Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2014.01.20. 13:01:19
Idézet: Kocos - 2014.01.10. 14:28:55
Nalunk a cegnel tegnap mondtak el, hogy nem tudnak ilyen jellegu tamogatast adni, aminek fo okakent azt jeloltek meg, hogy ez a tamogatas csak akkor adhato, ha az ingatlan meltanyolhato meretu es erteku a dolgozo szamara (es nincs apparatusuk ellenorizni ezt 1000 dolgozo eseten). Erre biztos van egy valag szabaly, erdemes annak is utana nezni, mert ha tul nagy, vagy tul ertekes az ingatlan, akkor a NAV belekothet az ilyen jellegu tamogatasba.


Na én ezért nem vágtam bele. A jogszabály annyira ködös, hogy arról jobb nem beszélni. Először is "együtt költöző" lakókról beszél. Ha X éve vetted a lakást, akkor az akkori állapotokat kell figyelembe venni, vagy a mostaniakat? Azóta született egy gyermekem, nálunk élnek apósék - teljesen más a helyzet, mint annak idején.
Van egy úgynevezett "étkező"-nk (így szerepel az adásvételiben). Ez most szoba, vagy nem? Gyakorlatilag egy légtér a konyhában, a kettő együtt kb. 30 négyzetméter, hatalmas boltív köti össze. Ezen bukott ki a cafeteriás ügyintéző nálunk.
Azt már meg sem említem, hogy a nappali szobát egy gipszkartonfallal kettéosztottam, lett belőle két háló, hogy jobban elférjünk. Így most eggyel több a szobák száma? És ha lebontom (pont ezzel bukjuk a méltányolható részt)? Honnan tudják, mikor épült?
Jók ezek a gumiszabályok...
Idézet: Offsboy - 2013.08.28. 10:20:40
Update:
6. 150 teljesített küldi 24 órán belül


Már régóta nem játszom, de ez a 150 küldetés 24 órán belül számomra lehetetlennek látszik (bár nyilván rengeteget változott a játék). Ha nem titok, írnál róla pár szót, hogyan lehet ezt megcsinálni (privát üziben is megírhatod, ha nem nyilvános)?
Köszönöm.
Sziasztok!
Van egy jópofa oldal: http://f1liga.hu/csapatom ahol működik egy F1 tippjáték (több ezren játszanak vele). Van egy kezdő tőkéd, abból kell pilótákat, motort, karosszériát, csapatot vásárolni, majd a valós futamadatok alapján változnak ezek árfolyamai. Két futam között eladhatsz, vásárolhatsz - pár percet vesz igénybe két futam között.
Bár szezon közepén vagyunk, szerintem érdemes kipróbálni, és ha többeknek tetszik, esetleg indítani egy VU ligát.
Dátum: 2012.11.19. 11:22:05
Idézet: Andriska87 - 2012.11.17. 18:33:51
Részemről, annak idején, amikor az EU-s csatlakozásokról volt szó, hangosan ellene voltam, de sajnos hagytam magam meggyőzni. És lásd, minden tönkre megy Európában, mindössze azért, hogy olyanok legyünk, mint az USA. "Rammstein- Amerika" -> Ez a helyzet. Eláraszt minket a rengeteg "ürülék" árú, termék. Hiába is van magyar gyár, (HA létezik), amikor a benne feldolgozott nyers anyag külföldi. Én igen pesszimista vagyok, sajnos, de azt mondom, mentsük ami menthető és nézzünk vidáman minden elé, együttes erővel.(semmi politikai szöveg).
Ennyi.


Ha nem lennénk EU tagok, és meg akarnánk akadályozni, hogy bármi bejöhessen az országba, akkor rögtön szembesülnénk ugyanennek a dolognak a másik oldalával: a mi termékeink sem mennének be ugyanúgy az EU-ba. Az nagyon idióta gondolkodás - pedig sajnos az ország kormányzását is ez jellemzi - hogy bizonyos dolgok hátrányaval nem vagy hajlandó együtt élni, de az előnyeit meg követeled.
Ma Magyarországot egyetlen dolog működteti, az export (a kormányzat is folyamatosan sulykolja, hogy szegény magyar gazdaság azért teljesít ilyen rosszul, mert szűkül az EU-s piac az "ottani válság" miatt). Aztán ugye az olyan cégeknek, mint Mercedes, Audi, Opel, GE, Hankook és ezer másik, eszük ágába sem lenne olyan országba menni, ahonnan a termékeiket csak vámmal tudják bevinni az EU-ba - azonnal települnének máshova. nyugodtan számolhatnál a munkanélküliség komoly mértékű megugrásával.
Az EU a világ egyik legnagyobb piaca, nem véletlenül próbál ide betörni Kína, Oroszország és sokan mások. Ezt odadobni azért, hogy elinduljunk azon az úton, mint pl. Albánia, elég nagy ökörség lenne.
Nyilván vannak olyan országok, akiket fel lehet hozni példának (pl. Britek, Svájc) csak nekik kicsit más mértékű a gazdasági folyamatoknak való kitettségük, mint hazánknak. Egy limuzinból buszra szállni talán visszalépés, ökrös-szekérről buszra szállni meg fejlődés.

A "sok hülye, adminisztratív szabály"-t meg lehet szidni, de ha gondolkozol picit, rá fogsz jönni, hogy mindegyik mögött van értelem - akkor is ha valamiért nem tetszik.
Dátum: 2012.09.25. 17:05:17
Idézet: Miklós - 2012.09.19. 12:46:20
Jerikó: a tranzakció kezelésről, sajnos ehhez a teljes adatbázis kezelésünket át kell alakítani, ez elég sok munka, és mindenképpen lassítaná a játékot. Kérdés, hogy érdemes erre 1 hónap munkát rááldozni, és megkockáztatni hogy a játék lassul, vagy elviseljük ezt a 0.01%-kos hibahatárt. A probléma amúgy is akkor jön elő főleg, ha laggol a szerver, ugye a bontás ezen segített, ill. most izzítottuk be a memcache-t, amivel további látványos gyorsulást sikerült elérnünk.


Hát, az a "teljes adatbázis kezelésünket át kell alakítani" dolog kb. annyi, hogy a program elejére be kell tenni egy "START TRANSACTION" parancsot, a végére pedig egy "COMMIT"-ot. Nyilván vannak configurációs lépések is, de erős túlzásnak tartom az 1 hónapi munkát, mondjuk 1 nap, amiből 7 óra, hogy alaposan utánanézzen valaki a net-en, mit is kell csinálni. Pl. a táblákat MyISAM db motorról átrakni InnoDB-re, mert csak azt tud tranzakció kezelést. Viszont ha utána nézel a net-el (most rászántam kb 5 percet), azt is látni fogod, hogy ettől az adatbázis nem lassul, hanem gyorsul (ez az InnoDB motor miatt, az annyival gyorsabb, a tranzakciókezelés viszont számottevő lassulást nem okoz.)
Azt is érdemes megnézni, hogy az olyan adattáblák amelyek nem, vagy ritkán változnak (tárgyak adatait leíró táblák, toplisták - 8 óránként frissülnek), memóriába kerüljenek (akár csinálni egy ramdiszket nekik és induláskor feltölteni oda az adatokat).
Dátum: 2012.09.18. 11:23:10
Idézet: Miklós - 2012.09.13. 12:43:11
Idézet: Kocos - 2012.09.13. 06:47:46
Sajnos van sok regi bug, amik honapok, vagy epp evek ota vannak jelen. Peldaul, hogy a poartya ablakban megjelennek olyanok akiket nem lehet utni, vagy az, hogy 15% folott nem enged tamadni.
De van olyan is, hogy X tulajdonsagfejlesztesbol egyhez nem vonta le a LE-t, 2-3 csatabol is megkapom a sisakkristalyt. tehat egy csomo egyidejusegi problema.


Sajnos ezek olyan dolgok, amiket valószínűleg sosem fogunk tudni teljesen javítani. Ezt el kell fogadni, egy kellően összetett programban mindig lesznek ilyenek. Olyat ne kérjetek hogy amig nincs bug a játékban, addig ne is foglalkozzunk mással, mert akkor a fejlesztés végleg megállt. Azokat a bugokat kell javitani amik gyakran és következetesen előjönnek, és zavarják a játékmenetet, nem azokat, amik nagyon ritkán, képtelenség őket előidézni/javitani (és ezért irtózatosan sok időt emésztene fel), és/vagy nem igazán zavarják a játékmenetet.


Pedig ezek mind ugyanarra hibára vezethetőek vissza (portyalista kivételével), és kb. 3 évvel(!) ezelőtt írtam Baratynak, hogyan lehet javítani. A probléma abból fakad, hogy két kattintás a böngészőben gyakorlatilag egyszerre ér be a szerverre, egyszerre dolgozódnak be, és a leprogramozás módjától függően az egyik végrehajtásának eredménye félig felülírja a másikét (ilyen volt a térkapu bug is: gyors ütemben kettőt kattintottál a belépésre, de csak egyszer vonta le a pontot. Ugye megnézte a program, hány pontod van (mindkét processnél X volt), lezajlott mindkét belépés, majd mindkettő visszaírt X-1-et az adatbázisba, így csak egy pont vonódott le.)
A megoldás meg annyi, hogy TRANZAKCIÓ KEZELÉS - alapvető dolog az adatbázisok kezelésében, tudja a MySQL is. Annyi a lényege, hogy amíg egy tranzakció nem fejeződik be (itt elegendő karakterszinten megcsinálni, azaz lockolni a karakter rekordját), addig nem kezd újabb végrehajtásába.Ezt egy helyen kell megcsinálni és az összes ilyen jellegű probléma orvosolva lesz.
Amíg nem lesz javítva, addig a játékosoknak lehet próbálkozni, hogy gyors egymás utáni kattintások hol hoznak elő ilyen bugokat, hogy pl. csak egyszer vonja le a LE-t, pontot stb. Főleg akkor fog működni, ha lassú az adatbázis, mert nagyobb eséllyel fog a két kattintás egyszerre feldolgozódni.
Dátum: 2012.08.03. 10:49:25
Idézet: Ywgarrd - 2012.08.01. 11:19:05
Most pontosítok.
Ha azokat a játékban jelenleg elérhető eseteket vesszük figyelembe, amikor kifejezettem őskőért kapjuk a dukátot, akkor 1 dukát hozzávetőleges értéke ~0,33 őskőre jön ki átlagosan.


Hogy én se maradjak ki: Akkor lenne ennyi, ha tetszés szerinti mennyiségben, bárki által, bármikor lehetne ennyiért vásárolni. Mint a krumplit a piacon. Mert amikor pl. van egy akció, hogy akik 1000 Ft-ért vásárolnak a tescóban 18-án, azok között kisorsolnak egy LCD TV-t, attól még az LCD TV értéke nem lesz 1000 Ft, jóllehet aki megnyeri, az kb. ennyiért jut hozzá.
Dátum: 2012.06.01. 12:46:15
Cras: De, a gyűjtőszámlának van kamata, nem is kevés (jelenleg 7%, BUBOR). Erre vonatkozik a közalkalmazottak kedvezménye. Viszont az árfolyamrögzítés lejárta után ez piaci kamatozású hitellé válik, és nekem is már 15%-al számoltak a bankban, ami több, mint duplája a CHF hitelem kamatának.
Részemről azért éri meg, mert nyerek 5 évet, az alatt talán ki tudok menni külföldre, vagy nő annyival a fizetésem, hogy tudjam fedezni.

Bpetya75: az LTP-vel nem a gyűjtőszámlahitel tartozást fogom fedezni, hanem az eredeti hitelt előtörlesztem (ha lehetséges, akkor LTP-s hitelt is felvéve). Emiatt az eredeti hitelem törlesztője fog csökkenni, emellé pedig jön a gyűjtőszámlahitel. Viszont ez a kettő együtt kevesebb lesz számításaim szerint, mint az eredeti hitelem (előtöreszlés nélküli verziójának) törlesztő részlete.
Idézet: Craslorg - 2012.05.24. 14:30:25
Azt azért tegyük hozzá, hogy az egy választható opció a magánszemélyeknek. (Az más dolog, hogy butaság nem választani.) Ha egy NYESZ-t vagy spontán egy megtakarítást vennének el, az igencsak 1989 előtti időszakot idézné. Persze tudom, a 2/3-al bármit meg lehet csinálni (pl. hogy egy pár napja elfogadott törvényt máris módosítanak, igaz, ez most kedvező irányba - telekommunikációs adónak idén alacsonyabb a maximális határa, csak jövőre lesz 700, illetve 2500.)


Anno azért döntöttem az állami nyugdíjrendszerbe való visszalépés mellett, mert biztos voltam benne, hogy ha a zemberek nem lépnek vissza, majd jön az újabb jogszabály - ahogy jött is. MINDENRE ki lehet találni olyan megfogalmazást (lásd 98%-os adó), amivel le lehet nyúlni. Már jó ideje ha egy politikai szándék nem fér be a törvényes keretek közé, akkor nem más megoldást keresnek, hanem átírják az oda vonatkozó törvényeket. Részemről akár holnap el tudom képzelni a bankbetétek államosítását - sajnos nem törvényi akadálya van ennek, csupán a politikai szándék nincs meg hozzá - egyelőre.
Dátum: 2012.05.21. 10:27:06
Idézet: Miklós - 2012.05.16. 16:19:32
Elkészítettem a fejlesztési dokumentációt, de elég tömény programozó szöveg lett szóval megpróbálom érthető nyelven összefoglalni. (hm lehet nem sikerült)

Minden nap egyszer (éjszaka) elkészítünk minden világra egy táblázatot, amely minden egyes szinthez rendelt TP szorzót tartalmazza. Ez alapban 1. Végigmegyünk a toplista első 50 helyezettjén, hátulról kezdve. Az 50. helyezettnek megfelelő mezőbe beírunk 1.02-es szorzót. Tegyük fel, hogy a 47-49. vele egy szinten van. Akkor a 46. helyezettnek megfelelő mezőbe beírunk 1.08-at. És így tovább. Az első helyezett mezőjébe 2 kerül. (De ha 3-man vannak holtversenyben az elején, akkor értelemszerűen csak 1.96 lesz). Ha egy szinten nincs senki akkor az alatta levő szorzót kapja. Ha egy világon nincs legalább 50 ember, aki 60. szint fölötti, akkor csak a 60. szint fölöttiekre számoljuk ezt végig (tehát ha csak 1 db 60-as karakter van akkor ő kap 1.02-es szorzót és kész).


Korábban írtam egy javaslatot, hogy ne helyezésenként legyen 2-2% különbség, hanem az 50. helyen lévő szintjéhez viszonyítva a többiek szintjét. Pl. ha az 50. helyen lévő 113. szintű, a top1 pedig 180. szintű, akkor 180/113 * c arányban változzon a szintlépéshez szükséges TP (c - tetszőleges konstans).
Ennek előnye ott jön elő, ahol a top karakterek között több szintnyi különbség van. Pl. ha a top1 10 szinttel magasabb a top2-nél, ez Miklós féle verzióban 2% TP különbséget jelent, ebben viszont többet (arányosabbat).
Dátum: 2012.05.21. 10:22:52
Idézet: Kocos - 2012.05.19. 23:25:34
Idézet: Offsboy - 2012.05.19. 19:30:03
Komolyra fordítva, javaslat:
- Portya ital 1: portyázás során x időtartamra, vagy x alkalomra 10%-al csökken a kapott TP (x időtartamos szerintem izgalmasabb lenne)

Nagyszeru otlet, de en olyat kerek, hogy nő a kapott TP.

Szerintem meg a jövőben ne legyen semmi olyan hatás, ami manipulálja a kapott TP-t, sőt még a jelenleg játékban levőket is alapos revíziónak vetném alá.
Emellett a játékvezetés részéről jó lenne valami kijelentés, hogy aki a jövőben tovább rohan előre, az számoljon azzal, hogy nem lesz portyacélpontja, és ez nem a játék, hanem az ő hibája, számoljon vele előre.
Dátum: 2012.05.11. 10:30:42
Nagyon korrekt hozzászólás, nagy részével egyet is értek. A hozzászólásodból a lényegi részeket akartam kiemelni, egyáltalán nem volt megmásító szándékom, egyszerűen herótom van attól, ha valaki úgy válaszol (gyakran egy sorban), hogy beidéz egy 30 soros levelet.

Abba nem akarok belemenni, hogy a Miklós által felvázolt megoldás mennyire jó / nem jó, mivel nem játszom aktívan. Viszont saját bőrömön tapasztaltam, hogy a probléma létezik, részben emiatt hagytam abba a játékot.
Másrészről pedig úgy gondolom, vannak helyzetek, mikor nem az igazságosságot kell nézni. Például a VF bevezetése után (ami elvben mindenkinek rendelkezésére állt és sehol nem volt még EH) a játékosok nagy része duplázni tudta a LE/TP arányát. A top nem, mert ott ez öngyilkosság lett volna (többen megpróbálták, én is). Szerintem az sem volt igazságos, amellett, hogy előre lehetett látni, mekkora problémákat fog szülni. (Ugyanilyen problémának tartom a KH-t, ami bár érdekes színfolt, de tény, hogy a VF miatt szétszakadó mezőny hívott életre.)

Ami pedig a top után jövőket illeti: igen, ott a helyzet még vacakabb, ott is voltam, tudom. De erről is az a véleményem, hogy ezt sem szabad környezetéből kiemelve kezelni. Itt nem az a speciális probléma, hogy a top 20 szinttel lefelé ütve csapja szét az utána jövőket (legfeljebb a mezőny ritkulása miatt töményebben jön elő), hanem a játék általános problémája, hogy óriási erőkülönbséggel rendelkező karaktereket harcoltat egymással, ahol az egyik fél teljesen esélytelen. Tök mindegy, hogy top-ról és az utánuk jövőről, vagy pókról és farmról beszélünk - és totálisan ez jellemzi a bajnokit is. Ezt a problémát kellett volna megoldani legalább 3 évvel ezelőtt. A mostani változás esetleges bevezetése, a KH, az ütőtáv kiterjesztése, EH, VF, mind-mind csak tüneti kezelés, ami hosszabb távon még több problémát okoz.

Többször leírtam, milyen megoldásokat lehetne ezek megoldására bevezetni: a lényegesen gyengébb karakter ütéséért ne járjon jutalom (LE, küldetés teljesítés, TP - így ha ilyet támadsz, erőforrást pazarolsz el). Hozzád mérhető erősségű, vagy erősebb karakter legyőzésért viszont a mostani többszöröse járjon (és itt erősség alatt nem a szintet értem). Ha lesz világok közötti portyázás (amit részben ezek a problémák hívnak életre, gondolom a ritkuló mezőny miatt itt lehetne ellenfeleket találni), ott mindenképpen valami hasonló bevezetését javasolnám.
Dátum: 2012.05.10. 15:37:21
Idézet: Craslorg - 2012.05.09. 14:06:03
Másrészt, aki árfolyamgátot kihasználja (majdnem mindenkinek javaslom, aki nem tudja egyben lezárni az ilyen hitelét) és nem akarja elkölteni az így megmaradó pénzt vagy nem mindet, az rakja el valamilyen jó kamatozásra (10-15%) és ha 5 év múlva lejár a gát, jobban jöhet ki belőle.


Mi pl. nyitunk 4 éves lakástakarékot a fundamentánál, amire elég jó állami támogatás van (ezt ajánlani tudom mindenkinek, aki hasonló cipőben jár), és 4 év után (ha lehetséges a lakástakarékra forinthitelt felvenni - elvileg 3,9% a kamata) előtörlesztjük a devizahitelt. Így az árfolyamgát után sem fog megnőni a törlesztőrészlet (remélhetőleg - ki tudja milyen árfolyamok meg forintkamatok lesznek akkor).
Dátum: 2012.05.10. 13:34:43
Miklós: ha azt a rendszert szeretnéd bevezetni, amit írtál a bevezetőben, lenne egy javaslatom:
Ahelyett, hogy a karakterek toplistában elfoglalt helyezése alapján lenne 5-5% a szintlépésben, ez lehetne szintfüggő: veszed az X. helyen álló játékost (20, 50, 100, 200), az aktuális szintje legyen Y. Mindenki, aki előtte áll a toplistában, kapna a saját szintje/Y szorzót a szintlépéshez szükséges TP-re. Tehát ha pl. a 2. helyezett 20 szinttel alacsonyabb az elsőnél, ott 5%-nál nagyobb különbség lenne, viszont ha ketten azonos szinten állnak, akkor ugyanakkora szorzót kapnának (függetlenül attól, hogy egyikük előbb szerepel a toplistán).

Így X-et akár magasra is lehet állítani (200), akkor a top ütőtávjában levőkre is hat, nem kell tartani attól, hogy beérik a top-ot.

Sőt, hogy prisma igazságérzete se sérüljön, hasson mindenkire! Legyen Y a top1 szintjének kétharmada, és mindenki kapja meg a saját szint/Y szorzót a szintlépéshez szükséges TP-re (felette kitolódik, alatt csökken a szükséges TP). Így biztos neki is jobban tetszik
Dátum: 2012.05.10. 13:19:12
Idézet: Prisma - 2012.05.10. 12:45:25
A baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy egy létező problémára megdöbbentően igazságtalan megoldást akarsz bevezetni. Így aztán fölösleges volt még egyszer leírni, hogy mi motiválja ezt a "fejlesztést", attól még egy szemernyivel sem lesz igazságosabb. Mint ahogyan fölösleges lenne a féllábúak hátrányos helyzetét ecsetelni, ha ezt a többiek egyik lábának levágására akarnád érvként felhozni.


Kicsit durva a hasonlat, mivel amiről Miklós ír, az az, hogy a féllábúaknak (kisebbség - top) szeretne adni egy lábat (plusz) - ahogy ezt már te is kifejtetted és sérelmezted.
A játékosok nagy részét (9x%) semmilyen módon nem érintené a dolog.
Dátum: 2012.05.10. 10:05:12
Idézet: Offsboy - 2012.05.10. 09:51:29
Én a V5 gyári inspirátorának inverzét gondolnám egyfajta megoldásnak.

"Cammogó medve" AF képesség:

A tevékenységeid során kapott LE és TP lecsökken szint x 5%-kal (ez vonatkozik mindenre, vadászat, portya, kaland, küldi..)
Ha nem vagy a Top20-ban, akkor nincs hatása.

Max. szint: 5-7(?)
Költség: 1

------------------------------------
Előny:
A szabad választás lehetősége, vagy vállalod hogy beér esetleg 1-2 nagyágyú, vagy nem kell sírni hogy nincs célpont.


Ez miben is lenne több, mint hogy hagyom túlcsordulni a csp-t, pp-t?
Dátum: 2012.05.10. 10:02:07
Idézet: Ywgarrd - 2012.05.09. 23:48:09
Ilyen megoldás ahelyett, hogy egyszerűen bevezetésre kerülne Koc felvetése (ha már a vf büdös), mely szerint minden világon az aktuális legmagasabb szinttől kezdve a következőhöz szükséges TP emelkedne a duplájára/triplájára/stb, ami ténylegesen ugyanúgy érintene mindenkit.

Való igaz, csak nem old meg semmit. Amikor a nagyobb tömegek érnek el eddig, őket ugyanúgy "megfogja" a szint.
Persze először tisztázni kellene, miért is van erre az egészre szükség:
- Mert "túl gyorsan" haladnak előre, és nem győzi a beholder a tárgyak legyártásával
- Mert széthúzódik a mezőny
- egyéb?
Elsőt megoldja az, hogy megnövelik a szintlépéshez szükséges TP mennyiségét, viszont jelentősen visszavesz a játékélményből (unalmasabb lesz a játék, kiesik a szintlépés és minden, ami ezzel jár).
A mezőny széthúzását az okozza, hogy hátul a VF / pók taktika a nyerő, elől meg az EH. Ezt teljesen máshogy kellene orvosolni, nem TP manipulációval. Részemről a VF-et már rég kivezettem volna a játékból, nem hogy nem oldotta meg a problémákat amik miatt bekerült, de sokkal nagyobb aránytalanságokat okozott. Itt igazságos megoldást nem lehet találni, mert sokaknak fog borulni a karaktere / stratégiája - a játékvezetésnek kell döntenie, melyik rosszat választja. Azt a problémát is rég kezelni kellett volna, hogy egy háromszor annyi LE-ből karakter agyonverhessen egy másikat (vagy mert 20 szintet tud lefelé ütni, vagy mert annyival több LE-t szerzett - nyilván a jobb játékot jutalmazni kell, de mostanra eljutottunk odáig, hogy többszörösen annyi LE-ből épített karakterek mérik össze erejüket, ami a gyengébbik fél számára megkérdőjelezi a "játék" értelmét).

Idézet: Ywgarrd - 2012.05.09. 23:48:09
Bocsánat az őszinteségemért, de ez a mostani "fejlesztés" nem szól másról, minthogy adjunk ingyen tápot egyeseknek (mert a vf és az eh együtt bizony durván az), mert nem akarnak eh helyett vf-et fejleszteni.

Részemről túlzónak tartom az olyan kijelentéseket és félelmeket, hogy a top "ingyen" megkap egy képességet és milyen táp lesz nekik. A top gyakorlatilag külön játszik a játék többi részétől, aránylag kevés az interakció köztük és a játék többi része között (már akkor így volt, amikor még aktívan játszottam, azóta még inkább ez a trend). Az "ingyen táp"-ra meg annyit tudok mondani, ha egy pók megkapná ingyen maxra fejlesztve a szinguláris ismereteket, arra sem lehet azt mondani, hogy "ingyen táp", sokkal inkább szivatás. A top-nál is teljesen más hatása van a pók bölcsességének, mint a játék közepén (mint már sokan leírták, a top-ban nem a LE/TP arány, hanem a LE mennyiség számít, ezen felesleges vitatkozni). Környezetéből kiragadva érvelni egy képességgel értelmetlen.

Nyilván lesznek olyanok, akiknek ez a változás nem jó - de mondjon bárki olyan változást, ahol ilyen nincs. Azt viszont szerintem sokan érzik, hogy a játékkal bajok vannak, változásra van szükség - a legtöbben ezért hagyják abba -, nem megoldás a "hagyjunk mindent úgy, ahogy van" sem.

Idézet: Ywgarrd - 2012.05.09. 23:48:09
Miklós, komolyan nem értelek, hogy ennyi év után miért adtad be a derekad egy ilyen javaslatra. Eddig soha nem eszközöltél olyan változtatást a végzetúr történelmében, ami olyan dolgot orvosol, amire létezik mindenki által ingyen elérhető megoldás. Sajnálatos, hogy eddig jutottunk néhány végtelenül (nem ritkán gusztustalanul) önző játékos miatt.

Nem vagyok meggyőződve arról, hogy nem Miklóstól indult ki ez az ötlet. És reálisan végiggondolva annyira nem rossz, legfeljebb a mértékét (5%) tartom annak (mondom ezt úgy, hogy évekig játszottam top karakterrel, pókkal, VF-es taktikával, EH-val is).
Dátum: 2012.05.09. 23:02:27
Idézet: Jademaster - 2012.05.09. 17:41:30
Most akadtam el... Nem az lenne az egész hacacáré célja, hogy felzárkózzanak rájuk, Jeriko?!

Hát,ahogy olvasom Miklós topic indítóját, szerintem nem Inkább az a célja, lassabban lépjenek szintet.
Dátum: 2012.05.09. 23:00:01
Idézet: Kocos - 2012.05.09. 22:21:35

Minő véletlen egybeesés, hogy van egy kristály horda szerű valami, amit a kb. toplista első két oldala támadhat. Hovatovább pont kristály hordának hívják.

Nem mellesleg részben belőlük van annyi plusz TP, hogy elhúznak szintben a többi játékostól
Dátum: 2012.05.09. 17:32:26
Megjegyzem, a top kifejleszthetné a VF-et is, és sokkal jobb LE/TP arányuk lenne, mint ezzel a képességgel, ha az lenne a céljuk, hogy vissza maradjanak és agyon verjék az alattuk levőket. A játékkörnyezet azonban olyan, hogy ebben több hátrányuk lenne, mint előnyük. Ezen nem változtat ez a képesség sem. Az alattuk levők nem fognak rá felzárkózni. Ha esetleg ilyen veszély fenyegetne, azt azzal lehet korrigálni, hogy az egymás után levő játékosok között ne 5% különbség legyen, hanem kevesebb (1%-nál pl. biztos nem fogja utolérni).