Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Hali, ha utánaszámolsz, az új rendszerben is a lélekkút mérete még mindig nagyobb lesz az átlag építésnél, éppen ezért nem éri jelentős veszteség még azt sem, aki az átlagnál valamivel többet épitett.
Abban igazad van, hogy aki nagyon sokkal többet épitett, mint a többiek, az többet "veszit", de miért pont ő hagyná ott a szövetséget, aki leginkább kötődik hozzá...
Aki meg az átlagnál sokkal kevesebbet épít, azt meg tessék szépen kirúgni a szövetségből
Tökéletesen igazságos rendszert nem lehet csinálni, és szerintem fontosabb, hogy egy rendszer egyszerű és jól átlátható legyen, mint az, hogy maximálisan igazságos legyen mindenkivel szemben, beleértve a szélsőértékeket (de esetleg olyan szinten legyen elkomplikálva, hogy senki sem érti, hogyan működik - és épp ezért az igazságosságát sem fogják elhinni...)
hali,
erről a fórumról (remélem) egyértelműen kiderült, hogy nyitott vagyok arra a problémára, hogy könnyebb legyen a betöltés. viszont azt is láthatjátok, nem akarok elhamarkodott, átgondolatlan döntést hozni. Ezenkivül, minél kisebb dolgot szeretnék változtatni: tehát nem akarom a betöltés mértékét függetleniteni a lélekkúttól, ahogy itt többen javasolták. A lélekkút épitési átlagtól függő mérete elbukott, ezért marad szerintem az eredeti koncepció:
50k-ig 10-es osztó, onnét pedig fokozatosan növekvő osztó, de az eredetinél javasoltnál enyhébb: az osztó 5k-nként eggyel nő, azaz 55k-nál 11, 60k-nál 12, stb. a maximális, 35-ös osztót a 175k-snál érné el. Természetesen, az 50k-nál nagyobb lélekkutak méretét újraszámolnánk az új képlet szerint.
ezzel párhuzamosan, a játékosok az összes korábbi épitésüket átvihetnék az új szövetségbe, de maximum a lélekkút 80%-kát (a korábbi 50%kal ellentétben), és amikor a kutat teljesen feltöltik, akkor az aktuális szövetségbe végzett épités egyenlő lenne a lélekkút méretével.
Hétfőn még lehet ezt az ötletet is fúrni, de ami szerintem már lejárt érv:
1. A beépités költsége legyen független a lélekkút méretétől. A válasz nem, mert:
- minél egyszerűbb a rendszer, annál átláthatóbb
- ha a lélekkúthoz kötjük, nem lehet vele trükközni
- ez nem oldaná meg a másik 2 problémát, amiért a változás szükséges
2. Jó a jelenlegi 10-es osztó, hadd tápoljon a nép. Nem, mert:
- 30-35. szint környékén a szövetségek már 3-4x annyi épületet húznának fel szintenként, mint most, az épitkezés elszállna az égbe (már igy is van aki az epikus emlékművet jónéhány szinttel a tervezettnél korábban megcsinálta, ennek köszönhetően) Ezt ergó úgy tudom csak kivédeni, ha a magas szintű épületek költségét drasztikusan megemelem, csakhogy az még nem segit a másik 2 problémán (belépők, szövi háborúk)
3. Ez egy közelítés, ami távolról sem fedi feltétlenül a valóságot (az osztó és a tagok száma közt nem lesz feltétlenül összefüggés). Ez persze igaz, viszont megteszi egyfajta becslésnek, és mindenkire egyformán lesz érvényes, és végülis itt ez a lényeg.
Idézet: Crimson - 2008.12.04. 20:12:11
No de komolyra fordítva: az állatok morálromlásának felgyorsulása vajon már a módosítások előszele, vagy csak az enyém lett ilyen kis engedetlen?

Az állatok morálromlása semmit nem változott a béta tesztek óta... Lehet, hogy csak arról van szó, hogy kezd túl magas lenni az állatod szintje, és a morálvesztés a szinttel arányos. Mondok egy becslést erre, a napi morálcsökkenés kb. 20 + állat aktuális szintje - meggyőzőkészség. Tehát napi 30 győztes portyánál, 10-es szintű állatnál, 0-s meggyőzőkészséggel nincs morál csökkenés. Egy 30-as szintű állat már 20-as meggyőzőkészséget igényel, vagy néha tolni kell neki egy kis "tejbepapit".

Az állatok sebzését nem szándékoztam piszkálni, hiszen az már úgyis "kimaxolt" egy ideje a tápos karaktereknél, itt elsősorban arról volt szó, hogy a gazdájuknál sokkal táposabb állatok találati esélye nem lesz 100%, és kis mértékben csökken a sebzésfelfogásuk is.

Mortimer, az állat ellen részben védő szakértelmek jó ötletek, ezt még átgondolom, hogy lehetne megvalósítani! Annyit egyébként nem árt tudnotok, hogy magas szinten több olyan varázslat van, ami az állatot is sebzi.
Idézet: Jeriko - 2008.12.04. 17:24:05
Számomra nem teljesen világos, mi lenne a módosítás.
Úgy gondolom mindenképpen valami olyasmit kellene berakni, hogy az állat a gazdája szintjének mértékéig működjön rendesen, afelett talán kisebb hatékonysággal. Tehát egy olyan állat, ami egyébként magasabb szintű, mint a gazdája, az is legyen hatékonyabb, ha a gazdája szintet lép.

Pontosan ilyesmiről van szó, elnézést, ha bonyolult módon írtam le. Az utolsó bekezdés a lényeg

Idézet: Jeriko - 2008.12.04. 17:24:05

De tudok egy sokkal jobb megoldást: az állat csak akkor fejlődjön, ha nem magasabb szintű a gazdájánál.
Ha magasabb szintű, akkor nem kap tapasztalati pontot.

Ez talán túl drasztikus lett volna.

Idézet: Jeriko - 2008.12.04. 17:24:05

Én még azt is megengedném, hogy a harcban több állat is harcoljon az oldalamon, persze ilyenkor a kapott TP több részre osztódna. Így lenne értelme a magas vezetőkészségnek és meggyőzőkészségnek.

Ennyire ne szaladjunk előre, ez egy tervezett szakértelem, amit az akadémia felépítése után lehet megszerezni
Dátum: 2008.12.04. 16:29:42
Idézet: Simon - 2008.11.28. 15:37:29
Szeretnem megtudni, van also szintje annak, hogy a terkapubol relikvia essen? Eddig 25 gyozelembol semmi relikvia nem jott. Iszonyatos pechszeria ez, vagy pedig hiaba is probalkozom?


Huh, ezzel kapcsolatban rossz hírem van. A térkapuból eshető tárgyaknak van egy szintje, ami meghatározza, hogy ki találhatja meg. Minél magasabb szintű vagy, annál többféle, táposabb tárgyból válogat neked a gép. A leggyengébb tárgyhoz minimum 15. szintűnek kell lenned, ha annál alacsonyabb szintű vagy, akkor nem találsz semmit.
Játéktechnikai indoklás: ez egy fajta biztonsági szelep, hogy a szövibe belépő alacsony szintű karakterek ne öltözhessenek rögtön a legtáposabb térkapu cuccokba.
Szerepjátékos indoklás: az alacsony szintű lények, mint pl. a kőskorpiók és óriáscsigák ritkán hordanak maguknál varázsgyűrűket.
A jó hír az, hogy amint fellépsz 15. szintre, potyogni kezdenek majd a kincsek!
Elterjedt a hír, hogy 50. szinten az állat "fellázad", megtámadja a gazdáját, és ha le tudja győzni, akkor elmenekül. Ezt a hírt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom... De komolyra fordítva a a szót.

Az állatok erősségével kapcsolatban számos levelet kaptam az utóbbi időben. Valaki egyenesen azt írta, hogyha "a lélekkút mellett ezt is rendbe raktuk, akkor már tényleg minden tökéletes lesz." Először is összefoglalom, hogy milyen felvetéseitek voltak:

1.) Aki 30 pp-s beállítással portyázik, annak "mellesleg" az állata kétszer gyorsabban fejlődik, mint a többieké.
2.) Ha valakinek van egy nagyon magas szintű állata, azt soha nem éri meg "lecserélni", vagy másik állatot tartani mellette, mert úgysem pusztulhat el.
3.) Az állatok szintlépése a játékosok szintlépésével ellentétben nem exponenciális, hanem lineáris, ezért messze erősebbek lesznek a gazdájuknál.

Először is az állatokról, és az őket érintő képletekről. Az állatoknak a következő jellemzői vannak:
Alap szint. Ez az állat befogáskori szintje. Ha pl. 10 szinten fogtad be, akkor ez valószínűleg egy 8 és 12. közötti szintű állat. Az alap szinttől függ a beidomítási költség.
Aktuális szint. Ez kezdetben mindig 1, ahogy az állat tapasztalati pontot kap, ez fejlődik.
Állat találati esélye. Az állat találati esélye az alap szintjétől, az aktuális szintjétől és az ellenfél játékostól függ.
Állat életpontja. Ez gyakorlatilag az alap és aktuális szint szorzatának függvénye.
Állat sebzése. Az állat sebzése mindig egy százaléka a te lehetséges sebzésednek. Az, hogy hány százaléka, az állat alap és aktuális szintjétől függ, és maximalizálva van.
Állat sebzésfelfogása. Az állat sebzésfelfogása az aktuális szintjének és egy konstansnak a szorzata. A konstans értéke annál nagyobb, minél magasabb szintű a gazda.

Az eredeti koncepció az volt, hogy a sebzések - és igy a másodlagos támadások - növekedésével idővel annyira megnő az állatok által kapott sebzés, hogy muszáj egy nagyobb alapszintű állatra upgradelni. Csakhogy a kellőképp magas szintű állat olyan sebzésfelfogást produkál, amelynek eredményeképp az állat hamarabb lépi a szinteket, mint hogy akár gyógyítani kellene.

Számos javaslat volt a probléma orvoslására, én mindenképp affelé hajlok, amely a jelenlegi rendszert legkevésbé piszkálja meg. Többen mondták, hogy az állatok fejlődése váltson egyre lassulóra. Ezzel 2 gond is van. nem oldja meg a jelenlegi magas szintű állatok problémáját, és ha valakinek mégis elévül az állata, az életben nem fog tudni egy másikat magas szintre kinevelni.
Ugyanezt a megoldást adja az, ha a fenti képletek közül 1-2-ben az aktuális szint hatását váltjuk lineárisról logaritmikusra (azaz csökkenő hatásúra), méghozzá úgy, hogy az állattartók 99%-ka ebből semmit se érezzen. Erre a megoldás az, hogyha a csökkenő hatásfok csakis akkor következik be, ha az állat aktuális szintje meghaladja az alap szint és a gazdi szintjének az összegét.

Példa: Egy 15. szintű karakternek van egy 10. alapszintű állata. Ekkor az állat 25. szintig ugyanúgy működik, mint eddig, de 25. szint felett már bizonyos mértékben csökken a bónusz, amit a találati esélyére és a sebzésfelfogására kap a szintje után. Tehát akinek 50. szintű állata van, az továbbra is táposabb lesz, mint egy 25. szintű, de nem kétszer erősebb.
Idézet: Jeriko - 2008.12.03. 17:50:06

Szerintem nem szerencsés, hogy ha valaki át akar menni másik szövetségbe, akkor a régi szövetség lélekkútjának felét viszi tovább. Ha például ez a tag egy "lusta" tag, aki keveset épített, akkor többet visz tovább, mint az építése, így jól jár. Ha olyan tag lép ki, aki nagyon sokat épített, az meg rosszul jár, bünteti a program, holott ő sokkal inkább megdolgozott azért, hogy élvezze az új szövetségében az előnyöket.

Ezt azért csináltuk így, mert ez egy csapatjáték, ha a szövetségben lusta tagok vannak, akkor az rád is kihatással van, és a lusta tagot úgyis kirúgják, pont ezért. De ettől függetlenül, amit írsz, ésszerű változtatás lenne.

Abban is igazat adok, hogy célszerű lenne maximalizálni a veszteséget a szövetség váltásnál: de mindenképp szükséges a veszteség, hogy az emberek ne váltsák úgy a szövetséget, mint az ingüket. Az eredeti topic persze a lélekkút méretéről szólt, most pedig már a szövetségbe való átlépésről elmélkedünk, de amit írtok, azok jó ötletek, ettől függetlenül. Az, hogy havonta egyszer lehessen szövetségbe lépni, semmiképp sem tartom jó ötletnek, kezdő játékosként belépek egy szövibe, 3 nap múlva feloszlik, átlépek egy másikba, és mondjuk feloszlik 1 hét múlva, akkor ott állok... Igazándiból lehet, hogy a továbbvitt LE-nél ez az 50% túl drasztikus, lehet, hogy egyszerűen át kellene írnunk 80%-ra, és kész.

Birka: a szerencséből valóban vissza lehet számítani ezeket a dolgokat, átgondolom, hogy ezzel tudunk-e valamit kezdeni. A lélekkút töltődés lassítását nagyobb létszámnál én sem tartom jó ötletnek.
Dátum: 2008.12.03. 16:14:34
Lenalee: ilyen komplikált fejlesztést, mint térkép, biztosan nem tervezünk, nem is akarok ilyet ígérni... (minthogy video sem lesz a csatáról, fenti javaslat). Amit a smaragdokról írsz, hogy varázslattal kapcsolatos szakértelem, ilyet lehet, hogy csinálunk. A játékosok közti kereskedés, sajnos, itt a visszaélés kivédhetetlen lenne, láttam már olyan játékot, ami akkor halt meg, amikor bevezették a piacozást, és az megölte a tiszta játékot.

Joint: saját horda támadása: lehet, hogy lesz ilyesmi
Dátum: 2008.12.03. 16:07:38
ez azért nem jó, mert akikkel amúgy portyázni akarok, azoknak hadat üzenek, és akkor ingyen portyázhatok, fittyet hányva a portyapontokra.
Igyekszem végigmenni az észrevételeken:

Leanthil, itt arról van szó, ahogy mások is írták, hogy MINDENKINEK a lélekkútja az építési átlaggal lesz arányos. Tehát a többiekhez képest semmiféle hátrányba nem kerültök: nekik is pont annyit kell építeniük, hogy ugyanakkora lélekkútjuk legyen, mint nektek. Sőt, ahogy itt írták, nektek ez alatt az idő alatt több LE-t termelt a lélekkutatok, ami előnyt jelent. De lehet nem kell ezen aggódnod, ld. alább a gondolatmenetemet.

Jerikó: először nem értettem a példádat, amíg rájöttem, hogy miből származik a félreértésed. Te úgy gondoltad, hogyha valaki átmegy egy szövetségből a másikba, akkor megmarad az építése. Ez nem így van, max. csak az előző lélekkútjának a felét viszi tovább, a többi "elvész", csak a karakterlapján, az összes építés statisztikánál fog szerepelni, ami eltérő lehet a szövetségen, a részletes statisztikáktól. Igen, mondhatod, hogy jelenleg a teljeset átviszik: ezt én is csak tegnapelőtt vettem észre, hogy a részletes statisztikáknál is az összes építés jelenik meg, nem pedig az adott szövetségbe történt építés, de ez csak egy kiírási hiba hamarosan javítjuk, és eddig ugye nem is volt nagy jelentősége.

Idézet: Simon - 2008.12.03. 12:57:40

Van egy 10 fos, atlagban 50000 LE-t epito szovetseg. Lelekkut merete 50000 lesz (uj szovetseg, nincs 30%).
Van egy 34 fos, atlagban 50000 LE-t epito szovetseg. Lelekkut merete 50000 lesz (uj szovetseg, nincs 30%).

Tetszik a példa! Megmutatja, hogy a 11. vagy 35. tagnak pontosan annyit kell építenie, mint a többieknek, viszont a második szövetség arányaiban kevesebb LE-t kap a kúttól, mint az első. Gyakorlatban persze mindenképpen jobban jár az első szövetség, ha vesz fel új tagokat, akkor is, ha ők nem növelik a lélekkutat, mert az új tagok is építenek épületeket. De az is igaz, hogy egy 10 fős, nagyon aktív szövetség így sokkal jobb lesz, mint egy 35 fős, amiben 10 ugyanolyan aktív tag van, és 25 lustább. Épp ezért örülök, hogy ezt itt megvitatjuk a fórumon: ha van valami hiba a logikában, akkor azt megtalálhatjuk... Simon, ez egy 10 pontos torpedó volt, talált, süllyedt...
Egyébként, én magam is találtam egy hibát, amivel így hirtelen nem tudtam mit kezdeni. Eddig ugye a lélekkút növeledésbe az alap építés számított, tehát ha építettél 100 LE-t, 20-as építéssel, akkor 200-zal nőtt az épület, de a lélekkút csak 10-zel nőtt. Ha viszont az építések átlagát nézzük, ott az építés szakértelem már be van számítva (és be is kell számolni), tehát 60-as építésnél 4x gyorsabban fog nőni a lélekkút: 10-es osztó helyett 35-ös lesz, de megszorozzuk 4-gyel, ott vagyunk, ahol a part szakad.

Tehát mondhatjuk, hogy ez az ötlet is egy kicsit zátonyra futott, valószínűleg a lélekkút növekedésének a mértékét mégis a lélekkút méretétől kéne függővé tenni, méghozzá az eredetileg javasolt módon, a /10-es osztó szép lassan felmegy /35-re. De akkor nekiállok, és újra átszámolom ezt az egészet, holnap ebből biztos nem lesz patch
Volt egy érdekes élményem nemrégiben. Amikor megint ellopták a telefonkábeleket a kerületben, és így nem volt internetünk, úgy döntöttem, hogy nem várok egy hetet, amíg rendbejönnek a dolgok, hanem veszek valamilyen mobil internet hozzáférést a cégnek, hogy addig is tudjunk dolgozni. Lementem az Europarkba, és bementem a Vodafone-hoz. Az ügyfélszolgálatosnak elmondtam, hogy kellene egy számítógépre köthető modem, amit csak akkor fogok használni, ha épp nincs rendes internetünk, afféle vésztartaléknak. Mit tud ajánlani. Mintegy 20 percbe telt, amíg a hölgy felfogta, mit akarok, és sikerült meggyőznöm arról, hogy nem, nem akarok semmiféle havi előfizetéses konstrukciót, mert erre évente 2 hetet lesz szükségem (beleértve az esetleges nyaralást is). De végül kikerült a pultra a feltöltőkártyás modem, és sor került a fizetésre. Mondom, cégnek lesz, kérnék egy ÁFÁs számlát. A hölgy erre közli, hogy oké, akkor prezentáljam a céges papírokat, aláírási címpéldány, cégbírósági végzés, miegymás. Itt most álljunk meg egy pillanatra. Nem havi előfizetést akartam venni, ahol az elvetemült felhasználók képesek, és nem egyenlítik ki az utólag kézhez kapott számlát. Nem. Egy fix díjas hardver eszközt vásároltam, egy előre kifizetett telefonkártyával. Kb. mintha bemegyek az áruházba, veszek egy karton wcpapírt, a pénztárnál ÁFÁs számlát kérek - és kérik a cégbírósági végzést.
Mondjuk, azért ilyesmire fel voltam készülve, tudom, milyenek a mobilszolgáltatók, tehát széles mosollyal elővettem a kért papírokat. A hölgy nézi, nézi, aztán azt mondja: ez nem jó, mert ez egy "módosító" végzés. Mire én: a végzés az végés, minden létező adat rajta van, ami kell, ez a legfrissebb, ami a cégbíróságtól van, hacsak nem az eredeti 1992-es bejegyzésre vágyik valamiért. Márpedig ez nem jó, mert csak módosítás, nincs rajta a jegyzett tőke, a tagok neve meg akármi. Mutatom neki, hogy lapozzon, itt vannak azok az adatok is. 10-15 percnyi vita után mondtam, hogy akkor hívja ide a főnökét. Elment, jön vissza néhány perc múlva, főnök sehol. Márpedig ez a papír így nem jó. Oké, mondom, panaszt hol tudok tenni? Írjak egy levelet a telefonszámlámon levő címre!
Alapvetően toleráns és béketűrő ember vagyok. Tudom, hogy a Vodafone ezzel a magatartással mindenfajta fogyasztóvédelmi és egyéb előírást megsértett, de igazándiból már elegem volt az egészből, otthagytam az ügyfélszolgálatost, és bementem a T-Mobile-hoz. Megkérdeztem, hogyan tudnék gyorsan egy mobil modemhez jutni. Rámutattak a Saturnra, bementem, és 2 perc alatt vettem egy mobil modemet, előre feltöltött kártyával, céges számlára. Végzés meg egyebek nélkül.
Hogy miért írtam le ezt az egészet. Egyrészt, azon felül, hogy az ügyfélszolgálatos csaj síkhülye volt, és teljesen alkalmatlan a munkája elvégzésére, annyi bizonyos, hogy a cége által szigorúan meghatározott módon járt el (és valószínűleg ebben a színfalak mögött lapító főnöke is megerősítette). Tehát mondhatjuk, hogy a cég bürokráciája olyan szinten túlszabályozta magát, hogy az már aktívan akadályozza őket a profit termelésében. És ez a dolog sok multiról elmondható: horribilis pénzeket költenek reklámra, menedzserekre, piackutatásra, és még ki tudja mire. De amikor valaki besétál a boltba, és meg akarja venni a terméküket, akkor képtelenek kiszolgálni. És itt nemcsak arról van szó, hogy elestek a modem és a feltöltőkártya hasznától, és az alkalmazott egy fillér hasznot nem termelt a cégének ebben a fél órában: kialakult bennem egy végérvényesen negatív kép a cégről, és ezt természetesen megosztom másokkal is.
Akkor körvonalazódik a "patch", leírom:

1. A lélekkút növekedésének mértéke megváltozik a következőképpen: ha valaki saját lélekenergiából épít egy épületet, akkor utána összeadjuk a teljes jogú tagok épÍtését az adott szövetségben, és elosztjuk a tagok számával (de legalább 5-tel). Ha ez az érték nagyobb, mint a lélekkút, akkor a lélekkút méretét megnöveljük erre az értékre.

2. Ha valaki egy másik szövetségből lépett át, és így valamennyivel kevesebbet kellett a lélekkútba töltenie, az építéséhez hozzá fogjuk számolni az áthozott lélekenergiát is.

3. A lélekkutak méretét visszamenőleg megváltoztatjuk a következő módon: kiszámítjuk az új képlet szerint (1-es pont), és ezt megszorozzuk 30%-kal (tolerancia ráhagyás, hogy minél kevesebb legyen a csökkentés, és hogy ne lehessen egyből lélekkutat növelni azzal, hogy kirúgnak pár inaktiv tagot). Ha ez a szám kisebb, mint a korábbi lélekkút mérete, akkor lecsökkentjük ennyire.

A mai napon még várok "last minute" véleményeket, de a változást a holnapi napon (csütörtök) szeretném berakni a játékba. A nagy többség ebből nem fog semmit látni, igazándiból csak néhány top szövetséget fog érinteni.
Idézet: BaalCain - 2008.12.02. 09:22:09

Amikor meg eléri a kútméretet az átlag építés, akkor az eddigi építés/ 10 lélekkút bővülés helyett életbe lép lényegében az építés/szövitaglétszám lélekekkút bővítés?

HA jól értem a kis számú szövetség nagyságrendekkel kevesebb építéssel fog lélekkutat növelni.
Ha 1 fős a szövi akkor pedig minden egyes építésre költött Lé növeli a kutat- hiszen ő az átlag?

Azt irtam, hogy ha 5-nél kevesebb tagja van a szövinek, akkor is 5-tel osztunk az átlagszámitásnál. Az eddigi 10-es osztáshoz képest, egy kis szövi lélekkútja gyorsabban fog nőni az elején, amig a tagok száma 5 és 9 között van az eddigiekhez képest, ez igy van. Viszont korábban 10 tag fölött nőtt gyorsabban, az nagyobb táp volt, ez egy pici kompenzációja annak - és utána úgyis kiegyenlitődik. Lehet persze taktikázni azzal, hogy 5 tagok szövit csinálok, de hosszú távon lemaradnak.

Idézet: Zsolesz - 2008.12.02. 10:27:18
Itt is meg lehetne tenni, hogy csak a teljes értékű tagok számítsanak az átlag számításnál

Teljesen jó javaslat, köszönöm!
Idézet: CaveMaN - 2008.12.01. 17:04:52

Ez ebben a formában nem jó, mindenki felúzza első szintre és az Elit Horda utána nem tud háborúzni senkivel, kettesen a Százhordás pagonynak se lesz ellenfele, hármason meg a Tökéletes gyémánt lesz vele kizárva a háborúkból, örökre. (Természetesen egy nyert háború jár mindenkinek)


Ez szerintem sem jó, egy játékot hosszútávra kell tervezni, simán lehet, hogy az élmezőnyben 3-4 erős szövetség lesz, akik csak egymással tudnak háborúzni. Ha mondjuk a 2 leggyengébb ezek közül letiltja az erősebbet, akkor game over...

Jeriko egyébként amit a béke csarnokára irtál, ugyanaz, amit én irtam (talán más számokkal). A háború csarnoka azért kell, hogy legyen egy ellenpont, egy választási lehetőség. Aki nem akar kapitulálni, hanem kitart 3 napig, azt legalább tovább lehet farmolni, ez szintén magasabb szinten, amikor az élmezőnyben kevesebb ellenfél lesz, egy igen hasznos dolog (különösen akkor, ha tudom, hogy a kapituláció után az 5-ös békecsarnokuk miatt úgysem támadhatom őket 3 hétig). A portyapontról pedig, azért ha háborúban állsz nem mindig lehet kioptimalizálni, hogy tuti nyerj, csak ütöd az ellent. Azzal, hogy visszakapod a portyapontot, vonzóbbá teszem a lehetőséget, hogy veled egy súlycsoportban levőt üss, ez szintén jó dolog.
Idézet: Jeriko - 2008.12.01. 16:52:06

- Ha nincs letárolva, hogy egy tag mennyit épített a szövetségben, akkor miből fogsz átlagot számolni? A teljes építésből?
- Ha valaki kilép egy szövetségből, ahol eddig épített 50k-t, és átmegy egy másikba, ahol az átlag 40k, akkor mennyit kell majd építenie?

Az, hogy valaki mennyit épitett egy adott szövetségben, szerencsére tárolva van - csak ha kilép a szöviből, akkor nullázzuk ezt az értéket. Ha kilép a szövetségből, és átmegy a másikba, akkor továbbra is az előző lélekkút felét (25k-t) visz tovább, tehát 40k-25k=15k-t kell építenie. Tehát amikor a jelenlegi képletek szerint feltöltötte a lélekkutat, az adott szövetségben való épitése mindössze 15k lesz. De abban tökéletesen igazad van, hogy illene ilyenkor az épitését 40k-ra beállitani, hiszen azt ő már korábban egy másik szövibe beépitette, kapja meg érte a kreditet ő is, meg a szövetsége is. Igy amikor az épitést befejezi, akkor az épitése pont megfelel majd az átlagnak, tehát a szövetséget sem érinti hátrány. Köszönöm hogy felhivtad erre a figyelmemet.

Idézet: Danka33 - 2008.12.01. 20:27:55
Volt egy javaslatom, miszerint a mindenkori legnagyobb átlagépítés legyen a feltöltendő lélekkút méret. Azzal nem lehetne trükközni...

Végülis ez majdnem ugyanaz, de a lélekkút már egy szám, amit amúgy is tárolunk, és mindenki számára látható, felesleges azzal komplikálni a helyzetet, hogy felveszünk egy másik változót, és az lesz az épités alapja.
Idézet: Shiako - 2008.11.30. 21:30:13
Idézet: Miklós - 2008.11.30. 20:16:48
Igen, jól emlékszel Ariel, a harcban a magasabb szintű kap a szintkülönbségnek megfelelő +támadást. Ami egyébként nem számít sokat, de valamekkora előny.


Ok. Ennek mi értelme van? :think:

Igy van, ahogy az előttem szóló mondta, a magasabb szintű = több harci tapasztalat.

Béke csarnoka és PP vesztés: erre is jó okom volt, aki állandóan 0 PP-vel szaladgál, az ne magyarázza be, hogy ő egy "békés, építgető karakter, aki szeretné, ha békén hagynák". Aki valóban ilyen, annak 100-150 pp-je van állandóan, és nem fogja ez a dolog meghatni.
Jelenleg nem tároljuk, hogy összesen mennyi LE-t építettek egy szövetségbe saját LE-ből tagok egyenként (erre való a lélekkút, az ezek összegének pontosan a tizede). Ha valaki kilép egy szövetségből, és ismét visszalép, nem fog a program "emlékezni", hogy mennyit épített ott korábban. Technikailag nincs különbség aközött, hogy a saját szövidből kilépsz (akár véletlenül, akár tudatosan, akár kirúgnak), vagy hogy azért lépsz ki, hogy átmenj egy másik szövetségbe. Épp ezért nem lenne bölcs dolog, ha korlátoznánk, hogy mennyi idő múlva lehet kilépés után újra belépni, mert akkor a szöviváltás is elbonyolódna. Természetesen, lehetne ezentúl számolni ezeket a további dolgokat is, de visszamenőleg nem tudnánk kikalkulálni.

Viszont! Tegnap támadt egy ötletem, ami az eddigi javaslatok "összegyúrása", benne van minden, amit ti mondtatok, de a hátulütők és hátrányok nélkül. A következőre gondoltam:
Ha valaki épít, levizsgáljuk, hogy az építés után mennyi az építések átlaga. Ha ez nagyobb, mint a jelenlegi kút mérete, akkor megnöveljük a kutat a különbséggel. Példa. A szövetségnek 12 tagja van, és 11960-as lélekkútja. Az egyik tag épít 140-et az egyik épületbe. Ezután összeadjuk a tagok építéseit, amit ebben a szövetségben csináltak, és elosztjuk 12-vel. Az eredmény 12000. A lélekkút mérete tehát megnő 40-nel.

Miben különbözik / hasonlít ez az eddigi javaslatoktól/hoz?
Ahogy javasoltátok, a kiindulási alapot az eddigi építések átlaga fogja jelenteni, ez biztosítja, hogy az új belépőnek annyit kelljen építenie, mint a többieknek (azaz, az építés szakértelem miatt valószínűleg még kevesebbet is).
Viszont, az új belépő építését nem a tagok átlag építése, hanem a lélekkút mérete határozza meg, így nincs lehetőség semmiféle olyan trükközésre, amikről korábban írtam.
Ha kilép a szöviből egy átlagos (mondjuk 20k-t építő tag), és belép helyette valaki 0-val, akkor egy időre az átlag lecsökken, és a lélekkút mérete nem fog nőni. De amint a lélekkutat feltöltötte, utoléri az átlagot, és a lélekkút elkezd tovább növekedni.

Kerülnek-e az élenjáró szövetségek behozhatatlan előnybe, vagy az újabbak behozhatatlan hátrányba emiatt?
Egyrészt megértem, hogy senki sem szeretné, ha a lélekkútját utólag lecsökkentenénk. Ezzel a rendszerrel ez nem is feltétlenül szükséges: mindössze, a lélekkút mérete nem fog nőni addig, amíg utolérik magukat. De az én privát véleményem az, hogy mindenképpen igazságos lenne valamekkora csökkentés (max. az építési átlag 130%-kára, hogy azért valami megmaradjon az előnyből), mert a nagyon nagy lélekkutak jelentős plusz regenerációt fognak produkálni még hosszú távon is, de lehet, hogy erről egy nyílt szavazáson kéne dönteni.
A most induló szövetségeknél, mivel nem 10-zel osztunk eleinte, hanem a taglétszámmal (de minimum 5-tel, az egyszemélyes szövetség mutációját elkerülendő), ezek az új / kis szövetségek eleinte gyorsabban tudnak majd fejlődni, behozni a lemaradásukat, ez is egy pozitív dolog.
Sziasztok,
nagyon örülök, hogy ilyen sokan eljöttetek a találkozóra, és a sok visszajelzés is jól esik, hogy jól éreztétek magatokat. A kvízjáték nagyon népszerű volt, gratulálok a szép eredményekhez! A díjak hamarosan beírásra kerülnek. A végzeturas beszélgetésen nagyon jó ötletek hangzottak el, a leglényegesebb téma, a szövetségi háborúk eredménye már a szövetség fórumban olvasható is, és hamarosan leprogramozásra kerül.
A találkozóról lesz képes beszámoló a beholder weboldalon, ha elkészült, felrakom a linket!
Igen, jól emlékszel Ariel, a harcban a magasabb szintű kap a szintkülönbségnek megfelelő +támadást. Ami egyébként nem számít sokat, de valamekkora előny. Amit írsz, hogy a védő kapjon +védettséget (a "virtuális" szint is ezt jelentené): ez szerintem felesleges, a pihenés és/vagy láthatatlanság már eleve ad védekezés bónuszt, ezt lehet kombinálni segítségadással, ha ezt tovább fokozzuk, áteshetünk a ló túloldalára és a támadó lesz hátrányban. Arra egyébként én is gondoltam hogy a békecsarnok a láthatatlanság hatásfokát növelje, de már igy is kicsit túl összetett az éüpület.
Arról, hogy a háború csarnoka ne adjon előnyt: a béke csarnok egy jelentős védő előnyt ad, ezt azért ha nem is száz százalékban, de egy kicsit kell ellensúlyozni. Ez a 3 nap előtti kapitulációra kicsivel több LE egy minimális dolog, ennyi kell szerintem.
Arról, hogy az aktív háborúk száma helyett a hetente indított háborúk számát korlátozzuk, ezzel nemcsak programozási nehézség van, hanem ismét egy drasztikus változás, ki tudja, jó lesz-e. Mennyiben korlátoznád, az 5 aktiv háború helyett heti 5 háború, vagy hogyan?
Oké, leirom még 1x, miért nem működik ez az átlag vagy legtöbb dolog.

Vegyünk egy szövetséget. Van benne mondjuk 17 tag. Felépitik az új őrtornyot, lesz hely 3 új tagnak. A 17 emberből 16 30ezret épitett, 1 tag meg 1000-et. Az első 16 tag kilép a szövetségből. Ekkor az átlag illetve legnagyobb épités a szövetségben 1000. Ezután a 16+3 tag visszalép, fejenként kemény 500 lélekenergiát töltve a lélekkútba.

Erről a témáról is beszélgettünk a Végzetúr találkozón, megoldás nem született, az általános vélemény az volt, hogyha a lélekkút mérete az átlagos építéssel valamennyire arányos lesz, akkor az megfelelő megoldás.