Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2008.10.03. 17:52:09
Miklós, még egy reagálást ha kérhetek:

Írtad, lesz szövetségek közötti háború. Nem tudom, hogyan fog működni, de szerintem teljesen reális az, hogy ugyanez megismétlődik szövetségi szinten, mint most a karaktereknél: erősebb horda elveszi a gyengébbektől az LE-t és abból fejleszti önmagát, létrehoz egy pozitív visszacsatolást.

Ez például működne?
Erős horda: 10. szintű tagok, egy 6. szintű.
Gyenge horda, 5. szintű tagok.
Az erős horda hadat üzen. A 6. szintű tagjuk lever 2-3 gyengehorda-tagot, majd lepihen. Hordatársai segítséget nyújtanak neki. A gyenge horda tagjainak esélye se lesz visszaütni. Megismátlődik még párszor, győz az erős horda - kockázat nélkül, kapja a LE-t.

Biztos van rá szabály, de alaposan át kellene gondolni, melyik szövetség milyen másik szövetség ellen indíthat háborút, a kihirdetett háború hogyan módosítja a portyázás szabályait.
Dátum: 2008.10.03. 17:36:02
Idézet: Miklós - 2008.10.03. 16:45:36

Idézet: Jeriko - 2008.10.01. 10:57:51
a portyázásnal kapott TP legyen kb. kétszer annyi (de mindenképpen több), mint a vadászatnál kapott

azért az ilyen javaslatok átgondolására te is rászánhatnád a 30 másodpercet. Elindulok, nem is vadászok, csak portyázok, 50%-ban úgyis nyerek, aztán csak amikor már 250 csp-m van 4-5. szinten, akkor kezdek el vadászni, sokkal több LE-t tudok szerezni. Ráadásul 140-es tulajdonságösszeggel mindenki engem üt, még abból is jön a TP... Még jobb, hárman játszunk haverok és folyamatosan körbeverjük egymást, abból lépjük a szintet... Vagy tizen... És 4. szinten betöljuk az összes VD, felnyomjuk a szakértelmeket. És még 5-6 ilyen beteges visszásságot tudnék mondani ha ez bekerülne...


Szia Miklós!
Szerintem te nem gondoltad végig ezt
A felsoroltak egyiks sem működne. Az pl. elég nevetséges, hogy 140-es ulajdonságösszeggel mindenki engem üt, még abból is jön a TP. - 140-es tulajdonságösszeggel lehet, mindenki téged üt, csak éppen nyerni nem fogsz, sőt igen valószínű, hogy az ÉP-d sem fogja soha elérni a 30%-ot. TP-t meg egyáltalán nem fogsz kapni. A körbeverésnél ugyanez a helyzet: egyrészt nem csak ti fogjátok egymást ütni, hanem más is titeket, másrészt mire annyit tudnátok egymást ütni, hogy szintet lépjetek, rég túlcsordul a csp.
"Elindulok, nem is vadászok, csak portyázok, 50%-ban úgyis nyerek" - próbáld ki légyszíves, 140-es tulajdonságösszeggel, felszerelés nélkül. ha nem hazsnálsz csp-t, sokkal kevesebb lesz a nyerési esélyed 50%-nál, ami kb. azt fogja eredményezni, hogy amit egyik csatában esetleg megnyersz, másik kettőben elviszik. Mellesleg célpont is leszek 140-es tulajdonségokkal, valószínű naponta kb. 2 portyára tudsz elmenni, mert soha nem lesz ÉP-d. (Ugye a láthatatlanság itt telejsen kiesik).

De tudod mit, csinálj egy ilyen karaktert, és ha felmész vele 3. szintre csak portyából, akkor azt mondom, tökéletesen igazad van.

Az előbb végignéztem a toplistán kb. 3-4 oldal 4. és 5. szintű karaktert, akik az adott szinten a leggyengébbek. EGYETLEN EGGYEL sem tudtam csatázni, mindegyiknak vagy nem volt életpontja, vagy csatázott az elmúlt 5 percben, vagy nem volt értelme megtámadni, mert nem volt LE-je. Nézd meg ha nem hiszed.
Dátum: 2008.10.03. 10:24:09
Na, számolgassunk egy kicsit. hasonlítsuk össze a legerősebbnek tartott gyémántot a leggyengébbnek tartott rubinnal.
A toplistából kiválasztottam a 20. legjobb LE differenciával rendelkező gyémántot. A szerezett LE-je7971, a vesztett pedig 872 volt. Ebből a horda bónusz 7971/4 + 872/2 = 2428. A felszerelése alapján a lélekkufárnál 400 LE-t (10%) spórolhatott meg.
Azt lehet mondani, hogy összesen 2828 lélekenergiát szerzett annak köszönhetően, hogy a gyémánt hordát választotta.

Ha rubin lett volna, akkor erejét és támadását kisebb mértékben kellett volna növelnie, ha ugyanolyan támadási és sebzési adatokkal szeretne rendelkezni, mint most. Nagyjából 2 erő ad + 1 sebzést, és 1 támadás 2% találati esélyt (a rubin pedig 5%-al jobb esélyekkel rendelkezik, bár lehet, hogy van az 10% is. Számoljunk 5%-al):

Tehát ha rubin hordát választotta volna, támadása 2,5. ereje szintén kb. ennyivel számítana magasabbnak. Nem ismerem az illető adatait, próbálok becsülni: legyen 28-as támadása, 22-es ereje. Egy tulajdonságot a négyzete mínusz 100 LE megnövelni, így a 28-as tulajdonságot 29-re 684, majd 741, majd 800 fejleszteni. Utóbbinak csak a felét számolva összesen 1825 LE. A 22-es erő fejlesztésénél az adatok: 384, 429, 476/2 => 1051 A kettő együtt 2876 LE - picivel több előny, mint amennyi LE-t szerzett a gyémánt.

Vannak azonban a rubinnak további előnyei is:
- Jobb arányban nyeri kezdetektől fogva a portyákat
- Rögtön indulásnál kap +1 sebzést
- A gyémántok harci képességek híjján a legjobb célpontok, aki teheti mindenki őket támadja
- Ebben a példában a 20.(!) gyémántot hasonlítottam össze egy átlag rubinnal. Rajta kívül van még több, mint 1100 gyémánt, aki ennél sokkal kevesebb bónusszal bír (nem tudja kihasználni a portyázást így elesik a hordabónusz nagy részétől).

A számolásokban ott lehet hiba, hogy mennyi erő ad +1 sebzést, mennyi támadás ad 5% találati esélyt. Ezek a számok becslések, de szerintem közel állnak a valósághoz.
Dátum: 2008.10.03. 07:25:50
Nem látom be, hogy az elhúzás baj lenne. Téged zavarna, ha lenne 100 db 20. szintű végzetúr is a játékban - megmondom őszintén, engem nem. És azt látom, ezzel a játékosok minimum 95%-a így van.

Szerintem az elhúzás - így önmagában - egyáltalán nem baj, sőt jó! Ha a topjátékosok elhúznak a többiektől, akkor nem fogják őket tudni támadni, ergo máris megszűnik, hogy számottevő kockázat nélkül szerezzenek LE-t az alattuk levő szint gyenge karaktereit ölve. És rá lennének kényszerítve, hogy egymás ellen - másik top-játékos ellen - harcoljanak. Én ha lehet, inkább támogatnám azt, hogy megtörténjen ez az elhúzás és elszigetelődés: több TP-t adnék portyázásra, csökkenteném azt a sávot (főleg lefelé), akiket támadhatsz (hogy ne támadhass hozzád képest nagyon gyengéket).
Persze érthető, hogy ez a top-játékosokat hátrányosan érinti, az idális taktika az számukra, hogy a többiek előtt legyenek egy szinttel, meglegyen a tárgyakból is az előnyük, hogy még biztosabbra (kevesebb kockázat) mehessenek portyázáskor, de csak akkora legyen ez az előny, hogy vissza tudjanak ütni az élboly mögé.
Biztos vagyok abban, hogy azzal, ha top-játékosokat elszeparáljuk a többiektől (illetve a fejlődésükkel ők szeparálják el saját magukat), az a lehető legjobb korlát: hasonló erősségű karaktereket támadva senki nem fog 100-at portyázni naponta, de még 20-at sem.
_____________________________________________

Ami a gép előtt töltött időt illeti: jelenleg tény, hogy aki sokat ül gép előtt, az előnyben van azzal szemben, aki keveset. Játszottam pár net-es játékkal (travian, ikariam stb.) - mindegyikben így van. Itt is lehetnék még jobb pusztán a gép előtt töltött idő növelésével.
Hogy ez baj-e? Bevallom, nem tudom. Akinek nincs internete, az akkora hátrányban van ezzel a játékkal, hogy el sem tud indulni. Aki suliból netezik, az naponta egyszer tud felnézni: suli után, mielőtt hazamenne - akár mi lesz, ezeket az egyenlőtlenségeket nem lehet kiegyenlíteni.
Az is tény, hogy most a top-játékosok között inkább az differenciál, ki mennyit van gép előtt: napi 2-3 óra különbség is sokat számít.
Érdekes módon azonban éppen a portyánál be van építve eg yigen jó időhúzó eszköz: az óránkénti tulajdonságmínuszok. Ez egyértelműan azt a célt szolgálja, hogy tölts minél több időt gép előtt. Jelenleg éppen emiatt az órás várakozás miatt "kell" a játékkal órákat foglalkozni. (illetve két "benézés" között 1 órát várni). Ha ez az időtartam mondjuk 1 nap lenne, akkor szépen illszkedne a játékosok életritmusába, napi életmódjába, mint ahogy pl. a pihenés. Még talán annyit lehetne tenni, hogy finomítani a -10% büntetésen (levinni 3-5%-ra). Így megmaradna az is, hogy "annyit portyázol egy nap, amennyit ki tudsz hozni a karakteredből, nem sérülne egyik horda bónusza sem, és nem kellene órákat ülnöd a gép előtt, napi 2-3 bejelentkezéssel megcsinálhatsz mindent.

Még annyit, az első dolgot - hogy a top-játékosok a fejlődéssel automatikusan (és kikerülhetetlenül!) csökkentsék az általuk megátmadhatók körét, fontosabbnak, és a játék sempontjábl sokkal jobbank tartom. Vegyük észre, hogy a Dani által felvázolt pozitív visszacsatolás helyett (győzök portyában, gyorsabban tudom fejleszteni a karakteremet, még könnyebben győzök, még kevesebb veszteségem lesz, még többször tudok elmenni) itt egy negtaív visszacsatolás szerepel (fejlődök, ezzel kizárom a támadhatóságból a hozzám képest gyengébbeket, nagyobb lesz a kockázata és a vesztesége a további portyázásaimnak).
Aki tanult szabályozástechnikát, az tudja, hogy minden szabályozás alapja a negatív visszacsatolás.
Dátum: 2008.10.02. 18:01:48
Idézet: Willyvereb - 2008.10.02. 17:51:19
Szerintem a portyázáspontok magukban nem elegendők...
Másokhoz csatlakozva az a véleményem, hogy ha valaki sokat portyázik, akkor egyre kevesebb lélekenergiát kapjon. Saját ötletem:
A(hasonló, amit már leírtak):-5 portyázás:100% LE , 10 portyázás: 80% LE , 15 portyázás 60% LE stb...itt a sikeres portyázások számát értem naponta(hasonlóan ujraindítva a számlálót mint a pihenéskor)
Ezzel az a baj, hogy egyformán súlytja azt is aki szerencsésen portyázott(sokat markolt) meg aki nem is...ami megint nem jó így a B verzió:
Lenne egy maximális számú lélekenergia mennyiség amennyit lehetne naponta rabolni...magát a képletet nem dolgoztam még ki, de ha lesz akkor leírom...a lényeg, hogy ezen felül is lehet még lélekenergiát attól még rabolni ennek a 2-szeres mennyiségéig, de azt már csak 50%-ot rabolva...ezután meg efölött már csak 25%-át rabolod egészen az alapérték 4-szereséig. összefoglalva:alapértékig 100%LE, alapérték 2-szereséig 50%LE, alapérték 4-szereséig 25% LE és így tovább...
Talán az utóbbi igazságos lenne, márcsak egy jó képlet kéne, ami segítségével kiszámolhatnánk az alapértéket minden eggyes szinten...
Vélemény?



Ez már jobb, de inkább portyázásszámra menjen, mint szerzett LE-re. Arról tessék a támadónak gondoskodni, hogy győzzön.
Ha valaki bénázik és veszít, akkor miért kapjon több lehetőséget sikeres portyázásra?
Dátum: 2008.10.02. 17:59:17
Ezek szerint valamit nagyon rosszul csinálok, hogy még egy italt sem ittam, és ilyen rossz statisztikákkal rendelkezem.
Majd próbálok fejlődni.


Idézet: Syck - 2008.10.02. 15:38:14
29 portyanal tartok ma. ebbol 25 sikeres, +50TP. ha gyemant lennek, akkor innam az energia italokat, es akkor vhol 40-45 portyanal tartanek most.
Dátum: 2008.10.02. 11:44:59
Idézet: Sharpa - 2008.10.02. 11:20:19
Viszont még senki nem reagált arra, hogy mi lenne a portyázás korlátozásának célja:
- gyengébbek megvédése
- elől haladók akadályozása

Dehogynem, erről is szó volt már, TÖBSZÖR IS!

A korlátozás célja:
- kevesebbet kelljen a gép előtt ülni, lehetőleg napi 1-2 óra játékkal is fel tudd venni a versenyt az élbollyal.
- ne az döntse el 80%-ban egy karakter táposságát, hogy mennyit ül a gép előtt, hanem hogy korlátozott erőforrások mellett, milyen fejlődési iránnyl stratégiázik a játékban (LE-t mire költi: szolgázás, képességek, tulajdonságok, stb.)


Akkor legyen napi max. kettő portya, és mindez teljesül.
A portyapontokból meg azért lenne vadászat, mert gyak. most is az a helyzet ha elmegyek portyázni, hogy kapok érte X TP-t és Y LE-t - amiben taktikázni tudok, az az, hogy hányszor tudok elmenni (pihenések beosztása, ÉP, VP stb.). Ha mondjuk csak 12-szer tudok elmenni (egyébként ez szerintem messze túl van általad említett napi 1-2 órát foglalkozom a játékkal határon), akkor felesleges foglalkozni a pihenéssel, ÉP-vel, gond nélkül begyűjtöm a napi adagot, kb. 2 perccel több erőfeszítéssel, mint amikor benyomom hogy menjek el 12-szer vadászni. Onnan kezdve feleslegessé válik a taktikázás, gondolkozás és sokkal nagyobb szerepet kap a szerencse: pl. hogy mennyi LE-je van az áldozataidnak.
Ja, és persze felvirágzik majd a "rabszolgázás" (azért tettem idézőjelbe, mert inkább "partner-karakternek" nevezném): miután a portyázások száma korlátozva lesz, döntő jelentőségűvé válik, hogy hányan támadnak majd téged.
Dátum: 2008.10.02. 10:24:29
Nem mellesleg egyetlen, szintén 30 másodperc kategóriájú módosítás: a portyázásnal kapott TP legyen kb. kétszer annyi (de mindenképpen több), mint a vadászatnál kapott. Aki sokat portyázik, úgy elhúz felsőbb szintekre, mint a vadlibák.

Azzal együtt, hogy csak saját szinteden támadhatsz (szintén kb. 30 sec-es módosítás) már kész is egy korlát - és nem öltük meg a stratégiázás lehetőségét.

Ez pl. egy olyan módosítás, amit el tudok fogadni.
Dátum: 2008.10.02. 10:17:20
Idézet: Syck - 2008.10.02. 10:04:00
Idézet: Petrus - 2008.10.02. 09:55:27
Idézet: Jeriko - 2008.10.02. 06:34:51
Sharpa: Ha rajtam múlna, az például alap lenne, hogy CSAK a veled azonos szintűeket támadhatod. És máris nem tudnál 300, hozzád képest gyenge ellenfelet mészárolni.


Ezzel egyet tudnék érteni. Alternatívaként azt vezetném be, mint ami a Hódítóban van: ha lefelé támadsz, jóval kevesebb LE/TP jár érte, ha felfelé, jóval több. Ez egyébként a lent lévő tömegeket arra ösztönzi, hogy felfelé támadjanak, így nehéz felfelé elszakadni, és fentről nézve nem érdemes vérengzést csapni a kicsik között sem.


ez minden portyazo alma lenne! igy az enyem is semmi mast nem kell tenni, mint betolni a lathatatlansagot es pihenest! a tamadok soha le nem gyoznek, de folyamatosan tapolodok es meg vadasznom se kellene. a megszerzett LE meg mehet taura, vedekezesre, tamadasra, gyogyitasra, portya LE novelo szakikra. a vege az lenne, h senki nem portyazna, csak vigyorogva varnak azt a par kezdot, aki nincs kepben a strategiaval.

szerintem pont az motivalja gyorsabb fejlodesre a karaktereket, h felulrol utik.


Syck: azért senki sem annyira hülye, hogy láthatatlan karaktereket üssön. A láthatatlanságot lehetne úgy módosítani, hogy nem tulajdonságbónuszt ad, hanem egyszerűen NEM TÁMADHATNAK. Ha arra szolgál, hogy védelmet adjon, akkr arra szolgáljon, ne trükközésre. Mellesleg bevezetném, hogy 1 őskőbe kerüljön használni, cserébe semmi mínuszt nem adna vadászatra.
Máris nem működik mindaz, amit írtál.
Dátum: 2008.10.02. 10:12:49
A fix portyapont szerintem megöli a taktikázást, a zafír horda képességei értelmüket vesztik, lesz aki nem fogja felhasználni, a portyázásból vadászat lesz, és a játék legkomolyabb fejlesztését (harcrendszer) teszi parkolópályára.
Majdhogynem azt lehet mondani, a sok hátránya mellett nincs előnye. Ezekre a problémákra nem írtál semmit.

Az azonos szintűek támadását azért említettem, mert ez kb. 30 másodpercnyi munka lenne a programban.

Viszont még senki nem reagált arra, hogy mi lenne a portyázás korlátozásának célja:
- gyengébbek megvédése
- elől haladók akadályozása

Ha rajtam múlna, tennék pár alapvető változást:
Eltörölném a TP-t.
Szintet nem akkor lépnél, mikor összegyűlt vadászatból elég TP (ez a legtöbb karakternél egyenesen arányos az idővel), hanem lennének szint-őrök (előre definiált paraméterű karakterek), akikkel tudnál harcolni. A szint-őr mindig full ÉP-ből és VP-ből indul, ha legyőzöd, akkor szintet lépsz. Ezzel meg lehetne akadályozni, hogy 140-es TÖ-gel mászkáljanak 5. szinten, komoly akadályt lehetne állítani az esetleges rabszolgázás ellen, és sokkal precízebben differenciálná a játékosokat. Mindjárt lenne értelme varázslatot venni (4. szinten rengeteg karakternek még nincs, ahogy komolyabb felszerelése se). Természetesen itt is csak a veled azonos szintűeket támadhatnád. A szint őrei gondoskodhatnának arról is, hogy tesztelik a legerősebb karaktereket, és ha elég erősnek találják, a következő szintre toloncolják (pl. egyszerűen beállnak egy portyánál valaki helyére álruhában, és ha legyőzted, máris következő szinten vagy.)

Már nem is lenne lehetőség 30-40 TÖ-vel alacsonyabb karakterek mészárlására, a portyázásnál komolyan meg kellene gondolni, hogy mit csinálsz, szerintem soha nem kellene attól tartani, hogy 100 portyát húzol le zsinórban. Mellesleg a gyengébb karaktereket kényszeríted, hogy fejlesszék magukat, a zafír bónusza is megmarad, annyiszor portyáűzol ahányszor akarsz, nem kell figyelni a portyapontokra és a harcrendszer is jobban kihasználásra kerül.

Nem mellesleg nem kerül be adminisztratív korlátozás a programba.
Dátum: 2008.10.02. 08:26:28
Mikor van az euprópai autómentes nap?
A helyes válasz szerintem szeptember 22, de ez nem szerepel a lehetőslgek között.
Dátum: 2008.10.02. 06:34:51
Sharpa: Ha rajtam múlna, az például alap lenne, hogy CSAK a veled azonos szintűeket támadhatod. És máris nem tudnál 300, hozzád képest gyenge ellenfelet mészárolni. A veled egyforma erősek közül meg szerintem nyugodtan támadj annyit, amennyit akarsz. Mert abban sincs taktika, hogy a sokkal gyengébbeket ütöd, és ha naponta csak 12-szer tudnád ezt megtenni, akkor se lenne.

A számszerű korlátozás, amellett, hoyg a portyából vadászat 2.0-t csinál, mellesleg kiheréli a zafír hordát is: hiába veszítenek kevesebb ÉP-t és gyógyulnak gyorsabban, nem tudnak elmenni többször portyázni.

Szóval a számszerű korlátnál sokkal értelmesebb, hogy csak a veled egyszintűekkel harcolhass. Meg is írom Milósnak
Dátum: 2008.10.01. 17:22:02
Sharpa:
JÁTÉKEGYENSÚLY???
Hol van itt játékegyensúly? Ha csak azt nézed, hogy aki fizet őskőért, az 25%-al gyorsabban fejlődik (csak a csp-t nézem, pedig kap egyéb előnyöket is), akkor már értelmetlen játékegyensúlyról beszélni.
Ha azt is nézed, hogy valaki naponta egyszer tud belépni, valaki meg ott ül a gép előtt 15 órát, akkor meg aztán végkép.
Arról már nem is beszélek, hogy valaki rögtön az elején kezdi, másvalaki pedig hetek múlva regisztrál.
Egy ilyen játékban NINCS játékegyensúly - erre felesleges hivatkozni, tudomásul kell venni. Ez nem társasjáték, ahol sorban mindenki egyet dob a kockával, és jövünk egymás után körbe-körbe.

Trinigan: amint Miklós mondta, ezt a játékot úgy tervezték, hogy ne legyen hátrányod abból, hogy nem vagy egész nap gép előtt...
Ha nem vagy egész nap gép előtt, akkor semmit nem ér az, hogy nem támadhatnak 5 perc alatt kétszer. Semmit nem ér az, hogy ha egy óra alatt többször támadnak, akkor -10%, -20% stb-t kap a támadó az LE-re. Ha nem lépsz be legalább 3 alkalommal, nem tudod kihasználni a 3 pihenésedet. Hány ilyet mondjak még?

BÁRMI korlát lesz, mindig lesznek az ugyanolyan szinten lévők között erősek és gyengék. És az erősek le fogják vadászni a gyengéket.

Itt az a nagy kérdés, milyen célt szolgálna ez a korlátozás?
- Védje a gyengéket, hogy ne minden alkalommal nulla LE-ről induljanak?
- Vagy visszafogja az erőseket, hogy ne fejlődjenek "túl" (nagy kérdés, mihez képest "túl") gyorsan?

Az elsőre szerintem szükség lenne, hogy minél szélesebb rétegek számára legyen élvezetes a játék (igen sok embernek mutattam meg a játékot - sok fórumon fent vagyok - 20-ból 15 szerint ronda, a maradék 5-ből 4 szerint meg szar, mert minden alkalommal amikor belépett nullaközeli LE, ÉP stb. fogadta).

Egyébként ha meg fix számú portyát tehetsz egy nap, onnan kezdve a stratégiázásnak vége. Akár azt is bevezethetjük, hogy minden karakter (vagy csak aki portyázik) naponta kap X lélekenergiát, Y TP-t és kész - mert gyakorlatilag ez ennyit jelent, a portyázásból vadászat 2.0 lesz.

LEHET, ismétlem LEHET, hogy lesz majd olyan idő, hogy 100 portyára mehetsz egy nap. És akkor mi lesz? Rosszabb lesz tőle a játék?

Yssuf tőrével meg szerintem semekkora irtást nem fogsz csinálni, mert amikor neked Yssuf tőröd lesz, akkor majd tudsz kb. 10 karaktert támadni, akinek szintén Yssuf tőre lesz a kezében.

Ha a portyázás vissza lesz fogva, az erős karakterek a gyengék között fogják kitombolni magukat. Ha nem lesz visszafogva, akkor meg egymás között.
Dátum: 2008.10.01. 14:40:13
Volt egy kérdés, hogyan nevezik a régi indiai domborműveket. Nem találtam el, a helyes válasz Sztélé lett volna. Lehet, hiányos a tudásom, de mintha azok inkább egyiptomiak lettek volna (lehet indiában is így hívták?).
Árpi
Dátum: 2008.10.01. 11:19:00
Csináltam saját karakteremről (vad portyázó, egyik legjobb LE aránnyal rendelkezem) egy kis statisztikát: 10 napja megy a játék...

Napi 19-szer mentem el portyázni, a potyák 28%-át elbuktam.
Egy átlag portyával átlag 44 LE-t szereztem. (itt levontam a megbeszélt 200 LE-s küldikből jövő LE-t).

Nagyjából, mintha vadásznék, csak nem kapok annyi TP-t, és veszítek ÉP-t, VP-t.
Dátum: 2008.10.01. 11:10:06
Mélg egy dolog a szavazásról: ránézésre az ember kapásból azt mondja, a többség nem akar korlátozást. Holott akik akarnak, azok vannak többen, csak a korlát mértékében nem tudnak egyetérteni. Tessék ügyesebben kiírni a szavazást, általában bőven elég két lehetőséget kiírni. Minél több lehetőség szerepel, annál kevésbé lesz használható a végeredmény, főleg, ha "átfedés" van a válaszokban.
Dátum: 2008.10.01. 10:57:51
Ez most hosszú lesz...

Először is a szavazás: abszolút nem releváns, akárcsak a szavazás arról, melyik horda a legjobb. Miután feltehetően mindenki azt a hordát választotta, amelyiket legjobbnak tartott induláskor, a szavazás is ezt fogja tükrözni. Itt meg ha sokan szavaznak, azt fogja tükrözni, a játékosok mekorra része "áldozat", mekkora része "vadász". Az is biztos, hogy ha kevesen szólnak hozzá, azok nagyobb része utóbbi lesz (holott a játékban kisebbségben vannak).

A korlátozásról: Két járható út van: korlátozni (és ezzel valamilyen szinten a játékélményét csökkenteni) azoknak, akik a legtöbb őskövet veszik, vagy megvédeni (és ezzel a játékélményét növelni) azoknak, akik rendszeresen (és jogosan) bosszankodnak azon, hogy elviszik az LE-juket.

A saját szempontom: ha lenne a játékban 100 db, 10. vagy magasabb szintű végzetúr, és emiatt hátrébb kerülnék a statisztikában, egyáltalán nem zavarna. Ha viszont minden nap sz**rá vernének és elvinnék az LE-m jelentős részét, az igen.
Másik dolog: Felesleges azzal érvelni, hogy a "táposok" majd feljebb költöznek. Mint előző mondatomból látszik, ha a táposok feljebb költöznek, a hátrahagyott szinten ki fognak alakulni a "helyi" táposok. Minden szinten lesznek gyengék és erősek, és az erősek szívni fogják a gyengék LE-jét. Az, hogy egy erős hányszor fog portyázni egy nap, igazából nem bír jelentőséggel: ha csak egyszer mehet el, akkor többen fogják ugyanannak a gyengének elvinni a LE-jét (ez egyébként most is így van). Szóval a portyázás korlátozása inkább az erős/gyenge arányt fogja módosítani.

Játékegyensúlyról ebben a játékban nem lehet beszélni, és nem is kell rá törekedni bizonyos határok között. Az őskő olyan mértékű aránytalanságot produkál, amit nem lehet kiegyensúlyozni - de hát ettől üzlet a dolog.

Jómagam teszteltem is a játékot - elvileg. Gyakorlatilag a tesztelés 2. napján elutaztam nyaralni, és csak két hét múlva jöttem vissza, amikor a többiek már sok szinttel felettem voltak. A tesztelés részemről kimerült abban, hogy próbáltam megvenni az energialövedék varázslatot, közben egy másik tesztelő elvitte az LE-met. Azt hiszem, 7-szer futottam neki, sokezer LE-t veszítve. Úgyhogy a problémát át tudom érezni, és tenni is kellene ellene - ezzel egyetértek.
Tudom, vannak is segítséget, amelyek erre hivatottak, de azt kell mondjam, ezek nem sokat érnek. Miklós azt írja: "pont azt akartuk, hogy ne kelljen a játékkal naponta több órát foglalkozni." Erre annyi tudok mondani: aki naponta kétszer lép be, a két belépése között van legalább 10 óra. Mit ér akkor az, hogy 5 percen belül nem lehet újra támadni? Vagy hogy egy órán belül ha újra támadják, akkor 10%-al kevesebb LE-t tudnak csak vinni tőle? A láthatatlanság addig fog védelmet jelenteni, amíg át nem ütik: előbb egyvalaki, aztán 5, tíz, száz...

A 3. szintre érve a legtöbben az energiatüskére gyúrnak. kell hozzá 1000 feletti LE-t gyűjteni - ez olyan célponttá teszi őket, hogy folyamatosan verik őket. Nemhogy LE-jük nincs, de általában még életpontjuk se. Elhiszem, hogy demoralizáló a játék.

Hogy ne csak elemezzek, tennék pár javaslatot is:
- A különböző védelmek időtartama ne valamilyen időegységben legyen megadva (pl. 1 óra), hanem a játékos két belépése között (belépésnek lehet tekinteni, amikor kattint egy újabbat. Aki tehát reggel 7 után legközelebb csak este 5-kor lép be, az egy intervallumnak számítson, ne 10-nek (10 óra).
- Az elszívott LE büntetése legyen sokkal drasztikusabb: elsőre 100%, utána 50%, majd 0. Azaz max. kétszer lesz értelme valakit megtámadni. Harmadszorra már jelezhet a program, hogy nincs értelme megtámadni, mert nulla LE lenne a zsákmány.
- Az leszívott LE mennyisége NE függjön attól, hogy mennyi van valakinek. Egy új szintre érve teljesen természetes, hogy a játékos meg akarja venni az új varázslatot, az új páncélt stb. és elkezd gyűjteni rá. Ilyenkor felhalmozódik az LE-je, ugyanakkor sokkal gyengébb, mint a szinten lévő többiek, akik már megvették ezeket. MINDEN szinten célpontok lesznek minden egyéb Végzetúr számára. Teljesen lényegtelen, egy végzetúr hányszor mehet el portyázni, ha egy ilyen végzetúrnak 15%-nál több ÉP-je lesz, pár percen belül le fogja valaki csapni és viszi az LE-t. Kicsit demoralizáló.

Megoldásnak azt látom, hogy a szívott LE mennyiségének kellene egy felső korlátot adni, pl. szinttől, vagy tulajdonságösszegtől függően. Tippre: szint*30, vagy 120 feletti TÖ*3.

További ötletek:
- Hogy csökkentsük a szakadékot a karakterek között: javaslom, aki naponta elmegy portyázni legalább 3-szor, de maximum 6-szor, az kapjon nap végén 5 csp-t. A táposok ettől nyilván el fognak esni, a gyengéket meg arra ösztökéli, hogy szerezzenek be jobb felszerelést, és próbálkozzanak a portyázással.

- A láthatatlanságot módosítanám. Az a cél, hogy megvédje a karaktert? Ha igen, akkor tegye azt, ne legyen kijátszható. Tehát láthatatlan karaktert ne lehessen megtámadni. Egyben eltörölném, hogy láthatatlan karakter hátrányokat kapjon vadászatra - ez megint csak a gyengébbeket gyengíti. Hogy mégse legyen mindenki láthatatlan, arra az előző pont tökéletes, hiszen ha elmegy portyázni, elesik a láthatatlanságtól. De tovább megyek: ha így módosul a láthatatlanság, kerüljön 1 őskőbe a használata.

- Ha bejönnek hozzám, levernek, és elvisznek legalább X LE-t (X szinttől függő érték, kb. a szinten történő vadászatok átlagánál picivel kevesebb), akkor kapjak egy csp-t. Ezzel tápolni nem lehet, az áldozatnak viszont némi kárpótlás).



Végül az alternatív szerverek: nem tartom jó ötletnek. Az alternatív szerverek megosztják a közösséget. Akkor talán lenne értelme, ha mondjuk a szerveren több tízezren játszanának. Most van kb. 2800 játékos. Ha 3 szerver lenne, egyre jutna 930. És persze mindig ott lenne a levegőben, hogy egyik szövetség ezen a szerveren az első, az meg a másikon, de mégsem lehet őket összehasonlítani. Játszok Ikariamon már több, mint fél éve. Ott éppen azon tanakodnak a játékosok, hogyan lehetne egyesíteni a szervereket.

Erdős Árpi
Dátum: 2008.09.30. 16:34:20
Összeszámoltam a végzeturakat - legalábbis arányaikban. A toplistán sorrendbe tettem horda szerint, majd megnéztem, melyikból hány oldal van:
gyémánt - 42,5
zafír - 11
rubin - 19
smaragd - 35,5

Miután gondolom a legtöbben azt a hordát választották, amelyiket legjobbnak tartottak, ez is egyfajta szavazásnak tekinthető. Érdemes azt is figyelembe venni, hogy pl. a zafírok a végzeturak 90%-át tekinthetik potenciális LE forrásnak míg a többiek lényegesen kevesebbet. Azt hiszem a gyengébb gyémántok tudnának mesélni
Dátum: 2008.09.30. 12:56:17
Igen, ezen már én is gondolkodtam. Sőt, ha végiggondolod, hogy nem mindegyik csatában nyersz, akkor valahogy így alakul:

<Szerzett LE> = <portyázások száma> * <nyerési arány> * <átlag LE>

Na most a kreatív affinitás az <átlag LE>-t szorozza 1,02-vel - először kevesebb aztán már rengeteg LE-ért. Ha mondjuk ezt a LE-t pl. támadásra vagy védekezésre költöd, akkor innen eltűnik az 1,02-es szorzó, viszont a <nyerési arány> javulni fog, tehát lehet, ugyanott vagy - arról nem beszélve, hogy a tulajdonságok másra is jók. Szóval én sem hiszem hogy ezt a szakértelmet érdemes komolyan fejleszteni.

Ha már itt tartunk: mindent LE-ért tudsz megvásárolni. Ha optimalizáltan akarsz játszani (ahogy nézem, a többség azt szeretné), akkor azt érdemes nézni, hogy ugyanazért az LE mennyiségért mit kapsz cserébe. Ott vannak pl. az állatok: be lehet fogni, éehet idomítani, lehet neki tárgyat vásárolni. Ez mind LE-be kerül. cserébe sebzést kapsz a csatában. Érdemes lenne összehasonlítani, hogy ugyanezért az LE mennyiségért ha mondjuk az erődet növeled, nem jársz-e jobban.
Dátum: 2008.09.30. 11:52:48
Csinálok egy karaktert, elmegy vadászni, amikor összegyűlt elég LE-je, belépek egy szövibe, úgyis feltétel hogy építsek a lélekkútba, már tolom is bele, onnan majd valakit továbbrakja az épületekbe. Pár perc múlva ki is lépek, jöhet újabb "töltőgép". Milyen szabályt szegtem meg?

Ha korlátozva lesz a szövetségbe való be- és kilépés: bent marad tovább, csak minden LE-jét építi. Milyen szabályt szegtem meg?

Proxyval másik IP címről simán játszok másik karakterrel úgy, hogy nem jön rá senki. Nem kell rabszolgát csinálni belőle, bőven elég, ha mondjuk kétnaponta egyszer a főkarakterem megtámadja, és akkor egyszerre sok LE-t elvisz. Nem fognak rájönni. Főleg úgy nem, hogy a főkarakter mondjuk 4. szintű, a "segéd" 3. szintű és ő is üti a 2. szintűeket. Minden 40. csata megy egymás ellen csak.
____________________________________________________

Javasolnám:
- Senki ne építhessen többet a szövetségi átlag másfélszeresénél (tehát ha mindenki 5000 LE-t épített a szövetségben, akkor 7500-nál ne lehessen több).
- Az elszívott LE ne a meglevő X százaléka legyen, hanem valami szinttől függő érték. Pl. a szint*40 (esetleg némi random) egy első szintűtől így 40 körüli LE-t lehet szívni, egy második szintűtől 80-at stb. (Kellene csinálni egy statisztikát, mennyi most az átlag, és azt berakni). Így aki varázslatra vagy valami drága felszerelésre gyűjt, attól sem visznek el többszáz LE-t, és megéri inkább erősebb ellenfelet választani.