Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.06.05. 15:38:07
A vastag bőr szakértelem az állatot ért ütés és a varázslat sebzését is 1:1 alapon csökkentette. A vastag bőr hatását megnöveltük, a varázslatok sebzését 2.5x hatékonyabban csökkenti, mint eddig.
A pusztítás citadellájával kapcsolatban felmerült egy javaslat.

Jelenleg egy szövetségre max. annyi szintnyi pusztitást lehet rakni, ahány tagja van a szövetségnek. A javaslat úgy szólt, hogy a max. szintet inkább a célpont szövetség épületeinek számától tegyük függővé: pl. felépített épületek száma / 5 (de max. 35 továbbra is).
Dátum: 2009.06.05. 15:07:10
Ezt még nem döntöttük el, vagy bizonyos kr.pont kell ahhoz, hogy kalandot készíthess, többnél több elemet használhatsz fel, vagy 1 kaland elkészítése X kr.pontba kerül (de az utóbbinak az a hibája, hogy aki vmiért sokkal több ismételhető küldit teljesitett, annak az előnye még tovább fokozódik).
Dátum: 2009.06.05. 15:03:14
Köszönöm az infókat, nézzük a logokat!
Dátum: 2009.06.05. 15:02:16
Emlékeim szerint ez nincs agyonbonyolitva, 1 vastag bőr eddig 1 sebzés fogott fel ütésnél és varázslatnál is. Ezentúl varázslatnál 2.5-öt fog. Tehát ha 30-as vastag bőrnél az állatod eddig 70-et sebződött a varázslattól, akkor ezután 25-öt fog.
Dátum: 2009.06.05. 14:18:44
Már egy ideje fent van ez a topic, úgyhogy ideje leírnom, hogy mit tervezünk a kristálypontokkal.

A várható fejlesztéseknél olvashattatok róla, hogy a játékba tervezünk egy kalandrendszert. A kalandok során lehet többek között szörnyekkel csatázni, tulajdonságpróbákat tenni, feladványokra válaszolni. A rendszer eredetileg a kalandokat generálta volna, előre megírt elemekből.
Baratynak azonban volt egy zseniális ötlete. A kvíz sikere alapján, lehetővé tesszük, hogy a játékosok is írjanak kalandokat. A dolog előnye, hogy ez esetben nem generált kalandok lennének, hanem egyenként szerkesztett, egyedi szöveggel bíró kalandok. A kalandok szövegét a többi játékos értékelhetném és akár a fórum topicoknál, itt is szűrhetnél, hogy csak olyan kalandot akarsz kapni, aminek a szövege legalább 5-ös pontszámot kapott. A kaland írásának feltétele lenne a kristálypont, így biztosítanánk, hogy tényleg minőségi kalandok szülessenek. A kalandok létrehozói jutalmat kapnának, csakúgy, mint a kvízkérdések írásakor.

Ez egy elég összetett fejlesztés, várhatóan LEGKORÁBBAN csak augusztus-szeptemberre tud elkészülni, de azért már most is szívesen látunk ezzel kapcsolatos ötleteket.
Dátum: 2009.06.05. 13:30:59
Nem akarom a témát sokáig húzni, első körben akkor megcsináljuk azt, hogy a vastag bőr a varázslatok ellen 2,5 x sebzésfelfogást csináljon, és aztán meglátjuk, ez mennyire hatékony. Illetve jön majd a több állat gyógyítása is, de az nem annyira egyszerű.
Dátum: 2009.06.05. 13:22:46
Javítottunk egy programhibát. Ha egy játékos hordázással több állatot vitt magával, és mindegyiknek sebzést növelő tárgyat adott, akkor a sebzések összeadódtak, tehát pl. 3 állatodnál volt +10 sebzést adó tárgy, akkor mindegyik +30-at sebzett, összesen +90-et.
Dátum: 2009.06.05. 13:20:36
Köszönöm a kommenteket! Felraktam a kérdőívet a játékban szavazásra.

ha a gyorsitott játék nyer:
- Az őskő költséggel kapcsolatban: Mindenképpen egy olyan megoldást kell, hogy a havi költség ne legyen lényegesen nagyobb. Pl. ha valaki befizet, akkor 2,5 x őskövet kap (de ha átviszi egy másik világra, akkor leosztjuk). Igy valószínűleg az őskövek számát sem kell limitálni (amit amúgy is elég nehéz lenne kiszámolni, hogy mekkora limit legyen), hiszen a legjelentősebb költséget a prémium tárgyak jelentik, ezeket a prémiumosok megveszik, a nullázás a 3x2,5 szorzó és a gyors játék miatt elhanyagolható költség lesz.
- Hogy közben is be lehessen szállni, berakhatunk egy mechanizmust, amellyel a később indulók több cselekvéspontot kapnak naponta (max szint - saját szintjük függvényében). És a max. cspk számát is meg lehet esetleg növelni 3x -ra.

A Birka által javasolt építés limitet is beraktam a szavazásba, ha megszavazásra kerül, eldöntjük a pontos metódust. Végülis, ha van egy szabály, ami a kezdetektől érvényes, akkor az nem lesz gond. Nekem mondjuk átláthatóbb a szövetség építés/szint vagy építés/(szint az xediken) átlagból kiindulni, mondjuk ennek max két-háromszorosát lehet építeni, és az átlagszámításnál a legkisebbet kihagyjuk.
Dátum: 2009.06.04. 13:49:11
A sebgyógyitásnál azért nem irtam átmenetet, mert piszok körülményes lenne nektek is, nekünk is ha mondjuk csak pontosan 2 állatot lehetne gyógyitani, 3-mat már nem, azt hogyan állitgasd be. Egyszerübb, ha bármennyit gyógyithatsz, te jelölöd meg, melyiket.

A varázslatelnyelésről, úgy néz ki, egy 3. variáció lesz, ahogy Birka is javasolta, egy új szakértelem, varázslatelnyelés, amit 12-es akadémiánál lehet fejleszteni. Igy az alacsonyabb szinteket nem fogja a dolog megbolygatni, ez nem is volt cél, ráadásul nem változtatunk meg visszamenőleg semmit, hanem egy új dolgot rakunk be, amit mindenki fejleszthet, így nem éri sem hátrány, sem előny a "varázsló" karikat. A szakértelem ugyanúgy fog működni, mint az állatok elnyelése, a szakértelem szintjét megszorozzuk egy, a szintedtől függő számmal, és ennyivel csökken a varázslat sebzése.
Dátum: 2009.06.03. 17:49:02
Az utóbbi idők egyik újrafelfedezett játéka a póker, soha nem látott népszerűségnek örvend, beszéljünk hát róla! A póker hosszú időn át a legtöbb ember számára egy egyszerű szerencsejáték volt, amelyen óriási pénzeket lehet bukni. A fordulatot egy zseniális marketing trend hozta, ami arról szólt, hogy a póker nem szerencsejáték, aki okos és megfelelő taktikával játszik, az nyerni fog, és hosszú távon jó eséllyel meggazdagszik belőle. Mint minden ötcsillagos marketing fogásnak, ennek is van némi igazságtartalma, de persze alapjában véve a dolog nem igaz. A póker alapvetően ugyanúgy szerencsejáték, mint az elmúlt 200 évben, de azok közül, akiknek megvan a magához való esze, lesz olyan, aki tud vele pénzt keresni. Az elv ugyanaz, mint amit a vadnyugat szerencselovagjai alkalmaztak: játssz olyanokkal, akik nálad sokkal gyengébb játékosok! Az internet terjedésével pedig nem is olyan nehéz balekokat találni.
A póker a valószínűségek játéka, aki ezeket jól ki tudja számítani, az előnyhöz juthat - feltéve, ha az ellenfelei nem képesek ugyanerre, és megjósolható módon játszanak. Manapság már számos könyv jelent meg arról, hogyan, milyen taktikát követve kell az internetes, sok játékosok asztaloknál minimál téten játszva az unatkozó amerikaiakat megkopasztani. Az igazán rutinos egyszerre több asztalon játszik, és hiába csekély a nyereség egy asztalon, sok kicsi sokra megy.
A dolognak azért van pár buktatója.
- Ezeket a könyveket sok millióan olvassák és alkalmazzák a bennük leírtakat. Amint olyan asztalhoz ülsz, ahol rajtad kívül más cápák is vannak, máris drasztikusan lecsökken a nyeremény várható értéke. És egyre több a cápa, egyre kevesebb a kishal. Ha peched van, és sorozatosan veled azonos tudású játékosokkal akadsz össze, akkor mégiscsak szerencsejátékot játszol, ráadásul a ház jutaléka elviheti a kevés nyereséget is.
- Hamar rájössz, hogy ebből így elég nehéz meggazdagodni. Jön tehát a logikus lépés: játssz nagyobb tétben! Csakhogy a nagyobb tétű asztaloknál már nem feltétlenül unatkozó amerikai háziasszonyok ülnek, hanem más cápák, esetleg még nagyobbak, mint te - lásd 1. pont.

Hacsak nem vagy zseniális matematikus, javaslom, hogy a pókerre ne megélhetésre tekints, mert jó eséllyel nagyot fogsz csalódni. A szórakozásért, a kikapcsolódásért játssz, annyi pénzből, aminek az elveszítése nem jelent problémát. Minden nagy pókeresnek van egy sztorija egy-egy hatalmas nyereményről, de a nagy bukásokkal nem szoktak annyira dicsekedni. A gyors és könnyű meggazdagodás ígérete könnyen elcsábítja még a legóvatosabbakat is, csak utána jön a kijózanító pofon...
Dátum: 2009.06.03. 12:55:13
Néha nagyon rövid időkre előfordult az utóbbi hetekben "adatbázis kapcsolódási hiba". A hiba okát egyenlőre nem ismerjük, de a segítségeteket szeretnénk kérni. ha valaki ilyet tapasztal, legyen olyan kedves és írja le ide a dátumot és a pontos időt (óra, perc, esetleg másodperc) amikor ez előfordult, hogy meg tudjuk keresni az okát! Köszönjük!
Dátum: 2009.06.03. 12:52:34
Ahogy írtam, a kristályhorda nem fog háborúzni a top 5 alatti szövetséggel. Támadni lehet hogy fog lejjebb is - valahol meg kell húzni a határt. Kb. a top 50 karit támadják, ha ebben benne vagy, de nem vagy benne a top 5 szöviben, akkor fogsz támadást kapni.

Arra is odafigyelünk, hogy ne legyen lopás szakértelmük, és CSP vesztést okozó tárgyuk.

Kócos: arról, hogy ne lehessen egy játékban jelentősen gyengébbeket támadni. Ez a kijelentésed egy totális paradoxon. A játékban vagy nem lehet semmilyen módon fejlődni: pl. nincs szintlépés, nincs tulajdonságfejlődés, akkor a karakterek egyforma erősek, és így egyforma erősekkel harcolnak, kérdés, ez meddig érdekes. Vagy lehet fejlődni, de mindenki csak a vele egyforma erőset támadhatja (akár szintben, akár tulajdonságban). Ekkor függetlenül a játék rendszerétől, előbb utóbb széthúzódik a mezőny annyira, hogy egyre több játékos ne találjon ellenfelet. Mi egy harmadik utat járunk, egy halom védekezési lehetőséget adunk a gyengébb karik számára. a 15%+5%*szintkülönbség szabály, a védelem ital, a csökkenő LE zsákmány, a pihenés bónusz, a láthatatlanság a gyengébbeket védik. Lehet rá legyinteni, de én láttam jópár háborút, ahol ezek a védő előnyök olyan sokat számitottak, hogy nem volt értelme támadni az erősebb kariknak a gyengébbeket. A pók taktika sok szempontból kilóg a sorból, de tény, hogy ez egy metódus, amivel utol lehet érni, vagy legalábbis csökkenteni lehet az élmezőnyhöz képest a hátrányt.

Arról, hogy a kristály horda legyen egy globális esemény, és mindenki részt vehessen benne. Láthattátok, hogy mekkora sírás volt abból, hogy csak egy kicsivel több ember "belelógott" ebbe az eseménybe az eredetileg tervezettnél. Ha a kristály hordával több szintről lehet harcolni, egészen biztosan lesznek olyanok, akik hátrányban fogják érezni magukat, és panaszkodni fognak, hogy őket ez az egész szivatja (és valószinűleg igazuk lesz). Persze lesz majd kvadrillió ötlet hogy lehet ezt érdekesebbé, jobbá tenni, de valójában nem lesz olyan megoldás, ami mindenkinek tetszene. Ráadásul én nem érzem szükségét annak, hogy folyamatosan egyre több olyan globális esemény/fejlesztés legyen, amit már 1. vagy akár 10., 20. vagy 30. szinttől használni lehet. A játék ezeken a szinteken épp elég kihívást és célt ad. A kristályhordának nem az volt a célja, hogy az N cél/teendő mellé letegyünk egy N+1.-et, hanem az, hogy a magas szintű játékosoknak, akik nem találnak elég ellenfelet, kihívást és célt biztosítson. Emellett folyamatosan fejlesztünk más dolgokat, az új épületek szakértelmek természetesen mindenki számára elérhetőek lesznek, aki ezeket előfeltételét teljesíti. Elképzelhető olyan globális, adott ideig tartó esemény is, ami összefogást igényel, de mindenképpen olyan formában, hogy a játékosokat szembeállísa egymással, és versenyhelyzetet teremtsen.
Dátum: 2009.06.02. 16:33:11
Hali,

Gondolkodtam rajta, hogy mi lenne a legmegfelelőbb megoldás. Amit meg tudunk csinálni, hogyha a sebgyógyitásod elér egy szintet (mondjuk 30-as) akkor a gyógyitás gombok mellett lesz egy checkbox, amivel egyszerre több állatot is kijelölhetsz gyógyitásra.

Emellett esetleg lehet arról is szó, hogy a vastag bőr a varázslat sebzést ne lineárisan, hanem négyzetesen csökkentse, hasonlóan ahhoz, ahogy a sebgyógyitás növeli a gyógyitás mértékét.

Azt viszont hozzáteszem, hogy ez a probléma, miszerint a varázslatok túl sokat sebeznek, korábban is felmerült, és ez nem csak az állatok halandóságát eredményezi. Ez két dologból adódik, egyrészt a magas kereskedelmekből nagyon előrevásárol már néhány karakter, másrészt az állatok elnyelése nem csökkenti a varázslatok sebzését.
Én korábban javasoltam, hogy vagy az állatok elnyelése, vagy a mágia tulajdonság csökkentse a varázslatok sebzését. Ennek többen ellene voltak, merthogy ez "gyengitené a smaragd hordát". Valójában, ez a smaragd hordát nem gyengitené, mert mindenkire egyforma mértékben hatna, nemcsak a smaragd ellenfele sebződne kevesebbet, hanem a smaragdos is, sőt. Akkor nem akartam ezen vitázni, de talán mégis érdemes lenne átgondolni még egyszer. Mert ha mindkét játékos 100-zal kevesebbet sebződik, attól még a csata végeredménye ugyanaz marad. A smaragdosok mondhatják, hogy de nekik alacsonyabb a mágiájuk a regen bónusz miatt, de cserébe a varázslatelnyelésük is lehetne ugyanennyivel több.
Dátum: 2009.06.01. 22:36:01
Köszönöm a hozzászólásokat a témával kapcsolatban.

Úgy látom, a legfőbb kritikát azért kapta az új fejlesztés, mert a "kisebb" szövetségeket is megtámadta a Kristály szövetség, és ennek eredményeképp rájuk is szórt pusztitás citadellát. A következő körben ezt igyekszünk kivédeni. Jelenleg a KH, ha 5-nél kevesebb általa inditott háborúja volt, inditott újat. Valószinüleg ezt célszerü módositanunk: ha a top 5 szövetség közül nem mindegyikkel áll háborúban, akkor üzen csak hadat. Tehát a "kisebb" szövetségeket nem fogja piszkálni, vagy legalábbis nem küld rájuk pusztitó csapást.

A KH most erőt gyűjt, egy bizonyos időre elbújtak, mindenki fellélegezhet, de vissza fognak térni.

Volt, aki a jutalmazást hiányolta, nem tartottuk jó ötletnek, hogy valami extra jutalmat adunk olyasmiért, amiben csak a legerősebbek vehetnek részt, és igy az előnyük tovább nő. A jutalom a plusz portyázási lehetőség és a lélekkútból nyert LE volt, nomeg a dicsőség.

A 15%-kos témával kapcsolatban - ezt már többen kérdezték, és mindenkinek meg is irtuk: itt nem a "szivatás" volt a cél. Ezek gép által irányitott, "buta" ellenfelek, ha nem tudnak valami extra kunsztot, akkor tökéletesen esélytelenek lettek volna, semmiféle izgalmat vagy kihivást nem jelentenek. Az NPC-k mindenfajta játékban tudnak olyasmit, amit a játékosok nem. Ezt nevezhetjük "csalásnak" is, de ez nem más, mint esélykiegyenlités. Emellett is sikerült 3 nap alatt legyőzni őket.

A 3 nappal kapcsolatban, ha ezt rövidnek tartjátok, változtathatunk rajta, akár úgy, hogy több győzelem kell a legyőzésükhöz, de minden vereség után egyre ritkábban támadnak.Igy nem tünnek el olyan hamar, de azért nem keseritik meg annyira a gyengébbek életét.
Dátum: 2009.05.29. 10:28:09
Jerikó: az ellenfél sebzése alapján számolt lélekenergia tényleg egy jól működő dolog (a háború tornya is ezt használja már), talán igazad van, ki lehetne ezt próbálni, de csak akkor, ha meggyőztök arról, hogy ez lényegesen jobb a v3-mas rendszernél. De azt írod, hogy a vesztes nemhogy veszít, hanem szintén kap LE-t... hát akkor ez nem egy harcos világ lenne, hanem egy "tápolós"... A vesztes mindenképpen veszítsen.
Amit a háborúról írsz, nem különbözik a jelenlegi rendszertől, mindössze jelentős hátrányba teszi a támadót. Ennek nem látom értelmét, korábban már megbeszéltük, hogy minden ilyen változás eredménye az, hogy még inkább a lehető leggyengébbet ütik. A fix 100 csatáról, nem mindegy, hogy két 35 fős szövi csatázik, vagy két 10 fős, és hogy hány támadható tag van egy-egy félnél!
Az őskő limitről: ezt előre kiszámolni senki sem tudja, ennél sokkal jobb, ha önmagában a játék úgy van kialakítva, hogy nem igényel túl nagy költséget (ezt talán most, az újrahasználás harmadolásával el is értük). Meg kell nézni, hogy egy gyors világon hogyan lehet a költségeket csökkenteni.

Birka: az építés korlátozásáról, bárhogy is csavarjuk, az adott keretek között lehet rabszolgázni - sőt, nézd meg a kreativos topicot. Amig semmiféle korlátozás nem volt, és akár millió LE-ket lehetett vele termelni, senkinek nem volt egy szava se ellene. De ahogy beraktuk egy korlátot, az volt az első reakció, hogy akkor ezt kötelező csinálni, mert a korlát legálissá teszi a dolgot! Ráadásul ne felejtsd el, hogy vannak esetek, amikor valaki tényleg épiteni akar. Pl. becsöppen egy über epikus tárgy, amiért gyorsan betol 1 milla építést, láttam már több ilyen esetet... Ismerek több szövit, ahol tudom, hogy nincs rabszolga, a legtöbbet egyben a legnagyobb harci erejű karik épitették - és nem tudnának tovább épiteni a képleted szerint. Ha már szűrni akarjuk valahogy az építés rabszolgázást a multizáson kívül, akkor az építést inkább a karakter harci erejéhez (tárgyakkal módosított tulajdonságösszeg) kén limitálni. Persze ésszel, mert a TÖ lineárisan nő, az épitési potenciál viszont exponenciálisan. Esetleg írok majd egy progit, ami kigyűjti, mekkora TÖ-höz mekkora építés tartozik, és megpróbálok erre ráhúzni egy függvényt. De lehet egyszerűbben is, ha a szerencséd ugyanakkora vagy nagyobb, mint a többi tulajdonságod átlaga, akkor nem építhetsz...
Dátum: 2009.05.28. 14:59:46
Nagyon szívesen!
Dátum: 2009.05.28. 14:59:15
A térkapu, léleksajtolás és tudatturbó eddig többek között 1 őskőért volt újrahasználható. Ezt most drasztikusan, harmadára csökkentettük, tehát ez mostantól csak 1/3 őskőbe kerül.
Dátum: 2009.05.28. 12:24:36
Bekerült a fenti, kivégzéssel kapcsolatos változás a játékba, részletek a hírekben:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.80
Dátum: 2009.05.28. 12:22:14
A kivégzés szakértelem működése módosult. Eddig lineárisan minden egyes kivégzés szakértelem ugyanannyival növelte a kivégzéskor szerzett LE-t. Ehelyett most a szerzett mennyiség alacsony szinten ugyanannyi maradt mint korábban, de magas szinten egyre csökken. A szakértelem más aspektusa nem változott.

Ezzel együtt lehetővé tesszük, hogy egy szakértelem változásakor aki akarja, azt lefelejthesse anélkül, hogy a felejtés szakértelmet fel kéne növelnie a szükséges szintre (de legalább 1-es felejtés azért szükséges). Mostantól 2 hétig tehát lehetőség van a kivégzés és a kreatív affinitás lefelejtésére, a felejtés szakértelemnél leírt módon.

Még egy dolog változott. Eddig a portya során egy játékostól szerezhető lélekenergia százaléka egy konstans értékben volt maximalizálva. Tehát ha megfelelően magas kivégzésed volt, nem számított, hogy te vagy az áldozat gyémánt volt-e vagy se, és az áldozat prémiumos volt-e vagy se, mindig a maximumot raboltad. Most a képletet módosítottuk, ha az áldozat gyémántos és/vagy prémiumos akkor a szerezhető maximum kevesebb, ha a támadó gyémántos, akkor többet szerezhet, mint ha nem az.