Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ariel

Idézet: Kocos - 2009.12.31. 02:07:19
Idézet: Ariel - 2009.12.31. 01:48:35
De csak azért mert pókként hónapokon át szétcsapom a kezdőket, és lesz pár száz TÖ előnyöm hozzájuk képest, nem leszek jobb játékos náluk.


Dehogynem. Pontosan errol szol a jo jatek. Hogy a helyzetedben optimalis strategiat alkalmazod.


Ez teljesen relatív. Mi a helyzetemben az optimális taktika? Nyilván az, amit most követek. Ha nem ez lenne számomra az optimális, akkor nem ezt követném.

A pók elveri a kezdőt, mert számára az az optimális stratégia, hogy fél évig tanyázik 10-ik szinten. A kezdőnek meg az az optimális stratégia, hogy fél év alatt 40-ik szintre érjen. Mindketten azt fogják mondani, hogy az ő stratégiájuk az optimális. De ettől még nem lehet azt mondani, hogy az egyik jobb játékos mint a másik csak azért mert leveri portyában.
Azzal leszek jobb, hogy faragni tudok a hátrányomból a nálam erősebbekhez képest. Ha ügyesebb vagyok, jobban osztom el a LE-t, esetleg többet is tudok szerezni mint az ellenfelem.
De csak azért mert pókként hónapokon át szétcsapom a kezdőket, és lesz pár száz TÖ előnyöm hozzájuk képest, nem leszek jobb játékos náluk.
Nálam a "jó játékos" nem azt jelenti, hogy pókként, több száz TÖ előnyt szedek össze olyan játékosokkal szemben, akik töredék annyi ideje játszanak mint én. Ha fél év után még mindig a 10-ik szinten bohóckodok pókként 200 TÖ előnnyel, az nekem nem azt mondja, hogy jobb játékos vagyok azoknál, akik másfél hónapja kezdték a játékot. Mindössze annyit mond, hogy a karakterem erősebb az övékénél.
Idézet: Kocos - 2009.12.31. 00:32:17
Idézet: Ariel - 2009.12.30. 18:21:28
Tehát ha kifejlesztem a VF-et, és bevárok mindenkit mögöttem, és lesz +5-600 TÖ-m az ellenfeleimhez képest, akkor sokkal jobb játékos leszek náluk?


Stimmel. Jo taktika -> eredmeny. Ez a jo jatekos ismerve.


Tehát ha indítok egy pók karaktert, megszedem magam a játék elején, elverek minden kezdőt, akkor jobb játékos vagyok náluk, de két hónap elteltével ahogy ők magasabb szintre lépnek, és leelőznek TÖ-ben, miközben semmit sem változott az ő taktikájuk és az enyém sem, már ők a jobb játékosok?
Idézet: Prisma - 2009.12.30. 21:56:42

Nem azért kapnak ki, mert később indultak, hanem azért, mert kevésbé ügyes játékosok.

Kevésbé ügyes játékos mert nem akar fele tempóban játszani?

Miklós szerint jól vannak belőve a különbségek.


Egy idézet Miklóstól:
"Visszatekintve, a VF egyike volt a kevés nem kellően átgondolt fejlesztéseknek. Ugyan az elsődleges célját teljesítette, de ugyanígy erős karakterek is kifejleszthették, még erősebbé válva, ez nem volt cél. Az élmezőnyt nem lassította, mert ők a szintverseny miatt nem fejlesztették ki, viszont növelte a különbséget a játékosok között, ez leginkább a kisebb népességű világon (V3) látszik. Lassításra az átlag játékosoknál nincs szükség, a tervezett sebességgel haladnak. Aki nincs élmezőnyben, azt nem érdekli a lassabb fejlődés, csak a táp részét nézi. Maga a szakértelem nem lett volna rossz, de a bónusz amit ad, túlzó. Az 50% helyett elég lett volna 20%."


Ebből én nem azt a következtetést vontam le, hogy jól vannak belőve a különbségek...
Attól még, hogy azt hajtogatod, hogy egyesek hónapokra abbahagyják a játékot, meg hogy nyaralni mennek, és hogy mekkora kiesés ez, nem ez lesz a jellemző. Hanem az a jellemző, hogy a VF és pók taktika miatt olyan lassan lép szintet a karakter, hogy egy év után is még csak a 40-ik szinten poroszkál, és olyan játékosokat ver el, akik fél évvel késöbb indultak, és esélytelenek a csatában.

Az igazán nagy ostobaság pedig az, ha tényleg azt hiszed, hogy az eddigi TÖ és SZÖ különbségek növekedését elnézve Miklós semmit nem fog tenni. Jobban járnál, ha inkább azon gondolkoznál, hogyan lehetne esélyt adni azoknak, akik nem akarnak VF-et használni, mert a szakadék egyre nagyobb, és szavazás ide, vagy oda, Miklós nem fogja tétlenül nézni, hogy 4-5 hónap múlva egy VF-es karakter és egy "normál" között 1000-1500 pontnyi különbség legyen.
Dátum: 2009.12.30. 19:27:44
Én egy olyan épületet is díjaznék, aminek segítségével a kennelben levő állatokat is lehetne gyógyítani, vagy legalább regenerálódnának.
Idézet: Byzon - 2009.12.30. 18:23:06

Adott szinten megközelítőleg hasonló idejű játék után kialakult különbség -> jobb játék.

Ebben igazad van, de hogy döntöd el, hogy ki a jobb játékos, ha az egyik már egy éve indult és még mindig csak a 40-ik szinten van, míg a másik fél év alatt jutott ugyan ide? Mernéd azt mondani, hogy jobb játékos az aki egy éve kezdte, csak azért mert 500 TÖ előnye van?

LanMaffiára és a játékstílusára is pont úgy vonatkozna a büntető képlet, mint másra. Ő nem a magas TÖ miatt kapná a büntetést, hanem a magas SZÖ miatt.
HA gyengékből akarsz sok LE-t nyerni, akkor neked is gyengének kell lenned. De ha sokat rabolsz, egyre erősebb leszel hozzájuk képest, bármit is fejlesztesz. Tehát egyre kevesebbet tudsz majd a gyengéktől rabolni.
Tehát ha kifejlesztem a VF-et, és bevárok mindenkit mögöttem, és lesz +5-600 TÖ-m az ellenfeleimhez képest, akkor sokkal jobb játékos leszek náluk? Míg most, hogy a szingulárist használva alacsonyabb a TÖ-m azoknál akik csak hónapok múlva érnek a szintemre, totál béna vagyok?
Miért lenne valaki jobb játékos csak azért mert 500-al nagyobb a TÖ-je? Ilyen alapon a magasabb szintű játékos jobb játékos, mint az alacsonyabb szintű. Akkor a magasabb szintű miért kap büntetést az alacsonyabb szintű ellen?
Ugyan azért, amiért eddig is, legfeljebb nem azokat támadnád majd, akik több száz TÖ és SZÖ hátrányban vannak hozzád képest. Vagy ha igen, akkor ezután a 20:0-ás győzelmeidért már kevesebb LE-t nyerhetnél, illetve az ellenfeled a biztos vereségeivel kevesebb LE-t bukna.
Idézet: Byzon - 2009.12.30. 14:19:51
Gondolom azt szeretné, hogy nem a szint hanem a TÖ különbség alapján legyen támadási sáv, ami persze marhaság. Mást nem tudok elképzelni.


Nem kell TÖ-höz kötni a támadhatósági határt. Mindössze annyi kellene, hogy a TÖ és SZÖ különbség legyen figyelembe véve a rabolt LE kiszámolásánál, ahogy a lefelé támadásnál is van büntetés.
Legyen a rabolható LE mennyisége megszorozva az [ellenfélTÖ]/[sajátTÖ] * [ellenfélSZÖ]/[sajátSZÖ] arányszámmal. Így, ha sokkal gyengébb ellenfelet támadok, akkor azarányszám kicsi lesz, és keveset rabolhatok. Ez egy indirekt védelem a gyengébbek felé, egyszerűen nem lesz majd érdemes a sokkal gyengébbeket támadni, ha van más célpont is.
Dátum: 2009.12.30. 12:01:18
Amikor Miklósnak írtam a gyógyitalok őskő árának csökkentéséről, akkor felvetettem neki a bizonyos százalékot gyógyító italok lehetőségét is. Az italok ára fix lett, de új italok nem kerültek a játékba.
A kivégzés ellen miért kellene védelem? Egyszerűen lehet ellene védekezni, aki akar, tud is védekezni ellene.
De az ellen hogy védekezel, hogy azonos szinten 600 TÖ előnnyel bíró játékosok elvernek?
Leírom szájbarágósan, mert látom nem megy...
Az, hogy az ellenfélnél levő LE hány százalékát tudja a karakter elrabolni, jópár dologtól függ. Többek között attól, hogy történt-e kivégzés, hogy van-e kreatív affinitás a karinál, gyémánt bónusz, LE rablást növelő tárgyak, állatoknak van-e rablást növelő tárgya, és függ a karakterek közti szintkülönbségtől is.
Ha nagy a szintkülönbség, akkor akkora a büntetés a rabláson, hogy az összes többi plussz ellenére is nagyon keveset lehet rabolni.

Ez a büntetés azért van a játékban, mert Miklós ezzel akarta védeni a gyengébbeket a portyában.
A 600TÖ különbség pedig ott jön a képbe, hogy azokat Miklós sehol nem védi, akiket ekkora TÖ különbség mellett vernek el azonos szinten. Így már tiszta?
Ha nem érted, elmagyarázom.
Miklós berakott egy LE rablás elleni védelmet a játékba, ami a szintkülönbségen alapul, a gyengébbek védelmére. Az elv egyszerű, ha lefelé támadsz, azaz gyengébbet ütsz, akkor kevesebbet tudsz rabolni. Csak Miklós azt nem kalkulálta bele, hogy ilyen hatalmas különbségek fognak kialakulni a különböző játékstílusoknak köszönhetően. Ez a rendszer sok olyat véd, akit nem kellene, és sok olyat nem véd, akit kellene.
Tévedsz, a lefelé támadást most is komolyan bünteti ez a rendszer. 6-7 szintet lefelé ütve, már gyakorlatilag 0 a rabolható LE mennyisége.
Azokat nem védi semmi, akiket azonos szintről 5-600 TÖ plusszal vernek el. Őket 15%-on szétszedik már, és maximális LE-t rabolnak tőlük.
Fél éve 600 TÖ különbség 20 szint alatt alakult ki, mára ez egy szinten belül előfordul.
Fél éve a játékosok zömét még védte ez a rendszer. Akkor is voltak már problémák, de sokkal kevesebb. Nem fordult olyan elő, hogy 500 TÖ különbség mellett vert szét egy karakter mindenki mást a szintjén. Sokkal kisebbek voltak a TÖ különbségek. És bármily meglepő is, de volt reform ami a gyengéket védte, ez pedig a VF volt. Nem a portyarendszert változtatta meg Miklós, hanem adott egy új szakit, ami új esélyt adott sok játékosnak.

De most már a portyába épített védelmi mechanizmusok egyre kevesebb játékosnak adnak védelmet, egyszerűen azonos szinten belül akkora különbségek vannak, amikkel kezdeni kell valamit.
Az, hogy sosem működött tökéletesen a védelem, még nem azt jelenti, hogy jó is úgy ahogy van. Vagy csak azért mert szar, maradjon is az?

Amit pedig annyira szeretsz idézgetni, azt Prisma azon hozzászólására reagáltam, amely szerint egy karakter szintje mutatja meg, hogy kinek mennyi lehetősége, erőforrása volt a játékban. Köze sincs ahoz, hogy regidőhöz kellene kötni a portyákat. Ha lehet, a jövőben inkább ne képzelj mögöttes tartalmat a hozzászólásaimba. Ha az lesz a véleményem, hogy regidőhöz kössük a portyát, akkor azt le is fogom írni.
Nem kell a fél topicot visszaidézni, csak azt az egy mondatot, ahol azt írom, hogy a portya regidőhöz legyen kötve.

A gyengék védelmére a szintkülönbségen alapuló +5% ép határ és a szintkülönbséggel csökkenő rabolható LE működik. De mivel nem a szintkülönbség mutatja a két karakter ereje közti különbséget, így ez sem működik tökéletesen.