Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2010.07.07. 06:13:54
A játékkal több ezer játékos játszik, bizony előfordul, hogy olyan hibára bukkannak néhányan, amit mi nem találtunk meg (a helyzet az, hogy a cégnél több ezernél jóval kevesebb alkalmazott van). De számítunk rá, hogyha egy játékos hibát talál, jelenti: Felhasználási feltételek:
3. Játékban lévő hibák
Kérjük a játékosokat, hogy a játékban talált hibákat, úgynevezett bugokat jelentsék a bug vegzetur hu e-mail címen. Az ilyen bugok nem használhatók ki akkor sem, ha nem kerülnek azonnal javításra.

Őszintén remélem, hogy nem volt olyan játékosunk, aki úgy gondolta, a térkapu az is egyfajta portyázás, és ezért a fenti jelenség nem hiba, hanem feature. Aki viszont tisztában volt a fenti hibával, kihasználta, és nem jelentette, az bizony csalt. Sajnos, nem tudjuk, ki mikor jutott hozzá ilyen tárgyhoz, használta-e térkapuzás közben, és ha igen, feltűnt-e egyáltalán neki, hogy bónuszt kapott rá, és összesen mennyi LE-t szerzett így. Ezért minden szándékunk ellenére a hibával visszaélőket megbüntetni nem tudjuk (max.azt, aki ezzel nyíltan elhenceg), és az így szerzett LE-t sem fogjuk levonni. Az egyetlen, amit tehetünk, hogy a hibát sürgősen javítjuk.
Arról az álláspontról, hogyha eddig így működött, akkor ezután is működjön így, hadd tápoljon belőle mindenki:

1. Az ilyen tárgy nem triviálisan megszerezhető. Aki eddig erről nem tudott (azaz a játékosok igen jelentős többsége) ha neki is áll most entitásból kinyerni (már ha nem maxolta ki, és tud vele haladni) akkor is további hátrányba kerül azokhoz képest, akik ebből már tápoltak.
2. Aki épp most / nemrégiben szerezte meg ezt a tárgyat, azért, hogy a hibát kihasználva előnyhöz jusson - nos, az szégyellje magát hogy nem jelentette a hibát ehelyett.
3. Aki eddig X ideig tápolt belőle, ha minden továbbra is így marad, további Y ideig fog tápolni belőle. Tehát aki ezután szerzi meg, és Y-K ideig tápol vele, semmiképp sem hozza be így a "lemaradását", inkább azt tovább növeli (ld. 1. pont).

Tehát ha minden marad a régiben, az csak annak jó, aki ezzel korábban is visszaélt, senki másnak.

Viktor - köszönjük a hibalistát!
Dátum: 2010.07.07. 05:26:41
Idézet: Blazek - 2010.07.06. 15:07:14
ahogy látom Kócosra van szűrőd Miklós, ez nagyon derék, de jó lenne, ha a többi hsz-t is elolvasnád, és arra is reagálnál.

Erre már valahol írtam egy számítást, hogy hány száz évbe telne, ha minden hozzászólásra írnék választ Nagyjából mind1 kinek a hozzászólását quotéztam, aki problémázott annak kb. ez volt a lényege, hogy miért csak az első 3 kapott jutalmat. Másrészről viszont azért sem szeretek egy hosszantartó vitába belemenni postok tucatjaival belemenni, mert az általában csak olaj a tűzre. A felvetett problémára részletesen reagáltam, elmagyaráztam, hogy miért, ennél többet nem tudok hozzátenni...
Dátum: 2010.07.06. 14:56:08
Idézet: Kocos - 2010.07.06. 13:00:37
Az eddigi V4-eken nem ugy volt, hogy ha tobben voltak top szinten mind kapott jutalmat, nem csak az akinek a legtobb TP-je volt? Ha igen, akkor miert valtozott ez?

A helyzet gyökeresen eltérő, az eddigi V4-eken csak az első volt jutalmazva, most az első 3. A top szinten levő karakter most is mind kapott jutalmat... Amennyiben 3-nál több karakter elérte volna a top szintet, a precedenciára való hivatkozás jogos lenne. Az elvünk mindig az, hogyha a szabályok nem egyértelműek, akkor a játékosok javára döntünk, de itt erről szó sem volt, és a vitát kicsit "ha a kisujjadat nyújtod, a karodat is kérem" típusúnak érzem. Pont azért volt 3 helyezett mindenhol 1 helyett, hogy nehogy valaki úgy érezze, hogy igazságtalanul, jogtalanul stb. lecsúszott a díjazásról. De igazándiból, ha az első 20-at díjaznánk, akkor a 21-30. helyezettek éreznék magukat rosszul... ez egy verseny volt, nem mindenki lehetett győztes. Lesz még további alkalom, mi pedig ügyelni fogunk arra, hogy mindent pontositsunk, ami nem egyértelmű.
Dátum: 2010.07.05. 04:34:50
Az irányitottat én is kicsit erőltetettnek éreztem, de a meglevő szakik között már nem volt más választási lehetőség. Akinek van jobb ötlete, írja le nyugodtan. Az elnyelés felejtős, épp elég elnyelést adnak az állatok.

A meggyőzőkészség nem katalizátoros esszencia, hanem sima, a léleksajtolás helyett van.

Idézet: Let. - 2010.07.03. 16:59:24
Szerintem a játékban kellett volna szavazásra bocsátani a kérdést.

Hát, ha minden egyes fejlesztés megbeszélésének minden lépését egyenként megszavaztatnánk, akkor kb. pont most készülne el az alvilági verem

Igen, terveink szerint az esszenciák hatni fognak a bajnokin...
Dátum: 2010.07.02. 16:27:21
A Le adó esszenciákat a következőképp cseréltük:
spektrális -> irányitott vadászat (+10)
sajtolás -> meggyőzőkészség (+20)
ultraspec -> varázslatelnyelés (+50%) nem szorzódik, hanem összeadódik a többi szorzó hatással
transzpl -> barátság (+5) baráti portyázás során ennyi bónuszt kapsz minden szakértelmedre a versengés során.

Remélem ez igy megfelelő lesz.
Dátum: 2010.07.02. 16:02:38
Én megértem mindkét oldalt, és gyakorlatilag itt mindenkinek igaza van. Épp ezért nem akartam a döntést én meghozni, legyen úgy, ahogy ti akarjátok. A NEM oldal nyert, ezért a 4, LE termelő szaki esszenciát másra cseréljük.

A labor hamarosan leprogramozásra kerül.
Dátum: 2010.06.27. 10:02:02
Nincs kizárva, hogy lesz...
Dátum: 2010.06.24. 14:24:40
Beraktuk kísérleti jelleggel, hogy az 1-es világ aukciós házában a licit ideje 5 nap helyett 3 napra csökken (ez a következő megjelenő tételektől érvényes). Így több tárgyat árverezünk el, az aranydukát remélhetőleg kevésbé fog inflálódni. A későbbiekben a licit időt minden világra konfigurálni fogjuk, a világ életkorától függően.
Dátum: 2010.06.23. 15:38:08
Ma bekerült fejlesztések:
- Lehet már nevet változtatni (Beállítások alatt).
- A kristályhordának akkor is lehet hadat üzenni, ha negatív a lélekkútjuk.
- Ha a kristályhorda elbújik, a még folyamatban levő, már egyértelmű eredményű háborúk lezárulnak.
Dátum: 2010.06.20. 10:16:38
Köszönöm Birka az összefoglalót, nagyon részletes és mindenre kiterjedő volt!

Idézet: Hellraiser84 - 2010.06.19. 20:17:07
A talin vett ősköveket mikor írják jóvá?

Hétfőn remélem ez meglesz.

Idézet: Let. - 2010.06.20. 00:47:21
A személyes véleményem, hogy valóban több eseményre lenne szükség a találkozón.

Megteszünk minden tőlünk telhetőt, régebben volt olyan tali, amikor több esemény volt, és nem fogod elhinni, de sokan panaszkodtak, hogy túl sok esemény volt és nem tudtak mindenben részt venni! Meg szerintem kell hogy hagyjunk időt a játékosoknak arra is, hogy beszélgessenek, szocializálódjanak Őszintén remélem hogy senki sem unatkozott.

Idézet: Kundi - 2010.06.20. 08:44:12
1 kérdésem is van. Volt az a wii-s játék, amire mondta Miklós, hogy végzeturas tápot lehet nyerni, és ennél többet senki nem tudott róla. Mi az a táp, és az első hány kap? Már csak hab a tortán, hogy én benne vagyok-e 510 ponttal?

A wii nyereményeket is hétfőn fogjuk beírni, a vetélkedők díjazását Kati tudja pontosan, a Wii-re talán aranydukát lesz, és az első 3 lesz díjazva. Az 510 pont eléggé esélyes

Köszönjük hogy ilyen sokan eljöttetek, és remélem hogy mindnyájan jól éreztétek magatokat! Az elhangzott ötleteket feldolgozzuk, és az elkövetkezendőkben alapján megyünk tovább (ld. Birka listája).
Dátum: 2010.06.18. 15:06:10
3 órakor az aranydukátok aktuális állapota lementésre került, ez alapján lehet majd licitálni a holnapi aukción.

A VU megbeszéléssel kapcsolatban, nekünk sok ötletünk van, elmondom majd őket ott, a helyszínen, meg ti is elmondjátok, mit szeretnétek, és eldöntjük, merre tovább. A háborús reformról Birka annyit, hogy én fél évvel ezelőtt leírtam egy elég jó rendszert, amit átbeszéltünk, és a Vu talin jelentős többséggel meg is szavaztatok. Aztán a fórumon megindult a szőrszálhasogatás és vita, ezért a dologból nem lett semmi. Épp ezért háborús reformot nem sok értelme van most megint felhozni a megbeszélésen, nem lehet olyat kitalálni, aminek a többség örülne.
Dátum: 2010.06.18. 11:48:38
Két, állatfelszereleléssel kapcsolatos változást raktunk be a játékba:

A visszaváltható (aukciós házban vett) állatfelszerelések nem adnak +5 morált, amikor odaadod az állatnak (ez azért volt szükséges, mert 2 ilyen visszaváltható felszerelés cserélgetésével végteleníteni lehetett a morált).

A lélekgyémántért vett állatfelszereléseket ha elveszted (lecseréled vagy kisajtolod az állatod), akkor a rájuk költött lélekgyémánt 35%-kát visszakapod (ha van felszerelés bérletet, akkor a 70%-kát).
Dátum: 2010.06.17. 12:51:46
Az alkímista labor topicban megtekinthető az új épület részletes leírása.
A kérdés az, hogy az épület adhat-e néha egy kis LE tápot is, vagy jobb lenne, ha csak a "szerepjátékos" ill. harci szakértelmeket erősíti időnként egy kicsit.
Dátum: 2010.06.17. 12:47:52
Idézet: Prisma - 2010.06.17. 12:26:36

Miklós, abban kivételesen elsöprő egyetértés volt itt a fórumon, hogy LE termelő cuccok ne kerüljenek be. Nem lehetne elállni ezektől?


Na ez a teljes egyetértés dolog azért nekem nem jött le, akkor erre kiírok egy szavazást (ezt a topicot átalakítom szavazássá).

A spektrális - sajtolás konfliktusáról, nagyon őszintén remélem, hogy úgy be tudtuk lőni a számokat, hogy ne legyen senki végtelen mennyiségű spektrális és sajtoló esszenciával elhalmozva, azaz jobb esetben talán az egyik rendelkezésre áll, ha elmegy vadászni. De ha erre akarunk extra biztositékot, a sajtolást ki lehet lőni a listáról, csak akkor nem tudom milyen értelmes állat szakértelmet lehet berakni helyette.
Dátum: 2010.06.17. 11:23:18
Egy gyors összefoglaló akkor:

Birka javasolta, hogy ne szakértelem bónuszokat adjanak az esszenciák, hanem a harci sebzést növeljék (ill. az ellenfélét csökkentsék). Ezzel két problémám van.

1.) Örök téma a Végzetúrban, hogy mekkora szerepe van a harcban a randomnak. Emlékszem, amikor a hordagyűlöletet bevezettük, mint taktikázási elemet, nagyon sok ember azon is ki volt akadva. Én úgy vélem, a harcban további, a randomot jelentős mértékben növelő elem nem szükséges; plusz taktikázási elemnek, esélyjavitásnak bekerült a támadás itala, ennyi elég is.

2.) A Birka által javasolt, a játék számos különböző elemére ható esszencia rendszer implementálása jelentősen komplikáltabb, mint egy egyszerű, csak a szakértelemeket tápoló rendszer. Az alkímista labor így is az egyik legösszetettebb épület lesz, sok idő lesz a programozása és fejlesztése, még joban nem szeretnénk elbonyolítani.

Én is fontosnak érzem, hogy az esszenciák által adott nyerstápok ne növeljék az időfüggést. Épp ezért úgy fogjuk megcsinálni, hogy ahol szükséges, ott az esszenciák valahány hatásra vonatkozzanak. Ami ezek közül nekem szóba jött: spektrális, léleksajtolás, transzplantáció, ultraspecializáció. Ezek nem időre mennének, hanem a következő X akcióra (de továbbra is csak egyszerre egy esszencia lehetne aktív, tehát amíg ezek be vannak kapcsolva, más esszenciát nem lehet használni), ahol X az alkímista labor szintjétől függ. A többi esszenciánál maradhat az, hogy X ideig tart a hatásuk.

Ami változást kértetek még, hogy a passzív használatnál a PP költség csökkenjen:
[12 csp és 3 pp árán próbálok véletlenszerű esszenciát előállítani] siker esélye: 10%
[120 csp és 30 pp árán előállítok egy véletlenszerű esszenciát] siker esélye: 100%
[50 csp és 10 pp árán előállítok egy adott csoportba tartozó esszenciát, a következő gradulátummal:] [selector, gradulátumok felsorolva] siker esélye: 100%.
Dátum: 2010.06.17. 10:57:47
Idézet: Nabil - 2010.06.15. 14:30:04

Kimaradt a kincseskamrából az igéret, hogy a legyőzhető entitások számát is növeli!!!


Igen, sajnos ezt ott lett megfúrva, hogy már a jelenlegi limittel is van olyan, aki el tudja érni a maximális epikus szintet Az entitásoknál nem volt cél, hogy egy ember erősebb lényt tudjon legyőzni, mint egy egész szövetség (ez ugye amiatt lehetséges, hogy az entitások nem regenerálnak). Pont az ilyen esetek miatt lett berakva a limit "biztonsági szelepként", és ez most megerősitett benne, hogy az a szelep nagyon jó, hogy ott van, nem kell piszkálni. Ehelyett viszont ahogy láttátok, megcsináltuk, hogy bárhány epikust vissza lehessen hívni egymás után.

Darah: ennek a problémának mindjárt utánanézünk, köszi, hogy jelezted.
Dátum: 2010.06.15. 14:01:52
A mai nappal két fejlesztés került be:

Elkészült a kincseskamra továbbfejlesztett változata is, ami lehetővé teszi szövetségek számára, hogy korábbi epikusokat hívjanak ki újra. Ehhez a kincseskamra oldalán kell egy szavazást kezdeményezni olyannak, akinek legalább 5 szavazata van. A visszahívott epikusnál a licit idő tovább tart a normál licithez képest: 250 - kincseskamra szint x 5 + (egymás után visszahivott epikek száma -1) x 24 órával. Tehát 50-es kincseskamrával ha minden második epikus visszahivott, a licit ideje nem nő meg, a második azonban már +24 óra. 16-os kincseskamránál a visszahívott epikus ideje 170 órával nő meg.

Bekerültek a kufárhoz Lélekgyémántért megvásárolható kulcsok, amelyek lehetővé teszik, hogy egy kvízkérdés válasz 4, 6, 8 vagy akár 10 vadászatra is elegendő legyen. A legelső kulcs 50. szintű.
Dátum: 2010.06.14. 13:56:55
Idézet: PottomPanna - 2010.06.14. 12:09:57
Vagy csak neked lehet jobb? Erősebb jobb vagy elhozol tőlem 60k-t, erre én rajtad veretem le magam és mekkora kárt okoztam neked azzal a 10tpvel.


Nagyon sokáig én is így vélekedtem, azt mondtam, hogy a tömés által adott Tp elhanyagolható, és az energiahasznosítással amúgy is lehet ellene védekezni.
Azonban láttunk számos példát, ahol a helyzet azért ennél extrémebb volt, a "tömést" már puszta szórakozásból, rosszindulatból is alkalmazták. A játék kezdete óta rengeteg dolgot raktunk be a gyengébb játékosok védelmére, az esélyegyenlőség bztosítására. A tömésre nincs akkora szükség, hogy megérje azt a mellékhatást, amit az utóbbi időben tapasztaltunk.

A kulcsok már készen vannak, jelenleg teszteljük őket, hamarosan bekerülnek.
Dátum: 2010.06.14. 12:20:11
Idézet: Rokamoka - 2010.06.14. 11:26:12
Csak tudnám, hogy miért kell mindezt V4-re is implementálni.

A V4 szabályaiban nem volt benne, hogy az időközben oda bekerülő fejlesztések nem kerülnek fel (ha ilyen történik, azt mindig külön kiemeljük). Nem hiszem, hogy a V4-en egyébként ez bármit befolyásolna, sőt, valószínűnek tartom, hogy azok, akik végül a karaktereiket továbbvihetik majd, örülni fognak annak, hogy az állataiknak lehetnek szakértelmeik.
Dátum: 2010.06.14. 11:19:13
Számos szövetségi épület maximális lehetséges szintjét megnöveltük a Végzetúr online szerepjátékban. Az új szinteken az épületek sokszor új funkciókat kínálnak. A továbbfejlesztett kennel lehetővé teszi, hogy az állataidnak szakértelmeket taníts, a bűvös kunyhó további szintjei állataid varázslatellenállását növelik, az alvilági verem rezisztenciát ad, a palota további öltözetek viselését és plusz vezetőkészséget ad, a térkapu pedig növeli a térkapu pontok maximumát és több LE-t érnek a térkapus szörnyek. A Nagymesteri építészet pedig tovább növeli a gyakorlótér és védőfal maximumát. További részletekért ld. az épületek leírását!