Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.03.25. 16:05:15
Baloldalt, a karakter kép alá kiírjuk az ÉP-t és VP-t, hogy emiatt ne kelljen mindig megnézni a karakterlapot. Ezenkívül kikerült az oldal tetejére egy státusz csík, a következő infókkal: portyázáspontok (ha tudsz portyázni, rákattintható), cselekvéspontok (ha tudsz vadászni, rákattintható; ha épp vadászol, az aktuális vadászat számol visszafelé), térkapu pontok száma, mikor kapod a legközelebbit ill. mikor mehetsz be (ez is rákattintható), épp melyik szakértelmen van a tudatturbó (rákattintva szakértelem oldal jön fel).
Dátum: 2009.03.25. 14:30:27
Tárgyszint korlátozás: erre mindenképp szükség van a visszaélés elkerülése végett, de talán lazíthatunk a korláton.

Szintkülönbségtől függővé tenni a sebzéskompenzációt "bekattanását": nem tartom jó ötletnek, a karakerek erősségét nem a szintjük határozza meg, hanem a tulajdonságaik összege (ami persze nagyobb, ha a szintje nagyobb, de nem feltétlenül). szerintem a sebzéskompenzációt nem kell azzal gyengíteni, hogy néha nem működjön...

Arról, hogy mennyire "marad le" a karakter, ha az egészségét és a sebgyógyítását fejleszti. A játékban rengeteg szakértelem van, ez csak 1 csepp a tengerben, nem attól fog az erősséged függeni, hogy "pazaroltál-e" a sebgyógyításra vagy sem. Az egészségről szerintem értelmetlen vitatkozni, ebben Viktor már leírta a frankót, aki az egészségét nem fejleszti, vessen magára.

"A sebgyógyítás fölös egy szint után" - nem igaz, emlékeim szerint az egészségből nem kaphatsz több plusz gyógyulást, mint a sebgyógytásból. Tehát ha 1-es sebgyógyításod van és 300-as egészséged akkor nem sokat fogsz gyógyulni.

Az 1500-2000-es sebzésekről: aki ezt elszenvedi, annak jelen volt az állata a harcban? ha igen, milyen szintű a kicsike?

Legyen kötelező növelni az egészséget: Na ez jó ötlet, írok rá pár küldetést

Birka, szép a táblázatod, de az egészségnél szerintem nem vetted figyelembe a konstans szorzót:
egészségből eredő gyógyulás: (egészség-20)*konstans, ahol Konstans=0,96+szint/25.
Tehát 45. szinten a 100-as egészséggel nem 80-at gyógyulsz, hanem 221-et.
Dátum: 2009.03.25. 13:14:18
Az elmúlt másfél hétben számos módon optimalizáltuk a szerver sebességét. Ennek köszönhetően úgy tűnik, hogy sikerült megszüntetnünk a szerver csúcsidőben (18-21 óra között) tapasztalt túlterheltségét.

Elkészült számos kisebb fejlesztés is (a hatalom tornyának szintje nem számít bele a toplistán az épületek összességébe, a blog topicokat átláthatóbbá tettük a blog gomb alatt, okosabbá tesszük a "csúnya szavak szűrőjét", tehát a sz.r szót szűrjük, de a szarvast engedélyezni fogjuk, a kiégett őskő találásról magasabb szinten már nem "spammolunk" eseményt, még a mai napon bekerül a spamszűrő rendszer olyan módosítotása, hogy aki az üzenetküldést normális levelezésre használja, annak már biztosan nem lesz vele problémája stb).

A következő nagyobb fejlesztés, amit elkészítünk, az aukciós ház lesz, ezt min. 24. szintű karakterek fogják tudni igénybe venni. Ha minden jól megy, az AH már a következő héten megnyithatja kapuit.
Dátum: 2009.03.24. 21:56:25
Elnézést, a teljes topicot nem tudtam végigolvasni, csak a nyitó hozzászólást.

Elképzelhetőnek tartom, hogy változtassunk a képleten, ha van köztetek valaki, aki konkrétan, a matematika nyelvére átültetett képletet el tud juttatni hozzám, azt nagyra értékelném. Esetleg olyasmiről lehet szó, hogy 3x sebzésnél a sebzéskompenzáció 100%-a működik, 2x sebzésnél az 50%-a, és a kettő között lineárisan (tehát pl. 2.5x sebzésnél a 75%-a), ebből valószinüleg nem lesz gond.
Az ötletet már többen felvetették, nyitott vagyok rá, egyenlőre a tervezőasztalon van a téma. A kristályhordát annak idején pont e célból találtuk ki, a "Senki" csatlósai, akár szövetséget is alapithatnak, hogy háborúzni lehessen velük.
Dátum: 2009.03.24. 21:46:05
A bankkártyás fizetés most is működik!
Válaszd a paypal fizetést. Feljön a paypal oldala, megkérdezik, hogy van-e paypal accountod, vagy bankkártyával akarsz fizetni. Válaszd az utóbbit, biztonságos kapcsolat, név, bankkártya és létrejött a dolog, az őskövek azonnal vagy néhány percen belül megjelennek a számládon, költséged ugyanúgy nincs, mint paypal esetén.
Dátum: 2009.03.23. 14:45:29
A spamszűrő rendszer beállításait még módosítgatjuk, a cél az, hogy egy normális játékost semmilyen formában ne korlátozzon. Kiderült viszont, hogy sok szövetségi vezető használja a belső üzenet küldő rendszert úgy, hogy fontos üzenetet egyenként mindenkinek elküld. Ezt a rendszer mindenképp spamnak tekinti, ezért számukra készítettünk egy új fejlesztést. A szövetség főlapján, az adatlap módositása gomb alatt megjelenik egy üzenőfal gomb, ha legalább 5 szavazatod van. Az üzenőfallal különösen kiemelt szöveget tudsz kirakni a szövwetség főoldalára, nem kell tehát attól tartani, hogy aki ritkábban olvassa a fórumot, az nem fogja látni. Reméljük ez megoldja a szövi vezetők problémáját. Emellett a spamszűrő végleges beállitásaival kapcsolatban továbbra is szivesen látjuk ötleteiteket, javaslataitokat.
Dátum: 2009.03.23. 14:38:59
A spam szürő toleranciáját igény szerint tudjuk tovább növelni, viszont közben beraktunk egy alternativ megoldást is, a szövetség vezető fel tud rakni egy kiemelt üzenetet a szövetség főoldalára, és ez kiváltja a néhányak által hiányolt körüzenetet.
Dátum: 2009.03.23. 14:36:52
Kezdődik a topic szétoffolása

A spamszürővel kapcsolatban szerintem elég gyorsan reagáltunk, épp most kerül be a megoldás...
Dátum: 2009.03.23. 13:40:04
Jerikó: az ötleteid érdekesek, de arra kell mindig törekedni, hogy ne írjuk át komplett az egész játékot, sok dolgot ennél egyszerűbben is meg lehet valósítani, és ugyanezt a hatást érjük el.
Ha leverek egy játékost, és akkor áttöltődik a kútjukból LE, az sacc per kb. ugyanaz, mint a IV-es javaslat, csak sokkal körülményesebben leprogramozható, és számos új buktatóval járna. A második ötleted is nagyon jó, de ha jobban belegondolsz, az első 7 napon több LE-t lehet így elszivni, mint a korábbi rendszerben. Tehát ha egy szövit tönkrevernek, minden tagot naponta 40x megtámadnak, akkor azért jobban esne nekik, ha nem megy le a lélekkútjuk minusz 100ezerbe csak azért, mert a 3. napon feladják. És akkor nem említettük a visszaélési lehetőséget, 30% helyett 100% zsákmány az 3.3-szoros visszaélési lehetőség.

Birka: Ariel válaszában nagyjából minden benne van, nem nagyon tudok mit hozzátenni. Természetes, hogy nem lehet egyszerre háború és béke tornyád, ezt már le sem írtam. A sebzéskompenzációra azt irod, hogy nem érte el a kivánt célt, szerintem meg igen, akinek továbbra is 1-es a sebgyógyitása, azok hadd sirjanak, hogy nem tudnak felgyógyulni, megérdemlik...

Az azonnali kapitulációról: az már elég régen bent van a játékban, hogy aki a hadüzenetet küldte, nem kapitulálhat az első 3 napon! Tehát igy nem lehet immunitást szerezni.

A II-es pontra visszatérve: értem az érveket, akkor lehet, hogy nem az alapján kéne az LE-t adni, hogy te mennyit sebzel, hanem hogy a vesztes mennyit sebzett beléd.
Dátum: 2009.03.20. 11:49:51
Számos egyéb, sürgősebb fejlesztés miatt a háború tornyának témája el lett halasztva, most azonban szeretnék rá visszatérni, mert ideje lenne betenni a játékba. Rengeteg ötlet volt itt, végigolvastam őket, de a legtöbb nagyon el van rugaszkodva. Semmiképp sem akarunk olyan mechanizmusokat berakni a játékba, amellyel két összejátszó szövetség horibilis mennyiségű plusz LE-t tud a semmiből termelni!

Ami értelmes ötlet:

I. Ha van háború tornyád, azt is támadhatod, akivel egyébként békében vagy. Így megoldódik az a probléma, hogy "nem háborúzunk, mert akkor utána nem tudunk portyázni". Esetleg lehetne azért valami, a torony szintjével csökkenő mínusz ha olyat támadsz, akivel békében vagy.

II. Lehetőség plusz LE szerzésére és/vagy mindenképp legyen valami minimális LE, amit portyázás során szerzel. AMúgy is volt egy ilyen igény, hogy magas szinten nagyon ritkán lehet LE-t zsákmányolni mástól, akkor ez megoldaná ezt a problémát. Itt igazándiból 2 gond merül fel:

1. Ha a pluszban kapott LE-t a vesztes nem vesziti el, akkor tovább erősödik a lehetőség a visszaélésre (levetközve ütik egymást a top szövik az LE generálás céljából)
2. Ha a vesztes elveszti, akkor ugye le kell mennie negativba. meddig mehet le? ha bármeddig, 2 hét után belépek, és látom, hogy -20,000 LE-m van, lehet nem lesz kedvem többet játszani. Ha viszont limitáljuk (max. -2000-ig v hasonló) akkor az ugyanaz, mint eddig, kicsit kitoltuk a határt.

Ezzel kapcsolatban érdekes ötlet volt, hogy a szerzett LE a sebzéstől függjön. Tehát csak akkor kapsz LE-t, ha te támadtál, és tényleg sebzel is, akkor esetleg mehet az 1-es verzió.

III. Korábban irtam, ez továbbra is mehet, hogy háború esetén van esély a portyapont visszakapására, ha támadsz, és veszítesz.

IV. Valamilyen módon növelni a lélekkútba áttöltött lélekenergiát. Volt itt mindenféle kacifántos ötlet katalizátorra meg minden egyébre, én ezt nem bonyolitanám igy, inkább az eredeti verzióhoz térnék vissza, ha legalább X napig tartó háború volt, akkor lenne egy kis bónusz zsákmány (de a vesztes nem veszitene többet).

V. A győzelmi feltételek megkönnyítése. 1 hét után nem 100, hanem 100-10xszint győzelem is elég lenne.
Dátum: 2009.03.18. 09:43:47
Köszönöm a számos hozzászólást és véleményt a témával kapcsolatban! Letelt az 1 hét, és ha nem is túl nagy különbséggel, de végül az a szavazat nyert, hogy a hordagyűlölet maradjon meg a jelenlegi formában. Természetesen továbbra is figyelemmel kísérek mindent, ami befolyással van a játékra és annak egyensúlyára. Úgy érzem egyébként, hogy a mostani vita is a "melyik a legtáposabb horda" öröktémából adódott. Annak idején ennek elkerülésére beiktattunk egy mechanizmust (hordaváltást) ami azonban nem használható, ha valaki hűséges akar maradni a szövetségéhez. Elképzelhető, hogy a jövőben kialakítunk olyan mechanizmust, amellyel akár egy teljes szövetség hordát válthat. (ez nem igéret, inkább csak ötlet). De az aukciós házban is lesznek tételek (igaz, ezekhez csak 1-1 ember tud hozzájutni) amelyek valamilyen szinten ezt a helyzetet "címzik": tárgy, amely immunissá tesz az ellenfél hordagyűlöletére, vagy tárgy, amely megvásárlása után ha hordát váltasz, nem esel ki a szövetségedből.

Az új fejlesztések gyakran új helyzetet teremtenek, új taktikát kívánnak meg, de ha ez nem így lenne, hamar "begyepesedne" a játék, mindenki az optimális taktikát követné, nem lenne lehetőség a kitörésre. Ez minden, dinamikusan fejlődő játékban így van.
Dátum: 2009.03.17. 16:19:02
Ahogy irtam, a dolog jelenleg tesztidőszakban van, a képlet képlékeny. Baraty az eddigi tiltásokat nullázta, szóval ne aggódjon senki. Azzal nem értek egyet, hogy minden üzenetet a szövi vezetőnek egyenként mindenkinek el kell küldeni, erre való a fórum. az új képletben egy 30. szintűnek 30+2*30=90, azaz napi 180 üzenet a limitje. Ennyi nem elég??
Dátum: 2009.03.17. 12:43:12
A kvízkérdések értékelésénél, a rossz kérdések magyarázatához beraktunk egy új opciót: túl könnyű / számtan kérdés. A mai napig tesznek fel emberek olyan kérdést, hogy mennyi 1+1, vagy hogy milyen szín nincs a magyar zászlóban stb. Illetve specifikusabb eset, amikor valaki feltesz egy jó kérdést, egy jó válasszal, de ír mellé 3 hülyeséget, pl. Melyik országgal szomszédos Magyarország? Ausztria, USA, Kína, Nepál. Az ilyen kérdések mindig rossz kérdés értékelést kapnak, de most már lesz mellé magyarázat is.
Itt jegyzem meg, hogy senki ne aggódjon amiatt, hogy a kérdése túl nehéz, és emiatt a program "kiszűri". Ez csak akkor történik meg, ha a helyes válaszok aránya 25% alatt van, de ha jó a kérdés és jó válasz van megjelölve, akkor ha csak az emberek 10%-a tudja, és a többiek véletlenszerűen jelölnek, akkor is 25% fölött lesz az arány.
Szóval ha valaki ír egy kérdést, akkor próbáljon a helyes válasz mellé olyan alternatívákat adni, ahol azért gondolkodni kell, melyik a helyes válasz.
Dátum: 2009.03.16. 15:56:03
Bekerült a programba egy "spamszűrő" rendszer, ami megakadályozza, hogy valaki ipari mennyiségű üzenetet küldjön. Rövid és hosszú távon is figyeli, hogy mennyi üzenetet küldesz. Egy magasabb szintű karakternek a hosszú távú üzenetküldési kapacitása lényegesen magasabb, mint egy 1. szintűé.
Erre a rendszerre azért volt szükség, mert a játék népszerűségének növekedésével óhatatlanul felbukkantak az adathalászok, akik a játék belső üzenetküldő rendszerét próbálják spammolásra használni.
A rendszer kísérleti stádiumban van, szívesen látunk minden, ezzel kapcsolatos kommentet.
Dátum: 2009.03.14. 09:35:43
Idézet: Endyr - 2009.03.13. 10:48:54
ezt a szavazast inkabb jatekon belul kellene lefolytatni

ez a dolog a játékosok elenyésző százalékát érinti, a legtöbben azt sem tudják, mi ez. Az éljátékosok, akiknek megvan a szaki, viszont olvassák a fórumot, ezért irtam ki itt a szavazást. Ezt annak idején, még a portyapontoknál meg is beszéltük, ti mondtátok: ami szinte mindenkit érint, azt a játékon belül kell szavaztatni, ami az élmezőnyt, azt a fórumon.

Idézet: Kocos - 2009.03.14. 05:49:59
Vagy egyatalan nem szavazassal kene donteni. Teljesen hibas megkozelites. Senki nem a "nagy kepet" fogja nezni, hanem a maga kis erdekei szerint szavaz. Tisztelet a ritka kivetelnek.
Bizony itt a jatekvezetonek fel kene vallalni, hogy npszerutlen lesz, es dontest hoz. A velemenye adott, amivel egyetertek (ez nem jatektechnikai, hanem diplomaciai problema) reszben, es kiegeszitenem azzal, hogy bizony az er/ertek arany tul durvara sikeredett, es igazabol EZ az ami a problemat generalja, megaz, hogy a semmibol szinte azonnal maxra fejlesztheto.

Valójában, szinte egyetlen kérdés sincs, amiben egyedül döntök. A legtöbb esetben ugyan nincs szavazás, de egy hétig vitázunk rajta, végigolvasom a véleményeket, és hagyom magam meggyőzni. Csakhogy a legtöbb téma olyan, ami az összes játékos érdekeit szolgálja.

De ha az én konkrét véleményemre vagy kiváncsi (nem akartam állást foglalni, de megteszem):
1. Egy pvp játék akkor jó, ha mindenkinek van esélye győzelmeket szerezni amellett, hogy sok esetben veszít. Mert ha valaki mindig veszít, abbahagyja a játékot. A hordagyűlölet egy olyan bónuszt a játékosok egy hányada ellen, ami jelentősen megnöveli a nyerési esélyeidet. Ugyanakkor az így legyőzött játékosnak szintén lesz hordagyűlölete valaki ellen, akinek így szintén meglesz az esélye, hogy valahány győzelmet biztosan elér.
2. A hordagyűlölet mindenképpen egy plusz taktikázási, diplomáciai lehetőséget visz a játékba. Ez egy döntés, amit később csak költségesen (felejtés) lehet megváltoztatni. A döntés mindig jó, mert töri a "csőjátékot".
3. Nem hiszem, hogy egy átlag középmezőnybeli játékost (most még ilyenről talán nem beszélhetünk, de előbb utóbb már a középmezőnyben is sokaknak meglesz) zavarni fog az, hogy a gyűlület miatt győzték le. Ezzel az erővel annak is zavarnia kellene, hogy a másik pók taktikával nagyobb TŐ-re és erősebb állatra tett szert, vagy táposabb szövetségben van, és ebből vannak bónuszai, vagy egészen egyszerűen magasabb szintű. Azaz ok, nyilván ha valakit legyőznek, az mindig zavarja, de már számtalan kompenzációs mechanizmus van a játékban.
4. Az élmezőnyben a helyzet különösen kihegyezett, mert komoly verseny folyik. Nemcsak a játékosok, hanem a szövetségek között. Ha 3 top szövetség van, akkor ha 2 összefog 1 ellen, akkor gyűlölettel v anélkül, nyilván csökkenthetik az előnyét. Szvsz ha a TGY lemarad a versenyben vmilyen okból, akkor az EH és az AL egymás ellen fordul úgyis, és a helyzet kiegyenlítődik. Tippeket nem akarok adni, de azért lehet, hogy meg lehet csinálni, hogy a tgy fele az EH-t, a másik fele az AL-t üti, és igy fejlesztik a gyűlöletet is.
5. Mindemellett megértem az aggályokat, és úgy gondoltam, hogy a legegyszerűbb megoldás lenne a +10/+10-re csökkentés (erre is szavaztam), mert ez a mechanizmust nem változtatja meg, csak a mértékét módositja. Épp ezért nem lett volna jó, ha szavazás nélkül egyedül döntök: látjátok, ez az opció csak a játékosok néhány százalékának tetszett volna.
Dátum: 2009.03.13. 11:45:44
Önmagában az, hogy a bankok nem Forintban, hanem más devizában (mind1, hogy miben) ajánlják a hitelt, az színtiszta spekuláció, amelyről a bank azt reméli, hogy jobban jár vele, mintha Forintban adná. Ha pedig a bank jobban jár vele, akkor az ügyfél húzza nyilván a rövidebbet - mint az most ki is derült.

Az egész válságot is maga a spekuláció gerjesztette, nem pedig az, hogy az emberek most hirtelen kevesebbet dolgoznak, vagy kevésbé hatékonyan. Régen akinek olyan sok pénze volt, hogy nem tudott vele mit kezdeni, ékszereket vett, műtárgyakat, birtokokat, kastélyokat. Ezek az emberiség kezdete óta értékálló befektetések voltak. Soha nem parázott rajta (max. egy forradalom esetén), tudta, hogy élete végéig mindent megkap, amit csak akar. Manapság sokkal gazdagabb emberek vannak, mint régen, ezért nekik elvileg még kevésbé kéne parázniuk. De valójában, bármibe is fektetik a pénzüket - ingatlan, arany, olaj, részvény - annak ők naponta látják az árfolyamát, a régiekkel ellentétben. És ha azt látja, hogy az arany unciánkénti ára 800 dollárról 700-ra csökken, az olyan érzést kelt bennük, hogy a 800 kiló aranyukból valaki ellopott 100-at. És ha nem cselekszenek azonnal, holnapra lehet, hogy még 100 kiló kereket old! Ugyanez fokozottan igaz a mérhetetlen vagyonokat kezelő befektetési alapokra. Ha nem reagálnának a gazdaság minden apró rezdülésére ezek az óriási vagyonokat kezelő befektetők, akkor nem lenne válság, nem lenne probléma - de akkor lehet, hogy a másik alap / milliárdos az adott évben náluk valamivel gyorsabban gyarapodna... szóval effektive ez egy nagy kileszméggazdagabb versengés, amivel járó spekulációk ilyen "mellékrengéseket" okoznak, mint a mostani válság.
Dátum: 2009.03.13. 10:57:08
A Beholder webboltban mindig van valamilyen akció, most karácsony előtt pl. sok fantasy könyvet 3000 helyett 300-800!!! Ft-ért lehetett megvenni. Biztos, hogy most is fogsz találni neked szimpatikus akciót.
Dátum: 2009.03.12. 16:34:10
Szerintem a helyzet nem annyira egyértelmű, hogy 3 horda leszavazza a negyediket. Ha kb. annyi gyémánt van, mint a másik 3 horda együtt, akkor az esélyek kiegyenlitettek. De továbbra is úgy gondolom, hogy ez nem egy gyémánt vs others kérdés, erről a témáról mindenkinek egyéni véleménye van. Hacsak nem az élmezőnyt nézzük, bármely horda képviselője talál épp elég ellenfelet bármely egyéb hordából. Simán elképzelhető egy olyan logika is, hogy valaki azt mondja, a gyémánt ellen nem fejleszt gyűlöletet, hiszen nekik úgysincs harci bónuszuk - inkább mondjuk a zafír ellen fejleszt, mert azoktól szokott kikapni. Vagy egy rubin karit folyamatosan ugyanaz az 5 smaragdos farmol 2-3-mal magasabb szintől, akkor az bizony a smaragdok ellen fog fejleszteni.
Dátum: 2009.03.12. 16:20:28
Végül nem 5, hanem 8 szintkülönbség lett a fegyverre / varázslatra. Tehát 36. szinten 28-as fegyver+varázslatnál még gyógyítasz. Azért fegyver+varázslat, mert ezektől függ a sebzésed elsősorban.

1-es sebgyógyítástól ne várj csodákat