Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Játék fejlesztés
fórumozóEl DiabloFérfi
Végzetúr tehetség
208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1901. hozzászólás - 2010.06.13. 09:51:26
Szerintem is kész vicc, hogy a pókok kicsit nyavajognak meg rinyálnak és kapják a védelmet.
Most az jön majd, hogy nem akarnak 200000000 alatt rabolni portyánként


Nagyok vagytok Miklós!


El Diablo-Chaos szövetség
Pontszám: 3.19
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1902. hozzászólás - 2010.06.13. 09:59:32 (Válasz Awenhai #1899 hozzászólására.)
Én alapvetően nem értek egyet a szívassuk a pókokat dologgal, hiszen kb ez az első fejlesztés, ami a javukra van és nem a kárukra. (Ettől még a klánbónuszokat mindig megnyírbálnám, de az egy másik kérdés.)

Viszont a Te ötletedben alapvetően ott van a hiba, hogy semmit nem érnél el vele, csak okoznál egy kis pénzkiesést a Behonak. Hiszen, ha egy nap csak egyszer lehetne ütni egy jó farmot, akkor nem azt fogom csinálni, hogy rommá verem az LE-t nem adó karaktereket is, hanem csak 6-8 portyát indítok egy nap. Még jobban belassul a fejlődésem, még kevesebbet kell a játékra költenem (most is kb. havi 200 forintra jön ki a 8. szintű karakterem költsége, ez csak csökkene), viszont még erősebb leszek, mert körülöttem a karakterek gyengülnek. A másik megoldás, hogy elmegy a kedvem végleg a játéktól és törlök, akkor még jobban csökken a játékra költött pénz mennyiségem.

Szóval amit Te javasolsz az nem megoldás semmire, pusztán csak egy újabb szívassuk a pókokat, mert ők erősek javaslat.

U.i.: Alacsony szinten, a kezdő játékosok között is sok olyan akad, akit havonta maximum egyszer portyáz le egy pók, mert egyszerűen nincs nála LE. Ez a játék könnyen megérthető még az elején, aki rászánja az idejét, az már 2. szintre megtanul vigyázni az LE-re.
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 6.55
népszerűYakseeFérfi
Végzetúr mester
778 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1903. hozzászólás - 2010.06.13. 10:37:27
Egy javaslatom lenne a kémgömbbel kapcsolatban. Óránként egyszer lehet használni, ami számomra elég idegesítő. Miért nem lehet betenni azt, hogy 15 percenként lehet használni, de minél korábban használod újra, annál több VP-be kerül. Ha használtad 1 óra múlva ismét használhatod 30 VP árán. Ha korábban szeretnéd, akkor lehetőséged van 45 perc múlva használni 90 VP-ért, 30 perc múlva 180 VP-ért, 15 perc múlva 300 VP-ért. Valami ilyesmire gondoltam, persze a varázspontokat csak hasraütöttem...

Talán nem sértené annyira kémgömb (relikvia, nem jut eszembe a neve) tulajdonosokat. Nem 10 VP-ért percenként, hanem 15 percenként 300 VP-ért lehetne kukkolni.
Pontszám: 3.26
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1904. hozzászólás - 2010.06.13. 10:41:36 (Válasz Yaksee #1903 hozzászólására.)
Ezt már többször, többen javasolták. Nagyon jó ötlet, épület is lehetne hozzá, a portyázást is javítaná, de a JV ha jól emlékszem, még soha nem reagált erre az ötletre.
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 5.88
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1905. hozzászólás - 2010.06.13. 10:50:36 (Válasz Awenhai #1899 hozzászólására.)
Idézet: Awenhai - 2010.06.13. 05:49:45

A gyakorlatlan játékosnak meg így nincs visszacsapási lehetősége semmi, csak szív. Nem igazán egyensúlyi helyzet áll fenn.

Mégis miért lenne egyensúlyi helyzet? Naná, hogy a gyengébb játékos, és a tapasztaltabb játékos között nem kell, hogy egyensúlyi helyzet legyen. Mire fel lenne? Téged akkor gondolom az összes létező sport is zavar, mert ott sincsen egyensúly, ott is a gyakorlatlanok csak szívnak, sőt, gondolom munkakeresésnél is fel vagy háborodva, amikor rámutat a munkáltató, hogy gyakorlatlan vagy egy adott munkakör betöltéséhez, és ezért te kevesebb pénzt kaphatsz csak. Akkor is vered az asztalt, hogy de akkor szopassák meg a tapasztaltabb munkaerőt jelentő embereket?

A pókok ellen továbbra is van 100%-os védelem, mint ahogyan most már a tömők ellen is. Az egyensúly tehát valójában fennáll. Ez az egyensúly ráadásul korántsem tekinthető természetesnek, ld. az előzőeket: a gyakorlott játékosnak kellene előnyben lennie.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.67
kedvelt tagNougFérfi
Végzetúr
80 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1906. hozzászólás - 2010.06.13. 11:49:48
Azért nem csak a LE vesztésre kell fókuszálni.

Egy pók támadás után jó eséllyel egy átlag karakter a béka feneke alá fog csúszni hp-vel. Azaz szinte bármikor belép azt fogja látni - franc, már megint nem tudok semmit csinálni, vadászhatok 10-20 percet, majd ebből vehetek LE-ért italt, és portyázhatok belépésenként 1et, max 2őt.

Nem kicsit frusztráló.

És most alacsony szintről (max 10-15), új játékosról beszélek akik ismerkedik a játékkal. (sebgyógyítás, manaregen fényévekre van.)
A hozzászólást Noug módosította 2010.06.13. 11:50:32-kor
"Pops used to say if you find yourself in a hole, the first thing to do is ta stop diggin'."
Pontszám: 4.91
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1907. hozzászólás - 2010.06.13. 12:08:53 (Válasz Noug #1906 hozzászólására.)
Winie hol vagy???
Jöhet a növeljen egészséget lobbi
Pontszám: 5.44
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1908. hozzászólás - 2010.06.13. 12:21:53 (Válasz Birka #1907 hozzászólására.)
Majd én!

Növeljen egészséget
Pontszám: 8.48
népszerűDarahNő
Végzetúr mester
2208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1909. hozzászólás - 2010.06.13. 12:30:52 (Válasz Noug #1906 hozzászólására.)
A pók támadása kinullázza, elrabol tőle X LE-t, és biztosít neki Y időt, hogy belépjen, elköltse, ami megmaradt, vagyis támadhatatlan legyen.

Vegyünk egy világcsodát, eltűnnek a pókok.
Hány nem ÉPnullázós támadás fogja érni adott karaktert azon idő alatt, amit alapesetben 15 % alatt tölt a pók támadása után?
Ha csak öt szintese van egyetlen másik szöviben, ahol megosztják egymással a jó zsákmányszerzéseket, sok.
Csak épp támadható marad, mert csak kicsit verik meg, hogy még a többiek is hozzáférjenek.

Mire embered észbekap, hogy "hé, én elfelejtettem, hogy vadászni indultam!" addigra kanyi sem marad nála. De lehet ÉP-je az még marad is.

Az egész alapproblémát nem értem.
Támadja egyszer, rabol tőle.
Még nyolc óra múlva mindig LE-vel áll?
És őt meg kell menteni a lerablástól?

Én is kaptam már szép nagy létemre olyan "fenyegetést", hogy majd jól kapok egy csomó TP-t, mert én voltam ma a harmadik, aki lerabolta 15 %-on.

Arra a költői kérdésemre, hogy mi az istennek jön fel még harmadjára két lerablás után LE-vel, már nem jött válasz.
(v1-lmf-Gaia) kalaposinas

For the játékélmény!
Pontszám: 9.06
fórumozóAwenhaiNő
Végzetúr mester
1131 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1910. hozzászólás - 2010.06.14. 07:32:05
Szervusztok!

Prisma: A sportban nem fordulhat elő, hogy például a brazil felnőtt focicsapat a magyar U15-ös válogatottal játsszon tétmérkőzést. Itt, a Végzetúrban azok, akik megunták az előrerohanást, az új karakterükkel pókok lesznek, és mindenkit támadnak, akinél LE-t találnak, lehetőleg a legalső, még támadható szinten, hogy erősek legyenek.

És amíg engem a támadás csak annyira zavar, hogy éppen esetleg meg kell innom egy gyógyitalt, ha rosszkor támadtak be, mert vinni nem tudnak tőlem semmit, a kezdő játékos, aki nem ismeri még a játékot, és minden új neki, az eléggé elkedvetlenedhet, hogy már megint nem tud semmit csinálni, csak vadászhat, pedig úgy kipróbálná a portyát is...

A gyakorlott játékos előnyben van, ugyanis a gyakorlott játékos sok esetben szövetségi tag, bónuszokkal... neadj' Isten, köréépített szövetséggel rendelkezik, a kezdőt meg nem veszik fel a nagy szövetségek, mert amúgy sem tudná teljesíteni a követelményeket, és amire a kutat feltölti (százezres nagyságrendekről beszélek), a harmatcsepp is erősebb lesz nála. Tehát, ha szövetség tagja is, a bónuszai össze sem mérhetőek a pók szövetségének bónuszaival.

Már csak az a kérdés, hogy mikor kezdenek a pókok azon sírni, hogy kevés az EH által biztosított fix LE, és minimum egymillió LE-t akarnak zsákmányolni mindenkitől. Ez is előnyt jelent, ami szerinted most nincs...

***

Pont az igazi pókoknak nem kellene a kontinuumszűkítés, mert találnának elegendő áldozatot... de ugye ők ragaszkodnak ahhoz, hogy azokat üssék óránként, akitől vittek LE-t. Hogy az pont miattuk nem tud védekezni, mert az a pár másodpercnyi eltérés, ami a saját oldalán előjön a szerveridőhöz képest, az elegendő a póknak, hogy beüssön, az lényegtelen a póknak.

Amúgy, aki nem törődik a karakterével, az nem fog megvenni semmit, tehát üthető marad. Aki meg törődik, azt nem fogja tudni egy pók tönkretenni, több pók meg ugyanúgy nem. Viszont így a póknak nem kell aggódnia, visszatámadást sem kap, mert az egyetlen öröme a támadónak, hogy legalább néhány TP-t adott a vérszívójának, az is eltűnik. Így a póknak semmilyen nehezítő körülmény nem marad, elverni a támadott ezer esetből egyszer tudja, a visszatámadások nem nehezítik az életét, aranytálcán adják nekik a LE-t.

***

Darah: Alaphelyzetben a sokadik szinteken már amúgy sem visznek LE-t szinte senkitől, akiktől igen, azoknak nem segítene ez sem, mert sokan támadnák. Farmolni óránként nem lehetne, csak naponta... de egy jó farm az elég hamar elterjed, tehát sokkal többen juthatnának LE-hez a terített asztalról.

Ár tekintetében még azt is elfogadnám, hogy szint*500 LE + szintnyi Őskő az ára... így később drágább lenne, mint a gyűrű. Ezzel együtt gondot csak a topon okozna, de minden, amit nem specifikusan a topra hangolnak, gondot jelent a legelején... viszont amit a topra hangolnak, az később, mikor eléri az átlag azt a szintet, amikor a top kisírta a fejlesztését, az átlagos játékosok között óhatatlanul feldúsulva gondot okozhat, avagy, mint a Kristály Hordával is van, az átlag játékos még csak a közelébe sem fog kerülni soha.

***

Darah, pont az, hogy a pók kinullázza, és még nagyon komolyan le is rabolja, nagyon játékromboló élmény. A pók ugyanis nem ötven LE-vel megy rabolni, hanem tízezres, vagy nagyobb mennyiségű LE-vel (kisebb szinteken arányosan kevesebbel, de az átlag zsákmány legalább tízszeresével, maxos kreaffal, és egyéb lopóskillekkel, a lehető legrövidebb időn belül). Ekkor nyugodtan előfordulhat, hogy a játékost akár nullára fosztja. Ha marad is valami, az alig elég valamire, és többször egymás után ezt tapasztalva játékundort idézhet elő.

Ha eltűnnének a pókok, akkor lenne esélyük megerősödni a kezdőknek is, mert a nem Ép-nullázó támadások ellen azért lehet tenni kis szinten, a sebzések igazából később szállnak el, amikor már hét-nyolc szinttel magasabbról is kaphat támadást a játékos, de addigra legalább alapszinten megtanul játszani az ember, aki nem, az menthetetlen, vagy szándékosan farmnak lett regelve, és az nem is fogja megvenni a cuccot.
Ja, meg amúgy én nem írtam olyan funkciót, ami a hátizsákban is üzemel, a gyűrűvel ellentétben, tehát valamelyik helyet lefoglalja. Lehet gondolkodni, hogy erősebb cuccot vegyen-e fel, avagy használja a támadáskorlátozást. A gyűrűnél meg, ha erősebbre cseréli, de nem adja el, fele hatékonysággal a gyűrű még üzemel. Hoppá... Erre a pókok még nem figyeltek fel? Nem újabb ajándéktáp ez nekik?
Alkotó szívek
Szép álmokat könnyeznek:
Világ születik.
Pontszám: 3.57
kedvencAurriFérfi
Végzetúr mester
791 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1911. hozzászólás - 2010.06.14. 07:55:28
Ha minden játékos megtanulna játszani nem lenne a szó klasszkus értelmében vett "pók". Kár stigmatizálni valakit aki a másik hülyeségén (már megbocsá') túl csak a játék lehetőségeit használja ki, sokszor IRL időt nem kímélve. Sokkal üdvösebb út lenne a szivatgatás helyett, ha pl. a közel azonos erejű karakterek motiválva lennének hogy egymást püfölnék, pezsdítene a játékon és fairebb viszonyokat teremtene. Én püfölöm is a pókokat, hogy edzésben tartsam őket , mint ahogy a nálam erősebbek engem is püföl(t)nek néha (meglepő módon pont a pókoktól jön a legtöbb sirám, hogy jaj de fáj, meg legyilkolom a klánodat, megtömlek 1000 TP-vel, stb -az ember hajlamos elfelejteni milyen a rúd másik végén állni, ha jól megy a szekér. Tisztelet a kivételnek. )

AMi megoldás lehetne, anélkül h bárkit megszivatna: az egy súlycsoportban (TÖ/SZÖ összeg alapján kalkulált) tartozó karakterek egymástól arányosan többet rabolhatnak, a sokkal erősebbektől akár nagyságrenddel többet (ez bújtatot farmvédelem is egyben). Ez nyilván nem lesz szimpatikus javaslat sokaknak, pedig sztem indokolt lehetne és jobban belevinne mindenkit az izgalmasabb ki-ki meccsekbe. Persze ezen kívül minden más (szintarányító, stb) maradna. A hatósugár csökkentésért már tudom hiába sírunk, azt nem is írom (viszont amíg létezik senki ne lepődjön meg ha +6-7 szintről verik laposra - ez a játékkedvölő, nem az hogy a notorius "leszarom hogy tele a zsebem este, reggel meg már üres" farmokat rendre lerabolják a leleményesebbek).
A hozzászólást Aurri módosította 2010.06.14. 07:57:24-kor
"Tehát ha ez nem is bug, de hibás tervezés. Azonnal korrigáljuk..."
Pontszám: 9.21
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1912. hozzászólás - 2010.06.14. 08:20:19 (Válasz Awenhai #1910 hozzászólására.)
Idézet: Awenhai - 2010.06.14. 07:32:05
A sportban nem fordulhat elő, hogy például a brazil felnőtt focicsapat a magyar U15-ös válogatottal játsszon tétmérkőzést.

1. A sportban márpedig van ilyen, pl. selejtezők során. Pl. Szlovákia-Bulgária női jégkorong olimpia selejtező: 82-0. Hiába megdöbbentő ez a különbség, senkinek meg sem fordult a fejében, hogy ez nem fair, mert az. Ennyivel jobbak voltak a szlovákok. Vagy boxban, amikor egy bajnok aspiránsnak eleinte felhozó ellenfeleket hoznak. 1-2 menet alatt kiüti őket, mégsem fordul meg senkinek a fejében, hogy ez nem fair.
2. Nem azért nem gyakori az ilyesmi a sportban, mert nem fair, hanem azért, mert a nézőket kevéssé érdeklik az ilyen meccsek. A Végzetúrban viszont nem a nézőknek játszik az ember, legalábbis gyaníthatóan a játékosok túlnyomó része nem.
3. Noha a példa teljesen fals volt, a poén az, hogy a Végzetúrban viszont valóban nincsen ilyen. Azért vannak támadhatósági szinthatárok, hogy lehetőleg olyanok üssék egymást, akiknek kb. egyforma lehetőségei (amivel persze különböző mértékben éltek) voltak azonos erősségűvé válni. Itt tehát tényleg nem tud a brazil felnőtt csapat a magyar U15-ös válogatottal játszani.
4. Továbbra is van 100%-os védelem a pókok ellen, és továbbra sem cél, hogy pontosan ugyanolyan sikeres legyen a játékban mindenki, a tapasztalattól, gyakorlattól függetlenül. Akkor nem lenne semmi értelme bármit is csinálni.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 5.39
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1913. hozzászólás - 2010.06.14. 08:31:35 (Válasz Aurri #1911 hozzászólására.)
Idézet: Aurri - 2010.06.14. 07:55:28
Ha minden játékos megtanulna játszani nem lenne a szó klasszkus értelmében vett "pók".

Sajnos ennél rosszabb a helyzet. Ha mindenki megtanulna játszani, akkor senkitől nem lehetne rabolni (mivel létezik tökéletes védelem a LE rablás ellen), így a portya konkrétan értelmét vesztené, és ki lehetne venni a játékból. Ez sajnos egy koncepcionális hiba a játékban, amit viszont így utólag már nehéz lenne javítani.


AMi megoldás lehetne, anélkül h bárkit megszivatna: az egy súlycsoportban (TÖ/SZÖ összeg alapján kalkulált) tartozó karakterek egymástól arányosan többet rabolhatnak, a sokkal erősebbektől akár nagyságrenddel többet (ez bújtatot farmvédelem is egyben).

Ennek abszolút semmi értelme nem lenne. A pókok (és általában a tudatos támadók) nem azt támadják, aki gyenge, ez ostobaság lenne (és egy közkeletű tévedés, hogy így van). Azt támadják, akinél van LE. Ez pedig semmilyen közvetlen összefüggésben nincsen azzal, hogy egy karakter milyen erős. Lehet egy gyenge karakter is óvatos, és nem lehet tőle rabolni, illetve egy amúgy erős karakter is lehet óvatlan. Megfelelő taktikával egyébként erősebbtől is lehet rabolni.

Szóval teljesen fölösleges lenne ilyet bevezetni, legfeljebb az lenne a hatása, hogy értelmét vesztené a portya, mert olyan ellenfelek ellen kényszerítené a karaktereket, akiktől egyáltalán nem lehet rabolni, ld. előzőekben vázolt koncepcionális hibát, miszerint tökéletes védelem van a LE vesztése ellen.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.05
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1914. hozzászólás - 2010.06.14. 08:45:26 (Válasz Prisma #1913 hozzászólására.)
Attól aztért nem félek, hogy szegény pókok nem találnának egy ilyen változtatás után lerabolható célpontot. Legfeljebb kénytelenek lennének felfelé támadni, és a magasabb szintű, alacsony TÖ/SZÖ-vel rendelkező karaktereket kellene farmolniuk, akik talán néha még el is vernék őket. Szörnyű
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.59
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1915. hozzászólás - 2010.06.14. 09:26:55 (Válasz Prisma #1913 hozzászólására.)
Idézet: Prisma - 2010.06.14. 08:31:35

Sajnos ennél rosszabb a helyzet. Ha mindenki megtanulna játszani, akkor senkitől nem lehetne rabolni (mivel létezik tökéletes védelem a LE rablás ellen)


Ahogy nézem, akkor jelen pillanatban nincs olyan játékos (se pók, se top) aki tudna játszani, mivel mindenkinek van vesztett LE-je

Idézet: Prisma - 2010.06.14. 08:31:35
A pókok (és általában a tudatos támadók) nem azt támadják, aki gyenge, ez ostobaság lenne (és egy közkeletű tévedés, hogy így van). Azt támadják, akinél van LE. Ez pedig semmilyen közvetlen összefüggésben nincsen azzal, hogy egy karakter milyen erős.


Hogyne lenne. Akitől nem visznek LE-t, az a karakterére tudja azt költeni. Akitől visznek, ott a rabló költi ugyanezt a mennyiséget a saját karakterére. Elég egyértelmű, hogy ennek következtében alakulnak ki a legnagyobb különbségek a karakterek erősségében.
A hozzászólást Jeriko módosította 2010.06.14. 09:27:15-kor
Pontszám: 8.13
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1916. hozzászólás - 2010.06.14. 09:52:17
Annyira nem értem ezt az oktalan sírást a pókok ellen. Ezer meg ezer LE védő eszköz van a játékban. Ha a pók x-szer annyi időt tölt a toplista, portyalista, szövetségek portyalistája böngészésével, okoskodással, mint az átlag, a lerabolt ellenben belép kétszer (1. vadászat elindít, 2. pár óra múlva elkölt - "hééé hova tűnt a LE?"), akkor milyen alapon lenne igazságos jobban védeni a "gyengéket"?
Ha valakinek ez még mindig nem tetszik lehet menni a békés világra játszani, persze anyáznicsalózni jóval egyszerűbb.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 8.96
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1917. hozzászólás - 2010.06.14. 10:43:02 (Válasz Jeriko #1915 hozzászólására.)
Idézet: Jeriko - 2010.06.14. 09:26:55

Ahogy nézem, akkor jelen pillanatban nincs olyan játékos (se pók, se top) aki tudna játszani, mivel mindenkinek van vesztett LE-je

Hibás következtetés.
1. A tapasztalt játékosoknál eleve nem védekezésből származik a veszteség, hanem támadásból (pl. túl nagy mínusszal támadt, és elbukott néhány portyát).
2. Még ha minden vesztett LE védekezésből is származna, akkor is csak annyi következtetés lenne levonható, hogy minden karakterre igaz, hogy volt olyan időszaka, amikor nem tudott játszani. Ettől még igaz lehet, hogy most már mindegyikük tökéletesen tud.

OFF:
Vigyázni kell a logikai következtetésekkel, ld. vonatkozó vicc:
"A filozófus, a fizikus és a matematikus utazik a vonaton. Meglátnak az ablakból egy fekete tehenet, ami a sínek mellett legel.
"A világon minden tehén fekete"- sóhajt fel a filozófus.
"A világon létezik legalább egy fekete tehén" - mondja a fizikus.
"A világon létezik legalább egy olyan tehén, amelyiknek legalább az egyik oldala fekete." - mondja a matematikus.


Idézet: Prisma - 2010.06.14. 08:31:35
A pókok (és általában a tudatos támadók) nem azt támadják, aki gyenge, ez ostobaság lenne (és egy közkeletű tévedés, hogy így van). Azt támadják, akinél van LE. Ez pedig semmilyen közvetlen összefüggésben nincsen azzal, hogy egy karakter milyen erős.


Hogyne lenne. Akitől nem visznek LE-t, az a karakterére tudja azt költeni. Akitől visznek, ott a rabló költi ugyanezt a mennyiséget a saját karakterére. Elég egyértelmű, hogy ennek következtében alakulnak ki a legnagyobb különbségek a karakterek erősségében.

Igen, ez a közvetett összefüggés. Azt írtam, hogy közvetlen összefüggés nincsen. Vagyis abból, hogy egy karakter gyenge, nem vonható le biztosan az a következtetés, hogy nem vigyáz a LE-re. Mint ahogyan abból, hogy egy karakter erős, nem vonható le biztosan az a következtetés, hogy vigyáz a LE-re. A lényeg: célpont választásban nincsen szerepe annak, hogy milyen erős a másik karakter (legfeljebb annyiban, hogy milyen taktikával kell elkapni, de az a célponton magán nem változtat).
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.27
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1918. hozzászólás - 2010.06.14. 10:44:52
Nem alapvetően a pókokkal van gond. A pók ki tudja használni a gyenge játékosok hibáit, pláne alacsony szinten. Miért? Mert a pók sem pókként kezdett el játszani a játék legelején, hanem már ismerte a játékot, tapasztalatokat szerzett (vagy mások mesélték neki, hogy így érdemes), és így kezdett el játszani a kezdetek után jócskán hónapokkal. Lép 3-4 hetente szintet. Jön egy fiatal játékos, akinek - természetesen - gőze nincs a játékról. Hiába olvas el a játék oldalán mindent ez azért - valljuk be - kevés. Főleg gyerekek, vagy fiatalok.
Ők szépen vadásznak, próbálják költögetni, majd jön egy pók SOKKAL több tapasztalattal és rommá rabolja őket.

Nem sok olyan pók van, aki rögtön 2008 szeptember 22-én már tudta, hogy pókként fog nyomulni, mert a GYIK és a Játékleírásból neki rögtön egyértelművé vált, hogy ez a nyerő út szintben. A béta szerver tesztelői voltak valamennyire előnyben az első szinteken, de a póklét akkor még sehol nem volt. Esetleg más, hasonló játékok tapasztalatait már felhasználhatta a pók a kezdetekben, de azt hiszem 1 kezemen meg tudom számolni, aki így indult neki a játéknak a kezdetekkor.

A fenti anomáliát a pókok kihasználják és némelyikük még büszkén mutogatja is, hogy "nézd, egy újabb balek, akit naponta lehet rabolni". Persze az a "balek" csak azt látja, hogy megint lerabolják. Próbál tenni ellene, de messze nincs azoknak a tapasztalatoknak a birtokában, mint egy pók. Ezért frusztrált lesz és elmegy másik játékkal játszani. Lehet, hogy addig nem költött egy fillért se még a játékra, de ha nincs a negatív érzés, akkor előbb-utóbb stikában fizet, hogy prémiumos fegyvere legyen, és ez a cégnek is megéri. Így viszont elmegy a kedve és inkább nem játszik tovább.
Lehet mondani, hogy ott a 3-as világ, de aki ismeretlenül idetéved, nemhogy a 3-as, de még az 1-es világ szabályaival sincs messze tisztában.

Mondom ezt úgy, hogy V2-n én is csak portyázok, szintemen elég sikeresen. De pont a fentiek miatt nem fogom letojni, ha valaki ír, hanem segítek neki. Mert én is majdnem tudatlanul kezdtem anno játszani.

*És egyetértek, hogy ez koncepcionális hiba, ezt már nagyon nehéz lenne orvosolni, a pókokat ezért tényleg nem lehet szidni. Max a hozzáállást mások játékához akár olyan áron, hogy a saját játékomban az adott 100% helyett csak 98%-ot tudok kihozni.
A hozzászólást Craslorg módosította 2010.06.14. 10:46:25-kor
Pontszám: 7.72
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1919. hozzászólás - 2010.06.14. 10:59:19 (Válasz Craslorg #1918 hozzászólására.)
Idézet: Craslorg - 2010.06.14. 10:44:52
Próbál tenni ellene, de messze nincs azoknak a tapasztalatoknak a birtokában, mint egy pók.

Ez azért erős torzítása a valós helyzetnek. LE rablás ellen védekezni sok nagyságrenddel egyszerűbb, és kevesebb tapasztalatot igényel, mint hatékony póknak lenni. Elegendő ugyanis 15% alatt maradni, és ott elkölteni a LE-t. Milyen tapasztalatra van ehhez szükség? Aki ezt nem tudja megugrani a sokadik rablás után sem, az nemhogy nem a pók hibája, de még csak nem is a játékrendszeré.


*És egyetértek, hogy ez koncepcionális hiba, ezt már nagyon nehéz lenne orvosolni, a pókokat ezért tényleg nem lehet szidni. Max a hozzáállást mások játékához akár olyan áron, hogy a saját játékomban az adott 100% helyett csak 98%-ot tudok kihozni.

Az az igazság, hogy ha lenne olyan kapcsoló, hogy 2%-kal kevesebb LE-ért a célpont nem veszti el a LE-t, akkor én bizony mondom, használnám. Miklósnak azonban az egyik alapkoncepciója, hogy ne legyen LE termelés a játékban, vagyis LE-t csak elvenni lehessen. Ez viszont bizony frusztráció forrása.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.27
népszerűRokamokaFérfi
Végzetúr mester
688 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1920. hozzászólás - 2010.06.14. 11:03:32 (Válasz Craslorg #1918 hozzászólására.)
Idézet: Craslorg - 2010.06.14. 10:44:52
Mert a pók sem pókként kezdett el játszani a játék legelején, hanem már ismerte a játékot, tapasztalatokat szerzett (vagy mások mesélték neki, hogy így érdemes), és így kezdett el játszani a kezdetek után jócskán hónapokkal. [...]
Jön egy fiatal játékos, akinek - természetesen - gőze nincs a játékról. Hiába olvas el a játék oldalán mindent ez azért - valljuk be - kevés. Főleg gyerekek, vagy fiatalok.
Ők szépen vadásznak, próbálják költögetni, majd jön egy pók SOKKAL több tapasztalattal és rommá rabolja őket.


A vita külső szemlélőjeként csak egy dologra hívnám fel a figyelmeteket:
Az alanyokat egyértelműen ilyen eseteknek veszitek.
Hülyeség.
Ha nem is rengeteg, de kellő számú ellenpéldát ismerek, jómagamat is beleértve. Tapasztalat nulla, fogalom a játékról vagy egyáltalán hasonszőrű netes játékokról nulla, külső segítség - nulla.
Tájékozódni kell, és az ember legfeljebb pár szint küszködés és ilyen-olyan (javítható!) karakterfejlesztési hiba után beletanul.
Konkrétan *jelenleg is* V5-ön három ilyen karakterről tudok, akik miatt megy a rinya, biztos csalnak, etc., és közben V4-es levelezésekből megtudtam, hogy totál kezdők.

Azt viszont elismerem, hogy reprezentatíve nagyon kevéske az ilyen játékos, és így nehezen észrevehető a jelenlétük.

*
A hozzászólást Rokamoka módosította 2010.06.14. 11:04:59-kor
Pontszám: 8.38
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!