Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.12.02. 13:00:04
Javítottunk egy programhibát. A toplistán és egy karakter leírására kattintva a statisztikáknál a kvíz és szerzett LE értékeknél 8 óránként frissülő értéket mutattunk csak, hogy ezen adatokból ne lehessen azonnal megállapítani, hogy valaki vadászik-e. Sajnos ez egy hiba miatt a kémgömbnél nem így volt, a kémgömb az aktuális értéket mutatta. Korrigáltuk.
Dátum: 2009.12.02. 12:57:58
Szeptemberben megváltozott az erősebzés képlete, az erősebzés kapott egy szinttől függő szorzót. Visszajelzéseitek alapján ezt a szorzót kicsit módosítottuk, csökkent egy picit.

Az állat sebzés számítását kis mértékben módosítottuk. Eddig, ha eltaláltad az ellenfeledet, akkor minden sebzés módosító (kritikus sebzés, láthatatlanság, horda módosító stb) kiszámítása után vettük a sebzés fix százalékát, és ez lett az állatok sebzése. Ha nem találtál, akkor ugyanúgy vettük a fegyver plusz erő sebzést, ugyanúgy levontuk belőle az elnyelést, viszont nem alkalmaztunk további módosítókat, és ebből a nyers sebzésből számoltuk az állatok sebzését. A kódot egyértelműsítettük, akár találsz, akár nem, a második módszert alkalmazzuk, tehát az állatok nem fogják a kritikus sebzést örökölni, minden esetben a (fegyver sebzés + erő sebzés - elnyelés) meghatározott százalékát fogják sebezni.
Számszakilag ennek egyetlen látványosabb eredménye lesz, ha kritikusat ütsz, az nem fogja az állatok sebzését tovább növelni.
Van itt egy pár oldalnyi hozzászólás, de végülis nem látom, mi lett a konszenzus... Kell büntető elleni tárgy? Adjon teljes immunitást? vagy csak csökkentse a hatását? Mindig működjön? Vagy ahogy javasoltam, csak akkor, ha számottevő LE-t zsákmányoltál? Aki gondolja feltehet egy szavazást is erről.
Dátum: 2009.12.02. 10:12:22
Köszönünk szépen minden ötletet és segítséget!

A rajzfilm egyébként mint marketing irdatlanul hatékony. Már a HKK-val kapcsolatban is álmodoztunk róla, hogy milyen jó is lenne egy HKK rajzfilmsorozat... Hogy a dolog miért nem valósult meg, nyilván kitaláltátok: az ilyesmi nem olcsó mulatság, egyetlen epizód elkészítése több millióba kerül, és legalább tizenakárhány részes sorozatot kell készíteni. Nem véletlen, hogy ezt a marketing eszközt csak olyan cégek tudják alkalmazni, amelyek az egész világon forgalmazzák termékeiket.
Dátum: 2009.12.02. 07:21:53
Idézet: Mortimer - 2009.12.01. 18:19:57
A többire csak egy mondatban: akkor sebzek nagyobbat, ha nem találok. Ezt azért nehéz megemészteni. Te tényleg logikusnak tartod?

Épp ezt irtam fent, hogy nem! Ha találsz, a sebzésed pl. 1 állat esetén X*1,25. Ha nem, akkor csak X*0,25.

Idézet: Ricardo - 2009.12.01. 19:10:21
Az bug vagy csak kényszerképzet, hogy például az epikusnál többet sebez az ember spellje, ha nála vannak az állatok?

kényszerképzet...

Mortimer: a számok stimmelnek. 499*0,7 az pontosan 350. A szélsőséget az elnyelésben és a sebzés szórásban kell keresni. Tegyük fel, hogy a sebzésed fegyverrel és erővel összesen a 200-600 tartományba esik. Ha az ellenfélnek van egy 240-es elnyelése, akkor te 1-360-ig fogsz sebezni. Erre a szórásra pont azért van szükség, hogy egy bizonyos intervallumon belül a gyengébb karakternek is legyen esélye nyerni (de ezt már a béta teszten tisztáztuk...)

Idézet: Mortimer - 2009.12.02. 06:06:02
Ha nem találok, akkor minek dob a gép a fegyverre és az erőre? Nem úgy kellene, hogy támadás, ezután eldől hogy az talál vagy nem talál, és ha talál, akkor dobja ki, hogy mekkora a sebzés?

Ahogy írtam, az állatok sebzését a te sebzésedből számoljuk. Ha nem találsz, akkor is valahogy ki kell számítani az állatok sebzését. Tehát egy fiktív sebzést ilyenkor is számolunk, ebből jön az állatoké.
Dátum: 2009.12.01. 17:26:45
Találkozón sokan érdeklődtetek az állatokkal kapcsolatban. Üzeneteitek és fórum hozzászólásaitok alapján összefoglalom a válaszokat.

A játékos kritikus ütés képessége miért duplázza az állat sebzését?


Az elv annyi, hogy az állat sebzése MINDIG a játékos sebzésének 25-70 százaléka, az állatok számától függően. Ez biztosítja, hogy az állat sebzés ne szálljon el, mindig a normál sebzés függvénye legyen. Tehát ez nem egy bug, de beismerem, nem is egy szándékos dolog, az elv megállapításakor a kritikus ütésre nem gondoltunk. Nagyon valószínű, hogy meg is fog szűnni, mert tényleg nem sok értelme van. Volt egy olyan ötlet, hogy az állatok kritikus ütését külön szakértelemből kelljen fejleszteni. Egyenlőre azonban épp elegendő a fizikai sebzés, nem tervezzük tovább növelni (sőt, az erő szorzón lehet, hogy egy nagyon picit még finomítunk is).

Ha az elnyelés leszedi a sebzésemet 1-re akkor a blökim is 1-et sebez, viszont ha nem találom el akkor várható sebzést okoz ami sok száz sebzés!


Ez nem Így van, komolyan elővettem a kérdést! Ma 1 órát rászántam, és sorról sorra végignéztem a Baraty által írt kódot, és megnéztem egy csomó csatának a debug értékeit, és úgy tűnik, minden rendben van! Amiről írtatok, az kb. így nézhetett ki:
Eltaláltátok az ellenfelet, és a fegyverre meg az erőre is minimumot dobott a gép - ezért 1 lett a sebzés elnyelés után. Egy másik esetben - épp akkor, amikor nem talált a támadás - ugyanezek a random számok nagyobbak lettek. Ha a második esetben is talált volna, akkor nem 1-et sebeztél volna, hanem sokat!

Az elnyelés a játékos össz elnyelése, (személyi pajzsa), miért csökkenti a sima és a blöki sebzést is?


Ez nézőpont kérdése. Én azt mondom, hogy az állat sebzése 25-70%-a (állatok számától függően) a te sebzésednek. A te sebzésed úgy számolódik, hogy sebzés-ellenf. elnyelése. Az állatoknál az elnyelés még 1x nem vonódik le. Egyszerűen csak a te végső, számitott sebzésednek a 25-70%-a.

Az állatokat nem éri meg lecserélni magasabb szintűre, eddig a morál volt az ösztönző erő, de mióta a kalandok hemzsegnek a moráltól, azóta sajnos ez is megszűnt.


Egyszer eléggé megbolygattuk már az állatokat, szerintem most már jól elvannak, hagyjuk őket békén, ha nem cserélik őket folyton az emberek, hát nem cserélik...

Ha egy játékosnak nagyon gyenge ereje van, akkor az állatok is keveset sebeznek. Ha alacsony támadása de magas ereje van, akkor hiába nem talál, az állatok sokat sebeznek.


Ez igy van, ez is lehetőséget ad egyfajta taktikázásra. Ahogy írtam, az állatok a fizikai sebzés "meghosszabbításai" - de csak a sebzésedtől függnek, a támadásodtól nem!
Erről már bölcselkedtem valahol, talán egy másik topicban. Egy ilyen játékban alapvető cél, hogy a játékosok között ne alakuljon ki túl nagy különbség, azonban lehetőséget kell adni a jobban taktikázóknak arra, hogy előnyre tegyenek szert. A számokat elég jól belőttük (más hasonló játékokhoz képest), de a játékosok leleményessége nem ismer határokat Minden rendszernél lehet egy még tökéletesebbet alkotni, de egy már jó ideje működő rendszert megváltoztatni sosem szerencsés, mert az embereket a változás jobban zavarja, mint a tökéletlenség (amihez már alkalmazkodtak).
Prisma, alapvetően nem fogsz tudni meggyőzni, de nem érzelmi okokból. A játékrendszert csak akkor piszkáljuk, ha bugot találunk, vagy ha a játék egyensúly komolyan fenyegetve van. A tp tömésnél nem az történik, hogy egy játékos jelentős előnyhöz jut, vagy valakinek a játékát ellehetetlenítik. Mindössze annyi történik, hogy a legerősebb relatív erőt adó taktika hatékonysága csökken egy kicsit. Ha pl. egy játékban van 3-mas, 6-os és 12-es hatékonyságú taktika, akkor nem jelent problémát az, ha bizonyos esetekben a 12-es taktikából 11-es lesz, ez még nem fenyegeti a játékegyensúlyt.A tömő játékosnak nincs sikerélménye, tehát sokkal hamarabb felhagy ezzel, mint gondolnád. Elég, ha az esetek többségében el tudsz tőle bújni, és már kezelted is a problémát.

Valójában, az egész kezd affelé hajazni, hogy a TP annyira káros, hogy a játékból teljesen ki kéne venni, vagy legalábbis legyen egy opció, hogy csak akkor kapjál, ha akarsz... Ez szerintem eléggé nevetséges, lássuk be.

Idézet: Jeriko - 2009.12.01. 11:44:22
De megvan a tökéletes megoldás: a portyában kapott TP függjön a szerzett LE-től. Ha nulla LE-t szerzel, legyen a TP is nulla. Ha meg 1000-et szerzel, akkor sokszorozódjon a szerzett TP is, ha még többet, akkor még jobban. Ez tökéletesen megoldja a problémát, és a LE/TP arányt is rögzíti. Úgy érdemes belőni, hogy portyával mondjuk 2-3-szor olyan LE/TP arányt lehessen elérni, mint vadászattal.

Erre már mi is gondoltunk, de ez nem megoldás. Egyrészt, minden pók karakter erre azt fogja mondani - jogosan! - hogy a portyázás mostantól akkor vadászat2 lett. Másrészt, azért a 0 TP 0 LE-s portyákkal tolod a kínzókamrát, fejleszted az állatokat, csinálod az ismételhető küldiket... És máris fellép egy újabb mutáció, a pókok új generációja
Dátum: 2009.12.01. 14:44:22
Amíg a Végzetúr magyar nyelvterületen hatalmas siker lett, a nemzetközi verzió sikere sajnos elmaradt, egyszerűen nem tudtunk elég játékost gyűjteni. Míg Magyarországon széles kapcsolatrendszerrel és ismertséggel rendelkezünk, így a játék népszerűsítése nem okozott gondot, addig nemzetközi szinten gyakorlatilag semmilyen kapcsolatunk nincs, játékosokat kizárólag fizetett hirdetés útján tudtunk toborozni, de ez sem volt igazán hatékony. Épp ezért most a segítségeteket szeretnénk kérni. Tudom, hogy sokan közületek külföldről játszanak, de biztos, hogy a magyar játékosok között is vannak olyanok, akik játszanak, fórumoznak külföldi oldalakon, esetleg van közvetlen kapcsolatuk weboldal üzemeltetőhöz.
Mit kérünk és mit tudunk felajánlani?
Ha úgy érzed, segíteni tudsz:
Regisztrálj be egy karaktert a doomlordba (www.doomlord.net) egy létező email címmel, játszani nem kell vele.
írj nekünk egy emailt az info kukac vegzetur pont hu címre. Subject legyen doomlord segítség. Írd meg, hogy milyen külföldi weblapokon / fórumokon más módon tudod a játékot népszerűsíteni, és milyen usernévvel regisztráltál be, valamint a Végzetúrban milyen világon milyen karakterrel játszol.
Rakd ki az ajánlói linkedet (a doomlordos karakterszámmal, recommendations gomb) a fenti helyekre. A legjobb, ha valahova esetleg ismertetőt is tudsz írni (a játékleírás és egyéb infók szabadon felhasználhatók az angol oldalról). A leghatékonyabb játékok fórumában írni, vagy játékokkal foglalkozó weboldalon írni.
Az ajánlási rendszer az általad beajánlott játékosokat automatikusan rögzíti. Ellenőrizni fogjuk, hogy a felsorolt oldalakon megjelent-e a játék linkje, valóban jöttek-e látogatók onnét, és a regisztrált IP-k valóban külföldi játékosok-e (és nem egy anonym proxyn keresztül lépnek be). Havonta egyszer minden új külföldi játékosért, aki eléri így a 2. szintet, jóváírunk a számládon 2 őskövet. Ezenfelül a játékosok befizetései után is a 10% jóváíródik a számládon, amit szintén átkérhetsz a magyar karakteredhez.

Ami fontos: ez nem egy automatikus folyamat, mindenképp szükség van egy új, különálló doomlord regisztrációra és a kezdeti bejelentkezésedre nálunk, hogy részt veszel ebben, mivel ez a normál ajánlási rendszernél jóval jelentősebb bónuszt ajánl fel. Szeretnénk, ha a résztvevőket tényleg a segítő szándék vezérelné, és nem a visszaélési lehetőségeket keresnék (amit nyilván mindig lehet találni).

Mindenkinek előre köszönöm a segítséget, és ha bármilyen további javaslatotok van, szívesen látjuk emailben vagy itt, a fórumon!
Eddigi tapasztalatom alapján ha egy tárgyat kiveszünk, gyengítünk az nagyon negatív visszhangot kelt. A maximum amire lehetőséget látok, és már korábban is beszéltünk róla, hogy erőforrásért megvásárolható tárgy, amit fel kell venned - egy tápos tárgy helyére -, és így kivédheted a büntetőt vagy csökkentheted a hatását. Vagy mondok még jobbat: a büntető hatását csak akkor negálja, ha minimális vagy 0 LE-t zsákmányolsz, ekkor viszont növeli a portyáért kapott TP-t is.

Egyébként szerintem baromira nem mindegy, hogy a büntető 100, 50 vagy 10% eséllyel vesz el csp-t. A CSP nem más, mint LE + TP. Tekintsük először a TP-t. A játékosok túlnyomó többségét ennek elvesztése nem izgatja, ez csak az élmezőnyben probléma. De ha csak ennél a szűk rétegnél gond ez, akkor őket egyformán érinti! Tökmind1, hogy te buksz pár csp-t, az a pár ember, akivel versenyben van, ugyanígy jár. A LE már más tészta, viszont minél kisebb eséllyel buksz, annál kevesebb LE-ről beszélünk. Birkának abban igaza van, hogy nem feltétlenül jó, ha a portya győztese a végén LE hátrányba kerül, ezért is volt a fenti javaslatom.
Jerikó elég jól összefoglalta, a tp tömésel kapcsolatban egyetértek vele. Ahhoz, hogy valaki ezt a taktikát alkalmazza, nagyon ki kellett "akasztani". Farmoltad, farmoltad, kért, könyörgött, és még mindig farmoltad... Egy pvp játékban jó, ha azért valahogy vissza lehet vágni, és a tp tömés szivatás jellege kb. a bolhacsípés szintjén mozog. Ha naponta 30-45 portyád van, akkor abból épp elég TP-t kapsz amúgy is még akkor is, ha nem vadászol egyáltalán. Felfoghatod úgyis, hogy ingyen, portyapont költése nélkül tudod az állataidat fejleszteni. Ráadásul ahhoz, hogy számottevő TP-t tudjon így adni, felülről kell támadnia, tehát nemhogy 15, hanem 30-40% alatt is el tudsz bújni. (Ha jól emlékszem, a pók karik azt szokták válaszolni a lefarmolt áldozatoknak, hogy az ő hibája, miért nem maradt 15% alatt... ugye ezt a tömő kari is mondhatja a pók "áldozatnak", miért nem maradt 40% alatt...) Azt pedig senki ne mondja, hogy a te sok hónap alatt fejlesztett karakterednél magasabb szintű karaktert csak úgy direktbe fel fejleszt valaki 1. szintről csak azért, hogy veled kitoljon.
Huh, Birka, úgy látom volt pár peches portyád... Nem tudom, milyen karakterből indulsz ki, de:

Idézet: Birka - 2009.11.29. 18:10:32
A lélekszívás miatt nincs "normál" portya jutalom

Nem igaz...

Idézet: Birka - 2009.11.29. 18:10:32
Esély nincs még pók karival se védekezni 6-9 szintről jövő ütések ellen

Látok pók karikat akik 6 szinttel felfele farmolnak...

Idézet: Birka - 2009.11.29. 18:10:32
Aki még nem kh-s, de már nem VF-es (V1 70. szint környéke), annak csak a vadászat maradt, annyira szétnyúlt a mezőny

Lefelé támadva mindenki tud célpontot találni (még a nem prémiumos háromnaponta 1x belépők is...)

Idézet: Birka - 2009.11.29. 18:10:32
0-lés portyák is vannak, míg 0-ás vadászatnak híre nincs

1 év után csodálkozol rajta, hogy a portyából néha 0 LE jön? Ha ez előfordul, na és, a kínzókamra és az állatfejlődés akkor is ott van...

Idézet: Birka - 2009.11.29. 18:10:32
-Ha sok embernek lesz büntetője, akkor a 0 lé mellé -1 csp is garantálható a portyában?

Ha mindenki büntetővel rohangászik, egy ujjmozdulat lesz betenni egy olyan tárgyat, ami csökkenti a hatását. De amíg alig valaki használja, azt mondom, talán mégsincs igazad.

Idézet: Birka - 2009.11.29. 18:10:32
A jelenlegi rendszerben előfordul, hogy a vesztes "nyer" a csata végén

Újabb "fúj ronda lélekszivás" felvetés... Azért sem érzem fairnek a lélekszívás boncolgatását, mert erről már megbeszéltük, hogy az új lélekgyémántos páncélok és pajzsok további lsz védelmet fognak adni.

Idézet: Birka - 2009.11.29. 18:10:32
Iszonyatos sebződések vannak, a sebzés nem lineálisan nő, míg a maxhp sajnos igen!

Akkor segítek: a maxhp a szinted és egészséged szorzatából számolódik. Nem éppen hívnám lineárisnak...
Dátum: 2009.11.30. 22:26:26
Lehet elmélkedni arról, hogy mit lehet, és mit nem lehet. A "problémás" játékosok MINDEN cselekedetét loggolni szoktuk, ha valaki nekiáll scripttel nyomkodni egész éjjel a támadást, és ezt észrevesszük, annak bizony röpül a ban... Ha hiszitek ha nem, azok akik sok-sok hónapot és pénzt ölnek egy ilyen játékba, nem feltétlenül fogják ezt megkockáztatni.
Arról, hogy a támadás link mennyire egyszerű, erről már a hajnalok hajnalán beszélgettünk Barattyal, azt mondta nekem, hogy tök mind1, hogy így oldja meg vagy másképp, scriptelni mindenképpen lehet. Ez persze igaz, de ha nem ennyire nyilvánvaló a dolog, akkor kevesebben képesek rá szóval ez ügyben lehet, hogy teszünk valamit.
Viszont meglepő amit látok a szavazással kapcsolatban. Létezik, hogy a többség preferálja a jelenlegi rendszert? Ha ez az eredmény marad a szavazás végéig, természetesen nem fogok olyan változást csinálni, ami a többségnek nem tetszik, de a probléma akkor továbbra is fenn fog állni, más megoldást kell találni. Lehetőség van sok, az egyik felvetés az volt, hogy 15% alól való kijövéskor legyen valamennyi ideig "védett" a karakter, de akár berakhatunk egy lélekgyémántért megvehető relikviát, amely megakadályozza, hogy a tp-det lássák kristálygömbbel (akkor nem nerfeltünk, csak belementünk egy rakéta-ellenrakéta játékba).
Mindenesetre megvárjuk a szavazás végét előbb...
Dátum: 2009.11.30. 22:10:01
Olvastam, hogy bedőlt a Sciennet... remélem közületek nem lépett be senki nagy pénzekkel.
Dátum: 2009.11.29. 23:03:03
Igen, az aukciós tárgyakat hétfőn írjuk be.

A +5%-ot reggel kiírjuk hogy pontosan hány órától fog élni.
Dátum: 2009.11.29. 12:41:56
A kristálygömbbel kapcsolatban nyitottam egy új topicot:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,268.0
Inkább oda írjatok erről, ez a topic azért mégiscsak a VU taliról szól elsősorban, és nem egyetlen játéktechnikai kérdésről...
Dátum: 2009.11.29. 12:40:27
Nyitok egy külön topicot a témának, mert nem akarom, hogy a VU talis topic pár ember szétoffolja ezzel. Tehát a tényállás a következő:

1.) A kémkedéssel megnézheted egy karakter adatait, beleértve a TP-jét és a kvíz válaszok számát. Használati költsége 30 VP és óránként 1x használható.
2.) A kristálygömb a használati költséget 1 percre és 10 VP-re csökkenti.
3.) A kristálygömböt valakire 2x egymás után használva pár perces eltéréssel, azonnal megállapítható, hogy vadászik-e vagy sem. Ha 15% felett van, akkor bingó, lehet ütni rögtön, ha nem, akkor másodperc pontosan kiszámítható, mikor lesz 15% felett, és mivel neki 2-3 kattintásba kerül "leveretni magát" ilyenkor, plusz a böngésző és a szerver közti szinkronizáció további 1-2mp eltérést okozhat, aki folyamatosan kattintgatja ilyenkor rá a portyázást, az biztosan előbb fogja megtámadni. A győzelem is garantált, hiszen ha valakit 15%-kon ütsz, a kivégzésre bizton számíthatsz.

Ahogy a másik topicban leírtam, a játékban eddig bármilyen metódust találtunk, amivel pusztán adatok lekérésével teljes bizonyossággal megállapitható volt valakiről, hogy vadászik-e, és ha igen, mennyi ideje, azt megszüntettük. így lesz ez most is. Ez nem a portya "nerfelése", a kristálygömbnek nem ez volt a célja. A teljesség kevéért azért kiírok egy szavazást előtte.

A javasolt változás tehát annyi, hogy megszüntetjük azt a bugot, miszerint a kémgömb nem a 8 órás késleltetett kvíz állapotot irja ki, hanem az aktuálisat, és a pontos TP érték helyett csak egy körülbelüli érték jelenik meg (8 órás késleltetett, vagy valós érték+rnd), ha ez nem megvalósitható, akkor a TP csík egyáltalán nem fog megjelenni kémgömbözésnél.
Dátum: 2009.11.29. 09:59:32
Idézet: Őrmester - 2009.11.29. 06:08:55
A találkozón vásárolt őskövek mikor kerülnek jóváírásra?

Hétfőn.

Kompenzáció a kristálygömbre: ezt nem gondolod komolyan, ezzel az erővel azt is kérned kellene, hogy vonjuk le az összes LE-t, amit így szereztél... Egyébként jobb ha tudod, az aukciós bérlet is nerfelve lett vmilyen szinten, amikor bekerültek a fókuszkristályok: ugyanis ezekre nem működik a bérlet, tehát 33%-kal csökkent a táp, amit adott. Szerintem ezt a vitát MOST zárjuk le, mert addig fogod itt mondogatni, hogy csak és kizárólag az a 2-3 ember tud portyázással LE-t szerezni, akinek van kristálygömbje, hogy magad is elhiszed... Egyébként, ha azt mondod, hogy a taktikád ezen áll vagy bukik, és ez a tárgy tette lehetővé, hogy a normális LE-nek sokszorosát szerezd, akkor te magad igazoltad, hogy a tárgyat irreális előnyt ad, és nerfelni kell.
Dátum: 2009.11.28. 22:42:21
Köszönjük szépen az összefoglalót, Birka, nagyon frappáns volt!

Tényként mondjuk csak azokat a dolgokat kéne kezelni, amik bekerültek, de nagyjából egyetértettünk mindenben, azt hiszem.

Remélem mindenki jól érezte magát! Nekem nagyon jó érzés volt a sok kérdés és érdeklődés, igaz, hogy a hangom a végére teljesen elment de annyi baj legyen az aukciót még (épphogy) sikerült azért végigcsinálni. Remélem fél év múlva még többen eljönnek.

A kémgömbbel kapcsolatban kérdeztek itt páran. A játékban alapvető cél volt, hogy ne legyen SEMMILYEN mechanizmus, amellyel egyértelműen látható támadás nélkül, hogy ki vadászik. (Ennek oka asszem elég egyértelmű, ha van ilyen mechanizmus, akkor attól a pillanattól kezdve a portyázás scriptelhető, automatizálható stb). Épp ezért szüntettük meg a kviz számolás valós idejű updatelését a karakterlapon és toplistán és igyekeztünk más hasonló metódusokat is kivédeni. A kémgömbös relikviának nem az volt a célja, hogy meg lehessen vele állapitani, hogy ki vadászik, és ki nem, és ki az aki most lép ki 15%ból egy csomó LE-vel, hanem hogy gyakrabban lehessen használni a kémgömböt. Annyi bizonyos, hogy a kémgömb nem fogja a TP-t kijelezni.
Igen, Let, nagyjából arról van szó, hogy vonjunk be a háborúba mindenkit (ha közben tudjuk, az időráforditást is csökkentsük), és ha ez sikerül, akkor lehet csinálni egy újfajta jutalmazási rendszert is.

Egyébként amikor megoldást keresünk, lehet, hogy visszafelé kellene gondolkodni. Venni néhány esetet, és megnézni, hogy mit szeretnénk, az új rendszer mit hoz ki, ki nyerjen.
1 db 60-as karakter egy 10 fős, 50-es szövi ellen
3 db 57-es karakter 7 db 54-es karakter ellen
stb.
a segítő kéz kiterjesztése is jó ötlet. Esetleg lehet olyasmit, hogy egy mini-olimpiát vívnak egymással a 2 szövetség tagjai. A csatákat teljes ÉP-ről kezdik, de csaták között nem gyógyulnak fel. Azzal a csavarral, hogy előtte mindenki dönthet, hogy részt vesz benne, vagy segítő kezet ad valakinek. Mindig kiválasztunk 2 ellenfelet, aki 1 ÉP-re kerül, az kiesik. Ez addig folyik, amíg az egyik szövi tagjai el nem fogynak. Példa a fentire:
1.) a 60-as megy, ahogy van, a 10 50-esből 9 segítő kezet ad a tizedik társuknak, aki így valószínűleg megveri az ellenfelét
2.) itt már több taktikázási lehetőség van, ha az egyik szövi 1 segitő kezekkel tuningolt szuperkaraktert állit fel, azt lehet, hogy a másik szövi szép apránként leveri.
A dolog mindenesetre elég komplex ahhoz, hogy ne legyen abszolút nyerő stratégia, kicsit számít a szerencse is, hogy ne lehessen a kimenetelt előre megjósolni.