Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Mortimer: a páncélok cirka feleannyi LGY-be kerülnek, mint a hasonló szintű csizmák. Egy kicsit tudok még csökkenteni, de ha sokkal lejjebb veszem az árat, akkor az LGY költség elhanyagolható lesz, és bekerült egy pár erősebb páncél kevesebb LE-ért. Gondolom te az LGY költségét azért felelteted meg LE-nek, mert abból indulsz ki, hogy az emberek LE-ért veszik a kristály italokat. Ne felejtsd azonban el, hogy LGY-t effektive LE költség nélkül is lehet szerezni, ismételhető küldetésekkel és a portyapontos itallal. Igaz, a kalandok során van LE és ital költség, de ezeket átlagban a csaták visszahozzák. Szóval ezt a dolgot elég nehéz igazságosan belőni, hogy mindenki elégedett legyen.

Egyébként az LGY-s tárgyaknál az a cél, hogy egy játékos ne tudja mindet megvenni, válogatnia kelljen...

Jerikó KH-s fejtegetével egyetértek.
Bekerültek a játékba lélekgyémántért vásárolható páncélok (80. szinttől).
Dátum: 2009.12.03. 15:38:50
Beraktuk, hogy a lélekszívás védelem képesség a varázslatok lélekszívását is csökkentse bizonyos mértékben.

Bekerültek a játékba lélekgyémántért vásárolható páncélok (80. szinttől).
Dátum: 2009.12.03. 12:37:14
Király, köszönjük!
Dátum: 2009.12.03. 12:35:58
A mostani változás nem befolyásolta jelentősen a fizikai sebzést. Konkrét képletet nem akarok írni, de a dolog valahogy így néz ki:

Régen a sebzés képlete: fegyver + erő volt.
Bekerült a fegyver + erő * erőszorzó.
Most az erőszorzó változott kis mértékben. 90. szintig nagyjából ugyanaz maradt, 90. szint fölött csökkent a szorzó cirka 20%-kot.

Ami egy érezhetőbb változás, hogy az állatok nem öröklik a kritikus sebzést. A kritikus sebzés a fegyver sebzését duplázza, az egyszerűség kedvéért mondjuk azt, hogy a fegyver és erő sebzés kb. ugyanannyi. Tehát a kritikus - ha bejön - nagyon nyers becsléssel +50% sebzést jelent találat esetén. Szintén nyers becslés, ha azt mondjuk, átlagosan 50%-ban ütsz kritikust, akkor ez összességében +25% sebzés. Az állatok 25-70% plusz sebzést jelentenek, számoljunk átlagosan +50% sebzéssel. Az állatok találati esélye statisztikailag valamivel nagyobb, mint a játékosoké, de a kritikust csak akkor öröklik, ha a játékos is talált, ezért jobb becslés a +35%. 0.35 x 0.25 = 0.087, azaz cirka 8-9% sebzéscsökkenést jelent az, hogy az állatok nem öröklik a kritikust (persze ez egy teljesen spekulativ becslés, de közelítésnek alkalmas).

A lényeg, hogy a felvetésre, miszerint a sebzés "balance"-nak köszönhetően átbilent a mérleg a fizikai sebzés javára, most viszont visszabillent a mérleg, megint túl erősek lettek a varázslatok, a válaszom az, hogy ez lehetetlen, mivel csak kis mértékű változás történt, cirka 10% körüli. Ha másképp érzed, az inkább egy-egy konkrét csatának a random eredményeinek köszönhető, nem a változásnak.
Dátum: 2009.12.03. 11:20:11
Irok akkor erről egy rövid összefoglalót, hogy mire jutottunk a VU talin (és miért):

1.) a kvizmedál eladhatóságát megszüntetjük. Aki betápolta a 12-t, elég előnyt szerzett, adjon lehetőséget a többieknek is az érvényesülésre.

2.) A jelenlegi 3-2-1 medál dijazás helyett az első 7 helyezett (akinek még nincs 12 medálja) fog 1-1 medált kapni. így többen tudnak jutalmat szerezni, és nem jelent akkora előnyt az első helyezés.

Ami még felmerült:
- Rövidíteni a válaszadási időt, hogy ne legyen idő adatbázisban keresni. Sajnos, ez nem működik, mert van, akinek lassabb az internet kapcsolata.
- A kérdéseket grafika formájában kitenni, hogy ne lehessen cut&paste-tel kimásolni, ill. scriptnek felolvasni. Ezzel az a baj, hogy nagyon brutális terhelést jelentene a szervernek, mind a 200ezer kérdést grafikaként tárolni. Ráadásul a problémát alapvetően nem oldja meg, mert a kérdéseket nem sokkal rövidebb idő alatt (egy gyors gépelőnek) be is lehet írni.
- A kvizolimpián csak az elmúlt 2 hétben feltett kérdések szerepeljenek. Ez túl kevés kérdés lenne, lenne olyan, aki az első másfél napot csak a kérdések összegyűjtésével tölti, és amikor teljes a kollekció, akkor álna neki a fő karakterével.
- A kvizolimpia mindenkinek egyszerre egy időben legyen, előre meghatározott kérdésekkel. A szerver összeomlana a terheléstől, és nem mindenki érne rá abban az időpontban.
- A kvizmedált mindenki kapja meg, aki 50 kérdésre válaszol. Ezzel szerintem valójában bátoritanánk az adatbázisok használatát, hiszen az idő nem számítana. Mostani formájában amelyik kérdést jó eséllyel tudom, azt bejelölöm, nem keresgélek, mert az idővel futott versenyben az lesz a nyerő, akinek minél kevesebb kérdést kell előkeresnie (és így azért csak számít a tudás).
- tiltsuk az adatbázisok létrehozását. A legismertebb adatbázis fenntartójával megbeszéltük, hogy a kvízolimpia ideje alatt a kérdések csak 1 perces késleltetéssel érhetők el (köszönet érte!). Ha tudtok más, hasonló adatbázisról, kérlek jelezzétek nekünk, hogy kapcsolatba tudjunk lépni az üzemeltetővel.
- Mindenki kapjon egy kvízmedált, aki legalább X ezer kérdésre válaszol. Érdekes ötlet, de ezzel megszűnne a kvízolimpia értelme.
Oké, Jerikó, értem. Tehát, summa summárum, a büntető talán nem olyan égető probléma, de ha rakunk be ellene tárgyat, akkor az mindenképpen slotot foglaljon és ne adjon mellette túl sok egyéb tápot, ezt én is igy gondoltam. A szavazásnak igy tényleg nincs értelme, a nem büntetősök leszavaznák a büntetősöket... A dilemma az én részemről csak annyi, hogy akármit is csinálunk, sok elégedetlen embert szülhet. Maga a tárgy hogy kerüljön be, erre van elég egyszerű megoldás, berakunk egy nem túl drágán megvehető lélekgyémántos tárgyat.
Idézet: Ricardo - 2009.12.03. 10:31:06
Egy fizető játékos ilyen posztot vár el. Nem szarkazmust és ironiát.

Ebben igazad van, sajnos a státuszom egyben olyan "hatalommal" is jár, hogy bármit írok, annak súlya van, még akkor is, ha nem szeretném. Nem egyszer fordult már elő, hogy egy elejtett mondatomat egy év múlva is hivatkozásként emlegették, szóval tényleg alaposan meg kell válogatnom, mit írok és hogyan. Sajnálom, nem akartalak megsérteni, a postom egyetlen célja az volt, hogy rávilágítsak, a kompenzáció iránti igényed - még ha erre lenne is lehetőség - mennyire nem jogos, az irónia pedig azért volt, mert úgy gondoltam, ezzel te is tisztában vagy. De nem akarom tovább ragozni a témát. Nem vagyok egyébként benne biztos, hogy jobban járnátok vele, ha helyettem egy ügyfélszolgálatos válaszolna, mérhetetlenül udvariasan, de végtelenül tudatlanul - mint egy t-comos telefonos kisasszony...

Idézet: Endyr - 2009.12.03. 10:34:34
Mas jatekokban van, h a torles konfirmalasa utan csak 72 ora mulva tortenik meg a tenyleges torles.

Sok esetben van olyan, hogy valaki a törölt karakter helyére másikat akar csinálni. És ha azt akarja, hogy a karakter ugyanahhoz a "számlához" tartozzon, ugyanazzal az emaillel kell létrehoznia, ezért nincs itt ilyen várakozási idő. De tényleg van "defibrillátor", szóval ez nem szokott akkora gond lenni.
Nem hiszem, hogy meg tudnék felelni minden elvárásnak, nem is ez a cél. Ha nem válaszolok személyesen minden egyes felvetésre, postra, az is probléma. Ha robotként, csak a felhasználási feltételeket ismételgetve (elfogadtad, hogy a játékban néha történnek változások, reklamációdnak sajnos nem tudunk helyt adni stb.) válaszolok, az is szúrja mindenkinek a szemét. Ha emberként elmondom az őszinte véleményemet - úgy, ahogy bárki más itt a fórumon! - nyilván lesz, akit ez is zavar. Naponta kapok elég durva sértéseket a fórumon (nem kell messzire menni - ld. pl. Genocide hozzászólását itt), néha talán én is megengedhetek magamnak némi szarkazmust vagy iróniát - enélkül elég nehéz lenne az előbbieket elviselni. És inkább azért töröljön egy ember, mert egy hosszas vita után sem sikerült az akaratát teljes mértékben érvényesítenie, minthogy ötven másik azért, mert meg sem hallgattam őket. A "kristálygömbnek köszönhetően mindig látom, hogy vadászol, és elviszem a fele LE-det" probléma rengeteg játékos játékát lehetetlenítette el, nemcsak a találkozón kaptam ezzel kapcsolatban számos panaszt, hanem már a megelőző hónapokban is nagyon sok levél jött, lépni kellett, és szerintem megtaláltuk a mindenki számára legelfogadhatóbb kompromisszumot. Már ezerszer leírtuk, hogy egy folyamatosan fejlesztett játéknál elkerülhetetlen, hogy visszamenőleg dolgok néha változzanak, és ezért képtelenség a vélt vagy valós veszteségek miatt kompenzálgatni. A dinamikusan fejlődő játéknál nemcsak az a játék része, hogy megtaláld az optimális stratégiát, hanem hogy képes legyél a változásokhoz alkalmazkodni. Megteszünk mindent azért, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk, nekünk is az a célunk, hogy a játékot mindenki élvezni tudja.

Idézet: Kocos - 2009.12.02. 17:43:22
Miklos: miutan ezt a problemat ilyen frappansan elrendezted, az idomitos sebgyogyitos felvetesemre is reagalnal?

Sajnálom, azért nem reagáltam, mert nem láttam sok értelmét. Természetesen a játék bármely aspektusát lehetne automatizálni, hogy a gép játsszon helyetted, nemcsak a VU-ban, hanem itt is, de ezzel végső soron maga a a játék szűnik meg.

McPaul: köszönöm az észrevételeket, az LGY költségeken itt-ott lehet csökkenteni, pont ezért raktam fel a listát előre, igazad van, az idomítós tárgyat könnyebben megszerezhetővé kellene tenni. A top kariknál a próba képlet tökéletesítése folyamatban!

Idézet: Otoaak - 2009.12.03. 08:39:19
Másrészről viszont ezzel a porbléma továbbra sincs a legkevésbé sem megoldva, a visszaszámlálás késését jó lenne már végre a védekező fél előnyére átbillenteni a támadó helyett.

Ezt elővesszük majd a következő körben, nem felejtettem el, de egyenlőre úgy érzem már ebben az ügyben is eléggé magasra lettek az indulatok korbácsolva.
Ez nem a cég filozófiája, hanem az én magánvéleményem...

Szerintem ne azon rágódj, hogy egy vita során nem tökéletesen az történt, amit te akartál. Ilyen az emberrel néha megesik, velem is elő szokott fordulni. Örülj inkább annak, hogy az eredeti verzióhoz képest (a tp csík egyáltalán, senkinél nem kerül kijelzésre) egy nagyságrenddel kedvezőbb eredményt sikerült elérnetek. Tudod: a pohár nem félig üres, hanem félig tele van...
Idézet: S0laris - 2009.12.02. 14:20:00
én megkönnyíteném (egy további relikviával) a fertőzés leküzdését azoknak akik nagyon előrehaladott állapotban, vagy maxon vannak.

Igen ezen én is gondolkodtam, hogy berakni egy, az 50%-ra csökkentő effekthez hasonló dolgot.

A kristálygömbön kár sírni, ez a relikvia lélekgyémántba és őskőbe kerül, a játékosok nagyobb része nem fizetős, tehát nincs ősköve, és a 2000 LGY összegyűjtése sem annyira egyszerű. Ja, és magának a kristálygömb működése NEM változik, továbbra is kijelzi a TP-t: csak lesz olyan relikvia, ami ezt akadályozza. De ha a fórumozók megszavazzák, akkor kivételt teszünk veled, Ricardo (de csakis veled!) a VU történetében először és utoljára, és leveszem tőled azt a (hány millió?) LE-t, amit nem tudtál volna nélküle megszerezni, és a kristálygömbödet visszacseréljük a 180 aranydukátra, amiért vetted. Ha tényleg ezt szeretnéd, kérlek, panaszkodj továbbra is a kristálygömb miatt...
Dátum: 2009.12.02. 17:05:51
Felkerült egy cikk beholder oldalta a taliról, itt megtalálható többek között a totók megfejtése, és az is, hogy melyik világon mit vittek a VU aukción:
http://www.beholder.hu/?m=hkk&cikk=15617
Dátum: 2009.12.02. 13:22:25
Mikulásajándék Baratytól: ha az állatod kijön a kennelből, akkor besárgul az Állatok gomb.
Hamarosan a következő, LGY-ért megvásárolható relikviák fognak bekerülni. Azért írom fel a fórumra, hogyha valaki hibát lát bennük, az még lőhet egy utolsó torpedót (bár a ti javaslataitok kéréseitek alapján készült a lista, de sosem lehet tudni).

Részleges tudatpajzs
Szint: 40
Tipus: relikvia
Ár: 2000 LGY, 5 őskő
Hatás: Ha kémgömbbel vizsgálnak, a tapasztalati pontod nem fog látszani.
(Jóval kultúráltabb megoldás mint a kristálygömböt nerfelni, így ez nem lesz mindenkinek, hiszen szintkorlátja van, és nemcsak LGY, hanem őskő is kell hozzá.)

Bestiák könyve
Szint: 75
Tipus: relikvia
Ár: 10000 LGY, 20 őskő
Hatás: Az idomítás és sebgyógyítás ideje 20 percre csökken.
(A javasolthoz képest jelentősen csökkent az LGY ár, hogy könnyebben megszerezhető legyen)

Barátság karkötő
Szint: 80
Tipus: relikvia
Ár: 15000 LGY, 20 őskő
Hatás: A szövetségedben bárkinek adhatsz segítő kezet, szinttől függetlenül, és a segítő kéz nem múlik el rólad, ha alacsonyabb szintűt támadsz.
(A javasolthoz képest jelentősen csökkent az LGY ár, hogy könnyebben megszerezhető legyen, viszont aránylag magas szint kell hozzá, hogy "rabszolga" karikkal ne lehessen exploitolni)

Feketepiaci tagság
Szint: 90
Tipus: relikvia
Ár: 20000 LGY, 20 őskő
Hatás: Kereskedelmed maximuma mostantól 180.
(A javasolthoz képest csökkent az LGY ár és a megszerezhetőség szintje)

Alkalmazkodás tekercse
Szint: 100
Tipus: relikvia
Ár: 30000 LGY, 20 őskő
Hatás: Ha 0-s fertőzésed van, eggyel több szakértelmet növelhetsz meg 5-tel, mint egyébként.
(Tudom hogy az eredeti kérés az volt, hogy bárki használhassa, ne csak a 0-s fertőzés, de sajnos ezt csak így tudjuk implementálni )
Dátum: 2009.12.02. 13:03:04
A módosítás elkészült:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.149
Most már akár találsz, akár nem, ugyanazt a képletet használjuk, így biztos nem lesz eltérés a két eset között. (Egyébként valóban volt differencia a két számításban, pl. a kritikus mellett a láthatlan, a horda és a védelem ital is módosította az állatok sebzését - csak ha találtál, bár a kritikuson kívül ezek nem voltak jelentős mértékűek).
Dátum: 2009.12.02. 13:00:04
Javítottunk egy programhibát. A toplistán és egy karakter leírására kattintva a statisztikáknál a kvíz és szerzett LE értékeknél 8 óránként frissülő értéket mutattunk csak, hogy ezen adatokból ne lehessen azonnal megállapítani, hogy valaki vadászik-e. Sajnos ez egy hiba miatt a kémgömbnél nem így volt, a kémgömb az aktuális értéket mutatta. Korrigáltuk.
Dátum: 2009.12.02. 12:57:58
Szeptemberben megváltozott az erősebzés képlete, az erősebzés kapott egy szinttől függő szorzót. Visszajelzéseitek alapján ezt a szorzót kicsit módosítottuk, csökkent egy picit.

Az állat sebzés számítását kis mértékben módosítottuk. Eddig, ha eltaláltad az ellenfeledet, akkor minden sebzés módosító (kritikus sebzés, láthatatlanság, horda módosító stb) kiszámítása után vettük a sebzés fix százalékát, és ez lett az állatok sebzése. Ha nem találtál, akkor ugyanúgy vettük a fegyver plusz erő sebzést, ugyanúgy levontuk belőle az elnyelést, viszont nem alkalmaztunk további módosítókat, és ebből a nyers sebzésből számoltuk az állatok sebzését. A kódot egyértelműsítettük, akár találsz, akár nem, a második módszert alkalmazzuk, tehát az állatok nem fogják a kritikus sebzést örökölni, minden esetben a (fegyver sebzés + erő sebzés - elnyelés) meghatározott százalékát fogják sebezni.
Számszakilag ennek egyetlen látványosabb eredménye lesz, ha kritikusat ütsz, az nem fogja az állatok sebzését tovább növelni.
Van itt egy pár oldalnyi hozzászólás, de végülis nem látom, mi lett a konszenzus... Kell büntető elleni tárgy? Adjon teljes immunitást? vagy csak csökkentse a hatását? Mindig működjön? Vagy ahogy javasoltam, csak akkor, ha számottevő LE-t zsákmányoltál? Aki gondolja feltehet egy szavazást is erről.
Dátum: 2009.12.02. 10:12:22
Köszönünk szépen minden ötletet és segítséget!

A rajzfilm egyébként mint marketing irdatlanul hatékony. Már a HKK-val kapcsolatban is álmodoztunk róla, hogy milyen jó is lenne egy HKK rajzfilmsorozat... Hogy a dolog miért nem valósult meg, nyilván kitaláltátok: az ilyesmi nem olcsó mulatság, egyetlen epizód elkészítése több millióba kerül, és legalább tizenakárhány részes sorozatot kell készíteni. Nem véletlen, hogy ezt a marketing eszközt csak olyan cégek tudják alkalmazni, amelyek az egész világon forgalmazzák termékeiket.
Dátum: 2009.12.02. 07:21:53
Idézet: Mortimer - 2009.12.01. 18:19:57
A többire csak egy mondatban: akkor sebzek nagyobbat, ha nem találok. Ezt azért nehéz megemészteni. Te tényleg logikusnak tartod?

Épp ezt irtam fent, hogy nem! Ha találsz, a sebzésed pl. 1 állat esetén X*1,25. Ha nem, akkor csak X*0,25.

Idézet: Ricardo - 2009.12.01. 19:10:21
Az bug vagy csak kényszerképzet, hogy például az epikusnál többet sebez az ember spellje, ha nála vannak az állatok?

kényszerképzet...

Mortimer: a számok stimmelnek. 499*0,7 az pontosan 350. A szélsőséget az elnyelésben és a sebzés szórásban kell keresni. Tegyük fel, hogy a sebzésed fegyverrel és erővel összesen a 200-600 tartományba esik. Ha az ellenfélnek van egy 240-es elnyelése, akkor te 1-360-ig fogsz sebezni. Erre a szórásra pont azért van szükség, hogy egy bizonyos intervallumon belül a gyengébb karakternek is legyen esélye nyerni (de ezt már a béta teszten tisztáztuk...)

Idézet: Mortimer - 2009.12.02. 06:06:02
Ha nem találok, akkor minek dob a gép a fegyverre és az erőre? Nem úgy kellene, hogy támadás, ezután eldől hogy az talál vagy nem talál, és ha talál, akkor dobja ki, hogy mekkora a sebzés?

Ahogy írtam, az állatok sebzését a te sebzésedből számoljuk. Ha nem találsz, akkor is valahogy ki kell számítani az állatok sebzését. Tehát egy fiktív sebzést ilyenkor is számolunk, ebből jön az állatoké.