Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.08.24. 19:44:30
A gazdasági világválság keményen odaütött az autógyáraknak, az eladások felére-harmadára estek vissza, és ez sok gyárat csődbe vitt. Ahogy hallgattam a rádióban a számokat, kicsit utánaszámoltam. Eladott gépjárművek évente, felnőtt lakosság száma, családok száma... Akárhogy is, ha figyelembe vesszük a használt autók piacát és a céges autókat is, az autógyárak üzlete arra épült az utóbbi időkben, hogy az emberek cirka 3 évente lecserélik az autójukat. A nagy autógyárak tehát a saját dugájukba dőltek, az értelmetlenül felfokozott, fogyasztói vásárlást reklámozták az önerő nélküli hitelekkel, csakhogy ha az ember spórol, az értelmetlen költekezésről a legkönnyebb leszokni. Erről persze saját "autóvásárlási szokásaim" jutottak eszembe. 19 évesen, a katonaság után, elsőéves egyetemistaként megszereztem a jogsimat, mondjuk sokat nem tudtam vele kezdeni, nagy ritkán kölcsönkértem a szüleim Wartburgját, ha buliba mentünk. Aztán jópár évvel később, amikor apósom új autót vett, nekünk ajándékozta a Moszkvicsát. Nem volt egy fiatal járgány, de működött, és ha baja esett, nem fájt neki nagyon (meg az én pénztárcámnak sem). Aztán, valahol életem során az az inspirációm támadt, hogy most már tényleg kéne egy frankó, full extrás vadiúj autó. (Oké, az inspiráció valójában a feleségemtől származott - én elvoltam a Moszkviccsal is). Emlékszem, legalább egy hónapig jártuk az autószalonokat, végigpróbálgattuk mindent, ami létezett, és aminek a megvásárlása nem a sciente fiction kategóriába esett. A győztes végül egy 1.3-mas Suzuki Sedan volt - mindent tudott, amire igényem volt, a kereskedő nagyon korrekt és szimpatikus volt, ja, és az árral is meg tudtam barátkozni, egész tisztességesen lehetett alkudni. A Suzukival a megvásárlása után sem volt semmi probléma, legfeljebb azt lehetett a szemére vetni, hogy országúton, emelkedőn az 1.3-mas motorral nem igazán tudott gyorsulni. Nyolc éven át voltunk barátok ezzel a csodajárgánnyal, ezidő alatt nem karamboloztam vele, és egyéb műszaki probléma sem adódott egy gumiharang cserén kívül. A vége felé azért a kereskedő, azaz a szakszerviz már nem volt nagy barátom, a kötelező szervizek egyre drágábbak lettek, aztán amikor elromlott a reflektor léptető motorja ("sajnos csak a komplett reflektorral együtt tudjuk cserélni" "kösz, akkor nem" "rendben, akkor az olajcserén kívül még 6000 Ft lesz, hogy erre ránéztünk") végső búcsút vettünk egymástól. Ekkortájt kezdtünk új autóban gondolkodni, ráadásul szükség lett volna egy céges autóra is, aminek a régi Suzuki tökéletes lett volna. Én a Suzukival mint márkával most is kibékültem volna, de a szappantartó alakú új Ignis modellek nem vonzottak igazán, ráadásul volt egy pár új elvárásunk (jött a 3. gyerek, tehát 3 gyerekülésnek be kellett férnie a hátsó ülésre). Tudom, hogy a használt és új autó ára között jelentős különbség van, de az, hogy a Suzukinál 8 év alatt szinte csak olajcserére kellett költenem, elég sokat nyomott a latban az új autó mellett egy zsákbamacskához képest. A győztes végül a Toyota Corolla Verso lett, mert japán autó, tudott mindent, amit elvártam tőle, és elfért a 3 gyerekülés hátul. Kicsit sokkolt, hogy a kereskedő mindenáron azt akarta, hogy az egészet hitelre vegyem meg, mert azzal ő jobban jár, de hát ugye a világválság nem a semmiből kerekedett ki. Ezzel az autóval is nagyjából elégedett vagyok, megvan már több, mint 3 éve, és még 5 évig biztos meg is lesz. Szóval nem egészen értem, hogy lehetett az üzletágat az utóbbi években arra alapozni, hogy 3 évente mindenki lecseréli az autóját...
írd meg te is, hogy milyen autót vennél vagy vettél, a használt a jobb, vagy az új autó, milyen tapasztalataid vannak a szervizekkel kapcsolatban, illetve bármi egyéb, ami a témába vág!
Dátum: 2009.08.19. 22:14:24
Nem teljesen úgy működik, mint a térkapunál. Minél magasabb szintű vagy, annál magasabb a szintkülönbség - ezzel "emuláljuk" a kereskedelem szakértelmet. A szörnyek szintje csak annyira számit, hogy milyen szintü varázslatuk és fegyverük lesz (a tulajdonságaikat nem befolyásolja). Ezen egyébként egy picit változtattunk a mai napon, a képlet játékos szint + 2 + szint /5 volt. Viszont nagyon alacsony szinten az embereknek még nincs kereskedelem szakértelme, itt a fórumon panaszkodtak is páran, hogy alacsony szintü karival nehezen tudja a manókat ölni. ezért a képlet megváltozot szint + szint/5 + szint /20-ra. Igy alacsony szinten gyengébb manók jönnek, de magas szinten nagyjából ugyanaz maradt.
Dátum: 2009.08.19. 21:49:52
A dupla aranytallérral valami malőr történt, emlékeim szerint nem dupla, hanem +20 vagy +25% LE-t ad, lehet, hogy Baraty nem a végleges doksival dolgozott. Azt fogjuk csinálni, hogy még a héten kijavitjuk, és a javitás után a licitet a tárgyra újrainditjuk.
Dátum: 2009.08.19. 15:00:16
A 4., gyorsított világon a térkapu újrahasználati idejét 1 óráról 20 percre csökkentettünk.
Javítottunk egy hibát, a manók az ismételhető térkapus küldi szempontjából korábban térkapus lénynek számítottak.
Néha akkor is kiiródott, hogy békés ellenfelet támadsz (háború csarnokaa vs béke csarnoka esetén), amikor a béke időtartama lejárt, ezt javitottuk.
A fórumon az "ugrás a legutolsó olvasatlanra" funkciót átmenetileg kikapcsoltuk, ez egy hibakeresés miatt volt szükséges.
Az állatok felszerelésének számitását hordázásnál (több állat esetén) módosítottuk. A támadást, védekezést és sebzést adó tárgyakat átlagoljuk (a sebzésnél már korábban is igy volt). Tehát ha van 2 állatod, az egyiknek +10 támadást, a másiknak +10 védekezést adó tárgya van, akkor mindkettőnek +5 támadása és +5 védekezése lesz ha mindketten harcolnak. ha mindkettőn +10 támadást adó van, akkor továbbra is mindegyiknek +10 támadás lesz.
Dátum: 2009.08.18. 13:50:02
Idézet: BlackSheep77HUN - 2009.08.18. 10:53:22
Tökéletesen megtervezett és kivitelezett eventekre van szűksége a játékosoknak. Nem pedig 2 hét alatt összecsapott minijátékokra.


Sajnos, emberek vagyunk, megvannak a saját korlátaink, tudom, hogy tökéleteset nem tudunk alkotni. 10 ember sem tud rendesen kitesztelni valamit, amit utána több ezer ember fog nyúzni. Valahol meg kell húzni a határt. Egy 2 hét alatt elkészülő, 75%-osnak értékelt fejlesztést fel lehet húzni 85%-ra plusz 2 hét teszteléssel, ötletelésel, csiszolással. Még 2 hét és még 30 ember bevonásával ezt valószínűleg 90-91%-ra fel lehet tornázni. A kérdés, hogy mi a jobb: 3 db 75%-kos esemény, vagy 1 db 90%-os egy adott időszak alatt? Persze erre azt válaszoljátok, hogy a 90%-kos jobb, de a tapasztalat nem ezt mutatja, hogy ez a valós vélemény lenne. Amikor egy-egy fejlesztésről 2 hétig vitatkoztunk itt a fórumon, és hatszor újrairtam a dokumentációt, a programozás után nem élesitettük be, hanem megvártuk még az utolsó hozzászólásokat is, és azok alapján módositottuk, akkor a konklúzió az volt, hogy ez már rég készen lehetne, mi a fenét tökölünk vele ennyit...
Dátum: 2009.08.18. 13:38:52
A relikvia esélye random, a szerencse ezt nem módositja. Ha nem esett ki, minden egyes manó megölésével nő az esély egy picit, igy X manó megölése után 99% lesz (X nem olyan nagy szám). A 2. fázisban továbbra is esik az első relikvia, de meg lehet szerezni a másodikat is.
Dátum: 2009.08.18. 10:06:48
Idézet: chehs - 2009.08.18. 00:26:59
Hogy nézne ki ma a HKK a tesztelők nélkül? Milyen lenne a VÚ a kvízadminok illetve a játék eleje óta gigászi munkát végző önkéntes segítők nélkül?

Ha élesítés előtt megmutatod néhány játékosnak az ötleteid, akikben bízol, akikkel megtalálod a közös hangot, és akik a karakterükkel, karaktereikkel látványosan bizonyítják, hogy értik amit csinálnak, azzal mi a baj?


Oké, látom, nem érted, ezért elmagyarázom.

A játék eddigi fejlesztéseiről. Fusd végig a hírek topicot. Ott látni fogod, hogy milyen fejlesztések kerültek be az elmúlt évben. Szinte az összes a ti kéréseitek alapján készült, nem pedig úgy, hogy a hasamra ütöttem, és beraktam valamit. Mi ebből a játékból élünk, az egyetlen célunk, hogy a játékosok elégedettek legyenek. Ennek az ellenkezőjét feltételezni butaság. Tehát igen, a fejlesztések a fórum javaslatok alapján születnek - méghozzá igyekszünk kiemelt figyelemmel kisérni azok javaslatait, akik a legértelmesebb dolgokat irják, a legmagasabb pontszámot kapják. Csakhogy. Mint ahogy én sem tudok olyasmit kitalálni, ami egységesen mindenkinek fog tetszeni, sem te, sem más játékos nem lesz képes rá. XY-nak van egy javaslata - néhányan felpontozzák - megcsináljuk - utána ugyanúgy lesz egy csomó ember, aki utólag szidja az egészet.

Alapvetően az sem müködik, hogy játékosok kitalálnak valamit, és azt szürés, változás nélkül egy az egyben berakjuk. A legtöbben úgy ötletelnek - még Birka is - hogy nem gondolnak bele a következményekbe, a játékra való hosszútávú hatásokba, a játékegyensúlyba, bizonyos játékoscsoportok érdekeibe. De nem változtatunk semmit az ellenkezőjére, legfeljebb finomitjuk a dolgot. Megjegyzem, hogy a cégnél 5-en vagyunk, akik jól ismerik a játékot, mindenről kikérem mindenkinek a véleményét. Ezt lehet bőviteni játékosokkal 10, 20, 50 főre - és ez csak azt fogja eredményezni, hogy az ötletek átfutása sokkal hosszabb lesz, ugyanúgy lesz, akinek nem tetszik (nézd meg, a parlamentben milyen sokan vannak, mégis, senkinek nem tetszenek a döntéseik).

Ráadásul, ha a fejlesztés tervezésének alapvető döntései egy maroknyi játékos kezébe kerülnének, az számos más problémával is járna amellett, hogy horribilisan belassulna az átfutási idő. Minden szentnek maga felé hajlik a keze. Ezek valószinüleg top játékosok lennének, tehát az élmezőnynek szóló fejlesztések születnének. Ők előre tudnák a dolog matematikáját, dijazását stb, ezért előnyhöz jutnának. Akár kihasználnák ezt, akár nem, a többi játékos ezt nem tartaná etikusnak. Ráadásul, vannak dolgok - mint pl. egy ilyen esemény - ami akkor igazán izgalmas, ha tartogat meglepetéseket is, ad valami felfedeznivalót.

Azt sem árt egyébként észrevenni, hogy folyamatosan kapjuk az olyan visszajelzéseket, hogy még több fejlesztést, újdonságot szeretnének, még gyorsabban. Ennek is próbálunk megfelelni.
Egy paradox helyzet, egyfelől az emberek értetlenkednek, hogy mi tart 2 hétig egy ilyen fejlesztésbe (tervezés, megbeszélés, grafikák, programozás, tesztelés, visszajelzések, átbeszélés, javitások, fejlesztés, tesztelés, véglegesités - és közben folyamatosan kell a beérkező panaszokat, hibajelzéseket is olvasni, feldolgozni, a fórumot olvasni, reagálni stb)., de ugyanakkor szeretnék, ha a tervezés és tesztelés 1-2 nap helyett 2-3 hetet venne igénybe.

Az sem működik, hogyha valami nem tetszik egy fejlesztésben, akkor az másnapra már megváltozik. Ennek ugyanúgy van átfutási ideje. Leírtátok, hogy nem tetszik, hogy a fázisok hasonlóak, felfogtam. Fázis végi dijazást utólag már akkor sem tudunk berakni, és struktúrális változást legfeljebb a 3. fázisra tudunk berakni, hogy egy kicsit más legyen (de itt is tervezés, programozás, tesztelés, javitások, tesztelés - a jövő hét, amig a 2. fázis tart, nagyjából ezzel fog elmenni).

A HKK tesztelés drasztikusan különböző dolog - ott 5 hónap áll rendelkezésre a fejlesztésre, nem kell 2 hetente eredményt felmutatni. És ott is ugyanúgy van egy csomó ember, aki utólag kritizálja a munkát, függetlenül attól, hogy hányan dolgoztak rajta.

A kvizadminokról - ez pont egy jó példa arra, hogy amiben csak lehet, szivesen fogadjuk a segitségeteket. De a programot nem irhatjátok helyettünk, sajnálom...
Dátum: 2009.08.17. 23:25:20
Elnézést, hogy csak most este válaszolok, sajnos a t-com szolgáltatása egész nap szünetelt nálunk valamilyen ismeretlen okból. mindenesetre behoztam a lemaradásomat, átolvastam minden hozzászólást, és igyekszem érdemben válaszolni minden felvetésre.

Idézet: Kocos - 2009.08.16. 23:31:36
Ha az elejen kijon, hogy V1-en 8 milla toltes nesztek, es ott vege, akkor sokkal kevesebb siras lett volna, mint igy. Mert a fazisokra osztassal azt sugalltatok, hogy lesz valami mas. Teljesen feleslegesen.

Jópár oka van, hogy igy csináltuk, ahogy.
1.) Nagyon nehéz a sebességet látatlanba belőni. Igy, 3 fázisnál van lehetőség, hogy korrigáljunk, ha túl gyakran vagy túl gyorsan megy.
2.) A különböző fázisoknál lehet a történetet módositani, lehet mindegyikhez különböző relikviát rendelni, még egy extra manónk is lesz.
3.) Bármilyen versenyben, játékban jobb, ha több szakasz van, mintha egy huzamban kell lenyomni, a rész-cél jobban követhető, mint a hosszútávú.
És nem mellesleg már az elején megmondtam, hogy több fázis lesz, szóval ez azért nem volt akkora meglepetés.

Idézet: Ariel - 2009.08.16. 23:48:56
Nem egyszerűen arról van szó, hogy maga a karakter nem fejlődik, mert minden LE-t a pilonokba tol és üti a manókat, de ehez még annyi tp-t is kap, hogy közben lép 4-5 szintet is, miközben ugyan olyan erős/gyenge marad mint egy hónappal elötte.

A "minden LE-t a pilonokba tol" az extrém eset, én úgy gondolom, hogy a többség ugyanúgy játszik, mint eddig, de mellette valamennyit manózik is (amennyit bír életponttal). Meg lehetett volna úgy is csinálni, hogy pontosan annyi LE-t kapj rögtön vissza, mint amennyit rááldozol, de akkor mindenki csak és kizárólag ezt csinálná, hiszen egy nulszaldós üzlet, ahol még az állatod is fejlődik, relikviákat kapsz, és a végén még lesz jutalom is.

Idézet: Ianus - 2009.08.17. 00:42:28
Azért ezt öröm látni, hogy bármennyire igyekszünk, mindenképp hat hétig tart.

Pontosítok: minimum 6 hétig (kb). Az utolsó fázis lehet, hogy sokkal gyorsabban befejeződik, és az is lehet, hogy elnyúlik a dolog, és tovább tart. De az időtartam nagyjábóli tervezése fontos. Sokszor "kaptunk" már azért, hogy egy esemény túl rövid ideig tartott, az emberek nem tudtak részt venni benne. A cél az, hogy a fázisok relikviáit egy átlagos játékos is jó eséllyel meg tudja szerezni, ne csak az, aki az összes LE-jét a manókra költi.

Idézet: Ariel - 2009.08.17. 09:32:53
A manók ölésére statisztikát és ezzel versenyt indítani rossz ötlet volt

Tévedsz. Ha ezt nem rakjuk be, akkor ennek a topicnak az első 200 hozzászólása azt kérdezné, hogy miért nincs ilyen.

A versenyzésről. Bevallom, arra nem számitottam, hogy néhányan olyan szintü versenynek fogják ezt fel, hogy a végén még az állatukat is lesajtolják (volt ilyen???). 20 éve tervezek játékokat, de mindig tanulok valami újat. Természetesen, a következő játékelem tervezésnél már ezt a faktort is figyelembe fogjuk venni, és ha részfeladatokra osztott, versenyszerű eseményt csinálunk, akkor az egyes részfeladatok végén is lesz eredményhirdetés és vagy jutalmazás. De ezzel kapcsolatban felhivom jó előre a figyelmet: a jutalmazás mindig egy szubjektiv dolog, senki ne számitson arra, hogy az első helyezett +100 támadást kap vagy valami hasonló ultratápot, a véleményetek alapján az derült ki, hogy inkább valami maradandó, emlékezetes dolgot szeretnétek, nem pedig tápot (de azért nem baj, ha egy picit hasznos is). Az elsők kiemelkedő dijazásánál fontosabb volt, hogy mindenki jutalmazva legyen erőfeszitései arányában.

Idézet: Byzon - 2009.08.17. 15:58:44
4. A TF és az ŐV világeseményei jól sikerültek.

Erre mondják, hogy az idő megszépíti az emlékeket... Minden egyes eseményre kaptuk a hideget-meleget, általánosságban a visszajelzések után azt mondtuk, hogy több eseményt nem lesz kedvünk csinálni. Az eseményekre a legpozitivabb visszajelzés mindig az volt, hogy hááát, az xy ezelőtti esemény sokkal jobban sikerült.

Idézet: chehs - 2009.08.17. 17:08:31
Miért nem válogattok össze egy kicsi, de a játékot minden ízében ismerő csapatot a játékosok közül, akik segítenének a világesemények és a hosszútávú célok kitalálásában?

Akik régóta ismernek, tudják, hogy engem simán lehet provokálni az ilyen "ezt a játékot nálad bárki jobban tudná csinálni" stílusú kommentekkel. De most nem hagyom magam. Túl fáradt vagyok hozzá, bocsi...

Idézet: S0laris - 2009.08.17. 18:36:11
csak megjegyzésként: -tudatosítani kellett volna az emberekben hogy a lehetőségeikhez mérten vegyenek részt mert nagyot bukhatnak

Mekkorát lehet bukni? Erre én is kiváncsi vagyok... A jutalmazás mértékét csak Baraty ismeri, és én. Kérlek, nevezd meg, melyikünktől vannak az információid erről

Idézet: Mortimer - 2009.08.17. 22:23:16
Mindenkinek +0-t ad, pedig a leírása azt írja, hogy a bónusz a karakter szintjétől függ. Még Lord of destinynek is, aki pedig 72. szintű. Ez sem zavar?

Ez szerintem csak kiirási hiba, a relikvia szinttől függően egyre több varázslatelnyelést ad. Magas szinten nagyon sokat. Holnap reggel korrigáljuk. Egyébként ez a relikvia érdemben az egyik válasz arra, hogy "megéri-e csinálni", "lesz-e valami hasznos, egyedi jutalom".

Idézet: Solina - 2009.08.17. 10:41:29
Le van programozva a mano oles.. Maris 3 mas-mas fazist lehetett volna csinalni beloluk egy kis gondolkodassal..

Ennyi fejlesztési időbe ennyi fért bele. Minél összetettebb dolgot akarunk csinálni, annál több idő. A cél az volt, hogy a játékosok igényeinek leginkább megfelelő dolgot csináljunk. Remélem, a következő esemény még ennél is jobb lesz. Mindenesetre, én nagyon örülnék valamiféle gépnek, ami az összes játékos kivánságát összegyűjti, összegyúrja, és a végén kidobja a megoldást. Bár attól tartok, hogy a gép működés közben felrobbanna. Az igények és elvárások hihetetlen módon különböznek, az egyetlen közös dolog az örök elégedetlenség, a vágy arra, hogy mindig több legyen, de ez genetikai örökségünk - bár meg tudnánk felelni neki.
Dátum: 2009.08.17. 22:35:41
Zarknod ébredése:
- A 2. fázis költsége az 1. világon 2.4 millióra, a 3. világon 1 millióra csökkent.
- A transzcendális fókusz nem működött tökéletesen, javítottuk.

Az Egyéb/Gyorsítás lehetőségek közül az első (max. csp megnövelése) bővült egy extra bónusszal: 2 helyett 3 alkalommal portyázhatsz úgy, hogy nem kapsz minuszt a tulajdonságaidra.
Dátum: 2009.08.16. 23:13:56
Ahogy korábban irtam, az eseményt a ti igényeitek alapján próbáltuk megtervezni. Ha jól értelmezem az újabb hozzászólásokat, egy komoly problémátok van: hogy unalmas, hogy ugyanazt kell csinálni a 2. fázisban, mint az elsőben. Ennek a következő okai vannak:

Az esemény elkészítése tokkal vonóval nagyjából 2 hetet vett igénybe. Ha a 2. 3. fázis valamilyen drasztikusan más dolog lett volna, akkor az arányosan megnyújtja a fejlesztési időt. Tehát az esemény vagy véget ér másfél hét után , vagy 6 hétig dolgozunk rajta. Az eddigi tapasztalatok alapján egyik variációnak sem örültetek volna. Ha egy játékban egy számottevő ideig tartó tevékenységet raknak be a fejlesztők, elkerülhetetlen valamilyen szintü ismétlődés, mert valaminek a fejlesztése mindig több időbe telik, mint az egyszeri végigjátszása.

Alapvetően nem igy kell viszonyulni hozzá, hogy "6 hétig ugyanaz, tehát unalmas, fantáziátlan stb.". Hanem. Adott egy játék, számos lehetőséggel. Vadászat, portyázás, térkapuk, epikus csaták, bajnokságok, karakterfejlesztés, szövetség épités, szövetségi háborúk, aukció, kristályhorda stb. A játék fejlődik, újabb lehetőségekkel, tennivalókkal bővül: ezek egyike a pilonok aktiválása. A többihez hasonlóan persze ez is ismétlődő, de minden játék igy működik, és a lényeg, hogy bővült a lehetőségek száma, szinesedett a játék.

Sőt, a többi dologhoz képest ebben 2 csavar is van. Az egyik, hogy csak korlátozott ideig tart. Ha nem akarsz, nem, vagy alig veszel benne részt: de ha 2 hónap múlva eszedbe jut, hogy szeretnéd mégis kipróbálni, akkor lemaradtál róla. A másik, hogy nem lehet tudni, mi lesz a "jutalom". És minél tovább kell várni, hogy kiderüljön, annál inkább erősödik a mentalitás, hogy értelmetlen az egész, biztos nem is lesz jutalma vagy nem fogja megérni, Miklós dilettáns ehhez stb. Mondjuk ez egy abszolút negativ hozzáállás. Szerintetek vannak emberek, akik részvényeket vesznek egy megbizható cégtől, és utána verik a fejüket a falba, hogy biztosan csökkenni fog az árfolyama, és milyen rossz volt ez nekik, amikor még azt sem tudják, mi lesz a vége? Mindkét aspektus szokatlan, ezért nehéz hozzájuk alkalmazkodni - persze, ha a bevált kliséket alkalmaznánk, akkor az meg unalmas és elcsépelt lenne.

Előre véleményezni, értékelni az eseményt teljesen értelmetlen, főként az optimalizátoroknak. AKi úgy véli, hogy nem érdemes csinálni, nem sül ki belőle semmi, az ne feküldjön rá, üsse le a napi 1 manóját, aztán viszlát.

Mindenesetre továbbra is kiváncsi vagyok, mi szerintetek a jó esemény. Ami csak 3 napig tart, de néhány óra a leprogramozása? (pl. megadsz egy LE mennyiséget, betöltöd, és a 3 nap után jutalmat kap a 10 legtöbbet töltő). Max. néhány napot dolgozzunk rajta, de tartson másfél hétig? (pl. ilyen lehetne a zarknod, 1. fázisból, relikviák és egyedi grafikák nélkül, toplisták és statisztikák nélkül). Vagy dolgozzunk rajta 2 hetet, és tartson 6 hétig?
Dátum: 2009.08.16. 21:11:53
Annyit tennék hozzá, hogy a 2. (és 3.) fázis töltésének mértékét egy algoritmus számolta, az előzetes becslések alapján. A töltés az elején sokkal gyorsabban haladt, mint később, ezért jött ki egy irreálisan magas szám, amit a holnapi napon korrigálni fogunk. A 2. fázis töltése nagyobb egy kicsit, mint az elsőé, de nem ennyivel.
Dátum: 2009.08.15. 15:50:20
A KH célja elsősorban az volt, hogy az élmezőny elkerülhetetlenül létrejövő célponthiányán segitsen. Tehát nem egy táp, egyszerüen csak portyázási lehetőséget ad. Persze, a buta npc-ket könnyebb leverni, de ugyanakkor a 15% alatti támadás, a manaszivás, a kinzókamrázhatatlanság és a citadellázás valamilyen szinten zavaró. Szóval szvsz az élmezőnyön kivül nem nagyon kivánja senki hosszútávon a nyakába a KH-t, legfeljebb kipróbálás szinten, szerepjátékból, rövid időre.

A másik gond az, hogy tegyük fel, berakunk egy 2. kristály hordát. Aztán ahogy egyre több magas szintű lesz, berakunk egy 3., 4. stb. KH-t. És lassan a szerver terheltségének a nagyobb része abból lesz, hogy robotok lépkednek...

Az 1-es igény kielégithető azáltal, hogy minden 5. v 10. alkalommal a KH nem az élmezőnyben reinkarnálódik, hanem 50. szinten. Akkor mindenki kipróbálhatja, belekóstolhat, gyűjthet a statisztikájába KH győzelmeket is, de azért nem lesz az életének állandó szereplője.
Dátum: 2009.08.14. 20:56:35
Jerikó, amit irsz, alapjában véve egy jó ötlet. Annak idején az egyik fejlesztési listán szerepelt is valami olyasmi, hogy aki túl keveset épit, azt a tagság letilthassa az épületek használatáról, amig be nem épit egy meghatározott mennyiséget. Ezt a dolgot automatizálni talán még korrektebb. De ezt azért alaposan át kell gondolni, számolni, ha Baraty visszajött, megkérem, hogy csináljon egy statisztikát, hány olyan ember van, akinek az épitése a lélekkút alatt van. Ha nagyon sok ilyen, akkor ezt nem lehet bevezetni, néhány pókporonty miatt ne korlátozzunk le sokszáz másik játékost. És ahogy Birka irja, extrém esetben még ezt a korlátozást is lehetne exploitolni, egy pusztán manakonstrukcióval felépitett szövetségben.

Birka: abban igazad van, hogy a vf, és bármi, ami úgy ad LE-t, hogy nem vagy kevés TP-t ad mellé, a pók taktikát erősiti. Erről hadd szóljak egy pár szót. Korántsem igaz, hogy "tudomást sem veszek róla" vagy "fogalmam sincs róla", hogy mennyire hatékony a pók taktika. Valójában, a Végzetúr tervezésekor számos más játékot megnéztem, és a legnagyobb hibájuknak azt láttam, hogy egy játékos megteheti, hogy örökké a 10. szinten dekkol, és a végtelenségig hizlalja magát, aztán megindul mint a rakéta. Valójában, ez egy nyilvánvaló taktika bármilyen pvp játékban: legalább legyél a lehető legerősebb azokhoz képest, akikkel harcolhatsz, ha már nem lehetsz a szintedből adódóan az elsők között.

A Végzetúr tervezésekor elsődleges szempont volt, hogy ezt ne lehessen megcsinálni, a játékosok az LE mellé mindig kapjanak TP-t is. Azonban, mig a vadászatért kapott LE tervezhető volt, a portyázásért kapott LE nagyon sok tényezőtől függ. Minél jobban növeljük a portyázás TP-t, annál kevésbé fogja az átlag játékosnak (aki tisztában van a fenti taktikával) megérni. Persze, lehet a TP-t a szerzett LE arányában is adni, de ekkor a portya elveszti az értelmét, csak egy másik vadászat lesz. A portyának ez a lényege: egy lehetőség az "elhúzásra", a "kiemelkedésre", a jó játékosok jutalmazására. A jó játékosok pedig mindig megtalálják a szélsőértékeket, legfeljebb ha azok túl szűkek, akkor úgy fogják érezni, hogy feleslegesen küzdenek, nem lehet előnyre szert tenni.

Ez a dolog tehát jól volt kitalálva. Az egyetlen hiba, amit az elején elkövettünk, a kivégzésért adott plusz LE volt, azon belül is, hogy nem maximalizáltuk a rabolható LE százalékát. Ezzel a módszerrel ugyanis konzisztensen lehetett a TP-hez képest aránytalanul sok LE-t szerezni. Ezt a hibát azonban később felismertük és korrigáltuk bizonyos mértékben. Az akadémiával egy csavart akartam vinni a játékba, ami sikerült is, de hozott néhány érdekes változást.

A kinzókamrával azért körülményesebb trükközni, de elismerem, megfelelő rákészüléssel lehetséges. A vf nem annyira a pókoknak szólt - inkább azoknak a játékosoknak, akik későn ismerték fel, hogy a karakterüket nem jól fejlesztették, és a hasonló szintüek ellen egyre kevésbé van esélyük. A vf lehetőséget adott nekik a felzárkózásra. A vffel nem is az a gondja a játékosoknak, hogy a pókokat segiti, hanem inkább az, hogy az élmezőny potenciális zsákmányainak számát csökkenti.

Kivégzés, kinzókamra, vf, manakonstrukció, akadémiaturizmus - lehet mondani, hogy ezek nem elég balanszos dolgok, ugyanakkor tagadhatatlan, hogy kiválóan törik a "csőjátékot", megszerzésükkor a játék megváltozik, újabb színt és célokat vittek a játékba. Lehet, hogy a fejlődés egyenletesebb lenne ezek nélkül, de a játék is szürkébb lenne. Talán egyszer kipróbálhatjuk majd egy világon a játékot ezek nélkül... Vagy a következő eseménynek pont az lesz a "füszere", hogy nem müködik a manakonstrukció vagy a kinzókamra
Dátum: 2009.08.14. 20:26:31
A 3x sebesség sajna nem annyiból állt, hogy egy számot átirtunk 24-ről 8-ra, millió dolog függ időzitéstől. Ezek jelentős részét persze átjavitottuk, kisebb részéről pedig (pl. italok vásárlása), úgy döntöttünk, hogy maradjon az eredeti sebesség. Pár dolgot viszont egyszerüen elfelejtettünk átjavitani, és a béta tesztnél se derült ki: ilyen a térkapu 1 órás újrahasználata, vagy a specializációra a 30 nap. Ezeket feljegyzem, javitani fogjuk.

A nyerési feltétel nem változott, tehát 30 epikus ellenfél, és 10 napi birtoklás (nem feltétlenül egyfolytában, hanem összesen). Ha a gyors világ véget ér, lesz egy eredményhirdetés, nyereményosztás, egy jó darabig kint lesznek a végeredmények, a fórumon átbeszéljük, hogy jó volt-e igy, kell-e valamit változtatni stb, és utána a világot újrainditjuk, cirka 3-4 héttel az előző vége után.
Dátum: 2009.08.14. 16:48:46
Idézet: Birka - 2009.08.14. 15:55:34

Hááát...
Tipikusan eső után köpönyeg, de ez mind semmi +60/+60-at csak 40. szinten kaphatja meg valaki? Megint a kis szövikkel van kibabrálva, akik lelesen építenek, és mondjuk 40. szint előtt kimaxolják a 2 harci épületet?
Nem beszélve arról, hogy a nekrofun trón mint direkt harci táp nincs benne, valamint a kinzókamra mint a játék legerősebb Lé/Tp arányú épülete sincs lekorlátozva ezzel?


Csak ezzel van a gond, a kinzókamra nem okoz egyensúlytalanságot - egy 10. szintű kari nem fog egy 50. szintűt kinzókamrába vinni.
A probléma mindenképp valós (bár elismerem, ritka jelenség), de a 20. szintű gyakorlótérben ülő 6. szintű karakterrel kezdeni kell valamit. Ha tudsz precizebb képletet, szívesen látom. A "lelkesen építő" karakterekről, akármilyen lelkesen is épít valaki, ha felhúz egy gyakorlóteret meg védőfalat 20. szintre, azért lép egy pár szintet közben.
Dátum: 2009.08.14. 14:09:22
A helyettesítésről irtam már korábban, nem fogjuk megcsinálni. a multizást nem gátolja, inkább bizonyos szinten hivatalossá teszi / buzdítja. A travianban ha néhány óráig nem vagy gép előtt, eltörölnek a föld színéről, itt elmehetsz a katakombákba, láthatatlanságba stb, a karaktered nem fog tönkremenni, legfeljebb nem fejlődik.

A topicnyitót kiegészítettem néhány dologgal, ami jelenlegi fejlesztési listán szerepel.
Dátum: 2009.08.12. 22:37:41
Baraty megtalálta a módját, hogyha ne is javitsa, de loggolni tudja az adatbázis kapcsolódási hibákat. Ez júl. 31. óta él. Ha jól látom, a hiba bekövetkeztekor másodpercenként 12-13 hibajelzés generálódik. 500-2000 soros logok vannak, tehát egy nap 50-200 másodpercig volt elérhetetlen a szerver emiatt a probléma miatt. És most nézem az utolsó 2 nap log fájlját, a változás óta amit csináltam.

aug. 11-én összesen 2x volt ez a hiba, 11:43-kor 3 másodpercen át, és 16:28-kor 4 másodpercen át. A mai log eddig 270 soros, azaz kb. 22 másodpercig állt összesen, de itt egy leállás 1.3 vagy max. 2 másodperc volt. Ez azért határozott javulás, és azt is mutatja, hogy jó úton járunk:

arról van szó, hogy ezekben az időszakokban egy extrém óriási túlterhelést kap a szerver adatforgalomban (a fix lényege is az volt, hogy a befogadóképességet megnöveltem). A fura az, hogy ezeket a "spike"-okat a monitor programunk valamilyen ismeretlen ok miatt eddig egyáltalán nem érzékelte, nem jelezte ki, ezért is nem próbálkoztunk ebbe az irányba. A kapacitást talán lehet még növelni, de jó lenne tudni, hogy mi okozza ezeket a (normálhoz képest 20szoros) túlterheléseket.
Dátum: 2009.08.12. 22:00:37
A topic már irdatlan hosszú volt, lezártam, további hozzászólásokat a Hibajelentés (új) topicba kérjük.
Dátum: 2009.08.12. 21:59:36
Az előző hibajelentés topic már rettenetesen hosszú volt, lezártam, ez a folytatás, ide lehet a hibákat írni mostantól.

Ide írjátok azokat a hibákat amiket találtok a játékban, legyen az akár helyesírási, akár játéktechnikai hiba. Kérem, hogy igyekezzetek röviden, lényegretörően leírni, és minden szükséges adatot megadni a hiba megtalállásához. Így a programozónak is könnyebb nyomonkövetni és javítani a hibákat. A kvíz hibákat a kvíz topicba írjátok.
Dátum: 2009.08.12. 21:57:56
Idézet: Tabac - 2009.08.12. 19:26:24
Röviden nem működik a hatalom tornya, vadászatokért fele LE jön esetleg nem is jön, transzcendális fókusz nem működik, portyák sincsenek rendben nem írja jóvá az LE, ugyanannyit rabol 100%..40%-on, jah és a sajtolás is bőven megszokott alatt hoz és ez nem random. Ez több ember tapasztalata V1,V2,V3-ról. Csak, hogy ne kelljen visszakeresni, hogy mit kell javítani.


Nekem is van karakterem, ha a vadászattal vagy a sajtolással bármi probléma lenne, az feltűnne... Szerintem csak elfelejtetted rárakni a spektrálisra a turbót a vadászat előtt, vagy egyszerűen csak nem kedvezett a random. De ha megírsz nekünk pár konkrét adatot (spm szintje, te szinted, szörny neve, kapott LE kvíz bónusz nélkül) akkor szivesen megnézem, hogy jó-e a kapott LE. Azt, hogy a tr. fókusz nem működik, vagy 40%nál nem szorzódik le a rablott LE, kéretik konkrét számokkal alátámasztani (támadó hordája, szintje, LE-je, volt-e kivégzés, védő LE-je, szintje, hordája, prémium státusz stb), és megírni az info kukac vegzetur pont hu címre (a bug baraty emailje, oda most ne küldd). Illetve kérjük a csata sorszámát is, hogy meg tudjuk nézni.

Idézet: Azgolar - 2009.08.12. 20:29:27
Igen Tisztelt Miklós Úr

És az őskő jóváírással ki foglalkozik? Mert hogy még választ sem kaptam sem a hozzászóláshoz sem pedig az e. mailre azért Én ezt durvának tartom bezzeg a pénzt természetesen benyeltétek.

Legalább annyi hogy Ó bocs utánanézünk vagy valami!


Az info kukac vegzetur pont hu címre írtál? A levelekre néhány órán belül válaszolunk, ha nem munkaidőben küldöd, akkor a következő munkanap reggel.

Idézet: Kerecsen - 2009.08.12. 20:58:15
Hali!
A mai napon tapasztaltam a következő hibát. Alacsony ÉP-n vadásztam és az ÉP lejárta előtt támadást kaptam. Igazolni tudom, mert paintal elmentettem!


A gépeden futó javascript és a szerver órája között elképzelhető néha pár másodperc eltérés, a böngésződben futó script még azt hiszi, hogy hátravan 2 másodperc ahhoz, hogy felgyógyulj, a szerver számára már felgyógyultál.