Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2010.09.15. 16:58:29
- A top 10-ek jutalmazása ugyanúgy lesz, mint Zarknodnál.
- Az irányitott vadászatot beszámítjuk.
- Természetesen az összes tulajdonság növekménynél úgy tekintjük, hogy az ultraspecializálva van (tehát még meg is spórolsz egy rakás őskövet, nem kellett váltogatni)
- A kvízmedálokat a számításnál nem vesszük figyelembe.
- különböző méretből származó szorzók eredője - ezt a végelszámolásnál 1-nek tekintjük, de a LE egy részét már a szörny megölésekor megkapod ugye, és ott van méret szorzó (a maradékot meg remélhetőleg nagyjából kompenzálja az, hogy a befejezés szintjén számoljuk el a csp-t)
Dátum: 2010.09.15. 14:56:45
Idézet: Kocos - 2010.09.15. 11:05:17
Varhato esetleg, hogy a sok-sok kerdesre es felvetett problemara is lesz valami reakcio?

Huh, én nagyjából követem a fórumot, de nyilván nem tudok minden egyes hozzászólást elolvasni, van valami égetően fontos probléma amiről elfeledkeztünk? Ha igen, akkor légyszives inkább direktben üzenjen nekünk, az tuti eljut hozzám...

Idézet: Let. - 2010.09.15. 11:34:50
Másrészt te is mondtad, hogy nem fogja annyira megérni mint a vadászat (végső elszámolásra gondolok). Ennek mi értelme van? Kinek jó ez?

Én ilyet nem mondtam volna? Hogy nem éri meg az eventet csinálni, mert a vadászattal jobban jársz, mint összességében az eventből szerzett LEvel, állatfejlődéssel, relikviákkal, tulajdonságnövekedéssel és kiégett őskövekkel? Szerintem valamit félreértettél, de nagyon...

Ariel: a jutalmazás számításakor természetesen figyelembe van véve, hogy a vadászat során sajtolsz is. Ahogy írod, a Zarknodnál azon volt a problémázás, hogy a fejlesztő tárgyak nem voltak beszámolva (tudatosan) ez a költség volt szembeállítva az állatfejlődéssel, relikviákkal, kiégett őskövekkel, fertőzés csökkenéssel és szerencsével. Most ígéretet tettem rá, hogy az ultraspecializáció bónuszt növelő tárgyakat is beszámoljuk. Lesznek faktorok, amelyek továbbra sem kerülnek beszámításra, mint pl. hatalom tornya vagy néhány spéci relikvia ami a vadászat/sajtolás LE-t befolyásolja. De pl. ha 40.szinten kezded az eseményt, és 42. szinten van az eredményhirdetés, akkor az egészet 42. szintű vadászat LE-vel számoljuk el.
Dátum: 2010.09.15. 11:00:03
Idézet: Ariel - 2010.09.15. 10:28:43
Így gyakorlatilag a láthatatlanság most egy második VF-et jelent


Láthatatlanság VS Landragór:
A láthatatlanokat nem akartuk az eseményből kizárni, ezért lehet landragórozni láthatatlanul is.
Mivel a landragórozás egyfajta alternativ vadászat, ezért a láthatatlanság TP és LE felezése itt is működött alapértelmezésben. De Arielnek tökéletesen igaza van, a LE nagyobb részét itt az emberek a végén, jutalomként kapják meg, ahol a láthatatlanság már nem számít. Tehát ha ez nem is bug, de hibás tervezés. Azonnal korrigáljuk: a láthatatlanok is ugyanannyi LE-t és TP-t kapnak landragórozásnál, mint mindenki más, nem lesz felezés. Köszönöm az észrevételt!
Dátum: 2010.09.14. 14:35:06
VF / EH téma:
A Landragór event során CSP-t használsz, ezért a vadászatot lehet neki megfeleltetni. A VF azért működik rá, mert ha ezt a CSP-t vadászatra költenéd, arra is működne. Ez így volt már a Zarknodos eventnél is. Ez nem portyázás, PP-t nem költesz, ezért az EH nem működik rá.
Dátum: 2010.09.13. 19:26:38
A képletet még egyszer át fogom ellenőrizni, nem látom akadályát, hogy a tárgyakat is figyelembe vegyük. De előre leírom, a Zarknodnál is ez volt a helyzet, tökéletes algoritmus nincs, és nem is az a cél, hogy betűre pontosan ugyanannyit fejlődjenek a tulajdonságaid, mintha ezt az LE mennyiséget simán fejlesztésre költötted volna. Itt a tulajdonságfejlesztés mellett relikviákat is kapsz, fejlődnek az állataid, és ne feledkezzünk el a szerencséről, a kiégett őskövekről meg a plecsniről (lesz az is).
Dátum: 2010.09.13. 15:34:29
A topic nyitó postját kiegészítettem konkrétumokkal, nehogy valakinek a kíváncsiság kifúrja az oldalát
Dátum: 2010.09.10. 17:54:38
Felkerültek a Legenda újabb fejezetei, a 136. fejezetig bezárólag.
Dátum: 2010.09.09. 16:23:47
Zsigereid mélyén érzed: valami változik a világban. Hideg szelek fújnak, bőröd gyakran bizsereg, mintha láthatatlan, kutakodó csápok érintenék meg. Olyan érzésed van, mintha ez összefüggésben lenne Zarknoddal... Hordaparancsnokodat kérdezed erről. Ő elmondja, hogy azt hallotta, a drakolder úr a világok között utazik, hogy meggyőződjön róla: az Ellenség nem tér vissza többé Ghallára. Amit érzel, az Landragór jelenléte. A fékezhetetlen óriássárkányt saját apja, Zarknod zárta egy földalatti börtönbe még az Ellenség érkezése előtt, büntetésképp bűneiért: Landragórt annak idején a föld átkának hívták, a régi világ egyik leggyűlöltebb és leghatalmasabb gonosztevője volt. Zarknod szendergése alatt azonban a börtön meggyengült, és amikor a drakolder elhagyta ezt a világot, Landragór végre ki tudott szabadulni. Az óriássárkány mostanra már óriási pusztítást végzett északon, és egyre közeledik a végzeturak itteni településeihez. Hamarosan tennetek kell valamit...

************ UPDATE *************

Némi további információ az eseményről (nem szerepjátékos, hanem nyers-tápolós megközelítésben):
Holnap, kedden, szept. 14-én fog elindulni, 10 órakor.
Az esemény struktúrájában hasonló lesz Zarknod ébredéséhez:
A részvételhez szükséges minimális szint 3, 3 fázisból áll, a fázisok során manapilonokkal kell tölteni, az esemény végén a felhasznált LE alapján a karakterek tulajdonságnövekedést kapnak.
Ami változik:
A fázisok fix idejűek (10-10 naposak), az alacsonyabb szintűek számára az aktiválási költséget csökkentettük, lesznek új relikviák, amelyek az esemény során esnek (de a portyagömb kivételével a régieket is meg lehet szerezni), a szorzók számítása változott, nem az aktív játékosok számát, hanem az akív játékosok szintösszegét veszi alapul, és ezt az esemény során is updatelni fogjuk.
Ja és persze más lesz a történet, mások lesznek az ellenfelek, mások lesznek a hatások...
Ami FONTOS: Az esemény indulásával az Egyéb menüpontokból a régi, Zarknodos gomb el fog tűnni. Úgyhogy ha valaki esetleg még nem vette fel a jutalmat (5% fertőzés csökkenés) akkor az tegye meg legyen szíves, mert utólag ez már elég körülményes lesz.
Dátum: 2010.09.03. 16:29:02
Amin jelenleg dolgozunk:
Régóta ígértük a kvíz olimpia megreformálását. Ez sajnos csúszott, elég komplikált lett a dolog, de most úgy néz ki, hogy hamarosan elkészül az új rendszer. A jövő héten szeretnénk csinálni egy tesztet (kviz olimpia a játékban, de dijak nélkül, aki akar, részt vehet benne), és rá pár napra mehet az éles.
Az új rendszernek lesz egy mellékhatása, sokkal gyorsabb lesz, tehát nem fog laggolni, lassabb gépeknél ill. lassabb internet kapcsolatnál is ugyanolyan sebességgel kapod a kérdéseket.

A másik fókuszunk most egy játékos esemény kidolgozása.
Nagy fába vágtuk a fejszénket, mert egy olyan, általános rendszert dolgoztunk ki, amivel a jövőben gyorsabban és rugalmasabban lehet új eseményeket csinálni. Most tehát sokat dolgozunk vele, de utána remélhetőleg akár 1-2 havonta is lehet egy Zarknod szintű esemény.

Szintén fejlesztési ötlet volt a térkapuknál egy ritka szörny, különleges kinccsel, illetve a lélekkufár "megverése", ezek nem időszakos események lennének, hanem állandó dolgok, de az esemény fejlesztése most nagyobb prioritást kapott.
Dátum: 2010.09.02. 12:42:39
Ja a felejtést így már értem, végülis meg lehet csinálni.
Az esszencia konvertert is felveszem a listára (de ne aggódjatok, nem kell hozzá majd 110-es szint). De itt jegyzem meg, hogy a szűk keresztmetszet az ultratápok kifarmolásánál NEM az esszenciák beszerzése lesz, hanem az 50-es alkimista labor. Tehát ha berakjuk ezt a konvertert, akkor azzal annyit érünk el, hogy a top szövik még gyorsabban kovácsolnak belőle előnyt, de ha így akarjátok, tőlem mehet a dolog.
LGY-ből gyógyító ital: már elég gyógyulási lehetőség van a játékban, többet nem szeretnénk.
Osi titok (szabadon valaszott szakertelmed maximuma eggyel megno) komplikált az implementáció és a szakértelem maxok növelgetése sok szakértelemnél már igy is több problémát okozott, ezt sajnos nem tudjuk megcsinálni.
Dátum: 2010.09.01. 15:23:23
Köszönöm a javaslatokat! Mindenképp csak olyan dolgokról lehet szó, amelyek valóban hiányt pótlóak, az hogy ugyanazt a dolgot 3-4. féle módon tápoljuk arra nem sok szükség van. Arról, hogy mit lehet és mit nem:

Bizonyos ideig ható italok: egy adott karakterről már igy is horror mennyiségü adatot tárolunk, újabb timestampok lehetőség szerint már nem kellenének.
Vérengző medál: mehet.
Idomár pálca: felesleges, erre lesznek állatfelszerelések.
Lélekvédő: felesleges, vannak lélekvédelmet adó tárgyak.
Deus ex machina: felesleges, van erre alkimista.
A felejtés gyürüje: ezt nem egészen értem, mire lenne jó? hacsak nem valamiféle exploitra.
Kalandor felszerelés: erre sincs sok szükség, a szakértelmek szabadon növelhetők. Inkább olyasmire lenne igény ahogy hallottam, ami minden próbára ad bónuszt (pl. Szerencsetalizmán ötlete), de a kristálypont termelésre is számos lehetőség van szóval még arra se biztos hogy szükség van.
Dukátátalakitó: ha erre lenne is igény, max. "rabszolgák" részéről, ezért ilyet nem fogunk csinálni.
Energiahasznosító szelence (+10 EH): mehet, úgyis van erről egy topic hogy az EH túl gyenge.
Respecializációs ital (Az állat/ok szakértelmei újraoszthatóak). Nagyon jó ötlet!
Kalandozó modul +1 kaland tárolható (összesen 11) Igen ez is hiánypótló, mehet akár.
Lélekgyémánt kreátor: tipikus nem hiánypótló tárgy, nincs rá szükség.
A lopás köve: Túl speciális, 100% fertőzés + lopkodós karakter kell hozzá
Vlagyimir szeme: Ld. fent, szükségtelen.
Wurgolx szarva / Próféta: effektive egy kritikust növelő tárgy, fantáziátlan.

Tehát a felsorolt ötletekből ami megállja a helyét és meg tudjuk csinálni:
Vérengző medál, Respecializációs ital és kalandozó modul, EH szelence.
Dátum: 2010.09.01. 13:07:27
A mai nappal kéréseitek alapján a következő fejlesztések kerültek be:
- A magas szinten jövő kaland ellenfelek szintjét csökkentettük valamelyest, azaz gyengítettük őket.
- 126. szinttől a térkapus lények kaptak egy nagyon minimális értékű lélekszívás védelmet.
- Az állat szakértelmeknél bekerült egy új gomb, amellyel egyetlen gombnyomással az összes szakértelempontot el lehet költeni egy adott szakértelemre.
- A segítségnyújtásnál most már nem megy át egészség és mágia, mivel ezeknek a harcban úgysincs szerepe.
- A kristáyhorda 3-6 napos elbújási idejét 2-4 napra csökkentettük.
Dátum: 2010.08.31. 19:08:30
Egyetértek azzal, hogy felfelé támadásnál adhatna több LE-t az EH, utánanézek majd, hogy ez miért nem igy működik.

Arról, hogy a portya LE-t adó tárgyak is módositsák az EH-t: elvileg lehetne ezt is, a kérdés annak idején is csak az volt, hogy a zsákmányolt LE-t számoló képletben hová illesszük az EH-s limit vizsgálatot. Az EH eredeti funkciója az lett volna, hogy adjon egy minimális LE-t akkor is, ha egyébként nem kapnál. Az hogy mi adódik hozzá és mi nem csak azon múlik hogy akarunk-e még erősiteni rajta.

A láthatatlan sajtolósdiról, amikor ez először felmerült, kézenfekvő volt a megoldás, hogy a sajtolásért is fele LE járjon láthatatlanságban, de akkor a "játékosok nem szeretik a nerfet, ne bántsuk őket ha nem muszáj" lobbi győzött. De ha már az ezt használó játékosok is azt mondják, hogy túlzás, tőlem simán helyrerakhatjuk...
Dátum: 2010.08.24. 13:23:06
Igazándiból ezt nem tudom, hova lehet még ragozni, a javaslataitok alapján elkészült egy tervezet, amelyet a további javaslatok alapján finomhangoltunk, majd rövid időn belül leprogramoztunk. A fejlesztés nyomán a játékosok az ismételhető küldetéseket gyorsabban és változatosabban tudják megcsinálni.
A 12 állaton kár rágódni, ez egy kompromisszum, én a 15-öt tartottam volna reálisnak. Ez igy is az egyik legkönnyebb küldetés marad, sőt pont a reform miatt (mivel több küldetés pörgethető) még könnyebb lesz, ez önmagában indokolta a nehezitést, a palota már csak hab a tortán.
Aki akarja, még nyugodtan rágódjon ezen, szórjon hamut a fejére, pontozzon le stb. a topic nyitva maradt továbbra is aki a témához hozzá akar szólni.
Dátum: 2010.08.24. 13:15:37
Az ismételhető küldetések (és a hozzájuk tartozó normál küldetések) változtak, a legtöbbet könnyítettük, hogy mindegyiket hasonlóképp megérje csinálni, illetve ezzel együtt beraktunk 2 új ismételhető küldetést. A bénítós küldetés nehezítésével együtt a Kristály Horda csizmájáról a kábítás védelem lekerült.
Dátum: 2010.08.23. 23:36:55
Idézet: Kocos - 2010.08.23. 19:08:53
Muszaj ehhez lepontozni?


Tudom, Kócos, hogy te voltál, megnéztem Már be is van állitva, a kábitós küldi nehezedik neked is, mint a többieknek, és az állat szintlépős 12 lesz, de a többi az marad, csak neked... 20 kritikus, 20 kaland stb... Most remélem örülsz
Dátum: 2010.08.23. 17:39:55
Idézet: Kocos - 2010.08.21. 20:54:11
szerint nem a hitelezes, hanem a rossz hitelezes (tul nagy vallalt kockazat, felulertekelt fedezet stb.) az ami a problemat jelenti

Tudod, ez olyan mint a reklám: a reklámköltségek fele kidobott pénz, csak senki nem tudja, melyik fele az a bankok sem tudják előre, melyik hitel fog bedőlni. Minél szigorúbb a hitelbírálat, annál kisebb a várható nyereség is, ezért lettek egyre lazábbak a feltételek.

Idézet: Kocos - 2010.08.21. 20:54:11
Amugy lehet, hogy Kina duborog, de lakosainak 99%-aval nem cserelnek

Ez így van, ha egy ország sok hitelt vesz fel, és azt a lakosai közt szétosztja, akkor a lakói jól élnek és boldogok... egy ideig legalábbis biztosan. Hogy utána mi lesz, arra én is kiváncsi leszek. Kínáról meg, erre ugye már van történelmi példa, Anglia egy időben a fél világot gyarmatosította és hordta haza a kincseket mindenhonnét. Attól akkor még elég sok szegény ember élt ott... De azért ez a vagyon felhozta az országot, mostanra már X év után elég szép életszinvonalat értek el.
Dátum: 2010.08.23. 16:05:02
A folyamatban levő küldetések már az új feltétel szerint változnak. Tehát ha pl. 15 teljesitett kalandnál tartasz, és felrakjuk a patchet, a küldetés teljesitett lesz amikor belépsz a küldetések menübe.

Viszont azt mindjárt megnézem, hogy kik azok, akik még az ilyen informális postokat is lepontozzák, szerintem meg tudjuk oldani, hogy nekik a küldetések nehézsége a régi maradjon...
Dátum: 2010.08.23. 14:20:21
Volt egy olyan kérés, hogy jelezzük előre, ha bekerülnek az ismételhető küldetésekkel kapcsolatos fenti változások.

Szólok akkor, hogy várhatóan holnapra ezek meglesznek.

Ami fontos: az ismételhető küldetések a normál küldetések "klónjai", tehát ezekkel együtt a normál küldetések is változni fognak. Tehát pl. az ölj 5 entitást küldetés is könnyitve lesz 2 entitásra. Az egyetlen kivétel a 60 kritikusos, ehhez egyedül a 20 kritikusos küldi volt hasonló, de azt visszamenőleg nem akartuk ennyire neheziteni, ezért azt az egyet Baraty megoldotta valahogy.
Dátum: 2010.08.21. 19:34:14
Idézet: AranyAlma - 2010.08.20. 02:14:55
De, összességében még akkor is jobban jövök ki, mintha végig FT hitelem lett volna.

Tényleg Miklós! Szerinted mekkora rulett volt az EUt és az IMFet 'hazaküldeni'?


A szerencsejátékban van, aki nyer, van, aki veszít. A devizaárfolyamok az elmúlt években elég szépen ingadoztak, ha megfelelő volt a beszállási pontod, akkor jól is kijöhettél belőle, de ez nem jelenti azt, hogy mások nem jártak nagyon rosszul.

Az IMF hazaküldése óriási baklövés volt. Nemcsak diplomáciai szempontból, vagy azért, mert nem vagyunk tárgyalási pozicíóban. Hanem azért is, amit én itt már többször hangoztattam: én a megszorításokban hiszek, és nem az őrült költekezésben. Márpedig az IMF nem kért mást, csak megszorításokat, szigorú költségvetést, amit BG be is vezetett, csak a Fidesz nem akarja folytatni (csakazértse). És ha megtennénk, amit az IMF kért, az az országnak is jó lenne hosszútávon.

En nem vagyok kozgazdasz, de ugy tudom, hogy a jo hitelek erositik a gazdasagot. No a fogyasztas, no a vallalkozasi potenciual.

Ez a közhiedelem most megdőlni látszik. Kína adja a kölcsönöket, a lakosai nem költekeznek, hanem spórolnak, és az ország gazdasága dübörög. Az USA és az EU el van adósodva, senki sem látja mi lesz ennek a vége. Szóval akkor most ki is csinálta jól, aki költekezett és hitelt vett fel és a lakói jól élnek, vagy aki a hitelt adta, és a lakosai a következő száz évben fognak jól élni a fejlett országok által fizetett kamatokból?