Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2010.01.22. 17:30:38
Idézet: Dozer - 2010.01.22. 17:19:13
tetszik, mindenféleképpen...
Egy dolgot viszont ellentmondásosnak vélek: Ha az okozott sebzéstől függ a jutalom, akkor nem a gyengébbeket éri meg támadni? Hiszen azokba többet is lehet sebezni nem?


Nem.
Nem a TE általad okozott sebzéstől függ, hanem az általad KAPOTTtól (már ha te vagy a győztes).

Szóval ha győzni akarsz, akkor egyrészt erősebbnek kell lenned a másik szövinél (hogy győzzél), viszont olyat kell választanod, aki sokat sebez BELÉD.
Ha veszteni akarsz (mert nincs kizárva, valaki ezért indít háborút), akkor olyat kell válassz, aki erősebb nálad (le fog győzni), viszont akibe sokat tudsz sebezni (mert akkor meg a saját sebzésedtől függ a nyeremény).
Szóval a nyeremény mind a győztes, mind a vesztes esetében a vesztes által okozott sebzéstől függ. Ez elég jól kiküszöböli a megbeszélt háborúkat is.

Amit még elfelejtettem: háború csarnoka, béke csarnoka: háború csarnoka növeli az általad kapott pontok számát (a vesztesét is) szintenként 10%-al.
A béke csarnoka pedig csökkenti azt szintenként 15%-al.
Utóbbi azt jelenti, hogy ha valaki megtámad egy olyan szövit, akinek 5-ös béke csarnoka van, az a normál jutalomnak 100%-5*15%=25%-át kapja. Érdemes neki másik szövetséget támadnia, onnan sokkal több jutalmat remélhet - így a béke csarnoka eléri célját.
Dátum: 2010.01.22. 17:04:04
Idézet: CaveMaN - 2010.01.22. 15:57:43
Adja isten, 60 évesen szülhetnél, bevállalnád? (igen/nem) (Ha igen, és felnevelni ki fogja?)


Esetleg a 20 éves apa
Dátum: 2010.01.22. 16:55:23
Dozer, Darah:

Tegnapelőtt Damage-el beszélgettünk sokat, kb. mi is arra jutottunk, a mostani rendszert lenn érdemes módosítani, elsősorban jutalmazás terén.

Amire jutottunk, az volt, hogy a győztes attól függően kapjon jutalmat, minél keményebb volt a háború (tehát ha gyenge ellenfelet választ, alig kapjon valamit). Amire jutottunk, hogy a kiosztott sebzéseket kellene tárolni (mindkét részről). A győztes a összes kapott sebzéstől függő jutalmat kapna, a vesztes szintén (de ő kb. a győztes jutalmának negyedét).

Hogy ez miért jó?
- A vesztest arra ösztönzi, minél keményebben álljon ellen, hiszen a jutalma az általa kiosztott sebzéstől függ. Minél többet sebez a másikba, annál nagyobb a jutalom.
- A győztest arra ösztönzi, hogy olyan ellenfelet válasszon, aki elég kemény, gyenge ellenféltől nem számíthat jutalomra.

A jutalom olyasmi lenne, amit írtatok:
- +1% LE vadászatra egy napig X1 pont
- +10% bénítás csatákban egy napra X2 pont
- + akármi egy napra Y pont
...
és ebből mindenki tetszés szerint bevásárolhatna ahogy neki tetszik (statisztikázni kellene, melyik jutalmat választják a karakterek, és havonta ellenőrizni: amelyiket nagyon sokan, annak emelni a pontköltségét, amelyiket kevesen, annak picit csökkenti - így lehetne finoman egyensúlyozni.

Mivel mind a nyertes, mind a vesztes kap jutalmat, mindenki érdekelve lenne a harcokban.

Amit a mostani rendszerhez képest változtatnék:
- a háború hossza fix lenne (3 nap), a végén eredményhirdetés.
- Kapituláció megmaradna, de aki kapitulál, nem kap semmi jutalmat (a másik fél kap, bárha azonnal történik a kapituláció, akkor ugye 0 a kiosztott sebzés)

- A segítő kéz szerintem teljesen jól megoldja azt a problémát, hogy a szövi alsó tagját ütik, a többiek meg nem tudnak mit csinálni. Igenis tudnak, a segítő kéz maga szinten nagyon durva. Ha nem használják (pl. KH miatt), az egyéni probléma, tessék választani, melyik a fontos).
- Szintén tetszik az, hogy magasabbra ütve több pontot és a győzelem, lefelé ütve pedig kevesebbet - viszont nem (csak) szint alapján figyelném ezt, hanem TÖ,SZÖ alapján is.

- Ami még eszembe jutott, de csak továbbgondolásra érdemes ötletként: Hogy gyengébb tagok is érdemben ki tudják venni a részüket a háborúból, lehetne csinálni egy boost-ot: egy pp-ért egy másik tagnak tudna adni minden tulajdonságára némi bónuszt (1%, vagy 2 tul, vagy a két szövi létszámarányától függő érték - de ő ezt nem veszti el): aki kapja, annak a következő háborús csatájában (akár ő támad, akár őt támadják) a boost "kisül", és úgy megy le a csata. Így nyerne némi teret az összefogás. Hogy mennyi boostot lehet egyvalakire rakni, azon érdemes gondolkodni, de mivel csak egy csatára érvényes, talán annyira nem kell félni tőle. Természetesen katakombás vagy láthatatlan tag nem adhatna ilyen segítséget társainak. Ezzel az is ki tudja venni valamennyire a részét a harcokban, aki pl. szint alapján nem tudna harcolni.
Dátum: 2010.01.22. 10:06:27
Idézet: Prisma - 2010.01.22. 08:51:38
Ha az lenne a baj, hogy zavarja őket a régi rendszerben az, hogy nem hagyják vadászni, és portyázni őket, akkor arra szavaznának, hogy legyen lecserélve az új rendszerre a háborúzás. Az új rendszer szerint indított háborúról akár tudomást sem kellene vennie a megtámadottnak, mert úgysem veszít semmit. Az pedig biztos, hogy nem zavarná a békés vadászatot, konstruálást, és portyázást.

Éppen ezért felfoghatatlan, hogy miért szavaz valaki nemmel az új rendszerre.



Egyetértek. De mégis szavaznak rá - nem tudok másra gondolni, hogy azért teszik ezt, hogy maradjon a mostani rendszer és ne legyenek háborúk.
Dátum: 2010.01.22. 08:12:35
Idézet: Tiha - 2010.01.22. 00:08:43

A legtöbb érv arról szó, hogy MEGMARADNA A RÉGI RENDSZER, DE AZ ÚJ IS BEVEZETÉSRE KERÜLNE! Neeeem, ti csak azt tudjátok szajkózni, hogy a régi jó, és nem kell más!



Figyelmen kívül hagyod a legfontosabb dolgot (ami miatt engem sem érdekel már ez a téma): a jelenlegi rendszer annyira vacak, hogy aki a fejlődést helyezi előtérbe (pókok, VF-esek, top - mindegy), azoknak nem éri meg háborút indítani. Csak egy-két szövetség háborúzik (mint pl. Tappancs), akiknek az optimális játéknál többet jelent a presztízs, a szórakozás.

Ha a háború rendszere értelmes lenne, akkor folyamatosan menne harc - ami a legtöbb játékosnak nem jó, mert zavarja a vadászatban meg a békés portyázásban: ezért ragaszkodnak a régi rendszerhez. Sajnos ez van.
Biztos vagyok abban is, hogy ha lenne egy opció a karakterbeállításoknál, hogy "karakteremet más karakter nem tudja támadni, de ő sem tud támadni másokat", azt a játékosok minimum 80%-a azonnal bekapcsolná (Miklós, a legközelebbi kérdőívre tegyél fel egy ilyet kérlek!).
Dátum: 2010.01.21. 16:43:03
Hát igen, ez elég érdekes, szerintem mindenkiben felvetődik, hogy tényleg hatásos-e az oltás. Azért azt jó lenne tudni, mennyi gyerekből fertőződött meg ez a tizen-néhány gyerek, illetve a többiekkel mi lett (mert a fertőzésnek egyértelműen ki voltak téve). Ebből talán pontosabb képet lehetne kapni a dologról, mert nagyon nem mindegy, hogy 30 diákból lett beteg 19 vagy 250-ből.
Dátum: 2010.01.21. 15:18:09
Idézet: Kaboka - 2010.01.21. 12:26:21
Mifele szovodmenyrol beszelsz? A virus azokra jelent konkret veszelyt, akiknek a szervezete mar amugy is levan gyengulve: tudogyulladas, egyeb tudoproblemak, vagy komoly mas betegseg ami megviseli a szervezetet. Egyebkent ugyanolyan lefolyasu mint barmelyik masik influenza virus. Ezt kellene mar megerteni!


Ja, és gondolom úgy állsz hozzá, "had hulljon a férgese!"...

Amikor a H1N1 az országban kb. a 40. halálos áldozatát szedte, akkor hallotam TV-ben vagy rádióban, hogy meghalt az első beteg hagyományos influenza következtében. Persze lehet, téves volt az információ, nem néztem utána. Viszont ez alapján nem tűnik ugyanolyan lefolyásúnak mint a hagyományos vírus (lehet, aki nem hal bele, annak ugyanolyan).


Idézet: Kaboka - 2010.01.21. 12:26:21
A kerdesre, hogy beteg volt-e, ennyit mond barki is: ah, semmi extra, sertes influenzam volt. Hat kb. ennyire erdemes foglalkozni vele.

Vajon azoknak a hozzátartozói is ezt mondják, akik belehaltak?

Persze tulajdonképpen lehet ugyanaz a vírus, lehet félvállról venni, mert nem érdemel több figyelmet. Akár igazad is lehet, mert ha mondjuk 100-szor annyian halnak bele, mint a "hagyományos" influenzába, az se érdemel több figyelmet, hiszen abba a betegek 0,0001%-a hal bele, ebbe meg 0,01%-a - annyi az egész, mennyit ér egy ember élete (pénzben, oltásban, média figyelemben kifejezve)
Dátum: 2010.01.21. 12:33:54
Idézet: Birka - 2010.01.21. 11:31:16

Jerikó, én ebből pont hogy nem azt látom hogy elszáll a Zafír horda bónusza, hanem elértéktelenedik...


Plz, olvasd el az eredeti hozzászólást, amire válaszoltál (a tegnapi update résznél kell keresgélni). Köszönöm.
Dátum: 2010.01.21. 12:29:58
Az is egyszerű megoldás, hogy nem függ a vadászattól egyáltalán: ha be van kapcsolva, akkor Ép-t regenerálsz, ha nincs, akkor VP-t. Ennyi.
Dátum: 2010.01.20. 17:28:52
Idézet: Mortimer - 2010.01.20. 16:34:54

A védelem lehet zéró, ha az elnyelés 300, a sebzés nem lesz túl sok. És mivel alacsonyszintű karakterről beszélünk, hiába van nagy ereje, ha a fegyvere gyenge.


Miért beszélnénk alacsony szintű karakterről? Nyilván a legerősebbet kell felturbózni.
De hagyjuk, ez értelmetlen vita, csak jeleztem, a segítő kezet alaposan át kellene gondolni. Inkább a háborúk értelmesebbé tételére koncentráljunk.
Dátum: 2010.01.20. 15:17:27
Idézet: Mortimer - 2010.01.20. 14:36:28
Egy +1000-el feltápolt alacsonyszintű karakter és egy sima magasszintű közötti csata azért nem ennyire egyértelmű, mert a magasszintű állatok mindig találnak a másik oldalon, előbbi pedig az alacsonyszintű fegyver, és a másik oldalon a magas elnyelés miatt alig sebez valamit.

Mindenesetre egyszer érdemes lenne kipróbálni.


Ezt érdemes lenne átgondolnod még egyszer. Pl. hogy 1000-es erővel mekkorát sebzek 0-ás védelembe (öregítő sugár miatt). Teljesen lényegtelen, hogy 150-es vagy 250-es a fegyver átlaga. Már az se biztos, lesz közelharci kör, ha valakibe 1000-es tauval lövök bele egy varázslatot (összehasonlításképp: Nasdfil 300-as alap tauval tartja 7600-al a max. sebzést.)
Az állatok meg sebezzenek körönként 250-et, ebből kijön egy csatánkénti 1000-es átlag. Akkor csak 100 csatát bír ki egy felturbózott gólem.
Dátum: 2010.01.20. 14:30:08
Idézet: Ariel - 2010.01.20. 12:41:50
Itt is van lehetőség taktikázásra. Nem mindegy hogy 30-an mennek a csatába, vagy csak egyvalaki és 29-en segítő kezet adnak neki.


Speciel ez a segítő kéz dolog rettenetesen átgondolatlan.
Megnéztem, egy társamnak tudnék adni kb. 30-35-öt a tulajdonságaira (35 támadás, 31 védekezés, 37 IQ stb.) Ha 6 tag összeáll már 200 körül adunk valakinek minden tulajdonságára (egészségére is). Ha 20 tag áll össze, már 600-as bónuszokról beszélgetünk.
És egy LGY-s relikviának köszönhetően ezt lehet felfelé is adni.
Azért megnézném, 1000-es tulajdonságokkal szemben ki mit tud csinálni. Varázslata nem jön be, eltalálni nem fogja, állatai eltalálni nem fogják. Tuti győzelem, mivel 1000-es egészséggel nekem is 100.000 ÉP-m lenne - verje le úgy valaki, hogy el sem talál.
Dátum: 2010.01.20. 14:13:53
Bár Miklós eredeti ötlete - igaz nagyon sok dolgot kellene módosítani rajta (lásd eddigi hozzászólásaim) - nekem tetszik, úgy látom a többség a régi háborús rendszerre szavaz.
Azért egy dolgot nem ártana átgondolni: vajon a régi rendszer jutalmazása is megfelelő-e? Nem tudunk elmozdulni abba az irányba, hogy:
1) A vesztes ne veszítsen egy háborúban, sőt, minél keményebben és minél tovább kitart, még valami pici jutalmat is kapjon? (pl. egy ideig plusz sebzés/tulajdonság stb. háborús csatákra)
2) A nyertes olyan jutalmat kapjon, ami elég értékes, mégsem jelent gigatápot? pl. X ideig valami kis plusz: +10% kábítás portyákra, vagy plusz X regeneráció; +X LE szívás; állatok morálja X ideig nem csökken stb.?
3) A nyertes annak függvényében kapjon jutalmat, minél erősebb ellenfelet választott (gyenge ellenfél esetén ne járjon semmi jutalom, erősebb ellenfél esetén növekedjen a jutalom.

Ilyen módosítások szerintem igenis jót tennének a mostani háborús rendszernek.
Dátum: 2010.01.20. 13:31:58
Tök felesleges a gyógyital, mert pihenve 0-ről 34 perc alatt gyógyulnak maximumba. Nem pihenve 100 perc alatt - nulláról.
Dátum: 2010.01.20. 09:42:31
Még idejében szólnék, hogy a gyógyító szentélynek köszönhetően a zafír bónusz el fog "szállni". Az eddigi alap 20%-os regeneráció bónusz 50-es szintre felhúzott szentélynél 340%-ra is megnőhet. A zafírok gyakorlatilag folyamatosan maximális ÉP-ben lesznek.
____________

update: közben kiderült, máshogy működik a zafír bónusz, mint feltételeztem (régebben megváltozott), így nem fordulhat elő ez a probléma.
Dátum: 2010.01.20. 09:10:22
Ugye pont ezért javasoltam, hogy lehessen beállítani, kit támadsz az ellenfél tagjai közül.
Dátum: 2010.01.20. 09:09:30
Idézet: Blizzeeee - 2010.01.20. 07:26:28
Jól értem, hogy ez az új háborús reform a húzd ki az egészséged 1000re mozgalom?


Szerinted attól, hogy 1000-es egészséged van, győzni fogsz portyában? Annyi a különbség hogy nem 3 hanem 5 csatából vernek le.
Dátum: 2010.01.19. 22:18:25
Idézet: Ywgarrd - 2010.01.19. 18:47:38
Javasolom, hogy a Ht építésére kapható százalékos bónusz maximum annyi lehessen, ahány napos a szövetség, megelőzendő, hogy teljes szövetségek alapuljanak újra a HT-re kapott büntetés miatt.


Miért alakulna ezért új szövetség? Van épp elég régi, ahol még nem volt HT.
Dátum: 2010.01.19. 17:13:48
Kocos: ezt magyarázom én is. Ráadásul nem is kell párokat kialakítani...
Sorba rakjuk TÖ szerint a két szövi tagjait (nem felváltva, keverve). Vesszük a legkisebb TÖ-jüt (ennyi előnye legyen), megnézzük a beállításai alapján, kit támadna (ÉP, IQ, akármi szerint min, max vagy random vagy akár konkrét karakter is). Természetesen csak azokból válogatva, akikkel szintkorlát miatt harcolna. Ha megvan, lemegy a harc, jön a következő karakter - végig az összes tagon. Mindenki legalább egyszer támadó fél, és 0-X alkalommal védekező. Ha volt mindenki, jön a következő kör.
A végén fog maradni X ember, akik már nem csatázhatnak egymással szintkorlát miatt. Lehet az a győztes fél, ahol kevesebben estek el, vagy többen maradtak.
______________________________________________

A mostani rendszert pártolóknak: ha valamit, a jutalmazási rendszert mindenképp módosítani kellene:
- Vesztes ne veszítsen erőforrást. Részemről még adnék is nekik valamit, pl. +X védekezést Y ideig háborús csatákban, vagy valami hasonló (de csak akkor, ha a háború eltartott X ideig). A győztes mindenképpen ideiglenes bónuszt kapjon, amit máshonnan nem tud beszerezni (+1% X ideig vadászatra vagy hasonló - de csak abban az esetben, ha elég combos ellenfelet választottak.

Még egy ötlet, a régi és az új rendszer keveréséből: háborúba csak azok a tagok vesznek részt, akik beneveztek (ezt külön kell klikkelni minden résztvevő tagnak még a háború kitörése előtt). Aki azt választja, nem vesz részt a háborúban, az a háború ideje alatt nem támadhatja az ellenfél tagjait. Aki részt vesz, és az ellenféllel vívott csatában elájul (elfogy az ÉP-je) az kiesik a háborúból, a továbbiakban olyan lesz, mint aki nem akart már kezdetben sem részt venni. Így el lehet csípni alacsony ÉP-n az ellenfél erősebb tagját is, és kiütni a harcokból.
Dátum: 2010.01.19. 13:30:56
Mi lenne, ha a konkrét szabályok helyett először megpróbálnánk megfogalmazni azokat az alapelveket, amelyeket elvárunk a háborús rendszertől. A konkrét szabályokat pedig csak az alapelvek lefektetése után alakítanánk ki?
Ilyen alapelv lehet:
- Vesztes ne veszítsen erőforrásokat
- Ne érje meg sokkal gyengébb szövetséget támadni.
- A háborúban ne a számszerű erőviszonyok számítsanak csak, legyen helye taktikázásnak
- A háború ne ültesse több órára vagy extrém időpontokban (hajnali 2) gép elé az embereket
- A háború inkább erkölcsi elismerést jelentsen, mint komoly tápot (inkább legyen bajnokság jellege)
- aki akar, maradhasson ki belőle (bár ha nem éri hátrány, akkor minek?)
- stb.