Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Kocos

Dátum: 2012.05.10. 11:12:26
Újabb gondolatom támadt.
Ugye hosszú évek után megállapítást nyert, hogy az inspirátor és a VF üti egymást erősen, akinek van inspije, arra a VF nem hat. Ez a fejlesztés fog hatni?
Csak kérdezem.
Dátum: 2012.05.09. 22:21:35
Idézet: Klarinét - 2012.05.09. 19:09:56
Egyszerübb lenne ha csinálnátok nekik egy kristály horda szerü valamit, aminek a tagjait csak a toplista elsö 2 oldala támadhatna.


Minő véletlen egybeesés, hogy van egy kristály horda szerű valami, amit a kb. toplista első két oldala támadhat. Hovatovább pont kristály hordának hívják.
Dátum: 2012.05.09. 15:18:08
Idézet: Miklós - 2012.05.09. 14:58:28
Mindenesetre ésszerű javaslat,hogyha ezt bevezetjük, akkor maga az alapszintlépés egy bizonyos idő után viszont már ne lassuljon tovább.


Na most már van értelme az ezirányú fejtegetésednek Ariel.
Dátum: 2012.05.09. 15:13:51
Idézet: Miklós - 2012.05.09. 14:58:28
Azzal kapcsolatban, hogy a szintlépés magas szinten amúgy is lassul: ez igaz, de ez egyformán mindenkire vonatkozik, tehát ez semmit nem segít abban, hogy a mezőny tömörebb legyen.


Erdekes ez, mert cafollak es igazollak is egyuttal.
Hibas az ervelesed, hogy azert nem tomorodik a mezony, mert ez mindenkire egyforman vonatkozik. Ha a szintlepeshez szukseges TP-t duplajara emelned egy tolvonassal a jelenlegi maximalis szinttol, akkor bizony tomorodne a mezony. Ahogy elerne ezt a pontot a felette levo szintkulonbsegek nagyjabol a felere esnenek vissza. Hiaba vonatkozik mindenkire. Ahhoz tudom ezt hasonlitani, amikor Palik Laci megorult neki, hogy a kanyar utan hogy elhuz az elol levo jatekos. Pedig ugye csak arrol van szo, hogy az allando idokulonbseg nagyobb sebesseg mellett nagyobb tavolsagot eredmenyez. Itt is ez van csak forditva.
Az amiert ez megsem tomoriti a mezonyt azert van, mert a TP szerzesenek tempokulonbsege van akkora mint a szintlepesek TP igenyenek a TP szerzesi modszerekhez mert novekedese. Igy az, hogy Hetedik Bela nem kozeledik Elso Istvanhoz nem azert van, mert a szintlepes egyforman vonatkozik rajuk, hanem azert, mert Hetedik Belanak a napi TP-ben mert lemaradasa is no, legalabb olyan utemben, ahogy a szintTP/napiTP arany novekszik.
Dátum: 2012.05.09. 15:06:31
Idézet: Miklós - 2012.05.09. 14:58:28
Craslorg: így van, hátrány ezzel nem fog érni senkit, ahol a szintlépést tekintjük, pl. szövi küldetések, templomi szintlépős feladat, ott megoldjuk, hogy a régi szintlépés szerinti TP-t nézze a program.


MaxEP/maxVP?
Dátum: 2012.05.09. 09:33:32
Idézet: Jademaster - 2012.05.09. 07:11:01
Mindketten érett és intelligens emberek vagytok, szerintem rég beláttátok, nem tudjátok meggyőzni a másikat, ez már csak ragaszkodás az elvekhez.


Természetesen nem Arielt akarom meggyőzni, eléggé világossá vált számomra az álláspontja, annak okai, es az ebbol fakado megingathatatlansaga. Viszont ha valaki hamisan probal ervelni, csusztatasokat hasznal, amellett nem tudok elmenni szo nelkul akkor sem, ha ebben a vitaban az allaspontomat jo reszt a szemelyes erintettsegem hatarozta meg. Ezzel persze nem tudtam ervelni, mert ez rajtam kivul gyakorlatilag senkit nem erint, ennel fogva senkit nem is erdekel. Ugyanakkor vannak olyan valos ervek amelyeket felhoztam a javaslattal szemben.

Emlekeztetoul roviden osszefoglalnam, hogy miket kifogasoltam. Ariel erveleseben megjelent egy legbolkapott fejlesztesi kovetkezmeny (ez szinte biztosan igy lesz, maximum 3 perc lesz errol Miklost meggyozni), amirol nem volt szo sehol, o megis tenykent kezelte erveleseiben. Ariel elmondta, hogy az egyes jatekosokra nem azonos mertekben hato, de korlatos lassitas szamara szimpatikusabb mint az azonos mertekben hato, de limeszmentes lassitas. Ezzel szemben en ugy veltem, hogy mindig az az igazsagosabb megoldas, ha a jatekosokra egyforman hat valami, es ha jatekosok egy specialis csoportjara hozunk szabalyokat. Tovabba leirtam, hogy a modositas hogyan termel AFP elonyt, amit Ariel azzal probalt elutni, hogy az AFP elony nem valos elony, mert nem lesz hozza ugysem megfelelo kepesseg. Erre valaszul leirtam, hogy bar nem kizarhato, hogy igy lesz, jelenleg a hivatalos allaspont az, hogy lesz, ezert ezt kell valoszinubb szenarionak tekintenunk.

Itt talan meg megjegyeznem, hogy amikor top karival jatszottam (a mostani top10 korulit ilyen szempontbol nem tekinthetjuk annak), akkor en soha nem kertem plusz portyaellenfeleket, pedig voltak idoszakok boven amikor nem tudtam a PP-t elkolteni. En elfogadtam, hogy ez a taktikam resze. Nem kertem a KH-t sem, sot emlekeim szerint a bevezetese elotti vitakba nem is szoltam bele. Termeszetesen amikor mar volt KH, akkor hozzaigazitottam a strategiamat. Ezert is szolaltam fel kulonosen eles hangvetelben amikor Miklos elmondta, hogy en ezert toroltem (adtam at a karit).

Idézet: Ariel - 2012.05.09. 06:52:42
Idézet: Kocos - 2012.05.09. 06:10:53

Koszonom aggodasodat, nincs gondom ezzel, szo szerint ideznem amit irtal:
Ha most 10%-kal alacsonyabb lenne a szintem, akkor a napi LE bevételből kb. 70-80-al kisebb tulajdonságokat tudnék tovább növelni.


Ha mégsem ezt írtad, csak a technika ördöge tréfált meg, vagy esetleg ez nem azt jelenti, hogy a napi LE bevetelbol kb. 70-80-nal kisebb tulajdonsagokat tudnal tovabb novelni, amennyiben most szinted 10%-kal alacsonyabb lenne, kerlek haladektalanul jelezd.

Igen, ezt írtam


Eredetileg erre akartam válaszolni, de mind1. Úgyse követi senki, aki meg igen az úgyis vágja, hogy mi az ábra.
Dátum: 2012.05.09. 06:10:53
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 23:35:42
Mondtam, hogy ne erőltesd, mert nagyon nem megy. Ha nem tudod értelmezni a szöveget, akkor hiába próbálkozol jó megoldással, nem fog menni.


Koszonom aggodasodat, nincs gondom ezzel, szo szerint ideznem amit irtal:
Ha most 10%-kal alacsonyabb lenne a szintem, akkor a napi LE bevételből kb. 70-80-al kisebb tulajdonságokat tudnék tovább növelni.


Ha mégsem ezt írtad, csak a technika ördöge tréfált meg, vagy esetleg ez nem azt jelenti, hogy a napi LE bevetelbol kb. 70-80-nal kisebb tulajdonsagokat tudnal tovabb novelni, amennyiben most szinted 10%-kal alacsonyabb lenne, kerlek haladektalanul jelezd.
Dátum: 2012.05.08. 22:42:33
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 21:14:46
Ha most 10%-kal lenne alacsonyabb a szinted
Ha most 10%-kal alacsonyabb lenne a szintem, akkor a napi LE bevételből kb. 70-80-al kisebb tulajdonságokat tudnék tovább növelni.


Amennyiben a 70-80-nal kisebb tulajdonsagaid 10%-kal olcsobb fejleszteni akkor ez igaz. De a 10% az igy is 10% marad, hiaba probalod atfogalmazni. Egyebkent ebbol konnyen kiszamolhato, hogy mekkora tuljaid vannak, hiszen a fejlesztes o(tul^2) [ordo] nagysagrenduek, tehat esetedben a hivatkozott tulajdonsag x es y kozott van, ahol x^2 * 0,9 = (x-70)^2 illetve y^2 * 0,9 = (y-80)^2. Tehat valahol 1350 es 1550 kozotti alaptulokkal tolod. Latod igazad van, en tenyleg el vagyok ettol maradva.
Dátum: 2012.05.08. 22:32:57
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 21:14:46
Addig pedig tartom magam az enyémhez, miszerint, a régi lassítást fel lehet számolni az új változat mellett.A téma részemről lezárva.


Örülök, hogy zárod. Unalmas volt már olvasni, hogy ismételgeted magad. Bár nem. Most látom csak. Az utolsó hozzászólásban javítottál, és az ez pedig így leszből így lett szerintem lehetne így. Az viszont kétségtelenül ügyes, hogy úgy teszel mintha eddig is ezt írtad volna. Ha igaz lenne, a fele vitánk nem jött volna létre.
Dátum: 2012.05.08. 20:20:40
Hol indult a 2012. évi Giro d'Italia?
Belgium
Dánia
Lengyelország
Tunézia

Hol rendezik a snooker világbajnokságot?
Birmingham
Cardiff
Edinburgh
Sheffield
Dátum: 2012.05.08. 18:54:42
Idézet: Kvnoemi - 2012.05.08. 18:50:51
Szerintetek mi a kívánatos sebesség? Akár szintsávokra bontva, hiszen másképp működik lent mint fönt. Nagyon kíváncsi lennék főleg a nagyok véleményére. Egyszer már kérdeztem, de nem volt reakció.


Nem teljesen a kerdesedre fogok valaszolni. A jatek arra lett tervezve, hogy napi 37/50 CSP elvadaszol, es valamennyit portyazol is. Ez az eredeti tervek szerint olyan napi 10-20 lehetett.
Dátum: 2012.05.08. 18:52:51
Idézet: Jeriko - 2012.05.08. 15:44:43
Mondok egy példát, hátha sikerül megérteni: Bevezetésre kerül egy új szabály, hogy mondjuk egy karaktertől portya során csak akkor tudsz LE-t rabolni, ha a LE/TP aránya jobb, mint a tied. Mivel ez a szabály mindenkire vonatkozik, gondolom te igazságosnak nevezed a logikád alapján.
Szerintem meg nem az, mert azokat, akik nem portyáznak, egyáltalán nem érinti. Azokat, akiket portya során le szoktak rabolni, kifejezetten pozitívan érintené. A pókokat viszont keményen szivatja. Azaz a szabály játékosok egy csoportjára diszkriminatívan hat - szerintem egy szabálynál a hatását kell nézni, nem a betűket.


Kivalo erv. Pont ilyen ez a szabaly is, amit most bevezetni keszul Miklos. Latszolag mindenkire egyforman hat, hiszen mindegy ki van a toplista 15. helyen 30%-kal no meg a szintlepeshez szukseges TP-je. Csakhat ugye a jatekosok egy tekintelyes resze NINCS a toplista 15. helyen, es nem is lesz. Az eddig elert eredmenyek alapjan buntet/jutalmaz, ugy, hogy az eredmenyek eleresebe ezt senki sem kalkulalhatta bele.
Dátum: 2012.05.08. 18:48:42
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 18:14:44
Az lassítás nélkül is bármikor elérhető. Azt várom tőle, hogy megszünteti a végtelen lassítást és fix játéktempót ad.


En meg azt varom a kormanytol, hogy kiszelesiti a demokratikus intezmenyrendszert, es megerositi a fekek es ellensulyok szerepet. No most kvittek vagyunk. Nem ertem miert akarsz meggyozni barkit arrol, hogy majd ha ez a fejlesztes bekovetkezik, akkor lesz egy masik modositas is, amit rajtad kivul soha senki nem emlitett? Raadasul ezzel arra buzditva az embereket, hogy az igazsagos mindenkire hato modszert egy igazsagtalan, mindenkire mashogy hato modszerre cserelje.

Sajnos azt hiszem, hogy az elobbire az a valasz, hogy azert, mert mas ervet nehez felhozni emellett a koncepcionalisan hibas valtozas mellett. Igy hat erveljunk valotlansagokkal. (Igen, mindaddig amig ez csupan a te fejedben letezik, addig ezt ugy beallitani, hogy ez bizonyosan igy lesz valotlansag.)

Idézet: Ariel - 2012.05.08. 18:14:44
Idézet: Kocos - 2012.05.08. 16:34:16
Igy van. Ez az 5%. A 95% meg hogy hogyan fejleszted a tulajdonsagaidat, szakertelmeidet, hogyan kuldizel, mennyit kuldizel, milyen relikviakat szerzel, templomot hogyan oldod meg stb. Engem ne akarj etetni a fal szoveggel, mert nem nyalom be. Been there, done that, ahogy a muvelt francia mondana.

Valóban voltál ott, de az már elmúlt. Lehet azt képzelni, hogy a szint csak 5%, de mivel ez határozza meg a karakterfejlesztéshez szükséges források nagy részét, így ha lelassul a szintlépés, húzza magával a karakterfejlesztést is. Ha a szintlépés leáll, akkor aztán tényleg izgalmassá válik a karakterfejlesztés, mehet majd az agyalás, hogy jövő héten melyik tulajdonságra kerüljön +1.


Na most akkor melyikunk is csusztat? Segitek: nem en. Ha most 10%-kal lenne alacsonyabb a szinted, mennyi is lehetsz? 175, tehat lennel mondjuk 158, akkor a LE beveteled - kevesebb mint - 10%-kal csokkenne feltetelezve, hogy tulajdonsagaid nem valtoznak (A LE bevetel nem 100%-ban szintfuggo, lasd nem EH-s rablas). Es bizony a LE bevetel az nem 100%-a a fejlesztesnek, hiszen vannak nem LE-bol adodo fejlodesi metodusok (lasd templom, relikviak, AF, stb.) A 10% a szintedbol pedig, ha az altalad emlitett 20 nap helyett 14 nappal szamolok, akkor is ugy 34 hetrol beszelunk, ami tiszta fejlodesi ido. No mennyi ido alatt is alakulna ki ez a szintkulonbseg kozted, es a mostantol szamitva azonos szintlepesi idovel rendelkezo ened kozott? Par ev.
Tehat maradjunk abban, hogy az az 5% pont jo becsles volt.

Hovatovabb ez a szintbeli elmaradas mindenki mast egyforman erint. Teged, a top1 karit, a top10-est, a top50-est ugyanugy. Precizen, pontosan ugyanugy.

Elmondtad, hogy a ketto lehetosegbol ha valasztani kell (aminek eleve a lehetoseget is csak te magad vetetted fel), akkor te ezt a verziot valasztanad.
És ezzel hol a probléma?


Kerlek ne jatszd a hulyet. Ott, hogy ilyen valasztast senki nem kinalt neked. De mar leirtam 10-szer ezert megtisztelhetnel azzal, hogy nem iratod le ujra es ujra.

Idézet: Ariel - 2012.05.08. 18:14:44
Nem fog valtozni a szintlepeshez szukseges TP-k dinamikaja
Ebben miért vagy olyan biztos? Leírta Miklós, hogy így lesz?


Ez viszont mar a kozrohej kategoriajat surolja. Mostantol nem az lesz a fejlesztes, amit leir Miklos, hanem az, amirol nem irja le, hogy nem lesz? No akkor orulok, mert sehol nem irta Miklos, hogy holnap nem lesz mindenkinek az osszes tulajdonsaga akkora, mint most a magiaja. Tehat annyi lesz. Nagyszeru ez a logika!
Dátum: 2012.05.08. 16:34:16
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 16:03:38
Idézet: Kocos - 2012.05.08. 14:56:47
Nos egyrészt a karakterfejlesztés jelenleg talá ha 5%-át teszi ki a szint.
Ez hatalmas tévedés. A karakter szintje határoz meg szinte mindent. A szint definiálja a LE-t a vadászathoz, az EH-hoz, a szint szabja meg, hogy milyen tárgyak elérhetők, hogy hol indulsz a bajnokin, hogy milyen templomot kapsz, mekkora szorzót kapsz az erőbónuszra stb.


Igy van. Ez az 5%. A 95% meg hogy hogyan fejleszted a tulajdonsagaidat, szakertelmeidet, hogyan kuldizel, mennyit kuldizel, milyen relikviakat szerzel, templomot hogyan oldod meg stb. Engem ne akarj etetni a fal szoveggel, mert nem nyalom be. Been there, done that, ahogy a muvelt francia mondana.

Ne próbálj a szavaimba olyasmit belemagyarázni, amit nem mondtam.


Sajnos ez mar az a szakasz amikor kifogytal az ervekbol, ezert megprobalod elmagyarazni, hogy en valami mast adok a szadba, mint amit mondtal. Nos a helyzet vegtelenul egyszeru, minden itt van szepen dokumentalva, jol latszik, hogy semmi ilyesmi nem tortent. Elmondtad, hogy a ketto lehetosegbol ha valasztani kell (aminek eleve a lehetoseget is csak te magad vetetted fel), akkor te ezt a verziot valasztanad. Nincs szo valasztasrol, az van, hogy a mostani lehetoseg melle kersz lassitast vagy nem. Nem fog valtozni a szintlepeshez szukseges TP-k dinamikaja, mivel rajtad kivul ilyen senkitol sem hangzott el, es mert ellentmondana a most beharangozott fejlesztes szuksegesseget igazolni latszo alapvetesnek, hogy nincs celpont, es hogy ezt az elen haladok lassitasaval kelene orvosolni. Te ehhez kepest azt mondod, hogy nem kell lassitani az elen haladokat jobban mint ahogy most vannak csak mashogy. megpedig ugy, hogy a lassitas csak rad hasson, masra ne, vagy joval kevesbe. Hadd ne gondoljam tovabb ezt a fonalat, nem jonnel ki jol belole.

Már leírtam, hogy mi a problémám, de a kedvedért megismétlem, hátha elkerülte a figyelmed.
ha már választani kell a két lassítás közül, akkor én szeretnék fix játéktempóban játszani, nem pedig egy végtelenbe lassulóval.

Lehet úgy is szabályozni a szintlépést a következő 3 évben, mint eddig, és eljutunk oda, hogy 5 hét lesz egy szintlépés. Vagy úgy, hogy a lista eleje mindig lassabban haladhat mint a többiek, de fix tempóban, nem fékező csigában.


Latod-latod. Te is leirod, hogy ezt irtad, en is leirtam, hogy ezt irtad, nincs itt felreertes. Azt szeretned, hogy a lassitas merteke ne nojon csak atalakuljon.

Az valóban nincs leírva a szavazásnál, hogy a mostani lassítás megszűnik, nem is akarom elhitetni senkivel. De mivel szerintem megszűnne (okafogyottá válna), ha az új verzió lenne megszavazva, így én ebből indulok ki.


Tehat abbol indulsz ki, hogy Miklos azert akar berakni egy fejlesztest a jatekba, hogy egy masikkal negalja a hatasat, kiveve, hogy ami eddig igazsagosan mindenkire hatott az ezentul csak egy szuk retegre hasson teljesseggel igazsagtalanul? Nos erdekes ez az elkepzeles, de lassuk be, hogy legvarakra probalsz erveles epiteni, ami ennel fogva se tartos, se meggyozo nem tud lenni.
Dátum: 2012.05.08. 14:56:47
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 14:09:36
Ezzel még akár egyet is tudok érteni, át kéne gondolni, viszont hogy a mostani vitánkhoz gyakorlatilag (nem eméletileg, hanem gyakorlatilag!) semmi köze nincs, az bizonyos.
Pedig pont, hogy van. Ugyanis a fix lassulás az, ami megöli a karakterfejlesztést.


Nos egyrészt a karakterfejlesztés jelenleg talá ha 5%-át teszi ki a szint. Másrészt a mostani javaslat igazságtalanul egy szűk rétegre vonatkozólag más szabályokat alkalmaz, mint ami mindenki másra érvényes lesz. Szemben az érvényben lévő rendszerrel ami mindenkire egyformán hat. Továbbá ha te azt mondod, hogy a két szabály közül az egyik elégséges, azzal implicit azt ismered el, hogy a változás egy olyan problémát hivatott megoldani, ami nem létezik (hiszen te magad azt állítod nincs szükség a karakterek szintek közötti szétterjedését a jelenlegit meghaladó mértékben akadályozni, csak azt máshogy kellene megtenni). Ha viszont valami igazságtalan, és egy nem létező problémára nyújt megoldást, annak szememben nem a szükségesség az eredője. (És akkor még nem beszéltem arról, hogy mennyire megalapozatlan az a fél mondatot ami úgy kezdődik: Nem hiszem, hogy Miklóst 3 percnél tovább kellene arról győzködni, vagy hogy ezzel párhuzamosan mennyire légből kapott az állításod, amivel azt próbálod elhitetni, hogy a szavazás másról szól, mint amit Miklós leírt.)
Dátum: 2012.05.08. 13:42:40
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 13:04:37
Idézet: Kocos - 2012.05.08. 12:22:50
Tudom én is, hogy a játékban a szintlépés lassul,. ám az a tézised, miszerint az tervezett módosítás ezen bármit is gyorsít hamis, sőt, pont ellenkezőleg igaz.

Egy szóval sem mondtam, hogy a mostani tervezet gyorsítana. De a kettőre együtt nincs szükség. És ha már választani kell a két lassítás közül, akkor én szeretnék fix játéktempóban játszani, nem pedig egy végtelenbe lassulóval.


Idéznélek, hogy kiderüljön mit írtal:
Utóbbinak pl megvan az az előnye, hogy a játék tempója nem lassul tőle évente 20%-ot.


Utóbbi a kontextusodban a Top szintlépés lassítása fejlesztési ötletet jelenti.

Ezenkívül aláhúztam azt a részt a posztodban ami nem állja meg a helyét, hiszen ismét úgy próbálod beállítani, mintha ez két egymást kizáró dolog lenne amiből választani lehet vagy kell. Márpedig ilyesmiről szó nincs. Az általad felvetett szinttáv növekmény legyen A verzió, a most vitatott javaslat legyen B verzió.

Te úgy próbálod beállítani, mintha A vagy B választás előtt állnánk. Valójában a választás A vagy (A és B).

Amit ma még egy hét elérni, azt jövőre már két hét lesz. Ma még két napi vadászat elég +1 TÖ-höz, jövőre már 4 nap kell hozzá. Persze mindig vannak jó fejlesztések, ami színesíti a játékot, de közben a játék gerince, maga a karakterfejlesztés válik szép lassan aludttejjé, amit nagyon nem kéne megvárni.


Ezzel még akár egyet is tudok érteni, át kéne gondolni, viszont hogy a mostani vitánkhoz gyakorlatilag (nem eméletileg, hanem gyakorlatilag!) semmi köze nincs, az bizonyos.

Ugyanakkor a játékvezetés deklarált célja az, hogy hosszú távon is mindig legyen mit fejleszteni, tehát számítani lehet rá, hogy fognak bekerülni további képességek.

Persze, jönnek további képességek, de ezek nem a topra vannak beárazva. V1-en a legtöbb elköltött AFP háromszor annyi, mint a 100-ik legtöbb... Nemrégiben a magányos hős nevű képesség verte ki a biztosítékot a fórumon a 20AFP-s magas költsége miatt(!), miközben a topon a karakterek több száz AFP-s tartalékokat halmoztak már föl. Ráadásul még a kastély is nekik termeli az AFP-t.


Ismételném magam: a játékvezetés deklarált célja, hogy mindig legyen mit fejleszteni, és soha ne tudj mindent kifejleszteni. Az persze kérdéses, hogy ezen céljukhoz tartják majd magukat, vagy az erőforrásigényre való tekintettel változtatnak rajta amikor már kellemetlenül sokat kérdezünk róla (lásd megaesszencia, ami soha nem fogy el), de perpillanat ez a hivatalos álláspont.
Dátum: 2012.05.08. 12:31:28
Idézet: Pedróatya - 2012.05.08. 10:22:44
MOst sajna nincs időm átnyálazni a topikot. Elég, ha turbózva maxos a speki meg az ultraspec? Úgy számol majd a végén, hogy mindenhol figyelembe veszi a turbót?


Igen.
Dátum: 2012.05.08. 12:22:50
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 12:04:26
Idézet: Kocos - 2012.05.08. 09:42:02
Magyarul ha az utobbi - ertsd a jelen lassitasi tervezet - nem valosul meg, akkor sem lassul a jatek tempoja 20%-ot.
Ezt szerintem te sem hiszed el. Két éve még hetente lehetett szintet lépni, mára odáig jutott a lassulás, hogy a végzet templomához kétszer egymás után nem lehet teljesíteni a dupla szintlépést 30 nap alatt.


Próbáld érteni amit írok. Nem azt mondtam, hogy nem lassabb a játék magasabb szinten, mint volt egy éve, hanem azt, hogy nem lassul.
Mit jelentenek ezek a szavak?
Lassabb: egy évvel ezelőtt gyorsabban lehetett szintet lépni. Igaz. Pipa.
Lassul: ha nem kerül bevezetésre a módosítás, akkor attól 20%-kal lassabb lesz a szintlépésm, avagy ha bekerül, akkor a fenti állítás érvényét veszti. Hamis. Piros kereszt.

Tudom én is, hogy a játékban a szintlépés lassul,. ám az a tézised, miszerint az tervezett módosítás ezen bármit is gyorsít hamis, sőt, pont ellenkezőleg igaz.

A szintlepesi sebesseguk aranya ezzel nem valtozik, viszont aki tobb TP-t szerez, az 25%-kal tobb AF pontot szerez, mikozben a LE bevetele egyertelmuen nem csokken, talan egy picit meg emelkedik is. Vajon ez mennyire igazsagos?

Mivel az AF képességek frissítésére szökőévente kerül sor, és még ezeknek is csak elenyésző része jelent valós előnyt, ami ráadásul az AF pontok töredékéből kifejleszthető, így ez még akkora zavart sem keltene, mint az, hogy Jóska kisebb térkapu stimulátort pörgetett a keréken, Pista meg végzet medált.


A topon kiváltképp elhanyagolható lejelnelg az AF képességekből adodó előny, ezt aláírom, hiszen ott általában simán van elég pont mindenre. Ugyanakkor a játékvezetés deklarált célja az, hogy hosszú távon is mindig legyen mit fejleszteni, tehát számítani lehet rá, hogy fognak bekerülni további képességek. Az, hogy ezek mennyire lesznek hasznosak nyilván kérdéses, de az AF pontok adta előnytől ennek fényében semmiképpen sem tekinthetünk el.
Dátum: 2012.05.08. 09:45:55
Meg egy aspektus. Midenki az utoleresrol elmelkedik, pedig nem ez a tervezet egyetlen buktatoja. Mi van ugyanis akkor, ha az elorebb levo karakter nem el a visszamaradas lehetosegevel, hanem ha teszemazt 25%-kal no a szintlepese fo rivalisahoz kepest (peldaul egyikuknel 0%, masikuknal 25% a lassitas), akkor igyekszik 25%-kal tobb TP-t szerezni, mint eddig. A szintlepesi sebesseguk aranya ezzel nem valtozik, viszont aki tobb TP-t szerez, az 25%-kal tobb AF pontot szerez, mikozben a LE bevetele egyertelmuen nem csokken, talan egy picit meg emelkedik is. Vajon ez mennyire igazsagos?
Dátum: 2012.05.08. 09:42:02
Idézet: Ariel - 2012.05.08. 08:01:34
Idézet: Kocos - 2012.05.08. 07:12:57
Idézet: Ariel - 2012.05.07. 23:25:00
A szintlépés lassítása már nagyon rég óta a játékban van. Magas szinten ez kb 0,5% szintenként. Tehát minél magasabb szintű egy karakter, annál több erőforrásába kerül, hogy szintet tudjon lépni. Ez nem relatív lassítás, hanem teljesen rögzített. Ha egy 140-es kari 20 nap alatt lép szintet, az 180-ik szinten már 24 napjába fog kerülni. Ez is megér 2-3 pók bölcsességet évente


Ugyanakkor ez mindenkire egyforman vonatkozik, nem szelektiven.


Ha a szintet nézzük, akkor egyformán vonatkozik, ha a pozíciót a toplistán, akkor nem. A mostani javaslat pedig pont a fordítottja, nem a szintet nézi, hanem a pozíciót.

Utóbbinak pl megvan az az előnye, hogy a játék tempója nem lassul tőle évente 20%-ot.


Na tisztazzuk. Az a szabaly ami mindenkire egyforman ervenyes az akarmit nezel mindenkire egyforman ervenyes. Legfeljebb nem egyforman hasznalja ki. Teljesen mindegy, hogy szintet nezel vagy poziciot. Az adott szintet mindenki el fogja erni egyszer, mogotte is jonnek alacsonyabb szintuek, tehat pont ugyanugy fog ra hatni.

Most nezzuk az elonyoket hatranyokat a ket modszer kozott. Amit te felhozol mint elony, az olyan mintha ez a modositasi tervezet egy olyat valtana ki, mint ami most is van, vagy azaltal, hogy az megszunik, vagy azaltal, hogy nem no tovabb. Ezek egyikerol sem volt szo, tehat ez nem igaz. Magyarul ha az utobbi - ertsd a jelen lassitasi tervezet - nem valosul meg, akkor sem lassul a jatek tempoja 20%-ot. Sot. Valojaban a jatek pont akkor fog lassulni, ha bevezetesre kerul az uj szabaly. Tobb tenyezo miatt. Egyreszt az elboly direktben lassul, az abbahagyasok miatt ez az elboly egyre jobban kiterjed majd, a lassul ezzel lefele gyuruzik, majd amikor kialakulna egy olyan tomor uldozoboly, ami tolja maga elott a topot, meg akkor is marad a lassulas ket okbol: egyreszt mert uldozoboly sebessege tolja az elbolyt, es az eleve lassabb, masreszt meg mert a plusz TP-t a top szintlepeseihez csak ki kell termelni, meg akkor is, ha nagyobb feluleten oszlik el.

Nezzuk a hatranyait: teljesen igazsagtalan. Akar elonynek akar hatranynak tekintjuk latszik, hogy egy eddig ismert kockazatokkal es mellekhatasokkal rendelkezo strategiat buntet vagy jutalmaz. Az elkarakter fejlesztesenek - hidd el tudom - vannak hatranyai es elonyei. Mindenki szepen eldonthette, hogy a hatranyok es az elonyok hol vannak a szamara idealis aranyban, es eszerint allithatta be jatekstilusat. VF-ezik, szingularist hasznal, TP-t ado targyat hasznal, lefele vagy felfele tamad, inspiratorozik, reflexek konyvet hasznal. Ez ugye eleg szeles repertoar, amivel lehet befolyasolni, hogy mennyire legyen gyors a fejlodes uteme. Ebbe mestersegesen belenyulni mindenkeppen igazsagtalan - hangsulyoznam, hoyg akar buntetunk, akar jutalmazunk, mert megvaltoztatjuk a dontes alapjat kepezo tenyeket.

Olyan ez, mintha bemennek a boltba kineznek egy farmernadragot 10000 Ft-ert, majd a kasszahoz erek, kifizetem, es lehet, hogy ekkor derul ki
a/ a masik nadrag amit neztem, es szinten 10000-re van bearazva az 5000-be kerul
b/ ez a nadrag valojaban 15000-be kerul
de a dontesemet mar nem masithatom meg, nem vehetem meg a masikat, nem allhatok el a vasarlastol.
A tenyek amikre a dontest alapoztam megvaltozik, es a latszolag jo dontes azonnal roppant rossz dontesse valik.

Termeszetesen vannak szituaciok, amikor modositani kell. Mondjuk elutottek az arcimket, ezert hianyzik rola egy nulla. A vegzeturban is sok ilyen eset fordult elo, ilyenkor a jatekvezetes igyekezett biztositani azt a lehetoseget, hogy mindenki azonos mertekben profitaljon a hibabol, illetve senki se szenvedjen hatranyt. Tobb kevesebb sikerrel. Lasd 100 kuldi helyett 50 kuldinel meghuzott hatar az ismetelhetoknel, pechpontok kiosztasa visszamenoleg, stb.
Itt viszont arrol van szo, hogy a 3,5 eve vitt strategiat akarunk drasztikusan megvaltoztatni. Jutalmazni? Buntetni? Mindegy. Ahhoz, hogy valaki a megvaltozott kornyezethez alkalmazkodjon minimalisan 3,5 evre lesz szukseg.