Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.02.22. 12:08:41
Rendben, megoldható, hogy megjelenjen ez a hatás is kémgömb nélkül.

Az őskő témán már egyszer végigmentünk, de leirom még egyszer.
Ha ütögetnek az erősebb karakterek, és ez ellen akarsz védekezni, akkor van egy kézenfekvő megoldás: őskövek -> prémium tárgyak.
Ha ezeket megvetted, és még igy is megütnek a magasabb szintüek jobb felszerelésben, akkor nincs további lehetőséged. Ezért kell a védelem ital.
Akinek egyáltalán nincs ősköve, annak nem az a megoldás, hogy legyen egy ingyenes védelem ital - nekik már ott van végső megoldásként a láthatatlanság. A védelem ital azoknak készül, akik nem láthatatlanségban akarnak játszani, de a prémium tárgy nem volt elgendő.

A szintkülönbségből adódó tárgy előny érve jogos lehetne, de szerintem a feltétel ezt is be fogja venni: aki 5 szinttel feljebbről támad, annak valószinüleg meglesz a +20% tulajdonságösszege, és bekattan a védelem ital. De akár azt is lehet, hogy nem a normál tulajdonságösszeget, hanem a tárgyakkal együttest vesszük figyelembe. De ezt nem érzem szükségesnek, ha valakinek 5 szinttel feljebb veled azonos tulajdonságösszege van, az ellen nincs szükség a védelem italra, az nem fog 700:20-ra megverni.
Dátum: 2009.02.22. 12:02:08
Többen irtak nekem a kinzókamrával kapcsolatban, hogy hajnalban megkapják érte az LE-t, és akkor elrabolhatják tőlük. Akkor tisztázzuk ezt a dolgot:

A kinzókamráért járó LE, akárcsak az ajánlás, hajnalban kerül kiszámitásra, de fizikailag csak akkor kapja meg a karaktered, amikor belépsz, tehát nem lophatják el tőled!
Dátum: 2009.02.22. 11:04:59
Látom megy a problémázás a hatalom tornyáról, akkor ejtsünk még egy pár szót róla:
A dolog matematikája szerintem elég jó lett, és nem az egyedüli érdemem, kaptam hozzá ötleteket is. A lényeg, hogy hosszútávon egyre nehezebb egy szövetségnek megtartani. Az épités költsége valóban konstans növekszik, nem négyzetesen:
5000+szint*5000+birtoklás*5000
Ahol a birtoklás azt jelenti, hogy hány napja élvezik a hatását. Minden nap, amikor a tornyot birtokolják, eggyel csökken a szintje. Tehát ha valaki 20 napig birtokolja, akkor az azt jelenti, hogy egy új szint építése már +100k-ba kerül, és a szinten tartáshoz 20 szintet kellett építeni. A TGY ügyesen csinálta, érdemes az elején magas szintre felhúzni, mert ekkor még nem érvényesül a birtoklásból származó plusz építés, és nem kell versengeni mással. De ez nem csalás, mindössze jó taktika, megérdemlik az elismerést, és ezt részemről meg is kapják.
De tény, hogyha ezt valaki végigszámolja (a komplett excel táblát nem tudom ide bemásolni), az látni fogja, hogy hosszú távon (oké, sok-sok hónap múlva) a kis szöviknek is lesz esélye a hatalom tornyát kihasználni.
Dátum: 2009.02.20. 16:45:47
Még két dolog:
1.) Ha sikerül döntésre jutnunk, akkor ezt aránylag gyorsan be tudjuk rakni a játékba.
2.) Semmiképp sem akarjuk a játék árát növelni, de az őskő költség azért szükséges, hogy ne táborozzon permanensen mindenki védelem italában. A dolog kompenzálására viszont csökkenthetünk a magasabb szintű tárgyak őskő árán.
Dátum: 2009.02.20. 16:43:30
Sveger: tudsz gyógyital és varázsitalt venni lélekenergiából is.

Kicsit szeretném ezt a topicot "felmelegíteni". A védelem italának ötletét nem vetettem el, csak egyszerűen sürgősebb dolgok jöttek közbe. Rövid emlékeztető akkor, hogy kb. hol állunk:

A védelem itala
Ár: 10 portyapont + 2 őskő
Hatóidő: 24 óra
Hatás: Ha egy jelentősen erősebb karakter portya során megtámad, akkor a következő bónuszokat kapod:
+elnyelés (szinttől függően)
+tulajdonságok - IQ, védekezés (konstans vagy százalékos)

A "jelentősen erősebb" karakter definiálása: korábban azt javasoltam, hogy mint mindennél, itt is a szint számítson, vagy a szerzett LE különbsége. De figyelembe vehetjük a tulajdonságösszeget is. Pl. ha olyan karakter támad, akinek a tulajdonságösszege legalább 20%-kal több, mint a tied, "felizzik" a védelem itala a harc elején. Ez azért lehet jobb, mint a szintkülönbség, mert jelenleg az égadta világon mindent a szinthez kötünk, és így a védelem itala nem lenne alkalmas pl. a pók stratégiát követő játékosok elleni védekezésre, igy azt a taktikát tovább erősitenénk.

Mivel a sebzések egyre nőnek a játékban, az elnyelés bónusznak mindenképpen egyre növekvőnek kéne lennie: esetleg az állatokhoz hasonlóan, alacsony szinten szint * 0,5 később szint * 1 még később szint * 1,5 stb.
A tulajdonságbónusz viszont konstans lenne (+10 például), vagy százalékos (+10% vagy +20%).

Ezek a hatások mind a kapott sebzést csökkentenék, és bár nem biztos, hogy ettől megnyered a csatát (sőt, ez nem is célja az italnak), de nem 700:30-ra vernek meg, hanem mondjuk 300:200-ra.

A védelem itala kémgömbnél mindenképp megjelenne, portyázásnál nem biztos, hogy ki kéne jelezni.
Dátum: 2009.02.20. 13:04:16
viszont ezzel kapcsolatban felmerült egy kérdés:
mi legyen azokkal, akik már le vannak tiltva a kérdés feltevésről?
Ha ők ezután szépen vehetik fel a fele LE-t, akkor kockázat nélkül lehet irni a baromságokat, és utána még mindig kapja az ember a jutalmat.
Ha nem vehetik fel az LE-t, akkor viszont fel lesznek háborodva, hogy ők miért vannak kizárva.
Dátum: 2009.02.20. 12:26:52
Idézet: Zotmund - 2009.02.19. 21:15:27
Minden LE gyűjtő tevékenység bizonyos százalékát kapja meg az illető?

Igen, kivéve magát a kínzást.
Idézet: Zotmund - 2009.02.19. 21:15:27
4. A LE-vel arányosan Tp-t is kap? (vagy még tovább torzulhatnak a szint visszatartott karakterek

Nincs TP... de mire kínzókamrád lesz, addigra már nem leszel "szintvisszamaradott" legalábbis nem sok ilyet látok 30-40. szint környékén...

A kínzókamra-hurok dologról még annyit, hogy ezzel felesleges szórakozni, azért annyi embert csak le tudsz egy nap győzni, ahányas a kínzókamrád - mindenféle trükközés nélkül. A kínzókamrát egyébként ajánlom egy másik szemszögből is nézni. Ez tulajdonképpen egy lélekenergia termelő épület, ha elég tápos vagy, elég sok épülete van a szövidnek, kapsz még egy tápot. Viszont ahogy implementálva van, több taktikázásra ad lehetőséget, mint ha csak simán +X% LE-t adna.

A hatalom tornyáról, látom, megmozgatta a fantáziát A dolognak épp az a lényege, hogy nincs optimális stratégia, nagyban függ az eredményed attól, hogy a többiek milyen stratégiát követnek. Lehet vele nagyon sokat tápolni, de bukni nem nagyon, ha odafigyelsz rá, hogy mi történik.
Dátum: 2009.02.19. 19:25:28
A kínzókamráról: az ajánlással együtt iródik jóvá, hajnalban. Ha 1-es kinzókamrád van, akit aznap először legyőzöl, azt viszed be. Ha 2-es, akkor az első kettőt. A három ember körbeveri dologról mi is beszéltünk Barattyal. Az jelenleg is bent van, hogyha A üti B-t, utána B üti A-t, akkor lemegy a kinzás. Ezt elvileg ki lehet bőviteni úgy, hogy ha legyőzöl valakit, akkor végigkövetni, hogy ő kinek volt a kinzottja, és az kinek stb. és ha hurkot találunk, azt feloldjuk. De ez igy első körben túlbonyolitásnak tünt, várok rá valami egyszerübb ötletet.

A hatalom tornyáról, lehet, hogy elkerülte a figyelmeteket, hogy minden nap birtoklás permanensen növeli 5k-val az épitési költséget. Tehát ha A überszövi 20 napig birtokolta az épületet, akkor neki minden szint + 100k-ba kerül B mikroszövihez képest, aki még 1 napig se birtokolta. Tehát B szövi 60k-ból megelőzi ezekután A szövi 460k épitését. Tehát ebben a versenyben a kis szöviknek is van lehetősége, hogy előbb-utóbb megszerezzék a tornyot.
Dátum: 2009.02.19. 13:56:10
Szivesen! A hirekbe is beirtam, de akkor ide is: az akadémia előfeltétele epikus emlékmű és 8-as mágustorony! Szóval ha valami nincs meg ebből, 3 óráig még lehet épiteni
Dátum: 2009.02.19. 12:48:40
Elékszült az akadémia! A mai napon, 15 óra és 15:30 között kerül feltöltésre (ez idő alatt sajnos a játékba nem lehet belépni). Az akadémia egy új szövetségi épület, ami lehetővé teszi további épületek és szakértelmek kifejlesztését. Építésének előfeltétele az epikus emlékmű és 8. szintű mágustorony.

A fejlesztés során eltérést találtam egy játékbeli funkció leírása, és valós működése között. A mágustorony leírása szerint +1 VP regenerációt ad óránként minden szintje. A mágustorony azonban nem egészen így működik: alapban 24 óra alatt regenerál a VP-d maximumra (zafírok gyorsabban), a mágustorony minden szintje ezt csökkenti 30 perccel. Bár alacsonyabb szinten ez valóban csak 1 VP-t jelentett (nagyon alacsony szinten még kevesebbet) magasabb szinten ez jóval több VP regenerációt jelent, tehát a mágustorony mégsem annyira "haszontalan", mint sokan gondolták. De az akadémiás épületek között lesz egy másik, ami ezt a VP regenerációt még tovább gyorsítja. A leírást módosítom.
Dátum: 2009.02.19. 12:43:19
Sziasztok,
Örömmel jelentem be, hogy az akadémiás fejlesztési csomag elkészült! Most teszteltük végig az egészet Barattyal. A mai napon, 15 órakor fogjuk feltölteni a változásokat. Mivel ez egy jelentősebb csomag lesz, a játékot átmenetileg le kell állítanunk, ez várhatóan fél órát fog igénybe venni.
Dátum: 2009.02.18. 17:27:49
igazándiból erről mi is beszéltünk, én nyitott vagyok a dologra.
Szerintem itt már játékelmélkedi csúcs-elmélkedés folyik

Természetesen, egy idő után a topon kikristályosodó éljátékosok mind nagyon jól játszanak, jó taktikát követnek, ezt megosztják egymással. Nézzünk egy gyors "matematikai bizonyítást".

Tegyük fel, hogy létezik egy olyan játéktaktika, amivel magas szinten is 2-3x jobban lehet fejlődni, mint más taktikával, és ezt a taktikát nagyon kevés ember ismeri csak. Ebben az esetben a többi játékos fel fogja ismerni, hogy ezek gyorsabban fejlődnek, és a karakter és viselkedésének elemezgetésével félig-meddig megfejti a taktikáját, majd ő is elkezdi azt követni -> megszűnik a 2-3x fejlődési különbség, hiszen mindenki számára ugyanazok az információk állnak rendelkezésre. A bizonyítás szerint tehát egy jól megkomponált játékban nem létezik ilyen "kitörési pont".

A játékosok tulajdonságai, szakértelmei között bármilyen szinten is mérhető különbség lesz, de ha egy játékban hosszú távon, az élmezőnyben is el lehet érni akár 2-3x előnyt másokhoz képest, akkor abban a játékban hiba van, akkor már kihívásokat sem lehet a játékosok számára tervezni. A normális az, hogy 10-20%-kos előnyt lehessen elérni a többi éljátékoshoz képest.
Dátum: 2009.02.18. 13:59:18
igen, a bankok "túl nagyok" ahhoz, hogy hagyják őket csődbe menni, közben ők a felelősek az egészért. Az egész "devizában vedd fel a kölcsönt" dolog egy nagy spekuláció volt, ahol a bank arra játszott, hogy romlani fog a Forint a vártnál nagyobb értékben, és így extra profitra tesz szert, most viszont kezd kicsit túl sok lenni a jóból

Valószínűleg senki sem látja már át, hogy pontosan hol kezdett valaki a semmiből virtuális pénzt csinálni, ami ezt az egész lufit elkezdte felfújni. Lehet persze, hogy a lakosság is kicsit többet költött annál, mint amit megengedhetett volna magának, de azért amögött mégiscsak megtermelt érték áll, a bankok viszont tényleg a semmiből, a légüres térből nyújtották a hiteleket.
Dátum: 2009.02.17. 11:01:20
Igen, várhatóan szerda-csütörtökre kész.
Dátum: 2009.02.17. 09:05:54
Idézet: Kocos - 2009.02.17. 00:29:31
De pár szót azért mégis megér:
- nincs elrettentő hatása
- ha mástól elvárjuk, hogy ne öljön embert, mi miért tehetnénk meg?
- civilizáció (lásd: nem vagyunk állatok)
- az értelem diadala a vérbő érzelmek helyett


Ez azoknak a demokratáknak a kifacsart logikája, akik jólétben élnek, és sem ők maguk, sem közvetlen családtagjuk ismerősük nem volt kitéve erőszaknak vagy ilyen környezetnek. "Nincs elrettentő hatása" ne viccelj már, ha az életed véget ér, az minden remény vége, de ha börtönbe mész, onnét kiengedhetnek, megszökhetsz, akármi is lehet, és ha más nem, az is csak egy élet, el lehet viselni (az más lapra tartozik, hogy amikor 10 éve bent van, másképp gondolja, de az elrettentő hatás fennáll).
"Ha mástól elvárjuk..." Ez kb. olyan logika, hogyha elvárjuk, hogy a bűnöző ne lopja el a pénzt a bankból, akkor az állam hogyan büntethet meg embereket pénzbírságra.
A civilázió része az is, hogy hagynak egy haldokló, szörnyű kínok közt fetrengő embert szenvedni, ahelyett, hogy megadnák neki az eutanázia lehetőségét. A civilizáció része az is, hogy milliárdszám tenyésztünk állatokat csak azért, hogy kíméletlenül legyilkoljuk őket.
Szerintem az, hogy valakit, aki előre megfontolt szándékkal, brutális kegyetlenséggel megöl több embert, becsuknak valahová, ahol ezt tovább folytathatja, és/vagy kiengedik X év után, és ezt még tovább csinálja, nem az ész diadala, pont ellenkezőleg, a döntéstől, a felelősségtől való félelem diadala az értelem felett.
Dátum: 2009.02.17. 08:40:30
Idézet: Andaxin - 2009.02.17. 08:24:15
Hi,

írtátok itt korábban, hogy olyan gyorsan lép szintet az állat, hogy nem kell sebgyógyítani. Alacsony szinten ez azért szerintem nem egészen így van, sokban függ az állat alapszintjétől.


így van, ezért nem is akarjuk bolygatni az alacsonyabb szinteket.
Dátum: 2009.02.16. 17:50:22
Baraty még az akadémia fejlesztése közben is csepegtet ajándékokat: kérésetek alapján elkészült az a fejlesztés, hogyha egy olyan szakértelmet tudatturbózol, amelynél a max. eléréséhez nincs szükség a turbó teljes potenciáljára, akkor a VP költség is arányosan kevesebb lesz.
Dátum: 2009.02.15. 22:22:36
Jön megint a hatalmas adóreform, ami alapjaiban változtatja meg a magyar adórendszert, és megoldást hoz minden bajra - legalábbis ez hallatszik ki a tv kommentátor szavaiból számomra. 6%-kal csökkennek a járulékok, de 3000 Ft-tal nő az egészségügyi hozzájárulás - azaz, ha vki mondjuk a minimálbér 2x keresi, akkor ez csak 3%-kos csökkenés, ha kevesebbet, akkor még kevesebb. Az, hogy az eddigi átlagos 50,5% helyett csak 47,5% lesz az elvonás, nem old meg semmit. Főként, ha emellé 3%-kal megemelik az ÁFÁ-t, ott vagyunk, ahol a part szakad, vagy még ottabb. Az ÁFA emelés azonnali drágulást eredményez, amúgy is recesszió van, még tovább csökken a kereslet, még jobban szorulnak a vállalkozások, amik a piacról élnek. Plusz még inkább megéri a vásárlónak számla nélkül kérni a szolgáltatást, tovább feketedik a gazdaság. Ráadásul, már mindenki számítógépen vezeti a számláit, a könyvelését, a rendszerek átállítása erre az új, ezoterikus ÁFA értékre nem lesz olcsó mulatság. Szóval az egész nem ér semmit, felesleges kavarás, amivel az őrületbe kergetik a könyvelőket, és hizlalják a könyvelőprogramok írásából élő informatikai cégeket.
Már minden létező gazdasági fórumon leírták a szakemberek, hogy mi lenne a megoldás, és elleshetnénk akár a szomszédos országoktól is. Az adórendszert le kell egyszerűsíteni (nagyon), az adókat csökkenteni kell (drasztikusan) a nadrágszíjat össze kell húzni (kormányszintű kiadások erőteljes csökkentése, szociális juttatások csökkentése).

1. Adórendszer egyszerűsítése. Jelenleg kismillió különböző címen kell adót fizetni, szja, egészségügyi hozzájárulás, nyugdíjjárulék, kultúrális járulék, iparűzési adó, vagyonadó, kamatadó, társasági adó, nyerségadó, az új autóadó, ingatlanadó, forgalmi adó, jövedéki adó blablabla. Ezzel van szembeállítva kismillió féle adókedvezmény, aminek köszönhetően aki élelmes, az trükközik. Ha az adónemeket összevonják, és egyféle adót fizetünk, akkor azzal rengeteg bürokrata fizetését is megspóroljuk egyúttal. A kedvezmények számát is csökkenteni kell, az adómentes életbiztosítási befektetéseken elsősorban a biztosítók keresnek, az internet-hozzájárulás, üdülési csekk és egyéb kamuk helyett talán egyszerűbb lenne egységesen kevesebb adót fizetni.
2. Adócsökkentés. Ez ellen az állandó érv, hogy "az adócsökkenés nem növelné meg az adófizetési kedvet" meg hogy "a kieső bevételt nem lenne miből pótolni". Erről csak annyit, ha olyan adóterhek vannak, amiket lehetetlen kigazdálkodni, akkor persze, hogy az emberek keresik a kerülőutat. Ha viszont az adók jelentősen csökkennének, senkinek nem érné meg a fejfájást, egyszerűbb lenne befizetni, és nyugodtan aludni. Mindenhol, ahol csökkentették az adót, kimutatható volt az adófizetési kedv jelentős növekedése. A kieső bevételekről meg, könyörgöm, az elviselhetetlen adóterhek miatt folyamatosan mennek csődbe jól menő vállalkozások is, ezt látom nap mint nap. Ezzel mekkora adóbevétel esik ki? A sok bürokrata, aki elveszíti az állását az adórendszer egyszerűsítése miatt, pedig menjen el adóellenőrnek, ellenőrizzenek mindenkit, aki a keveset se fizeti be, azt büntessék meg alaposan.
3. Kiadások csökkentése. Ebbe az irányba azért történtek lépések, de ezt is sokkal drasztikusabban kéne. Lefogadom, ha egy magyar családnak a havi törlesztőrészlete 100-ról 150e-re ugrott, akkor nem csak annyit spórolnak, hogy norvég lazac helyett konzervlazacot vásárolnak. Villámgyorsan ki kéne rúgni a parlament felét, megszüntetni felesleges minisztériumokat, intézményeket.
4. Szociális juttatások csökkentése. Ez egy sarkalatos pont, igazságtlannak tartom, hogy az ezután nyugdíjba vonulók nem kapnak 13. havi nyugdíjat, de aki eddig ment, kapja továbbra is. Ha nincs pénz, sajnáljuk, 13. havi nyugdíjra, meg 13. havi fizetésre se telik, ez van. A segélyek nagy részét pedig meg kéne szüntetni, helyette lehetőséget teremteni hasznos közmunkára, de erről volt már szó egy másik topicban. A segélyek jogosságának ellenőrzésére nincs intézmény, nincs elég ember, aki csalni akar, megteheti, és erre csak az a megoldás, hogy ne érje meg senkinek segélyből élni, ha tudna dolgozni is.

Persze könnyebb leírni ezeket, mint végrehajtani, főleg akkor, ha a politikusoknak egy paradoxonnal kell szembenéznie: az ország érdekeit a népszerűtlen intézkedések szolgálják (4. pont), viszont a hatalmukat akkor tarthatják meg, ha nem hoznak ilyeneket. Gyurcsány MSZP kampányában annak idején valószínűleg sokakat megfogott a törekvés, hogy "kifehéríteni" a magyar gazdaságot, az adók drasztikus súlyosbításával azonban pontosan ennek ellenkezőjét érik el. Ha valaki fehéríteni akarja az adókat, akkor ld. 1-2. pont, nem pedig amit most csinálnak. Az adórendszer évente való megváltoztatása kicsit olyan, mint amikor a kisgyerek beszabadul egy számítóközpontba, nem ért semmihez, de lelkesen kísérletezik vele, nyomkodja a gombokat, hogy kipróbálja, mi történik.

ne felejtsd el értékelni a hozzászólást!
Dátum: 2009.02.15. 14:37:17
Bumburnyák: az állatok szintjét azért kell visszaírni, mert az új szabályok szerint ilyen szintű állatot már nem nagyon lehet kifejleszteni, és ezért a dolog nem lenne fair a később indulókkal szemben. Ráadásul, a visszaírást a rendelkezésre álló adatok alapján korrektül, veszteség nélkül meg lehet csinálni. És ezek a játékosok továbbra is jelentős előnyben lesznek, hiszen eddig nem kellett foglalkozniuk az állatuk gyógyításával vagy moráljával. Tehát nemhogy nem jár a dolog semmilyen hátránnyal a többi játékoshoz és a rendszer egészéhez nézve, de még mindig jelentős előny lesz a jutalma az eddigi jó játékuknak. Ráadásul, a sok plusz szint a legtöbb esetben csak illúzió volt, ha a 90. szintű állat lecsökken, a harci statisztikái nem csökkennek jelentős mértékben, viszont a morálja sokkal kezelhetőbb lesz.
Persze a legjobb lenne, ha semmit nem kellene változtatni. De egy megfelelően összetett rendszernél nem lehet mindent előre látni. Első blikkre én sem hajlottam erre a változásra, pedig már korábban is felvetették, hogy meg kéne tenni, de akkor azt mondtam, nem szeretek "nerfelni". De most már látszik, hogy ez sajnos elkerülhetetlen. Viszont épp a kopenzáció elve alapján próbálok is "annyit adni, amennyit elveszek", hogy senkinek ne legyen oka panaszra.
Azzal kapcsolatban, hogyha ezt megváltoztatjuk, milyen változások jöhetnek még. Annak idején erről beszéltünk már korábban, és az volt a vélemény, hogy "ha az állatokat rendbe tesszük, akkor tényleg tökéletes lesz a játék". Tehát semmilyen további nerfnek, korlátozásnak nincs értelme, ilyentől tartani nem kell. (Jó kis mondat, biztos fogják majd még idézni ) De ha valamit, 20 éves játéktervezői múltam alatt megtanultam, hogy
1.) Korlátozni, csökkenteni, visszavenni nem szabad, csak akkor, ha tényleg semmilyen más megoldás nincs
2.) A korlátozás során senki ne kerüljön az új szabályok szerint hátrányba a többiekhez képest
3.) a korlátozással egyidőben legalább annyi pluszt is kell adni, mint amennyit korlátozunk
4.) a lehető legkevesebb játékost érintse a korlátozás.
Egyébként a szintlépés képlete még nincs kőbe vésve, át fogom számolni, hogy milyen értékeket hozna ki, és ha kell, módosítom.

Draglov: az ŐV-s "stormnak" kicsit más volt a története. Az ŐV-n kialakult egy top játékos mag, akik nagyon előtte jártak a többieknek, és rettentő nagy igényük volt rá, hogy a világ körülöttük forogjon, elvárták, hogy kizárólag nekik fejlesszem a játékot. Ha bármi nem úgy működött, ahogy ők elképzelték - és itt nem korlátozásról beszélek, ilyenről szó sem volt - pl. a szintjük "timesinket" tartalmazott, egy szörnyet nem tudtak elsőre legyőzni, egy kaland tvp költsége nem annyi volt, amennyit ők reálisnak éreztek, háborogtak. Ez egy speciális eset volt, mmorpg-kben és más hosszútávú játékokban is kialakul ez a mag, akiknek semmilyen fejlesztés nem elég, és csak kritizálnak. Nem állítom, hogy ez a jelenség a játékosoknak vagy a játéknak a hibája, ez egy természetes folyamat, de egy biztos, hogy semmi köze nincs a korlátozásokhoz. Inkább azért szokott kialakulni, mert a fejlesztők igyekeznek legjobb játékosok kedvében járni, és mindent megtesznek azért, hogy ne érjenek a tartalom végére. A Túlélők Földjén szerencsére sikerült ez a jelenséget elkerülni, pedig a játék már 16 éve megy, remélem a Végzetúron is sikerülni fog.

Jerikó: azt, hogy az állat egy bizonyos szint után ne fejlődjön, nem tartom jó ötletnek, én az ilyesmit mindig utálom, ha elérem a plafont. Az új rendszerben mindenképp érdemes lesz az állatot egy idő után lecserélni, de a játékosnak lesz választási lehetősége, és ez fontos. Azt, hogy az alapszint az ismertetettnél nagyobb mértékben számítson, nem jó ötlet, mert ahogy Endyr írja, akkor az állatok túlzottan uniformizálódnának, nem lenne értelme a fejleszésüknek. Akinek nagyobb állata van, az táposabb lesz a harcban, még gyakrabban nyer. Ezzel mi a gond? Ez egy fejlődési modell ("pozitív visszacsatolás"). A maximalizálás effektive igy is fenn fog állni, az állat szépen fejlődik, ahogy eddig, amíg el nem éri a lineáris szintlépés végét, és akkor belassul.
"ELNYELÉS(<újállatalapszint> + <újállat lépettszint>) > ELNYELÉS (<régiállataalpszint> + <régiállatlépettszint>)"
Van azért 2 fontos dolog: egyrészt, az új állat sokkal tovább léphet gyorsan, ezért idővel nagyobb elnyelést is fog produkálni, amellett, hogy "olcsóbb" a fenntartása. Másrészt, az új állat sokkal több ép-je is szerephez fog jutni, hiszen nem gyógyul fel az állat gyakran, ráadásul általánosságban csökken a sebzés felfogás, és így nő az állatokat ért sebzés. De azért nem vetem el, amit mondasz, gondolkodom a dolgon, hogyan lehetne még inkább az alapszintet az elnyelésbe bevenni.

Petúr: szeretem a postjaidat, mert sokszor helyettem is végigszámolsz dolgokat, köszi Ezt a változást is előre be fogjuk jelenteni, hogy mikor kezdjük el programozni, és mikor fog bekerülni, igyekszünk majd napra pontosan, hogy fel lehessen rá készülni. Arról, hogy az új állat statjai gyorsabban nőjenek: az ÉP-re ez igaz, elgondolkodom rajta, hogy lehetne megoldani, hogy a sebzésre, és esetleg az elnyelésre is igaz legyen ez.

Simon: arról, hogy a szintlépés képlete folytonos legyen. Lásd a fenti 4-es pontot! Ha 20. szintig SEMMI nem változik a képletben, akkor a legtöbb játékos semmit nem érez a dologból. Ha még az 5-15. szintű állatok is változnak fel vagy le, igazándivból feleslegesen, az mindenkit zavarni fog. Egyébként logikai hibát nem látok az általam javasolt rendszerben, amíg a cica képességeinek határát eléri, fejlődik ezerrel, de utána egyre nehezebbé válik a dolog...