Minek idézném, a pontozott rész speciálisan Shutira vonatkozott.
Egyáltalán nem keverem. Mert az már szerintem nem szimpla kényelmi funkció, ha ránézel a táblára és a vú lényegében megmondja, hogy melyik mezőt érdemes ütnöd ahhoz, hogy a szövetségnek is jó legyen. Mert az már táp, ha a szövetség jól szerepel, még ha nem is egetrengető a jutalom.
Amit ti javasoltok, az kb annyira kényelmi funkció, mintha lehetne szűrni a portyalistán 100% ÉP-s (vagy épp 20% alatti ÉP-s) karakterekre, mert hisz csak kényelmesebb ha nem kell kémgömbözni, nem jelent tápot. Vagy ha már az öltözetváltást említetted, olyan mintha a program MINDEN cselekvés előtt emlékeztetne, hogy figyu már, ezt és ezt akarod csinálni, de nem a legoptimálisabb az öltözékből adódó bónuszod, átöltöztesselek? (és a minden alatt nem a huzalozott reflexekkel félig megvalósult cselekvéskönnyítésekre gondolok)
Ha a gép gondolkodik, "jegyzetel", számol helyettem, az már nem kényelem, az már táp. Mert a legdurvább erőforrás a játékban az idő.
Ennek ellenére egy cseppet sem kételkedem benne, hogy az AL-nek ez valóban csak kényelmi funkció lenne, nektek valóban nem jelentene tápot, annál sokkal komolyabb játékosok vagytok mind egyénileg, mind csapatban. (és ez nem a nyalás helye, sok régi ismerős volt Légiós, és néhány név a mai napig ismerősen cseng, bár nem tudom ugyanazok a gazdák állnak e még mögöttük. sőt, rövid ideig Piciklon helyetteseként közelről is volt szerencsém a légkört megízlelni). A maradék száz aktív szövetségből viszont több mint hatvannak nagyon durván tápot jelentene.
De tegyük félre az önző érdekeket (azért mutassa mert lusta vagy jegyzetelni, illetve azért ne mutassa mert nem akarom hogy az ellenfelek dolgát is megkönnyítsük), lássuk az objektív problémáimat.
Mint már írtam korábban is, az X időnként frissített csataszám értelmetlen, a realtime frissítést nem látom kivitelezhetőnek a vú hardverállományával. Annyi lekérdezést, oldalfrissítést kellene generálni másodpercenként, hogy garantált a fagyhalál. Még ha nem is automatikusan frissítené az adatokat, csak minden oldalbetöltéskor, vajon hányan lennénk akik minden egyes csata előtt ráfrissítünk, hogy na most hová üssek.
Bár már a megjelenítést is komoly problémának tartom, de ha azt sikerül megoldani, jöhet a következő, mit jelenítsünk meg? Ti itt ütésszámról beszéltetek. No de a birtoklás szempontjából a százalékos megoszlás a fontos. Mire megyek vele, ha látok 12-15 háromjegyű számot, ugyanúgy számolgatnom kell, hogy melyik szám mit jelent százalékban. Ha a százalékot jelenítjük meg, abból számolgatni kell, hogy mennyi ütéssel tudom a nekem tetsző mértékben módosítani.
Az "ideális" ha látom az össz ütésszámot, és azt is hogy ez mennyi százalék pillanatnyilag, ez az igazi sültgalamb kategória, aminél tényleg csak rá kell nézni a táblára, és látom, hogy adott pillanatban hova mennyit kell ütni hogy a szövetség profitáljon belőle. Ez már tutira nem csak kényelem lenne.
Ha maradunk az eredeti, csak ütésszám felvetésnél, (ami önmagában még tetszene nekem is, mert megkönnyítené a déli ellenőrzést) azzal pedig az a gondom, hogy tálcán kínáljuk fel az eventet a scriptes továbbkényelmesítésre.
Régi motorosként ismerve a közkézen forgó scripteket, és ősi tagoktól tudva, hogy milyen durva komplex scriptek nem is kerültek ki egy-egy szűk körön kívülre, nem vagyok naív, biztos vannak szövetségek ahol most is script végzi a háttérelemzéseket. De ez csak egy elenyésző hányada lehet a játszó-taktikázó rétegnek, mert jelen formában az ütésadat-gyűjtés azért nem egyszerű feladat, minden játékosnál monitorozni kell az ütéseket, nem elég ha a stratégánál fut a script.
Ha viszont az ütések megjelenésével ezt a problémát kivesszük a képből, vajon mennyi idő kell, hogy felkerüljön userscriptre egy teljes SzB-statisztikázó script?
v1 - standby
v2 - Al'LanMandragoran, Vörös Sherwood
v3 - Shaidar Haran, » Ω «
v5 - Biorobot, Tébolyult Mágusok
Pontszám: 8.82