Nem tudom, hogy hogy került bele a kavics a vitatémába, de egy gondolat megragadta az elmém. Amióta játszom ezzel a játékkal, egymást érik a fizess és erősebb leszel fejlesztések. És ezek a fejlesztéseknek a zöme vagy játékosoktól származik, vagy játékosok által felvetett panasz/probléma hatására kerültek be a játékba. Aki a kezdetek óta játszik az most nyugodtan gondolja végig, hogy hány ismerőse hagyta abba a játékot ilyen fejlesztések miatt. Voltak olyan időszakok ahol minden egyes "újítás" után leköszönt egy vagy több nagy név. Ez nem tudom, hogy mennyire növeli a játék bevételét, de tartok tőle, hogy semenyire sem. Ismertek igazán népszerű böngészős játékokat? Volt aki játékosként, még saját tapasztalatot is említett..LOL. Nekem is akad némi tapasztalatom talán. Ha elkezdessz egy játékot és mindenfele falakba ütközöl, amit csak pénzköltéssel oldhatsz meg, az nem túl vonzó. Sőt... Megmondom őszintén egy ilyen böngészős játékot ismerek, de 5 percnél tovább nem játszottam vele. De ez nem is fontos. Mert csak egy ilyet ismerek. Valami oknál fogva a népszerű böngészős játékok fejlesztői nem hajlanak a játékosok nyomásának. Sőt. Talán fogalmazhatok úgy, hogy nem képesek nyomást gyakorolni a játékosok a játékszabályokra. Mert az minden esetben visszaélésre adhat okot. Érdekes módon mindegyiknél a free kliensnek van a legnagyobb támogatottsága. Fontos a fizetős vendég nagyon is. Az előnyei megkérdőjelezhetetlenek, viszont általában vagy a kényelem, vagy az idő esetleg az egyediség az amit kiválthatsz egy kis pénzzel. Nem leszel verhetetlen a végzetúrban sem hiába rakod tele a bugyogódat is kaviccsal, viszont horror az az erőfölény amit csak kavicsokkal képes összepakolni magának egy egy karakter. Ez nem túl vonzó. Sem egy régi, sem egy új játékosnak. Gondolj csak bele. 4-5 évig feszesen fejlesztessz fejlődsz és akkor jön egy fejlesztés amivel gyakorlatilag egy kis pénzzel hozzáférhetővé válik az az erőpotenciál ami neked 4 évnyi agyalásba és rengeteg időbe telt. Nem az a gáz, hogy neked nem elérhető, hanem leginkább az hogy azt az időt és energiát megerőszakolva lehugyozva bedobták a sarokba. Aminek ráadásul talán pont az volt az okozója, hogy egy fizetős vendég pont a te karakterlapodat bámulva gyulladt bele a sárgaságba. Mert mi az hogy 10 ezreket fizet, de gyengébb mint az a láthatóan kevesebb bevételt hozó user. Itt nem számít már semmi persze. De legalább ne magyarázzátok már meg azt ami el lett rontva. Hogy azt így kell csinálni. Ez legalébb akkora marhaság mint azt állítani, hogy hiába játszanak sokan egy játékkal az a bevételre nincs hatással. Minél népszerűbb egy játék, annál több a bevétel. Pont. Mert nem a szegénynegyedből jön mindenki. Mert a társadalom csak statisztika ebben az esetben. Az bevétel mennyisége a fizetős lehetőségeken és a játékosok mennyiségén múlik. Persze a több lehetőség nagyobb bevételt generál, de egy idő után nem tudnak a játékosok több pénzt belefektetni. Mert egyénként végesek a lehetőségeik. Egyszerű nem? Ez nem a fejlesztőknek szól. Nekik már csak azt a mazochista "szektát" kell életben tartaniuk aki még játszik ezzel a játékkal. Van egy két új veréb de elenyésző az a mennyiség ami hosszútávon marad is. De megmagyarázni a butaságot...az valami mélyebb megismerés része lenne? Ha népszerű akarsz lenni, akkor a free userrel kell törődnöd a legtöbbet. Persze ez indirekt bevétel, de hosszútávon ez a működőképes.
Hogy ne legyen teljesen off a postom: csak azért mert fizet valaki, nem támaszthat elvárásokat a játékmechanizmussal kapcsolatban. Azért fizessen, mert megfelelnek neki. Vagy ne fizessen és nem fog senki hőbörögni. Ne legyen bug és ne legyen hiba. Ez korrekt elvárás, de ennyi. Senki nem szólt eddig, hogy gyenge vagy? Senki nem szólt, hogy nem így kell fejleszteni? Ez másnak a hibája vagy a tiéd? Mihez viszonyítottad akkor eddig magad, ha nem mások karakteréhez? Egy egy eventhez?
A BU-t miért nem lehet egyes szinten végrehajtani? A Mini eventeken miért nem vehet részt bárki szinttől és szövetségtől függetlenül? Másképp lett beharangozva?
Az egész játék másképp van beharangozva... Sőt. Maga a világ is. Mindig akadnak szabályt erősítő kivételek. Mindenben.
De támogatom a változtatást. Sőt. Örülnék ha egyenesen megvezetnénk a karakterfejlesztőket egy picit, hogy igen minden rendben van nyugodtan fejlessz még tovább ebben az irányban. Erősebb vagy mint egy építőrabszolga, csak elrontottuk az algoritmust ami máshol épp kiválóan működik. A fenntebb említett dolgok miatt úgy is ez maradt sajnos a járható megoldás. A szektát el kell tartani... De mi lenne akkor, ha mindenki elkezdene rinyálni ha nem tud valamit végrehajtani? Legalább annyira lenne jogos, mint bárki másnak a panasza.