Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2010.05.27. 18:10:18
igen, az ár szinttől függő lesz.

Idézet: Darah - 2010.05.27. 17:55:20
Idézet: Miklós - 2010.05.27. 16:39:00

Ha nem viseled, megtámad valaki, és van energiahasznosítás szakértelmed, a csatáért fele TP-t kapsz.


Ismét értetlen vagyok.
Erre miért van szükség?

A válasz egyszerű, van olyan, aki az EH-ra váltásnál azt is szempontnak tudja, hogy a tömés ellen tudjon védekezni. Nyilván úgy kell a tárgyat megcsinálni, hogy az EHsoknak is adjon valamit, ne csak a VFeseknek.
Dátum: 2010.05.27. 16:39:00
A TP töméssel kapcsolatos lobbi már elég szép múltra tekint vissza. A problémára igyekeztünk is reagálni, az akkor berakott energiahasznosítás szakértelem részben ezt is célozta megoldani. A visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a probléma nem oldódott meg teljesen, sok VFes is panaszkodik a jelenségre, számukra az EH nem nyújt megoldást. Ezért a következő, LE-ért és őskőért megvásárolható gyűrűt tervezzük (aránylag alacsony szinten is megvásárolható lesz):

Ha viseled, és megtámad valaki, a győztes csatáért LE-t, TP-t nem kapsz, állataid nem kapnak TP-t.
Ha nem viseled, megtámad valaki, és van energiahasznosítás szakértelmed, a csatáért fele TP-t kapsz.
A gyűrű további statokat nem ad.
Dátum: 2010.05.27. 14:32:00
Bekerült a játékba egy új lehetőség, amit már régóta kértetek:
A vadászatnál felül megjelent egy kvízkérdések fül, erre rákattintva tudsz kvízkérdésekre válaszolni akkor is, ha éppen nem vadászol. Az így adott válaszok a következő vadászataidnál beszámításra kerülnek. Jelenleg 100 vadászatnyi kvízt lehet megválaszolni előre, ezt hamarosan bővíteni fogjuk 300-ra. Az új opció 5. szinttől elérhető.
Dátum: 2010.05.27. 14:27:59
A VFet már régen túltárgyaltuk, a konszenzus az volt, hogy a VF-et nem fogjuk gyengíteni, de erősiteni sem: a VF egyetlen hátránya, hogy később jutsz hozzá bizonyos, szinthez tápokhoz és lehetőségekhez - így ehhez a relikviához is. A nyitó topicban felvetett "unom a kvízt" probléma nem a 10. szintű karaktereket érinti, hanem inkább a 60+ szintűeket, számukra ott lesz a megoldás.

A szintlimitet le lehet vinni 50-re 60-ról, így akinek nincs maxos kereskedelme az is meg fogja tudni szerezni röviddel azután, hogy LGY-t tud zsákmányolni kalandokból.

A besorolással kapcsolatban nem azt mondtam, hogy ti kértétek, hogy a besorolással lehessen kvizmedált szerezni, hanem azt, hogy azt kértétek, hogy kvizmedált lehessen alternativ módon szerezni. Az összes lehetőség közül a besorolás volt az egyetlen kézenfekvő megoldás erre.
Byzon épületes javaslata érdekesen hangzik, átgondoljuk még.
Dátum: 2010.05.26. 14:08:31
A tárgyak szintjét még nem véstük kőbe, el kell dönteni, mi az a szint, amikor erre szükség van (de ne felejtsétek el a kereskedelmet, a 60-as tárgy ugye már 43-tól elérhető, LGY-d előtte meg amúgy sem nagyon van még, tehát nincs sok értelme sokkal lejjebb tenni).

Kócos érvei is jogosak, döntsük akkor el, hogy a rossz válasznál hogy működjön.

A scriptelés fórumon való bejelentéséről és a bannolásról: ezt amikor a scriptelésről írtam, megmondtam: ha valakiről a fórumon egyértelműen kiderül, hogy kvíz vagy portya scriptet használ, azt minden esetben szankcionáljuk. A fórumon irdatlan mennyiségű post van, sajnos nem olvastam mindet, de ha tud valaki más ilyen posztról is, kérem, írja meg nekünk a banned kukac vegzetur pont hu címre.
Dátum: 2010.05.26. 12:06:37
Erről a témáról máshol már írtam, egy játékban minél többet játszik valaki, annál inkább nő a "komfortigénye", annál nehezebb kielégíteni az igényeit és megfelelni neki. Persze mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, de az, hogy unod az egyébként teljesen opcionális kvízt de ennek ellenére mégis csinálod, az nem a játék hibája, egyszerű genetikai okai vannak (és megérne egy külön topicot).

Rövidre zárva a témát: csinálunk akkor egy relikviát, ami szinthez lesz kötve, lesz egy LGY költsége, és tovább növeli azt, hogy hány vadászatra kapod meg a +10% LE-t egy helyes kvízválasz által. A hibás válaszoknál viszont ennek nem lesz hatása, tehát ha rosszul válaszolsz, akkor nem veszted el a bónuszt egy csomó kérdésre. Illetve, a relikviának lesz több fokozata, magas szinten nő a hatásfok. Az előfeltétel mindenképpen a kvíz gyorsítás megléte lesz.
Pl.
60. szinten: egy helyes kvíz válasz 4 vadászatra adja meg a bónuszt.
80. szinten: egy helyes kvíz válasz 6 vadászatra adja meg a bónuszt.
100. szinten: egy helyes kvíz válasz 8 vadászatra adja meg a bónuszt.
120. szinten: egy helyes kvíz válasz 10 vadászatra adja meg a bónuszt.

Viszont van itt egy kellemetlen téma is: Byzon itt, a fórumon nyíltan beismerte, hogy kvíz scriptet használ, vagyis saját magát jelentette fel. Ez mindenképpen büntetést fog maga után vonni.
Dátum: 2010.05.25. 15:57:35
A post számos problémát vet fel, anélkül, hogy az ok és okozat közötti összefüggést boncolgatná. Én ezt most megteszem, és megpróbálok néhány téveszmét is eloszlatni.

1. A postod egyik sarkalatos pontja, hogy a kvíz unalmas, felesleges, stb. Ez túlzott általánosítás, a valós helyzet az, hogy nagyon sok ember van, aki élvezi a kvízt, még hosszú idő után is, sőt, olyanok is vannak szép számmal, akik elsősorban a kvíz miatt játszanak a játékkal. Ugyanakkor az is tény, hogy a játékosoknak szintén jelentős része a VU-ban elsősorban a karakterfejlesztős, pvp és egyéb elemeket élvezi, a kvízt pedig csak egy felesleges nyűgnek tartja, amit a táp miatt érdemes csinálni.

2. Rossz ötlet volt a kvízért játékbeli jutalmat adni. Ezzel is vitába szállnék. Ehhez hasonló modellt számos más játékban, és a sajátunkban is láttam, és tudom, hogy ha a kvízért nem lenne számottevő játékbeli jutalom, akkor a következő történne: a játékosoknak csak csekély töredéke foglalkozna vele a mostanihoz képest. Ezek közül is azok, akik csinálnák, és nem csak a kvíz érdekelné őket, hanem a játék maga, folyamatosan panaszkodnának, elvárnák, hogy az erőfeszítésükért valami jutalmat kapjanak (és amikor ez nem történne meg, sokan elveszítenék az érdeklődésüket). Azok, akik egyáltalán nem kvízeznének, a játékot az első hetekben / hónapokban kevésbé találnák érdekesnek, kevesebb kihívást, sikerélményt találnának benne, sokkal nagyobb lenne a lekopási ráta.

3. Az mondod, hogy az ajánlási akciót azért csináltuk, mert "halódik" a játék, ugyanezért csináljuk a kvízbesorolást is. Ez nem így van. Amikor egy-egy játékunkban csökkent a játékosok száma, a játékosok azt vetették a szemünkre, hogy ez a mi hibánk, mert nem marketingelünk, nem teszünk meg mindent az új játékosok szerzéséért. És igazuk volt. A Végzetúr viszont köszöni, jól van, a szerverünk alig bítja a terhelést, rengetegen játszanak, a játékosok száma nem csökkent - de ez nem jelenti azt, hogy lazítanunk kellene. Épp ezért megteszünk mindent a játék további népszerűsítéséért, jelentős összeget költünk reklámra is. Az, hogy a játéknak legyen utánpótlása, jövője, nemcsak a mi érdekünk, hanem a tietek is - minél több játékos van, minél jobban megéri a játékot üzemeltetni, annál több erőfeszítést teszünk a játék érdekében mi is.

4. A kvízbesorolás macerás. Valójában, a kvízbesorolás egy ugyanolyan játék, mint a kvíz, gondolkodni kell hozzá. Az érte járó jutalom jelentéktelen volt - és épp ezért nagyon kevesen csinálták (lásd 2-es pont). A kvízmedál besorolást nem azért vezettük be, hogy "rávegyük" a játékosokat, hogy "akartuk ellenére" ezzel foglalkozzanak. Volt egy nagyon erős igény arra, hogy a kvízmedálokat alternatív módon be lehessen szerezni. Erre a kritériumok a következők voltak:
- kellő időbefektetéssel biztosan meg lehessen szerezni
- mindenképpen sokszorta macerásabb legyen, mint egy kvízolimpia kitöltése.
- ne lehessen valamilyen automatizálható, scirptelhető stb. folyamattal kiváltani, mindenképp gondolkodni kelljen hozzá
A játékban egyetlen ilyen mechanizmus volt, a kvíz besorolás. (A másik javaslat, hogy a helyes kvízválaszok alapján adjunk kvízmedálokat, a kvíz script létezése miatt felejtős volt).
A kvízbesorolásnak ezenkívül nem az a célja, hogy a végén "eladjuk" vagy valami hasonló: egyszerűen, a kvíz adatbázis nyílttá tételével a játékosok számára megkönnyítjük a kérdések keresését (épp azért, hogy ne kelljen külső programot használniuk), és emellett reméljük, hogy ezáltal további játékosokat tudunk szerezni.
Ami jogos, hogy a kvízbesorolás nehézkes, és a jutalom nem elég "érzékelhető", mivel sokszor napok múlva kapod csak meg. Ezeken gondolkodni fogok, hogyan lehetne az egészet egyszerűsiteni, és a jutalmazást nyilvánvalóbbá tenni.
De ha ennyire nem szeretitek a kvízbesorolást, akkor kitalálok egy algoritmust, ami az eddig besorolt kérdések alapján besorolja a többit is, és keresünk helyette valami más mulatságot a kvízmedálokra áhítozóknak )

5. A teljes kvízrendszer kiváltása meghatározott idő után. A fentiektől függetlenül, ezt az igényt megértem. Minél hosszabb ideje játszik valaki, annál inkább szeretné, hogy a lehető legtöbb folyamat egyszerűsödjön, automatizálva legyen, és nyilván sokaknak még maga a kvíz is túlzó macera lesz 1 vagy 2 év játék után. Nem zárkózom el teljesen, hogy ennek az igénynek eleget tegyünk, de ennek a mikéntjét alaposan át kell gondolni, és hozzáteszem, hogy nekem sokkal szimpatikusabb az, hogyha a gyorsitáshoz hasonlóan, egy kvíz kérdés több vadászatra vonatkozik, mintha a kvizt teljesen kikötjük a játékból egy bizonyos szint után. Tehát ha van megfelelő relikviád, vagy X kvizkérdésed, vagy besorolásod, vagy akármid, akkor nem 2, hanem 4, 8 vagy még több vadászatra biztosítja a helyesen megválaszolt kvízkérdés a tápot.
A megválaszolt kvízkérdések számához kötni ezt az engedélyt egyébként nem biztos, hogy jó ötlet. Ha túl magasra tesszük a lécet, akkor nem jut el azokhoz, akiknek szánjuk. Ha túl alacsonyra, akkor a túlteljesítők kárpótlást fognak követelni. Ráadásul aki eddig nem foglalkozott a kvízzel, az duplán rosszul jár, hiszen ezután aki ugyanúgy nem válaszol a kvízkérdésekre, több LE-t fog kapni, mint ő. Harmadrészt ott van a szokásos felvetés, hogy a kvíz scriptelhető...
Dátum: 2010.05.21. 16:32:21
Kérésetek alapján bekerült a játékba egy alternatív metódus a kvízmedálok szerzésére. A karakterlapon nyilvántartjuk, kinek hány kvízkérdés besorolása volt (azokat számoljuk, amelyek besorolása sikeresen lezárult, tehát rajtad kívül más játékosok is ugyanabba a kategóriába sorolták, mint te). Akinek kvíz gyorsítása van, annak 1 besorolás 2-t számít, hasonlóan érvényesül más duplázó bónusz is amit a besorolás LE-re adtunk. Az eddigi besorolásokat is visszamenőleg összeszámoltuk, és a jutalmat megadtuk érte illetve feltüntettük a karakterlapon. Minden 250 besorolás után adunk 1 kvíz medált. Összesen 8 kvíz medál gyűjthető így, és egy játékosnak továbbra sem lehet 12-nél több kvíz medálja.
Hamarosan azt is megcsináljuk, hogy a megadott vadászathoz tartozónál több kvízkérdést is lehessen előre megválaszolni / besorolni, és azok a további vadászatokhoz majd beszámítanak.
Idézet: Jeriko - 2010.05.10. 09:08:55

Ráadásul a mai napig teljesen legális, ha a haverom csak azért játszik, hogy tápolja az én karakteremet - legyen szó körbeépítésről, epikus ölésről (kincs az enyém), LE átadásról (felkenődik rám rendszeresen) stb. Érdemes körülnézni v4-en, ami lévén versenyszerver, tömegével vonzza ezt a jelenséget.

Tévedés, olvasd el a Felhasználási feltételeket. A V4-en elég szép számmal zárolgattuk azokat a karaktereket, akik adták át a LE-t a haverjuknak, függetlenül attól, hogy nem volt IP vagy gép azonosság.

Idézet: Byzon - 2010.05.10. 11:23:29
Néhány gondolat az eddigiekhez:
- Nem vagyok benne biztos, hogy a multizást kéne büntetni. Amíg mindkét karakterrel teljesen normálisan játszik a játékos, addig ebben nem látok játékromboló erőt. Anno ŐV-n, TF-en teljesen normális módon ha olyanom volt 200.000 karaktert indíthattam (ha lett volna ennyi zsetonom )ez nem gond. Igazából miért is lenne?

Hiába írtuk le ezerszer, az emberek többsége ezt sem fogja fel: nem azt büntetjük, aki egy gépről játszik, hanem akik összejátszanak. Teljesen mindegy, hogy egy adott gépről egy család minden tagja indít 1-1 karaktert, vagy egy játékos indít 3 különbözőt, és ezek a karakterek nincsenek azonos szövetségben, és semmilyen módon nem kooperálnak - mi innen távolról nem tudjuk megállapítani, hogy ezek valójában különböző emberek vagy sem. Ha összejátszanak, akkor viszont letiltjuk őket, akkor is, ha megesküsznek, hogy különböző emberek, még akkor is, ha nem egy gépről tolják. Más játékokban ez nem így működik, az IP azonosságot vizsgálják: egy kollégiumból vagy iskolából csak egy ember játszhat, de ha képes vagy proxyról regisztrálni, annyit csalsz, amennyit akarsz.
Most ismét nem leszek népszerű, de bevallom, nemcsak azért nem szórom a lelkesítő postokat a multizós/csalós/scriptezős topicokban, mert bármit írok, lepontozzák, hanem azért, mert a játékosok többségének elképzelése sincs arról, hogy mi a helyzet ezen a téren.
Mindenki veri a mellét, skandálja, hogy a játék biztos tele van csalókkal, és mi nem teszünk velük semmit. Ez egy alapvető tévedés. A mai napig rengeteg karaktert zároltunk, többségét véglegesen, multizásért vagy egyéb okokból. Viszont csak és kizárólag akkor büntetünk valakit, ha bizonyítékok alapján meg vagyunk róla győzödve, hogy ténylegesen megsértette a felhasználási feltételeket. Mindig lesznek olyanok, akik megússzák a büntetést. De ez még mindig jobb, mintha lebannolnánk rengeteg embert jogtalanul, csak azért, mert "felmerült a gyanú". A való életben sem kerül villamosszékbe mindenki akire rámutatja a szomszédja, és azt mondja, hogy bűncselekményt követett el.
Dátum: 2010.05.19. 11:11:38
így van, 40-es szinten 100-as kivégzéssel 1000 ÉP-ről végzed ki azt, akinek 0-s a kivégzése.

az inspirációról, nézd meg, szorzó maximuma: 1 + (jelenlegi dátum - szerver indulás dátum) / 120 nap, tehát attól hogy valaki 2 év múlva indul nem fog 2 kattintással 10. szintre lépni... csak folyamatosan csökken a lemaradása.

A haladó fórumban létrehoztam egy V5-ös topicot.
Dátum: 2010.05.19. 11:00:40
Az 5-ös világgal kapcsolatos specifikus észrevételek jöhetnek ide.
Dátum: 2010.05.17. 16:02:19
A mai napon 15 órától egy speciális ajánlási akciót indítunk, amely egy hónapon keresztül megy, egészen jún. 17. 15 óráig. Ha a játékot ajánlod az ajánlási rendszeren keresztül egy másik játékosnak, aki még nem játszott a Végzetúrral, és az illető eléri az 5. szintet, egy speciális relikviát kapsz! Minél több játékost ajánlasz be, annál erősebb lesz a relikvia. Emellett persze megkapod a normál ajánlási bónuszokat (LE és őskő). Azokat a játékosokat, akiket elfogadunk és a relikviádat erősítik, az ajánlási listában sárgával jelöljük. Az akcióba nem számítanak bele a V4-ről és a V4-re történő ajánlások.
Dátum: 2010.05.14. 15:14:58
A mai patchel bekerült néhány javítás és egy módosítás:
- Az energiahasznosítás szakértelmen erősítettünk, mivel magasabb szinten, a kevesebb portyacélpont miatt az EH hatékonysága elmaradt a kívánatostól. Az EH-val szerzett LE-t eddig csökkentette a portyalista 20-100% közötti szorzója, és a az alacsonyabb szintűek támadásából adódó szorzó. Az előbbit megszüntettük, csak egy szorzó maradt, ami a jelentősen alacsonyabb szintűek támadásakor kerül alkalmazásra.
- Az AH-ban vett speciális, varázslatsebzést adó fókuszkristály most már tényleg csak varázslatba rakható.
- Ha valaki átadja a szavazatát, akkor az épp folyamatban levő szavazásoknál, ahol már szavazott, ezt levonjuk (volt néhány szövetségoszlatásos balhé ebből a számítási pontatlanságból)
- A kalandoknál a túl hosszú kvízkérdések kilógtak, ezt javítottuk.
- A tönkrement relikviák most már nem jelennek meg a karakterlapon.
Dátum: 2010.05.12. 23:28:08
Kicsit kezd szétspammolódni és átláthatatlanná válni ez a topic, úgyhogy kérem Mind1-et, fogja vissza magát, és csak akkor irjon, ha tényleg valami fontosat akar mondani.

A szabályokkal kapcsolatban: azt ne várjátok, hogy pontról pontra leírjuk, az algoritmusaink hogyan működnek: ha ezt megtennék, nyilvánvalóvá válna az is, hogyan lehet őket kijátszani... A szabály egyszerű, ne csalj, mert ha megteszed, könnyen lehet, hogy lebuksz, és kizárunk a játékból.
Dátum: 2010.05.12. 15:46:01
Szó sincs arról, hogy új szabályokat találnánk ki. Idézet a felhasználási feltételekből:

# Egy karakter folyamatosan támad egy másikat, amely csak gyűjti a lélekenergiát, nem költi el, és nem támad.
# Egy karakter folyamatosan támad egy nála sokkal erősebb másikat, úgy, hogy közben sok lélekenergiája van, és mindig veszít.


Amióta a játék elindult, 2008. szept. óta ez így szól, és azóta zárolunk játékosokat ez alapján, csak a nem verseny világokon kevésbé voltunk szigorúak. A V4 indulása előtt azonban külön felhívtam a figyelmet, hogy különösen szigorúak leszünk a szabályokat megsértőkkel szemben.
Nem az számít multizásnak, ha azonos IP-ről léptek be, hanem az, ha a karakterek összejátszanak, nagy mennyiségű LE-t játszanak át egymásnak stb. Még akkor is, ha ezt valóban különböző játékosok teszik, "egymásnak szívességet téve". Innen mi nem látjuk, ténylegesen ki irányítja a karaktereket, tehát csakis a viselkedésünk alapján ítélhetünk.
Dátum: 2010.05.12. 14:34:59
Igen a szabályok sajnos nem voltak egyértelműek, ezért egyértelműsítettük őket.
MIND A HÁROM helyezett minden kategóriában megkapja a dicsőség medált.
A korábbi világon 35 szövetségi tag + az egyéni győztesek megkapták, itt nincs szövetségi díj, a medálok számával viszont nem akartunk spórolni...

A vadászat LE korrekcióért még egyszer elnézést kérünk, talán egy kis vigaszt jelent, hogy a dolog matematikája rendben van, hátrány nem ér senkit, de mi akkor is rosszul érezzük magunkat amiatt, hogy nem volt minden tökéletes és javitani kellett
Dátum: 2010.05.12. 14:28:33
Kiírtuk a V5 előregisztrációt!

Elnézést kérünk, hogy ilyen sokáig kellett az 5-ös világra várakozni, reméljük megérte.

A szabályokhoz a fenti kérések alapján még hozzátettük, hogy az ismételhető küldetésekért nem jár aranydukát. A V4-es "kilépéskor pusztító csapás" szabályt nem akarjuk implementálni, egyrészt az még eléggé kísérleti mechanizmus, másrészt a veseny tisztasága miatt raktuk be, egy hosszútávú világnál ez kellemetlenségeket is okozhatna.

A szabályok megtekinthetők itt.
Az 5. világ tervezett indítása máj. 19. délelőtt 10 óra.
Dátum: 2010.05.12. 14:25:45
A mai naptól lehet előregisztrálni a Végzetúr online szerepjáték 5. világára. Az 5. világ nyitott, normál sebességgel, szabályai az első 2 világhoz hasonlóak, néhány apróbb módosítással, amelyeket a ti kéréseitek alapján állítottunk össze. A szabályok megtekinthetők itt.
Az 5. világ tervezett indítása máj. 19. délelőtt 10 óra.
Dátum: 2010.05.11. 15:02:25
A 4-es világon szükség volt egy kis korrekcióra: a karakterek egy hiba miatt a vadászatokért 50%-kal több LE-t kaptak. Ezt a LE mennyiséget kiszámítottuk, és a további vadászatokból fokozatosan letudjuk (minden vadászatért 10%-kal kevesebb LE jár, amíg a karakter a kapott töbletet le nem törlesztette).
Dátum: 2010.05.11. 14:59:59
Elkészültünk közben a programozással, Kócos javaslatát vettük alapul, de nem a CSP-t számítottuk ki, hanem a vadászattal szerzett LE-t, mert ezt pontosabban lehetett a rendelkezésünkre álló adatok alapján.

Tehát vettük az összes LE-t, ami csak vadászatból jött (sajtolás, kalandok, portya LE és egyebek nélkül). Vettük ennek 0,33 szorosát: ez az a LE mennyiség, amit a karakterek pluszban kaptak. A továbbiakban minden vadászatért a normál mennyiséghez 10%-kal kevesebb LE fog járni, amíg az így kapott mínusszal a karakter le nem dolgozta a fentiekben kapott előnyt. Igy sem a VFesek, sem más nem jut előnyhöz, és helyreáll az egyensúly.