Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2010.03.21. 22:51:42
Csinálunk ma egy rendszer frissitést, éjfél után, kb. 10 perc lesz.

Ilyen cronos probléma volt már korábban is, akkor is meg tudtuk oldani a problémát: a HT-re visszaadjuk a lerombolt szintet, a duplán vont dukátokat visszaadjuk.
Dátum: 2010.03.21. 21:16:37
holnap korrigáljuk ezt, ahogy irtam, vmiért 2x futott le a cron.
Dátum: 2010.03.21. 21:06:47
Ahogy írtam, ma délelőtt visszaálltunk az eredeti végzetúr szerverre, ki lett benne cserélve HD, de úgy látszik a probléma ezzel nem teljesen szűnt meg, a szerver sajnos ma este megállt egy fél órára, amiért elnézést kérünk. A rendszergazdánk azon dolgozik, hogy kideritse, mi lehetett ennek az oka.
Dátum: 2010.03.21. 15:08:34
A jelzett problémák valamilyen cron hibára utalnak. A cron felelős azért, hogy a naponta egyszer végrehajtandó dolgok jól fussanak le, gond akkor van, ha ez valamiért nem megy le, vagy kétszer fut le. Igyekszem minél előbb utánajárni a dolognak.
Dátum: 2010.03.20. 21:51:16
A holnapi leállás során visszaállítjuk az eredeti szervert.
Dátum: 2010.03.18. 13:52:32
Egy kisebb fejlesztéssel szeretnénk elérni, hogy a játék az elején, amikor még kevesebb lehetőség van, pörgősebb legyen, és igy jobban meg tudja fogni az új játékosokat. Nevezetesen, a dolog úgy nézne ki, hogy csökkentenénk a játék elején a vadászat idejét. A képlet valami ilyesmi lenne:

30 mp + szint* 30mp, de maximum 5 perc

Tehát 1. szinten 1 percig, 2. szinten másfél percig tartana a vadászat, 9. szinten érné el a maximális 5 percet. V4en gondolkodunk még, hogy legyen, azért annyira nem akarjuk, hogy rövid legyen a vadászat, hogy valaki a kvizkérdésre se tudjon válaszolni, ezért valószinűleg lesz egy minimuma a vadászat időnek (1 perc körül).

A másik terv az, hogy a játék elején a portyázás is kicsit pörgősebb legyen, úgyis napi 30 pp-t kap egy első szintű. Tehát az elején nem 2, hanem 5 portyázást lehet zsinórban ellőni módosító nélkül.

módosító nélküli portyázásszám:
6 - (szint/2 felf. kerekítve) (de legalább 2)
Tehát 1-2. szinten 5, 3-4. szinten 4, 5-6. szinten 3, 7. szinttől pedig 2 portyázást lehet egymás után módosító nélkül.

Illetve még egy kisebb módosítás, ami kezdő játékosoknak zavaró lehetett:

Ha kérdőív gombot rakunk ki, mellette továbbra is lehet majd a kvízre válaszolni.
Dátum: 2010.03.18. 12:37:16
Idézet: Kocos - 2010.03.18. 11:39:45
Ki lehtne rakni a kategoriakat felsorolo oldal linkjet valami folyamatosan elerheto helyre? Vagy esetleg mar van is?


Meg is van:
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=kviz_kategorizalas
Az oldalhoz nem kell bejelentkezve lenni, látható az összes kategória.
Dátum: 2010.03.18. 11:52:51
Idézet: Vaczakka - 2010.03.18. 00:18:59
Ez most egy kicsit érdekes lesz, de némi inkonzisztenciát vélek felfedezni ennek a fórum szavazásnak az eredménye, és Miklós pár nappal ezelőtti hozzászólása közt.

Én úgy látom, igenis akarták a játékosok a KH bővítést (legalábbis a szavazás eredménye azt mutatja), vagy esetleg lemaradtam volna egy másik szavazásról, ugyanebben a témában?


Nem mindegy, hogy egy szavazást a fórumon teszünk fel, amit a játékosoknak kevesebb, mint 10%-a olvas, és összesen 193 szavazat érkezik, vagy a játékon belül, ahol 6-7000 ember szavaz. Ráadásul a fórumozók az intenzivebb, aktivabb hc játékosok közül kerülnek ki nagyobb számban, ezért nem reprezentativ a minta. Én elhiszem, hogy a játékosok többsége, ha amúgy is van épp elég portyacélpontja, nem szeretné, hogy 15% alatt is ütögessék. Az energiahasznositás ilyen szempontból is jó volt, részben kiváltotta a KH iránti igényt, hiszen most már az egyébként 0-s célpontokból is lehet LE-t szerezni, márpedig ez volt a KH fő vonzereje.
Dátum: 2010.03.17. 19:13:39
Idézet: Jeriko - 2010.03.17. 17:35:41
Ha nem azt választom, amit a többség, akkor nem kapok semmit?
- Ha egy kérdés már kategorizálásra került, akkor már nem lehet kategorizálni és így LE sem jár érte?
- Mit jelen az "elegen értékelnek"? Ha értékelem, és utána 20 napig senki más (mert pl. ki sem osztja nekik a program), akkor nem fogok érte addig LE_t kapni?


A kezdeti terv szerint támogattuk volna azt is, hogy egy kérdés több kategóriába is kerülhessen, de ez rettenetesen elbonyolította volna egészet, a játékosok felé is, ezért az egyszeri választásnál maradtunk. Ha két helyre is sorolható, rakd oda, ahová jobban illik.
Az elegen értékelnek azt jelenti, hogy egy adott kategóriába Xszel többen rakják, mint bármely másba. A pontos számokat sajnos nem tudom, de ha van kb. 100ezer kérdés, mondjuk 15e aktív karakter, aki napi 20 kérdést értékel, és mondjuk egy kérdéshez átllagosan 30 értékelés szükséges, akkor 30*100e / (20*15e) = 10 napig tart az esemény. Az osztót valószínűleg fölébecsültem, tehát az "esemény" várhatóan 2-3 hétig fog tartani. Persze utána is kell majd kategorizálni az új kérdéseket, de az nagyon ritkán lesz már. De hogy a kérdésedre válaszoljak, az első néhány napban valószínűleg kevés kérdés lesz csak kiértékelve, de utána egyre több.

Idézet: Kjetil - 2010.03.17. 17:52:40
Gyorsításnál hogyan hat? Gyorsabb kvíznél fele annyi kérdést kapok, igy viszont kevesebb esélyem van erre a bónuszra.

Jó meglátás - erre bevallom, nem gondoltuk. Meg tudjuk csinálni, hogy gyorsitásnál a jó értékelésre dupla LE járjon.

Idézet: Craslorg - 2010.03.17. 18:38:52
- a kvíznél a kész gomb kerüljön a kategorizálás fölé (vannak akik nem akarnak a kategorizálással foglalkozni, viszont így most görgetni kell az oldalt)
- legyen olyan opció, hogy "rossz, hibás, törlendő kérdés", így ezzel is lehetne segíteni az adminok munkáját és írtani a férgesét. (erről volt szó korábban, ami támogatást talált)


Persze, a gombot át tudjuk helyezni!
Igen, ez is igy volt, de valaki javasolta, és végülis azt a verziót fogadtuk el, hogy amikor ebből nyílt kvíz adatbázis lesz, ott legyen inkább egy ilyen "jelentem mert rossz kérdés" gomb.
Dátum: 2010.03.17. 17:23:46
Igen, az utolsó pillanatban vmi elromlott internet explorer alatt, Baratyot felhivtam, amint hazaér megnézi és javitani fogja.
Dátum: 2010.03.17. 17:01:46
Idézet: Eliteninja - 2010.03.17. 16:52:20
Mitől függ, hogy mennyi LE-t kapok? Gondolom szint és besorolás száma. De nem lenne rossz tudni a képletet, csak azért, hogy mennyire éri meg ezzel tökölni


Kb. A vadászat LE 1,5-2%át.
Dátum: 2010.03.17. 16:53:53
Bekerült a játékba egy új fejlesztés, a kvízkérdések kategóriabesorolása. Ez egy mini-játék: ha kapsz egy kvízkédést, ha akarod (nem kötelező) besorolhatod egy kategóriába. Ha egy kérdést elegen értékelnek, akkor a kérdés bekerül abba a kategóriába, amit a legtöbben javasoltak, és akik ezt jól találták el, a következő éjszakai rendszerfrissítéssel kapnak egy kis jutalom lélekenergiát (szerda éjjel még nem, csütörtöktől kezdődően). Ez a jutalom mindig az ajánlásoknál fog látszódni, a kínzókamrához hasonlóan.
Dátum: 2010.03.17. 16:47:52
Bekerült a játékba egy új fejlesztés, a kvízkérdések kategóriabesorolása. Ez egy mini-játék: amikor kapsz egy kvízkédést, ha akarod (nem kötelező) besorolhatod egy kategóriába. Ha egy kérdést elegen értékelnek, akkor a kérdés bekerül abba a kategóriába, amit a legtöbben javasoltak, és akik ezt jól találták el, a következő éjszakai rendszerfrissítéssel kapnak egy kis jutalom lélekenergiát (szerda éjjel még nem, csütörtöktől kezdődően). Ez a jutalom mindig az ajánlásoknál fog látszódni, a kínzókamrához hasonlóan. Ha a fejlesztéssel kapcsolatban javaslatod van, vagy új kategóriát ajánlasz, ebben a topicban teheted meg!
Dátum: 2010.03.16. 23:21:50
A mai napon igyekeztünk feldolgozni az összes emailt,
- aki a hétvégén jött rá, hogy a csütörtöki leállás után valami eltünt azt igyekeztük pótolni
- akinek leállás miatti le vesztés reklamációja volt kárpótoltuk
- akinek őskő beirási problémája volt az pótoltuk
Reméljük hogy sikerül minden igényt problémát megnyugtatóan rendezni, ha bárkinek további problémája van emailben szivesen állunk rendelkezésére. Köszönjük a türelmet!
Dátum: 2010.03.16. 12:03:14
Régi téma az aranydukát árak folyamatos növekedése az AH-ban, és az AH bővítése. Számos javaslat és ötlet volt erre. Az egyszerűen legyen több tétellel az volt a gond, hogy ez csak azt eredményezné, hogy a ritkának szánt tárgyak gyakorivá válnának, de továbbra is csak a top kariknál lennének fellelhetőek. Volt olyan javaslat is, hogy szinthatárokra legyen aukció, de ez az ötlet sem volt jó, csak "dukátpókokat" nevelne. Végül annál a kisérleti megoldásnál maradtunk, hogy berakunk néhány plusz gyakori tételt, amelyek értéke jóval kisebb, mint a normál tárgyaké, de ez sem aratott sikert.

Nemrégiben volt egy olyan javaslat, hogy legyen egy tétel - őskőért. Én ellene vagyok bármilyen fejlesztésnek, ami a játék költségét növeli, de az ötletgazdának igaza van abban, hogy ez az átlagos költséget nem növeli, mindössze lehetővé teszi egy játékosnak, hogy ha akarja, megszerezhessen egy tárgyat, amire egyébként nem lenne esélye. Valószínűleg itt mindenképp szükséges van egy olyan szigorú korlátozásra, hogy egy játékos csak egy ilyen tárgyat vehet.

Vélemények?
Dátum: 2010.03.15. 11:54:25
Idézet: Morel06 - 2010.03.15. 09:58:18
Az őskő rendeléssel nekem is gondom van, jeleztem több üzenetben is, de nem kaptam választ még. 13-én délután rendeltem smsben.

Az emaileket sajnos csak hétköznap nézik, de utánanéztem neked, és beirtam az ősköveket.

Idézet: Rettegett - 2010.03.15. 10:25:56
Most sikerült a fórumon keresztül belépni,de nem működik pl:az idő,gyakorlás,keresés

99%, hogy ezen a problémán segít az, ha a böngésződben megnyomod a frissítés gombot (úgy hogy közben a shift gombot is lenyomva tartod). Ez leirtam már többször itt, a fenti gondokat a javascriptek frissülésének hiánya okozza, de ezt a böngészőben a frissités gomb mindig meg kelll, hogy oldja. Ha ez sem megy, próbáld azt, hogy a böngésződben törlöd az átmeneti fájlokat, előzményeket, vagy kipróbálod egy másik böngészőben.
Dátum: 2010.03.15. 09:03:58
Volt egy ilyen probléma, de Baraty elvben mindenkinek jóváirta utólag, ezek szerint te kimaradtál, elnézést. Az őskövet jóváirtam.
Dátum: 2010.03.14. 21:25:03
Erről részleteket a szerver leállás topicban olvashatsz, a lényeg, hogy a csaták egy része csak pár órán belül fog frissülni.

A designnal kapcsolatos hibákat (lila hátterü gombok) folyamatosan javitjuk, köszi!

A design világositásával kapcsolatos hevenyészett ötletünk igy első körben elvérzett (ld. Javaslatok szavazás) a többségnek tetszik ahogy van.

Maradunk tehát annál a verziónál, hogy kellene néhány teljesen alternativ css. Akinek van kedve és tehetsége hozzá, nyugodtan próbálkozzon a css átdesignolásával, ha valaki igazán jót alkot szivesen közzétesszük és megjutalmazzuk!
Dátum: 2010.03.14. 20:32:51
Srácok ha mást nem is legalább az én postjaimat olvassátok vissza. leírtam, hogy a mai nap csatáit még most másoljuk át, ez eltart pár óráig. A régebbi csaták megvannak, és az átállás (17:15) óra keletkezettek is.
Dátum: 2010.03.14. 19:31:08
Akkor még egyszer egy gyors összefoglaló:

A weboldalt átraktuk egy másik szerverre, feltöltöttünk mindent, css-t, js-t stb. Tudomásunk szerint nincs semmi, ami rosszul működne, ha valakinek nem működik a gyógyitás, belépés stb. akkor nyomjon egy FRISSITÉST a böngészőben (esetleg közben a SHIFT gombot is tartsa lenyomva), hogy a javascriptek és a css újratöltődjön.

Az elmúlt három napban annyi történt, hogy a szerver hardver hiba miatt leállt, illetve mi is leállitottuk 2 alkalommal, az adatok, ill. a program lemásolára rövidebb időre. A leállások időtartamát és az utolsó újraindítás utáni 15 perces "gatyába rázást" leszámítva minden jól működött, tehát nem tűntek el sem karakterek, sem tárgyak. Ha valaki problémát észlel, kérem próbálja meg a SHIFT+frissítést a böngészőjén, ha ezután is gondja van, akkor szóljon. De nem kell rettegni, hogy bármi elszáll, leáll nem működik, nem lesz több leállás, a rendszer stabil.

Azért nem tudtuk előre kiirni, hogy mikor áll le a szerver, mert sajnos nem tudtuk előre, hogy el fog romlani. A fájlmásolásokról én ki akartam irni előre egy figyelmeztetést, de sajnos én sem tudtam, hogy pontosan mikor lesz. Annyit tudtam, hogy a második alkalomnál amikor láttam, hogy lement a szerver, kiírtam, hogy kb. meddig lesz a leállás. Alternativa lett volna, hogy kiírjuk, hogy szombaton és vasárnap nem működik a játék, de azt hiszem a többség jobban örül, hogy két teljes napos leállás helyett összességében csak néhány óra volt, és lehetett játszani.