Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.04.03. 10:35:30
Csak annyi hozzáfűzni valóm van, hogy a felvetést ésszerűnek tartom, és a szavazás eredményének figyelembevételével vállalom, hogy módosítjuk a küldetést.
Dátum: 2009.04.02. 17:00:45
Az ígért fejlesztés megvalósult:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.60
Dátum: 2009.04.02. 16:59:55
A kért fejlesztés megvalósult:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.60
Dátum: 2009.04.02. 16:59:20
A kért fejlesztés megvalósult:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.60

Visszamenőleges "kárpótlásra" ilyen esetekben sajnos nincs lehetőség.
Dátum: 2009.04.02. 16:56:41
A mai patchel bekerült dolgok:

Az (akadémiával megszerezhető) felejtés szakértelem használatakor most már visszakapsz lélekenergiát, kb. a felét annak, mint amennyit a képesség kifejlesztésére költöttél.

A sebzéskompenzáció most már nemcsak akkor sül ki, ha a téged támadó játékos legalább 3x sebzést okoz, már 2x sebzésnél is kisül. 2x sebzésnél 50%-kos a sebzéskompenzáció, 2.5x-nél 75%, 3x sebzéstől 100%. Ezenkívül azt is beraktuk, hogy a varázslat, amit használsz, lehet jóval alacsonyabb szintű (-15), és a kompenzáció ki fog sülni.

A védelem italán erősítettünk kicsit. Az eddigi 10% bónusz helyett 10% + 2% * szintkülönbség bónuszt ad, ha magasabb szintű karakter támad.
Dátum: 2009.04.02. 15:07:52
Amúgy is mindenki a lehető leggyengébbet támadja, ez a dolog nem osztana és nem szorozna - csak annak a leggyengébbnek lenne kis bónusza, ha már elverték korábban annak ellenére, hogy béke tornya volt. Nem gondoltam valami egetverő dologra egyébként, szintkülönbségszer * 1, maximum 2 mínusz a tulajdonságokra.
Dátum: 2009.04.02. 14:04:07
Amit irsz, Birka, úgy látom, hogy ti a 2x győzelem aránnyal nyertek, titeket ez a dolog nem is érintene. A fenti dologra elhúzódó háborúknál van szükség, amikor hasonló erősségű, vagy kevés átfedésű szövetségek csatáznak, és a 100+ győzelmet irdatlan nehéz összeszedni, erre volt igény korábban.
Dátum: 2009.04.02. 13:00:31
A háború tornya azonnal fejlesztésre kerül, amint sikerül mindenben egyetértenünk. Egy újabb összefoglaló:

I. Ha van háború tornyád, azt is támadhatod, akivel egyébként békében vagy, de ha olyat támadsz, akinek van béke tornya, mínuszokat kapsz a tulajdonságodra.

II. Ha háborúban olyat győzől le, akinek nincs v csak kevés lélekenergiája van, akkor győzelem esetén több LE-t fogtok a lélekkútból zsákmányolni. (II-es és IV-es összevonása, Jerikó ötlete alapján - de a lélekenergiát nem azonnal csorgatjuk át kútból kútba - ezzel technikai és játékproblémák is lennének - hanem a végén)

III. 1 hét után nem 100, hanem 100-10x torony szint győzelem is elég a győzelemhez.
Dátum: 2009.04.02. 12:11:44
Idézet: Jeriko - 2009.04.01. 17:22:03
Tulajdonképpen már a felejtés jelenlegi működésére szánt figyelmet és energiát is fordíthatták volna olyasmire, ami színesíti a játékot


Hát, ezt a topicot sem én nyitottam... A felejtés szakértelmet is játékosok kérték (sokan!), és ugyanúgy az LE visszakapást is. Én csak reagálok az igényekre, próbálom kielégíteni őket, de előtte természetesen mindig van egy megbeszélés.

A dolog végeredményben eldőlt akkor, a felejtés vissza fog adni LE-t, a leírt módon, kb. a felét a ráköltöttnek. Néhány napon belül ez be fog kerülni, javaslom, hogy aki eddig nem csinálta meg a felejtős küldit, az most már várjon vele picit.
Dátum: 2009.04.01. 15:13:35
A meglevők közé új küldetést nem tudok beszúrni, de esetleg kiválaszthatunk 1-1 különösen nehéz és irritáló küldetést, és mellérakhatjuk, hogy "VAGY egészséged legyen legalább X."
Dátum: 2009.04.01. 14:54:56
Ha mindenképp szükséges, akkor irok részleges indoklást, miért nem jó az ötleted, Jerikó:

Idézet: Jeriko - 2009.03.31. 09:28:37
Egy bajom van ezzel a módszerrel: hogy lehetne úgy alkalmazni, hogy mindenki megértse.

1. Pontosan, ez a number 1 ok. Tökéletesen felesleges elbonyolitás.
2. Lényegesen több programozási időt, extra adatbázis mezőt, és igy hibalehetőséget is magában rejtő megoldás.
3. Arra aztán tényleg nem sok szükség van, hogy valaki (kist túlzással) 2 percenként újrakonfigurálja a szakértelmeit, minden vadászat előtt beállitja 100-ra a spektrálist, stb.... Erre való a tudatturbó.
Dátum: 2009.03.30. 18:11:57
Továbbra is fenntartom, hogy szivesen berakom, hogy a felejtés LE-t adjon, de kell rá egy bombabiztos képlet. De ha nincs értelmes javaslat, akkor összeállitok egyet én. Egy szakértelem növelése X-1-ről X-re (100*X+SUM(szakértelmek)*10)*(csökkentő effektek pl. transzplantáció). A visszaadott LE-t ugyanígy számolnánk, csak a SUM szorzók 100 és 10 helyett 50 és 5 lennének. Pl. egy szakértelem felnövelése 1-ről 10-re, 200-as szaki összeg mellett 25950. A felejtésnél visszakapsz 12975 LE-t. Ez valószinűleg elegendő veszteség ahhoz, hogy ne érje meg vele trükközni, mert a transzplantációval max. 25%-kos nyereséget lehet elérni, epikus tárgyból ennél kevesebbet. Jah, rá is jöttem, hogy lehet a trükközésnek további számolgatás nélkül elejét venni: nem engedem a transzplantációt és a felejtést felejtetni, ennek úgyse lenne értelme mivel nem növelik a szaki összeget.

Amit Jerikó írt, hogy ne LE-t adjon vissza, hanem szakértelem szintet: mondjuk lefelejtem a 10-es szakértelmemet, kapok 10 szakértelem pontot, és felnövelem belőle a spektrális manipulációmat 70-ről 80-ra? Ez azért elég komolytalan javaslat, lássuk be...
Dátum: 2009.03.30. 17:36:21
A visszafogott fejlődést én elsősorban a top játékosok számára raktam be - hogy ne mondhassa senki, annyira elhúzott, hogy nincs kit támadnia portyában. De másodlagosan, egy alternativ stratégiát jelenthet bárkinek.

A védelem italával kapcsolatban - természetesen nem az a cél, hogy mindössze ez megfordítsa a csata kimenetelét, egyszerűen csak az esélyeket javitja, mint egy tárgy vagy el tulajdonságfejlesztés. De egyébként lehet, hogy tényleg nem a tulajdonság bónuszát kéne növelni, hanem az elnyelésre adott bónuszt.
Reggel halgattam a rádiót, megint bezárnak egy gyárat, ami autóalkatrészeket gyárt, mert Ukrajnában olcsóbb a munkaerő. 300 ember az utcára kerül... Ha bármilyen reformot tud valaki csinálni, baromi gyorsan kéne, mert naponta történnek ehhez hasonló csődök, ahol a cég egyszerűen nem tudja a 100% adót kigazdálkodni.
Dátum: 2009.03.27. 13:13:12
Birka: az ötleted nem tetszik. Nemcsak azért, mert iszonyatosan megbonyolitja és belassitja a portyázható ellenfelek mysql lekérését végző selectet. A védelem italának - sőt, semmilyen fejlesztésnek - sem célja, hogy csökkentse a játékosok támadhatóságát, és igy az interakciót. A védelem italának célja, hogy a harcban az esélyeidet növelje a nálad egyébként erősebbekkel szemben. Ja és mielőtt még tigrist telepitünk Ausztráliába, hogy megegye a patkányokat, és közben mellesleg felfalják a kengurukat is:
Nézd meg a másik topicot a hordagyűlöletről. Néhány játékos állitása szerint a horda gyűlölet önmagában elegendő ahhoz, hogy A játékos mindig megverje B játékost. A védelem italának +10%-a előbb-utóbb magas is adni fog +15/+15-öt, és akkor még nem számoltam az elnyelést. A szint x 2% lehet esetleg 3%.
Dátum: 2009.03.27. 12:45:25
Én igazándiból csak a játékos igényekre reagálva teszem fel a felvetéseinket. Azt látom, hogy a középmezőnyben számottevő egészséggel (kb. 20-szal kevesebb, mint a harci tulajdonságok), 12+12-es sebgyógyitással soha nem verik le az embert 15% alá. Lehet, hogy aki 30. szinten 30-as egészséggel szaladgál, annak továbbra is van problémája, de az növelje fel az egészségét.
Ahogy írtam korábban is, a harc képletei 200. szintig ki vannak számítva, és a játékosok zöme egyenlőre a kiszámított úton halad. De nyilván számos faktor van, amit nem láthattam előre (és itt különösen gondolok az időközben bekerült fejlesztésekre), aminek köszönhetően néhányan eltérhetnek ettől az átlagtól felfelé v lefelé. Nem vagyok egy Hari Sheldon, ezért a jövő teljes előrelátása helyett felvállalom, hogyha szükséges, változtatunk. Lehetségesnek tartom, hogy 40. (esetleg 30?) szint fölött szükséges lehet további sebzéscsökkentő faktor bevezetése, mint pl. a nyitó topicban ismertetett. De alacsonyabb szinten erre nincsen szükség szerintem.
Mindenesetre, mielőtt ezt megvizsgáljuk, kéne pár konkrét példa emberektől, akik úgy érzik, hogy bucira verik őket, és emiatt nem tudnak portyázni, térkapuzni. Ezek az emberek irják le a szintjüket, egészségüket, sebgyógyításukat, állatuk elnyelését, és egy nap elszenvedett támadásokat (kapott sebzés, osztott sebzés, kompenzációval visszanyert ép). Karakternév nem kell.
Dátum: 2009.03.26. 12:34:06
Idézet: CaveMaN - 2009.03.25. 14:46:42
Állat elnyelésben van annyi "furcsaság", hogy pl nekem a mikor 44-ről 45. szintre léptem az állat elnyelése 10-el megugrott. Nemsokára 46 leszek, majd jelzem, hogy akkor mi történik. Ha hasonlóan lesz, akkor valószínűleg szinte azonos szintű állatnál is a magasabb szintű karakternek sokkal nagyobb elnyelést ad.

Az állat elnyelése az állat szintjéből (alap, aktuális) és egy konstans szorzatából kerül számításra. A konstans szinttől függő, 10 szintenként nő meg, ezért a fenti. Megjegyzem, hogy amit az állatoknál látsz, az egy közelítő érték, mivel a konstanst ott a te szinted alapján számítja, de a valódi harcban az ellenfél szintje számit. Tehát nem az a helyzet, hogy a magasabb szintű karakternek több elnyelése van, hanem az, hogyha magasabb szintű karakter támad, akkor több elnyelést ad(hat) a te állatod neked.

Birka: én is azt látom, hogy van, akinek nincs állata, vagy csak alacsony szintű van. Ahhoz, hogy érdemleges állatod legyen, 2 dolog elengedhetetlenül szükséges: portyázni kell, és nyomni kell az intelligens kedvencet (lehetőleg tudatturbózni is, amikor épp portyázol v térkapuzol). Illetve, nem árt, ha a szövidnek van egy legalább 3-as szintű kennelje. Lehetne mondani hogy akinek nincs kedve portyázni, annak is lehessen magas szintű állata, de ez eléggé nonszensz lenne. A követelményszint kitágításáról, jelenleg max. 8-cal alacsonyabb szintű lehet a fegyvered és varázslatod, a varázslat esetén ezt megnövelhetjük 12-re vagy még többre. A védelem italról irtam korábban, hogy kipróbáljuk így, és ha szükséges, erősítjük. Féltem szintkülönbségtől függő plusz bónuszt adni neki, mert ez a pókokat tápolná, de ahogy látom, a védelem italt elsősorban magasabb szinten használják, és ott már ez a taktika nem domináns. Épp ezért elképzelhetőnek tartok egy erősítést, a jelenlegi 10% bónusz helyett 10%+2%*szintkülönbség (a láthatatlansághoz hasonlóan). Azért azt ne feledjük el hogy a védelem ital hatása semmilyen hátránnyal nem jár, ezért nem kell olyan erőssé tenni, mint a láthatatlanságot. Egy szövetségi háborúban pl. láttam, hogy A játékos 19:1 eséllyel verte B játékost, de amikor B védelem italt ivott, az esély 1:19-re változott. Egyébként pontosan a védelem ital a "planetáris blökid", majdnem annyi elnyelést ad, mint a szintednek megfelelő állat (bár nyilván az állat+védelem ital együtt a legjobb).

Visszatérnék még a sebzéskompenzációt életre hívó igényre, és arra, hogy milyen mértékben sikerült a kompenzációnak ezt a problémát orvosolni.
Az alapvető gond az volt, hogy embereket annyira lesebeznek, hogy ők maguk már nem tudnak portyázni / térkapuzni. Erre az egyik javaslat az volt, hogy legyen több módja a gyógyital és a manaregeneráció szakértelem mellett, amivel azonnal, clickre felgyógyul valaki, gyorsan portyázik, térkapuzik, aztán ismét támadhatatlanná válik. Ezt akkor leirtam, ez egy alapvetően hibás hozzájárás. Ahhoz, hogy te tudj portyázni, kellenek játékosok, akiket támadni tudsz - és ez azt jelenti, hogy néha neked is támadhatónak kell lenned. Ez egy pvp játék, ha zavar, hogy ütnek, próbáld ki a 3-mas világot.
A megoldás tehát nem az, hogy megszüntetjük a karakterek támadhatóságát, hanem megoldjuk, hogy a támadások mellett a karakternek maradjon annyi ép-je, hogy ő is támadni tudjon. Ennek a legegyszerűbb módjai, ha csökkentjük a sebzést vagy növeljük az ép regenerálódást. Ennek már most is számos mechanizmus van a játékban (pihenés, magas egészség, elnyelést adó állat és védelem ital), de bekerült a sebzéskompenzáció is. Ha belegondoltok, ha bármikor, akár félóránként üthetnének, de egy csatában csak 1-et sebződnél, nem lenne gond, mert tudnál mellette te is támadni. Éppen ezért nem érzem úgy, hogy az alapvető mechanizmusokon változtatni kellene (ld. előző bekezdés), legfeljebb, ha szükséges, bűvészkedjünk a számokkal. Kattanjon be a kompenzáció 2x sebzésnél is, nőjön a védelem italának a hatékonysága. Ha ez nem elég, akár arról is lehet szó, hogy az egészség elnyelést, a mágia pedig varázslat elnyelést adjon - és akkor aki a "haszontalan" tulajdonságokat növeli, az a harcban is növeli az esélyeit, nem csak több lehetőséget ad arra, hogy megüssék. Erről esetleg rakhatunk is fel majd szavazást.
Dátum: 2009.03.25. 20:26:01
Sajnos a mai fejléc hotkeyekkel bekerült valami hiba, ami adatbázis kapcsolódási hibát okozott. A fejlécet most átmenetileg kikapcsoljuk, amíg a hiba okát sikerül kideríteni.
Dátum: 2009.03.25. 20:25:34
Sajnos a mai fejléc hotkeyekkel bekerült valami hiba, ami adatbázis kapcsolódási hibát okozott. A fejlécet most átmenetileg kikapcsoljuk, amíg a hiba okát sikerül kideríteni.
Itt az aktuális téma, Gyurcsány Ferenc lemondott miniszterelnöki posztjáról, mi lesz ezután? Az egyik variáció egy új kormány, amelyet az MSZP alakít a hátralevő időszakra, a másik variáció, hogy mégis lesz előrehozott választás. Az első eset mindenképp csak egy politikai játszadozás lenne, feltehetően amit az elmúlt években Gyurcsány vezetésével nem tudott megtenni a kormány, most sem fogja megtenni. Én az előrehozott választásoktól sem remélek sok jót, mert igazándiból nincs választási lehetőség. A jelenlegi közvéleménykutatási adatok alapján egyértelmű, hogy a Fidesz fog nyerni, márpedig ők már megmutatták, hogy mennyit és hogyan képesek ártani az országnak, ha hatalomra kerülnek. Ez egyébként az MDF-re is igaz, de az idő minden rossz emléket elfeledtet... Belülről mondjuk nyilván minden másképp fest. Emlékszem, mindig lenyűgözött, hogy Orbán Viktor mennyire határozottan, döbbenetes éleslátással beszélt arról, hogyan kell a problémákat megoldani, aztán mégsem lett az egészből semmi, talán Gyurcsánnyal is ez történt - bár ott a paradoxon az őszödi beszédtől függetlenül még szembeötlőbb volt, amit nem lehet csak a "politikai gépezeben való felmorzsolódás" számlájára írni. A gazdaság kifehérítése nagyon jó programnak tűnt, de az adóterhek extrém növelése mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy ellentétes hatást fog elérni.
A politikusok paradoxona mindig az, hogyan egyensúlyozzanak az ország hosszútávú fejlődését segítő negatív döntések, és a népszerűségüket megőrző vagy növelő, de az országnak pénzbe kerülő intézkedések között. Eddig mindenki a népszerűségre hajtott, Gyurcsányt kivéve - ő viszont az egészhez teljesen rosszul fogott hozzá. Bevallom őszintén, ha most lesz választás, nem tudom, kire fogok szavazni. Szívem szerint azt preferálnám, ha szavazhatnék az üres székekre. Ha mondjuk a szavazóképes lakosság 30%-a nem menne el szavazni, vagy az üres székre szavazna, akkor a listás képviselői pozíciók számát is ugyanennyivel csökkentenék - ennyivel kevesebb naplopónak kéne fizetést, költségtérítést, bizottsági díjazást, végkielégítést, céges autót és egyebeket adni.
Sajnos attól tartok, hogy az előrehozott választások esetén az új kormány "reformcsomagja" abból fog állni, hogy az előző kormány döntéseit visszacsinálja, kifordítsa, kritizálja és mutogasson rá, ahelyett, hogy ésszerűen kiigazítsa, megtartsa, ami működött. Szóval akárhogy is, nagy bajban vagyunk... Az új választásnak mindenképp érdekes eredménye lesz, pl. könnyen lehet, hogy a Jobbik bekerül a parlamentbe. Kinek mi a véleménye?