Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
1. hozzászólás - 2009.02.17. 10:46:30
A játék lényege, hogy több LE-t szerezz mint az ellenfeleid, és azokat jobban osszd el a karakteren, hosszútávú célokat is figyelembe véve. A játék minden szintjén, minden szakaszában megvan, megvolt egy optimális stratégia amit követni kellett, például az elején a TP volt a király, azután a szintvisszamaradás és a LE rablás lett, mely mostanra hozza meg első gyümölcseit.

A problémát abban látom, hogy elértünk a játék egy olyan pontjára, ahol mindezek a különbségek konzerválódnak. 40. szint tájékára minden jobb játékos maximalizálja a LE beáramlást (gondolok itt mind a szakértelmekre, mind az épületekre), melyet az építésből származó szerencse sem befolyásol jelentősen. A szakértelmeket mindenki maxolja, az esetlegesen kimaradt lyukakat betömködi. A portyából származó LE a vadászathoz képest elhanyagolható, azaz eljön az idilli állapot, amikor a szint legjobbja törvényszerűen ugyanannyit kap, mint a szint leggyengébbje. A fejlesztés nehézsége miatt csak a nagyon elszállt karaktereknél durva a tulajdonságkülönbség (120-ról 130-ra horribilis már a fejlesztési költség, de előbbi százalékosan alig gyengébb karaktert jelent), nem lehet kiugrani.

Ti nem láttok ebben problémát?
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 3
kedvelt tagcsati777Férfi
Végzetúr mester
830 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
2. hozzászólás - 2009.02.17. 11:01:19
Nem akarok vészmadárkodni, de Túlélők Földje-szindrómát látok közeledni. Hamarosan jönnek az őstaumaturgiához meg a szuperpszíhez hasonló fejlesztések...
Pontszám: 3
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
3. hozzászólás - 2009.02.17. 11:01:50 (Válasz Mortimer #1 hozzászólására.)
Én az akadémiával bejövő több állatos -vagy,és- egy de nagy állatos lehetőségekben látom az első komolyabb stratégiai-karakterépítési lehetőséget ami változatosabbá fogja tenni a játékot. Biztos később is lesz még ilyen, mindenesetre nagy szükség lenne eltérő stratégiák kialakításának az lehetőségére, jó hogy felvetetted ezt a témát.
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 3.75
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
4. hozzászólás - 2009.02.17. 11:06:56 (Válasz Almási Viktor #3 hozzászólására.)
Egy állat négy támadással okozott sebzése szinte pontosan egy darab ütést jelent. Ráadásul ez csak a csatát befolyásolja, de olyan szempontból értelmetlen, ha a karakterfejlesztés szempontjából a nyerés kvázi érdektelen. Magas szinten egy nap 50 CSP, és az már most majdnem ugyanennyi ezer LE-t jelent. Portyából csak a legjobbaknak jön ennek max. a tizede, és akkor még örül is a mázlijának.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
5. hozzászólás - 2009.02.17. 11:21:36 (Válasz Mortimer #4 hozzászólására.)
Én szeretek portyázni meg elverni a többi végzeturat
Amugy ezért van értelme csak karaktert fejleszteni.
Azt meg nem mondanám hogy karakterfejlesztés szempontjából érdektelen, mert akik elöl futnak azok ezt a portyának köszönhetik.
És már ezzel is plusz LE-hez jutnak hogy a legmagasabb szintűek tehát a portya igenis sokezer LE-t termel magas szinten is.
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 3.44
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
6. hozzászólás - 2009.02.17. 12:18:09
Én nem értem miért túrja mindenki az elementáris fúziót. A csp végtelen, de mindenki többet szeretne belőle. Mivel a szintnek igazából semmi szerepe nincs a játékban inkább lemaradok, sokkal több emberrel lehet akkor csatázni.
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 5.40
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
7. hozzászólás - 2009.02.17. 12:28:56 (Válasz Ricardo #6 hozzászólására.)
"Mivel a szintnek igazából semmi szerepe nincs a játékban"

Aha. Magasabb szint -> több LE vadászatból, magasabb szintű fegyver, erősebb karakter. Azaz simán megver téged. A fúzió ellensúlyozza a csapdakészítés miatt kieső TP-t és javítja a portya miatt romló TP-LE arányt.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 8.75
kedvencboncaFérfi
Végzetúr tehetség
191 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
8. hozzászólás - 2009.02.17. 12:38:04 (Válasz Ricardo #6 hozzászólására.)
A CSP nem végtelen, mert napi limitje van, azaz napi szinten kell jobbnak lenned a többieknél a környezetedben. Ha napi szinten több LE-ből gazdálkodsz, mint a többiek, akkor tudsz erősebb lenni.
Hogy ezt a többlet LE-t szintviszamaradással és portyával szeded össze, vagy több CSP felhasználás és nagyobb kapacitású vadászat segítségével, ez a döntés lényege.
Dark Mongoose - Azúr Légió
Pontszám: 5
népszerűSimonFérfi
Végzetúr mester
582 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
9. hozzászólás - 2009.02.17. 23:29:18 (Válasz Mortimer #1 hozzászólására.)
Igen, erdekesen fejlodik a jatek.

Kezdetekben (alacsony szinten) a karakterek kulonbsegei elenyeszoek, csupan random dont. Kozep szinten, kb 5-40. szintig, lehet specializalodni, majd 40. szint felett ismet kiegyenlitodik a helyzet, mindenki kifejleszt mindent, a kulonbsegek ismet elenyeszoek, es ismet leginkabb a random dont.

Nem tudom lesz-e megegy fejlodesi hullam. A szakertelmek maximum ertekei, valamint a mar emlitett eszeveszett tulajdonsagpont dragulasok miatt (melyek messze tullovik a LE bevetel novekedeset), tenylegesen oszpontosulni fog majd az egesz mezony egy viszonylag szuk tulajdonsagosszeg savban.

Ez mar szovetsegi szinten is erdekes modon pont most tortenik... ahol a nagy szovetsegek szinte tukorkepeik egymasnak kifejlesztett epulet szempontjabol.

Az uj akademias fejlesztes valoszinuleg hoz egy rovidtavu felpezsdulest, de nem hiszem hogy nagyobb hatasa lenne barmire is hosszutavon.
TrueBlood - Tökéletes Gyémánt
Pontszám: 6.75
kedvencGdd808Férfi
Végzetúr
59 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
10. hozzászólás - 2009.02.18. 11:21:31
Hát (ahogy mondatot ugye nem kezdünk...), egy hullám még biztos lesz, ha kibírja addig a játék: 70. szint után, ha kiderül, miben fog eltérni a fertőzést leküzdő és nem leküzdő karakter.
Egyrészt, ha mindenképpen le kell küzdeni, ha nem akar az ember fia irdatlan hátrányba kerülni, akkor a beléfeccolandó LE mennyiség lesz akkora, hogy a már gyógyultak fejlesztésben el fognak tudni húzni jó eséllyel, feltéve, hogy lesz addigra valami fejleszteni való, amin ki tud ütközni az a ráköltött LE mennyiség, ami onnantól kezdve nem az inimíciára fog herdálódni.
A hozzászólást Gdd808 módosította 2009.02.18. 11:23:03-kor
LE veletek! )
Pontszám: 5
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3614 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
11. hozzászólás - 2009.02.18. 14:12:29
Szerintem itt már játékelmélkedi csúcs-elmélkedés folyik

Természetesen, egy idő után a topon kikristályosodó éljátékosok mind nagyon jól játszanak, jó taktikát követnek, ezt megosztják egymással. Nézzünk egy gyors "matematikai bizonyítást".

Tegyük fel, hogy létezik egy olyan játéktaktika, amivel magas szinten is 2-3x jobban lehet fejlődni, mint más taktikával, és ezt a taktikát nagyon kevés ember ismeri csak. Ebben az esetben a többi játékos fel fogja ismerni, hogy ezek gyorsabban fejlődnek, és a karakter és viselkedésének elemezgetésével félig-meddig megfejti a taktikáját, majd ő is elkezdi azt követni -> megszűnik a 2-3x fejlődési különbség, hiszen mindenki számára ugyanazok az információk állnak rendelkezésre. A bizonyítás szerint tehát egy jól megkomponált játékban nem létezik ilyen "kitörési pont".

A játékosok tulajdonságai, szakértelmei között bármilyen szinten is mérhető különbség lesz, de ha egy játékban hosszú távon, az élmezőnyben is el lehet érni akár 2-3x előnyt másokhoz képest, akkor abban a játékban hiba van, akkor már kihívásokat sem lehet a játékosok számára tervezni. A normális az, hogy 10-20%-kos előnyt lehessen elérni a többi éljátékoshoz képest.
Pontszám: 5
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
12. hozzászólás - 2009.02.18. 15:04:40
Az uniformizálódás és egyen karakterek a programozó álma, annál egyszerűbb, kevésbé gondolkodtató dolog nincs, mint egyen karakterekre kitalálni újabb lehetőségeket.
Az ov-n már jó pár korlátozást és nerfet megéltek a karakterek, amikor kiderűltek dolgok. A csak vastag bőr, csak varázslás, mutáns út stb.. Ugyan ezt végígéltük TF-en is, tu/tvp korlát, fegyverszakértelem fejlődési korlát stbstb… A Beholder összes játékát a játékosok tesztelik élesben, és ha nagyon kezd kicsúszni a dolog, akkor jönnek a korlátok/ellentétes irányú fejlesztések…
Anno lvl 25 környékén jeleztük, hogy a portya kezd értelmet veszteni, ekkor a térkapu, epikus stb kapcsán beláttam, hogy a portya nem teljesen vesztette el az értelmét… Eljött a lvl40, és a szakértelmek maxoltak. A portyákért kapható lé elhanyagolható a vadászathoz képest! Ráadásul a kritikus szakértelmek is maxolnak lassan, azaz minden lét a harci potenciálra lehet költeni, ahol a tulajdonságok már horrorisztikus költségek árán növelhetőek, azaz %-an minimális különbségek alakulnak ki a karakterek közt.
Vajon mit hoz az Akadémia ebe az állóvízbe, minek hatására a portya visszanyeri régi fényét? Abszolút erős karakter ugye nem létezik a kis %-ú harci potenciálon belüli különbségek miatt, azaz a portya erősen random lesz. A különbség csak annyi, hogy az erősebb karakterek 60%-ban nyernek, a gyengébbek meg 40%-ban…
Miklós jelezte, hogy negatív lébe menő ütéseket nem akar csinálni, akkor vajon mit törpölt ki, hogy hullámokat keltsen a befagyott tavon, és hasznossá tegye a portyát? (Végtére is minden prémiumos tárgy ezt tápolja, és ebből van a bevétele is!)

És akkor még nem is beszéltünk V3-rol, ahol a legeleje óta nem lehet elhúzni akármennyit kockul az ember 
Pontszám: 6.71
népszerűSimonFérfi
Végzetúr mester
582 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
13. hozzászólás - 2009.02.18. 15:49:33 (Válasz Miklós #11 hozzászólására.)
Miklos - ebben pontosan egy gond van, ami sajnos Birka kommentje alapjan alaposan gond mindegyik jatekotokban.

Csak egy optimalis fejlodesi ag *letezik*. Tehat a jatek nem ad eleg valtozatossagot ahhoz, hogy korlatolt eroforrasok birtokaban a jatekos valos DONTES ele keruljon, hogy vagy erre megy, vagy arra. Ez persze csak ugy mukodhet, ha a kulonbozo lehetosegek valamilyen szinten kiegyensulyozottak.

Ez a valtozatossag es dontes kenyszer minden DnD tipusu jatek alapja. Nem zrikalni akarok, de ez nem letezik a Beholder jatekokban. Az OV-n *majdnem* sikerult a varazslatok/kozelharc tenyleges szetvalasztasaval, de ott is szetesett.

Amig a jatek harci modelljeben csak egy varazslat kor van, egy tavolfegyver (TF), majd tobb harci kor, addig mindenki mindent kifejleszt. Nem tud, nem szabad neki nem kifejleszteni bizonyos harci szakertelmeket.

Ugyanez atviheto mas szakertelmekre - jelen jatekban a vadaszos szakertelmek hosszutavon mindenkinek elengedhetetlenek. Alternativa nincs.
TrueBlood - Tökéletes Gyémánt
Pontszám: 8.63
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
14. hozzászólás - 2009.02.18. 18:25:19 (Válasz Miklós #11 hozzászólására.)
Engem pusztán az zavar, hogy már nem tudom növelni a karakter által szerezhető LE mennyiségét. (Arányosan értve.) Innentől kezdve a játék gyakorlatilag végetért: elmegyek vadászni, azt elköltöm harci képességekre (más nincs), és ennyi.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 4
kedvelt tagcsati777Férfi
Végzetúr mester
830 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
15. hozzászólás - 2009.02.18. 23:45:01 (Válasz Mortimer #14 hozzászólására.)
Még így is sokkal több lehetőséged van a szórakozásra és kihívásra, mint egy gyenge szövetségben levő nem prémiumos karakternek, aki reggeltől estig le van verve, és a háború, térkapu vagy epikus szörny csak ábránd marad neki...Hüpp...
Pontszám: 8.50
irritálóSankoneroFérfi
Végzetúr tanonc
26 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
16. hozzászólás - 2009.02.25. 16:56:28
szerintem még a fertőzés legyőzése terén lehet nagyobb ugrást végre hajtani de ahoz adni kell lehetőséget pl.:kéne egy olyan szakértelem amivel a fertőzés költségét lehet csökkenteni ill. azt gyorsítani, akár 1 szintlépésnél többet is lehessen csökkenteni a fertőzésből... ill. hogy a fertőzés legyőzése viszonylag jelentős előnyt nyújtson, pl: sokkal olcsóbb fejlesztési ár a tulajdonságokra, mert van aki azt az utat választja hogy nem küzd a fertőzés ellen és ezzel sok LE-t megtakarít.. ezt úgy lehetne "megtorolni" hogy akit 100%-osan legyőz a fertőzés azt jelentős hátrányok érjék ill. aki legyőzi a fertőzést az jutalmat kapjon....
Pontszám: 6.67
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
17. hozzászólás - 2009.02.25. 17:47:01 (Válasz Sankonero #16 hozzászólására.)
Nem hiszem, hogy meg kellene "torolni" bármit is, én nem várom el, hogy legyen bármiféle jutalom. Szintlépési adóként tekintek rá.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
irritálówinnieNő
Végzetúr mester
2177 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
18. hozzászólás - 2009.02.25. 17:48:16 (Válasz Mortimer #14 hozzászólására.)
Idézet: Mortimer - 2009.02.18. 18:25:19
Engem pusztán az zavar, hogy már nem tudom növelni a karakter által szerezhető LE mennyiségét. (Arányosan értve.) Innentől kezdve a játék gyakorlatilag végetért: elmegyek vadászni, azt elköltöm harci képességekre (más nincs), és ennyi.


nem kell topkarakternek lenni. egy kis karakter nagyon is jól elvan a megannyi kihívással:)
Pontszám: 2.33
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
19. hozzászólás - 2009.02.25. 18:11:55 (Válasz Mortimer #14 hozzászólására.)
Dehogynincs mire költeni, én például kitolnék a helyedben egy izmos másodlagost, abból aztán jönne a játékélmény meg a magasszintű kapcsolatteremtő levelezés a kedves játékostársakkal

Az a különbség hogy az optimalizációra akarsz törekedni, vagy keresel egyéb játékélményt a játékban. Az optimalizációból kevés lehetőséged van természetesen, de az utóbbiból azért jóval több. Én például most lopok mint atom, meg is van az öröm meg a szórakozás
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 3.63
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Karakterek közötti különbség konzerválódása, kitörési pont hiánya
20. hozzászólás - 2009.02.25. 18:19:29 (Válasz Almási Viktor #19 hozzászólására.)
A topic indítása óta már bejött az Akadémia. Lehet, hogy a 40 feletti szakértelmek valamelyest módosítják majd a képet.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!