Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ariel

Dátum: 2010.01.03. 11:55:05
Idézet: Miklós - 2009.01.08. 15:35:13
A játékban az élmezőny egyre inkább szét fog húzódni. Tehát ha szintenként rendezünk viadalt, akkor egy idő után magas szinten megtörténhet, hogy egy kategóriában csak 1-3 jelentkező lesz, és igy nem tudnának versenyezni.

Ez alapján azt gondolnám, hogy 4 ember kell egy kategóriához, de Miklós most 5-öt mond...

Idézet: Miklós - 2010.01.02. 20:42:45
Ha egyedül vagy, akkor igen. De nem vagy egyedül. V1-en most pl. azt látom, 3 ember lenne az 1. kategóriában.

Ez alapján pedig Morti kategóriafelosztása nem stimmel.
Dátum: 2010.01.02. 23:01:00
Vannak különbségek a világok között, de mindenhol megtalálhatók azok a karakterek, akik hónapokon át nyerik ugyan azokat a kategóriákat. Még v3-on is van aki 8 bajnokival szaladgál 20-ik szint alatt...

Idézet: CaveMaN - 2010.01.02. 22:39:35
Az én szemszögemből ez amolyan "megszívattak, szívjanak a pókok is (esetünkben)" felhangnak tűnik, attól függetlenül, hogy valószínűleg nem ez (volt) a szándék. Ha meg mégis, akkor tessék menni a sarokba kukoricán térdepelni


Ha megnézed a toplistát, Barrique az aki megszívta, és nem feltétlenül azért, mert így kisebb esélye van nyerni, hanem azért, mert semmi értelme egy olyan bajnokinak, ahol egyedül indulsz 4 klónoddal együtt.
Az én esélyeim pedig csak nőttek, mert lehet, hogy lesz olyan bajnoki ezután, ahol nem leszek Barrique-kal egy kategóriában.

Nagyon sok javaslat elhangzott már a bajnoki változtatására vonatkozóan. Az alapján amivel most Miklós előállt, és az általános problémák ellenére is csak ott nyúl bele a szabályokba ahol 5-6 embert érint, arra a következtetésre jutottam, hogy el sem olvasta az eddigi javaslatokat.
Dátum: 2010.01.02. 22:35:43
Miért gondolod, hogy a v1 "top" csak a v1-en játszik, és nincs karaktere a többi világon? Az, hogy a v1-en magas szintű a karakterem, nem azt jelenti, hogy ne lenne VF-es karakterem, vagy hogy ne látnám, mi folyik a bajnoki viadalokon.
Dátum: 2010.01.02. 22:01:32
Én pedig azt nem értem, hogy nyolcszoros bajnok pók létedre nem látod, hogy valós probléma amiről szó van...
Dátum: 2010.01.02. 21:20:03
Idézet: Miklós - 2009.01.08. 15:35:13
Felmerül még az a "speciális" kérdés, hogy mi van akkor, ha valaki annyira elhúz a többiektől, hogy a saját kategóriájában nem lesz elég induló. Ilyenkor korábban manuálisan hozzácsaptuk a legfelső kategóriához. Remélhetőleg a fenti rendszerben erre már nem lesz szükség, ha mégis, akkor erre kitalálunk valamilyen szintén automatizált megoldást (pl. ha a legfelső kategóriában nincs elég ember, akkor hozzácsapjuk őket az előzőhöz).


Tehát ez is egy szabály volt a bajnoki rendszerben. Lehetett vele számolni. Ha ezt felváltjátok egy olyan szabállyal, amivel esélyt adtok azoknak, akikhez eddig hozzá lettek csapva a legnagyobbak, akkor egy olyan szabályt is hozhattok, hogy egy karakter kétszer nem nyerheti meg ugyan azt a kategóriát, hanem egyel feljebb kell indulnia. Így azok is kapnak esélyt, akiknek a kategóriájában hónapok óta ugyan azok a pókok nyernek mindent, mert nem lépnek szintet.
Ráadásul most, hogy nem lesznek a legnagyobbak hozzácsapva az alsóbb kategóriákhoz, hanem akár egy karakter is alkothat kategóriát a saját klónjaival, minden kategóriára alkalmazni lehet azt, hogy egy kategóriát csak egyszer nyerhet meg egy karakter, és a következő nevezéssel legalább egy kategóriával feljebb fog résztvenni a bajnokin.
Dátum: 2010.01.02. 16:21:00
Mert nem is akarok érveket felhozni a változtatás ellen. Viszont joggal mondhatja bárki, hogy ha a legfelső kategórában ezután megkapják az esélyt a többiek is a győzelemre, akkor az összes többi kategóriában miért nem kapják meg ?
Dátum: 2010.01.02. 16:07:15
Boc, szingulárist akartam írni
Módosítom.
Dátum: 2010.01.02. 15:56:22
Miklós, ha az probléma, hogy valaki szingulárissal előrerohanva 10 szint előnyre tesz szert és elveri a többieket, akkor az miért nem gond, ha valaki pókként több száz TÖ előnyre tesz szert, és hónapokon át ugyan abban a kategóriában veri szét a népet?

Dícséretes, hogy javítani akarod az esélyeit azoknak akik egyébként Barrique-kal kerülnének egy kategóriába, de talán nem csak ezt az egy kategóriát kéne megnézni, hanem az összeset. Nem csak 10 játékosnak kellene visszaadni a gyözelmi lehetőségeit, hanem az összes többi kategóriáét, ahol folyamatosan ugyan azok a pókok nyernek.
Az a bizonyos "magasabb szint" mire a karakter az ismételhető küldetésekig elér, a V1-en kb 350-400 karaktert érint. Nekik már egyértelműen az alapján érdemes célpontot választani, hogy milyen gyorsan tudnak végezni a küldetésekkel...
Az, hogy ki milyen gyenge, és hogy mennyi LE van nála, legtöbbször együtt jár. Ráadásul a negatív LE diff. nagyon jól meg is mutatja, hogy kitől érdemes rabolni. Aki már sokat bukott, annál jó eséllyel sok van, lehet tőle rabolni. A sok bukott LE egyenes következménye pedig az, hogy ők lesznek a leggyengébbek.

Magasabb szinteken pedig már szinte mindenki vigyáz a LE-re. Már csak szerencsével vannak nagy fogások, vagy a kivégzős taktikával. Ott nem azt nézi az ember, hogy kitől mennyit rabolhat, hanem, hogy milyen könnyű teljesíteni az ellenfélen az ismétlődő küldetéseket. Ott, ahol egy bénítás 6-800 LE-t ér, vagy egy kritikus varázslat 1000 LE, az lesz az elsődleges szempont a célpont kiválasztásánál, hogy a lehető leggyengébb ellenfelet üssem és leggyorsabban végezzek a küldetéssel, a legkevesebbet sebződjem, és ha lehet, jó kevés Tp-t kapjak.
Nagyon sok olyan PvP játék van, ahol a sokkal gyengébb elverése semmiféle előnnyel nem jár. Itt ennek a fordítottja a jellemző, minél gyengébbet verek el, annál jobban járok...

Ha egy gyenge elver egy másik gyengét, az neki attól még kihívás volt, megérdemli a jutalmát. De annak aki 5-600 TÖ előnnyel veri el, miért járjon ugyan akkora jutalom, hiszen abszolut nulla kihívás volt legyőzni az ellenfelét. Ráadásul most még több jutalmat is kap ebből a gyenge ellenfélből, mintha olyan célpontot keresne, aki erősségben hozzá illik.
Annál jobban már nem lehet megcsúfolni a PvP rendszert, mint hogy a hulla gyenge ellenfeleket érdemes ütni, mert minimális sebzést tudnak produkálni, mert rajtuk legkönnyebb a küldetéseket teljesíteni, mert ők adják a legkevesebb Tp-t, és mert a kevésbé jó játékosok tartanak maguknál több LE-t.
Bármi ami abba az irányba mozdítja el a dolgot, hogy érdemes a kihívásokat keresni, és a valós ellenfelekre portyázni a gyengék helyett, csak javítana a helyzeten.
Túlzás az erős játékosok büntetésének nevezni a változtatást. Hiszen most bármilyen erős is valaki, a sokkal gyengébbeket érdemes ütnie. Egyformán büntet mindenkit ez a szabály, ha sokkal gyengébbet támad.

Ráadásul Miklós tervez egy olyan szakit, ami mindenképp ad LE-t a portyában. Akár ezt a szakit is meg lehetne úgy tervezni, hogy csak akkor adjon LE-t ha hasonló erősségű ellenfelet támad a játékos, ezzel ösztönözve arra a játékosokat, hogy hasonló erősségüeket üssenek, ne pedig a gyengéket. Ilyen feltételek mellett pedig a VF-et használók is simán kifejleszthetnék, nem kellene a VF-nek kizáró tényezőnek lennie, hiszen a szaki úgyis csak akkor működik majd, ha nem gyengéket ver vele a karakter.
Nem az a gond, hogy az erős elveri a gyengét, hanem az, hogy semmi nem motiválja, hogy hasonló erősségű célpontot válasszon magának. A PvP-nek valóban az a lényege, hogy erősebbé válj a másiknál, és le tudj győzni mindenkit. De nem az, hogy folyamatosan a hulla gyengéket verd el mert az éri meg. Őket könnyű eltalálni, bénítani, kritikus varit lőni beléjük, jó eséllyel szinte semmit sem sebeznek vissza. Miért választana bárki is helyettük erős ellenfelet?
Az "erős" karakterek nem úgy versenyeznek egymással, hogy egymást győzik le, hanem úgy, hogy melyikük tudja jobban megszedni magát a totál gyengéken...
Idézet: Prisma - 2010.01.01. 18:42:09
Ariel, soha senki nem mondta, hogy a gyengébbet védi ez a szabály, ezt csak te találtad ki. Azt védi ez a szabály, akinek kevesebb lehetősége volt erőssé válni, egyszerűen azért, mert nem tudott annyi erőforrást felhasználni, mint a másik.


Ez pedig a Te véleményed, Te találtad ki. Majd Miklós megmondja, miért találta ki ezt a szabályt, és hogy kell-e valamilyen védelem azoknak, akiket 5-600 TÖ különbséggel vernek el.
Ha majd Miklós azt mondja, hogy a lefelé ütés büntetése nem azért lett szabály, hogy a gyengébbeket védje, és nem azért lett berakva, hogy a játékosok inkább a saját karakterük erősségének megfelelő ellenfeleket válasszanak, és onnan próbáljanak LE-t rabolni, akkor el fogom fogadni, hogy nincs létjogosultsága annak, hogy védelmet kapjon a gyengébb akkor is, ha a szintkülönbség nem védi meg egy póktól vagy egy VF-es játékostól. Ha Miklós kimondja, hogy szerinte teljesen rendben van, hogy 5-600 TÖ különbségek mellett már 15%-ra érve agyon lehet verni egy karaktert, akit az égvilágon semmi nem véd, ráadásul változtatni sem tud már a helyzetén, max törölhet, akkor nem fogom firtatni a dolgot.
De attól, hogy 100x leírod, hogy ostobaság, attól az én véleményem nem fog változni.
Idézet: Kocos - 2010.01.01. 14:57:09
Ha B karaktert meg akarod vedeni, az egy utolagos korrekcio. Az, hogy az alattad 7 szinttel levotol alig tudsz rabolni, az meg szabaly. Remelem erted mi a kulonbseg!


Értem hát. Miklós a játék elején hozott egy ilyen szabályt. Ha a célja nem az volt vele, hogy a gyengébbeket védje, hanem teljesen más oka volt a szabály létrejöttének, akkor nincs miről beszélni. De ha az volt a célja vele, hogy ne érje meg annyira a gyengébbeket elverni, hanem csak csökkentett mennyiségű LE járjon az ilyen győzelmekért, akkor van létjogosultsága az alacsonyabb TÖ-jű karakterek védelmének, ugyanis a szintkülönbség már nem mutatja meg a karakterek közötti erőviszonyokat.
Idézet: Kocos - 2009.12.31. 20:32:27
Igy igaz. Ugyanakkor semmi szukseg B-t megvedeni valamitol amit o tudatosan bevallalt.


Tehát tőlem sem kell azokat megvédeni, akik tudatosan bevállalták, hogy alacsonyabb szintűek nálam, így semmi szükség arra, hogy a rablásaimra büntetést kapjak amiért 7 szinttel gyengébbeket támadok. Ők ezt tudatosan bevállalták, így a védelem sem jár nekik.
Idézet: Kocos - 2009.12.31. 18:02:45
Ha B-nek nem celja, hogy portyaban eros legyen, akkor nem jelenti, hogy A erosebb. Ha nem celja, hogy portyaban eros legyen, akkor nincs szuksege semmilyen vedelemre. Ha celje hogy portyaban eros legyen, akkor kene ugyan neki a vedelem, de akkor nem volt sikeres celja elereseben, tehat o egy gyengebb roszabb jatekos.


Ha A-nak az a célja, hogy a lehető leglassabban lépjen szintet, és ehez a lehető legtöbb LE-t szedje össze, ezzel az adott szinten a legtöbb bajnokit nyerjen, és B-nek az a célja, hogy adott idő alatt a lehető legtöbb LE-t szedje össze, akkor természetes, hogy B A-hoz képest rohanni fog, és amikor azonos szintre kerülnek, lesz egy csomó hátránya, ettől ő még nem rosszabb vagy gyengébb játékos.
Idézet: Kocos - 2009.12.31. 10:39:03
Tehat kulonbozo motivacioju (es lehetosegu!) karakterek optimalis strategiaja elesen el fog utni egymastol. Lehet, hogy a szoges ellentetet csinaljak annak amit a masik, es megis mindketto optimalis. Nincs 1 udvozito ut, hogy aki ezt csinalja okos, aki nem ezt az hulye. Ezt ha jol emlekszem mar Trueblood ekesen bizonyitotta a jatek elejen.


Tehát oda jutottunk, hogy csak azért mert A-nak nagyobb a TÖ-je mint B-nek, nem jobb játékos, tehát Jerikó képlete nem a jobb játékosokat bünteti, hanem szimplán az erősebb karaktereket bünteti a gyengékkel szemben.