Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Kocos

Dátum: 2012.11.07. 16:16:28
Idézet: Miklós - 2012.11.07. 15:30:02
utánahajítanak 1 KP-ért egy +50 IQ-t. +50 támadást +50 védekezést stb.-t adó gyűrűt, meg egy ugyanilyen erejű nyakláncot, és ezzel ledarál mindenkit a környezetében úgy, hogy ezért az előnyért effektive semmit sem kellett tennie. Minél pókabb, minél passzívabb az illető, annál nagyobbat szól neki ez a bónusz. Ezzel a problémával kellene vmit kezdeni...


Jól értem, hogy ez egy bajnoki probléma? Nem lehetne, hogy a korlátozás csak a bajnokin működjön akármelyik nerf kerül is bevezetésre?
Mert azt azért merem feltételezni, hogy ha egy ilyen cuccal mindenkit bedarál akkor enélkül mindenki mínusz nagyonkevés embert úgyszintén, tehát a normál játékmenetére gyakorolt hatás marginális.

Ugyanitt megjegyezném, hogy a top szövi attól top szövi, mert nincs olyan tag, akinek semmit sem kell tennie. Aki mégis így képzeli el a szövetségi életet az jellemzően repül onnan rövid távon.
Dátum: 2012.11.07. 14:53:31
Van egy csomó bónusz, ahol létre lehet hozni egy szint/hatásfok táblázatot. Küldi bónusz, LE rablás, ++TP, LE szívás, kufár bónusz stb. ezekből a butítás történhetne a táblázat alapján. A tulajdonságokat az amúgy is meglevő tul/szint mutatóval lehetne arányítani, amiből viszont a szkaértelmeket ki illene vonni, mert bár sajnos azok Miklósnál azonos súlyuak (vegy őár éve még az volt) a valóságban köszönő viszonyban sincsenek egy rendes tulajdonsággal.
Dátum: 2012.11.07. 14:45:31
Idézet: Viskos - 2012.11.07. 14:19:24
Idézet: Kocos - 2012.11.07. 14:08:53
Idézet: Viskos - 2012.11.07. 13:45:17
A 2-es megoldás mindenképpen rosszabb az 1-es megoldásnál, mondjuk a következő példa miatt:
100. szintű karakter. Max 200-at viselhet, de 140-es teljesítményen.
Ősi Persztetész 32%-kal több LE jár a küldetések teljesítéséért. Ebből ő kap 22% bónuszt.
Isteni küldetés amulett 28%-al több LE jár a küldetések teljesítéséért.
A 28% nagyobb, mint a 22%.


Igen ha nincs leírva a pontos működés, és egy hibás algoritmust definiálsz hozzá, akkor ez valóban rossz lesz.
Javaslatom: ne a légből kapott saját ötletek alapján alkossunk véleményt, hanem tételezzük fel, hogy épkézláb módon lesz megoldva.

Én nem tételezem fel, hogy épkézláb módon lesz megoldva, amíg nincs leírva és ki nem derül róla, hogy úgy lett megoldva. Viszont szívesen szívesen gyártok rossz példát, hogy kiderüljön a megoldás hiányossága.


Ennél előremutatóbb lenne, ha úgy fogalmaznád meg, hogy a második megoldás megvalósítása közben arra kell ügyelni, hogy ne essünk bele a következő amatőr hibákba...
Dátum: 2012.11.07. 14:12:29
Jelenleg nagyon sokan nem szavaznak, mert nem értenek egyet a nerf szükségességével.

Kérdéseim:
Van-e esély arra, hogy engedtek a többség akaratának, és nem lesz nerf?
Mikor tekintitek végeredménynek a szavazás állását. Csak mert lehetséges - sőt a magam részéről reménykedem benne -, hogy ha az első kérdésre NEM a válasz, akkor az eddig tartózkodók érdemben tudják megváltoztatni a szavazás állását.
Dátum: 2012.11.07. 14:08:53
Idézet: Viskos - 2012.11.07. 13:45:17
A 2-es megoldás mindenképpen rosszabb az 1-es megoldásnál, mondjuk a következő példa miatt:
100. szintű karakter. Max 200-at viselhet, de 140-es teljesítményen.
Ősi Persztetész 32%-kal több LE jár a küldetések teljesítéséért. Ebből ő kap 22% bónuszt.
Isteni küldetés amulett 28%-al több LE jár a küldetések teljesítéséért.
A 28% nagyobb, mint a 22%.


Igen ha nincs leírva a pontos működés, és egy hibás algoritmust definiálsz hozzá, akkor ez valóban rossz lesz.
Javaslatom: ne a légből kapott saját ötletek alapján alkossunk véleményt, hanem tételezzük fel, hogy épkézláb módon lesz megoldva.
Dátum: 2012.11.07. 14:05:13
Idézet: Kvnoemi - 2012.11.07. 11:23:09
És mindennek következménye van. Ha nekem a magasabb szintű társaim érdekei miatt nem próbálnak meg kisebb kincset kiütni, akkor kevésbé érzem jól magam a társaságban, kevésbé igyekszem jól teljesíteni így ez meg is fog látszani az eredményeken.


Azt hiszem nem ment át amit írtam. Ha neked a magasabb szintű társaid magasabb szintű cuccot ütnek ki, amit ugyanúgy tudsz használni, mint az alacsonyabb szintűt, akkor ugyanolyan jól érzed magad, cserébe ők is jobban érzik magukat, mert a saját tápjukról sem kell ezidő alatt lemondani. Win-win.
Dátum: 2012.11.07. 14:02:01
Idézet: Lora - 2012.11.07. 13:10:56
A képletet kiegészítjük a javaslatok alapján azzal, hogy aki eme korlát felett ölt entitást, annak az entitásból számolja azt, hogy milyen szintű epikus relikviát viselhet.


Ez a kettes verzióra is él? Csak mert a megfogalmazás nagyon az egyes verzióra utal.
Dátum: 2012.11.07. 11:22:06
Idézet: Quellon - 2012.11.06. 19:02:10
*Szeretném jelezni, hogy nem vagyok elégedett a topic/szavazás nyitás megoldásával, mert ha hosszabb szöveget ír az ember, mint a kis téglalap amibe írja, akkor nagyon körülményes visszaellenőrözni, hogy van-e benne hiba - vétettem is emiatt egyet, hiába olvastam végig mindent 2x.


Ha nem a kérdésre és a válaszokra utalasz ezzel, hanem a topiknyitó hozzászólásra, akkor elvileg a resizeable textarea nevű FF addon segít ezen.
Dátum: 2012.11.07. 11:10:35
Idézet: Kvnoemi - 2012.11.07. 10:47:21
A te logikád szerint ha visszahívtok epiket, akkor a kincsek 10 %-a hasznosul, míg ha erőltetitek a nagyot, akkor 50 %.

Az én logikám szerint ha visszahívunk epiket a tagjaink 100 %-a úgy érzi, hogy törődünk az igényeivel, míg ha nem hívnánk vissza akkor ez az arány max. 50 % lenne.


Igen ez az érzelmi hozzáállás (nem logika), ami viszont a karakterlapon nem jelenik meg. Tehát a szövetségben kiosztott táp ettől ugyanúgy lecsökken, maximum ti próbáljátok ezt jó kedvvel szemlélni. Ezt nem azért nem tekintem érvnek, mert az érzelmi dolgok számomra kavésbé kézzelfoghatóak a játékban, hanem azért, mert a második megoldással sem fogja senki úgy érzni, hogy vele nem foglalkoznak, csak az nem kíván áldozatot a szövetségtől annak egyenes arányában, hogy eddig hogyan teljesítettek.
Dátum: 2012.11.07. 11:06:23
Idézet: Offsboy - 2012.11.07. 09:59:37
indokolna egy olyan hard korlatot, ami kenyszeruen szetszakit szovetsegeket

Hard korlát? Hogy 110. szintűként 150-es tárgyat lehessen hordani?


Igen. Hard korlát az, ami egy bizonyos limit fölött teljesen kizár. Ez ilyen. A második nem.

Aki azt bizonygatja hogy ez nem olyan nagy előny, annak nem lesz olyan nagy hátrány sem ezek szerint, ha kevésbé tápos cuccra kell váltani.


Én megmondom őszintén, hogy bár alapvetően – minden eddigi érveid ellenére, sőt, talán inkább helyes úgy megfogalmaznom, hogy azok által mégjobban megerősítve – nem tartom szükségesnek a változást, nem nagyon érdekel, hogy egy 80-as kari apikus cuccból mennyi IQ bónuszt tud összeszedni. Ha max 30-at / tárgy, akkor annyit. Aki erős ezzel is nyuerni fog, aki gyenge, az ennek ellenére sem a bajnokin. Mert mondjuk ki nyíltan, ez a törevés csak a bajnoki szempontjából értelmezhető, a járulékos bónuszok fejlődési üteméről korábban leírtak alapján.

Ami engem aggaszt az az, hogy a HARD korlát ellehetetníti a szövetség egységes működését, ahogy korábban is leírtam a kincsszerzés szempontjából a játékosok igényei kizárják egymást, így határozottan a szövetségek felbomlása irányába hat. Ha ezt a korlátozást elkerülhetetlennek tartjuk, akkor mindenképpen a második pont lépjen életbe.

Még egy röpke érv: nem tűnik ideológiainak helyenek, ha az, aki hatékonyabb a játékban hátrányos helyzetbe kerül azzal szemben, aki kevésbé hatékonyan játszik. Az első verzió ezt valósítja meg. A második, ha helyesen értelmezem (lásd a korábban leírtak) azonos szintre hozza a két csoportot, ami még elfogadható, ha a Beholder szemével nézzük a dolgot, és feltesszük, hogy a módosítás tényleg szükséges.
Dátum: 2012.11.07. 10:40:01
Idézet: Offsboy - 2012.11.07. 07:53:04
Idézet: Kapik - 2012.11.07. 07:45:10
Ez a szövetséget összhangját fogja szétrombolni,lehet ez a céljuk
Rendkívül összetartó lehet az a szövetség, ami felbomlik ahelyett, hogy kisebb epikusokat hívnának vissza.


Lehet szándékosan értetlenkedni, de tudhatnád, hogy én ezt ki fogom igazítani.
Egyreszt ha egy szovetseg visszahivogat, akkor nem halad elore az epikusokban olyan sebesseggel ahogy lehetne, ezzel a magas szintu tagjai komoly hatranyt szenvednek el.
Masreszt ha csupa magas szintu epikust utnek, és akár hívnak vissza, akkor a tárgyak jóval magasabb százaléka fog hasznosulni. Mert teszemazt, ha egy 80-as karinak csak a Szurke Lelekrablo a jo, a Granit, meg a Gyement nem, akkor praktikusan vissza kell hivni egy olyan sort, amibol 90%-ban potyognak haszontalan cuccok. Ezzel szemben a legtöbb szöviben a 130-140-és kincssorból durva becsléssel 50%-a a tárgyak hasznosulni tud. Persze ha a kisebb karik nem tudjak ezt használni, akkor ez a hasznosulás könnyan 30%-ra tud zsugorodni, ami azt jelenti, hogy átlagban fele-fele arányú epikusveréssel számolva 20% hasznos tárgyat kap a sövetség 50% helyett. Óriási különbség. Lehet összetartó a szövetség, csak minden tagja lényegesen roszabbul jár, ha együtt maradnak.
Dátum: 2012.11.07. 09:06:46
Idézet: Offsboy - 2012.11.07. 07:39:57
Nem 110IQ a különbség, ebből levonódik a kb. 40-50 amit össze tudok szedni. Így csak 60-70 a difi, ez nyilván nem behozhatatlan 110. szint körül, ha amúgy is egy erős karira van aggatva.


110-es szint korul javits ha tevedek 150-es targyakat lehetne hordani ha a HARD korlat lepne eletbe. Ez igy hirtelen ranezve +90 IQ bonuszt jelentene a +110 helyett. Egyik oldalrol.

Masik oldalrol neked is megvan a lehetoseged a 40-50 bonusznal tobbet szerezni, akar entitasbol (leven eleg eros a karaktered), akar ugy, hogy olyan szovetseghez csatlakozol, ami erosebb epikusokat ver le. Ha neked a jelen szovetseged fontosabb, mint az, hogy a bajnokira tapos targyaid legyenek, azert viszont nem a rendszer a hibas, es nem hiszem, hogy indokolna egy olyan hard korlatot, ami kenyszeruen szetszakit szovetsegeket, es neked hoz gyakorlatilag 20 IQ-t bajnokira.

Birka fejtegetesehez. Vegyuk a Szurket alapul. Ez a mostani rendszerben 40-es szinttol hordhato, az uj rendszerben ez 50-es szintre modosul. Azonban ha egy kis szintu karakter nagy szoviben van, az mar a jelenlegi korlat mellett is roszabbul jar ennel. Ugyanis ott mar nem fognak tudni neki szurket utni epikusbol, helyette esik majd Granit vagy Gyemant. Ugyan ezek jobbak de jelen szabalyok szerint csak 65-70-es szinttol hozzaferhetoek, ami az 50-es szintnel lenyegesen elorebb van. Namost mi lenne ezek szintkorlatja a nerf utan? 92 illetve 100. Ez egy most mondjuk 60-as szintu karakternek kb. a soha nem kapom meg kategoria. Ez az en nagy gondom az elso verzioval.
Dátum: 2012.11.07. 01:10:12
Idézet: Birka - 2012.11.06. 19:29:20
Cras én csak végigszámoltam a módosítás okozta variát, és azt látom belőle, hogy csak extrém esetekben tesz be azoknak, akik 1-2 magas szintű karakter verte epik cuccban úszkál.


Egyrészt ahogy Ariel szövegéből látom talán nem gondoltál mindenre, másrészt, ami fontosabb, hogy nem eleg a puszta számokat nézi, a járulékos hatások ennél akár számottevőbbek is lehetnek.

Korábbi érveimet kiegészíteném azzal, hogy én nem érzem szükségét a változtatásnak, ám ha a játékvezetés ezt már eldöntötte, és később sem fog rajta változtatni, akkor a második variációt tartom hasznosabbnak minden szempontból, sőt, a korábbi korlátot is eltörölném ennek fényében.
Dátum: 2012.11.06. 23:41:05
Idézet: Maci - 2012.11.06. 16:59:28
Az 1. verzió aszongya, hogy 100. szinten 140-es epikus cuccok hordhatók max. Magosabb cuccot nem lehet viselni.
2. verzióban százalékos hatásfoka lesz. Gondolom ez részben engedékenyebb , hiszen 200-as tárgyat is hordhatok, ugyanakkor gondolom ha ebben a verzióban 100.as szintű vagyok, akkor a 140-es tárgy nem fog 100%-os hatást kifejteni.


Az en feltetelezesem az volt (nyilvan nem olvastam mindent meg), hogy a 2-es verzioban minden a korlatnal erosebb targy ereje a korlat szintjere van transzformalva. Ez kozossegi szempontbol azert nagyon jo, mert nem kell donteni, hogy olyan epikust utunk, ami a kicsiknek jo, vagy olyat ami a nagyoknak. A targy adaptalodik a karakterhez.
Ha ebben tevedek, azt majd kesobb kommentalom.
Dátum: 2012.11.06. 23:36:54
Idézet: Legacy - 2012.11.06. 16:40:42
Szerintem jó ötlet, tényleg elszabadultak a dolgok.
Lehessen AF-ből emelni a használható cuccok szintjét. Illetve a szaki és tulcsökkentős cuccok elvételénél lehetnek gázok. Főleg, ha pont a Landi jutalomosztásánál veszik el őket.


Mivel egy bizonyos szinttol felfele a nem harci tapok erosodese mar elhanyagolhato, azt nem is feltetlenul korlatoznam. 26 vagy 28% kuldetes bonusz marginalis. +2% kedvezmeny a kufarnal szinten.
A harci tapokat viszont konnyu egy szintre hozni, ha a kapott extra tulajdonsagok osszege fugg a szinttol (a kritikusok felet, vagy harmadat hozzaadva).
Dátum: 2012.11.06. 23:28:51
Idézet: Lora - 2012.11.06. 16:19:42
1. megoldás: Képlet alapján legyen megállapítva ki milyen szintű epikus relikviát viselhet.
2. megoldás: Csökkenő hatásfokú tárgyak legyenek karakterszinttől függően.


Amennyiben nem a jelenlegi szövetségek szétverése, és szerintem ezzel a játékra egy súlyos csapás mérése a cél (lásd még, hogy sokak számára a közösségi élmény az egyik legfontosabb része a játéknak), akkor egyértelmű, hogy a második megoldást kell választani. Az első megoldás ugyanis azt jelentené, hogy gyakorlatilag nem alkothat egy szövetséget két szintben jelentősen eltérő karakter, hiszen az alacsony szintű egyszerűen nem kaphat tárgyat. Illetve nem kaphat olyan tárgyat melyet belátható időn belül használhat.

Ezzel szemben, ha megkaphatja a magasabb szintű tárgyat, de az a szintjének megfelelő hatásfokkal működik tovább, akkor a kooperáció zavartalan lehet.

Ugyanitt megemlíteném, hogy nagyon régi, és mind a mai napig megoldatlan igény, hogy az alacsonyabb szintűek is részt tudjanak venni az epikusok legyőzésében. Erre kínáltak kiváló megoldási lehetőséget az tükörsebző szakértelmek (negatív aura, tüskés bőr), ám sajnos azokat az entitásnál jelentkező exploit miatt rövidre kellett zárni. Ugyanakkor az epikusnál erre nincs szükség, hiszen nincs visszagyógyulás. Itt kifejezetten kívánatos lenne, és az alacsony szintűek részvételét lehetővé tené, ha a szakértelmek bármilyen epikusra működnének. Talán még úgy is érdemes lenne ezt bevezetni (mármint az immunitások megszüntetését epikusok esetén), ha az epikus erejének fenntartása érdekében azok életpontja bizonyos mértékben (10-25%) nőne. Persze arra is figyelni kell, hogy az entitások ne erősödjenek. (Persze az entitásokat is megreformálnám szívem szerint, de az nem tartozik ide.)
Nyilvan a cel az volt, hogy ne legyen ellenfele. Ehhez kellett par ev kitarto munkaja es remek erzek a karakterfejleszteshez. Ebbe Ariel nem szuletett bele.
Mielott valaki felreerti: termeszetesen van kivel harcolnia a bajnokin, csak azok neki nem ellenfelek. Ezt igy ertjuk.
Dátum: 2012.11.06. 10:37:32
Idézet: Isten Kardja - 2012.11.05. 19:16:39
Idézet: Kocos - 2012.11.05. 16:52:19
Idézet: Bpetya75 - 2012.11.05. 16:36:26
Balázs Bpetya Péter, aki vagyok

= Isten Kardja?

Várjávárjá' Kócos, most én: "Muhahaha"


Akkor nem értem, ha neked szólok be, akkor miért ő sértődik meg. Azt meg se merem kérdezni, hogy te miért nem.
Dátum: 2012.11.05. 16:52:19
Idézet: Bpetya75 - 2012.11.05. 16:36:26
Balázs Bpetya Péter, aki vagyok


= Isten Kardja?
Dátum: 2012.11.05. 15:33:34
Idézet: Bpetya75 - 2012.11.05. 15:30:08
Az a célunk, hogy megértsünk egy furcsaságot.


Miota a világ a világ minden esemény során ahol csapatok vannak, azok kapnak egy szorzót a csapat létszáma és az összlétszám aránya alapján. Számomra az a furcsaság, hogy minden eseményen van valaki, aki erre rácsodlákozik, és néhány, aki nem akarja megérteni.