutalmat. Ha járt Lélek energia, akkor azt egyből a karakter lapra írja. (amíg a kazamatát deríti fel, addig nem lehet portyával megtámadni, amint lejár az idő, akkor egyből, itt van egy kis esély egymást lerabolni). A következő próbát beadja 20-38 perc között, majd az utolsót 40-58. (ha van idő csökkentő jártasság, akkor arányában változik az idő is).
A próbák során (a kalandokhoz hasonlóan) beállíthatja, hogy használ-e valami módosító eszközt (lásd tárgyak). Ezeket is ezüst tallérért lehet venni, és könnyíthetik, vagy megoldhatják a próbákat. Ha sikeres, akkor esély a jutalomra, és folytatja. Ha nem sikerül a próba, akkor vége, kidobja a rendszer, nincs jutalom. Viszont azonnal elmehet egy másik kazamatába. (feltéve, ha a játékos a gép előtt van).
Próba fajták (csak ötlet szinten pár)
- csata. Rendes harci paraméterekkel, a Zarknodos manós csatához hasonlóan. (némi külömbséggel, hogy megérje csatázni: Lényegesen több LÉ- és TP jár érte. (vadászat 3-4-szerese. Az EH növeli a LÉ mennyiségét a VF a TP-t csökkenti, szingu a TP-t növeli. Küldetésekb NEM számolja be sehogy. Viszint magas Lélekenergia szívással egy kis Lé szívható belőlük. (kb térkapu harmada). Ellenben nezéz, és komoly csata várható
- Szakértelem próba. A kalandokhoz hasonló, de egyszerre 3 próba egymás után, 3 random szakértelemre
- Jártasság próba
- ÉP vesztés
- VP vesztés
- Lélekenergia áldozat
- stb

Italok, tárgyak:

Italokat a próbák során kis eséllyel lehet találni is (gyógyitalok, varázsitalok, ritkább esetben az alább írtakból is)
Ezenfelül lenne itt egy speciális kufár (árus), akitől csakis Ezüsttallérért (és plusz Lélekenergiáért) lehetne venni dolgokat.
Többnyire olyan italokat, tárgyakat, amik az eseményben használatosak, a próbákat segítik. De lenne egy két, igen drága speciális felszerelés is, amit használhat a „normál” játékban is az ember.
Lehetnének olyan speciális tárgyak (felszerelés), ami mindenkinek elérhető, de a megvásárlás pillanatában változna a paramétere. Pl:
A Gnumdhar pallosa. Sebzése, + tulajdonságai aszerint változnának, hanyadik szintű játékos akarja megvenni. (ha megvette, akkor már nem változik) Így nem kell minden szintre kitalálni tárgyakat, hanem az adott „szettet” megveheti a 10. szintű is (persze akkor annak megfelelő bónuszokkal), de a 120. szintű is megveheti, a hozzá mért bónuszokkal. (ugye az adott szint átlag kerekedelmével megvehető legjobb ősköves cuccnál kell kicsit jobb legyen, hogy megérje megvenni)
Így lehetne, fegyver, pajzs, varázslat, páncél, és mondjuk 1 speciális, csak itt beszerezhető cucc. (mondjuk sisak, vagy karkötő)
Az árak megint csak olyan mértékűek lennének, hogy nagyon nehéz lehessen mindent megvenni. (illetve ha megvesz minden tárgyat, akkor a TÁP jártasságokra ne nagyon maradjon)
-itlalok: csak ötleteket sorolok: olyan ital, ami egy kazamata idejére a szakértelem próbáknál minden szakira ad X-et. (ezt a bemenetel előtt megsizod és végig működik)
Ugyanez, jártasságra.
Folyamatos gyógyital. Minden próba után gyógyít rajtad egy nagyobb adagot. Ezt is bemenet előtt meginni. (ha sok a csat és Ép vesztés, akkor jól jöhet.
Lehetne olyan ital, ami egy sikertelen próba után lép érvénybe, és generál egy másik próbát, ha az sikerül, akkor tovább jut, nem dobja ki a kazamata.
Stb, stb. Ezek Ezüsttallérba kerülnek, és olyan árban, amit azért meggondol az ember, hogy költsön-e rá.
Itt tudja a játékos drága ezüsttallér mennyiségekért eladni a könyvlapokat, ha akarja!

Esemény nyereménye, feltéle, miért is kűzdünk, stb.
Az Esemény X ideig tart. A kufárokhoz hasonlóan 4-8 csapathoz lehet csatlakozni. (fix győztes jutalom lenne, minden csapat ugyanazt kapná, ebben nem lenne különbség) A csapatválasztás csakis az adott „kufárok” neve alapján dőlne el, meg az alapján, hogy ott kik, és hányan vannak.
Cél: minden játékos egymaga gyűjti a lapokat. A játék közben, ha megtalálta az összes lapot egy könyvből, dönthet úgy, hogy összerakja egy könyvvé. Ekkor az már szét nem szedhető, és kap érte egy egyedi jutalmat (előre meghatározott jutalmat) az esemény végén az összes játékos berakja a közösbe a fel nem használt lapjait, és az a csapat győz, akinek több könyve jön ki belőlük. FIGYELEM, ha a játékos egyéniben elhasználta és összerakta a könyvet a jutalomért, akkor az elveszik, és a csapatéba nem számít bele! Egy játékos gyakorlatilag akármennyi könnyvet és lapot megszerezhet, összerakhat. (ez ugye a ritka lapoktól függhet)
A játékos időközben az egyéni érdeki miatt eladhatja a kufárnak az egyes könyvlapokat, ezzel ezüsttallért szerezve, és növelve saját karaktere TÁP faktorát (TÁP jártasságok, felszerelés), vagy dolgozhat a közösségért!
Az eseménybe csak 30. szint feletti karakterek vehetnek részt, elkerülve a rabszolgák tömeges indítását.

A győztes 3 csapat komoly jutalmat kap. Speckó relikviák, tulajdonság növekedés stb. Olyat, amiért érdemes küzdeni, és a saját érdekeit háttérbe szorítani.
Az esemény időtartalma alatt sehol sem kerül feltüntetésre, hogy az adott csapat hány lapot talált, és hány könyvet tud összerakni belőle. (nem is lehetne, hiszen ezt a játékosok egyénileg is felhasználhatják saját érdekükben) csak a lejárat napján kerül ez összesítésre! Így fontos a játékosok közötti kommunikáció, esetleg a zárt fórumok.

Az esemény végeztével (ami több hónapos időtartam lehet) minden játékos elveszti az összes tallérját, jártasságát, eseményhez tartozó italát.
Ami megmarad az a speciális felszerelés, illetve a TÁP jártasságokkal elért kényelemi változások, vagy szakértelem növekedés. Persze a hagyományos gyógyitalok, és a relikviák is megmaradnak.
Ha legközelebb is megrendezik az eseményt újra nulláról lehet kezdeni a taktikázást, tiszta lappal, előre eldöntve, hogy ki miként szeretne profitálni belőle, illetve milyen szerencséje lesz.
Graham Treefrog - Azúr Légió
____________________________________________ Ha ettől érzed magad valakinek, nyomj egy 1-est ide:
Pontszám: 9.41
kedvelt tagTihaFérfi
Végzetúr mester
526 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: időszakos esemény ötlet
2. hozzászólás - 2010.10.13. 12:55:36
Hát, annak örülök, hogy legalább 9.19-re fel lett pontozva a HSZ-em, de senki sem szólt hozzá, gondolom nem adott túl nagy alapot az ötletelésre a javaslatom.
Pedig nekem tetszik
Graham Treefrog - Azúr Légió
____________________________________________ Ha ettől érzed magad valakinek, nyomj egy 1-est ide:
Pontszám: 6.65
népszerűGremiFérfi
Végzetúr poronty
9 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: időszakos esemény ötlet
3. hozzászólás - 2010.10.13. 17:29:05 (Válasz Tiha #2 hozzászólására.)
Én most olvastam végig és látok benne fantáziát
Viszont a negatívum talán az benne hogy valamennyire hajaz a kalandokra, de ezt leszámítva nagyon klassz.
Pontszám: 6.67
népszerűCheldon ChaosFérfi
Végzetúr tanonc
15 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: időszakos esemény ötlet
4. hozzászólás - 2010.10.30. 22:05:46
Nagyon jó ötlet szerintem.
A könyv lapjainak a gyűjtögetése is tetszik.Bár ezért is járhatna valami medál.Fogalmam sincs milyen de jó lenne.(Nem hiszem hogy számít a véleményem,és valószínű hogy leponontozzák a HSZ em.)
Feldobná kicsit a játékot egy időre.Mert szerintem nyilvánvaló hogy landragór,vagy zarknod egy lére megy.Mindkettőt végigcsináltam,jól is profitáltam belőle de kezdett unalmassá vállni.Szinte ugyan az.
Remélem foglalkozni fognak ezzel.Mindenképp színesítené a játékot.
A hozzászólást Cheldon Chaos módosította 2010.10.30. 22:06:36-kor
Pontszám: 7.60
népszerűMaciFérfi
Végzetúr mester
1379 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: időszakos esemény ötlet
5. hozzászólás - 2010.10.31. 01:08:44 (Válasz Tiha #1 hozzászólására.)
Bármi, ami plusz játékélményt ad, jöhet
Ráadásul a kazamata ötlet tetszik, őszintén megvallva nem olvastam még végig az ötletedet, de már annak örülök egyáltalán, hogy valaki ötletel..

Az, hogy a karakter fejlesztést tesszük sokrétűbbé nekem kevesebbet számít, mint az időszakos események.
Pontszám: 4.60
kedvencMarocchiFérfi
Végzetúr tehetség
137 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: időszakos esemény ötlet
6. hozzászólás - 2010.10.31. 10:38:58
Sajna nem tudtam most végigolvasni, de azt már most le tudom írni, hogy tetszik! Főleg a sokféle lehetőség, irány, ami közül választani kell, így színesítve tovább a játékot! Esetleg eshetne olyan tárgy az eventből, ami új helyet követel magának a karakterlapon! (Pl. sisak, öv...)
V1: Vallud, a druida. (Békeidők Hírmondói)
V2: Makh il Malenaas az élő halott. (Halhatatlan Homokszemek)
V3: Garbash, a nekromanciát űző halálon túli kreatúra. (Sindro Árnyéka)
V6: Tűzfénytáncos, az erdei tündér (Sárkánylovasok)
Pontszám: 9.10
kedvelt tagTihaFérfi
Végzetúr mester
526 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: időszakos esemény ötlet
7. hozzászólás - 2010.11.02. 19:01:27
Hát, ha senki sem olvassa végig, akkor így nem jutunk előrébb a népszerűsítésében, hát még a kivesézésében.

Volt, aki azt kifogásolta, hogy időhöz kötött maga a kazamata felfedezés. Ezt mindenképpen így tenném be, hiszen a vadászat is időhöz kötött, vagy a pihenés. Ha nem függ az időtől, és a gép elé kötéstől, akkor a kihívás és a taktikai élménye csökken. (ez volt a kufáros event baja is.)

(mondom ezt én, aki napi 1-2 óránál többet nem tud foglalkozni a játékkal)
Graham Treefrog - Azúr Légió
____________________________________________ Ha ettől érzed magad valakinek, nyomj egy 1-est ide:
Pontszám: 6.20
Oldal: 1
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiRésföld - a HKK legújabb kiegészítője